Slot gaat in op de staking: "In beide gevallen is het competitievervalsing"

De wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord is definitief gestaakt. De Rotterdammers stonden al na 37 minuten op een 0-3 voorsprong, iets wat de mensen op de tribune in de Johan Cruyff ArenA niet konden waarderen. Na eerder al een bekertje, werden er vervolgens tot twee keer toe fakkels in het strafschopgebied gegooid. Arne Slot reageert op de situatie en het later uitspelen van de wedstrijd.

"Daar merkten wij op de plek waar wij zaten weinig van", reageert Slot gelukkig op de bestormingen van de Johan Cruyff ArenA. Bij de spelers van Ajax was er grote onrust over de spelersvrouwen en familieleden op de tribune. Gelukkig was dit voor de Feyenoorders niet het geval. "Zoals je weet mag er geen Feyenoord-supporter mee naar de ArenA en waren er alleen vier of vijf directieleden. Voor het overige was er niemand van ons, dus was er ook geen onrust over familieleden die op de tribune zaten."

"Het is moeilijk om iets van deze wedstrijd te vinden", vervolgt Slot tegenover ESPN. "Het was een rare wedstrijd, waarin we meerdere keren moesten stoppen. Het vraagt veel van je om op serieus niveau te blijven voetballen. En dan is de tussenstand ook nog enorm in ons voordeel. Dus ja, waar ben je tevreden over? Dat je drie goals maakt en 0-3 voorstaat, maar voor het overige is het vooral heel vervelend dat een wedstrijd als deze zo eindigt."

Competitievervalsing
Als laatste gaat Slot in op de situatie en hoe dit verder moet worden opgelost. "Er zijn drie opties. Je kan doorspelen met publiek, dat lijkt me niet de meest reële optie. Dan blijven er twee opties over. Dan is eentje doorspelen zonder publiek en de ander is dat het een overwinning voor ons zal zijn. In beide gevallen is het competitievervalsing. Want Ajax speelde afgelopen donderdag, wij speelden afgelopen dinsdag. Niet alleen mentaal maar ook fysiek zou hun minste fase nu gaan aanbreken. De competitievervalsing is er sowieso al enorm, doordat dit gebeurd is. Nu is de vraag wat de KNVB gaat bepalen om dit tot een minimum te beperken."

Lees meer over
Arne Slot
Plaats reactie
666

Vieux +526

Dit is te verwijten aan de knvb. De regelgeving maakt dit mogelijk en na het eerste bekertje was het compleet duidelijk dat dit ging gebeuren.

25-09-2023 02:28

Alvorens +6946

Met matige voetbal hebben we toch alweer geschiedenis geschreven in en op Amsterdam😝😜 🤣🤣🤣

24-09-2023 23:57

Jeli +1386

Zo jammer, dit had een historisch grote overwinning voor ons in 020 kunnen zijn. Hier zie je ook maar weer aan wat een slechte verliezer dat klootjesvolk van hun is. Liever de wedstrijd laten staken dan met dubbele cijfers afgedroogd worden. Laat 0-3 maar de eindstand worden, al blijft het eeuwig zonde dat we geen geschiedenis hebben mogen schrijven.

24-09-2023 23:46

hans_berkheij +2093

Als de wedstrijd wordt voortgezet heeft Ajax misschien een andere trainer en inmiddels zeker een andere technisch directeur. Mislintat is ontslagen.

24-09-2023 22:51

ramsteijn +4884

100 procent eens met Arno Slot zijn uitspraken.

24-09-2023 22:04

tdetank +11709

Helemaal eens met Arne. Meest eerlijke is nu wedstrijd als gespeeld verklaren. 0-3 voor Feyenoord is de eindstand en 020 5 wedstrijden zonder publiek.

24-09-2023 21:12

Olafs +4636

Ik ben heel erg benieuwd wat het oordeel uit Zeist zal zijn maar ondanks de voorsprong ben ik er flink zuur van dat het duel gestaakt is.

24-09-2023 21:15

leefdebeef +23473

En dan zeggen ze dat Duitsers geen grappen maken

24-09-2023 21:11

Arcturian_ +3143

Afmaken zonder publiek. Lijkt misschien ver gezocht maar je kan een tegenstander op deze manier anders ook saboteren door undercover te gaan, daarom moet je sws uitspelen en ook voor het eventuele doelsaldo

24-09-2023 21:07

cluepon +3821

Dat vind ik steeds zo’n gezocht argument. Stel de regel zou zijn dat je dan verliest. Als je dat als supporter van de getroffen club of als ‘undercover supporter’ doet ben je je gezondheid niet zeker.

24-09-2023 23:30

JoszefForever +1873

0-6 van maken. 0-3 normaal bij staken en er drie bij optellen omdat we al ruim voorstonden. Simpel toch? Heeft het ook geen zin meer om fakkels te gooien om de wedstrijd gestaakt te krijgen.

24-09-2023 21:04

echtwel +2167

Dit is iets wat ik mag zeggen, nog nooit iets wat ik heb meegemaakt!
Dit Feyenoord is het beste wat ik ooit heb gezien en dan kom ik al vanaf 78' in de kuip? Whou ik geniet eindelijk!!! Dat ze dit doen in 020 is in 1 woord het grootste compliment wat ik heb gevoeld! Bedankt A.S. en D.K. dank dank!!

24-09-2023 20:42

coolsingel123 +1970

Omdat het echt met opzet is gedaan, zou ik zeggen knvb: maak een statement en laat de 0-3 staan… het is geen vreugde bier of een biertje van teleurstelling..

Daarnaast.. als die mongolen zo snel al het gebouw kunnen betreden, is het dan wel veilig om feyenoord nog een keer naar de arena te laten gaan?

24-09-2023 20:39

nicholaszen +315

Dan zou ik als statement nog een aantal goals toevoegen ter compensatie, zoals Slot zegt .. fysiek zou hun minste fase nu gaan aanbreken ..'.

24-09-2023 21:24

F5 +2790

Laatste half uur inhalen in de Kuip met ons publiek en anders gewoon lekker optyfen en 0-3 laten staan

24-09-2023 20:28

Jakkie +9005

Laat ze dat restant van de wedstrijd maar uitspelen. We hoeven echt niet bang te zijn dat ze opeens veel beter gaan spelen, want dat kunnen ze gewoonweg niet. Ze hebben hun centen verkeerd uitgegeven is nu wel duidelijk. Wij zijn ze voorlopig de baas. Alles dankzij vieze Marc overigens.

24-09-2023 20:23

Born_in_Rotterdam +660

Prima als ze Feyenoord de winst toebedelen. maar de vraag is met hoeveel. Stel dat je eind van het seizoen gelijk staat met PSV en ze kijken naar doelsaldo....die 0-3 had sowieso hoger uitgevallen in reguliere speeltijd. Feyenoord moet zich geen oor aan laten naaien door die kut knvb.

24-09-2023 20:23

GuusBrox78 +1694

Daarom moet de reglementaire nederlaag score opgeteld worden met de 3 goals die Feyenoord al had gemaakt.

24-09-2023 20:51

Qwertykeyboar +4109

Gewoon 0-6 van maken en we praten nergens meer over

24-09-2023 20:17

Fortuintje +932

Helemaal eens met Arne. Gewoon morgen of dinsdag en anders niet. En flink straffen dat schorem. Om te kotsen die gasten. En die walgelijke spelers ook joh, Bergrat, Taylor en die misselijke Forbs. Wat had die gast gesnoven joh?!
Hele erge antipathie heb ik tegen alles wat met 020 te maken heeft, brrrr.

24-09-2023 20:14

Olafs +4636

Vanmiddag is wel duidelijk geworden hoe ze daadwerkelijk zijn.

24-09-2023 21:17

Fortuintje +932

Klopt, walgelijk volk is het.

24-09-2023 21:20

tvlinschoten +17

Weet je er is maar een mogelijke oplossing voor nu en in de toekomst om dit soort belachelijke shit tegen te gaan en dat is regelementair de wedstrijd gewonnen door Feyenoord / getroffen partij.

Helaas zijn er alleen maar regels dat dit dus betekend dat het 0-3 de uitslag wordt.
Dit moet aangepast worden.
Heel simpel vanaf heden alle wedstrijden die vanaf nu gestaakt worden door vuurwerk en ongeregeldheden (bier op veld telt niet mee) dan de wedstrijd aflasten met uitslag 0-3 bij een gelijke stand en of de getroffen ploeg achter staat.

Is de stand net als nu 0-3 en of 0-2, 1-2, eindstand verdubbelen dus naar 0-6, 0-4, 1-4.

Andere oplossing is de partij puntenaftrek, alleen heeft dit voor de getroffen partij geen effect en lost competitivervalsing niet op.

En al die jubel biertjes op het veld, niet bestraffen, lulkoek regel.

Alle gevallen door onderzoek later volledige oplossing aanleveren.

24-09-2023 20:12

FRJari +4384

3 punten in mindering voor de ploeg waarvan de supporters de overtredingen begaan graag er nog aan toevoegen

24-09-2023 20:16

tvlinschoten +17

Ja denk dat je daar wel een punt hebt. Raak je ploegen waar je ze raken kan/moet.
Moet wel altijd duidelijk onderzocht worden waar die shit vandaan gegooid is voor je stadionverboden en aanklagen die shit.

En totdat mensen zich normaal kunnen gedragen hetzelfde plan volgen zoals bij Feyenoord, netten overal.
Hiermee bescherm je je ploeg.

24-09-2023 20:18

FactaNonVerbaX +373

De mooiste oplossing zou wat mij betreft zijn dat het vak waar vanuit het vuurwerk wordt gegooid moet worden leeggeruimd en dat daarna de wedstrijd weer doorgaat. Dan moet daar dus wel waarschijnlijk de ME voor ingesteld worden.

24-09-2023 20:54

tvlinschoten +17

Mee eens, leegtrekken die hap.
Voorkomen kan je op dit moment niet, daarom is de keus van Feyenoord thuis gewoon de enigste juiste keuze. Zeker omdat je als thuisploeg altijd de dupe bent van iemand die een kronkel heeft en door de klote regels.

Die regels zouden aangepast moeten worden, duidelijker en daar moet KNVB, Club, Staat en alles wat daarbij komt kijken harder en strenger op handelen.

24-09-2023 21:04

OuweDibbus +569

Heerlijk zo'n Duitser die in 2 maanden 120mln € er door heen jaagt en een regelrechte teringzooi achterlaat! Deze man verdiend een standbeeld in Delfshaven.

24-09-2023 20:11

Echte_Fan +24424

Slap statement van de thuisclub.
Lees ook 1 november uitspelen, nooit mee accoord gaan. Volendam maar naar 1 november.
Wat een 020 bond.

24-09-2023 20:10

boyke010 +9832

Zoiezo geven wij de 0 3 niet meer uithanden als het afmaken word

24-09-2023 20:08

1908Brian +563

https://www.rijnmond.nl/sport/knvb-besluit-klassieker-wordt-compleet-overnieuw-gespeeld-na-definitieve-staking

24-09-2023 20:04

KeyFey +3067

Wat een lul ben jij joh...

24-09-2023 20:12

28hrjwnvgd +459

Maak er dan opnieuw van…. Dan was het best leuk geweest

24-09-2023 20:13

marc1 +2474

Ik lees dat er ook in de arena de stichting doe een wens is, waar een jongen van 15 jaar aanwezig was voor de laaste keer in zijn leven. Fijn zo voor hem en zijn ouders. Maar daar staan die doorgesnoven criminelen niet bij stil ( dit geld voor de zogenaamde echte Mongolen van alle clubs)
Het is om je te schamen!!!!!

24-09-2023 20:01

Michiel.v72 +8417

Wel risicovol om met die slechte ajakkes je laatste wedstrijd te volbrengen.

24-09-2023 20:03

Degekstuh +5222

Nee indd die 0-3 wens je hem niet maar ik ben er blij mee 😜

Nee maar indd schandalige vertoning van dat zogenaamde goede publiek

24-09-2023 20:04

Arneblijft +5753

Prima wat je schrijft, maar mensen met het syndroom van down hebben hier niets mee te maken. Die doen geen vlieg kwaad en zijn juist de liefsten op deze wereld waar wij heel veel van kunnen leren!

24-09-2023 20:05

Fortuintje +932

Echt heel erg dit. Ze duperen ook hun medesupporters en in dit geval ook dat ventje. Om je kapot te schamen inderdaad. Ik hoop dat ze het goed maken met deze jongen. Een meet en greet zou hier voor hem wel echt terecht zijn.

24-09-2023 20:08

timmiesio010 +797

Helemaal eens met onze trainer... het had gewoon 0-5 0-6 geworden... nu is de eerste mogelijkeheid pas begin november voor rkc en na twente dus ben je lekker mee

24-09-2023 19:59

crashtestdummy +21806

Volgende week uitspelen.
1 november zijn de snavels uitgerust én wat meer ingespeeld.

24-09-2023 19:58

Hans.B +45

Dan maar als winnen beschouwen en 020 3 punten in mindering

24-09-2023 19:57

Leonardo81 +75

Hadden ze niet verder kunnen spelen nadat het publiek vertrokken was? Spelers en politie waren er al.

24-09-2023 19:56

Fey010_015 +93104

Ja dacht ik ook ben je er gelijk vanaf

24-09-2023 19:56

Fey010_015 +93104

Doet die weer goed dit lekker de druk bij de knvb leggen

24-09-2023 19:56

SEYVEN +14001

Reglementaire nederlaag, kan toch niet anders. KNVB 100% medeplichtig met het bedenken van zulke idiote maatregelen.

Heel benieuwd welke straf ze gaan bedenken om dit niet nog een keer voor te laten komen.

24-09-2023 19:55

FFL +10590

Iedere andere beslissing dan een 'reglementaire 0-5' is in ons nadeel.
Daarbij lijkt me een toevoeging van '3 punten in mindering ' voor ajax wegens 'schromelijk tekort schieten op het gebied van de veiligheid' zéér gerechtvaardigd

24-09-2023 19:54

stamplust +24604

Er waren wel zeker Feyenoord fans. De familie Timber.

24-09-2023 19:53

SICBO888 +502

En mochten ze em verplaatsen.. dan zijn Ayase en Luka ook weer fit hopelijk, om er uiteindelijk 0-7 van te maken.

Voor die snavels hoeven we niet bang te zijn!
Branden zullen ze!!

24-09-2023 19:53

masterm1nd +2562

1 november stellen ze nu voor om de wedstrijd af te maken, onacceptabel.
Joris van Benthem vreet ze op!

24-09-2023 19:50

PapaKevin83 +15204

Dat mogen ze nooit accepteren.

24-09-2023 19:59

janos +4632

Dilan Yesilgöz-Zegerius zelf ajax fan minister van justitie getrouwd met ajax bestuurslid. Zullen echt harde maatregelen worden. Feyenoord moet uitkijken dat ze niet bestraft worden omdat ze te goed voetbalden.

24-09-2023 19:50

Lindowz +1070

Piep piep hallo!

24-09-2023 20:05

kamrad +1638

Hij heeft gelijk we hadden ze gewoon met 7-0 afgeslacht. Nu dan maar een reglementaire 3-0 doen.

24-09-2023 19:49

themaniac +2732

Dit wordt drama natuurlijk. Zal na laatste wedstrijd voor de winterstop worden ingehaald. Dan is 3-0 voor met 30 te gaan best prima, alleen kan t zomaar verkeerd vallen..

24-09-2023 19:47

Vieux +526

Het lijkt mij simpel, morgenochtend duel uitspelen. Kan prima in het huidige programma het minimaliseert externe factoren en ze spelen niet binnen 48 uur een andere wedstrijd

24-09-2023 19:46

gokufan +5437

Denkje dat onze spelers daar zin in hebben.

24-09-2023 20:07

Vieux +526

Nee, maar terug komen voor een restant is sowieso kut. Dus wat is het minst kut

24-09-2023 20:09

Aj.M47 +180

Simpel. Stand indien nadelig voor de club die de staking veroorzaakt laten staan. Daarbij 10 thuis wedstrijden zonder publiek spelen. Word je zowel financieel als sportief geraakt.

2e keer staking veroorzaken straf van 20 punten aftrek. En 15 thuis wedstrijden zonder publiek

3e keer staking veroorzaken diskwalificatie met als gevolg degradatie.

Als je dit niet meteen de kop indrukt, geef je de macht aan supporters, die op deze manier elke wedstrijd kunnen en zullen beïnvloeden.

24-09-2023 19:45

themaniac +2732

Zei je dit vorig jaar ook toen het keer op keer mis ging in de kuip?

24-09-2023 19:46

GerrieFR +7476

Ja, precies. Alsof het bij ons allemaal lieverdjes zijn?
Ben je de bestorming van het Maasgebouw zeker vergeten?

24-09-2023 19:50

Aj.M47 +180

Ik heb me geschaamd als supporter met het voorval van klassen. Als je zo'n achterlijke dorpsgek bent die vuurwerk gaat gooien waar zowel volwassenen als kinderen ernstig gewond bij kunnen raken, hoor je in een inrichting. Ik oordeel niet over club of welke supportersgroep dan ook.

Vorig jaar kon de knvb moeilijk een hogere sanctie opleggen aangezien berghuis ook geraakt werd in de arena toen hij voor ons speelde.

Het probleem is dat dit steeds gekker word en je moet dit de kop indrukken. Niet omdat het nu Ajax is die de fout ingaat. Dit geld voor elke club en elke supportersgroep

24-09-2023 19:50

Aj.M47 +180

Dat ging ook nergens over. Je hebt nu eenmaal 2 soorten supporters. De mensen die liederen zingen kut roepen en bier drinken. Dan heb je ook helaas de andere groep, die het liefst zo opgefokt mogelijk zijn en alleen maar komen om heibel te trappen. Dat heeft niets net voetbal te maken rn hoort niet in een stadion.

24-09-2023 19:54

delangemuur +11773

Jazeker! Er kwam echt bakken boosheid naar boven bij zo veel supporters na die actie met die aansteker

24-09-2023 19:57

DeKaleMeester +279

Wat een dom idee. Dan kunnen dus supporters van andere clubs, hier op de tribunes komen zitten en spullen het veld op gooien. 3x volhouden en we zijn gedegradeerd.

24-09-2023 20:14

ps18 +1120

-6 punten aan die neuzen geven +3 aan ons. + doelpunten saldo en helemaal niet over spelen.

24-09-2023 19:44

Goof-j +690

Gewoon 0-5 eindstand en punten in mindering voor de neuzen.

24-09-2023 19:44

Thewizzard +10919

Heb het al eerder gezegd, enige juiste oplossing is de volgende:
Dinsdagavond of woensdagavond het restant uitspelen zonder publiek. Het inhalenduel van 020 zal dan worden verplaatst naar later.

24-09-2023 19:39

Meent +6479

Die snavels hebben al een week rust gekregen en nu moet een ploeg die CL speelt maar een keer extra spelen zeker.
Laat ze lekker de pleuris genieten

24-09-2023 19:39

Echte_Fan +24424

Wat een gezeik van de knvb. Het is heel simpel: woensdag uitspelen, verplaats volendam maar. Het is het publiek dat voor deze problemen zorgt, leg dan ook het probleem bij hen.
Kan dat niet, dan is de wedstrijd gespeeld 0-3.

24-09-2023 19:39

FeyRot010 +23126

Dan zijn wij toch ook benadeeld of niet

24-09-2023 19:43

PapaKevin83 +15204

Als je de wedstrijd uit laat spelen, dan zijn zij tevreden. Zij hebben niks te verliezen. Dus dan maar 3-0 als eindstand

24-09-2023 20:01

Echte_Fan +24424

Mwoah, dat moet aan het eind van de rit blijken. De kans dat het op doelsaldo beslist wordt is niet zo heel groot.

24-09-2023 20:42

Doellat +5423

In dit soort situaties gewoon 15-0 verlies voor de club waarvan de supporters dit flikken. En als het moet, miljoenen investeren om de daders te pakken en die de kosten laten betalen, ook van alle investeringen.
En verplicht afkicken op eigen kosten in een kliniek.

24-09-2023 19:36

guykroudikorsou +8103

Wat is dit nou weer van antwoord van Slot? Feyenoord moet weigeren verder te spelen. Deze stand moet de eindstand worden.
Verdere straf voor Ajax: tot de winterstop geen publiek bij thuiswedstrijden en rest van het seizoen netten ophangen.

24-09-2023 19:36

HeusRuudHeus +384

Punt van Slot is dat onze beste periode ging aanbreken en dat het zomaar nog 0-6 kon worden.

24-09-2023 19:42

BaasineigenKuip +1293

Rest vd wedstrijd alleen uitspelen als doelsaldo er nog toe doet na de competitie. Tot die tijd 3 punten voor ons.

24-09-2023 19:36

Fotosynthese +111

Slot heeft helemaal gelijk. Ook slim om het nog even extra goed te benadrukken. Trots op onze helden. Had serieus minimaal 0-5 kunnen worden. Wat waren die anderen treurig zeg. 😂

24-09-2023 19:34

aw_vakj +5594

Was ook zeker gebeurd, hun deden niet veel meer, hadden in 70e minuut nog paar keer geprikt

24-09-2023 19:36

aw_vakj +5594

Echt doodzonde gewoon. Je weet hun enige doel is staken, als straf moet je gewoon doorspelen. Veiligheid op het veld is echt niet in gevaar

24-09-2023 19:37

MaartenTT +19627

Slecht dat dit kan gebeuren met die nieuwe regels van de KNVB.
Op deze manier kunnen hooligans invloed hebben, wat alleen maar positief kan uitwerken voor Ajax. Deze wedstrijd hadden ze nooit meer gewonnen.
En Ajax komt er mee weg. Die weigerden netten op te hangen zoals ze die ook in de Kuip hebben.

24-09-2023 19:33

Frommoord +83

0-3 aanhouden? nee joh stel je komt op doelsaldo gelijk einde seizoen voor plekken we hadden minstens 3 goals bijgemaakt, als die wedstrijd door zou gaan. Enige wat echt terrecht zou zijn is 0-5 eind uitslag en twee/drie wedstrijden zonder publiek daar.

En zelfs dat is niet genoeg 🤣

24-09-2023 19:32

Jigsaw +9982

Punten in mindering bij hun en wij een 0-5 overwinning…

24-09-2023 19:31

TrotsvanRotterdam +12311

Gewoon weigeren om de wedstrijd verder uit te spelen anders word debielengedrag nog beloond ook

24-09-2023 19:30

MaartenTT +19627

Als Feyenoord dat weigert is Feyenoord de "onflexibele club". Wie weet wat ze dan verzinnen. Wellicht raken we die 3 punten dan kwijt.
Dan wordt dat debielengedrag ook beloond.

24-09-2023 20:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties