Slot aan de slag met Gimenez: ''Daar moeten we in verbeteren''

Slot aan de slag met Gimenez: ''Daar moeten we in verbeteren''

Naast standaardsituaties gaat Arne Slot ook aan de slag met Santiago Gimenez. Feyenoord bereidt zich in Marbella voor op de tweede seizoenshelft en heeft uitgebreid de tijd om verschillende elementen van het spel te verbeteren. Het opjagen van de tegenstander moet weer gebeuren zoals in het debuutseizoen van Slot bij Feyenoord.

''Met name onze voorste spelers moeten met veel meer tempo en energie gaan aanlopen'', vertelt Slot in gesprek met het Algemeen Dagblad. Gimenez is daar een belangrijk onderdeel in. ''Dat aanlopen gaat heel veel aandacht krijgen. Dus hoe wij onze manier van druk zetten op een hoger tempo en in een hogere intensiteit vorm kunnen gaan geven.''

Slot zag de afgelopen maanden het drukzetten niet altijd even goed uitpakken. ''Dan waren spelers te langzaam terug in positie, waardoor de tweede bal bij de tegenstander valt. Soms moet je meer lopen omdat je minder druk wil zetten. Dat is misschien een Cruijffiaanse uitspraak. Maar ons ‘aanlopen’, dáár moeten we in verbeteren.''

Champions League
Daarnaast verwacht Slot dat Feyenoord een stuk beter voor de dag gaat komen tijdens de tweede seizoenshelft. De trainer merkt dat het spelen van Champions League-wedstrijden mentaal zwaar is geweest voor zijn ploeg. Vooral tijdens de topwedstrijden tegen PSV en Atletico Madrid werd niet het resultaat behaald zoals gewenst.

''Ajax had het vorig seizoen in de Champions League heel moeilijk en in die periode verspeelden ze ook veel punten in de eredivisie'', weet Slot. ''Ik voelde de teleurstelling vaak in onze kleedkamer. Na Lazio-uit, na Celtic-uit, na Atlético-uit. Dan moet je als trainer op je best mogelijke manier acteren. En dat heeft ook mij veel energie gekost.''

Lees meer over
Arne Slot Santiago Gimenez
Plaats reactie
666

SantiagoFR +5498

Kijk maar uit voor je spiertjes Arne met dat aan de slag gaan met Santi

05-01-2024 14:56

guykroudikorsou +8097

Zo een type spits lijkt Gimenez mij dus juist helemaal niet.

05-01-2024 02:25

Manzondernaam +1282

Ik zou zeggen probeer het eens met dat Jappie, die zal toch moeten worden klaargestoomd voor als Santi vertrekt en tot nu toe pleur je gewoon 9 meloen weg

04-01-2024 22:12

mellie +7520

Dat ziet u verkeerd!

04-01-2024 23:37

Manzondernaam +1282

Zeg maar je tegen jij

05-01-2024 08:40

fozzies +2986

Vind 12.00 eigenlijk wel heel mooi, dus geen like.

05-01-2024 08:47

charlaykc +9419

Hij moet meer goede assists krijgen

04-01-2024 21:43

Cultheld +4310

Gelukkig worden we wel overal in meegenomen. Fijn zo transparant allemaal.

04-01-2024 20:18

staybehind4ever +4935

Denk ook dat ze de voorzetten op zijn hooffie moeten verbeteren. Kijk naar de winnende tegen Volendam

04-01-2024 20:11

slam +2460

Andere type spelers lopen, dus hoe dan!!!!

04-01-2024 19:41

Dirksfluyt +5143

In Slot i trust. Heeft ons van het advocaat voetbal verlost, alleen daarom al voor eeuwig dankbaar

04-01-2024 18:54

sjaarloos52h +21579

Is de azijn nu ook al bij de Action in de aanbieding?

Nou kan iedereen het kopen.

Wordt op FR12 massaal gedaan!!

04-01-2024 18:18

DeEuromasters +1169

Gimenez staat de laatste tijd meer op middenveld mee te helpen dan in de 16. Geef fatsoenlijke ballen en laat het scoren maar aan hem over, dat is zijn taak!

04-01-2024 18:11

Shinji0n0 +2048

Wat is jou taak. Zeiken?

04-01-2024 18:52

Shinji0n0 +2048

Had ik het toch goed geraden ...Docent A.Zeikerd😜

04-01-2024 19:34

slam +2460

Russsstig....hij geeft gewoon een visie, niks met zeiken te maken

04-01-2024 19:42

Shinji0n0 +2048

Deze speelwijze zorgt voor dit mooi rendement. Feyenoord bezit (nog) niet de sterspelers met individuele klasse waarbij een spits uitsluitend voor de goal zijn momenten kiest.

Dan kan ik het soms niet laten om bepaalde " visie" als zeiken te bestempelen.

04-01-2024 21:25

DeEuromasters +1169

Volgens mij begrijp je het niet helemaal, mja fijn weekend knul

05-01-2024 12:17

Voetbaljonguh +2397

Hij heeft er al 18 inliggen, in 16 wedstrijden. Ff voor de goeie orde

04-01-2024 19:25

DeEuromasters +1169

Natuurlijk, Gimenez is een killer in de 16

04-01-2024 19:40

Solida +37025

Het gaat al een kwartaal moeizaam, maar daar wordt nu iets aan gedaan

Ik denk huh

04-01-2024 18:10

Mensini +14477

'Het opjagen van de tegenstander moet weer gebeuren zoals in het debuutseizoen van Slot bij Feyenoord. '

Waarom was dat ingezakt dan, door het vertrek van Kokcu?

04-01-2024 18:09

Solida +37025

Ook door het vertrek van Pusic?

04-01-2024 18:11

Mensini +14477

Dat afjagen was voor die tijd al minder fel dan vorig seizoen...

04-01-2024 21:12

Solida +37025

Dat klopt wel, maar dat was ook niet nodig omdat we de wedstrijden makkelijk wonnen

04-01-2024 22:03

slam +2460

Wat denk gij van Szymański...totale andere speler, dan Timber of Stengs

04-01-2024 19:43

hulst24 +4112

Skimanski heeft er ook al 8 inliggen bij fener

05-01-2024 06:22

slam +2460

Buiten dat,Til en Szymański zijn spelers die continu de diepte ingaan en veel storen.Ik wil wel eens Lingr zien spelen.
Dat betekent dat Stengs of Timber de sjaak zijn

05-01-2024 10:36

beppie172 +64931

Door andere spelers in de voorhoede en op 10 die dat anders en beter deden.

04-01-2024 20:18

Mensini +14477

Spelers worden toch ook speciaal gescout om dit soort voetbal mee te kunnen spelen...?

05-01-2024 08:02

Jrob +2625

Kom op he het zijn professionels...dat aanlopen moet er al inzitten....dit is meer een mentale kwestie....en van de buitenspelers.. die niet hun rendement halen ...en dan met name op rechts...

04-01-2024 17:46

beppie172 +64931

Als je altijd trainers hebt gehad als Advocaat dan heb je het nooit geleerd. Heeft niks met onwil of onprofessioneel te maken, maar met de stimulans en weten hoe je dat het beste kan doen.

04-01-2024 20:24

korsakov +93148

In Slot we trust.

04-01-2024 17:19

Santiscoortwel +1767

Oud interview uit de kast getrokken?

04-01-2024 17:09

Shinji0n0 +2048

Wat een stelletje azijnzijkerds hier. We staan terecht op de tweede plek.

We hebben een redelijk jonge en brede selectie die naar behoren presteert en als alles meezit tijdens zo een wedstrijd kunnen we iedereen verslaan. Terwijl iedere tegenstander wel moeite heeft met ons. En ja.... Het kan altijd beter. ook Santi is in de groei net als de rest. Geef Feyenoord de komende 2 a 3 seizoenen het vertrouwen en steun ipv te zeiken en denken dat we nu al Europa's beste zijn. Wij hebben eindelijk goed beleid. En er zullen ook wat miskopen binnengehaald worden. Want onze nr. 10 van de afgelopen seizoenen mis ik ook in dit team. Maar heeft wel mogelijkheden geboden weer een treetje hoger op te klimmen.

Santi gaat net als andere spelers voldoende poen opleveren. Dus als hij nu harder mag gaan lopen om onze positie te versterken.... Loopt hij maar zijn longen uit om zo weer de volgende stap te maken.

04-01-2024 17:01

LARSCF2 +3120

Dan is die sneller vermoeid. Gaat die dan geen scherpte missen voor de goal?

04-01-2024 16:18

woud_van_benen +3542

Ik denk dat Slot bedoelt dat hij meer hoge intensiteit sprints moet inzetten, zodat hij minder lange periodes achter elkaar hoeft te jagen zonder resultaat. Oftewel; als je door hoge intensiteit sprints vaker de bal krijgt. Hoef je minder af jagen zoals tegen Atletico thuis; zonder resultaat heel lang jagen.

04-01-2024 16:28

LARSCF2 +3120

Juisssssttttt! Misschien had ik ook het hele artikel moeten lezen.

04-01-2024 16:52

jack98 +46443

Dat wordt lekker naar Feyenoord kijken na de winterstop: met dezelfde intensiteit spelen als vorig seizoen en nog beter druk zetten, meer halen uit standaardsituaties en nog betere voorzetten!

04-01-2024 15:52

CoMulder +16625

Aanlopen gaar,
Aandrukken beste

04-01-2024 15:35

ligtinslotshanden +3611

Krijgen we BarciaansFeyenoord te zien. PSV klapt in elkaar. Verliest er 4 op een rij. En wij winnen alle resterende wedstrijden.

04-01-2024 15:29

Arjan.J +93

Ik had de hoop dat er nu eindelijk eens getraind ging worden op bruikbare voorzetten.

04-01-2024 15:14

petje +10557

Psv verspeelde geen punten rond de cl wedstrijden...
Ligt gewoon aan de kwaliteit denk ik eerder.
Goed dat Arne nu tijd kan maken aan de finness

04-01-2024 14:43

010Schiedam +1483

Rechterbeen van Santi mag ook wel sterker! Hij draait alles naar zijn favo linkerbeen.

Voor de rest is hij een topper!

04-01-2024 14:40

rockn_roll +8191

Slot wil liever aan de slag met mevrouw Gimenez

04-01-2024 14:29

Lucky Luciano.H +672

Wie niet haha

04-01-2024 15:23

kunstgrashater +8496

Tussen de palen en onder de de lat daar moet je de bal schieten.

04-01-2024 14:28

JGFR12 +1699

Aub drukzetten net als in het 1e jaar was top

04-01-2024 13:54

Pelleboog1908 +42643

Goed verhaal.
Jammer dan dat er toch iets van een soort vergelijking met ajaks in zit.

04-01-2024 13:33

FrDrachten +1663

Precies dit

04-01-2024 13:44

hvdv65 +8359

Precies niet dit

04-01-2024 14:13

Pelleboog1908 +42643

Neen. Gewoon een gezonde dosis haat tegen de aartsrivaal. Ik hoor die naam liever niet.
Calimero is juist als je de hele tijd jezelf kleineert ten opzichte van iets anders.

04-01-2024 14:30

5314 +21253

Als we die romeinen eens verslaan

04-01-2024 13:27

Graziano +182

Gewoon veel boeken van Asterix en Obelix lezen. Die wisten hoe ze de Romeinen moesten verslaan.

04-01-2024 14:15

julio54 +3117

Wat een vakman is het toch. Dat wordt ooit een mega uitdaging om hem te vervangen.

04-01-2024 13:16

guykroudikorsou +8097

Ik heb Kees van Wonderen, John Dahl Tomasson en Alex Pastoor al klaar staan.

05-01-2024 02:29

julio54 +3117

Nou, die kunnen niet tippen aan Slot!

05-01-2024 18:59

ElPanzeFr +21035

Denk dat Slot hier gelijk in heeft..Doordat er minder goed en eensgezind druk gezet wordt vallen er gaten op het middenveld. Daar maakte bijv. PSV veel gebruik van

04-01-2024 13:12

Paulus98 +144527

We gaan het Feyenoord van vorig jaar weer zien, mooi.

04-01-2024 12:56

dierenhulp +88898

Belangrijk dat we niet tegen een nederlaag aanlopen.

04-01-2024 12:53

Kieboom +39354

Die jongen breekt alle records, dan moet hij zich weer terug laten zakken, dan weer druk zetten.

Merkwaardig dit , denk dat die Paxiao en Stengs eerder aangesproken moeten worden mbt druk zetten.

Paxiao is het naar zijn hoofd gestegen.

En die dingen waren toch al eerder zichtbaar ,dat het druk zetten minder is .
Je hebt nu geen jongens meer als Szymanski en Til

04-01-2024 12:46

Hhhhhranaatappel +1496

Dus als iemand in een dip zit, is het naar je hoofd gestegen?

04-01-2024 12:52

Kieboom +39354

Nou hij is gewoon lui en ongeïnteresseerd.
Hij heeft dit seizoen nog geen fatsoenlijke voorzet gegeven.
Waardeloze mentaliteit

04-01-2024 13:04

Adriaaantjeeeeeee +24782

En terecht! Iedereen een schepje d'r bovenop. Chemie zal toch nog niet uitgewerkt zijn? Of was het vermoeidheid?

04-01-2024 12:35

alsje +8635

Begin even met Santi gewoon centraal voorin te houden ipv continue op andere posities uitkomen of meeverdedigen. Scheelt misschien ook al wat kracht.

Ik heb gesproken

04-01-2024 12:20

Grote_Kont +1364

Het valt juist op dat er niet collectief afgezaagd wordt, zoals in het verleden. Stengs, Paxiao, Minteh en Timber zijn na één schijnbeweging uit positie en lopen dan eerst te balen voordat ze hun verdedigende taken uitvoeren. Heeft te maken met hoe zij topsport beleven en de volwassenheid om je taken binnen het team uit te wíllen voeren. Het besef van discipline en teamspirit is bij deze spelers nog niet helemaal ingedaald....

04-01-2024 12:17

Jobba22 +374

Met andere woorden: gimenez krijgt conditietraining

04-01-2024 12:16

haassie +1156

In de eerste jaren van Slot had je er een paar bij die beter (collectief) konden afjagen....linssen die bleef gaan, ook danillo was beter in het afjagen en leverde daarin meer energie, Kokcu daarachter met szymanski....van Ivanusec,Paixao,Stengs ga je dat echt niet zien en Gimenez kan dat niet alleen...Af en toe heb ik bij Gimenez wel het gevoel dat hij na een keer afjagen bekaf is (en dat is niet bij volgas afjagen).....maar goed dat is ook niet zijn kwaliteit, hij is beter voor de goal....moet niet gaan lopen rennen als een blind paard en dan voor de goal geen energie meer hebben.....

04-01-2024 12:09

rovo +9226

Zoals een Dessers tegen Marseille thuis

04-01-2024 12:01

Peterk +34615

Gimenez wordt echt niet beter door (nog) meer te gaan lopen. Hij werkt zich al een slag in de rondte. Als Gimenez (nog) meer rendement wil krijgen dan moet je hem goed maar vooral tijdig aanspelen. En daar zit het probleem. Voor wie goed kijkt ziet Gimenez vaak al diep gaan maar wordt hij gewoon niet aangespeeld en gaat de bal voor de zoveelste keer weer nutteloos breed. Ook zie ik hem regelmatig goed in positie voor de goal staan maar komt er geen fatsoenlijke voorzet. Je moet er voor waken dat Gimenez straks geen energie meer heeft voor de momenten dat hij er wel moet staan...

04-01-2024 11:51

Dommeloempia1 +19629

Santi is niet snel...

04-01-2024 11:40

Ocker010 +589

Wat niet is kan nog komen

04-01-2024 11:43

KireH +18750

Nee, zijn startsnelheid ligt zo laag, misschien kan dat nog iets beter, maar het zal nooit een haas worden.

04-01-2024 11:52

fr_zwitserland +937

je doet je naam wel eer aan dombo

gaat erom dat santi met 100% sprint aanloopt, en niet bijvoorbeeld 80%. dat moet het verschil worden.

04-01-2024 11:45

Dommeloempia1 +19629

Pleur lekker van die berg af....

04-01-2024 16:17

fr_zwitserland +937

ta qifsha nonen

04-01-2024 17:26

PrattoTheGoat +1593

misschien een keer je doppen openen

04-01-2024 12:13

kokosmakreel +1917

Dames, dames!

04-01-2024 13:53

Dommeloempia1 +19629

Jaaaa, niet normaal..2024 is net 4 dgn oud

04-01-2024 18:18

Legionist +1781

Corners en vrije trappen. Waar is die specialist? Hoe kan het dat niemand daar genoeg op traint om eindelijk die bal op goal te krijgen ipv snoeihard in de tweede ring.

04-01-2024 11:40

John84 +4403

Ik verbaas me daar ook over. Ik ben bijna 40, maar leg van de 100 corners er nog steeds 90 op de penaltystip en 10 op de 16 meter.

En dan ben ik maar een simpele West II 7e klasse speler.

04-01-2024 12:57

theone +10208

Het druk zetten is minder maar Linssen was ook erg sterk daarin, dat was zijn mentaliteit, ik weet nou niet of je dat bij Gimenez er in krijgt, en of je dat moet willen. Maar vond dat wel mooi om te zien in die tijd.

04-01-2024 11:40

FR_Joel +2798

Danilo was er ook goed in. Alle tegenstanders waren al moe en toen kwam Santi er nog in

04-01-2024 11:46

Snoek1974 +1810

Denk dat dit ook zit in Lingr als je die als nr 10 opstelt en je druk met de nr 9 en 10 zet en dan Stengs en Paxao op de vleugels en ben benieuwd of Read al kan aanhaken , is wel type back die je nodig hebt als je met Stengs speelt vanaf de rechterflank

05-01-2024 06:42

PutdekselGooier +10777

Marbella lekker snuiven

04-01-2024 11:38

the-crow +4043

Pisvee heeft het ook zwaar gehad in de CL maar zij verspelen geen punten in de competitie

04-01-2024 11:36

Ninovas +28292

Aan de slag met de buitenspelers beter.

04-01-2024 11:34

Peterk +34615

Het druk zetten is niet minder dan in het eerste jaar. Je hebt nu enkel de "pech" dat PSV het zo goed doet.

Onbegrijpelijk is het dat Slot de echte zwakke punten niet benoemt om daar aan te gaan werken. En dat zijn de corners en vrije trappen. Veel spelers zijn nog geen eens in staat de bal fatsoenlijk voor de goal te krijgen bij een hoekschop. Een topclub onwaardig. En een vrije trappenspecialist hebben wij gewoon niet. Ze verdringen zich allemaal rond de bal hem te nemen maar het rendement is bedroevend. En de voorzetten van de mensen die op de vleugel staan laten ook te wensen over. Samengevat: vrije trappen, corners, voorzetten.

Op deze punten kan Feyenoord zich nog aanmerkelijk verbeteren en kan je dan ook de grootste winst boeken. En niet om je nog verder blind te rennen want daar zit het grote probleem niet en gaat je geen extra punten opleveren.

04-01-2024 11:11

bacobas97 +618

letterlijk de eerste zin van het artikel.

04-01-2024 11:19

LM +7466

Lezen is niet je sterkste punt? Zelfs eerder deze week is aangegeven dat standaardsituaties het verbeterpunt zijn van dit trainingskamp.

04-01-2024 11:33

Dezwartetulp +76313

“Santi, jaag die CV op!”

“Nee, ik wil dat gat in duiken”

“Nee, jagen!”

“Ok, ik ga naar Madrid. Was gezellig!”

04-01-2024 11:05

ColDirtyBassett +62991

Wat heerlijk om zo simpel in het leven te staan als jij.

04-01-2024 11:06

Genius +6983

En in Madrid zal hij ook opdrachten krijgen.

Het is en blijft een teamsport.

04-01-2024 11:11

Dezwartetulp +76313

Griezmann ooit zien jagen?

04-01-2024 11:11

Peterk +34615

ja, op de Veluwe....

04-01-2024 11:16

dikkie_dik +2893

Absoluut, gister nog. Beter kijken.

04-01-2024 11:20

Bolpuntcom +11174

Dan noem je er 1. Juist iemand die jaagt

04-01-2024 11:35

Dezwartetulp +76313

Haha, welnee joh. Tuurlijk werkt ie wel hard, maar dat is vooral om slimme en creatieve dingen te doen, niet om stompzinnig af te jagen.

04-01-2024 11:40

Genius +6983

Speelt in een team dat 9 van de 10x als tactiek juist heeft om de tegenstander te laten komen en zelf een beetje in te zakken. Dan is afjagen minder van belang voor het team.

04-01-2024 15:36

Genius +6983

Zo heb ik Suarez, Agüero, Mané en Salah heel vaak zien jagen. Om er maar een paar te noemen.

04-01-2024 15:38

Hand-in-Hand +1509

Zwarte Tulp, eerder zwarte pulp, maar dan in je bovenkamer.. Wat een gezwets weer

04-01-2024 11:14

IJzerenKees +127110

we missen een typetje sjeep

04-01-2024 11:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties