Slot: "In mijn beleving ook de wedstrijd gespeeld die je moet spelen"

Feyenoord ziet PSV wederom uitlopen op de ranglijst. Na het doelpuntloze gelijkspel tegen FC Twente is het gat met de koploper uit de Eredivisie twaalf punten en niets lijkt er momenteel op dat de Rotterdammers dat gat nog kunnen dichten. Tegen de club uit Enschede was het spel namelijk niet heel vloeiend, al zag Arne Slot geen slechte wedstrijd van zijn spelers.

"Je weet dat je een mooie stap kan zetten als je thuis tegen Twente moet", reageert Slot bij ESPN teleurgesteld op het resultaat tegen Twente. "Helemaal als je de uitslag van AZ ook nog meekrijgt. De jongens hebben er alles aan gedaan en in mijn beleving ook de wedstrijd gespeeld die je moet spelen. Twente is een goede ploeg en als je dan zorgt dat je bijna niks weggeeft en zelf voldoende kansen krijgt om te scoren, dan verwacht je dat het genoeg is om te winnen. Ik denk alleen dat ik nu drie of vier keer tegen Unnerstall heb gespeeld en dat is een kwaliteit van hem", doelt de trainer van Feyenoord op de reddingen van de Duitser.

Vooral het balbezit stemde Slot tevreden. "Als je zoveel de bal hebt als wij in de tweede helft, dan hoop je op nog meer kansen. Alleen tegen een zeer goed georganiseerde ploeg die zo laag verdedigt, is het niet eenvoudig om vanuit voetbal kansen te krijgen. Dat is ons weer gelukt. Echter dat wij alleen uit voetbal onze kansen krijgen, is gewoon vrij irritant."

Tegen FC Twente werd wederom duidelijk dat Feyenoord creativiteit mist in de aanval. Luciano Rodríguez is een speler die de Rotterdammers moet gaan helpen om uit het niets een kans te creëren. "Niet alleen vandaag, maar tegen elke tegenstander die heel laag verdedigt missen wij een andere manier om tot scoren te komen dan uit een langlopende aanval. Ook vandaag weer negen corners tegen nul. Dat zijn dingen waar andere teams die bovenin staan hun goals uithalen. Ik heb van de week City zitten kijken en die wonnen 1-0 in de laatste minuut uit een corner."

Luka Ivanušec
De trainer van Feyenoord reageert ook op het aantal speelminuten voor Ivanušec. Het komt vooral omdat Paixão 'prima' wedstrijden speelt. "Aan de rechterkant begonnen we vandaag met Nieuwkoop. Ik vind niet dat Ivanušec vanaf die kant kan starten. En vult ook Dilrosun het goed in op rechts. Minteh komt weer terug, en dat is iemand die snelheid en bewegelijkheid heeft in de kleine ruimte. Hij heeft het vermogen om met zijn snelheid iets te doen. Daarbij was Twente op zoek naar de counter, dan heb je jongens nodig die dat voorin moeten belopen.''

Lees meer over
Arne Slot
Plaats reactie
666

Fhasil +1876

Driessen is een zuiger ja maar hij had wel een punt tijdens de persconferentie. Slot zat maar door de kletsen maar geen woord over zijn toch matige en weinig creatieve opstelling met bart en belt. Vooral belt komt veel te kort. Dat hij bart opstelde mede om het gevaar dest tegen psv te beteugelen was een prima vondst maar toch niet tegen smal en consorten.
In zijn opstelling was werkelijk geen plekje in te ruimen voor Zerouki ?
Ook flauw dat Slot het amper had over die twee opgelegde kansen van Twente in de eerste helft. Ben zeker geen fan van zuurpruim Driessen maar hier had hij zeker de vinger op de zere plek. Dat Slot een goed feyenoord had gezien klopte natuurlijk ook van geen kanten. Met driessen heeft hij een kwaaie. Heel andérs dan die zoetsappige rijnmond verslaggevers die eerder supporter zijn dan onafhankelijke journalisten. Slot had het in ieder geval vanaf het begin met een buitenspeler moeten proberen.

29-01-2024 16:44

moortje +517

Met tikkie terug en balletje breed heb je inderdaad veel balbezit maar het is niet om aan te gluren en effectief is het al zeker niet, loze uitspraak!

29-01-2024 12:52

charlaykc +9406

Op zich wel, maar dan zie dat dat dan niet genoeg is. Zeker als je penalties niet erin schiet.

29-01-2024 12:51

rockn_roll +8190

Bart rechstbuiten en en Belt middenveld zijn gewoon wazige keuzes.

Tempo was weer veel te laag dus nu ziet ie wel een beetje uit zn nek te kletsen onze kale god

29-01-2024 10:35

mellie +7512

Kwa (echte) kansen was het gelijk.

29-01-2024 09:25

Skeptic +13434

Dan tellen wij toch echt anders.

29-01-2024 12:45

Wery1953 +1397

Misschien goed voetbal, maar alleen in de achterste linie. En helaas speelden wij daar voornamelijk, met dan heen en weer geschuif achterin. Wieffer en Timber waren nog duidelijk vermoeid na de wedstrijd tegen PSV en dan hoop je op een speler op 10 die iets toevoegt. Nou, van de Belt is dat zeker niet. Werkelijk geen enkele pass vooruit, totaal geen druk op de bal, loopacties die nergens op slaan. Bij PEC een goede speler, maar bij ons brengt hij niets. En waarom niet kiezen voor een van onze duurdere aankopen op 10, Ivanusec? Minder dan van de Belt kan hij het niet doen.

29-01-2024 07:56

14mei17 +3318

Hoe kan het toch dat we nog dit seizoen een fase hadden waarin we 6 goals per wedstrijd scoorden en dat die bron nu helemaal lijkt te zijn opgedroogd! Wat waren we blij met z’n allen! En hoe lang geleden lijkt dat nu al!

29-01-2024 04:59

bd +1188

Met een waardeloze begin opstelling

29-01-2024 02:16

Alvorens +6882

Een wedstrijd die je met je eigen gespeeld moet hebben hoopeloze arrogante homo's, wat een afgang voor onze held Kiprich die op de tribune zat.

29-01-2024 01:00

Raftel +6726

Het is waardeloos voetbal. Overschatte underdog trainer.


De joden met hun afgang van een seizoen staan 9 punten achter ons. En wij op 12 punten van PSV. En dat met de duurste Feyenoord selectie aller tijden. Gaat lekker hè, Slot!

28-01-2024 23:33

Skeptic +13434

Het zijn ook de duurste PSV en Ajax selecties aller tijden denk ik als je kijkt naar de aankoopbedragen

29-01-2024 12:46

Feyewolf83 +4513

Slechtste wedstrijd die ik in tijden van Feyenoord heb gezien. De keuze voor Nieuwkoop en v/d Belt vandaag mag Slot zich aanrekenen. Je had prima met Dilrosun en Lingr kunnen starten.

Ook de manier van voetbal wordt minder leuk om naar te kijken. Constant de ballen terug naar de keeper, trage opbouw, gebrei door het midden. En Arne mag wel is aandacht gaan besteden aan de passing want lijkt helemaal nergens op. Leuk die 3hoekjes achterin maar ik zie ze liever aan de zijkant met de buitenspeler die vaak genoeg vrij staan maar overgeslagen worden .

28-01-2024 23:07

Alvorens +6882

Ik ben er helemaal met jou eens bro' Ik heb vandaag Griekse voetbal zitten kijken Paok tegen Panaitikos daar werd de bal maar 5 keer naar de keepers gespeeld over de gehele wedstrijd totaal. wat een genot was dat in naar te kijken.

29-01-2024 01:06

FRRMS +25883

Arne traint die patronen tot een ongeluk erin
Laat niets meer over aan toeval
Terwijl juist een bevlieging of ingeving van een speler het verschil maakt
Zie kokcu vorig seizoen..

29-01-2024 02:37

ibmebudh +3206

Helemaal terug naar de keeper is handig tegen tegenstanders die zich daadwerkelijk laten lokken. Niet tegen teams die zich ingraven zoals Twente en veel andere clubs in de eredivisie.
Gisteren overigens weinig onnodig terug naar de keeper, maar wel veel te langzaam geschuif achterin. Er moeten meer cross-/dieptepasses komen, en vaker een positie overslaan, maar direct van een cv naar een buitenspeler. Kon vaak genoeg, maar dan ging het toch weer via een back of middenvelder, waardoor Twente tijd kreeg om nog meer in te zakken.

29-01-2024 09:25

Feychris1908 +3771

Als slot van de zomer weg gaat pusic maar terug halen we missen passie van de trainer

28-01-2024 23:05

doelpaaltje +4942

Slot zijn houdbaarheidsdatum nadert met zeer rasse schreden.

28-01-2024 23:01

rockn_roll +8190

jouw houdbaarheidsdatum is allang verlopen. Respect voor deze geweldige trainer jij oelewapper

29-01-2024 11:21

omejoop19 +564

Niet meer geweldig

30-01-2024 05:54

doelpaaltje +4942

Gelukkig voor Slot hebben we niet gewonnen, anders kan hij niet goed slapen.

28-01-2024 23:00

heiden6 +1977

"Twente is een goede ploeg en als je dan zorgt dat je bijna niks weggeeft en zelf voldoende kansen krijgt om te scoren, "

Ik ben echt klaar met dit soort onrealistische kletspraat.

28-01-2024 22:54

Rumble +6651

Ivanusec is wel pijnlijk

28-01-2024 22:41

Zenn +11288

Paixao speelt al weken kut hoor Arne, ik weet niet wat jouw ondergrens is …….

28-01-2024 22:35

Drie90 +8286

Wat een onzin met je uit voetbal kansen krijgen. Ze spelen toch voetbal. En corners zijn ook voetbal. Doe daar eens wat mee

28-01-2024 22:32

Bassie666 +4737

Hou toch op. Erken gewoon een keer dat het spel kut was

28-01-2024 21:56

Bas.W +6248

Slotverdomme

28-01-2024 21:53

Alvorens +6882

🤣🤣🤣

29-01-2024 01:07

Reintjuh +5310

Paixao speelde een goede wedstrijd, nou als dat de norm is ,wow .

28-01-2024 21:50

eljeffe +469

Ja maar je koopt er weer niks voor met zo'n gelijkspel...

28-01-2024 21:38

Don.C +5232

Slot speelt weer een tegenstander in de kaart om met dezelfde opstelling en tactiek te spelen als de vorige wedstrijd, zelfde gebeurde met het inzetten van Zerouki

28-01-2024 21:36

SEYVEN +13991

T was vandaag gewoon een grote puinhoop. Geertruida die voor een enorme disbalans zorgde in z’n nieuwe rol als rechtsback controlerende middenvelder, Nieuwkoop die niet verder komt dan een balletje terug, vdBelt die zich 70minuten heeft verstopt. Rare keuzes van slot

28-01-2024 21:31

Mensini +14476

We zijn ook niet meer de club die het meest van buiten de 16 scoort!?

28-01-2024 21:14

Maluka01 +1750

Eigen straatje schoonpraten. Waarom niet Milambo van der Belt is ook niet de speler voor ons. Het was gewoon erg matig, met een spits uit vorm en een Braziliaan die er ook niets van bakt.

28-01-2024 21:14

Bas.W +6248

Milambo heeft gister gespeeld als ik mij niet vergis.

28-01-2024 21:54

J H.N +147

Moet milambo feyenoord redden. Geintje zeker!!!

29-01-2024 01:31

Don.C +5232

Slot de Statistiekenfluisteraar

28-01-2024 21:05

omejoop19 +564

Dus Slot heeft een goede wedstrijd van Feyenoord beleeft en is tevreden over het balbezit en de spelers! Is hij gestoort aan het worden? Weg met hem, hij weet niet meer wat hij aan het doen is. Heeft een veel te hoge dunk van zichzelf en doet in zijn ogen niks fout.

28-01-2024 21:00

korsakov +93148

In Slot we trust

28-01-2024 20:59

FC1956 +15250

Minteh in de kleine ruimtes ? Ja de WC zeker. Deze man kan alleen rennen .

28-01-2024 20:50

guykroudikorsou +8071

Ik heb op Minteh gelet vandaag; hij heeft werkelijk geen bal goed geraakt.

28-01-2024 20:57

RichardT-07 +1413

Dit was een draak van wedstrijd. Juist tegen een ploeg wat hier kwam om een punt te halen heb je het bijzonder slecht gedaan. (En dan begin ik verder niet over de de grote kansen van Twente)

28-01-2024 20:49

ibmebudh +3206

Eén grote kans en een zondagsschot van Twente. Totale xGoal < 0.5. Wij zonder pingel ruim 2. Hadden gewoon moeten winnen, maar niks lijkt erin te gaan, itt eerder dit seizoen (tegen Shaktar bijv vloog alles erin). (Gelijke?) delen kwaliteit, vorm en pech?

29-01-2024 09:34

RichardT-07 +1413

Ja ik reken hun buitenspel moment ook even mee dan, want dat die vlap daar buitenspel loopt is natuurlijk te gek voor woorden. Dit zou een goal moeten zijn. Ik denk kwaliteit en vorm. De kwaliteit is te weinig en iedereen moet ik vorm zijn.

29-01-2024 09:48

ibmebudh +3206

Ja, dat was een mooie. Mijn broer en ik zaten ongeveer op één lijn en begonnen al keihard te lachen dat ie pass gespeeld werd omdat hij de hele tijd al overduidelijk buitenspel liep.
Maar goed, strepen we die weg tegen de pingel. Dan nog ruim 2 vs nog geen halve xGoal. Dat moet je natuurlijk gewoon winnen, en meestal is dat zo. Tenzij wat mensen uit vorm zijn en die keeper er steeds goed/gelukkig bij zit.
https://x.com/eredivisieplots/status/1751682359139737889

29-01-2024 09:52

RonFeyy +12099

Slot denk dat ie Guardiola himself is.

28-01-2024 20:48

wslypkt +669

Ik word een beetje moe van Timber, leuk dat die wat goals scoort maar over het algemeen ontwricht hij heel je middenveld door z’n passieve instelling. Biedt zich werkelijk slechts enkele keren aan op het middenveld en is 9 van de 10 keer voor de bal te vinden (met z’n rug naar de bal) en daardoor verdedigend nooit aanwezig

28-01-2024 20:48

Don.C +5232

Eens! Onnodig vaak balverlies, heeft ons al ook al de volgende ronde CL gekost en leert het nog steeds niet af. Wel naar de volgende ronde van de Amstel Cup door hem…past meer bij onze club

28-01-2024 21:09

mark_de_heer +426

Waar heeft ie het nou over eigenlijk 🤔

28-01-2024 20:47

Serzzio +3676

Gestopt met lezen bij geen slechte wedstrijd...

28-01-2024 20:45

Alvorens +6882

🤣🤣🤣

29-01-2024 01:10

sjaarloos52h +21551

Meteen hier weer kritiek op de eigen spelers!

Hebben jullie ook op Twente gelet, of alleen maar op Feyenoord?

Het is toch voor de zoveelste keer verschrikkelijk om naar te kijken! Antivoetbal! En links en rechts maar blijven schoppen om een ander sowieso het spelen te beletten!
Je ziet dat in geen enkele andere sport. En dáár zou de KNVB eens iets aan moeten doen!
En elke club die aan vechtsport doet, een boete geven voor onsportief spel, ipv die kinderachtige boetes voor een vuurwerkpijltje.

En niemand hier heeft het dáárover!
Bah!

28-01-2024 20:44

Serzzio +3676

Welkom bij het voetbal van Twente. Daar hoor je als coach en tactisch plan voor klaar te hebben.

28-01-2024 20:47

sjaarloos52h +21551

Kletskoek! Puur antivoetbal!

28-01-2024 20:47

lexiooo +9191

Met dit antivoetbal hadden ze voor rust zomaar met 0-2 voor kunnen en moeten staan...

28-01-2024 21:42

Alvorens +6882

Ben jij nou een top club of ben jij nou geen top club?

29-01-2024 01:12

sjaarloos52h +21551

Ik? Nee, ik niet!

30-01-2024 01:03

Alvorens +6882

Nou' want dat blijkt met dat Slot dom gelul.

31-01-2024 13:38

Alvorens +6882

zonder Puding Pusic is Slot een trol ja' daar heb jij gelijk in ouwe.👊

31-01-2024 20:39

sjaarloos52h +21551

Grappenmaker….

31-01-2024 21:16

radikale +6807

1 probleem en 2 oorzaken.
Probleem is scoren en
Oorzaak is het gemis van creativiteit (stengs)
En de wedstrijd van woensdag! Waar bv timber zei dat hij het gevoel had 120 min te hebben gespeeld. Dat was vandaag bij meerdere goed te zien .

28-01-2024 20:39

harryvos +1506

Je had juist iemand nodig die met een simpele pass iemand alleen voor de keeper kan zetten, en dat is juist wel ivanusec.
Paixao kan tegenwoordig geeneens een corner nemen man.

28-01-2024 20:36

Michel.V +4591

Paoxiao , gimenez echt drama, wieffer die veel ballen weer aan de tegenstander inleverd , we missen een technische speler .

28-01-2024 20:34

sjaarloos52h +21551

* inlevert…

28-01-2024 20:39

ed_bok +100

Ik heb blijkbaar toch een andere wedstrijd gezien. Nu heb ik als 71 jarige supporter met tig jaar een seizoenkaart ook tig wedstrijden gezien en Arne natuurlijk niet. Met mijn ervaring, en dat zullen er hier meer hebben denk je soms na 4 minuten spelen, wordt dit weer zo'n wedstrijd? En ja hoor, zo'n wedstrijd werd het weer. Geen tempo, weinig mensen die zich aanbieden, oeverloos gepiel in de opbouw, balletje aan de voet van Bijlow, breed, weer breed, terug en uiteindelijk een kansloze peer naar voren. Weinig creativiteit en als spelers als Wieffer ook slordig spelen en balverlies lijden, dan weet je het, het wordt weer zo'n wedstrijd dus. Gelukkig verspeelt AZ ook twee punten maar je had uit moeten lopen op je directe concurrent toch! Op naar AZ voor de beker en Roma thuis!

28-01-2024 20:34

FC1956 +15250

En we scoren ook zo lekker hè.

28-01-2024 20:30

Alvorens +6882

onder de 21 ja' 🤣🤣

29-01-2024 01:15

Mat +3579

In mijn beleving had je nu gewoon 8 punten voor moeten staan op die halve duitsers. De rest van het seizoen zal nog zwaar genoeg gaan worden. Elke wedstrijd knokken voor de punten om 2de te worden.

28-01-2024 20:29

harryvos +1506

@ “Het komt vooral omdat Paixão 'prima' wedstrijden speelt.“

Dan geef ik het maar op denk ik, speelt werkelijk als een drol.

28-01-2024 20:28

klick44 +18058

pffff schrik echt van slot de laatste weken echt 0 zelfreflectie

28-01-2024 20:24

FRKKW +1794

Godverdomme man neem die slappe honden niet in bescherming, die zich maar voor 6 wedstrijden in het jaar kunnen opladen. Het was lamlendig ongeconcentreerd weinig beleving en dat zal van de spelers zelf moeten komen dan krijg je de supporters wel mee ipv elke week roepen dat de hulp van de supporters nodig zijn.

Als je zo doorgaat eindig je nog onder 020 man

28-01-2024 20:22

Bobbiebop +2761

Poah die laatste zin…. Als dat gebeurt?!?

28-01-2024 20:23

KeithMoon +5122

Je kan net zo goed tegen de lichtmast lullen

28-01-2024 20:24

Mat +3579

Hij is te lief voor sommige spelers( Santi en Igor vooral). Hij komt ze eens flink de waarheid zeggen.

28-01-2024 20:30

Alvorens +6882

Nou' je zou dalijk maar gelijk hebben,Hode au'

29-01-2024 01:17

Bobbiebop +2761

Het is natuurlijk mooi om te zien dat je de laatste twintig minuten rustig aan de bal wil blijven en opbouwend naar de oplossing wil zoeken, maar met een verdedigende tegenstander kun je ook de lange bal spelen (ook al zet je daar een kopsterke verdediger neer) en de tweede bal oppakken dichtbij hun strafschopgebied. Iets opportunistischer kan soms geen kwaad.

28-01-2024 20:20

st6n79gzp7 +1342

Opportunistisch prima. Dan moet je als die afvallende bal bij de tegenstander terecht komt, wel een goede restverdediging hebben. Daar ging het in de 1e helft bijna mis. Feit is dat Gimenez teveel alleen moet doen voorin. Niet via de zijkanten 100% kansen krijgt. Altijd moet opboxen tegen dubbele dekking.

28-01-2024 20:48

Bobbiebop +2761

Santi is teveel aan het jagen, waardoor hij geen diepgang meer heeft. Daarnaast missen wij al jaaaaaaren een creatieve nr 10.

28-01-2024 21:02

st6n79gzp7 +1342

Correct. Als je ziet hoe vaak Santi de bal maar half raakt of op de grond ligt. Hij is dan al vermoeid door het harde werken. Een goede nr 10 die altijd bij hem in de buurt is geeft hem meer tijd en gelegenheid om te scoren. Timber doet dit al een stuk beter maar nog te weinig. Zeker wanneer de tegenstander inzakt. Je weinig tijd en ruimte krijgt.

28-01-2024 21:19

FR08pjotr +20326

Arend leeft in een andere wereld

28-01-2024 20:20

KeithMoon +5122

Die man heeft nog steeds last van hoge koorts.

28-01-2024 20:20

Control11 +1549

Arne, houd toch op. Soms is het gewoon slecht en dat mag gezegd worden. Ik weet dat het tegenwoordig een trend is onder 'moderne' trainers om vooral je selectie niet af te vallen. En ik zeg niet dat je dat wel moet doen, maar dit is wel een ander uiterste. Dit was de slechtste 60 min die ik in lange tijd heb gezien. En dat tegen Twente B. Geen excuses, het team (incl. staf) is het momenteel kwijt.

28-01-2024 20:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties