Gemeente Rotterdam wil niet zomaar de handdoek in de ring gooien. De komende dagen gaat er gekeken worden of er een oplossing gevonden kan worden om het nieuwe stadion van Feyenoord alsnog te bouwen.
Dit meldt De Telegraaf. Feyenoord heeft geen vertrouwen meer in het megaproject en wil definitief stoppen met het doorontwikkelen van Feyenoord City. Mede door een koerswijziging bij Bouwconcern BAM en de gestegen bouwprijzen ziet de Rotterdamse club het project niet langer als haalbaar.
Volgens de krant is het meest logische dat er een uitstel gaat komen van een jaar. Dan kan er gekeken worden of de prijzen voor staal, beton en andere grondstoffen weer naar een normaal niveau gaan zakken. Wel moet er dan extra geld vrijkomen, maar eerder is aangegeven dat er vanuit de gemeente 'geen cent extra' naar het nieuwe stadion gaat.
''Dan moet dat bij ons ook gebeuren''
Het nieuwe stadion moet in de ogen van de gemeente de aanjager van het totale project Feyenoord City blijven. "Daarom zegt Aboutaleb: laten we hier nog eens eventjes over praten'', vertelt journalist Marcel van der Kraan. ''Maar dan zegt Feyenoord natuurlijk: ja prima, maar dan moet de gemeente meer bijspringen, meer financiële zekerheden geven of ons wat meer lenen of toestoppen. Er worden natuurlijk ook tientallen miljoenen gebeurd bij het Boijmans Van Beuningen-museum, wat veel duurder werd. Dan zegt Feyenoord: daar kan het wel, dan moet dat bij ons ook gebeuren. Daar zitten we nu."
Topreactie
crashtestdummy +22277
Het is een rare tijd. We hebben geen geld, maar wél de minste verliespunten. Feyenoord City gaat niet door, maar stiekem toch. We blijven voor én tegen, wensen elkaar de tyfes, maar kom niet aan onze medesupporters. We gaan de Fucking Conference Perenleague winnen, want we zijn nu eenmaal overal de eerste mee. We zijn kampioen polletje kapen, willen spelers pas als ze de stad kennen, als ze fris uit hun ogen kijken en breed gedragen zijn. We wilden Dessers niet, dus vinden we hem nu een loser én Fucking eindbaas tegelijk. We zijn gewoon raar, maar wél aanhanger van de mooiste club ter wereld. Wij zijn Feyenoord.
Plaats reactie
ferdi30 +5338
⬇️
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/07/met-woorden-wordt-feyenoord-city-nog-in-leven-gehouden-a4064569
Robin Brouwer +104
Je kan het drammen vinden waar gaat Feyenoord spelen dan over 2 jaar huur is opgezegd 2 jaar geleden .Voor degene die daar wil blijven ga er lekker zelf voetballen heb je aardig G team o nee deze mensen staan hier ook ver boven .Hersenloos kutvolk dan die het gewoon toelaat volle blikken naar iemand ze hoofd gooit zijn ook niks waard. BLIJF GEWOON THUIS ALS HET JE TOCH NIET INTRESEERT DAT HET VZK LEEG GAAT DOOR ZULKE FUCKING KK MONOGOLEN
Cees.v33 +6
Er is een woord voor kansloze stel: STADIONDRAMMERS.
ernst H +4998
Rijnmond heeft dus gewoon valse informatie verstrekt.
Wat wel vaker gebeurd als het om dit dossier gaat.
Die Arno Vermeulen, zat ook een zooi onzin te verkondigen....
Of ze bij die overleggen aanwezig zijn en er verstand van hebben.
Pride of Rotterdam +358
Ik weet niet of iemand ooit van de noord-zuid lijn heeft gehoord in dat zure dorp in noord Holland. Die kosten werden ook vertienvoudigd ofzo en daar hoorde je niemand over.
Werd een begroting gemaakt van 7 ton maar kostte uiteindelijk 3 miljard.
Gladdeharry +9202
Hoe zou zoiets gaan bij een verbouwing van de Kuip? Precies hetzelfde dan toch?
Andre010 +4676
Ja, daarbij heeft het Rijk niets meer betaald dan van tevoren was afgesproken maar was het de gemeente die elke euro zelf moet bijleggen. En daarbij was het geen keuze om te stoppen, want ze waren al jaren bezig geweest. Hier praten we alleen al 10 jaar voordat de eerste paal de grond in gaat.
supportervanhetspelletje +1747
Dus de gemeente gaat nu eventjes ipv voor 40 miljoen ook even voor de verhoogde bouwkosten van 100 miljoen extra garant staan of investeren... dus 140 miljoen ? Benieuwd hoe ze dat gaan uitleggen aan de inwoners van Rotterdam?
Ik heb het hier al vaker gezegd... niet Feijenoord zal het meeste profijt hebben van het nieuwe stadion (lees financieel en sportief gewin) maar de gemeente, onze burgermeester (prestige), bouwondernemingen, investeerders, Goldman Sachs, projectontwikkelaars, ed
Ditgaat al helemal niet meer over voetbal, maar financieel gewin en prestige gewin van derden
j0eyv +953
Dus jij dacht dat deze hele ontwikkeling om Feyenoord als club draaide? Totaal niet zelfs.. 't gaat inderdaad om de omgeving en stad waarvan Feyenoord mag meeprofiteren.
Wat dacht je dat Sparta en Excelsior doen als ze een nieuwe locatie nodig hebben? Ik zou er niet gek van staan te kijken als de gemeente uiteindelijk alle 3 de clubs in 1 omgeving stopt.
supportervanhetspelletje +1747
Dat echt never nooit niet gebeuren... maar wat je wel kan verwachten is dat zodra de gemeente dit FC plan erdoor drukt en dus veel meer moet bijdragen dan die eerder maximaal gestelde 40 miljoen, (wat dan meer dan verdriedubbeld zal worden) , dat dan die andere 2 clubs ook de komende jaren op de stoep gaan staan en terecht. Als stad zijnde kan je niet 1 club alles geven en de andere 2 mogen zichzelf even bedruipen. De gemeente zal zichzelf in een heel lastig pakket brengen met deze move.
Daarbij komt maar weer de betrouwbaarheid van de politiek om de hoek kijken....... jarenlang keer op keer roepen dat 40 miljoen echt de max is wat de gemeente gaat investeren in FC..... nu er dus een streep lijkt te gaan door het hele plan, zullen ze er toch weer op terug moeten komen.... whats new
RSRotterdam +833
Hoe hebben ze dat depot van Boijmans dan uitgelegd
supportervanhetspelletje +1747
Kom op man, dat kan je toch niet vergelijken met elkaar... Feijenoord dat graag zelf beschikking wil hebben over het stadion of een gemeente dat een eigen pronkstuk van de stad renoveert? Appels met peren. Daarbij zit er een geheel ander businesscase achter, waarbij de risico's bij een stadion (lees dat je als gemeente later nog tientallen miljoen moet bijstorten) vele malen groter is. Zet je Feijenoordbril ff af aub
ezechiel +2222
De Kuip stort vanzelf een keer in zoals bij NEC en AZ en dan mooi op woudestein spelen
SVR +395
NEC en AZ zijn van die moderne nieuwbouwgedrochten he. Om maar te bouwen lekker goedkoop houden en weinig controle op de bouwers.
Cees.v33 +6
Een nieuw gebouwd stadion stort eerder in dan de Kuip hoor. Kijk maar naar NEC, AZ en Twente.
ron1872 +8212
Precies! De Kuip is zo enorm massief gebouwd, die zal nooit gaan instorten.
Doellat +5462
Dubbele petten, foute bestuurders en onvoorstelbaar lomp gedrag. Ga je zo met gesprekspartners om, wordt je, net als het tuig, niet voor vol aangezien op dit niveau. Maar nou denk ik dat dit niveau sowieso een paar paar treedjes te hoog is gegrepen voor Bodegom.
Deze man moet echt heel snel verwijderd worden uit de rvc. Een gevaar voor Feyenoord.
DonBianc +2594
Lekker een Europese aanbesteding uitschrijven. Genoeg bouwbedrijven in het buitenland die het voor veel minder willen doen
elniekos +385
RED DE KUIP
Leguaan69 +4334
Idioot, ga slapen.
elniekos +385
nee wij blijven wakker tot de kuip haters uitgestorven zijn
Jaeger +1667
Kan de gemeente het niet gewoon bekostigen en Feyenoord huren?
SVR +395
Nee, dan zijn de inkomsten van het stadion te laag. Daarom moet Feyenoord zijn stadiongerelateerde omzet naar de nieuwe bv overhevelen, Anders niet genoeg inkomsten om uberhaupt de hypothecaire leningen voor FC rond te krijgen.
Kaloe +9649
Oplossing is alle hoodies oppleuren naar Siberië en supporter worden van FC Putin .
Robbert van Ede +648
Als de gemeente door wil gaan met de provincie overleggen. Anders is het wachten tot er metaal moeheid is en het stadion van ouderdom uit elkaar valt. Helaas komt aan alle goede dingen ooit een eind en duurt niks voor eeuwig.
eppo +73321
De honden blaffen maar de karavaan trekt verder.
sander71 +2919
Pffffff.... Weer een jaar uitstellen, besluitloos en zaad dodend
scritor +13664
wat een goed nieuws! het project leeft dus nog, maar ons Feyenoord trekt aboutaleb het vel over de neus. hoop doet leven!
SVR +395
Nee joh, Feyenoord wordt zwaar bedreigd door Abou, projectontwikkelaars, GS en zelfs stadion de Kuip. Je had 3 jaar geleden nee moeten zeggen, nu zijn er teveel belanghebbende buiten de bvo en zijn er teveel kosten gemaakt en verplichtingen aangegaan (in het grotere geheel), dus als de bvo nu nee zegt worden ze in stukken gescheurd door de andere belanghebbende. Lekker gewerkt pikkies!
ferdi30 +5338
Breaking : AD zojuist
Er wordt voorlopig geen knoop doorgehakt over een eventueel nieuw Feyenoord-stadion. De clubleiding wil de komende twaalf maanden nadenken over wat het beste is voor de toekomst van de club. Het Rotterdamse college wil graag door met de plannen, maar beseft dat dat onder de huidige omstandigheden niet lukt.
Jguz +662
Vuurwerk!!!!!!
JoeJoe +9208
Onrealistisch plaatje van ons prachtige nieuwe stadion, zet dan in ieder geval wat vuurpijlen op de tekening
ezechiel +2222
😂😂😅
guc75 +11014
Waar maken we ons nou druk over? Te Kloese komt eraan, het wordt opgelost!!!!!
atrois +56
60.000!
Hadden wij ooit kunnen denken,
Wij van 't Afrikaanderveld,
Dat straks om ons groene laken
60.000 wordt geteld?
Had rood-wit ooit mogen hopen
Op wat nu reeds nodig blijkt,
Dat binnen zo weinig jaren
Zoveel groots zou zijn bereikt?
En hoe kon zo iets groeien,
Hoe kwam die realiteit,
Hoe kan Feijenoord het wagen
In een negatieve tijd?
Alles kan ik vlug verklaren,
Het m o e s t komen op den duur;
Door de wilskracht van de leden
En de eendracht in 't bestuur!
Phida Wolff
guc75 +11014
Waar ik nog niemand over gehoord heb, in al die jaren dat Feyenoord City speelt, is waarom er niet onderzocht is wat de mogelijkheden zijn van het bouwen van een nieuw stadion maar dan in afgeslankte vorm. Misschien in het begin iets minder geld besteden aan de buitenkant en gewoon zorgen dat er stoelen, skyboxen en een veld staan en daarna de rest aankleden. De rest afbouwen als de prijzen wat gezakt zijn...
DrF +3076
Of niet half in de Maas..
atrois +56
60.000!
Hadden wij ooit kunnen denken,
Wij van 't Afrikaanderveld,
Dat straks om ons groene laken
60.000 wordt geteld?
Had rood-wit ooit mogen hopen
Op wat nu reeds nodig blijkt,
Dat binnen zo weinig jaren
Zoveel groots zou zijn bereikt?
En hoe kon zo iets groeien,
Hoe kwam die realiteit,
Hoe kan Feijenoord het wagen
In een negatieve tijd?
Alles kan ik vlug verklaren,
Het m o e s t komen op den duur;
Door de wilskracht van de leden
En de eendracht in 't bestuur!
Phida Wolff
wadihalfa +311
Gewoon meebetalen voor een icoon in de stad. Gemeente is een beetje gierig richting Feyenoord. Booimans, maar ook songfestival hebben ongekende bedragen gekregen. Eindelijk worden de onderhandelingen eens wat harder gespeeld, ik verwacht eind van het jaar akkoord op stadionplan
referer +629
Ik denk dat Feyenoord verwachtte dat Rotterdam water bij de wijn zal doen.
guc75 +11014
Vandaar dat het stadion voor de helft in de maand wordt gebouwd.
Geitekaas +44845
Derksen kan nog steeds de naam van Slot niet uit z'n mond krijgen....
Brutaal1908 +8979
JAAAAA DESSSSSSSERRRSSSSS 1-0 !!!!
el_capitano +14076
Samenvatting aan het kijken?
Brutaal1908 +8979
Ja 20x gedaan hahaha
fozzies +3051
Ik ook
SuperGuidetti1. +76957
Wat ging het heerlijk los in de Kuip zeg, ongekend.
FREVER +16990
Dat was thuis niet anders hahaha 😂
feytotdedood +2157
uw stream loopt achter
fozzies +3051
Mijne ook
Paulus98 +158226
Derksen is weer zeer negatief over ons cluppie.
Ik snap nu wel waarom hij niet in de kuip durf te komen.
crashtestdummy +22277
Hij is thuis al een keer van de trap gedonderd ...
MrMe +3367
Hoj mocht ook niet op die trap staan.
BeertjeBoshout +116
Hoe is het met de trap gesteld?
el_capitano +14076
Nou de nieuwe directeur mag hij niet.
Das duidelijk....
Feyenoord078 +116924
Misschien gewoon bang voor het oude stadion
crashtestdummy +22277
Het is een rare tijd. We hebben geen geld, maar wél de minste verliespunten. Feyenoord City gaat niet door, maar stiekem toch. We blijven voor én tegen, wensen elkaar de tyfes, maar kom niet aan onze medesupporters. We gaan de Fucking Conference Perenleague winnen, want we zijn nu eenmaal overal de eerste mee. We zijn kampioen polletje kapen, willen spelers pas als ze de stad kennen, als ze fris uit hun ogen kijken en breed gedragen zijn. We wilden Dessers niet, dus vinden we hem nu een loser én Fucking eindbaas tegelijk. We zijn gewoon raar, maar wél aanhanger van de mooiste club ter wereld. Wij zijn Feyenoord.
tsjiendwal +2054
Top man
tsjiendwal +2054
Als ik die Woerts hoor!!!!!!! Wat een verschrikkelijke lul.
Feyenoord078 +116924
Het is net of er een willekeurig FR12 lid aan die tafel zit.
Tilburgert +56854
Nietes!
FR-Arnhem +51782
Dennis te Kloese is ONDERWEG
Willem10 +11990
Haha. Gaan we met 1000 ("normale" ) supp. nu sterretjes afsteken bij het stadion?
Feyenoord078 +116924
Gelukkig schrijf je zelf normale al tussen haakjes.
Willem10 +11990
Gelukkig wel. Dat duid op zelfkennis en zelfreflectie. Iets wat de capuchonnetjes ontberen.
Feyenoord078 +116924
Heerlijke zelfoverschatting!
DrF +3076
Sterretjes? Fakkels, 10000 klappers!
f-e-ij-e-n-o-o-r-d +11119
Gaat wel kriebelen toch als je zo die nieuwe Kuip ziet tegen de Maas aan! Schitterend gezicht!
Overigens dat plaatje van een 3e ring om de huidige Kuip ook bizar mooi! Maar helaas is renovatie niet te financieren en zijn alle grondpositues al gekocht en is de gebiedsontwikkeling op Zuid een onomkeerbaar feit geworden.
BrilletjevanvanDaele +5855
Verkoop van grond levert meer op dan een woning.
Dus snel die zooi verkopen en de kuip verbouwen
Goedkoper dan dat kreng in de maas
f-e-ij-e-n-o-o-r-d +11119
Dat is dus niet waar.
Marciali +1674
Heerlijk en te verwachten dit! Burger (niet Wouter) Betaald! Stadion komt alsnog en Feyenoord heeft een veel betere deal! Gemeenten kunnen heeeeel goedkoop geld lenen via gemeente bank! Dus zie geen probleem
Waarom +10
Bodemloze put dat Feyenoord.
RoodWitMaastricht +10073
Potverdorrie, hebben ze straks nog voor niks vuurwerk afgestoken voor de Kuip…. 🤣🥳
martino1987 +14830
Als de gemeente bijvoorbeeld alle zaken die in het stadion wordt gebouwd zoals horeca winkels bioscoop de parkeer garage dit soort dingen op zich neemt dan is het wel mogelijk voor Feyenoord en dit zou ook echt geweldig zijn want dan krijg Feyenoord een gloednieuw stadion voor een meer dan redelijke prijs. als de prijzen voor de fans ongeveer hetzelfde blijven dan hoop ik toch wel dat iedereen dit zou steunen.
010dragert +4970
Prijzen blijven niet hetzelfde hoor, gewoon 2e baan nemen of hypotheek voor een sk.
FRKEVV +5193
Nogmaals; die zooi komt niet in t stadion maar op de strip rondom t stadion. Dat betaald de gemeente al, dit gaat puur over de bouw van het voetbal stadion (stoeltjes en een veld) en niks anders
Paulus98 +158226
Alleen de noord tribune gaat 2x zo duur worden, vanwege de boetes.
f-e-ij-e-n-o-o-r-d +11119
Ik ga zo naar de Kuip vieren dat het nieuwe stadion toch gewoon doorgaat!!! Hahahaha…
Oja… en ik neem heel ondeugend een vuurpijl mee! 😂
Paulus98 +158226
Ga je gelijk, kom ik ook, effe plezier maken daar.
Paulus98 +158226
Zo, het vuurwerk is ook voor niets ontstoken, lache.
crashtestdummy +22277
Ik heb een miljoenklapper besteld bij Ali Express, voor als de eerste paal de grond in gaat.
Painer1 +9807
Haha nu het ons uitkomt geloven we ineens allemaal heilig in Chris Woerts...🤣🤣🤣🤣
Paulus98 +158226
Misschien niet, maar het is wel leuk, want de tegenstanders van FEYENOORD CITY, dachten dat het andere bericht de juiste was.
Painer1 +9807
Bedoel eigenlijk meer mbt tot de schuldenlast
Paulus98 +158226
Zet er even een d tussen.
Painer1 +9807
Gedaan.
Paulus98 +158226
prima.
Painer1 +9807
Maak jij er nog even "het juiste" van?
Arnout Bijl +2285
Eigenlijk best bizar, heet ene na het andere mega-bouwproject schiet hier uit de grond, maar wel al 10 jaar steggelen over een nieuw stadion..
We zitten hier in ROTTERDAM.. (!)
T is geen fuckin' Deventer o.i d..(!)
Grover +5326
Overal trekt de gemeente de portemonnee voor, maar hier is een paar uitgeleende kwartjes al bijna te veel.
Spiderpig +177394
Hebben niks met voetbal
Arnout Bijl +2285
Man, geld zat hier.. (!) Daarom ken ik er gewoon niet bij dat we dit als stad/club zijnde niet kunnen realiseren, kom op zeg, als 't in' 37 kon moet 't nu ook toch lukken.? Bouwen die handel!
Heisenberg +6261
Zal over de woningen gaan en niet het stadion
FRSebbie +38422
Volgens mij is dit dus gewoon een strategische zet geweest van Feyenoord. Als voetbalclub laat je je toch ook niet voor het karretje spannen voor een project dat voornamelijk uit woningbouw bestaat?
Casder +14197
Hahaha. Feyenoord City komt er toch niet. Hup hup renoveren.
FR1908 +426
Stadion kom er gewoon
Grover +5326
Woerts zegt dat renovatie de enige optie is. Nieuwbouw gegarandeerd dus.
jepe1949 +6730
Extra probleem is dat tijdens renovatie v/d Kuip er van de UEFA geen Europese wedstrijden gespeeld mogen worden.
Waar wil je die dan spelen.
Op het Kasteel. ? ? ?
DIRK7THEDON +1952
Ahoy ombouwen
Waarom +10
In die grafbak doen ze het al jaren een stuk beter!
Grover +5326
Geen idee joh, verder dan het belang van ome Aat z'n portemonnee zijn die renovatieplannen nooit gekomen.
jepe1949 +6730
Heeft niets met ome Aat te maken maar met UEFA regels.
Grover +5326
Heeft wel met de belangen van ome Aat te maken dat het renovatiekamp nooit nagedacht heeft over de consequenties van renovatie. Stel je voor dat er iets uitkomt waaruit blijkt dat renovatie toch niet zo slim is. Kan ome Aat fluiten naar zijn miljoenen.
jepe1949 +6730
Vanuit die hoek bekeken heb je gelijk.
Laat hij maar snel die 50 miljoen storten.
Is het 1e probleem opgelost.
Grover +5326
50 miljoen om de club te helpen, geen probleem. Zodra er voorwaarden aan vast zitten die de club in de weg zitten, liever niet.
jepe1949 +6730
Bij ome Aat kan je ervanuit gaan dat zijn voorwaarden de club in de weg zullen zitten.
Dit hele Feyenoord City drama vind zijn oorsprong in de graaicultuur van de rijke Rotterdammers.
Dat Feyenoord eraan kapot gaat is hen om het even.
De enige weg omhoog is om van FEYENOORD weer een VOETBALCLUB te maken waar het KAPITAAL op het VELD staat en waar het primair om voetbal gaat.
Prijzen winnen, mooie transfers scoren, hogere TV gelden binnenhalen is het motto.
Sluit een goede hypotheek af op de Kuip en knap het dan simpel op.
Overkapping eindelijk origineel maken zoals hij bedoeld was en een 3e ring ( dan 1e ring ) naar beneden maken.
Dan ontstaat er genoeg ruimte om op de, dan, 2e en 3e ring heel veel business faciliteiten te maken die al deze kosten ruimschoots kunnen dekken.
Halen we daarmee Ajax en PSV in?
Geen idee maar mij zal dat eerlijk gezegd om het even zijn want Feyenoord is mijn club.
Aanhaken bij de top van Europa lukt toch nooit meer.
Met enige regelmaat aanhaken in Nederland kan dan heus wel.
Als het voetbal er maar goed uitziet dan is het mij prima.
Grover +5326
Wat je beschrijft is een noodverband en gaat het stadionprobleem dat we hebben (oud, einde levensduur) niet voldoende oplossen. Het enige dat je ermee bereikt is dat je de huidige discussie 20 à 30 jaar naar achter schuift. Hebben we dan meer geld? Zijn de bouwkosten minder? Is altijd koffiedik kijken.
jepe1949 +6730
Daar heb je helemaal gelijk in maar als we nu eens de huidige stadiondiscussie 20-30 jaar verleggen dan is er veel bereikt lijkt me.
Als er dan met de gewonnen tijd maar iets nuttigs gedaan wordt tenminste.
Structureel meer geld vind je alleen maar als je als BVO ( de naam zegt het al ) je eindelijk eens uitsluitend richt op je core business en dat is toch echt voetbal.
De bouwkosten zullen nooit minder maar altijd meer worden dus daar hoef je geen punt van te maken.
Ik denk dat er een voorbeeld aan PSV genomen moet worden en dat is gewoon, stap voor stap, bouwen aan je bezoekersfaciliteit.
En dan kom je direct tot de kern en dat is een volledige samenvoeging van Stadion en Voetbaltak.
Als die samen gevoegd zijn kan er vanuit de voetbalafdeling geld naar de afdeling bezoekersfaciliteiten gesluisd worden.
Het is niet zo moeilijk.
Ik volg Feyenoord nu vanaf 1962 toen men 2 maal achter elkaar kampioen werd met een werkelijk droomelftal.
Daarna is het altijd op en neer geweest en nadat de grote voorzitter Cor Kieboom zich terugtrok is het bestuurlijk minder geworden.
Met alle gevolgen van dien.
Laat Toon van Bodegom de werkelijke opvolger van Cor Kieboom blijken te zijn.
Dan is de kans groot dat Feyenoord zijn plaats in het Nederlandse voetbal weer inneemt.
Brambino +20705
Het verhaal van Chris Woerts klinkt al een stuk realistischer dan van die witte chinees
kevinmulFR010 +18073
Abou geeft liever geld uit aan zn snuif
frcabral +876
tot in 2040
Anthony.A +974
er is weer nieuw hoop!
feyenoord city!!!
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties