Priske: "We zijn over het algemeen blij met de prestaties van Timon"

Tijdens het analyseren van de wedstrijd is iedereen het er mee eens dat de enorm vroege achterstand een enorme rol speelde. Door een grote inschattingsfout van Timon Wellenreuther stond de stand na vijf minuten al op 0-1. Na afloop worden de acties van de doelman uitgelicht door de aanvoerder en trainer.

"Ik heb hem niet zien zitten in de kleedkamer", vertelt Quinten Timber op de persconferentie. "Misschien is hij meteen gaan douchen. Voetbal is een spel van fouten en wij moeten er als team voor zorgen dat fouten gemaakt kunnen worden. Als je beter bent aan de bal en meer kansen creëert, dan kunnen de fouten gemaakt worden. Bij een keeper is het dan vervelend omdat het meteen een goal kan opleveren. Timon weet dat we als team volledig achter hem staan."

Brian Priske ziet nog geen aanleiding om te wisselen van doelman. "Het is onderdeel van voetbal dat spelers verkeerde beslissingen maken. Timon is betrokken bij de doelpunten, maar er zijn zeker ook andere spelers bij betrokken. We evalueren altijd alle spelers, niet gebaseerd op één wedstrijd, maar op het hele seizoen. Niet alleen Justin zit op de bank, maar ook nog andere spelers die het goed doen. We zijn over het algemeen blij met de prestaties van Timon."

Priske moet Bijlow zaterdag een plek onder de lat geven
Lees meer over
Timon Wellenreuther
Plaats reactie
666

JohnFR12 +2519

Ik niet meer, de keeper mag best een foutje maken, maar begin er inmiddels al behoorlijk wat te turven. Als je nu niet wisselt beledig je Justin.

01-11-2024 08:16

Geert-Jan.v +2571

Maar wij supporters zijn nu wel even klaar met wellereuter vandaag nog wisselen met bylow

31-10-2024 17:58

Geert-Jan.v +2571

Maar wij zijn nu te blij met wellereuter vandaag nog wisselen me

31-10-2024 17:57

factanonverba_1908 +5044

Keeper wissel en dan?
Bijlow houdt het nooit lang vol.

31-10-2024 16:27

maakmegek +326

Ben jij alwetend.

31-10-2024 16:42

Arneblijft +5744

Hij traint elke dag. Denk je dat je dan geen risico’s loopt? Het gaat prima met die jongen.
En mocht hij geblesseerd raken dan is Wellenreuther zijn backup

01-11-2024 08:41

Feijenoord1908 +3510

Laat ik vooropstellen dat Wellenreuther gewoon een goede keeper is, en ik was tevreden toen hij toch zijn contract verlengde, maar Priske had hem nooit 1e keeper moeten maken, daar is hij gewoon niet voor gemaakt. Hij is echt een prima 2e keeper, wanneer hij moest optreden wegens een blessure van Bijlow deed hij dat heel goed. Nu hij 1e keeper is geworden, komt er veel meer kijken, meer druk en kritiek. Daar kan hij niet mee omgaan, hij is wild, onvoorspelbaar en on-communiceerbaar. Ik heb ook nog altijd sterk het gevoel dat Wellenreuther Feyenoord heeft geforceerd om hem 1e keeper te maken, anders zou hij niet verlengen en vertrekken naar de concurrent. In mijn ogen, en gezien hoe talentvol en betrouwbaar Bijlow is, was dat na afloop wellicht de beste keuze geweest voor iedereen. Iedereen is vervangbaar, ook Wellenreuther, ook al is hij één van de betere keepers die we in lange tijd hebben gehad.

31-10-2024 15:34

Frans.R27 +13

Wellenreuther maakt wel veel fouten nu zelfs twee cruciale fouten. Een team moet op een keeper kunnen vertrouwen. Maar wat te doen met een keeper die te pas en te onpas als een blinde uitloopt, ver van zijn doel en meer dan eens te laat is en eigen verdedigers voor de voeten loopt.
Vervang hem een paar wedstrijden voor Bijlow. Misschien begrijpt hij dan weer dat een team moet kunnen bouwen op de reacties van een keeper.

31-10-2024 14:04

EliaJ +4329

Bijlow moet gewoon terug in de basis. Ben lang voorstander van Wellenreuter geweest, maar heeft ons 4 punten tegen WII/Sparta gekost, en nu minimaal 1 punt tegen Ajax.

31-10-2024 11:42

Zimmer +1019

Deze trainer is zo eigenwijs met zijn ideeën, hij had al in de afgelopen wedstrijden kunnen zien dat Timon fouten maakte, dan moet je Bijlow langzaam laten warm draaien om hem beker wedstrijden te laten spelen.

Ueda was schijnbaar nog niet wedstrijd fit.
Waarom zet je hem er direct in?

31-10-2024 10:47

Ger.J +1915

Maar wat als Bijlow speelt en zulke fouten maakt ( wat ik niet hoop ) word er dan ook zo over hem gesproken?
Ik ben een voorstander van Timon maar deze wedstrijd hebben we verloren door gekloot van hem.

31-10-2024 10:39

wesley85 +1712

Dus er nu al vanuit gaan dat Bijlow ook fouten gaat maken? Iedereen was blij met de Wellenreuther in de voorgaande jaren, nu maakt hij echter iedere wedstrijd fouten. Dan is het toch gewoon tijd om Bijlow op de goal te zetten? Is notabene Nederlands international en kan gewoon goed keepen. Op deze manier werkt het ook niet toch!

31-10-2024 10:58

NicoJansen +3237

Bijlow is de beste keeper van Nederland.

31-10-2024 11:20

frvlissingen +3668

Tegen Sparta en gisteravond. Heeft totaal geen idee wat te doen als hij uitloopt. Kost je dure punten. Veldspelers wissel je als ze fouten maken. Dus een keeper ook .

Mijn vertrouwen in Priske was wat gestegen maar dit moet maar eens klaar zijn. Onder Arne waren de spelers fitter wat ik toch zeker gisteravond miste.

31-10-2024 09:48

JerzyDudek00 +290

Er zijn ook veel nieuwe spelers die echt nog moeten wennen aan zoveel wedstrijden in korte tijd. Hwang, Bueno, Milambo, Ueda... Slechts een paar voorbeelden van spelers die echt moeten wennen en er dus gister aan onderdoor zijn gegaan

31-10-2024 09:57

Aivs91 +69

Was het gisteren maar zo makkelijk, dat het lag aan de fitheid. Ik zag een ploeg die door fouten op achterstand kwam, en vervolgens geen grip kreeg op het middenveld. Zit meer achter dan wat extra rondjes lopen

31-10-2024 09:58

frvlissingen +3668

Gedeeltelijk eens met jullie maar tactisch compleet naar de klote gespeeld. En daar is de trainer voor. Conditie kun je vergoelijken door zware wedstrijden tegen Benfica en Utreg.

31-10-2024 10:04

WSNBM +2122

Hij kost je tegen Willem II ook gewoon 2 punten met zo'n dwaze actie...

31-10-2024 10:08

horus +311

vergeet willem 2 niet

31-10-2024 13:36

Cultheld +4295

Bij elke corner of voorzet houdt ik mijn hart vast. Bijlow is vaak geblesseerd maar verdient nu weer een kans.

31-10-2024 08:51

cornelia56 +136

Heeft toch al een aantal cruciale fouten ge maakt kan de spanning van 1e keeper blijkbaar niet aan

31-10-2024 08:44

Skeptic +13443

Ik niet, sinds het begin al, mag hopen dat z'n krediet nu echt op is.

31-10-2024 08:14

fraser23 +676

Mag hopen dat t gebeurt. De wissel. Denk dat t je nu al 6/8 punten heeft gekost. Erg jammer.
We snappen hoe t is gegaan met JB en zin transfer en wat er mgl beloofd is aan Timon, maar ik heb t vanaf dag 1 nooit begrepen, als er 1 beter is dan moet diegene gewoon keepen.

31-10-2024 08:01

supersafado +175

Het is een keeper die zowel punten voor je pakt in sommige wedstrijden als punten verliest in andere wedstrijden. Helaas niet erg stabiel en dat is wel wat er nodig is als je zo wilt voetballen als Feyenoord. Ook in de opbouw hou ik telkens mijn hart vast bij Timon, het ziet er toch allemaal net even wat minder soepel en voetbaltechnisch uit dan bij bijvoorbeeld Bijlow. Lang verhaal, gewoon Bijlow opstellen. Is gewoon de beste keeper van Nederland.

31-10-2024 07:55

Cees.R82 +9711

Zeer goede analyse super kon het niet beter verwoorden. Als hier nu nog 1 supporter is die achter deze prutser staat heeft o,o verstand van Heeft al 7 punten gekost en net als vorige week heel wat onnodige spanning
Veroorzaakt en als je iets snapt van voetbal waren de op tv geroemde reddingen echt niet zo geweldig. Om maar te zwijgen over zijn presteren bij hoge voorzetten.

En dan zie je nu ook hoe beperkt onze selectie is wederom. Je moet op dit niveau spelers rust kunnen geven en dat is nu niet mogenlijk.

Afgelopen week had ik het over 4 centrumspitsen minimaal en dan krijg je reacties die slaan compleet nergens op. Het geeft aan dat hier heel wat figuren reageren op emotie en heel weinig op routine of kennis.

Ik heb een advies voor jullie. Kijk eens naar onze concurrenten van de top 3 die hebben door opleiding door goede jeugdtrainers veel meer keuzes dan wij of je het nou leuk vind of niet. Dus ben je aangewezen op aankopen en die zijn onder de streep niet goed gebleken zeker niet in de breedte.

31-10-2024 08:18

guc75 +10933

Laatste stuk dat je schrijft slaat natuurlijk nergens op. Milambo is net doorgebroken (en is niet de enige) en jij zeikt over onze jeugdopleiding. Verder met je eens..

31-10-2024 08:49

Cees.R82 +9711

Onze jeugdopleiding is om te janken ja. Kijk op welk niveau ze spelen. En dan staan ze zelfs nog onder de middenmoot O 21 en 19. We zijn voorbij gestreefd door Almere die zelfs 2x beter waren dan ons. Ja en milambo is doorgebroken en Read heeft 1 leuke wedstrijd gespeeld en tegen Nac was het ronduit zwak. En waar is Zechiël gebleven dan? Ik weet dat hij geblesseerd is maar daarvoor was hij bij het 1e bankzitter.

Kijk naar Psv daar komt het ene naar het andere talent door. En een club als Feijenoord had allang in de kkd moeten spelen en wel op eigen kracht. Die kans is er vaak genoeg geweest. Jaren aan een stuk en toen ze vorig jaar eindelijk kampioen werden was het gewoon pech.

31-10-2024 14:30

supersafado +175

Hij heeft wel een punt. Helaas is het zo dat we (in de juiste volgorde) 020, AZ, Groningen, PSV, Heerenveen, Willem 2, NEC, Heracles en PEC voor ons moeten dulden wat betreft het aantal spelers uit de jeugdopleiding. Uiteraard is Milambo een uitzonderlijk talent, maar 020 heeft meer dan het dubbele aan jeugdspelers in de selectie zitten.

31-10-2024 14:33

Cees.R82 +9711

Maw wat ik zeg klopt.

Ik moet erbij zeggen dat ik veel jeugdteams heb getraint en er het een van weet en hoe je het beste uit jeugd kan halen. En ik zeg dat er veel meer uit jeugd te halen is dan er bij heel veel clubs gebeurt. Ook bij bvo's en dat is triest. Als ik het team van Boel zaag spelen kreeg ik tranen in mijn ogen. Toen Kuit de A1 heb zien spelen wist ik al dat het een matige trainer was. Hij kan zich nog wel ontwikkelen maar dan zou hij enkele jaren met Slot mee moeten lopen maar dat geld voor bijna alle Nederlandse trainers.

31-10-2024 17:27

2XJM2728 +1

Bijlow 1 oprotten met wellenkleuter te veel fouten en lompe acties!

31-10-2024 07:48

Joepie. +10144

Feyenoord zit gewoon met een probleem. Wellenreuther is een basisplaats beloofd anders zou het niet verlengen. Bijlow zou verkocht worden.

31-10-2024 06:57

Snoek1974 +1806

We hebben zelfs 2 goede keepers achter de hand , dus als dan de eerste keuze teveel fouten maakt , dan moet de volgende doorschuiven.

Werkt met de andere tien ook zo , dus waarom bij de keeper niet

31-10-2024 06:30

Lennart.W +789

Omdat een keeper vertrouwen moet hebben. Bla bla bla

Een keeper moet ballen tegenhouden en dat is nou niet iets wat wellenreuther elke week feilloos doet. Dus efkes wisselen maar.

31-10-2024 07:48

Demolic +3283

We moeten van de winter gewoon een nieuwe eerste keeper kopen
Bijlow is te vaak geblesseerd en Timon steeg een seizoen boven zichzelf uit er zit gewoon niet meer in

31-10-2024 06:17

Kwintsheul +14442

Twee blunders in Rotterdam tijdens de Klassieker kan gewoon niet. Vanaf nu Bijlow onder de lat.
Ook dat is bij een topclub spelen.
Met Zerrouki was het ook op een keer klaar, nu geldt dat voor Wellenreuther.

31-10-2024 06:02

010_SOUTH +4912

Over het algemeen.. lekker positief

31-10-2024 06:00

Alex1908 +4646

Mogguh...door 2 blunders van de keeper verlies je. Ajax liet niks zien en Feyenoord was niet bij machte. Drama wedstrijd van 2 kanten.

31-10-2024 05:59

N-schutfr +1480

Keurige analyse

31-10-2024 06:01

DVDB +2132

Timon heeft je 8 punten gekost
Als die dat nog niet begrijpt kan die beter oppleuren

31-10-2024 05:56

N-schutfr +1480

Denk echt wel.dat ie op de nominatie staat om gewisseld te worden.....maar dat zal een coach nooit voor een camera of verslaggever zeggen

31-10-2024 06:02

Wazzup +30432

Goalkeepercoach kan ook beter wat anders gaan doen!

31-10-2024 05:34

kuurie69 +12713

Als jij een fout maakt, os het dan ook de schuld van jouw teamleider of manager?

31-10-2024 06:10

Wazzup +30432

Wel als het repeterend gebeurd.....dan is diegene onder mij de pisang!

31-10-2024 10:48

Doellat +5419

Een speler kan slecht spelen, daar kunnen allerlei redenen voor zijn, maar een coach moet dat zien en daar naar handelen.
Als supporters moeten we nooit spelers afvallen, die moeten zich altijd veilig voelen bij ons. Spelen ze zwak, dan moet de leiding ingrijpen en een ander opstellen. Gebeurt dat niet, moet je heel snel afscheid nemen van de hoofdverantwoordelijke.

31-10-2024 05:22

thdenim +102

Opkkren met je data! JUSTIN IN!!!!!!!

31-10-2024 05:16

Ronniebetonnie +311

Ik zou als speler timon op de training toch ff een kkschop geven als bijlow nu nog niet speelt

31-10-2024 05:07

jassie010 +174

Wellenreuter is in niks beter dan Bijlow.Maar wel in veel dingen slechter....Justin verdiend zijn kans!

31-10-2024 05:04

Australia +113

Data? Wat een onzin

31-10-2024 04:35

Australia +113

Zakelijk totaal geen gevoel tussen R’dam en A’dam “schande” deze wedstrijd moet je winnen met Feyenoord hart. Heeft hij niet, zakelijk.

31-10-2024 04:32

Jamcarterrr +3577

Het is duidelijk dat het een trainer is die met zijn ego bezig is en dingen anders wil doen dan Slot. Zijn eerste systeem en keeperkeuze heeft ons veel punten gekost.

Hij weet al dat Timon een foute keuze was maar wil nog niet toegeven.

31-10-2024 03:57

Tolo +94

Wellenreuther maakt continue dezelfde fouten. Verkeerd uitlopen en de bal niet klemvast. Hij is daar hardleers in, net als Priske die dit niet ziet en hardleers is in het niet opstellen van Bijlow.

31-10-2024 03:48

Futre +2992

++ Onder hoge voorzetten doorgaan
++ Regelmatig onrustige acties (gisteren liep hij bv weer onnodig ver door op Klaassen toen hij een hoge bal over de achterlijn liet gaan. Het is dat Klaassen gisteren ongewoon sportief was en/ of niet helemaal doorhad dat Timon dit ging doen, maar anders heb je weer een halve penalty-situatie).

31-10-2024 05:48

Jakkie +8967

Duitsers maken geen fouten.

31-10-2024 03:21

Kwintsheul +14442

En geen grappen.

31-10-2024 05:59

Santiagotto1961 +5147

Sorry hoor, masr Wellenreuter kost ons de nodige punten. Dat kan je je niet permitteren. Als je een TOPclub wilt zijn, dan heb je ook een Topkeeper nodig. En dat is Wellenreuter niet.

31-10-2024 02:51

delangemuur +11773

Expected Goals: Fey 1,25 - Ajax 0,6
Je verliest vandaag echt mede door het gestuntel van je keeper

31-10-2024 02:08

dickievoormekaar +5713

Sorry Brian, maar vandaag klopte het niet. Aan die fouten kun je niets doen,maar wel aan de taktiek.

Hoezo was ajax vanaf minuut 1 steeds aan de bal. Dat was fout!! Waar was de rest erdedigjng, wat liep Bueno toch te doen, Ueda was fysiek niet ok. Paixao speelde voor spek en bonen. Timber leek zich in te houden (fysiek niet ok?).

Teveel zware wedstrijden is een feit, keeper is echter slechts een prima 2e keeper, Caranza had moeten starten (vertrouwrn en dan kun je ueda evt later inbrengen), en er ontbrak vuur in het spel.

De staf heeft gefaald.

31-10-2024 01:58

Alex1908 +4646

Tactisch had Ajax het goed voor elkaar, wij zetten er weinig tegenover. Met 2 blunders loop je achter de feiten aan en Ajax schiet de ballen de 2e ring wel in.

31-10-2024 06:03

Bittergarnituur +363

Trainer faalt

31-10-2024 01:50

rubino +2515

We spelen tegen een stel clowns maar de hoofdclown stond bij ons op doel. Vreselijk wat een fouten

31-10-2024 01:49

JoszefForever +1870

Bizar dat 90pc voor Bijlow is volgens de poll. Was toch echt het tegenovergestelde in de comments voor seizoen.

31-10-2024 01:17

onno +15914

Dat geeft al aan hoeveel de mening van veel supporters hier waard is.

31-10-2024 01:48

guykroudikorsou +8074

Je ziet hem nu pas keepen. Ik was ook voor Whellenreuter ipv Bijlow voor het seizoen en tot voor de wedstrijd van vandaag ook nog (ondanks eerdere fouten tegen oa. Benfica, Sparta, Willem II (heeft ons allemaal punten gekost). Maar ik zie nu dat hij die rare fouten blijft maken. Nu zeg ik: Bijlow weer eerste keeper.

31-10-2024 02:15

Ronniebetonnie +311

Echt hé mag alles terug lezen maar heb steeds gezegd dat bijlow de betere keeper is maar toen werd ikvoor gek verklaard haha

31-10-2024 05:10

fraser23 +676

1 ding is zeker (ok 2 🤣), ik zei t ook en Arne wist t ook.

31-10-2024 08:11

JoszefForever +1870

Hele sterke persco van de trainer. Knap en goed. Hoe zuur ook we moeten door.

31-10-2024 01:16

guykroudikorsou +8074

Het was eigenlijk net als toen met Zerrouki. Als je zo snel al zo'n kut fout krijgt dan wordt het lastig.
Ik vind altijd al dat Whellenreuter altijd als een kip zonder kop uitkomt. Moet hij niet doen. Als hij die kut fout niet had gemaakt was het een hele andere wedstrijd geworden.

31-10-2024 00:47

faustino +1258

Het probleem is een beetje: je kunt je dood werken maar dat maakt de tactiek niet goed. En deze man heeft op zich een aardige gedachte, maar kan zich niet aanpassen. Hij lijkt iets te missen qua inzicht.

31-10-2024 00:37

Huu1 +2341

Rot toch op man. Stel Bijlow op. De beste moet spelen, zielig of niet. Anders ben je als trainer niet geschikt op bij ons te werken

31-10-2024 00:34

onno +15914

De beste is Wellenreuther

31-10-2024 01:46

Feychris1908 +3778

Tijd voor Justin Bijlow allleen moet Priske. Nog wakker worden 😂

31-10-2024 00:14

Nabbie +4059

Helaas niet meer zo goed als de vorige seizoentjes. Maakt iedere wedstrijd wel een fout.
Tijd voor iemand anders. Vandaag lag het niet alleen aan wellenreuter. Niemand haalde zijn normale niveau. Heel droevig dat dat nu, tegen de neusjes gebeurt. Maar tijd dat Bijlow weer een kans krijgt

31-10-2024 00:11

Overschie1970 +74

"Alle data waren in ons voordeel"

Hier word ik dus doodziek van! Je hebt verdomme verloren en bent tactisch afgetroefd!

Rot op met je data!

31-10-2024 00:11

maakmegek +326

Priske donder lekker op bij ons, je maakt onze mooie club helemaal kapot met je geprutst
Wellenreuther had gewoon schuld bij het vele puntverlies van feyenoord.

31-10-2024 00:11

Joost.V91 +7254

Je bent gek.

31-10-2024 01:14

Viezevoorzitter +4521

Geen tijd voor sympathie. .. de beste speelt.

31-10-2024 00:07

Kwintsheul +14442

Wanneer je Timon er nu direct uithaalt, dan maak je hem mentaal kapot.
Tegelijk vind ik wel dat Bijlow nu ook een eerlijke kans hoort te krijgen.
Moeilijk!

31-10-2024 00:05

Zidane +130

Wellenreuter eruit halen. Dat is topsport. Wellenreuter kost Feyenoord te veel punten. Feyenoord moet strijden voor tweede plaats, rechtstreeks plaatsen voor CL.

31-10-2024 00:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties