Arne Slot is geen trainer die veel wisselingen toepast in zijn basiself. De oefenmeester heeft meerdere malen aangegeven langer het vertrouwen te willen geven aan spelers die in zijn optiek het hoogste niveau kunnen halen.
Supporters zien het liefst dat Feyenoord tegen FC Midtjylland met een compleet andere voorhoede start dan in de uitwedstrijd tegen NEC. Igor Paixão moet de voorkeur krijgen boven Oussama Idrissi. De 26-jarige buitenspeler kon weinig indruk maken in Nijmegen.
Verder begint het nu echt tijd te worden om Santiago Gimenez in de basis te laten beginnen ten koste van de Brazliaan Danilo en hoopt men dat Patrik Wålemark mag starten als rechtsbuiten. Om meer creativiteit aan het elftal toe te voegen zien supporters het liefst Sebastian Szymański op tien starten.
Over Justin Bijlow bestaan geen twijfels. Ook het centrum van Feyenoord staat met Gernot Trauner en Dávid Hancko als een huis. Of Slot morgen met onderstaande formatie start is de vraag. Op de persconferentie wilde de trainer weinig prijsgeven over zijn keuzes.
Favoriete elf volgens de leden van FR12.nl
Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, López; Timber, Szymański, Kökcü; Wålemark, Gimenez Paixão.

Plaats reactie
FRANKIEBOY +649
Van mij had iItriesti nooit mogen spelen. Geen schim van in zijn AZ-periode.
Hansdekoning22 +96
Ja geen speld tussen te krijgen
tdetank +12033
Klopt. Geldt ook voor mij. Ik wil nu eindelijk Gimenez wel eens een heke wedstrijd zien spelen.
depeetpbn +143
Favoriete opstelling. Alles is goed zonder verdreitig,(Idrissi) en Jahan bakterniksvan .
FRANKIEBOY +649
Itriesti
Okkie +1936
Tuurlijk hoort Gimenez in de basis 11. Wie is er niet beter dan Idrissi, dus Paixao hoort ook te starten. Walemark voor Jahanbakshs en je bent klaar. Szymanski hoort ook basis. Eens met de favorieten leden FR12.nl
Tegendraads +1515
5 - 3- 2 vanavond
2 snelle opkomende backs en sterk 3-mans blok centraal achterin.
creativiteit en snelheid voorin
Bijlo
Trauner
Pedersen Geert Hanko Lopez
Timber KÖKCÜ
Szymański
Dilrosun Wallmark
scritor +13664
paixão. die is een paar keer ingevallen, en dan met de nadruk op (in)vallen. dat is geen afrekening, want de wat oudere fr12-ers weten nog hoe lastig ene sinisterra het had in zijn eerste seizoen. maar er is echt geen enkele reden om een basisplaats te verwachten. dan zie ik liever ali, dilrosun en danilo voorin en szymanski er achter.
delacruz +5717
Danilo ? Iedereen schreeuwt om Santiago..
scritor +13664
ja, paixoa en gimenez zijn met heel veel bombarie binnen gehaald, dat waren al de salvadores voordat ze een bal hadden aangeraakt. danilo is onze topscorer die bovendien keihard werkt, ik zie geen reden hem er uit te halen.
delacruz +5717
Danilo is topscorer omdat Santiago niet in de basis staat, zelfs Danilo begrijpt dat. Zet Santiago een paar wedstrijden in de basis en iedereen is Danilo vergeten ;)
Zenn +11514
Dilrosun voor Walemark verder eens
Rik.J +345
Ik heb vertrouwen in Arne slot 😊
Jor007 +563
Waarom kan Szymanski niet gewoon een keer rechtsbuiten en Wieffer op 6?
Ladinsky2021 +6108
Zou voor vanavond ook mijn voorkeur hebben. Iets meer defensieve zekerheid.
Ro1 +2214
Wie zorgt er dan voor de diepgang op het middenveld, dat gaan Timber en Kökcü allebei niet continue doen
KireH +19236
Gewoon een keer starten met Paixão en Giménez voorin. Szymanski op de plaats van Dilrosun. Maar wat missen ze iemand als Aursnes op het middenveld, had nooit verkocht moeten worden!
jayjay49 +7846
Volledig mee eens! Gaf indertijd al aan, dat dit onze BESTE Feyenoorder was, die veel te goedkoop is weggegaan.
Flinkevleugel +3250
Aursnes verkoos de bank van Benfica boven Feyenoord 1.
randdebielvanzuid +3824
Ik denk toch dat Dieners de oplossing had geweest
Ro1 +2214
U doet uw naam eer aan, grote Held
jayjay49 +7846
Geef Wieffer nu maar eens een kans voor de "totaal uitvorm" zijnde Kokcu, die het hele seizoen al niet presteert!!😲
wilbert17 +23477
Waarom de voorkeur voor Paixao? Omdat het een Braziliaan is? Ik zie daar liever Dilrosun.
Symex010 +5579
Omdat het een Nederlander is?
wilbert17 +23477
Nee omdat hij kan voetballen itt Paixao.
Sander Ton-Kolart +239
Timber eruit, en Geertruida verdedigend op het middenveld voorlopig, krijgen teveel goals tegen. Timber en Kökcu is op dit moment nog te aanvallend. Meer balans in het elftal. Grootste gemis blijkt nog altijd een verdedigende middenvelder. De ruimtes op het middenveld zijn te groot, dat moet iemand bewaken, daarom kunnen we de druk er niet op houden.
Peterpandeman +3479
Probleem is dat geertruida niet het inzicht heeft voor een echte nummer 6
Jackyan +3702
Lachertje, Geertruida op 6. Tegen de rechter rijtje in Eredivisie kun je alles proberen en je komt ermee weg. Hoe weinig voetballend vermogen wil je hebben op het middenveld?
Wouter1993 +4672
Juist tegen een sterke tegenstander moet je Geertruida daar opstellen. Waarom? Omdat hij sterk is in duels en daarbij verdedigend denkt. Voetballend is het oke, maar het is natuurlijk geen Aursnes op zijn positie.
Moreno Sager +1490
Als je met symanski speelt moet Geert op 6 geen probleem zijn
fluub +8850
Timber eruit? Kokcu eruit!
paddy +2623
Wat heeft Paixao al gepresteerd om een basisplaats te verdienen?
fr1985 +6393
Wow, dat had je niet gedacht. Dat supporters de voorkeur zouden geven aan starten in de sterkste opstelling...
larsjeeh010 +2519
Lig eraan of Midtjylland met opkomende backs speelt. Als dat zo is zou ik met Alireza spelen, die is niet vies van een beetje loopwerk, Walemark doet dat niet. Voor de rest prima zo.
MarcoG +11388
Dat worden dan weer veel teleurgestelde supporters als ze de opstelling zien.
leonardonl +22203
Paixao heeft het niet afgedwongen naar mijn mening, ik zeg Dilrosun op links, Walemark op rechts.
CR1908 +3039
Dilrosun wel op links? Volgens mij heeft hij net zoveel op linksbuiten gespeeld als Paixao
Tielbeke1908 +2047
Ben blij te zien dat het gros van de mensen hier op deze kenners site toch wel kijk op het spelletje blijkt te hebben!
Reinbo +17753
Ik zou inderdaad deze voorhoede wel een keer zien starten, maar om nu vanavond te gaan experimenteren met een oningespeelde voorhoede lijkt mij niet wijs. En op basis van de wedstrijd tegen Sturm is er geen enkele reden om nu te gaan switchen.
tvd17 +5474
Op basis van één wedstrijd tegen de lamme en blinde wil je niet gaan wisselen? Tegen psv en nec ging het natuurlijk heel goed
Reinbo +17753
Tegen PSV was het de achterhoede die faalde en Paixao liet het tegen NEC ook niet zien…
tvd17 +5474
Klopt, maar paxiao heeft maar 20 minuten de kans gehad in een stugge wedstrijd. Danilo, dilrosun en Idrissi krijgen iedere wedstrijd minstens 60 minuten de kans
OlavFR +193
Lijkt me in ieder geval geen goed plan weer met Idrissi te gaan spelen
Toktok +2227
Helemaal mee eens
Kuyteroe_son +2041
Boudewijn Zenden op links
feyenoord_delft +6033
Paixao op basis van wat? Die heb ik alleen maar zien rollen, beetje enge trekjes heeft die.
Ninovas +29157
Die hebben we maar 15 minuten gezien.
Denk dat het voor vele gewoon een vuurtest is, idrissi is niet helemaal top. Dan kan je de tweede optie niet laten teren op de bank, laat maar 90 minuten spelen en laat maar zien waarom je erin hoort.
feyenoord_delft +6033
Wat ik tot nu toe heb gezien is dat die op de grond ligt en zich heel erg aanstelt. Ohja en een goede bal op Gimenez.
FactaNonVerbaX +378
dilrosun en walemark wat mij betreft. szymanski op 10
CR1908 +3039
En tegen Lazio kwam er nadat hij ingebracht was, behoorlijk wat dreiging vanaf die kant
Ninovas +29157
Ja maar dit blijft in hele korte tijd, je kan pas echt oordelen als je hem voor de leeuwen gooit zoals bij Malacia noodgedwongen werd gedaan.
damanscf +256
Die zal nog wel even tijd nodig hebben om te wennen. Dilrosun maar op de linkerkant...
marko38 +652
Bijlow, Pedersen, trainer, hancko, Lopez, kukcu, szymanski, Geertruida, paixao, gimenez, Jantje Baks
Ik vind het nog te vroeg voor Wieffer en hoop dat Geertruida de balans op t middenveld kan 'herstellen'.
Stanko89 +1027
Dhuuuu!! Dit zijn spelers die gif hebben en ook echt als brandweer gaan die andere heren hebben hun kans gehad, laat hun maar invallen
Vakkieqq010 +3318
Idrissi eruit.. is een gehuurde speler en levert ons niks op. Als die exceptionele kwaliteiten zou hebben had ik hem in de basis gezet maar helaas... Voor de rest Wieffer erin voor het balans op het middenveld met Kokcü en Szymanski als aanvallendere middenvelders. Ook zou ik Alireza eruit halen en Walemark laten spelen. Komt veel meer dreiging vandaan. Nu maar hopen dat Arne meeleest
SaKyJo +3298
Nee wel met Jehangzak starten! Op Links Paixao (Ik doe wat ik wil) en in de spits Gimenez.
Freek-Feyenoord +541
Jehangzak is wel heel erg ver gezocht om grappig over te komen
Wesley Pol +7734
Never change a winning team! O wacht ze hebben niet gewonnen ja dan kunnen we het omgooien..
Fr_88 +15877
Walemark is onze beste vleugelspeler. Die wordt met de week beter. Hij heeft best wat tijd nodig gehad om te wennen. Laten we dat ook aan paixao enz. Geven.
Ali komt te kort, leuk als invaller. Idrissi niet goed genoeg. Dilrosun op links voorlopig tot paixao het beter gaat doen.
Anders een keer taabouni proberen
SimonStokvis +10303
Ik vind dilrosun ook niet best
Juled +2124
Momenteel is het voorin veel te statisch en te onrustig op het middenveld, daarom zou ik het ietsje omzetten.
Voorin moet Idrissi echt naar de bank, want die verdient momenteel echt geen basisplaats en ik twijfel of hij uberhaput moet invallen. Daarom zou ik voorop spelen met Dilrosun, Gimi, Walemark.
Middenveld zou ik het liefst Geertuida en Szymanski aan toe willen voegen en Timber naar de bank ( speelt toch vaak nog erg onrustig). ik vind Geertruida goed genoeg voor op het middenveld en hij zal daar voor wat verdedigende balans zorgen.
Vederdiging Pedersen en Lopez als backs en de generaal en iets kleinere generaal in het midden, met als doelman Bijlow.
FeyenoordRealBetis +527
Doe mij maar Huysegems - De Ceulaer - Kolka, met als super sub Tim Vincken
Fr_88 +15877
Ik mis soren larsen
Juventara +12470
Wat was dat slecht
toxicrain +14983
Ik denk dat Idrissi en Danilo de komende tijd nog in de basis zullen blijven staan. Ik ben ook geen fan van Idrissi, maar als Arne vertrouwen in hem heeft, heb ik dat ook. Ik neem aan dat hij het beter weet dan de experts van FR12.
Yalmarr010 +1453
Danilo zie ik wel blijven staan en ergens kan ik me daar wel in vinden(blijft wel scoren)
Maar idrissi? Nee totaal niet. Dat moet echt wel iets met vriendjes politiek zijn
toxicrain +14983
Blijkbaar ziet Arne dat anders. Ik ben ook geen fan van Idrissi, maar blijkbaar voegt hij iets toe. En het is niet alsof Dilrosun, Paixao, Jahanbaksh en Walemark consistent goed presteren.
Rotterdam1983 +5814
Over Justin Bijlow bestaan er geen twijfels🤡
toxicrain +14983
Die jongen heeft gewoon vertrouwen nodig.
Rotterdam1983 +5814
Die heeft gelukkig nooit gehad sinds zijn blessure….
OlavFR +193
Meer vertrouwen dan hem elke keer blijven opstellen na klote wedstrijden kan je hem niet geven
NelisHoe +4198
Wieffer middenveld, Wälemark rechtsbuiten en sowieso een andere linksbuiten (maakt niet uit wie).
Gimenez eerder laten invallen, desnoods de gehele 2e helft laten spelen.
AadvandeNaad +21873
Wordt tijd dat die idrissi eruit gaat… man man man
hoekieuitzoekie +21755
We weten toch allemaal niet hoe het uit pakt als Gimenez en Paixao als basisspelers starten, want invallen is nu eenmaal heel anders dan basisspeler zijn. Feit blijft dat Danilo en met name Idrissi totaal niet leveren, dus dan moet je als coach iets gaan veranderen. Er zitten 2 getalenteerde en gedreven jongens op de bank en die willen we nu wel eens kansen zien krijgen.
Bocholtz1996 +1058
Levert Danilo niet?
danny-p +16573
Danilo levert zat
toxicrain +14983
Pak de statistieken van Danilo erbij, hoeveel doelpunten heeft hij al gemaakt? Inderdaad, hij levert qua aantal doelpunten prima werk.
smerik1985 +4786
DHL Danillo.
maaartijn +15821
Een groot probleem is dat Gimenez flink ruzie heeft met de bal en je daardoor moeilijk aan voetballen toekomt.
hoekieuitzoekie +21755
Misschien krijgt hij wat meer rust in zijn spel als hij weet dat hij niet steeds in amper 20 minuten het verschil hoeft te maken
maaartijn +15821
Heeft meer te maken met techniek en balbehandeling
Juled +2124
Eens Martijn, maar je moet met Gimenez ook helemaal niet voetballen. Die moet je voorzetten geven zoals die bal bij de 2e paal tegen NEC en dan is het hangen.
Daarom zou ik in EU wedstrijden altijd met Gimenez spleen, omdat elke halve kans prijs is.
maaartijn +15821
Ja, wat ook betekent dat je je hele spelsysteem waarmee je zo succesvol bent geweest overboord gooit.
Vamosss010 +259
Paixao basis… Wat heeft hij laten zien dan?
Ff wat aanpas tijd geven
ricodetico +13078
Precies. Hij viel goed in tegen Sturm Graz, maar voor de rest nog niet best. Dus idd tijd geven
Parasol12 +7708
Alles beter dan die idrissi
ricodetico +13078
Ook eens, dus Dilrosun - Gimenez - Wålemark
Vince78 +11984
Ook goed en dan Paixao in laten vallen
ricodetico +13078
Klopt helemaal, was tegen Sparta
sisenor +3259
Wally in de basis aub
sisenor +3259
Mogge
maaartijn +15821
Iedere keer als Paixao invalt kantelt hij bijna de wedstrijd
ricodetico +13078
Hij kantelt zelf
Yalmarr010 +1453
Hij word idd wel erg makkelijk omver gelopen
Rotterdam1983 +5814
Dat valt ook wel weer mee.
frtikkieterug +6706
Elke keer als Paixao invalt hebben we nog meer balverlies
maaartijn +15821
Dit was sarcastisch
AntonioSanting +16850
Tja dilro
Jammer
Snoek1974 +1827
Dit zit wel dicht tegen de uiteindelijke basis aan .
Maar vanavond verwacht ik dit nog niet
Bram +5342
Morge ,het zal wel dezelfde 11 als tegen nec zijn .
mosfet86 +1918
Hij zal dilrosun nooit op de bank zetten denk. Is ze pareltje
Rotterdam1983 +5814
Ze??
mosfet86 +1918
Sorry: zijn
petje +10733
Op Timber na kan ik helemaal mee gaan met t supporters team....
Begrijp niet dat deze voorhoede telkens weer de kans krijgt
Helaas verlies je hiermee krediet,dat wat mooi opgebouwd was.
Yorampaar +4130
Timber is je beste middenvelder
FRJimZ +3023
Ik zie toch liever eerst Danilo starten als spits en Walemark. Die 2 schijnen elkaar goed te vinden, als het toch niet loopt als gehoopt dan Gimenez er eerder in aub! We hebben eenmaal wat snelheid nodig op de flanken want met Iddrisi en Jahanbaks is dat een stuk minder. Jahanbaks gewoon laatste minuten laten spelen, daarin is hij veel gevaarlijker dan in de basis.. Geertje en Lopez op de flanken die lekker meevoetballen gaan we hopelijk morgen een heel ander team zien dan tegen Lazio 😅
feyenoord_Freak +14091
En toch heb ik het gevoel hoe slot zo koppig dat hij ook is zal morgen toch weer beginnen met z'n oude formatie .🙄
Rotterdam1983 +5814
Slot out???
toxicrain +14983
Ik ga ervan uit dat hij beter weet dan jij en ik hoe het spelletje werkt.
feyenoord_Freak +14091
Laten we dat hopen maar dan verwacht ik wel 100. % winst
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties