Stelling: Sauer verdient volgend jaar de kans als eerste linksbuiten

Stelling: Sauer verdient volgend jaar de kans als eerste linksbuiten

Hoewel de derde plek in de Eredivisie nog heel erg belangrijk is voor Feyenoord, voelt het seizoen wel al enigszins als verloren. De aanstelling van Brian Priske heeft volledig verkeerd uitgepakt, waardoor Robin van Persie nu met zijn elftal moet strijden voor een derde plek in de competitie. Om het heden een beetje te vergeten, kan er volop worden gespeculeerd over volgend seizoen.

Een aantal uitgeleende spelers van Feyenoord presteren namelijk erg goed dit seizoen met Jaden Slory, Leo Sauer en Devin Haen als beste voorbeelden. Hoewel de spits van FC Dordrecht hoogstwaarschijnlijk niet hoeft te rekenen op een toekomst bij de Rotterdamse club, kunnen de twee talentvolle buitenspelers daar nog altijd van dromen. Slory was vrijdagavond wederom trefzeker voor de Schapenkoppen, terwijl de Slowaakse linksbuiten indruk maakt bij NAC Breda.

"Sauer is sterk geworden hé. Hij was een jong ventje, maar als je nu zijn bouw ziet, is hij echt fysiek sterker geworden", viel Cor Pot op in gesprek met RTV Rijnmond. Dennis van Eersel twijfelt er nog wel aan. "Richting het nieuwe seizoen met het signaal dat je af moet geven, vind ik dat je echt wat topaankopen moet doen. Er is echt voldoende budget om iets te doen. Ik twijfel of Sauer de stap kan maken, maar ik zou hem zeker die kans geven. Er moet alleen wel echt iets bij in de voorste linie."

Het is een simpele schets van de uitdaging die komende zomer heerst bij Feyenoord. Het lijkt van groot belang dat Dennis te Kloese zijn verantwoordelijkheid op technisch vlak volledig overdraagt aan Mark Ruijl, zodat de club grote stappen kan zetten. Veel sterkhouders zullen waarschijnlijk gaan vertrekken en één van de kanshebbers is Igor Paixão. Dit betekent dat Sauer vanaf komende zomer de enige aanvaller is voor de linkerflank, waardoor er keuzes gemaakt moeten worden.

Kan Sauer al gezien worden als 'eerste' linksbuiten van Feyenoord, of moet er een ervaren speler gehaald worden zodat de Slowaak nog meer als back-up kan dienen? Bij een middenmotor als NAC, waar de aanvallende kansen uiteraard minder zijn dan bij Feyenoord, staat Sauer momenteel op vijf doelpunten en twee assists.

De uitslag van de stelling wordt uitgebreid besproken in de eerstvolgende editie van het FR Space Café! Sluit je aan voor een avond vol Feyenoord-praat en hoor wat andere supporters vinden van deze stelling. 🎙️ Mis het niet: live op X en later terug te luisteren via Spotify.

Sauer verdient volgend jaar de kans als eerste linksbuiten
Lees meer over
Leo Sauer
Plaats reactie
666

zitanero +6885

Zin in pan hang Hwang!

14:15

Schoutjewoffel +326

Hoe komt het dat we geen spitsen kunnen opleiden?

13:59

Tim.v33 +495

Ja idd al 50 jaar niet ofzo hahaha gvd

14:26

Serzzio +3729

Wat dact je van die Mexicaan en redmond verhuren. Die haen als 3e spits krijgt met die blessuregevallen voor hem toch wel een kans.

13:33

CyberBliek +5366

Paxiao, Hancko, Trauner, Zerrouki, Uedea, Stengs en Ivanusec van de hand doen. En op deze posities doorselecteren. Als je middenveld fit is, heb je het beste en ervarenmiddenveld van de Eredivisie. Goede centrale verdedigers halen zit bij ons meestal wel goed. Iig de laatste jaren...

ik heb echt wel vertouwen in volgend seizoen, zeker als we 3e worden en al vroeg ingespeeld raken..

12:38

Sebastiaan.F +461

En als de selectie al in een vroeg stadium van de voorbereiding rond is komt dat vanzelf.

14:23

wessa93 +470

Oneens, wél verdient hij een kans om ervoor te concurreren

12:31

waterman +2108

Daar ben ik het wel mee eens

13:28

Mexicano +6237

Bij nac is die ook vaak te vinden als aanvallende middenvelder , dat doet die geweldig

11:53

Roffainha +1084

Doet het wel geweldig idd. Toch fijn dat we waarschijnlijk geen geld hoeven uit te geven aan een linksbuiten, aangezien we Sauer hebben.

Nu we hoogstwaarschijnlijk Champions League missen, en er wel wat sterkhouders zullen vertrekken (Hancko,Timber en Hartman).

Hebben we geld nodig voor vervangers (plus een goeie spits)

13:39

rob57 +3033

Sliti ook bij de 1e selectie halen .

11:37

cornelia56 +142

Allemaal leuk en aardig speelt nu iedere week bij Nac maar de presteer druk in Rotterdam is vele malen groter dan in Breda en zo zijn er nog meer spelers die uitgeleend zijn die als ze terug komen geen dal meer raken.

11:20

FANtasticFR12 +2247

Eens, als Paixao wordt verkocht. Anders staat hij nog op de tweede plek.

11:12

beppie172 +65612

Benieuwd wat er gaat gebeuren met de terugkerende huurlingen.
Sauer lijkt wel zeker selectiespeler te worden, maar hoe zit dat bijvoorbeeld met Bullaude, Zechiël en Sebaoui?

11:12

Mungon +667

Ik vermoed, dat Sauer zijn Kraut nog niet verschoten heeft.

11:08

senesi1908 +3656

Gewoon te licht om als 1e linksbuiten te starten. Als 2e linksbuiten zou kunnen, laat m maar knokken

10:54

CPP +3506

Heel ouderwets en compleet onrealistisch om te denken dat je met één nr 1 buitenspeler de competitie in kan gaan. Je hebt gewoon minstens 4 / 6 buitenspelers nodig die ´basis´ zijn. Zeker als je hen (Stengs en Sauer) ook wel eens als 10 in wil zetten). Als Paixão vertrekt (en ik vind dat we hem moeten houden) moet er een ´gearriveerde ´ (top) speler bij komen.

10:44

victorboniface +17

Dat seizoen met Arne toen hadden we idd ook genoeg buitenspelers: paixao, idrissi, dilrosun, walemark en jahanbaksh

13:31

tm62 +95

Ik zou komend seizoen Amir Rais ook maar laten instromen voor een plek als nr 10. Was gisteren goed op dreef

10:44

kuip1935 +946

Hij verdient de kans, maar ben bang dat hij nog steeds wat te licht is.

10:37

Avdwal +138

Nog te licht voor basis, als Pax blijft ook niet als 2e man. Eerst doorontwikkelen

10:32

David.W +9645

Als paixio verkocht is wel ja

10:27

dani.d29 +70

En die sitili kan je als rechts buiten zetten
En slory heb je een back up
Aardige buiten spelers zo en dan nog een goeie spits erbij

10:23

kuip1935 +946

Heb je de woorden van Van Persie niet gehoord over Sliti? Een oldscool LINKSvoor die zn acties wil maken, voorzetten wil geven en keihard wil werken.

10:36

rob57 +3033

Eindelijk een trainer die de jeugd vertrouwen geeft. Wat goed is komt snel.

11:42

dani.d29 +70

Snap dat zeker wel
Maar tegenwoordig spelen rechts poten op links en andersom
Als ze zo hadden gespeeld had giminez en Caranza meer gescoord met hun hoofd

13:36

Mario-1been +399

osman is er volgend seizoen ook niet meer

10:52

XLarsson +172

Mensen die niet willen dat Leo volgend seizoen op links begint, zijn erg Sauer.

10:02

Djaan97 +1281

Natuurlijk moet er wel een concurrent gehaald worden wanneer Igor vertrekt en Luka ook logischerwijs zal vertrekken. Maar dan sta je er op die positie alweer behoorlijk goed voor

09:54

Mark.M +92

Als Igor vertrekt en je haalt geen goeie dann sind wir auf links einfach sauer

09:48

Frankster +20952

Een goeie haal je idd niet met deze staf

10:09

FRtoestenbordsoldaat +1079

Ivanusec moet je niet verkopen maar verhuren. Nu is hij niks waard omdat we hem niet in zijn kracht zetten. Doe onderzoek en verhuur hem aan een team dat zijn kwaliteiten wel kan benutten. Het jaar daarna, nadat hij gewoon een prima seizoen gedraaid heeft, kan je hem voor een klein verlies verkopen.

09:48

hoekieuitzoekie +21648

Waar stemmen zoveel mensen 'eens'? Draai het eens om: als Sauer nu bij NAC zou spelen en NIET van ons zou zijn (dus niet verhuurd), zouden we hem dan kopen? Ik denk het niet. Zouden we hem dan kopen als eerste linksbuiten (of de kans daar op)? Ik denk het niet. Sterker nog, ik denk dat FR12 te klein zou zijn voor de bakken kritiek die daarop zou komen.

Ik zie Sauer liever verhuurd worden aan een subtopper in de Eredivisie.

09:48

ty5td9khqf +59

Ik denk dat hij wel past bij Feijenoord, vrij jong en 1 jaar doorlopend gespeeld in eredivisie, verdere ontwikkeling bij onze club

09:58

1-fijn-oord +526

NAC vergelijken met Feyenoord?

10:59

6069960 +5242

De kans krijgen? Absoluut, maar ik zou zeker ook nog een linksbuiten halen die er gelijk staat. Ivanusec is zeker geen slechte speler maar lijkt gewoon niet te kunnen drukzetten, dus daar heb je bij ons weinig aan. Als Paixao dan ook nog eens weggaat blijf je met Sauer, Sliti en Sebaoui achter. Dat is gewoon niet wenselijk.

09:44

RobRoij +360

We hebben vleugels nodig die in staat zijn een spits te bedienen.
Onze vleugels kunnen niet eens 10 assists in 1 seizoen bijelkaar spelen,dat is SCHANDALIG.

09:42

Huubazijn +1113

Als onze Braziliaanse vriend vertrekt gewoon een goeie buitenspeler kopen en Sauer als vaste back up bij de selectie houden

09:31

Milaan651970 +206

Sinistera terug halen

09:54

LutshaGertrude +1163

Ik ben het broertje van Sauer

09:26

GeenGezeik +417

Kan je ook zo hard rennen 😆

09:36

lexiooo +9219

We hebben ook Jaden Slory nog die terugkomt van Dordt. Sliti deed t best aardig van de week.

1 ding is zeker, we moeten iig aanvallers en een aanvallende mid hebben die zelf het verschil kunnen maken. Dan maar wat minder goede verdedigers. Elke keer 0-0 is natuurlijk helemaal kut, laten we dan maar met 5-3 winnen ofzo.

09:22

Wesza010 +12020

Minimaal 2 scorende middenvelders om in Europa door te zetten

09:27

01010 +1249

Indien Igor vertrekt

09:20

Feyenoordqq +33684

Al vertrekt Igor niet, er moet wat bijkomen op de vleugels. Slory, Sauer en minimaal 1 directe versterking aan de bovenkant.

09:40

doellijntechnologie +9494

Heel verhaal en een stelling, maar geen enkele statistiek over Sauer bij NAC… vertel eens over zijn goals, assist, xg, xa in vergelijking met andere linksbuitens van de eredivisie. Dat is journalistiek, dit is opiniemakerij

09:17

huissie79 +20057

Sauer en Sliti volgend jaar gewoon de 2 linksbuiten.
Nu komt sauer uit 'eigen' jeugd, maar zou hij niet goed genoeg zijn.
Zou Sauer volgend seizoen van een buitenlandse club gekocht zijn waar hij basisspeler is, uitblinkt en zelfs al international, dan zou het een wereldaankoop zijn en fantastisch werk van de scouts.

09:16

medtown +5946

Als m'n tante wielen heeft dan is het een bus.

10:36

huissie79 +20057

Daarom je tante ook meer waarderen.

11:22

tdetank +11762

Als Paixao vertrekt is Sauer natuurlijk verreweg de beste optie als opvolger.

09:14

01010 +1249

Dat die beter is dan Ivanusec 😂

09:20

Wingcommanderbell +6964

Nee, als nummer 10.

09:05

matroos88 +161

Wel knap een heel artikel gebaseerd op een stelling die nergens op slaat.

Onze voorhoede is werkelijk waar bagger, we scoren niks. Alleen de linksbuiten positie is goed bezet en die zouden we dan 1op1 vervangen met Sauer? Nou dan wordt volgend jaar nog kutter dan dit jaar

09:05

brian85 +4611

Niet als 1e, wel 1e back up. Sliti verhuren aan ed club, vlieguren maken.

09:02

010dragert +4943

Beetje polijsten nog, hij beweegt wat stugjes maar goeie drive inzicht redelijke techniek. Laat m tot einde window sowiesoow meedraaien en tegen internationale tegenstanders oefenen!

09:01

RotterDaNa +1413

Terughalen ja.
Basis volgend jaar Nee.

Goede buitenspeler halen mits Igor weggaat en dan concureren.

08:59

broodjespeklap91 +6236

Oneens, Sauer moet zeker volgend seizoen plaatsnemen in onze selectie, echter wel als tweede linksbuiten met een ervaren linksbuiten voor hem, lekker in laten vallen en zo ervaring opdoen op het dit niveau. Anders gaat het niet goed komen.

08:53

Gio078FR +745

Piaxao lekker verkopen.. d'r komt vast wel een gek die er 30+M voor wilt lappen. Sauer en slory zijn in potentie net zo goed of mischien wel beter..

08:44

FRU +2386

Dat zijn best wel uitspraken

09:00

Johnregenton +1336

Potentie zit er zeker in , echter is de druk bij NAC vele malen lager dan bij feyenoord dus laat me verrassen

08:34

HAaN75 +7024

Als die niet meer terugkom dan weet ik het ook niet meer

08:10

Mark.M +92

Zonder eerste eens. Haal een goeie als Paixāo weggaat en laat ze het samen uitvechten.

08:08

gogo9Q +1500

Wanneer onze Braziliaan vertrekt dan zeker, alleen wanneer die blijft dan gewoon als invaller.

08:05

Ekte69 +1030

Zou me niet verbazen als hij beter blijkt dan onze Braziliaan. Met een betere voorzet in de benen.

08:06

matroos88 +161

Is letterlijk onze beste speler maar oké

09:03

Ekte69 +1030

Ik begrijp uw punt niet echt. Als Paixao al onze beste speler zou zijn heeft hij toch niet echt laten zien over een geweldige voorzet te beschikken of wel?

09:07

huissie79 +20057

Jawel, vanaf rechts heeft hij een fantastische voorzet.

09:17

Ekte69 +1030

En daar loopt hij hoeveel minuten precies per seizoen……..?

09:22

gogo9Q +1500

Hij is 1 van onze beste spelers wanneer niemand geblesseerd is. Vanaf rechts kan dienen goede voorzet geven en vanaf links gaat die er vakantie langs en brengt die hem terug naar de 16. Maarja we hebben geen kocku meer die hem er in kan schieten.

09:39

Ekte69 +1030

Ik kan me zomaar voorstellen dat deze poll mede is opgestart omdat veel mensen zich ook irriteren aan die schoten richting tweede ring, het niet opzoeken van zijn tegenstander en het dichtlopen van de ruimte voor de linksback.

Neemt niet weg dat ik ook best van hem kan genieten en wel zie dat hij vaak geschopt wordt.
Hoop alleen dat er een betere komt volgend seizoen en als dat Sauer is dan is dat zo, toch?

10:21

Luuk12 +6712

Iedereen krijgt volgend seizoen de kans, of die goed genoeg is moet nog blijken.

08:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties