Port of Rotterdam gaat niet de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord worden, zo meldt 1908.nl. Na onderzoek is gebleken dat het Havenbedrijf Rotterdam weinig heeft aan het creëren van extra naamsbekendheid via de stadionclub. Ook het sponsorbedrag waar Feyenoord op mikt is te gortig voor het bedrijf, en daarbij zijn er ook twijfels of een overeenkomst wordt gezien als staatssteun.
Feyenoord blijft verder zoeken naar een nieuwe hoofdsponsor. Het contract van EuroParcs loopt na dit seizoen af, en met de nieuwe commercieel directeur Ruud van der Knaap en de onlangs in dienst getreden Mohammed Hamdi worden diverse opties overwogen. De Rotterdammers sluiten een deal met partijen uit het Midden-Oosten niet uit. De nieuwe hoofdsponsor moet minimaal een bedrag van acht miljoen euro per jaar gaan opleveren.
Van der Knaap gaf in een recent interview aan vertrouwen te hebben in het proces. ''De kans om bij Feyenoord op het shirt te staan, komt hooguit eens in de vijf jaar voorbij. Ik merk dat er best wat interesse is vanuit het bedrijfsleven om hoofdpartner te worden. We willen nu zoveel mogelijk partijen vertellen over de enorme impact die zo'n samenwerking voor hun merk kan hebben. Ik denk dat ik goed in beeld heb aan welke informatie grote merken behoefte hebben om een keuze te maken.''
Lees het artikel op de mobiele website