Slot over jeugdspelers: "Juist nu is er nog meer ruimte voor ze"

Slot over jeugdspelers: "Juist nu is er nog meer ruimte voor ze"

Feyenoord haalde deze zomer al veel versterkingen naar De Kuip. Op de persconferentie van vrijdagmiddag kreeg trainer Arne Slot echter de vraag of dit niet ten koste gaat van de kansen voor de eigen jeugdspelers. "Ik ben enorm dankbaar dat je deze vraag stelt", reageerde Slot.

Dit gaf hem namelijk de kans om de situatie uitgebreid uit te leggen. "Vorig jaar was er al flink ruimte voor jeugdspelers in de groep, omdat we zo'n smalle groep hadden. Er zijn er dertien weggegaan en nu nog maar tien teruggekomen. Afgelopen donderdag speelden we elf tegen elf op de training en stonden er vijf spelers van de Onder 21 op het veld. Juist op dit moment is er nog meer ruimte voor ze dan vorig jaar, omdat we minder spelers hebben."

Op de lange termijn is dat echter geen wenselijke situatie. "Bij een topclub hoort een jeugdspeler een kans te krijgen, omdat hij zich kan meten met de spelers, of omdat we de potentie zien dat hij dat op korte termijn kan. Het moet niet zo zijn dat wij jeugdspelers kansen moeten geven uit armoede, omdat we anders geen spelers kunnen vinden. Ze moeten op trainingen laten zien dat ze steeds dichter bij het niveau komen dat gewenst is om bij Feyenoord te spelen."

Verhuren
Daar komt echter een ander, al langer spelend probleem naar voren. "Het is heel lastig voor die jongens, omdat ze geen plek hebben om onder weerstand door te groeien. Je moet als talent van Feyenoord al op je zeventiende of achttiende in staat zijn om op eerste elftal-niveau mee te kunnen, omdat er anders weinig ruimte is om door te groeien. Vandaar ook dat we er met enige regelmaat voor kiezen om die jongens te verhuren."

Hoe wordt bepaald of een jeugdspeler wel of niet verhuurd wordt? "Dat bepaal ik niet in mijn eentje. We hebben ook nog het belang van ons Onder 21-team, omdat we heel graag zien dat de volgende trainer die hier zit, niet ook hoeft te zeggen dat jeugdspelers eigenlijk geen goede weerstand hebben. We willen ontzettend graag zorgen dat we ergens een keer wél die piramide in komen. Het betekent dat we niet elke talentvolle jeugdspeler die er een beetje tussen hangt maar kunnen verhuren."

"Er wordt goed over nagedacht. Dan komen we tot de conclusie of het wel of niet wenselijk is dat een speler verhuurd wordt." In het geval van Naoufal Bannis (FC Eindhoven) en Marouan Azarkan (Excelsior) werd bijvoorbeeld besloten van wel. "Ik vind dat zij te goed zijn om alleen af en toe een invalbeurtje van een paar minuten te krijgen, en verder nooit te kunnen spelen. Voor hun ontwikkeling is dit vele malen beter en wenselijker. Marouan scoorde al een mooie goal in de Eredivisie en Naoufal staat bij Eindhoven al op twee goals en een assist."

Naujoks
Andersom is Noah Naujoks juist een voorbeeld van een jeugdspeler die wel in Rotterdam bleef, en afgelopen zondag tegen Vitesse zijn Eredivisiedebuut mocht maken. "Ik vind dat hij het uitstekend heeft ingevuld. Als ik Noah inbreng, weet ik één ding zeker: hij zal geen seconde stilstaan. Achter elkaar blijft hij rennen en vliegen. En hij heeft afgelopen weken ook aangetoond dat hij voetballend stappen aan het maken is. We hadden nog geen alternatief voor de spitspositie. Als er ruimte voor is en ze de kwaliteiten ervoor hebben, ben ik een trainer die niet huiverig is om jeugdspelers op te stellen."

Lees meer over
Marouan Azarkan Naoufal Bannis Arne Slot Noah Naujoks
Plaats reactie
666

1908forever +18194

Ik weet dat het Feyenoord en dan voornamelijk Van Geel schuldig is aan deze situatie.
Maar de KNJB ziet toch ook dat dit voor veel talentvolle speler niet goed is voor hun ontwikkeling.
We hebben grote Nederlandse talenten rondlopen maar die gewoon jaren achter lopen door dit systeem.
Ik blijf er gewoon bij dat de KNJB ook zijn verantwoordelijkheid moet nemen door Feyenoord een soort wildcard te geven om direct in de tweede divisie te stappen

13-08-2022 16:27

jack98 +46424

De jeugd krijgt dus genoeg kansen!

13-08-2022 15:37

Hihahonderiem +1

Ideetje om met beloftenteam in de kkd te spelen?

13-08-2022 12:32

jack98 +46424

Dat probeert Feyenoord al een aantal jaar

13-08-2022 15:08

DexFlex +2871

Kan niet wachten tot jong feyenoord in de kkd speelt om lekker onze jeugdspelers in actie te zien!

13-08-2022 11:46

FReeler +121

Dan zul je nog even geduld moeten hebben!

13-08-2022 12:44

DexFlex +2871

Helaas wel!!!

13-08-2022 13:48

WillemWeetAlles +4324

Meer ruimte voor jeugdspelers omdat er meer spelers vertrokken zijn dan binnengekomen. Hij heeft gelijk. Want hij bedoelt ruimte in de kleedkamer en op de bank!

13-08-2022 11:17

ilapina +340

Wie zijn er dan weg. Ik kom er tot 10. 1. Senesi 2. Hendriks 3. Malacia 4. Hendrix 5. Diemers 6. Til 7. Linssen 8. Dessers 9. Nelson 10. Sinisterra.

Of ben ik nog niet helemaal wakker?

13-08-2022 11:14

WillemWeetAlles +4324

Bannis, Azarkan. Nummer 13 waar hij het over heeft, schiet me zo ook even niet te binnen. Misschien bedoelt hij Skogen van O21 die terug naar het Noorden is gegaan?

13-08-2022 11:18

Traunerworden +13615

hendriks misschien

13-08-2022 11:47

FR1908-QQ +7049

Is geblesseerd

13-08-2022 15:11

Jones9899 +10638

Basset naar fortuna

13-08-2022 15:14

Jones9899 +10638

Kut ik ben veel te laat met m'n reactie lees ik..
Eerst typen en dan scrollen is schijnbaar niet de beste volgorde...

13-08-2022 15:15

Stvb14 +9

Sandler, bozenik en conteh

13-08-2022 11:51

Jigsaw +9964

Dat zijn er 13 dus + Basset en Baldé = 15

Maar toch een like voor jou, omdat je je hersens een beetje hebt laten kraken…

13-08-2022 12:37

Stvb14 +9

Baldé is niet weg bij de club en basset was met dit interview nog niet officieel vandaar 13

13-08-2022 16:09

Jigsaw +9964

Je eerste like, omdat je zo scherp bent

13-08-2022 12:35

slimspelen +4192

Sandler en nu ook Basset,

13-08-2022 12:54

Peacock +1836

Belangrijkste conclusie in dit verhaal is helaas dat Slot tussen neus en lippen door wel effe meegeeft dat hij hier geen drie jaar meer zit.

13-08-2022 11:12

demolenaar +18195

Zegt hij niet

13-08-2022 11:32

Bart2021 +1056

Lezen moeilijk hè

13-08-2022 11:44

Peacock +1836

Leg jij het anders effe uit dan. Hij zegt dat de volgende trainer die hier zit zijn jeugdspelers genoeg weerstand moet kunnen bieden, en dat je daarvoor in de KKD moet spelen. Dat zal nog een jaar of 3 (hopelijk) duren. Waarom heeft hij het dan over een volgende trainer?

13-08-2022 11:58

Bart2021 +1056

Denk niet dat Arne toen die dat zei helemaal zat te rekenen hoelang die nog zal blijven, de kwaliteit van 021, de route naar de KKD, het traject volledig uitstippelde in z’n hoofd. Nee dat denk ik niet.

Denk dat Arne bedoelde hij hier tegen opbokst en een volgende trainer dat probleem niet moet hebben. Je denkt veel te ver door maatje

13-08-2022 12:02

Peacock +1836

Oh interessant, 15 minuten geleden kon ik nog niet eens lezen en nu denk ik te veel. Misschien zelf toch wat meer nadenken voordat je anderen in de zeik neemt, die negativiteit is niemand mee geholpen.

13-08-2022 12:11

jennifer_van_dijk +123

Omdat er altijd een volgende trainer komt

13-08-2022 14:58

Peacock +1836

Tuurlijk, maar die hoeft er niet in drie jaar al te zijn.

13-08-2022 16:25

Azzurri +12405

Maarja als dat allemaal leest dan denk ik dat die hele piramide met promotie en degradatie er nooit gaat komen (in de zin van promotie naar de kkd). Dus dan kan je hoogstens tweede klasse blijven spelen, wat uiteraard beter is dan die o21 competitie, maar het is geen kkd. Ik vind dat de KNVB met een voorstel moet komen richting Feyenoord. Het is ook alleen maar goed voor het Nederlandse voetbal als de knvb ervoor zorgt dat meer Feyenoord talenten zich ook kunnen meten op kkd niveau.

13-08-2022 10:50

AntonioSanting +16512

Er zijn meerdere voorstellen gedaan. Ook een tweede kans gehad

13-08-2022 10:53

Vieux +526

Helder verhaal, maar toch heb ik het idee dat er hogere eisen worden gesteld bij een jeugdspeler voor speelminuten dan voor aankopen. Neem afgelopen seizoen Hendrix als voorbeeld.

Ook vind ik dat uit speelminuten vaak moet blijken waar ze op dat moment echt staan. Het is al vaker gebleken dat een speler ineens verraste. Ook is het voor de speler een goede les, iedereen kan je vertellen dat je harder moet werken e.d. maar het ondervinden werkt vaak beter.

Dit gezegd hebbende denk ik dat we uitstekend ingekocht hebben, dus het is ook weer niet zo heel groot punt. Hoop alleen wat vaker minuten te zien voor jonkies zoals Slory

13-08-2022 10:45

AntonioSanting +16512

Uiteraard wordt van je van kansen in het eerste beter aangezien het de hoogste vorm van weerstand is.
Echter wat Slot hier bedoelt is dat het eerste daar eigenlijk niet voor geschikt moet zijn, daarmee riskeer je namelijk een directe impact op het totale niveau wat bij een topclub die wekelijks wilt winnen niet passend is.

13-08-2022 10:52

hans_berkheij +2093

Wanneer ervaar je de meeste weerstand, als je met Feyenoord tegen Heerenveen speelt, of als je uitgeleend wordt aan Heerenveen en tegen Feyenoord voetbalt?

13-08-2022 14:29

AntonioSanting +16512

Als je wekelijks in de eredivisie kan spelen

13-08-2022 14:46

BlikHeinie +12660

GoedeGnonto Feyenoorders! Hoop dat jullie een Gnonto dag hebben en dat Feyenoord veel Gnonto’s scoort vanavond in ons Gnonto stadion

13-08-2022 10:00

marrecos +17014

Fantaseer je veel over harde Gnonto’s als je in je bed ligt ? 😉

13-08-2022 10:14

DeKuipforever +196268

Teveel blikjes Heineken gehad...???

13-08-2022 10:38

Suri +8840

Ik snap er geen Gnonto van

13-08-2022 10:18

fr_1993 +78112

Arne, had Alireza lekker verkocht en Azarkan niet verhuurd. Dan was de selectie beter af.

13-08-2022 10:00

Gerard.V +895

Zie je verkeerd.... dit soort jongens zorgen dat de concurrentie tikkies oploopt. Moeten wel zweren een off day tegen ons te hebben willen ze terug kunnen komen.

13-08-2022 10:04

fr_1993 +78112

Dit is strategisch wel heel ver gezocht, hoor.

Al helpt het ons dat Vitesse verliest.

13-08-2022 10:10

Woeke +8593

Excelsior is dit seizoen eerder een concurrent dan Vitesse

13-08-2022 10:28

CyberBliek +5305

Met dank aan Martin van Geel....

13-08-2022 09:55

CyberBliek +5305

Stel dat ze de eerste divisie halen, zullen er volgens mij ook wel een paar duizend op varkenoordzitten toch. Heerlijk man, vrijdagavond een wedstrijdje zaterdag of zondag weer.

13-08-2022 09:58

RicoFR36 +26274

Met dank aan van Geel hebben we flink winst gemaakt op een speler (Sinisterra), waardoor we de selectie nu flink kunnen verbeteren.

13-08-2022 10:40

TrummekeTweePuntNul +12667

Lucky shot van van Geel. Geloof je zelf dat Martin toen dacht die gaat straks voor 30 miljoen weg? Sini heeft zich jaren lang doorontwikkeld toen van Geel zijn pest al ergens anders aan het verspreiden was.

13-08-2022 10:54

RicoFR36 +26274

Lekker makkelijk. Als je zijn wanprestaties benoemt, moet je ook zijn prestaties benoemen.

Je haalt altijd een speler wanneer ke denkt dat hij potentie heeft. Soms komt het eruit, soms niet.

Feit is dat we door Sinisterra enorme stappen kunnen maken en dat hij gehaald is door van Geel.

13-08-2022 11:29

fr_1993 +78112

Excelsior wel ff mooi bovenaan voor minstens een dagje. 😎👍

13-08-2022 09:55

whasjoewahn +16532

Gewoon vol voor die piramide gaan.

Hadden ze vorig jaar al moeten doen, maar toen moest een niet speelgerechtigde Bassett mee naar Tirana in plaats van de O21 naar de finale te schieten.

Onbegrijpelijk. Weer een jaar verder....

13-08-2022 09:54

jack98 +46424

En Hendriks, Hall, Jansen en Troost ook.

13-08-2022 15:11

marrecos +17014

We hebben nu ong . 3 elftallen .
Belangrijkste Feyenoord 1 en dan O21 . Wat over is proberen te stallen in 1e divisie

13-08-2022 09:52

VakjeTT +4702

Geef die Arne een 10jarig contract! Moet niet denken aan ’de opvolger van Slot’….

13-08-2022 09:28

Toktok +2225

Inderdaad hopelijk blijft hij jaren

13-08-2022 09:33

VanGastels +239

Dit! Ik moet er ook niet aan denken dat hij volgend jaar vertrekt, wat mij betreft blijft hij nog vier jaar!

13-08-2022 09:39

charlaykc +9419

Wat een lange reacties...

13-08-2022 09:24

Km010 +5165

Hoop nog altijd dat we een licentie kunnen kopen van iemand voor kkd want anders duurt het jaaaaaren

13-08-2022 09:21

FRalways +3800

Wat bedoelt Slot met “de volgende trainer die hier zit” ?!!!
Is hij nou helemaal gek geworden ?

13-08-2022 09:11

charlaykc +9419

Hij zal niet eeuwig blijven

13-08-2022 09:22

Gyros +73283

Slot heeft gelijk wat een dramatisch niveau die onder 21 spelers.

13-08-2022 09:09

tuur71 +337

Mensen het is precies zoals Arne zegt. Ja we hebben best goede talenten in de Academy maar die spelers zijn niet klaar voor het eerste. Eerst zal deze groep moeten bewijzen dat ze iedere week onder druk kunnen presteren en in een paar jaar tijd promoveren naar de KKD. Daar wekelijks spelen en het laten zien is wat anders als even meetrainen met het eerste. De doorstroming van een Malacia en een Geertruida en Kokcu is dus omdat deze jongen deze te grote stap gelukkig wel konden maken. Dat is dan meer gelukt dan op basis van goed beleid.

13-08-2022 09:06

jeffvw +1631

Het niet instappen in de piramide blijft een miskleun

13-08-2022 09:00

Eddie +3764

Mooi man, om te zien hoe Arend zelfs al meedenkt over de periode na zijn vertrek. Topper!

13-08-2022 08:55

Muilpeer +2681

Eebs. Arend is een topgozert

13-08-2022 09:06

Thewizzard +10900

"Als er ruimte voor is en ze de kwaliteit ervoor hebben"

De kwaliteit van jeugdspelers zal zeker bekent zijn. In de voorbereiding of aan het einde van een seizoen, weet je als trainer al welke jeugdspelers bij je elftal (kunnen) komen. In het geval van Azarkan en van Bannis zou het dus betekenen dat
zij niet goed genoeg zijn bevonden.

Volgens mij is het beleid nu ingericht om waarde te creëren en door te verkopen. De meeste "winst" behaal je door jeugdspelers te laten doorstromen en te verkopen, zie Malacia. Daarbij heeft onze club meerdere jonge talenten uit het buitenland aan de opleiding verbonden.

De jeugd die er nu is, zal (nog) niet goed genoeg zijn, behalve b.v. Dermane. Mocht Slot langer onze trainer blijven wat wel te hopen is! dan zal het de komende seizoenen duidelijk worden of hij de jeugd echt een kans gaat geven. Ik hoop het in elk geval wel!

13-08-2022 08:48

fr_1993 +78112

Malacia werd door v. Bronckhorst ala niet goed genoeg bevonden terwijl ik heb voor Napoli al mooie dingen had zien doen.

Tegen Napoli was hij een van de besten in het veld en Gio zag dat toen ook in. Malacia verloor het ook van Haps en Verdonk en is een typisch geval van een speler die gepolijst is op juiste wijze.

13-08-2022 09:58

Legionist +1779

Slot kiest voor resultaat want daar wordt hij op afgerekend, zeker hier op fr12. Misschien produceert de jeugdopleiding het ene jaar minder talent dan het andere jaar. Het eerste mag daar niet onder lijden. We moeten in de kkd terecht komen. Daar wat meer focus op is terecht.

13-08-2022 08:34

willem_vos_efeffd +2777

Slot is natuurlijk niet de eerste trainer die dit zegt, daarvoor lieten advocaat en van bronckhorst zich ongeveer hetzelfde uit.
Ik neem niet aan dat ze het allemaal verkeerd zien, trouwens vaak genoeg gezien, ook afgelopen seizoen, dat als een jeugdspeler er in kwam, het niveau wel daalde.
Ook de 021 afgelopen seizoen zien spelen, nou dan is het wel duidelijk dat Feyenoord gewoon een groot probleem heeft om jeugdspelers in te kunnen passen bij het eerste.

13-08-2022 08:31

Control11 +1549

Het niveau daalt ook/nog meer als Hendrix, Diemers, Marciano etc. spelen. Met het verschil dat die spelers niet hun niveau kunnen verbeteren. Het is dus zowel sportief als financieel niet aantrekkelijk om hen op te stellen.

13-08-2022 08:52

Weef +9068

Zo klinkt het als een vrij logisch verhaal. Er klopt alleen één klein dingetje niet en dat is dat je als jeugdspeler moeilijk kunt aanhaken op het niveau van Feyenoord 1 zonder speelminuten in Feyenoord 1. Met zo'n brede bij elkaar gekochte selectie moet Slot iedereen tevreden houden en kan hij niet zomaar jeugdspelers minuten geven. Dat zag je vorig jaar al heel nadrukkelijk toen zelfs Hendrix en Diemers nog eerder minuten kregen. Wat gaat de kans zijn dat Hartjes, Dermane, Milambo en Kleijn speelminuten krijgen als we straks op het middenveld Aursnes, Kokcu, Timber, Szymanski, Toornstra en misschien ook nog een Argentijn van 7 mln hebben? Terwijl de 4 talenten die ik noem allemaal (jeugd)international zijn en de potentie hebben om Feyenoord 1 te halen. En tuurlijk is het niveau van die andere spelers hoger, maar hebben we écht dat niveau nodig als 3e keus of kunnen we daarvoor ook af met jeugd? En het wrange is dat de linie waar we wel krap zitten, namelijk achterin, we weinig goede jeugd hebben die op de deur bonkt.

13-08-2022 08:25

Djk1 +5696

Slot heeft het duidelijk uitgelegd: speelminuten moet je echt verdienen op de training. Anders heb je niks te zoeken bij Feyenoord 1. De lat moet omhoog als je mee wil doen om de prijzen. Als er straks blessures zijn en Slory bijvoorbeeld stappen blijft maken op de training krijgt hij invalbeurten.

13-08-2022 08:53

Weef +9068

Dat is toch juist mijn hele punt? Met alleen meedoen op trainingen zul je niet snel aanhaken. Jeugdspelers maken vooral grote sprongen als ze speelminuten krijgen. Zoals gezegd zijn de talenten die ik noem allemaal (jeugd) international. Dus als die echt zo heftig tekort komen zou het wel heel slecht gesteld zijn met de jeugdlichting, maar de resultaten zeggen iets anders. Tuurlijk zullen ze nog onder doen voor meer ervaren jongens, maar dat komt vooral door die ervaring.

13-08-2022 09:03

Spijksupporter +6521

Niet helemaal eens.
Op de training spelen jeugdspelers met de selectie veel wedstrijdvormen tegen volwassen profs. Als jeje daar staande kan houden verdien je pas wedstrijdminuten.

13-08-2022 09:23

Technicus +18706

Juist, als die gasten laten zien er dicht tegenaan te zitten krijgen ze vanzelf kansen.

13-08-2022 09:34

Weef +9068

Ja, alleen bij 4-0 voor (of achter). Als er nog enige spanning is zal een trainer altijd voor kwaliteit/ervaring kiezen.

13-08-2022 09:46

Djk1 +5696

@Weef: Slot's punt is volgens mij dat jij geen punt hebt: trainingen zijn er om beter te worden en stappen te maken, wedstrijden vooral om te laten zien hoe goed je bent. Natuurlijk wordt je van veel wedstrijden óók beter maar daarvoor zijn wedstrijden bij een topclub niet primair bedoeld. Het gaat in de eerste plaats om de prijzen.

Als jeugdinternational verdien je het om mee te trainen bij een topclub. En alleen als je stappen blijft maken, verdien je speelminuten. Slechts een enkele jeugdinternational van O18 zal dat lukken. Willen die ervaring opdoen dan moeten ze verhuurd worden.

En als je dan ziet dat zelfs voor zo'n 19-jarig supertalent als Unuvar zich alleen maar clubs uit het rechterrijtje melden, weet je hoe goed onze jeugdinternationals nu zijn. Op zijn best wil een leuke KKD club ze de kans geven. De weg naar de top is lang en slechts een enkeling haalt het. Ook de meeste jeugdinternationals halen nooit de top. En dat is logisch want er zijn veel meer jeugdinternationals dan topclubs.

13-08-2022 10:16

Weef +9068

Nou, volgens mij halen redelijk wat jeugdinternationals het profvoetbal en ook vrij hoog daarin. Het team dat in 2018 het EK o17 won, bevatte o.a. Q. Timber, J. timber, Burger, Hendriks, Sambo, Brobbey, Ihatteren, Tavsan, Summerville, Gravenberch, Redan... Dus niet slechts een enkeling.... Verder zou ik het niet meer dan normaal vinden al er per topclub gemiddeld jaarlijks 1 tot 2 jeugdspelers doorbreken. Dat zou dus betekenen 3 tot 6 per jaar bij alleen de topclubs in Nederland. Dus 6 tot 12 per jeugdlichting. Verder is Unuvar vrij overhyped. Doet het niet slecht, maar steekt er ook niet heel erg bovenuit in de KKD. Bijvoorbeeld een Joey Sleegers valt daar meer op en een Bakayoko en Azarkan lieten vergelijkbare dingen zien. Daar staan ook geen eredivisie clubs uit het linker rijtje voor in de rij. Al is Azarkan nu natuurlijk wel even koploper ;-)

13-08-2022 10:39

Djk1 +5696

Een team dat een EK wint is natuurlijk niet de norm, dat is een ver bovengemiddeld sterke lichting. En we hebben het over topclubs en van die lichting spelen de meesten daar nog lang niet. Met de Timbers, Brobbey en Gravenberch zijn het er inderdaad bovengemiddeld veel.

De statistieken van Unuvar zijn helaas duidelijk beter dan die van Azarkan. Bovendien is hij ook nog 1,5 jaar jonger. Joey Sleegers is 28. Bakayoko is inderdaad vergelijkbaar met Unuvar en die krijgt nu de kans dankzij het wegvallen van Madueke. Maar PSV gaat natuurlijk nog een sterke vervanger halen. Als Madueke dan na de winterstop terug is, wordt Bakayoko waarschijnlijk ook verhuurd aan een ED club omdat hij inmiddels te goed is voor Jong PSV.

13-08-2022 13:19

Djk1 +5696

"Daar staan ook geen eredivisie clubs uit het linker rijtje voor in de rij." En dat is nou precies het punt: de weg naar de top is lang!

13-08-2022 13:27

Weef +9068

De lichting waar Kleijn, Milambo en Slory in zitten hebben afgelopen toernooi nipt de finale verloren van het EK o17, dus dat scheelt niet zoveel met die 'buitengewone' lichting. Verder heeft Azarkan minder minuten gespeeld dan Unuvar (blessure) en neemt hij heen penalty's. Als je daarvoor corrigeert hadden ze vergelijkbare statistieken. Bakayoko is bij PSV 4e keus achte Gakpo, Madueke en Saibari. Verder was de vergelijking vooral om aan te geven dat Unuvar op zijn 19e niet het niveau van de KKD ver overstijgt. Dan vind ik de term supertalent rijkelijk overdreven.

13-08-2022 14:06

CraigR +839

Het punt van Slot is toch dat je niet jeugd als 3e keus wilt. Want dan krijgen ze alleen invalbeurten. Dus als jeugspeler moet je kunnen concurreren met jongens als Timber, Aursnes en Alireza. Dan gaat het niet alleen over niveau, maar ook over belastbaarheid en presteren onder druk. Ook bij eigen jeugd zullen het de uitzonderingen zijn die dit aankunnen.
Zie Walemark als voorbeeld: grootste talent van Zweden (wordt gezegd), maar moet een vol seizoen bikkelen om de concurrentie aan te kunnen gaan voor speeltijd. En Slot zegt dan dat hij het de eerste wedstrijd goed deed, maar het altijd zal moeten laten zien voor een basisplaats. En dat is de wereld waarin de jeugdspelers terecht komen. Logisch dat Slot daar voorzichtig mee is, want die is zuinig op zijn spelers.

13-08-2022 09:33

Sombra1 +1065

Er komen nu spelers met goede kwaliteiten die snel zullen aansluiten...

13-08-2022 08:23

Tegendraads +1486

Toch zou ik dit jaar geen spelers verhuurt hebben en alles gooien op promotie van o21. Eventueel nog wat huurspelers halen voor o21 en zorgen dat we zsm in de 1e divisie terechtkomen. Dan kun je echt verder bouwen aan je jeugd.

13-08-2022 08:22

skippa +196

In de voorbereiding hebben genoeg jeugdspelers de kans gekregen. Volgens mij hebben wij met zijn allen kunnen zien dat het nog niet goed genoeg was. Ja, misschien alleen tegen het 2e/3e van NAC, maar dat is op dit moment gewoon nog hun niveau. Vorig jaar ook niet eens kunnen winnen van Jong Almere. Dan verdien je wat mij betreft ook nog geen kans…

13-08-2022 08:18

guykroudikorsou +8092

Slot lult maar gewoon alles aan elkaar en domme schapen hangen aan zijn lippen.
Voor de positie van Hartjes em Benita worden niet een maar twee spelers van buiten gehaald )zo ye zien aanhet niveau van Rasussen niet eens betere (oh wacht Rasmussen moet eerst een paar maanden wennen aan de eredivisie). Bannis en Azarkan zullen we nooit meer terugzien in Feyenoord, net als Hedriks. Janssen en Hartjes durft hij niet op te stellen in het eerste. Je zal zien dat staads meer jeugdspelers de opleiding zullen verlaten.
Dit is een trainer die gewoon een elftal bij elkaar koopt en geen enkele heil zit in deze jeugdspelers. Dan moet hij dat gewoon zo zeggen.

13-08-2022 08:06

feyenoordertje00 +2290

Azijn bij het ontbijt is nooit een goed idee.

13-08-2022 08:13

ShinjiUno +51748

Oké wappie.

13-08-2022 08:14

VineFeye +8407

Gefeliciteerd met de meest onzinnige opmerking van de dag. En dan moet de dag nog beginnen he..🙈

13-08-2022 08:21

julio54 +3114

Benita vond ik een openbaring in de oefenwedstrijden en ik herinner me van Hartjes vooral de geweldige solo met doelpunt (al was dat tegen een ploeg als NAC)👍

13-08-2022 08:24

Technicus +18706

Jij lult alleen maar uit je nek randdebiel

13-08-2022 09:28

Persia +1844

Jeugdopleiding is voor opvulling in nood ...
En voor echte talenten!

13-08-2022 11:32

guykroudikorsou +8092

.........zucht.......... Jeugdopleiding is juist waar je je geld mee verdient.

13-08-2022 11:35

Persia +1844

Nu ga je ook geld verdienen !
En nu heb je kans om hoger te eindigen !
En spelers worden meer waard !
En meer kans om langer in de europa cup te blijven En aanhaken naar de champion s league weer.
Dat gebeurd nooit met de jeugd zoals jij het voor ogen heb !

13-08-2022 11:56

Control11 +1549

Wat kan ik toch ontzettend gefrustreerd worden als ik er weer aan herinnerd wordt hoe stom het is dat Feyenoord destijds niet is meegestapt in de voetbalpiramide. Meerdere keren zelfs de kans gehad, maar zoals wel vaker bij Feyenoord bleven ze geloven in hun eigen tegendraadse gelijk. En daarmee bedoel ik het bestuur met de gelukkig vertrokken M. van Geel.

Er werd gekozen om te investeren in allerlei spelers in de hoop op korte termijn succes. En ondertussen na achteraf geconfronteerd te worden met het effectieve succes van clubs in de piramide, werd er omslachtig gezocht naar andere oplossingen. Een 'nieuwe' U21 competitie, internationale toernooien en zelfs een samenwerking met Fc Dordrecht. Maar tevergeefs, het kwaad was al geschiedt.

Het zal nog jaren duren om überhaupt uiteindelijk tot de KKD te komen. Ondertussen zijn meerdere generaties Feyenoord talent niet optimaal ontwikkeld binnen de club. En ik vrees en zie nu dat het weer dreigt te gebeuren met meerdere spelers.

Er wordt door de huidige directie best goed beleid gevoerd, maar ze vechten tegen de bierkaai. Erg jammer want Feyenoord heeft met de metropoolregio Rotterdam Den Haag de beste talentpool van Nederland. Die vijver droogt niet zomaar op, maar er zal toch blijvend doorstroming naar het eerste elftal moeten zijn. En dat zie ik ondanks het vele talent nog te weinig.

Ook onder Arne Slot. Hij probeert heel nadrukkelijk zijn positie te verdedigen wat betreft het eigen jeugdbeleid. Er is toch wat kritiek in de wandelgangen dat hij jeugdspelers weinig kans geeft. En wat mij betreft is dat terechte kritiek. Hij doet alsof hij het wel doet, mits de speler het gewenste niveau heeft. Dat is natuurlijk weerlegbaar gezever. Want ten eerste zal een jeugdspeler altijd tijd en ervaring nodig hebben om een stabiel basisniveau te behalen. Een 17/18 jarig toptalent zoals Slory, Klein of Milambo hoort die tijd te krijgen. Niet de 20 jarige Naujoks die de potentie ontbreekt om de Eredivisie te overstijgen en Feyenoord financieel en sportief succes te brengen. Maar helaas lijkt Slot vooral te kijken naar spelers die verder zijn in hun ontwikkeling en heel hard in zijn systeem werken (zijn eigen woorden). Gelukkig lijken ze bij de club wel te leren van sommige andere fouten. Getuige het vertrek van bepaalde overbodige spelers. Hopelijk is dit de aanzet tot meer goede ontwikkelingen het komend jaar.

13-08-2022 07:59

Sleepie +11862

Jij verdient een eigen rubriek

13-08-2022 08:49

MYfr12 +515

Ben benieuwd of Slory kan doorbreken bij Feyenoord dit seizoen, ik zie hem wel liever dan bijv Alireza. Echter ga ik niet elke jeugdwedstrijd bekijken om hem te beoordelen. Hoe denken jullie hierover kameraden?

13-08-2022 07:59

teauvenoir +77782

Slots verhaal is duidelijk maar eigenlijk ook schrijnend: als je goed leest zegt ie eigenlijk dat wanneer Feyenoord haar selectie goed op orde heeft het voor jeugdspelers schier onmogelijk wordt door te breken bij het 1e.
Ik hoop echt dat Slory zijn kansen krijgt want het is echt een klasbak-in-spe.

13-08-2022 08:08

jeffreydj +75

Prima uitleg, kwaliteit moet de raadgever zijn en niet de leeftijd. We moeten ook inzien dat 3 trainers op rij aangeven dat het eigenlijk gewoon tegenvalt omtrent de kwaliteiten van onze jeugdspelers. De lichting die doorbrak in tijd van nood had gewoonweg meer kwaliteit.

13-08-2022 07:45

FR-Brabant +11007

Gelukkig is het nu helder en duidelijk uitgelegd. Stop met dat zeiken om spelers een kans te geven er totaal niet klaar voor zijn….

13-08-2022 07:32

PapaKevin83 +15178

En dit zeg ik, en vele met mij hier, al jaren. Ik snap niet dat de Knvb hier niet in meedenkt. Voor het Nederlandse voetbal is het goed als Feyenoord in de piramide komt. Laat ze dan in de hoofdklasse beginnen. Daar vallen steeds teams weg en heb je competities met soms maar 15 teams. Daar kun je Feyenoord toch inzetten.

En dan is de regel dat je een competitie tussen de Jong teams maakt. De laatste van de Jong teams in een divisie degradeert en de hoogste van een divisie lager promoveert. Spelen ze nog ergens om ook. Het is maar een ideetje.

13-08-2022 07:06

Doellat +5419

Het is gewoon geen trainer die jeugd in gaat passen. Vorig jaar ook wel gezien bij met name Hendriks. Zo heeft ieder z'n voorkeur.

13-08-2022 07:04

teauvenoir +77782

Satan van Geel

13-08-2022 07:02

Sneekshit +10425

Jij bent een blij man zeker nu Paixao er is?

13-08-2022 07:40

teauvenoir +77782

Stijve koker van hier tot Tokyão.

13-08-2022 08:02

FRQQ93 +20330

Agh slot blijf gewoon 10 jaar bij Feyenoord en breng dan Barcelona weer terug aan de top ofzo

13-08-2022 06:41

danny-p +16563

Eindelijk iemand met visie!

13-08-2022 06:40

JeePee12 +1283

Visie één en al visie., op elk vlak Wat ben ik blij dat deze man naar De Kuip is gekomen.

13-08-2022 06:34

Paulus98 +144419

Zo, eerst maar eens eten, en dan weer aan de slag.

13-08-2022 06:34

LarsFR92 +508

Eet ze Paulus

13-08-2022 06:36

1234567890 +170391

Moet je werken

13-08-2022 06:53

1234567890 +170391

Moest ook eigenlijk maar ze hebben gister overgewerkt dus kreeg een app bericht ,werk gereed hoef niet te komen

13-08-2022 06:55

Paulus98 +144419

Rustig en netjes alles uitleggen.
Het is en blijft een klasse trainer.

13-08-2022 06:31

1234567890 +170391

Rust en kalmte kan de club naar grote hoogte brengen

13-08-2022 06:56

GerseGer +7236

Goed uitgelegd, maar blijft een lastige situatie

13-08-2022 06:27

chrissy +944

Ik heb Naujoks veel zien spelen, viel me vaak tegen, maar als hij het vertrouwen krijgt van Slot moet hij het nu gaan waarmaken, zelf kan ik niet begrijpen waarom Dermane nog niet die kans krijgt, want die gaat veel beter worden dan die gasten van fc twente, en je houdt nog vele miljoenen over plus dat Dermane ook weer veel geld gaat opleveren.

13-08-2022 06:23

Snelterugnaardetop +35987

"Het is heel lastig voor die jongens, omdat ze geen plek hebben om onder weerstand door te groeien"

Nog bedankt hiervoor ome MARTIN.

13-08-2022 06:16

MaartenTT +19563

Gôh, je bent pas nummer 357.963 die dit zegt.

13-08-2022 06:24

LarsFR92 +508

En iedereen lijkt te vergeten dat het toen financieel gezien de beste afweging was. Achteraf is mooi wonen

13-08-2022 06:35

MaartenTT +19563

Voor sommigen hier is haatdragendheid belangrijker.

13-08-2022 06:37

John84 +4403

Je weet niet waar je over praat.

13-08-2022 06:59

1234567890 +170391

Goedemorgen kameraden

13-08-2022 06:13

fozzies +2986

Helder en duidelijke visie

13-08-2022 06:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties