Slot: "Frustrerend dat dat vandaag niet lukt"

Slot: "Frustrerend dat dat vandaag niet lukt"

Het 1-1 gelijkspel tussen FC Groningen en Feyenoord was niet helemaal conform de verhoudingen. Dat was ook de conclusie van trainer Arne Slot, die zijn ploeg de kansen zag krijgen om de wedstrijd naar zich toe te trekken. "We hadden recht op meer", stelde hij na afloop in gesprek met ESPN.

Slot zag een groot verschil tussen de in zijn woorden 'matige eerste helft' en 'heel goede tweede helft'. "In mijn beleving waren wij na rust beter aan de bal, maar misschien was de tegenstander ook wat vermoeider. Ze zaten er in de eerste helft bovenop en maakten ons het voetballen onmogelijk. Dat deden ze heel goed. In de tweede helft gingen wij het beter doen en hebben we voldoende kansen gehad. Maar het is een slechte cocktail als je je eigen kansen niet maakt en een van de weinige kansen die de tegenstander krijgt erin gaat. Dan wordt winnen vrij lastig."

"Ik weet niet wat voor woord je ervoor moet gebruiken", antwoordde Slot op de vraag om een verklaring voor de gemiste kansen. "Maar er is wel al zestien wedstrijden lang een patroon. We krijgen elke wedstrijd veel meer kansen dan de tegenstander en de tegenstander zelf krijgt amper kansen. Heel vaak leidt dat ertoe dat we de nul houden, en incidenteel gaan die 1 of 2 kansen erin. Dat is onze huidige situatie. Natuurlijk kan niet elke kans erin, maar het vervelende is dat onze tegenstanders over het algemeen een beter verzilveringspercentage hebben dan wij."

"Meestal creëren we genoeg kansen dat het tot overwinningen leidt, maar vandaag is het frustrerend dat dat niet lukt", ging hij verder. "Te meer omdat we in de tweede helft goed speelden en Groningen onze wil oplegden, wat tot veel kansen leidde. Het is niet makkelijk als een tegenstander met zoveel man verdedigt. En Groningen is ook in staat om echt goed te verdedigen. Het is ons toch gelukt om kansen te creëren, maar niet om er meer dan één te maken."

Lees meer over
Arne Slot
Plaats reactie
666

Astro +1030

We hebben nu al behoorlijk wat punten laten liggen in uitwedstrijden. We staan ongeveer 7 punten hoger dan men ons vooraf had ingeschat. Alleen vandaag hadden we recht op meer in al die potjes volgens mij. De rest mogen we niet klagen. Ik bedoel te zeggen: een goede en matige seizoenstart liggen dicht bij elkaar

12-12-2021 21:21

Patrick.M +115

zware kut wedstrijd en op naar de 3 punten volgende week 👍👍👍💪💪💪

12-12-2021 20:51

GerrieFR +7635

Eigenlijk was het vandaag net zo als tegen Twente. We krijgen te weinig, terwijl we wel de overwinning verdienen. Maar het geluk moet ook een keer onze kant op vallen. Misschien op 19 december??

12-12-2021 19:45

Lambertus +1490

Voor geluk moet je bij F1 zijn en niet bij Feyenoord

12-12-2021 19:58

Pavelichenco +2535

Max heeft geluk gehad met de safetycar inderdaad. Anders was hij nooit wereldkampioen geworden. Daarentegen ben ik Silverstone ook nog niet vergeten, waar Lewis met zijn debiele actie Max van de baan kegelde en zelf doodleuk de GP won. Max verdient de titel, over een heel seizoen gezien. Dat heeft niets met geluk te maken.

13-12-2021 01:35

feyenoordgazza +4012

Dat groningen dit doet zegt dat feyenoord gewoon goed erop staat.
Dat we niet winnen ,gewoon pech.
Dat de scheidsrechter dit goedkeuren dramatisch

12-12-2021 19:03

MJ75 +4449

Feyenoord heeft nu op 1 na alle lastige uitwedstrijden gehad; bizar programma eigenlijk met ook nog eens veel lastige wedstrijden na confleague op do avond. Maar goed, er is nog veel mogelijk dit jaar.

12-12-2021 18:57

Luck1989 +982

Ik wil geen calimero zijn maar zon beetje na iedere europesche wedstrjjd spelen we een lastige uitwedstrijd. Eerst Willem 2, Utrecht, Vitesse, psv, , cambuur, twente en nu dus fc groningen

12-12-2021 19:05

MJ75 +4449

Ja ik vind het een vorm van competitie vervalsing. Maar goed, de meeste lastige uitwedstrijden dus wel al gehad (nog 2 lastige uitwedstrijden te gaan in NH).

12-12-2021 19:40

eefb014 +5429

Psv,Utrecht en Vitesse mag je lastig noemen. De rest hoort dat niet te zijn.

12-12-2021 20:37

Luck1989 +982

Nou Cambuur staat 4de, Twente ook niet slecht en Feyenoord heeft het in alle uitwedstrijden lastig

14-12-2021 20:06

Mensini +14586

En dan toch een punt inlopen op ajax...!

Als psv maar geen lachende derde wordt...

12-12-2021 18:47

adfen +2552

heerlijk 020 loopt eindelijk ook een keer tegen een domper op nu Pisvee nog

12-12-2021 18:46

eefb014 +5429

Ajax is al vaker tegen een domper aangelopen. Daarom staan we ook gelijk.

12-12-2021 20:38

De-Witte-Socrates +6868

Achterin moet het beter neergezet worden. Niet per se andere spelers, maar veel veel scherper. Bijlow, Senesi, Malacia mogen ook een keer een pittig gesprek verwachten: dit moet veel beter!

12-12-2021 18:37

Lambertus +1490

Wat is die Sinesi traag zeg.

12-12-2021 20:00

jack.f +5029

Je weet dit toch altijd bijdeze club na Europees of beker of midst week daar na altijd slecht voetbal en punten vaak kwijt. Wat voor trainer of team er ook staat.

12-12-2021 18:36

gokufan +5473

vooral spelers rust geven en uit hun ritme halen

12-12-2021 18:29

gokufan +5473

pizza bestellen

12-12-2021 18:48

eefb014 +5429

Oké dus in een week waar geen wedstrijd door de week is zijn de spelers uit hun ritme?

12-12-2021 20:39

gokufan +5473

Nou die rust heeft flink geholpen toch

12-12-2021 20:40

eefb014 +5429

Weet jij welke pintjes ze hadden, en ja iedereen was gewoon fit vandaag. Daar lag het niet aan.

12-12-2021 20:42

Peterk +34842

Slot moet ook eens kritisch naar zichzelf kijken. Dat Groningen blijft met 11 man op eigen helft hangen en dan heb je aan een Toornstra niets op rechts. Dat is geen verwijt aan Toornstra want dat is geen aanvaller. Slot had daar op moeten anticiperen door of Jahanbakhs dan wel Nelson op te stellen.

De eerste helft was om je te schamen want ik heb van Feyenoord niet 1 aanval gezien die het woord aanval verdiend. Als je dat als Slot ook gezien hebt dan moet je veel eerder ingrijpen en niet hetzelfde elftal in de 2e helft brengen.

Til, Linssen, Toornstra had je na rust niet meer mogen brengen. Door het gepruts in de eerste helft krijg je eigenlijk nog de deksel op je neus. Met een zelfde aanpak als na rust had je al lang op een comforfabele voorsprong gestaan. Feyenoord is afgestraft door zijn labbekakkige houding voor de rust. Hopelijk gaat Slot inzien dat je niet altijd pas een kwartier voor tijd moet gaan wisselen maar dat als de wedstrijd er om vraagt, zoals vanmiddag, je best eerder anderen een kans mag en zelfs moet geven.

Ondanks dit onnodige puntenverlies is een pluspunt dat je zo'n Groningen eigenlijk zoek speelt en die met het aanwenden van nepblessures probeert het eind te halen. Dat heb ik in het verleden zelden of nooit gezien dat een Feyenoord zo dominant is. Alleen zal je zien dat alle clubs nu hetzelfde gaan doen als Groningen. Massaal verdedigen en hopen op een uitvalletje.

12-12-2021 18:17

010NATE +1515

Hele hoop gejank hier, maar je kan toch gewoon een keer gelijkspelen bij Groningen uit?

12-12-2021 18:10

gokufan +5473

en verliezen van utrecht, vitesse, gelijk in enschede,

12-12-2021 18:30

De-Witte-Socrates +6868

Kan, je kan zelfs verliezen, maar dit was zwaar onnodig.

12-12-2021 18:38

MaartenTT +19923

Zo jammer.
Zo zonde.
Zo onverdiend.
Inderdaad frustrerend.

12-12-2021 18:04

YogimeI +3161

Positivos zitten er weer naast. Zoals altijd.

13-12-2021 02:40

MaartenTT +19923

Kut, hè? Mensen die positief zijn?

Na vorig seizoen staan we er zo voor:
Met een paar goede wedstrijden de poulefase gehaald. Vervolgens nog nooit in Europa zoveel overwinningen gehaald tijdens poulewedstrijden. Eerste geworden in een best lastige poule. Al bereikt vóór de laatste wedstrijd. In de Eredivisie staan we na 16 wedstrijden op slechts 1 punt van de nummer 1.

Man, man, man, wat een ellende!!! Laten we vooral ontevreden en negatief zijn....

13-12-2021 07:38

Painer1 +9760

Wat een kut trainer die Ten Hag..

12-12-2021 18:03

Reinaldo16 +20924

ik kraak slot niet af maar wil wel ook kritische kunnen kijken: hij moet op rechtsbuiten een keer gaan ingrijpen, lullig voor Toornstra maar essentieel om te scoren

12-12-2021 17:52

MaartenTT +19923

Weer 1 die het beter weet...

12-12-2021 18:05

Reinaldo16 +20924

jij kijkt toch ook voetbal of niet? volg je iets anders

12-12-2021 18:12

MaartenTT +19923

Nee, voetbal. Ik laat de opstelling volledig aan Arne over, die heeft daar 10x meer kijk op dan jij en ik bij elkaar.

12-12-2021 18:40

Artycuno +7553

Heb je er weer een die denkt dat Arne een God is. Ook hij maakt fouten. Elke wedstrijd dat we met Toornstra op rechts spelen ziet er niet uit. Tegen PSV pakte het geweldig uit en ook tegen 020 lijkt het me een prima opstelling,maar niet als wij het spel moeten maken!

12-12-2021 19:45

KalePik +155

Beter gelijkspel dan verlies. Volgende zondag punten inhalen.

12-12-2021 17:51

Djim +8210

Linssen en Til lukt niet meer.

12-12-2021 17:51

WvH +15394

Linssen ben ik niet met je eens. Maar wat is er met Til aan de hand? Die raakt geen bal meer goed.

12-12-2021 17:59

Djim +8210

Linssen wel dan?

13-12-2021 00:02

svds +33470

Senesi en bijlow by far de 2 zwaksten... en als je je kansen niet maakt verdien je ook niks.

12-12-2021 17:43

remco112 +16288

Malacia was nog veeeeeeeeeel zwakker

12-12-2021 17:43

svds +33470

Die koste je in ieder geval niet de punten vandaag deze 2 voor de zoveelste keer wel. Heel snel verkopen die Argentijn

12-12-2021 17:45

KalePik +155

Laatste tijd hij speelt veels te diep.

12-12-2021 17:53

Criticus +21930

De verdedigende arbeid die Toornstra kan brengen, kan Alireza ook brengen. Het stukje snelheid en behendigheid die Alireza heeft, mIst Toornstra volledig.

12-12-2021 17:43

W-1986 +2767

Ja, klopt helemaal. Dit is gewoon safe spelen, hetzelfde als met Advocaat. Dus al met al..

12-12-2021 17:51

paulus56 +256007

Vind het vervelend om te zeggen maar de echte kenners onder ons zien dat soort wedstrijden al aan komen het is de eningste manier om feyenoord af te stoppen.
Dadelijk heereveen en twente precies het zelfde tegen ajax word het een heel andere pot die willen voetballen.
Of we daar goed resultaat tegen halen zullen we volgende week wel zien

12-12-2021 17:42

Mrunterwijst +10612

Hou nou eens op met Toornstra als rechtsbuiten op te stellen. Gewoon een buitenspeler met diepte opstellen. Wanneer tegenstanders zich ingraven heb je ook helemaal niets aan Linssen en Til, die missen techniek en kunnen alleen maar hard lopen

12-12-2021 17:39

Heyplaat +1295

Volledig eigen schuld, al 3 wedstrijden lang creeer je HELEMAAL NIETS op rechts met Toornstra en toch blijf je hem daar neerzetten. En dan wissel je hem eindelijk en dan breng je Jahanbakhs ipv Nelson. Die Nelson heeft gvd precies wat je mist voorin, namelijk snelheid en een actie. Ik vind je echt een hele goede trainer maar dit zijn gewoon dure fouten die je het seisoen zullen kosten.

12-12-2021 17:39

maaartijn +15747

Je creëert gewoon superveel kansen over het algemeen.

12-12-2021 17:45

NelisHoe +4167

Klopt wel een beetje. En ook niet toevallig dat Senesi weer een bal over zich heen ziet vliegen en vervolgens begint te stuntelen. Repeterend verhaal.
Deze voorsprong was prima te verdedigen.

Maar..... toch, de spelers op de bank zijn echt niet beter. Hier moet Slot het gewoon mee doen en dat doet hij TOP!

12-12-2021 17:45

MaartenTT +19923

Niet gezien dat Feyenoord met dit spel zo'n 10 kansen heeft afgedwongen?

12-12-2021 18:08

Transfervrij +4200

Bekijk de statistieken van de laatste 3 wedstrijden en je weet dat je onzin praat.

12-12-2021 18:16

rob-oostvoorne +199

Dit seizoen helaas veel ploegen die niet kunnen of willen voetballen. Sparta, Twente, Vitesse en Groningen willen alleen maar tegen houden. Voetbal is niet om aan te gluren maar dat interesseert ze niets. Feyenoord heeft helaas te weinig kwaliteit om hier gemakkelijk door heen te voetballen.

12-12-2021 17:38

huissie79 +20069

Voor een ieder die nu ineens kritiek heeft op Slot.
Realiseer je eens dat we het gewoon fantastisch doen met dit spelers materiaal.
Even vooruitlopend op de uitslagen van ajax en psv is de kans groot dat we vanavond 3e staan, de plek waar we ook gewoon thuis horen. Als we vanuit die positie het hun moeilijk kunnen maken tot einde van het seizoen, hebben we het gewoon prima gedaan. Achterin zijn we met senesi en malacia kwetsbaar. Bijlow, pedersen en trauner zijn toppers voor de eredivisie.
Het middenveld is prima in balans, maar te weinig voetballend vermogen en voorin is her magertjes. Leuk dat linssen het voor zijn doen doet aardig doet, maar zou normaal gesproken geen basismateriaal zijn bij een topclub natuurlijk.

Sommigen zijn de afgelopen weken in een kampioenschap gaan geloven. Mede door dat Slot het uitstekend doet. Maar erg naïeve gedachte.

12-12-2021 17:38

JDN1987 +22945

Slot is gewoon de beste trainer. Maar je verwacht gewoon na al dat moois dat je van Groningen wint als dat niet gebeurd dan ben je goed ziek. En sommige denken dan niet helder meer

12-12-2021 17:43

huissie79 +20069

Tuurlijk hadden we gewoon moeten winnen, dat staat buiten kijf.
Maar slot wordt door een aantal aardig als zondebok neergezet. Maar hij kan er niets aan doen als Senesi weer eens zn wekelijkse slaapmomentje heeft.

12-12-2021 18:31

viggesz +2779

Klopt. 3e eindigen is prima. Alles wat meer is, zou geweldig zijn. Wellicht kunnen we in de CL nog mooie dingen laten zien en ver komen in de beker

12-12-2021 18:22

Rootjuh +879

Oh god alle internetheldjes die Slot nu afkraken… Tyfstraal eens gauw op. Slot doet het geweldig met een vrij matige selectie. Het zat vandaag niet mee, net als tegen Heracles (ondanks dat we toen wel wonnen). Je merkt dat de tegenstander steeds antivoetbal tegen ons speelt, dat is een compliment naar ons.
Ik wil niks horen over het wisselbeleid: Dessers mist nog altijd veel kansen en is voetballend vrij beperkt. Daarnaast vind ik Nelson ook nog geen deigende speler. Toornstra is bovendien dit seizoen vaak genoeg bepalend geweest, evenals Linssen.

Met andere woorden, gewoon je negatieve gezeik bij je houden en positief blijven. We moeten in onze handjes knijpen dat we overwinteren in Europa en in de top 3 staan met een matige selectie en weinig financiële middelen. Dit is niet in de laatste plaats te danken aan Slot! Fijne dag verder.

12-12-2021 17:35

corfr1912 +8860

Amen helemaal gelijk maar hier zitten mensen die per wedstrijd omslaan omdat hun te hoge verwachtingen niet uitkomen. Slot probeert die verwachtingen te temperen maar dat is tegen dovemands oortjes praten.

Als iemand hiertoe verwachtingen is het een t woord lijder of k woordlijder

12-12-2021 17:48

adfen +2552

kom op hier lopen we. gewoon een keer tegenaan, ploegen die alleen willen tegenhouden en via een counter proberen te scoren

12-12-2021 17:32

Spiderpig +174657

Gebeurt ze nu al een aantal keer

12-12-2021 17:34

frtikkieterug +6701

Gaat nog wel vaker gebeuren. We hebben nou eenmaal een selectie zonder veel creativiteit.

12-12-2021 17:35

Spiderpig +174657

Moet je Nelson op rechts zetten ipv Toornstra

12-12-2021 17:36

Painer1 +9760

Gelukkig staat jou clupje ook nog op 0-0

12-12-2021 17:42

[FR]Thomas +227603

Feyenoord doet het goed dus ik vind het leuk hoor, maar de entertainment waarde van het voetbal is wel echt gekelderd. Niet alleen door afwezigheid van de fans, maar ook door hoe voetbal verandert.

Je ziet nu dat als matige spelers zich ingraven en fysiek veel arbeid leveren, er best een kans is dat ze de nul houden. Je zag Sparta en Twente dat heel lang doen. Ook Groningen had aan 1 goal genoeg voor een gelijkspel. Je ziet het niet alleen bij Feyenoord maar ook bij andere clubs. Ik ben voorstander van ploegen die realistisch spelen, maar de laatste maanden is het wel heel defensief. Tot op het punt dat die ploegen aanvallend niet meer meedoen (Sparta als goed voorbeeld).

12-12-2021 17:32

Spiderpig +174657

We worden dus weer serieus genomen door ploegen.... Gewoon kansen beter afmaken

12-12-2021 17:35

Heyplaat +1295

Wij spelen zelf juist defensief met Toornstra en Linssen die er alleen maar staan om te jagen. En Nelson houdenwe op de bank.

12-12-2021 17:41

maaartijn +15747

Met fans zou het totaal anders zijn. De meeste wedstrijden zijn momenteel niet om aan te zien.

12-12-2021 17:47

Stanko89 +1026

het valt gewoon op.dat feyenoord het weeraat liggen.wanneer het toe doet. conclussie kampioenschap nog heeeeel ver!

12-12-2021 17:30

frtikkieterug +6701

Jij bent degene die over een kampioenschap begint.

12-12-2021 17:31

Painer1 +9760

Dat hier "kameraden" zijn die ineens na een gelijkspelletje aan Slot twijfelen...🙈











Echt kansloos hersenloze....

12-12-2021 17:29

frtikkieterug +6701

Hij had ronaldo erin moeten wisselen dan hadden we er nog 1 gemaakt

12-12-2021 17:32

Lambertus +1490

Echt kansloos hersenloze........SLOT

12-12-2021 17:32

Painer1 +9760

U...lamlul bertus!

12-12-2021 17:33

patrick010 +3174

slot had eerder moeten ingrijpen met wissels.
dat is het enige wat hij fout heeft gedaan vandaag.
je kon weten dat Groningen zou gaan verdedigen.
dus waarom geen aanvaller op rechts.

12-12-2021 17:28

frtikkieterug +6701

Hij heeft direct na de gelijkmaker gewisseld. Volgens mij kon het niet veel sneller.

12-12-2021 17:38

SxDean +1170

Kon in de rust ook al, kon zelfs in minuut 1 al. Dus sneller kon 't wel. Of dat nodig was, kun je je afvragen.

12-12-2021 17:50

frtikkieterug +6701

Aanvallers brengen was nodig als je een doelpunt nodig had. Dat was pas weer nodig na de 1-1 eerder wisselen was dus niet nodig.

12-12-2021 17:59

FR Kampen +1745

Kluivert houdt van de agressieve rijstijl van Max…

12-12-2021 17:28

serjazmic +715

Als je slecht wisselt dan win je ook niet

12-12-2021 17:28

Sleepie +11948

Feyenoord heeft zich in 4 maanden tijd stevig genesteld in de top 3 en degene die hier verantwoordelijk voor is krijgt nu ineens onder uit de zak hier? Lachwekkend. Slot doet het fantastisch, en aan het einde van de rit staan we waar we horen te staan. Trots op dit Feyenoord!

12-12-2021 17:26

remco112 +16288

Misschien beter/anders wisselen!

12-12-2021 17:25

frtikkieterug +6701

Hoe had jij gewisseld dan?

12-12-2021 17:40

remco112 +16288

Ik had Nelson veel eerder gebracht en Til eruit gehaald.

Toornstra op 10, Nelson rechtsbuiten.

12-12-2021 17:43

frtikkieterug +6701

Til heb je juist nodig als de ruimtes klein zijn en je voorzetten moet gaan geven. Dat zou je basisopstelling moeten zijn.

12-12-2021 17:57

S.A.F +5581

Niet zo verwonderlijk met Toornstra als aanvaller, wat hij niet is. En Linssen die alleen goed presteert in makkelijkere wedstrijden. Dan blijft het lastig om te scoren.

12-12-2021 17:25

Heyplaat +1295

Precies dit, hij weigert gewoon met 3 echte aanvallers ( Sini Dessers en Nelson) te spelen. Hij kiest puur verdedigend voor afjagers. Met Toornstra op rechts creeer je al 3 wedstrijden helemaal niets op rechts en hij laat het gewoon staan. Die Nelson heeft juist precies wat je nodig hebt voorin, namelijk snelheid en een actie.

12-12-2021 17:46

S.A.F +5581

Het is lullig, maar Jens zou wederom het kind van de rekening moeten zijn en naar de bank moeten verhuizen.

12-12-2021 17:48

Reinaldo16 +20924

je zakt weg slot, durven in grijpen nu anders 10 punten achterstand straks.

dessers spits en Nelson erin zo moeilijk is het niet

12-12-2021 17:25

Casder +14091

Die 10 punten achterstand komt evengoed wel

12-12-2021 17:26

frtikkieterug +6701

Met 10 punten achterstand wordt je nog steeds minimaal 3e. Prima dus.

12-12-2021 17:33

stavius +1460

Haha wat een belachelijk overdreven reactie.

12-12-2021 17:34

huissie79 +20069

Als ik zo eens lees hier, hebben we echt een kut trainer.

12-12-2021 17:24

Reinaldo16 +20924

je bent zo goed als je laatste pot

12-12-2021 17:25

huissie79 +20069

Ja velen zijn idd zo beknopt.

12-12-2021 17:29

Bati +39569

Frustrerend jij met je kut opstelling, dat mag ook weleens gezegd worden.
Hand in eigen boezem steken.

12-12-2021 17:22

kevinmulFR010 +18073

Je weet vooraf af dat Groningen zo gaat spelen. En dan steeds opstelling op controle gericht met Jens rechtsbuiten.

En Ali brengen i.p.v. Nelson terwijl Ali alles fout doet steeds. En Nelson dan in minuut 86 brengen 🤡

12-12-2021 17:22

Lambertus +1490

Slot en wisselen, daar is hij te stom voor.

12-12-2021 17:30

Marc +521

Pleur eens op met Jahanbakhsh en laat Nelson eerder invallen

12-12-2021 17:21

Marc +521

Nelson basis mag ook op plek van Jens.

12-12-2021 17:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties