'Rapport adviesbureau maakt definitief einde aan Feyenoord City'

'Rapport adviesbureau maakt definitief einde aan Feyenoord City'

Chris Woerts was vrijdagavond weer te gast in Vandaag Inside. De oud-commercieel directeur van de Rotterdammers kwam met nieuws over Feyenoord City. De directie gaat volgende week de uitkomst bekend maken van een onderzoek dat eind november is gestart.

''Het is een ongoing story. Een adviesbureau heeft een opdracht gekregen van de directie en een rapport gemaakt over alle varianten die er op tafel liggen'', begint Woerts zijn verhaal. ''Dat is in eerste instantie afgekeurd door Feyenoord omdat er wat details ontbreken. Volgende week wordt het bekend gemaakt. Het is eigenlijk heel teleurstellend voor Feyenoord of eigenlijk voor mensen die Feyenoord City een warm hart toedragen.''

''Daar staat zwart op wit: Feyenoord City is onbetaalbaar in de prullenbak ermee'', vervolgt Woerts. Feyenoord moet nu leven met de financiële gevolgen. ''Dat betekent wel dat je die 24 miljoen van Goldman Sachs terugbetaald moeten worden. De Kuip hebben ze als onderpand en dus komt De Kuip in Amerikaanse handen.''

Woerts krijgt de vraag wie verantwoordelijk is voor het mislukken van Feyenoord City. ''Eigenlijk de gemeente. De megalomane gedachtes van de gemeente en een aantal commissarissen die gezegd hebben: 'wij moeten voor de ontwikkeling van Rotterdam Zuid dat stadion bouwen.' Dat is helemaal niet realistisch met een bouwprijs van 500 miljoen en een begroting van 60 miljoen.''

Lees meer over
Feyenoord City
Plaats reactie
666

AJ010 +379

De Kuip failliet laten gaan en en dan als club overnemen. Toiletblokken vernieuwen horeca aanpassen en achterstallig onderhoud oplossen. Daarna een plan B opstarten grootschalige renovatie. Wellicht even wachten tot grondstoffen zoals staal weer enig sinds betaalbaar zijn.
24 miljoen naar Jan en zijn ouwe moer geholpen en in 10 jaar geen steek verder gekomen zijn!

13-04-2022 06:21

supportervanhetspelletje +1742

Populistisch gelul... en wie gaat dat betalen dan? Met 1,5 miljoen EV en een omzet van 70 miljoen per jaar.... ? Jij noemt dan Feyenoord en Rotterdam, maar eigenlijk stel je dus dat de Gemeente Rotterdam dit alles mag gaan betalen... zo kan ik ook likes binnenhalen... de gemeente wilde in het FC project max 40 miljoen investeren / bijdragen .... waar haal jij dan die andere 300 a 400 miljoen vandaan? Investeerders? hahaha, dat hebben we gezien.. die vragen bijna 50% voor nog geen 50 miljoen

11-04-2022 15:02

FRlegend +16830

Als Woerts het zegt zal het wel niet kloppen.

10-04-2022 16:41

Tapiaz +28520

Maar wie maakt er nu een definitief einde aan het gelul van Crypto Chris mensen???!

10-04-2022 16:23

Jurk +7021

Als je het geld dat je hebt uitgegeven aan dat City gezeik, in de renovatie van de Kuip had gestopt… hadden we er financieel een stuk beter voor gestaan en hoef je je beste spelers niet steeds te verkopen om de gaten te hoeven op te vullen… dan had je serieuze stappen vooruit kunnen maken… nu blijf je voorlopig achter de feiten aanlopen … hopen dat er eens een visionair opstaat… dan kan onze mooie club serieus meedoen voor de titel … zoals dat hoort !!!

10-04-2022 12:01

bloed_zweet_tranen +1975

Of je nou voor of tegenstander bent. Dit is toch wanbeleid? De schepen al achter je verbrand nog voordat er nieuwe waren. Nu heb je die 24 miljoen èn zwaar achterstallig onderhoud.

Welke bestuurders waren er eigenlijk verantwoordelijk voor dit waardeloze plan van aanpak?

10-04-2022 10:31

bar +3841

Liverpool heeft in 2012 Anfield verbouwd voor 180 miljoen pond. Reken maar uit wat het in 2022 gekost zou hebben. Ook nog bouwcrisis, dus bijna verdubbeling prijzen.

10-04-2022 10:23

bar +3841

Het heeft allemaal veel te lang geduurd, of het probleem bij de gemeente of iedereen die heeft tegengewerkt weet ik niet. Feit is wel dat dat nieuwe stadion er al had kunnen staan. Tegen veel lagere bouwkosten, alles spiksplinternieuw. Met een dak, veel uitgiftepunten, toiletten. Veel hoger salarisplafond Eeuwig zonde. Nu blijven we de komende 10 jaar aanmodderen tussen de 3e en 5e plaats en de conference league. Maar dat is wat de meesten willen schijnbaar. De komende jaren worden jaren van plannen, daarna delen van het stadion die verbouwd worden en daardoor leeg moeten blijven. En puntje bij paaltje zal blijken dat de verbouwing van de oude versleten kuip bijna net zoveel heeft gekost als je een paar jaar geleden een nieuwe tempel had neergezet. En we voorlopig met keepers als Marciano zitten opgescheept.

10-04-2022 10:16

bloed_zweet_tranen +1975

Nou nou. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat we slechts een klein beetje meer, namelijk een paar miljoen per jaar, te besteden zouden hebben. En dan ook nog mits we in 4 in de 5 jaar zouden overwinteren, elke 3 kampioen zouden worden en nog wat onrealistische doelstellingen.

Verder heb je wel gelijk.

10-04-2022 10:34

fluub +8717

Zonder nieuw stadion is Feyenoord klaar. Dat zie je nu al,we zijn niet langer een topclub. Zuid is een multiculti zooitje, geen concerten, geen Europese wedstrijden, geen geld. Niet fors investeren in City is je definitieve ondergang. Ja, de Kuip heeft historie en nostalgie. En gare toiletten, catering, parkeermogelijkheden en een staalconstructie van 80 jaar oud. Blijkbaar leeft een groot deel in het verleden. Jammer genoeg weinig mensen met een toekomstvisie.

10-04-2022 10:01

Alata +357

We gaan het meemaken. Duidelijkheid os het belangrijkste. Daarmee komt er een stip op de horizon. Linksom of rechtsom moet Feyenoord er beter van worden.

De track record van Chris Woerts is de laatste paar keren niet echt in zijn voordeel uitgevallen.

10-04-2022 09:35

Niets_is_sterker +4536

Is er niet een russische miljardair ergens in Rotterdam waar we nog een miljoentje of 500 van kunnen afpakken dan

10-04-2022 09:13

ronron +614

Kuip verbouwen dan maar
Al geloof ik die droeftoeter niet

10-04-2022 08:36

Sinister +12961

Het stadion had al gebouwd kunnen zijn. Het verval zal zich snel inzetten en dat enkel omdat een stel graag de herinneringen van de Kuip willen behouden. Van sentiment kan je de rekeningen niet betalen en had liever sportief succes dan een stadion met de droom van vroeger. Niks meer aan te doen helaas.

09-04-2022 23:09

NicFR08 +5821

Geld verdien je op het veld zoals je ook kunt zien doordat er een TD is met visie. Geld verdien je niet door even een megalomaan stadion te bouwen en dan achter over leunend wachten tot het geld binnen stroomt. Blijf maar denken dat het met sentiment te maken heeft. Het is eerder gezond verstand.

10-04-2022 05:54

Niets_is_sterker +4536

Wat denk je met een nieuw groot stadion wat er aan evenementen je kant op komt. Grote concerten. Belangrijke voetbalwedstrijden... in principe kan je wel degelijk een soort van achterover leunen

10-04-2022 09:04

NicFR08 +5821

Ok dus Vitesse word ook kampioen door al die evenementen en concerten??

10-04-2022 12:56

detrotsvanrotterdam +8567

Fijn al die criticasters. Nu zitt het stadion met een schuld van € 25 mio. Er zit niks anders op dan het faillisement aanvragen en dan met een schone lei beginnen.

09-04-2022 22:05

NicFR08 +5821

Volgens mij dachten de FR Shitty voorstanders dat we bij die 0-10 in Eindhoven ook die wedstrijd nog gingen winnen

09-04-2022 19:59

Limbow1 +3030

0-10 in Eindhoven? Hadden we toen daar maar gewonnen😉

09-04-2022 21:37

Ratfield +3566

zolang chris woerts t zegt geloof ik er nog geen ruk van, maar gezien de grondstofprijzen van bouwmaterialen gaat die kansloze put je een miljard kosten ... en die centen hebben we gelukkig niet.

09-04-2022 19:53

ferdi30 +5092

Feyenoord City = gaat niet door
Renovatie = te duur
Huidige Kuip = op

en nu?

09-04-2022 19:05

Máxima +262

Het nieuwe stadion is op dit moment te duur en de buca, die sowieso al ruk was, is daarmee volstrekte apekool. Uithuilen en opnieuw beginnen. Er zal iets moeten gebeuren maar het belang van de BVO dient daarbij voorop te staan. Feyenoord staat NIET ten dienste van de projectontwikkelaars en is daar ook helemaal niet voor nodig. Huisjes komen er toch wel...

09-04-2022 18:25

detrotsvanrotterdam +8567

Waarom is het bij ons te duur terwijl overal elders in Europa wel nieuwe stadions gebouwd worden?

09-04-2022 22:07

beppie172 +64911

Welke stadions bedoel je?
En wat kosten die?

09-04-2022 22:14

1234567890 +170370

over een aantal jaar veel nieuwbouw op Zuid ,past daar een oud stadion in het bestemmings plan?

09-04-2022 17:57

feytotdedood +2137

Niet lullen maar poetsen

09-04-2022 17:06

Peterk +34595

beiden tegelijk mag wel...

09-04-2022 17:59

beppie172 +64911

Dat was vroeger zo in Rotterdam, maar dat is meer dan 20 jaar geleden.

09-04-2022 22:18

kazan +1455

geen City gezeur nu meer, dus alleen een nieuw stadion aan de maas, en even de gemaakte onkosten doorrekenen naar de gemeente die ons hier mee opgezadeld hebben, de kuip is voor die Amerikaan en kan er een hamburger tent van maken

09-04-2022 16:04

rikkie12 +9255

Als FC voorstander ben ik blij dat Chris Woerts aangeeft dat het niet doorgaat.
Weet je tenminste zeker dat volgende week de eerste paal de grond in gaat 😂

09-04-2022 15:35

Tapiaz +28520

Opknappen van de Kuip is natuurlijk niet de oplossing. Opknappen klinkt als: ff een nieuw likje verf, de bouten even opnieuw aandraaien en misschien een paar nieuwe wc-potten erbij. Dat gaat niet werken. Als je in de Kuip wil blijven moet er een grootscheepse verbouwing/uitbreiding/renovatie plaatsvinden. Vind ik zo langzamerhand prima, als er maar wat gebeurt!!!

Ik hou mijn hart wel vast voor de dag dat een bouwkundig onderzoek uitwijst dat het toelaten van 45.000 mensen niet meer verantwoord is....! En mijn gevoel zegt dat dat moment veel dichterbij is dan wij allemaal denken. Kijk dan zijn we echt in de problemen, en eigen schuld na meer dan 10 jaar wanbeleid en besluiteloosheid.

09-04-2022 15:21

Andre010 +4574

Geen taferelen als bij AZ, ADO & NEC aub

09-04-2022 16:05

Joepie. +10144

Enige optie blijft over als Feyenoord City niet doorgaat is De Kuip gefaseerd slopen, en opnieuw beginnen.
Zoald Volker Wessels (SuperKuip) het destijds wilde doen. Alleen tja, dan verkoop je 3 jaar lang hooguit 60% (of minder als er lijken uit de kast komen) van je capaciteit wat eigenlijk ook dit plan al onrendabel maakt. Geldt voor iedere renovatie / vernieuwbouw.

09-04-2022 17:00

VakSNoPyroNoParty +975

Gelul op niks gebaseerd.

09-04-2022 20:31

detrotsvanrotterdam +8567

Grootscheepse verbouwing is te duur

09-04-2022 22:09

GeenGezeik +417

Er zal toch wel een nieuw stadion moeten komen. Als je aan de kuip vast blijft houden spelen we over 15 jaar eerste divisie.

09-04-2022 15:11

Tapiaz +28520

Het zonnetje in huis heeft ook een post gedaan lees ik

09-04-2022 15:16

JDN1987 +22445

Feyenoord en Rotterdam hebben een ding nodig. Dat is een groot modern stadion met een dicht dak en veel horecagelegenheden en comfortabele luxe zakelijke mogelijkheden. Dan haal je concerten. Evenementen. Finales.. interlands en meer binnen. Feyenoord kan daar door groeien. En Rotterdam heeft dan het nummer 1 stadion van het land in de stad. Waardoor er meer grotere dingen naar de stad komen. Hoe je ook moderniseert en opknapt. De kuip blijf die ouwe kuip. Echt hyper modern en perfect zal het niet worden

09-04-2022 15:10

Joepie. +10144

Hoe je ook moderniseert, opknapt, je blijft op grote achterstand van de ArenA. Dus slecht plan.

09-04-2022 15:13

JDN1987 +22445

Precies wat je ook doet met die kuip de arena zal je nooit
Inhalen. Want wat er met de kuip kan met de arena ook en misschien beter. Dus met de kuip zal je nooit beter worden dan de arena. Zelfs bij fc groningen hebben ze het qua horeca en zakelijk beter en luxer

09-04-2022 15:22

Breakdown +10758

De ArenA is echt niet zo’n topstadion hoor. Was een van de eerste in zijn soort in Europa en zat, zeker in het begin, vol met kinderziektes. Daarnaast is de akoestiek voor concerten eigenlijk te mager, de tribunes zijn vrij stijl en je zit zeker op de korte zijdes ver van het veld. Dat soort punten kunnen wij net een nieuw stadion veel beter aanpakken.

09-04-2022 16:44

JDN1987 +22445

Hun kunnen net als ons nood tribunes achter de goals zetten. Op de lange zijdens zitten hun weer heel dicht op het veld. Zonder gracht. Hun afstand van de tribune en het veld op de lange zijde is korten dan de afstand van de eerste ring tot de noodtribunes bij ons. Als Feyenoord rondom die noodtribunes weghaalt kun je een complete atletiek baan neerleggen zo groot is de afstand. Alleen in de arena willen ze niet die losse steigerpijp tribunes. En hebben ze er voor gekozen om de lange zijdes netjes door te trekken en achter het goal het leeg te houden. Nog de afstand achter hun goals kleiner dan als wij die tribunes weg zouden halen. Denk aan jaren 80
Begin 90 het was geen gezicht.

Aan het begin was de arena inderdaad vreselijk met grote betonne wanden en 4 grote hoeken. En die kleuren stoeltjes. Maar nadat ze die hoeken dicht hebben gemaakt en de zijdes door getrokken roden stoeltjes in hun eigen kleuren en club letters. En aan een zijde vol met leren stoelen en meer zakelijke gelegenheden een hele korte zijde vol met railseats van links naar rechts . Hebben ze er wel een eigen stadion van gemaakt. Vroeger waren ze er niet trots op maar nu wel.

09-04-2022 16:56

Peterk +34595

Je krijgt nu al geen wedstrijden meer. De laatste 2 interlands werden in de Arena gespeeld. Dat zegt al genoeg. De Kuip heeft sportief een rijke historie maar je kan er geen droog brood meer mee verdienen in deze staat. Feyenoord is niet alleen sportief maar ook qua stadion eigenlijk door alles en iedereen gepasseerd als je naar het voorzieningenniveau kijkt. Voor de stad is het eigenlijk ook een schande dat je als wereldstad niet meer een aansprekend stadion hebt. Niet alleen voor het voetbal maar ook voor andere evenementen...

09-04-2022 16:14

JDN1987 +22445

Precies. De grootste haven stad van europa moet gewoon een serieus modern stadion hebben . Geen ouwe bak wat in alles jaren 80 uitstraalt

09-04-2022 17:03

rikkie12 +9255

Jaren ‘80?
Was t maar waar….

09-04-2022 21:15

Casder +14003

Leg ff de benodigde paar 100 miljoen neer.

09-04-2022 16:57

Casder +14003

Nu Feyenoord City niet meer doorgaat ook niet meer over hebben. Kijken naar mogelijkheden om de Kuip op te knappen. Het beste voor Feyenoord.

09-04-2022 15:03

Joepie. +10144

W
A
T

L
E
V
E
R
T

H
E
T

O
P
?

09-04-2022 15:10

bradley_aap +6515

niks, te weinig, er moet een nieuw stadion komen, en de gemeente moet daar voor dokken.

09-04-2022 15:44

Casder +14003

Gemeente moet helemaal niks en als ze slim zijn doen ze het niet. Stelletje zeikerds met dat FC. Gaat mooi niet door.

09-04-2022 15:46

Joepie. +10144

Geef nou even de voordelen please, en wat het oplevert!

09-04-2022 15:48

Casder +14003

Het is gewoon niet te betalen. Dan maakt de rest niets meer uit. Onbetaalbaar. Klaar. Iedereen blij.

09-04-2022 15:53

Dani.D +2252

voordelen zijn
meer units dus meer geld
meer sponsoren en grotere bedragen
meer activiteit buiten het voetbal om
concerten en interlands en Europese finales
stadion naam verkopen
meer aanzien
droge plekken
dat zijn de voordelen van een nieuw stadion
alleen ze moeten hem niet bouwen in de maas scheelt al tientallen miljoenen

voordelen renovatie
minder kosten
de sfeer blijft behouden
het kuip gevoel

09-04-2022 21:47

Joepie. +10144

Haha DMK stopt ermee.... Kut plan.
Renovatie slecht plan!

13-04-2022 18:09

Joepie. +10144

Een adviesbureau geeft sléchts advies. Gemeente moet meer bijdragen dus. Dat gaat ook 100% gebeuren. Nieuwe business case.

09-04-2022 15:03

Guidettimoetterug +10677

Chris ze gaan lappen Woerts .
Dat zo'n figuur ooit onze cco is geweest

09-04-2022 14:24

Casder +14003

Geen Feyenoord City. Club gered van faillissement.

09-04-2022 14:13

dkuh013 +2056

Dat zie je verkeerd , hierdoor gaan ze heel veel geld mislopen

09-04-2022 14:26

Joepie. +10144

Wat levert Feyenoord dat "opknappen " van de Kuip op?

Hoor het graag!

09-04-2022 14:58

Casder +14003

Kost toch sowieso de helft minder.

09-04-2022 14:59

JDN1987 +22445

Feyenoord had echt beter geworden met een nieuw stadion. En de stad ook. Over 20 jaar zitten we er nogsteeds zo bij als nu. Verpaupering overal waar je kijkt.

09-04-2022 15:03

dkuh013 +2056

Denk wat je denkt

09-04-2022 15:04

Joepie. +10144

Kost de helft minder? wat krijgen we daar voor dan? Plastic zijl als dak?

Maar vertel even, wat levert dat Feyenoord nou op?

09-04-2022 15:04

Casder +14003

Je weet zelf niet eens wat FC oplevert. En maar gillen om FC. Heel jammer voor de schreeuwerds maar het gaat gelukkig niet door.

09-04-2022 15:29

Proboscis +261

En lekker tot in lengte van jaren achter de feiten aan blijven hobbelen, Degenen onder ons die inmiddels de 60 zijn gepasseerd, zullen het volgende kampioenschap niet meer meemaken,

09-04-2022 15:35

Casder +14003

Als FC onbetaalbaar is houd het op. Dan niet meer zeuren.

09-04-2022 15:38

Peterk +34595

Een renovatie die de helft minder kost zal ook niet het gewenste rendement opleveren. Dus louter het argument dat het de helft minder kost is klink klare onzin. Waar het om gaat is welke investering je ook doet in nieuwbouw of een verbouwing het geïnvesteerde geld minimaal terug verdiend moet kunnen worden.

09-04-2022 16:23

Gers +12730

Hou eens op met je 'wat levert het op' vervelende drammer

09-04-2022 17:46

zeventigprocentwiet +64

In de kuip totdat ie instort!

09-04-2022 14:57

Casder +14003

Stort niet in. Nooit.

09-04-2022 14:58

JDN1987 +22445

De kuip wordt echt wel een keer afgekeurd.

09-04-2022 15:33

Casder +14003

Ja. Over 30 jaar. Kunnen we nog lekker 30 jaar naar de Kuip.

09-04-2022 15:35

Peterk +34595

Je moet wel het hele verhaal vertellen en niet de helft weg laten. Een grootscheepse renovatie is evenmin betaalbaar. Dat had je zelf ook kunnen bedenken als je een klein beetje nagedacht had....

09-04-2022 16:20

Dekrommert +1403

Ik snap er niks meer van. Met al die investeerders van Chris moeten we Feyenoord City toch zonder restschuld kunnen laten bouwen.

09-04-2022 13:52

KingKea +767

Toen ik de naam Chris Woerts zag na dat ik de titel had gelezen wacht ik het allemaal maar rustig af😂😂. Ik hou nog hoop op de juiste afloop.

09-04-2022 13:36

HuuV +5864

Maar komt Guidetti nou?

09-04-2022 13:34

Eljeweetwel +100

Ja vanaf het nieuwe seizoen

09-04-2022 13:42

Guidettimoetterug +10677

Hij moet terug

09-04-2022 14:24

Grover +5193

Houd eens op met deze clown spreektijd geven.
Natuurlijk is FC nu te duur, alles is te duur. DMK, Superkuip en weet ik welke suboptimale varianten er geweest zijn zijn nu ook te duur. Daar hoef je geen rapport voor te schrijven.
Vraag is: wat ga je straks doen als de prijzen weer schappelijk worden? Verder met een uitgewerkt FC plan, verder met een van de plannen die de kuip om zeep helpen voor een marginale verbetering, of iets heel nieuws opstarten?

09-04-2022 13:32

RdamZuid5314 +1994

Campie ook joods

09-04-2022 13:26

Jigsaw +9964

Denk je alles gehad te hebben, komt deze rat ook weer uit t riool om te gaan praten… Stop een keer om deze vent een podium te geven…

09-04-2022 13:03

Kempvis +1190

Inderdaad. Ben die lul totaal zat.

09-04-2022 13:05

John.V42 +383

ja renoveren kost je ook al gauw met de huidige bouwprijzen rond de 200 miljoen en dat is dan weer voor een periode van 15 jaar dit stadion kun je niet blijven renoveren het houd eens op

09-04-2022 12:50

Gers +12730

Behalve onderhoud hoef je na 15 jaar echt niet weer hoor ..waar komt dat argument toch steeds vandaan

09-04-2022 13:24

Grover +5193

Voor 200 miljoen ben je niet klaar. Een goede renovatie ben je met de huidige prijzen makkelijk 300 miljoen voor kwijt. En 15 jaar is wat pessimistisch, maar het is wel voor significant minder tijd dan nieuwbouw zou zijn. Je mag dan wel over 15 jaar beginnen met nieuwe stadion plannen, als is het maar vanwege de lange doorlooptijden.

09-04-2022 13:34

010dragert +4920

300.. Zozo, meneer is op de hoogte.

09-04-2022 13:45

Grover +5193

Inderdaad. Ik ben op de hoogte van wat de prijzen in de bouw doen, en van hoe lang geleden de ramingen voor renovatie het laatst geüpdatet zijn. 300 miljoen is realistisch op dit moment en, net als de kostprijs van FC, veel te duur.

09-04-2022 13:55

Breakdown +10758

Dat is toch niet zo heel moeilijk? Toen de prijzen nog normaal waren praatten we over een renovatie van rond de 240 miljoen. Reken maar uit met de stijging van de grondstofprijzen zit je dik boven de 300 miljoen.

09-04-2022 16:48

NmeLineZ +10363

Veel geld uitgegeven aan een luchtkasteel

09-04-2022 12:43

Spykcity +540

Ik ben benieuwd voor hoeveel er nu al ongeveer totaal aan is uitgegeven?

09-04-2022 12:23

stroa00 +40

Snel de "oude Kuip" verbouwen. Dit duurt allemaal veels te LANG.
Kom op Feyenoord...GEEn woorden maar DADEN

09-04-2022 12:09

svds +33151

Je weet zeker niet wat dat kost ook honderden miljoenen die er niet zijn..

09-04-2022 13:20

Herman.v54 +228

Als we eens met zijn allen gewoon achter onze mooie club hadden gestaan dan hadden we al 10 jaar in een mooie en nieuw stadion gezeten . In een eerder rapport is uitgekomen dat het stadion aan vervanging toe is , daar ook beton maar een bepaalde levensduur heeft en dat nu al flink geïnvesteerd moet worden om het nu nog te gebruiken. Nog even en we krijgen dezelfde problemen als NEC. Daar hebben ze nu een giga probleem kan eigenlijk niet meer gebruikt worden en een nieuw stadion is onbetaalbaar voor ze . Daar dachten ze ook dat het stadion een eeuwig leven had. Maar helaas niets heeft een eeuwig leven.

09-04-2022 12:00

mrp_hlm +2752

Man, als dat nieuwe stadion ook daadwerkelijk geld had opgeleverd (voor Feyenoord), dan had iedereen daar achter gestaan. Dat is dus niet, dus wees blij dat het er niet komt. Er is nooit een betrouwbaar goed onderbouwd plan geweest. Dit was de ondergang geweest en dat is nu mooi aangetoond in dit rapport.

09-04-2022 13:13

Grover +5193

Degenen die beweren dat het businessmodel van FC niet goed was (voordat de bouwkosten de pan uit rezen) hebben geen enkele expertise op basis waarvan ze die claim kunnen maken.
Niet blind achter je onderbuikgevoel aanlopen.

09-04-2022 13:36

Uitsupporter +102

Hou toch op joh met dat arrogante toontje bij onze club. Die theaterfooiconstructie had de club niks gebracht en dan hadden ze ook helemaal niks te wensen of te claimen. Dat was gewoon een stuntelige gedwongen oplossing, omdat er al nauwelijks mogelijkheden waren met dat veel te complexe plan.

09-04-2022 14:11

mrp_hlm +2752

Volgens mij doe jij dat nu door tegenstanders van dit plan weg te zetten als mensen die nergens van weten. Genoeg instanties, experts en een oudvoorzitter hebben dit plan als waanzin beoordeeld op basis van feiten.

09-04-2022 15:27

Gers +12730

mss was het toch niet zon goed plan anders was het er idd al geweest

09-04-2022 13:26

JDN1987 +22445

Dat stadion van nec is niet oud. Moderne goedkope stadion van coubs als nac nec heracles en az zijn gewoon van goedkope kwaliteit gemaakt. Allemaal snelbouw

09-04-2022 15:35

JDN1987 +22445

Ik had vannacht een rare droom dat ik langs de Kuip reed op de a16 en ik zag dat ze de kap er af hadden gehaald en de lichtmasten waren verwijderd. En ze waren bezig met een nieuwe constructie… hele realistische droom . Zou het een voorteken zijn?

Als onze ouwe bak in amerikaanse handen is. Misschien doen die amerikanen er dan zelf wat mee. En halen hun er wel uit wat er met dit gebouw mogelijk is. Dus niet zo’n domme plan als in 1994 met een halvegare lekkap. Totale leegte achter de vakken. En losse noodtribunes lange het veld .. 40.000 mensen droog? M’n reet! Op de eerste ring ben je ook gewoon nat ! Ze hebben gewoon niet nagedacht en niet naar andere gekeken

09-04-2022 11:54

misterv +1334

Ze kunnen niet denken omdat het mensen zijn die denken te denken

09-04-2022 14:28

JDN1987 +22445

Wij hebben zoveel niet denkers gehad in het bestuur. Vanaf jongs af aan begreep ik die kap al niet. En vroeg ik als jong jochie. Pap waarom hebben ze die kap zo slecht gemaakt…? Dan antwoorden me vader.. voor concerten…. Ik vond dat in 1995 al heel dom

09-04-2022 14:34

putdeksel +6476

Geweldig weer..
Geen geld, geen nieuw stadion, geen geld voor renovatie en een extra schuld van slechts 24 miljoen.
Kortom, club is ten dode opgeschreven en aanhaken bij die lampies of neuzen, Vergeet het. AZ / Utrecht zijn financieel gezien vele malen verder.

Geen enkele investeerder gaat nu geld pompen in een BVO dat technisch gezien failliet is.
Hoe anders is dat dan bij de KLM...
Middenmoot de komende 10 jaar

09-04-2022 11:51

JDN1987 +22445

Az utrecht verder? Az stadion is heel klein, nog kleiner dan nac. Qua business is het minder dan utrecht heerenveen groningen vitesse twente en zelfs roda. Succes komt echt niet door een stadion. Want al die clubs halen meer uit hun stadion dan az. En az gaat echt niet uitbreiden daar hebben ze de fans niet voor

09-04-2022 11:58

1234567890 +170370

Is die putdeksel hard aan gekomen

09-04-2022 12:24

Peterk +34595

Heb ik iets gemist? Sinds wanneer is het budget van Utrecht en AZ hoger?

09-04-2022 12:36

JDN1987 +22445

Is niet hoger . Zal
Het nooit worden . We moeten wel blij zijn dat fc twente hun stadion niet hebben kunnen afbouwen. En gedwongen moeste stoppen. Anders hadden ze netzoveel inkomen als psv dat ook meer uit het Philips haalt dan wij

09-04-2022 15:38

Criticus +21898

Of dit waar is of niet, boeit me niet eens meer. Ik zou willen dat die Woerts voortaan gewoon zwijgt over Feyenoord!

09-04-2022 11:51

Gerard.J +464

zijn grafmuil houden,,

09-04-2022 12:00

wilbert17 +23475

Ik heb er dan ook werkelijk waar nooit een seconde rekening meegehouden dat dat nieuwe stadion er zou komen. Op zich gewoon een kwestie van rationeel denken.

09-04-2022 11:38

ElPanzeFr +20990

Vertrouw Woerts totaal niet, zelfs als hij zegt dat sneeuw wit is

09-04-2022 11:38

fr1985 +6234

Ik leg de schuld ook bij de gemeente neer. Die dachten even voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten mbt de gebiedsontwikkeling om het nieuwe stadion heen.

09-04-2022 11:37

jggp1908 +4227

We hebben gewoon zelf ongelofelijk wanbeleid gevoerd en heel onverstandig gehandeld. Bepaalde mensen moeten hier zelf verantwoordelijkheid voor nemen en opstappen.

09-04-2022 11:39

fr1985 +6234

Afgezien van Van Merwijk zijn die mensen volgens mij allemaal al weg toch?

09-04-2022 15:36

jggp1908 +4227

Tientallen miljoenen in dit luchtkasteel geflikkerd maar het ligt idd aan de mensen die fakkels afsteken dat we geen fatsoenlijke spits kunnen betalen en nooit geld hebben…

09-04-2022 11:30

benaantje123 +14254

Is de schuld van de Rabobank

09-04-2022 11:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties