Oud-Feyenoorder Vente schiet Kuyt nog verder in de problemen

Oud-Feyenoorder Vente schiet Kuyt nog verder in de problemen

Dirk Kuyt heeft het nog altijd niet voor elkaar gekregen om ADO Den Haag aan de praat te krijgen. De trainer en oud-Feyenoorder heeft het sinds zijn aanstelling al moeilijk in de Keuken Kampioen Divisie. Woensdagavond werd er opnieuw een competitiewedstrijd niet gewonnen.

ADO Den Haag verloor de thuiswedstrijd met 0-1 van Roda JC. Het was oud-Feyenoorder Dylan Vente die vlak voor tijd de winnende treffer binnenschoot. Voor de 23-jarige spits is dit alweer zijn dertiende doelpunt van het seizoen. Feyenoord-huurlingen Lennard Hartjes en Denzel Hall kwamen de gehele wedstrijd in actie. Door de nederlaag van ADO Den Haag blijft de ploeg van Kuyt op de zeventiende plaats staan.

Of Kuyt nog in staat is om ADO Den Haag weer op de rails te krijgen is de vraag. Afgelopen week nam oud-Feyenoorder Daryl Janmaat ontslag als technisch manager. Een verschil van inzicht met het bestuur was voor Janmaat de reden om per direct zijn werkzaamheden neer te leggen. Daarnaast hebben de twee sterkhouders, Thomas Verheydt en Ricardo Kishna, ook nog een transferverzoek ingediend.

Eerste Divisie STAND
# Club G W G V P
1
FC Volendam
28 18 4 6 58
2
FC Dordrecht
28 15 8 5 53
3
Excelsior
27 14 7 6 49
4
SC Cambuur
28 15 4 9 49
5
ADO Den Haag
27 14 7 6 49
Bekijk alle
Lees meer over
Dylan Vente Dirk Kuyt
Plaats reactie
666

progress +2308

Mooi gaat misschien dat overdreven gebeuren van kuyt er eens uit
Goeie voetballer maar teveel neo gebeuren erom heen tot heti rritante toe.

18-11-2022 18:29

parentscounter +1886

Dirk held! Opvolger slot

17-11-2022 21:03

hizkia +1962

Misschien kan je iets beter nadenken als je wat minder aan je hoofd laat doen

17-11-2022 18:09

sander71 +2918

Dirk heeft volgend jaar haar implantaten nodig, na alle die nederlagen.
Hij had gewoon op 1908 moeten blijven en Feyenoord 21 moeten trainen, nu gaat hij keihard nat..

17-11-2022 16:29

Belanda +2957

Dat liep inderdaad erg lekker

18-11-2022 14:53

Andre010 +4574

Dirkie heeft zoveel ingrepen aan zijn hoofd ondergaan, dat het is gestopt met functioneren.

17-11-2022 15:10

Ripinpeaceantony +3979

Hahaa mooi man

17-11-2022 13:49

IJzerenKees +126779

het is altijd een tering bende bij den haag

17-11-2022 13:33

Zuidbewonert +407520

Hahahahahaahha

17-11-2022 14:46

Wisselspeler +7706

Kuyt doet het goed, wellicht dat hij na de Herfst/winterstop Schreuder opvolgt.

17-11-2022 13:28

ZiertjeTebbenhof +21675

Het deed Dirk niet zo veel, hij bleef "strak" voor zich uit kijken en vertrok geen spier......

17-11-2022 13:26

Kieboom +39325

Dirk gooit er me de pet naar.
Hij kan beter de handdoek ...

17-11-2022 13:24

fr1985 +6234

Wat een godsgeschenk is het geweest dat het bestuur van Feyenoord toch maar besloten had om die 'belofte' aan Kuyt niet in te willigen

17-11-2022 13:05

TyrellMalaria +167

Hall wel flink gezien bij die goal

17-11-2022 13:00

wilbert17 +23475

En deze man dacht wel even Advocaat op te volgen bij Feyenoord! Die Amerikaanse eigenaar zal toch wel 6 ton klaar hebben liggen om hem eruit te flikkeren.

17-11-2022 12:17

Tapiaz +28520

Zodra ze die zes ton bij elkaar hebben, ligt ie buiten

17-11-2022 11:04

bonakalou7 +67460

Lekker verdedigd Hall.
ADO een-na-laatste op verliespunten. Positie van Kuijt is toch onhoudbaar joh.

17-11-2022 10:57

croomer1 +7279

Hier leert Kuyt alleen maar van en zijn elftal is ook gewoon ruk man.
Vergeet niet dat Rijkaard de eerste trainer was die met Sparta degradeerde. Vervolgens ging hij naar Barca en won alles wat er te winnen viel.

17-11-2022 10:40

IJzerenKees +126779

vannacht zo een knetter harde scheet gelaten dat ze dr van wakker schrok

17-11-2022 10:18

rosbergen80 +1765

Ik hoorde het , was rond 04:16

17-11-2022 14:57

ZiekeKoolmees +35255

Het ventiel is eruit bij Kuyt. Kon ook niet lang goed gaan met dat strakke gezicht.

17-11-2022 10:17

Broodjeaap +49482

Koolmees u bent een grote, hopelijk bent u snel weer beter

17-11-2022 10:28

charlaykc +9410

Vente na 1425627152 jaar fit

17-11-2022 10:09

Frits74 +6169

Jij bent wel negatief ingesteld hoor door laatste cijfer naar boven af te ronden!

Foei

17-11-2022 10:17

1234567890 +169897

Een echte vent die Vente

17-11-2022 10:06

dehelvandeurne +4100

Ja, frappant. Wat moet je hier nu mee, met zo'n speler? Opgeleid door Feyenoord en veel scorend bij een andere club. Bij ons lukte het maar niet. Hij lijkt nu sterker te zijn geworden.

17-11-2022 13:27

1234567890 +169897

Als je door het legioen niet gedragen word redt je het meestal niet bij Feyenoord

17-11-2022 13:29

baer_010 +10384

van Persie trainer worden!

17-11-2022 09:59

Robbin1288010 +65

verhuren, kan die ervaring op doen

17-11-2022 10:00

baer_010 +10384

van Persie speelt al een tijdje niet meer maar gelukkig ben je nu onder je steen vandaan gekropen

17-11-2022 10:00

Robbin1288010 +65

als trainer bedoel ik, tuurlijk kan dat niet

17-11-2022 10:01

Frits74 +6169

Had het Dirk meer dan wie ook gegund, maar trainerschap zit er niet in. Geen schande dit te bekennen en je te voegen in groepje Van Basten, Gullit en De Boer.

Wel een schande om het te lang te proberen.

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald....

17-11-2022 09:57

sykoofox +85612

Laatste zin het mooist, verder denk ik dat als die gewoon iets bij ons komt doen en geduldig is het allemaal wel goed komt met hem!

17-11-2022 10:01

Frits74 +6169

En wat zou hij moeten doen?

Hij zal zich 100% moeten richten ten dienste van de doelstellingen. Niet zichzelf centraal stellen en vrees dat het daar mis gaat. Jarenlang is hij (en Van Basten, Gullit etc) het middelpunt geweest en draaide alles om hem. Nu is het volledig omgekeerd. Die switch moet je kunnen maken.

Wellicht dat daarom mindere spelers die zich altijd ten dienste van een ander op hebben moeten stellen wel sneller succesvolle trainers worden. Slot, Van Gaal, Ten Hag, Van Marwijk, Ten Cate

17-11-2022 10:16

Tistogwa +50176

Je hebt zeker een punt.
Daarnaast is het ook gewoon de vraag of hij voldoende inzicht heeft in het spelletje.
Dat klinkt misschien vreemd maar niet alle topspelers hebben dat per definitie.
Slot, van Gaal, ten Hag, van Marwijk hadden misschien technisch wel minder talent maar zagen het spelletje en waren tactisch gewoon beter dan de meesten.

17-11-2022 10:25

Dezwartetulp +76282

Denk dat het net iets anders zit.
Het gaat denk ik niet zozeer om sterren versus waterdragers.

De beste trainers zijn vaak de spelers die een stragische positie in het veld hadden en het veld grotendeels voor zich hadden. Dat zijn vaak ook de spelers die de lijnen uitzetten en invloed hebben op hoe het team functioneert.

Aanvallers zijn van nature meer op hun eigen presteren gericht en hebben maar één doel of rol in het elftal en dat is afronden.

Ga maar na:
Vvan Gaal, Guardiola, Slot, Ancelotti, Koeman, Rijkaard, Ten Hag, etc. Allemaal (centrale) middenvelders, vaak op 6 of de inschuivende CV die de opbouw verzorgt.

Terwijl de aanvallers als Van Basten, Kuyt, Gullit, etc. juist minder zijn als trainer.

17-11-2022 12:07

rob57 +3023

Klopt, Happel was ook een verdediger.

19-11-2022 14:30

Kuytblessure +10399

Beste voetbal dat ik het Nederlands elftal heb zien spelen was onder Van Basten. En De Boer heeft 4 titels op een rij gewonnen.

Kuyt hoor vooralsnog niet in dat rijtje thuis, maar in het rijtje Stam en Danny Blind.

17-11-2022 12:09

Frjuizeh +11578

Volgende wedstrijd over 52 dagen….. pfff

17-11-2022 09:55

Gyros +73271

Beter dan 52 weken.

17-11-2022 10:09

Feydiedje +5187

Mij boeien Kuyt en Vente niet zo

17-11-2022 09:51

aartinho +34490

Kuyt is wel een legend

17-11-2022 10:04

Moreno Sager +1490

opa vente ook, eerste goal in de kuip

17-11-2022 10:51

Feydiedje +5187

Klopt en klopt, maar ik vind het gedrag van Kuyt sinds die gestopt is een beetje vervelend. Als speler van ons zeker een topper

17-11-2022 11:10

Kuytblessure +10399

Welk gedrag?

17-11-2022 12:10

1234567890 +169897

Hoorde dat Kuyt aandelen heeft van Den Haag en een aardige afkoopsom bij evt ontslag ,
Goeie voetballer geweest
Goeie zakenman
Slechte trainer heeft het niet in zich

17-11-2022 09:41

Robbin1288010 +65

of een goeie zaakwaarnemer

17-11-2022 09:42

SalsaSamba +6518

Trainerschap is een ervaringsvak en dat is een harde les voor Kuyt nu.

17-11-2022 09:44

1234567890 +169897

Klop maar niet elke goeie voetballer kan ook een goeie trainer worden
Al gun ik Kuyt het allebeste

17-11-2022 09:47

SalsaSamba +6518

Ik denk dat Kuyt de juiste mentaliteit heeft om blijven door te zetten, maar ik zie geen tactisch of analytisch wonder in hem. Mijn inziens kan hij het beste een veldtrainer worden. Ik denk dat hij daar zijn drive wel kan overbrengen.

17-11-2022 09:51

lobbie +4909

Ze moeten zes ton aftikken, en dat hebben ze even niet

17-11-2022 09:49

HandigeHarry1 +4691

De Sint zat eens te denken wat hij ADO zou schenken.
De eredivisie gaat voor hun te snel, maar met Kuyt aan het roer lukt het wel.
Dat is natuurlijk niet waar, met een hoofd vol botox is dat dan ook niet raar.
Als voetballer in Rotterdam de grote man, maar bij ADO is hij wat tam.
Ga toch lekker weg uit Den Haag, niet morgen maar vandaag.
Je nieuwe vriendin zit thuis op je te wachten, dat hoorde de Sint toen ze bij hem bleef overnachten.
De Sint heeft haar even lekker gezet op z’n staf, maar als hij gekomen is, schopt hij haar er af.
En Geertrude lacht, met een dikke bankrekening en een andere piet elke nacht.
Kom toch lekker terug naar Rotterdam, niet als hoofd van Feyenoord één maar als tweede man.

17-11-2022 09:34

Hansaplast18 +9114

Om het personeeltekort bij de catering te bestrijden?

17-11-2022 09:36

baer_010 +10384

je begon sterk maar helaas zwakt het ernstig af op het eind

17-11-2022 09:40

sykoofox +85612

Hahaha kapot slecht!

17-11-2022 09:49

feyenoordos +11756

Helaas is Dirk gewoon geen goede coach. Kap lekker met deze zelfpijniging. En laat die Hall lekker daar, matige speler met een slappe instelling.

17-11-2022 09:33

Hansaplast18 +9114

Wel mooi om te zien dat Vente flink is gegroeid, sympathieke gast alleen voor ons was het niet de spits.

17-11-2022 09:33

Balletjeterug +115

Eigenlijk is het ook nogal wat he. Spits worden bij Feyenoord vanuit de jeugd. Moet je kijken hoe wij als supporters zo'n jongen beoordelen. De vraag is of je dat wel kan verwachten van een jeugdspeler. Is het voor die gasten (spitsen in dit geval) niet veel beter om vanaf de start van hun carrière bij een KKD club te beginnen.

17-11-2022 13:22

Hansaplast18 +9114

Klopt zeker, de stap van de A-jeugd naar het eerste is gewoon véél te groot, zeker op de positie.

18-11-2022 14:39

Feyenoordqq +32073

Dirk wou te snel, zag zich al trainer van Feyenoord zijn. Ga lekker in de jeugd rondlopen, jonge gasten begeleiden en specialistentraining geven aan individuele talenten. Lekker rondlopen op Varkenoord met El Ahmadi, RvP en zo je imago weer verbeteren. Mocht de tijd rijp zijn dan zien we wat de vervolgstap is.

17-11-2022 09:33

sykoofox +85612

Jij hebt er kijk op! Helemaal eens, perfecte Jobje voor hem nu.

17-11-2022 09:50

djahdjahcity +10684

Wat is Dirkie toch een ongelofelijk slechte trainer gebleken en dan zou het de bedoeling zijn dat hij de boel over zou nemen na Advocaat. Praise the gods dat dit niet is gebeurd zeg hahaha. Een trainer is zo goed als de spelers waar die mee werkt hoor je vaak maar dit Ado hoort niet op de ene laatste plek te staan in de KKD

17-11-2022 09:32

ScheleJopie +17616

Hoogmoed komt voor de val @DirkKuyt

17-11-2022 09:30

MP9 +1761

Die hall mogen ze houden daar...

17-11-2022 09:29

avondwedstrijd +7068

Dirk verliest zelfs met steen papier schaar van zichzelf

17-11-2022 09:28

Dezwartetulp +76282

Dirk moet gewoon een of ander baantje bij Feyenoord krijgen, net als Gio en van Persie. Internationale uithangborden met aantrekkingskracht.

17-11-2022 09:26

Waakvlam1989 +17362

Ik vind Dirk Kuyt echt een held en een echte Feyenboorder. Jammer dat hij het zo laat lopen en z'n carrière als trainer zo slecht is begonnen. Een mooie baan als leerschool bij onze club zou mooi zijn inderdaad. Dit moet je toch niet willen in die slangenkuil bij ADO?

17-11-2022 09:28

Dezwartetulp +76282

Ik heb het voetbal een tijdje niet gevolgd. Hoe doen we het momenteel in de competitie? Welke plek?

17-11-2022 09:19

Broodjeaap +49482

Aandacht tekort?

17-11-2022 09:22

Dezwartetulp +76282

OT:
Wat zou het schitterend en gerechtigd zijn als Messi in z’n beste vorm alsnog een wereldtitel binnen sleept. Ik hoop dat zo.

17-11-2022 09:15

larsjeeh010 +2461

Hoop ik ook, zou mooi zijn als NL er na de groepsfase uitligt.

17-11-2022 09:21

eppo +70370

Het ligt gewoon aan bingoal.

17-11-2022 09:06

Feyenoord_R +11234

Komkommertijd

17-11-2022 09:05

Paulus98 +144223

Ik zie dat ons haanje (De Haan) ook weer klaar is om naar school te gaan.

17-11-2022 09:02

Neuspleister +22174

Haan zwetst nogal veel hé
Kraait maar wat!

17-11-2022 09:13

GerseGer +7236

Heb Kuijt altijd een schitterende Feyenoord speler gevonden. Een motivator met een goede mentaliteit en hij ging altijd voorop in de strijd. Prima basistechniek met een neusje voor de goal en moest het veelal hebben van zijn wilskracht en een enorme winnaarsmentaliteit.

Hij was daarentegen geen tactisch wonder en daarom gaat het denk ik nu ook mis als coach. Van wat ik van hem hoor en zie komt hij over als een "kom op coach", met vooral teksten als "we moeten gewoon vol gas geven" en "we moeten nu echt de koppen bij elkaar steken". Hij is nu als coach hoe hij ook was als speler en dat werkt niet als hij zelf niet in het veld staat.

17-11-2022 09:02

Dezwartetulp +76282

Respect voor wat Kuyt voor Feyenoord heeft betekent, maar ik ben blij dat we het niet meer van dit soort spelers hoeven te hebben en ik ben blij dat hij hier geen coach is geworden.

17-11-2022 09:06

GerseGer +7236

Precies, in zijn tijd was hij een speler die nodig was, maar ik hoop ook dat we meer richting verzorgd en mooi voetbal blijven gaan ipv sleuren en hard werken en daarmee succes behalen als de wind een keer goed staat.

17-11-2022 09:09

Dezwartetulp +76282

Precies dit. Met goed verzorgd op techniek gebaseerd voetbal is de kans op structureel succes gewoon veel groter.

17-11-2022 09:10

Neuspleister +22174

Zijn wij blij, dat jij er blij mee bent..
Iedereen blij.

17-11-2022 09:11

Kuytblessure +10399

Voor Feyenoord begrippen was hij een technisch zeer vaardige speler hoor. ivg met Sneijder, Robben en Van Persie niet.

17-11-2022 12:15

Van_Geel +18325

Precies dit, het beste uit jezelf kunnen halen is totaal iets anders dan het beste uit een ander kunnen halen.

17-11-2022 09:10

JanDeSpecht +87915

Mooi gezegd. Die term "kom op coach" heb ik niet heel lang geleden al eens eerder gelezen, werd dat ook niet door iemand over Advocaat gezegd?

17-11-2022 09:23

corfr1912 +8859

Ja kameraad maar dat niet alleen. Op het trainingsveld schiet hij te kort. Geloof mij maar als je de O 19 van Feijenoord niet beter kunt laten spelen dan heb je in het betaalde voetbal al helemaal niets te zoeken. In de eredivisie zijn ook niet veel trainers die spelers beter maken. Kijk een echt naar voetbal en waar en wat er fout gaat. Je ziet spelers die niet eens de fitheid hebben om 90 min vol te krijgen en kijk eens hoeveel krampgevallen er zijn in een wedstrijd. Het is toch raar dat een prof niet in staat is 90 min volgas te gaan. En dan technische vaardigheden. Kijk eens hoe ver een bal van de voet springt door foute aannames of traptechniek wie kan een bal in de loop van een medespeler krijgen of diep spelen op de juiste snelheid. En dat zijn zaken die goed te verbeteren zijn in 2 a 3 trainingen. Als je b.v. kijkt naar ingooien bij ons is dat kelderniveau het duurt en duurt spelers weten niet wat ze moeten doen. En je kunt een bal b.v. in een lege ruimte gooien zodat wij balbezit houden. Het zijn echt heel vaak dingen die makkelijk op te lossen zijn zoals spelers links en rechts leren trappen maar 90 pct is hier niet toe in staat en er wordt nooit op getraind anders zag je wel verbetering. Kijk naar Orie die bezig is met zijn traptechniek je ziet het resultaat. Het is ook vaak het individu dat hier zelf tijd in zou moeten steken. En dat geld ook voor schotkracht maak je beenspieren dusdanig sterk dat je de netharingen uit de grond schiet met legpress en andere apparatuur en door in hurkzit te gaan en dan omhooggevallen komen met gewichten in je handen.

Kijk eens naar spelers die terug komen van een zware blessure die zijn fit en bere sterk. Waarom dan ook niet zonder blessure zo werken?

17-11-2022 09:43

Tapiaz +28520

Ze zijn in Den Haag nu natuurlijk aan het geld schrapen om die 6 ton bij elkaar de krijgen, want dat is nog de enige reden dat hij nog niet is weggestuurd. Onbekwame trainer

17-11-2022 08:59

corfr1912 +8859

Dat zou zomaar de reden kunnen zijn dat Janmaat weg is daar.

17-11-2022 09:45

Animism +5970

Kuyt en ook Makaay, waren al waardeloze trainers bij ons in de jeugd

17-11-2022 08:58

eppo +70370

Een goed paard is nog geen goede ruiter.

17-11-2022 08:56

Dezwartetulp +76282

Ok kerstboom

17-11-2022 09:07

corfr1912 +8859

Mooi verwoord.

17-11-2022 09:52

rood-wit +3746

Nooit begrepen waar die wrok tegen Dirk vandaan komt, ik heb hem nog hoog zitten....

17-11-2022 08:53

Tapiaz +28520

Een parel als speler, maar helaas bewezen ongeschikt als trainer. Jammer, maar het is niet anders

17-11-2022 08:58

TrummekeTweePuntNul +12667

Krijg nog steeds kippenvel van de snelle ingooi naar deze held, waar vervolgens die goal uit kwam. Mijn eerste kampioenschap als volwassen kind.

17-11-2022 08:58

eppo +70370

Beetje zelfde verhaal als met Kökcü.

17-11-2022 08:59

corfr1912 +8859

Weer een blinde het ene staat los van het andere kameraad.

17-11-2022 09:53

FRico010 +62

Dollar Dirk wacht op de afkoopsom $.

17-11-2022 08:48

Van_Geel +18325

Kuijt heeft een jaartje onder de 19 getraind bij Feyenoord, vervolgens paar jaar niks getraind en dan instappen bij een van de moeilijkste clubs van Nederland.

Hij achtte zich na zijn voetbalcarriere direct al geschikt als trainer van Feyenoord. Op het gebied van trainer heeft hij zichzelf zwaar overschat.

17-11-2022 08:47

TrummekeTweePuntNul +12667

Kijk, dit is een analyse waar sommige rare vogels nog wat van kunnen leren.

17-11-2022 08:54

GerseGer +7236

Waarom had je hem dan die functie als hoofdtrainer toegezegd Martin?

17-11-2022 09:04

Van_Geel +18325

Ja, dat heb ik ook nooit begrepen. Binnen de club moeten ze toch een hoop potentie in Dirk hebben gezien, maar als hij zich al te goed voelt om de jongere elftallen te trainen. We mogen heel blij zijn met Slot.

17-11-2022 09:07

GerseGer +7236

Je begrijpt jezelf dus niet als Martin van Geel?

17-11-2022 09:10

Van_Geel +18325

Begrijp jij achteraf alle keuzes die je hebt gemaakt in het leven ;) ?

17-11-2022 09:11

GerseGer +7236

Hahahaha, touché

17-11-2022 09:11

Jasonking +23022

HELD! En sorry dat ik U uitschold voor mongooltje. U heeft schijnbaar nog fans hier. Ik baalde gewoon dat U achte dat Feyenoord niet mee moest met voetbal piramide.

17-11-2022 09:49

corfr1912 +8859

Omdat v. Geel een hele domme td was. Als je een jeugdtrainers cursus volgd bij de Knvb staat er in het eerste boek dat een goede voetballer nog lang geen goede trainer is. En er staat ook een stuk in dat menig ex prof bij de plaatselijke amateurclub begint en dat gaat gepaard met krante artikels en een hoop bla bla en dat het heel vaak voorkomt dat ze na enkele maanden weer uit elkaar gaan omdat het niet geworden is wat men er van verwacht.

Hier maakt men deze fout ook inzake v. Persie. Niemand weet of hij de kapaciteiten bezit om dingen over te brengen of spelers beter te maken. Dat kun je nu misschien aflezen aan het team wat hij traint. Worden spelers duidelijk beter wordt het team dat hij traint duidelijk beter. Zo ja dan is er hoop zo niet dan wordt het niets. Dat is echt een leidraad die je moet volgen. En het gaat er niet om of hij kampioen wordt met een team maar wel om het bovengenoemde.

17-11-2022 10:07

TussenjaarFC +138528

Te weinig in zn bijbel gelezen

17-11-2022 08:44

ZiekeKoolmees +35255

Ontslagen worden any%

17-11-2022 08:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties