'Strijd om televisierechten kan Feyenoord miljoenen opleveren'

'Strijd om televisierechten kan Feyenoord miljoenen opleveren'

De uitzendrechten van de Eredivisie kunnen de clubs vanaf 2025 een aanzienlijk hoger bedrag gaan opleveren. Volgens De Telegraaf ligt de keuze tussen een samenwerking met aan de ene kant KPN, VodafoneZiggo, T-Mobile en Delta en aan de andere kant ESPN.

De laatstgenoemde zender doet er alles aan om het huidige termijn te verlengen. Als de clubs van het Nederlands betaalde voetbal kiezen voor het consortium van kabelaars, leveren de televisierechten de clubs samen jaarlijks ruim 200 miljoen euro op. Het bod van ruim twee miljard euro mag verdeeld worden over een periode van tien jaar, namelijk van 2025 tot en met 2035.

Dinsdag diende ESPN, dat onderdeel is van de Amerikaanse Disney-groep, definitief een bod in van 1,5 miljard euro bij directeur Jan de Jong en de mediacommissie. Het bod is goed voor 167 miljoen euro euro dat clubs jaarlijks kunnen verdelen. Het is nu aan de Eredivisie CV en de clubs om beiden biedingen in overweging te nemen.

Het totale bedrag dat clubs ontvangen, wordt verdeeld op basis van het aantal punten dat zij in voorgaande seizoenen hebben behaald. Met het aanstaande kampioenschap van Feyenoord, zal het totale bedrag dat de Rotterdammers aan tv-gelden ontvangen verhoogd worden. In het seizoen 2021/22 ontving Feyenoord 7,7 miljoen euro uit tv-gelden en dat kan vanaf 2025 oplopen naar 25 miljoen euro per jaar.

Plaats reactie
666

tdetank +11797

Altijd lekker. Hoewel 020 dit jaar laat zien dat geld ook in het voetbal nooit alleen zaligmakend kan zijn.

28-04-2023 13:24

FRlegend +17052

Waarom 10 jaar slijten? Waarom niet 4 of 5 jaar? 10 jaar geleden kwam de iPad zo ongeveer uit. Wereld verandert zo snel. Als we nu 3 jaar Europees succesvol doorbouwen kan je misschien wel 300 miljoen per jaar pakken. Scheelt toch 100 miljoen. Met name voor de onderste teams geen kattepis.

27-04-2023 10:26

Buddystutta +3237

Domste wat je kan doen de rechten verkopen voor 10 jaar, als dat geaccepteerd wordt lachen ze zich kapot daar joh....

26-04-2023 21:30

DeFijneFeyenoorder +20876

Geld is welkom

26-04-2023 21:25

jonaathn +14756

Dan wordt de hele eredivisie in 5 jaar zoveel beter.

26-04-2023 20:50

RemcoFR +26933

Dus de prijzen van de seizoenkaarten kunnen volgend 24/25 weer omlaag ?

26-04-2023 19:47

jjldejong +119

Mooi voor de club.
Alleen wij moeten betalen.
Nu nog 17.95
Over 2 jaar 40
Daarna 60.

Geen vooruitgang dus

26-04-2023 18:16

Willem_B +55722

stilstand is achteruitgang

26-04-2023 19:00

kunstgrashater +8539

Ja hobby mag geld kosten

28-04-2023 10:35

medtown +5947

Ik vind het zo genaaid dat je betaald voor ESPN en nogsteeds reclame hebt.

26-04-2023 15:20

patrickbmx +2212

Hebbie reclame in de wedstrijd? Aliexpress abbotje gekocht gozert?😂😂😂😂😂

26-04-2023 15:24

klick44 +18124

Laat ziggo het maar niet doen alle jaren minimaal 2 x zo duur

26-04-2023 13:46

Woeke +8636

De kabelmaatschappijen doen dit puur om te voorkomen dat Nederlanders hun televisie abonnement opzeggen. Nu kun je espn alleen via de kabelmaatschappij afsluiten, maar zij zijn natuurlijk bang dat het straks ook gewoon een streamingdienst wordt.

26-04-2023 13:08

Hark 1e +12606

Klopt, dat is niet zo best voor de Nederlandse TV kijker.

26-04-2023 16:59

FRlegend +17052

ESPN gewoon extra lappen. Ik heb nu ESPN en vind het echt prima en als onderdeel van Disney veel meer power om internationaal te groeien.

27-04-2023 10:28

NullEinzNull +2309

Bizar dat dit nog steefs niet voor heel Europa in 1 pakket is geregeld. Qua solidariteit zou dat moeten. Dan kunnen kleine clubs ook meer besteden uit pak m beet Liechtenstein.

In Engeland krijgt een degradant 90 miljoen pond ivm inkomstenderving terwijl ze voor tv rechten ( voor alle clubs 10 miljard in 3 jaar) in dat jaar meer dan 100 miljoen ontvangen.

Dat is bijna alleen al de begroting van Feyenoord, ajaks en psv.

Schandalig natuurlijk.

Ze willen toch 1 EU. Nou, doe dan alles inclusief alle competities, bekerduels en Europees voetbal in 1 pakket.

Of is dan het sportieve niet meer aan de orde? Nee, natuurlijk niet. 4 landen krijgen al jaren een status dat niet voor sportief staat, zelfs als er aantoonbaar corruptie en fraude aan de orde is.

Dan zijn wij straks blij met 20 miljoen per jaar. Ze lachen ons landje vierkant uit natuurlijk. Het nadeel ook is dat geld macht is en dat je dan dus ook je wedstrijden verkocht ziet worden, want dat is een feit. Waar geld is zie je de sport vervagen.

Het zij zo.

26-04-2023 11:59

Woeke +8636

Bizar? Ik vind het helemaal niet bizar. Alles onder UEFA is gericht op het in stand houden van de status quo. Daarom is het prijzengeld van Europese tournooien niet gelijk. Daarom krijgt de Engelse competitie 4 plekken in de CL en moet de kampioen van de nummer 9 voorrondes spelen. Daarom wordt er geloot met potten obv coëfficiënten. Alles is erop gericht de topclubs en competities in het zadel te houden.

26-04-2023 13:01

Woeke +8636

Wat jij voorstelt is ten behoeve van de sport, daar is inderdaad niemand meer mee bezig. Maar ik vind het een mooi voorstel. En Europees prijzengeld gaat dan ook naar de bond en niet naar de clubs. Een salarycap invoeren, maximale begroting (zie F1), maximale selectieomvang (incl verhuur), een jaarlijkse draft, etc

26-04-2023 13:03

Woeke +8636

Dan nog een paar punten tav je betoog:
- begroting Feyenoord is 85 mln; dus je punt over die 90 mln pond wat gelijk is aan onze top 4 minus Az klopt niet helemaal.
- Engeland zit niet meer in de EU
- ‘ze’ is een nogal vage verwijzing
- qua televisie is de Eredivisie niet interessant, we kunnen ook te weinig salaris ophoesten daarvoor. Nederlanders zijn bijv ook niet geïnteresseerd in de Franse of Portugese competitie om intensief te volgen/kijken.

26-04-2023 13:06

olaf +1500

In Engeland zijn de supporters bereid om een vermogen neer te leggen voor hun kaartjes of voetbal zender. Niemand hier gaat 50-100 euro betalen, wat ik ook terecht vind.

26-04-2023 13:09

wilbert17 +23477

Engeland is dan ook geen lid meer van de EU.

26-04-2023 13:32

FRlegend +17052

De grote clubs proberen de kleine clubs uit te knijpen. Solidariteit boeit ze geen reet. Spanje doet het nu wel als competitie en is nu al in de breedte sterker geworden. Clubs als Villareal en Valencia komen weer bovendrijven. Individueel aanbesteden zoals Portugezen doen zou ons meer opleveren maar wij hebben er ook baat bij dat kleinere clubs jeugd goed blijven opleiden of sterke selecties hebben waar talenten kunnen doorgroeien.

27-04-2023 10:30

Peterk +34871

Je vraagt je af waar dit naar toe gaat. Wat je hier ziet is wat je ook in de USA gezien hebt. Enorme bedragen die er rond gaan en uiteindelijk in de zakken van de spelers en zaakwaarnemers verdwijnen. Het geld waar men het nu over heeft gaat het voetbal of de concurrentiepositie van Nederlandse clubs echt niet beter maakt omdat internationaal hetzelfde gebeurd.

Wat je nu al ziet en alleen maar erger gaat worden is dat de kaartjes voor "de gewone man" onbetaalbaar worden. Enkel en alleen om die mega salarissen van spelers en trainers te blijven betalen. Voor een echte topper is dat nog enigszins acceptabel maar die grote salarissen die er nu al in mijn ogen aan "houthakkers" worden betaald is nu al van de zotte. En ook bij Feyenoord doet men daar aan mee door de prijzen voor komend seizoen te verhogen. De vraag die je ook kan stellen is of dat laatste wel zo nodig is nu deze gelden binnen gaan komen.

Het voetbal begint een elitesport te worden voor de "happy few". Torenhoge prijzen voor een seizoenkaart en absurde salarissen voor spelers. Beter is dat clubs de koppen eens bij elkaar steken en financiële regels gaan afspreken om het enigszins binnen de perken te houden en onderling eerlijkere competities te krijgen.

Maar alle clubs steken de kop in het zand en weten niet hoe snel ze die extra centen moeten pakken. Maar het Nederlandse voetbal gaat er echt niet beter door worden. Spelers/trainers/zaakwaarnemers gaan zich verrijken en supporters gaan nog meer geld moeten betalen voor een kaartje...

Voetbal was ooit een volkssport voor de "gewone" man maar wordt een elitesport waar het louter om het geld gaat en allerlei mensen van buiten zich bij een club komen verrijken.

Ajax is daar momenteel een mooi voorbeeld van. Mensen van buiten, uit een andere sport of bedrijfstak, die eigenlijk geen zak met voetbal hebben komen zich verrijken en zitten gratis met hun aanhang op de eretribune. Maar een echte club is het niet meer. Ik noem Ajax maar dit speelt of gaat overal spelen. De betrokken supporters hebben het nakijken en de elite heeft het overgenomen...

26-04-2023 11:10

NullEinzNull +2309

Helemaal eens!

In Engeland worden spelers gekocht voor 40 miljoen pond terwijl ze hier bij Slikkerveer in het 2e zouden spelen. Het voetbal wordt niet beter, het is een manier om de gewone mens een rad voor ogen te draaien.

Al jaren ben ik met een campage bij clubs en de knvb bezig niet aan dit systeem mee te werken, maar juist andere landen zien te bewegen ook tegen de UEFA op te gaan staan. Die club frauderende en corrupte omkopers die zichzelf verrijken met geld van gewone mensen moet opgeheven worden. Opnieuw beginnen, maar dan zie je dus weer dat tal van mensen binnen clubs en bij sponsoren puur eigen belsng hebben. Wij fans zijn nummers, een melkkoe.

Respect... niet voor fans i.i.g.

26-04-2023 12:03

FRlegend +17052

Super League was een antwoord op de uefa. Wordt het alleen niet meteen eerlijker van. Salarissen en excessen kan je dan wel beter beteugelen. Alleen zonder degradatie natuurlijk absurd soort competitie. Voordeel is wel dat je dan echt een team kan gaan bouwen. 2 jaar onderin draaien en dan 3e jaar voor de titel opgaan met vaste selectie doordat je met drafts en vaste contracten werkt. Zal echter wel utopie blijven.

27-04-2023 10:32

brockie +109707

Ken ie het ff samenvatten?

26-04-2023 17:27

cluepon +3832

Is goed voor je om soms eens langere teksten te lezen. Blijven de hersens fit van.

28-04-2023 16:12

schatrijk +40

Dat is perfect voor Feyenoord. Doe maar een etentje voor de aanhang
Haha

26-04-2023 11:02

kraai59 +5238

Toen Ziggo sponsor werd van de snavels, ben ik gelijk overgestapt naar KPN. Geen spijt van gehad.

26-04-2023 11:01

dennis_achterberg +2319

ik ook, weg bij vodafone en ziggo, laat die snavels lekker de tyfus krijgen.

26-04-2023 11:09

VakJJ1908 +8418

Ze moeten nu ook een keer de portomonee trekken voor een zeer goede commerciële directeur.

Iemand die internationale markten kent of weet hoe je internationale markten op moet.

We kunnen straks onze shirts en onze tv rechten internationaal verkopen. Ajax gaat al jaren naar Indonesië, China en de VS.

Nu wij Cl spelen en met al onze buitenlandse spelers moet je daarvan profiteren.

Dan maar één keer een weekje naar de VS of Mexico en daar 2 oefenpottjes spelen.

26-04-2023 11:00

echtwel +2212

Geen ziggo please!

26-04-2023 10:46

Wiet_vot +749

10 jaar lang 200 mln, klinkt leuk. Maar in 10 jaar kan er veel veranderen. Ook qua kosten. 5 jaar is prima. Daarna weer om tafel. Met als uitgangsount we komen er samen uit. Maar wel meer dan 200 mln per jaar.

26-04-2023 10:33

dennis_achterberg +2319

die 200 miljoen is bij de kabelaars standaard, de clubs kunnen dan hun eigen wedstrijden verkopen op payperview, en niet alleen bij ESPN, dit zou dan direct naar de clubs moeten gaan.

Feyenoord heeft dan ook de rechten over de beelden van de jeugd en oefenwedstrijden, dingen die dus alleemaal niet in die "200 miljoen" zitten. Dit artikel is geschreven vanuit het ESPN oogpunt, de kabelaars hebben veel grotere ideen dan alleen meer geld bieden.

26-04-2023 11:12

Wiet_vot +749

Snap ik. Maar 200 mln nu is heel wat anders dan 200 mln over 10 jaar. Daarnaast als viaplay of vergelijkbare een vlucht nemen de komende jaren, kon het eens veel meer opleveren. Je nu vastleggen voor 10 zou ik niet doen.

26-04-2023 14:27

JKTB +21216

Graag de optie doen waar Jan-Joost niet meer in beeld is

26-04-2023 10:32

Prikkie +2614

Soms past ie niet eens meer in beeld met zn langwerpige hoofd

26-04-2023 12:43

Octotrauner +1390

Bij onze club klotsen de knaken tegen de plinten

26-04-2023 10:22

Kaasiejj +1828

Dikke pesos

26-04-2023 10:36

ElPanzeFr +21379

Commercieel specialisten zijn het erover eens dat lange contracten relatief ongunstig zijn. De waarde van voetbalrechten stijgt per jaar ongeveer. Dus in elk geval geen 10-jarig contract afsluiten

26-04-2023 10:04

jack98 +47008

Meer geld voor Feyenoord: ja!
Tienjarig contract: nee!

26-04-2023 09:48

rosbergen80 +1766

Geef Feyenoord 10 miljard en ze worden 100 jaar kampioen achter elkaar 99 keer Champions League winnen achter elkaar slot 100 jaar trainer alles komt goed

26-04-2023 09:45

joopkater +6352

Perridon, luister je mee?

26-04-2023 10:15

Jack071 +3633

Daarna alles op zwart in het casino. Gratis verdubbeld.

26-04-2023 09:40

bradley_aap +6520

Of, mensen - disclaimer: doe het niet na - al je geld verliezen!

26-04-2023 09:43

RicoLA +10511

Dan hebben alle clubs in ieder geval genoeg geld voor een goed grasveld.

26-04-2023 09:32

janos +4644

Grootse voordeel van kanelaanbieders zou zijn dat je (hopelijk) van die ajax espn kliek afbent.

26-04-2023 09:24

ankona +13943

Wie is shirtsponsor van die club?

26-04-2023 10:03

janos +4644

Bij Delta zitten veel feyenoord supporters. Zullen ze ook wel naar kijken.

26-04-2023 15:05

louisvanderploeg +13007

Beetje suggestief weer. Inderdaad het kan oplopen. Maar als we 2 of 3 slechte jaren draaien kan het bedrag ook minder worden.

Iets met resultaten uit het verleden geven geen.....

26-04-2023 09:20

badeend +7762

klopt maar dan zal het altijd hoger zijn dan de huidige regeling toch? aangezien ze meer geld krijgen om te verdelen

26-04-2023 09:44

Rourix +3383

Voor de mensen die klagen over de kosten. Wees creatief zou ik zeggen en kijk in Duitsland, België oid. Virtueel wel te verstaan.

26-04-2023 09:10

cluepon +3832

Jippie :( Dan ontkom je dus echt helemaal niet meer aan die koppelverkoop van die 4 grote partijen. Kijken of ik mijn moeder of schoonouders dan maar een ESPN abo kado ga doen of zo.

26-04-2023 09:04

gd6tcvxj9p +29

Pepi kopen als giimenez weggaat

26-04-2023 08:55

Jasonking +23022

Deze bedragen gelden pas voor 2025.....

26-04-2023 08:59

Tootski +944

okay maar Santi gaat niet weg. Desalniettemin moet er nog wel een spits ja.

26-04-2023 08:59

Skylab +667

Danilo in de aanbieding en Pepi halen

26-04-2023 09:40

MarcoG +11316

Voor het geld dat we voor Gimenez krijgen moeten we een beter halen dan Pepi.

26-04-2023 09:00

Bati +39647

16 miljoen wat denk je zelluf

26-04-2023 09:17

Jakule +2125

Castellanos halen, marktwaarde 10 mln.

26-04-2023 10:00

joopkater +6352

Gisteren 4x tegen Real gescoord. Niet lang meer 10 mil

26-04-2023 10:15

Jakule +2125

Daarom dus nu halen.

26-04-2023 11:44

SteffieFR +6727

Ineens van 7.7 miljoen naar mogelijk 25 miljoen per jaar?
Lijkt me wel heel overdreven, dat verschil.

Slechte journalistiek. Dat gewoon neerkalken, en verder geen concrete uitleg geven. Paar procent erbij door een hogere deal, en paar procent erbij door kampioenschap. En dan ineens meer dan 3x zoveel??!!

26-04-2023 08:39

Gers +12986

oud contract is jaren terug onderhandeld en was laag tov andere europese landen

26-04-2023 08:51

Jasonking +23022

Een beetje onderzoek doet wonderen. Staat een heel Wikipedia pagina hoe het huidige contract per jaar aan uitgave staat aan tv gelden.

26-04-2023 08:58

SteffieFR +6727

Gedaan inderdaad. De Eredivisie gaat er dik opvooruit, waarschijnlijk 1.5-2x zoveel als het vorige contract, dus dat is goed nieuws. Alleen je concurrenten gaan net zoveel omhoog als Feyenoord, want je blijft na een kampioenschap nog steeds 3de op de ranglijst over 10 jaar, Overall tov ajax en psv schiet je niks op.

26-04-2023 09:20

Sander.S +559

Nee, maar je wordt wel slagvaardiger op de transfermarkt t.o.v. buitenlandse ploegen. En daar hebben we toch de meest aanwinsten gehaald. Zo'n TV deal heeft natuurlijk nooit iets met de binnenlandse verhoudingen te maken.

26-04-2023 09:45

FR-Zeelandio +4329

Slaat eigenlijk nergens op he dat psv meer krijgt per jaar, feyenoord heeft vele malen meer supporters en hebben dus ook hogere kijkcijfers.

26-04-2023 10:17

Jasonking +23022

Daar gaat het niet om. Het gaat om de prestaties van de club van de afgelopen jaren....
Hier een link om even erin te gaan verdiepen....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eredivisie_(mannenvoetbal)#Verdeling_tv-gelden

26-04-2023 10:34

Rourix +3383

Dan zou je als kampioen 1/8e van het jaarbedrag opstrijken én deelname aan Champions League à 25+ miljoen. Zo werken we niet aan nivellering, maar juist aan grotere verschillen!

26-04-2023 09:08

Jasonking +23022

Dit is al jaren zo. Probleem is dat Eredivisie alleen bedoeld is voor de Nederlandse markt. Als men de rechten verkoop in het buitenland ( ala Premier League , Primera División etc) dan maak je het gat kleiner. Maar we hebben het hier over Jan de Jong. Die zie dit niet of wil het niet zien....

26-04-2023 10:48

Liser +19876

Knaken pakken

26-04-2023 08:23

Ui +913

Mijn lijstje:
Keeper: Bijlow en daarnaast Olij/Brandenhorst/Unnerstal
Verdediging: Hilgers halen, rechtsback halen, Pedersen verkopen
Middenveld: Kokcu verkopen en Zerrouki halen. Szymanski houden.
Aanval: Twee toptalenten halen (extra buitenspeler en spits halen). Idrissi niet halen. Alireza mag weg.

Verhuurde spelers proberen te verkopen:

26-04-2023 08:16

Bocholtz1996 +1058

Unnerstal en Olij komen niet voor op de bank. brandenhorst is brandhout. Keepte enkel tegen ons zijn beste wedstrijd van zijn leven. Wellenreuther houden is top

26-04-2023 08:19

joopkater +6352

Die Branderhorst was vorig jaar ook gewoon zeer degelijk. Niet beter dan Wellenreuther ofzo, maar gewoon een van de beste 2e keepers die je kunt hebben.

26-04-2023 10:17

Gvv75 +1590

Nu nog een trainer, want die gaan we niet houden.
Denk dat Maurice Steijn wel in het profiel past.

26-04-2023 08:29

louisvanderploeg +13007

Daar zat ik ook over te denken.

26-04-2023 09:23

Feyenoord1908frfc +881

Het is geen fifa ?

26-04-2023 08:33

Bati +39647

V Gassel halen, geweldige keeper

26-04-2023 09:17

louisvanderploeg +13007

Is een goeie,maar wel een beetje klein. Krijgen we weer dat Kostas Lamprou gedoe.

26-04-2023 09:23

FR-Zeelandio +4329

Bord op schoot scouting...

Hilgers is zo bijzonder niet, heeft eigenlijk een vrij matig jaar, zerrouki en wieffer samen op het middenveld?

Je doet 2 buitenspelers weg, je haalt er 1 terug, dan loop je met 3 spitsen? Dilrosun zou je houden? Walemark?

26-04-2023 10:20

Jatochnietan +23727

En dan ook nog prijsvrij op je rug…het kan niet op

26-04-2023 08:12

Geitekaas +43371

Prijsschieten

26-04-2023 08:38

DoubleSpy +8275

Een extra reden om Slot een 'offer he can not refuse' te geven voor de komende 5 jaar.

26-04-2023 08:11

DeEijk +92185

Geef geld

26-04-2023 08:10

KireH +18966

Het zijn uiteindelijk de abonnementhouders die deze bedragen gaan betalen. Dus links of rechtsom: de abonnementen worden duurder. De bekende sigaar uit eigen doos verhaal.

26-04-2023 08:07

Ladinsky2021 +6055

Ja, en?

Ben best bereid om 10 of 20 euro per maand extra te betalen als daarmee de ED weer concurrerender wordt t.o.v. de buitenlandse competities.

Zelfde als met de seizoenkaarten. Die worden ook steeds duurder, maar dat is toch ook goed voor Feyenoord?

26-04-2023 08:15

Gers +12986

Ja ergens snap ik je punt wel maar belachelijk als we meer zouden moeten betalen voor overbetaalde kut voetballertjes

26-04-2023 08:55

RicoLA +10511

In Nederland zijn de salarissen nog laag joh.

26-04-2023 09:09

Sander.S +559

Je moet overal steeds meer voor betalen.

26-04-2023 09:48

louisvanderploeg +13007

Ik heb mijn abonnement gratis bij KPN. En dan ook nog alle kanalen. Dat kunnen ze niet zomaar eenzijdig veranderen.

26-04-2023 09:25

FR-Arnhem +50262

Al zendt ongehoord Nederland het uit: als het maar enigszins binnen de perken blijft qua abonnementskosten. Ik moet wel zeggen dat ik het geld voor ESPN dubbel en dwars waard vind.

26-04-2023 08:05

Chitown-Rivera +15111

Ongehoord Nederland? Nu ga je wel erg ver hoor

26-04-2023 08:44

FR-Arnhem +50262

Omroep Zwart, of de EO, ook prima. Gewoon lekker voetbal kijken

26-04-2023 08:50

FRkoentjeo +10685

Nu niet gaan overdrijven.

26-04-2023 10:25

PindaSaus +40115

Dat geld komt niet zomaar ergens vandaan. Maar uit uw zakken.

26-04-2023 07:57

JohnFR12 +2553

Als het naar de eerste partijen gaat zal het wel weer onderdeel worden van een Plus pakket waardoor we toch ook weer moeten lappen.
Zou wel een escape zijn ten opzichte van engnekken als Jan-Joost en die hangmuil die altijd naast Hans Kraay zit op vrijdagavond af te komen.

26-04-2023 07:52

ankona +13943

Natuurlijk moeten we lappen. Die bedrijven maken geen geld, die halen het bij ons op voor ze het uit kunnen geven.

26-04-2023 07:54

Willem10 +11982

Alwetende Woerts zei gisteravond dat er wat dat betreft niets veranderd voor de kijker. Dus Jan Joost 'ajaxface'vanGangelen blijft waarschijlijk ons uitzicht bederven.

26-04-2023 08:00

faajenoort +4763

Als Woerts het zegt dat is het niet waar, dus er zal een hoop veranderen!

26-04-2023 08:06

n.s.h +1444

Beter dan eng nek van gelder

26-04-2023 08:41

JohnFR12 +2553

Aletha daarentegen...die mag behouden blijven.

26-04-2023 09:36

wateringer +15992

Lappen moet je sowieso, dat moet je nu ook voor ESPN toch!

26-04-2023 08:02

Mensini +14586

Des te meer voor Feyenoord des te minder voor ajax/psv...!

26-04-2023 07:48

carpeventum +4285

Ik wil juist van die kabelaars af. 0 toegevoegde waarde

26-04-2023 07:47

ankona +13943

voor de infra heb je ze nodig, voor de diensten zijn ze handig (die moeten ook geleverd worden en als bundel afnemen is misschien niet goedkoper maar wel makkelijker) Dat ze dan ook de content leveren is wel een beetje dubieus, maar ook weer makkelijk voor veel mensen.

Wat deze deal betreft, dankzij die kabelaars staat er wel een partij die espn tegengas kan geven. Anders waren die rechten voor een schijntje aan de Amerikanen verkocht en hadden de clubs bijna niets gekregen terwijl de kijkers wel de hoofdprijs betalen.

26-04-2023 07:53

FCDeWijckagent +79411

10 jaar is te lang, per 4 jaar bekijken

26-04-2023 07:46

ankona +13943

Zodat het nog sneller steeds duurder wordt om voetbal te kijken?

26-04-2023 07:47

FCDeWijckagent +79411

Ja dat is precies mijn argument

26-04-2023 07:47

Duizendlampen +1899

Nog een extra reden om deze zomer gewoon door te pakken op de transfermarkt

26-04-2023 07:42

Zoeterwoudernaar +45189

Nooit meer Jan Joost van Gangelen

26-04-2023 07:41

FCDeWijckagent +79411

Die blijft dan gewoon

26-04-2023 07:46

PapaKevin83 +15299

Ben benieuwd wat het ons per abonnement gaat kosten

26-04-2023 07:35

foreverfey +26563

Zeker niet 10 jaar doen.

26-04-2023 07:34

rvp62 +1761

En dan kunnen we volgend jaar ook nog PSV in gaan halen op de ranglijst tv gelden.

26-04-2023 07:31

ZS10 +1787

25 milj is veeeeeeeeeeeel

26-04-2023 07:17

Jusapart +2783

25 miljoen voor 10 jaar voor straks de 5e competitie. Haha wat een slechte deal

26-04-2023 07:17

WilliSCF +730

Het is 25 miljoen per jaar…

26-04-2023 07:28

Mensini +14586

En voor alleen Feyenoord...

26-04-2023 07:45

Jusapart +2783

Dat bedoel ik ook. Dat is veel te weinig 25 mil 10 jaar lang. Dat is over 5 jaar al niet meer relevant. 5e competitie zouden de topploegen minimaal 35 moeten krijgen

26-04-2023 07:46

Skeptic +13608

Lezen is lastig he.

26-04-2023 07:35

Jusapart +2783

Ik zeg toch niet PER 10 jaar. Ik bedoel gewoon 25 voor 10 jaar lang

26-04-2023 07:48

wateringer +15992

Begrijpen ook, hij bedoelt dat over 5 jaar (inflatie en zo) die 25 al veel meer had kunnen zijn, Nu zit je er 10 jaar aan vast. Dat is zijn punt.

26-04-2023 08:07

vldFR010 +2529

Haha wat lul jij
Lezen!!

26-04-2023 07:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties