'Timber duurste aankoop in geschiedenis van Feyenoord'

'Timber duurste aankoop in geschiedenis van Feyenoord'

Quinten Timber gaat de nieuwe middenvelder van Feyenoord worden. Ook De Telegraaf meldt dat er een akkoord met FC Utrecht is bereikt over een transfersom. De ochtendkrant weet dat de Rotterdammers diep in de buidel tasten om Timber naar De Kuip te halen.

Feyenoord maakt een bedrag over van 8,5 miljoen euro vast en dat kan nog oplopen met maximaal 1,5 miljoen euro door bonussen. Ook heeft FC Utrecht een doorverkoop percentage bedongen. Hiermee is Timber de duurste inkomende transfer ooit van Feyenoord.

Het record staat nu nog op namen van Danko Lazovic en Marcos Senesi. Voor de Servische spits en Argentijnse verdediger werd een bedrag van zeven miljoen euro betaald. Javairô Dilrosun is recent ook aangekocht en vinden we met vier miljoen euro terug op een twaalfde plek. Hieronder een volledig overzicht op basis van Transfermarkt.

# Speler Bedrag
1 Timber 8,5 miljoen
2 Senesi 7 miljoen
3 Lazovic 7 miljoen
4 Berghuis 6,5 miljoen
5 Haps 6 miljoen
6 Ono 5,5 miljoen
7 Cruz 5,4 miljoen
8 Makaay 5 miljoen
9 El Ahmadi 5 miljoen
10 St.Juste 5 miljoen
Lees meer over
Quinten Timber
Plaats reactie
666

marrecos +29619

Word Gnonto niet teveel gehyped ? Begeeep dat hij gisteren helemaal niks heeft laten zien . Ook in competitie viel hij wel eens in en werd er ook weer uitgehaald . Wedstrijden dat hij totaal onzichtbaar en zelfs afwezig is. Is niet heel gek als je 18 bent , maar dit risico kunnen we toch niet lopen voor 10M ?!

28-07-2022 20:29

marrecos +29619

Heb geen problemen met de prijs , doorverkoop van 20% en maar een 4-jarig contract wel . Had toch wel gehoopt op 10% en 5 jaar

28-07-2022 20:26

tona12 +53

8 .5 zonder een extra nul was realistischer...

28-07-2022 11:10

Reetkever +5591

Goede aankoop, hoop dat ie snel z’n draai gaat vinden bij Feyenoord, en Till uit het Nederlands elftal speelt.

28-07-2022 02:06

Robbest64 +678

Goeie aankoop. Talentvolle gast waar we nog veel plezier aan gaan beleven.

27-07-2022 21:07

FR08pjotr +20411

Totaal onverantwoord dit, echt bizar

20% is tering veel en slechts 4 jaar contract betekent dat je er Max 2 jaar van kan genieten om hem nog enigszins met winst te verkopen. Stel hij gaat dan voor 20 miljoen de deur uit, hou je 16 over terwijl je 10 hebt geïnvesteerd.

6 miljoen winst op je recordaankoop dus… echt waardeloos. En dat is het meest gunstige (!) scenario, want gast is nog maar 21 en heeft nog niets bewezen. Stel dat hij flopt gooi je de volledige winst van Malacia dus weer weg

27-07-2022 18:44

johanj34 +4003

Het is hier ook nooit goed hè.

27-07-2022 20:09

tona12 +53

Ja max 8 ton waard.

28-07-2022 11:11

Goofy1973 +3078

10 mln +20% doorverkoop percentage.....dus als je hem voor 20 mln weer verkoopt, hou je er 18 aan over...laten we hopen dat hij het goed gaat doen. Financiële risico is echt enorm voor een club als Feyenoord, waarbij het eigen vermogen nog steeds niet denderend hoog is.

27-07-2022 18:27

010jeroenFR +198

20% van 20 is toch 4 mil?

27-07-2022 19:59

BaasineigenKuip +1294

Ssssst. Niet aan FC Utrecht doorvertellen!

28-07-2022 00:19

Goofy1973 +3078

Doorverkoop percentage gaat in de regel over de winst die gemaakt wordt

29-07-2022 09:48

Ancrath +1210

Bij Utrecht mogen ze in hun handen knijpen met Zuidam, want dit is natuurlijk een belachelijk bedrag. Zeker als je er nog vanuit moet gaan 1.5 miljoen extra plus een doorverkooppercentage over te mogen maken later.

27-07-2022 18:25

REV +1373

Kunnen we niet beter Jordy Zuidam halen?

27-07-2022 18:21

boerindekuip +4664

450.000 voor Aursnes en 8,5 milj voor zn vervanger. Kunnen we zien als vooruitgang. Maar waarom gaan we niet gwn weer shoppen in die vrieskist competitie van Noorwegen? Loopt de laatste jaren veel talent rond en je kan voor 2 knackebrod 50 een topper ophalen

27-07-2022 17:34

samdjs +4201

Wie is de beste speler uit dit rijtje? Ik zeg Ono!

27-07-2022 17:06

Eddie +3764

El Ahmadi

27-07-2022 17:27

hoekieuitzoekie +21648

Qua prestaties bij ons? Ono. Qua prestaties gedurende zijn carrière Makaay natuurlijk.

27-07-2022 17:37

samdjs +4201

Prima analyse. De juiste hoek gekozen.

27-07-2022 18:11

Bjorn1980 +6080

Op naar de spelers boven de 10 miljoen

27-07-2022 16:42

FRRMS +26121

Ik heb niet zo op Utrecht gelet maar hij is me ook nooit opgevallen?
Waar gaan deze bedragen over

27-07-2022 16:28

tona12 +53

T feit dat ze destijds overliepen naar de joden is reden genoeg hem vanaf dag 1 uit te fluiten

28-07-2022 11:13

LARSCF2 +3120

Ik zie niet waarom je zoveel neerlegt voor Timber

27-07-2022 16:04

Wieckbud +2228

helaas, miskoop. Zwaar overschat

27-07-2022 15:24

Bal-Bal +5064

Even screenen en over 4 maanden weer erbij pakken.

27-07-2022 15:58

Eddie +3764

Jouw gave moet wél een last voor je zijn, of niet dan? Als je zoveel al lang van tevoren weet

27-07-2022 17:29

Dre3000 +6190

Ongelooflijk

27-07-2022 15:21

Kaloe +9506

Hoop dat er nog iets overblijft voor n linksback .

27-07-2022 15:20

Rvpersie13 +512

Zijn er niet meer spelers zoals Aursnes die je voor 4,5 ton kan kopen.. je kocht hem voor zoveel en nu heb je een beetje geld en koop je iemand voor 8,5 mil..

27-07-2022 14:57

Ancrath +1210

Snap het ook niet, zijn voor mindere bedragen vast wel spelers te vinden die beter passen

27-07-2022 18:28

Mearte +8153

Ik vermoed dat dit hoge bedrag wel te maken zou kunnen hebben met Slot. De enige reden die ik namelijk kan bedenken dat zo'n bedrag word neergeteld is dat Slot hem als zeer belangrijke schakel in het team ziet. En ja, op dit moment zou ik Slot dat vertrouwen ook wel durven geven.

Maar is pure speculatie natuurlijk..

29-07-2022 07:24

Armin +8912

Veel geld, hopelijk maakt hij het waar.

Dat die min of meer roots uit 020 heeft maakt me geen ene reet uit. Als die onze mooie club naar een hoger niveau brengt, vind ik alles best.

Veel succes Quinten, maak ons blij met een hattrick tegen 020.

27-07-2022 14:54

tona12 +53

Uit onze jeugd en toen met fopneusjes geheuld....nooit doen!

28-07-2022 11:14

1908forever +18246

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden.
10 miljoen voor een speler die eigenlijk liever bij de concurrent speelt.
Maar naar ons toe komt omdat hij niet rechtsback wil spelen.
Ik hoop dat hij echt zo goed is als ze bij Feyenoord denken.
Want anders geef je niet zoveel geld uit voor een middenvelder.
Dan moet hij voor dat geld wel een contract voor minimaal 5 jaar gaan tekenen en er moet in zijn contract komen te staan dat als hij een binnenlandse transfer wil maken er minimaal 25 miljoen moet worden neergelegd.

27-07-2022 14:34

Bal-Bal +5064

Op spelers met clubliefde kunnen we geen team maken. Je hebt jongens nodig die niks om Feyenoord als club geven maar wel als werkgever en hun best doen om de stap naar de europese sub top te maken en dat is voor Feyenoord weer mooi om geld te pakken

Sinisterra was er zo een en dat is aurnses ook. Daar worden we wild omdat we die voor een paar tientjes hebben gehaald en dik kunnen verkopen.

27-07-2022 16:00

1908forever +18246

Hij hoeft voor mij geen club liefde voor Feyenoord te hebben.
Maar ik vind wel dat je als club ervoor moet zorgen dat je concurrenten er niet van profiteren als hij bij ons een topspeler word.
Daarom vind ik dat je in zijn contract kunt aangeven dat zodra bijvoorbeeld 020 hem willen overnemen ze daar ook fors prijskaartje aan hangen.
En niet dat ze weer voor een koopje bij ons komen shoppen.

27-07-2022 16:23

veldhoen +3280

Tijdens een interview vorig jaar gaf hij aan nog steeds met zijn broer in 1 kamer te slapen. Zouden ze dat nog steeds doen?

27-07-2022 14:28

basisspeler +1775

Of een speler duur is kun je pas na een seizoen bepalen.

Als Timber ons, mede door zijn goede spel, een plaats in de (voorronde) Champions League bezorgt dan is het uiteindelijk weer een koopje.

27-07-2022 14:02

pipi +116

Is het nou dit seizoen al dat als je tweede wordt Feyenoord zig ook direct plaats voor poule fase Champions League komt of volgend seizoen ik weet door dat Nederlandse clubs zoveel punten hebben gehaald dat het er aan zit te komen weet alleen niet of het nou dit seizoen of volgend dat betekent zoizo 60mil

27-07-2022 14:31

hassan2 +43739

Volgend seizoen

27-07-2022 16:02

Goofy1973 +3078

Klopt, dit seizoen moet plek 6 veilig gesteld worden, dan spelen we volgend seizoen om 2 plekken in de groepsfase CL 2024/2025.

27-07-2022 18:30

prikkesteijn +312

het zal mij benieuwe deze jongen

27-07-2022 13:55

Penalty +292

Wat een gezeik weer. Als je hem hebt gevolgd afgelopen seizoen dan had je kunnen concluderen dat hij een uitstekend niveau heeft aangetikt en dat er nog zeer veel rek in zit.

Dit zijn de aankopen die straks ook weer een mooie transfersom gaan opleveren, met andere woorden dus waarde creëren op het veld. De aankoopsom is inderdaad fors, maar dat is de markt op dit moment. Had je hem voor een fooitje willen hebben, dan had je hem moeten halen voordat Utrecht hem oppikte voor bijna niks.

27-07-2022 13:51

jack98 +46868

Je had beter Aursnes, een echte Pitbull, kunnen houden dan te veel geld besteden aan een luie Timber aldus Kesha.

27-07-2022 13:45

wirie010 +1814

Wie is Kesha?

27-07-2022 14:21

jack98 +46868

Een Amerikaanse zangeres :)

27-07-2022 14:26

Eddie +3764

Maar Aursnes wil niet. Heeft 2x nee gezegd tegen nieuw contract.

27-07-2022 17:32

jimmy0180 +14515

4 jaar, 20% doorverkooppercentage. Vind het allemaal maar weer vreemd.

Dan moet je ‘m dus na 2 seizoenen verkopen, anders zit heb je straks dezelfde situatie als Aursnes of Senesi

27-07-2022 13:37

Eddie +3764

Zou je niet denken dat doorverkopen de hele opzet is?

27-07-2022 13:43

scritor +13590

timber, szymanski en kokcu.. das toch wel een middenveld om een hard houtje van te krijgen zeg!

27-07-2022 13:17

gozerkerel +4365

Dat is wel echt veel geld voor een speler die het 1 seizoen heeft laten zien, sorry hoor maar ik zie echt veel liever Aursnes verlengen en dat hij dit seizoen nog blijft, maar dat heeft ie afgeslagen helaas.

Dit wordt een hele hele dure gok, maar ik heb vertrouwen in Slot dat hij hier een fantastische speler van kan maken.

Nu nog een linksback of 2 en nog een laatste poging om die eeuwige Gnoto binnen te halen en we zijn klaar voor het seizoen.

27-07-2022 13:15

wirie010 +1814

Hij zat wel echt tegen de basis aan in die nichtenstad

27-07-2022 14:23

Stanley.A +2291

De markt is ook anders dan vroeger, ik denk dat je in deze tijd kuyt voor een miljoen of 10 kon ophalen bij Utrecht.

27-07-2022 13:12

doohnibor +108

Ik vind 8,5 miljoen + bonussen EN 20% doorverkoop wel heel erg veel van het goede hoor. Wel lekker dat hij er bij is natuurlijk.

27-07-2022 13:07

Mvk.N +149

Nu even kijken wanneer Corretje Pot weer met een interview komt dat als dit in hun tijd kon ze kampioen waren geworden met dickie en hem

27-07-2022 12:48

JS-FR1 +17054

Ik zou de hele staff en vooral Arne Slot belonen met een dikke bonus. Als ze dit ieder seizoen voor elkaar krijgen dan verdienen ze wat mij betreft een aandeel

27-07-2022 12:47

DirkieDirkieKuyt +34

Toch heel zonde dat de broertjes Timber de jeugd van Feyenoord wouden verlaten omdat we hun reiskosten niet wouden vergoeden en nu 8.5 miljoen neerleggen voor de minste van de 2.

27-07-2022 12:44

FRQQ93 +20359

Noem het maar de minste. Zijn beide uitstekende spelers

27-07-2022 12:45

JS-FR1 +17054

Wouden bestaat niet. Het is, hadden gewild

27-07-2022 12:48

wirie010 +1814

Ik ken een club die een speler gratis heeft laten gaan en voor 16 miljoen terug heeft gehaald.

27-07-2022 14:25

wifikabel +163

Is dat dezelfde club die er een voor 120k liet gaan en hem voor meer dan 30 mil terug hebben gehaald?

27-07-2022 15:08

FRalways +3815

Los van de financiële vooruitgang die we geboekt hebben, is het toch schitterend dat spelers nu graag naar Feyenoord willen komen om onder Slot te mogen voetballen.
Als het hem dit jaar weer lukt om het elftal zo te laten spelen dat het attractief is en dat het punten oplevert, zou dat echt een wereldprestatie zijn.
Contract voor het leven !!

27-07-2022 12:42

BlikHeinie +12689

Kan je ook niet meer vergelijken met 10 jaar geleden die prijzen

27-07-2022 12:41

PutdekselGooier +10945

Leuk man, zo te zien zijn we eindelijk uit de jaren 90' en in de 21e eeuw. Zeer triest dat onze duurste verkoop vóór dit seizoen Dirk Kuyt voor 18 miljoen was, en onze duurste aankoop 7 miljoen. Soort Heerenveen.

27-07-2022 12:40

FRalways +3815

Wat een gezond beleid al niet kan opleveren !

27-07-2022 12:43

PutdekselGooier +10945

Ja, en maar 20 jaar op hoeven wachten!

27-07-2022 12:46

KevinFRsweepteam +3357

Joh het zal mij allemaal aan mijn reet roesten als we maar weer mooi voetbal te zien krijgen.

27-07-2022 12:32

donnyloco +29

FC tussenjaar whoehoew

27-07-2022 12:30

DerKeijzer +3635

Dat vind ik een hoop geld voor iemand met één seizoen eredivisie op naam..

27-07-2022 12:27

EIJK1969 +4282

Maakt goede ontwikkeling door. Als Slot 8000.000 betaalt, weet je eigenlijk al geboeg. Er pas 21 he. Dan al bepalend kunnen zijn. Speelde van Bronckhorst nog bij Excelsior (huurbasis). En Ajax wilde meer betalen. Lieve gast die Timber. Welcome home

27-07-2022 12:43

010Fey010 +1963

Eindelijk geeft Feyenoord eens echt geld uit! Hopelijk maakt die jongen het waar! Ik heb er vertrouwen in maar je weet het natuurlijk nooit.

Nu nog een goede linksback en liefst nog een multi inzetbare verdediger extra en nog een middenvelder erbij. Dan zijn we wel klaar denk ik.

27-07-2022 12:25

Charles Twigt +171

Verkopen Aursnes met dikke winst dus win win situatie

27-07-2022 12:24

Kwintsheul +14588

Niet als Timber het niet waarmaakt.

27-07-2022 12:25

rood-wit +3761

Dat weet je vast na een kwartier al....

27-07-2022 12:40

Jakkie +9123

Het opportunisme viert wel weer hoogtij hier. Maar vooruit, het Kampioenschapsfeest van volgend jaar alvast in mijn agenda gezet. Tot dan;)

27-07-2022 12:23

Andre010 +4640

Gezien de selectie wordt dit tussenjaar nummer 365497324

27-07-2022 12:28

Jakkie +9123

Met die gozer van Volendam er nog bij is het een zekerheidje hoor.

27-07-2022 12:33

Rock +6489

Ik neem aan dat die goser door de scouting is gewogen en goed bevonden, als club wil en moet je wat, dan moet je schijt hebben aan die bedragen dat kost hij gewoon klaar.
Er komt zat binnen. Het is een goede investering hij is 22 past in het meerjaren plan en visie van jonge talentvolle spelers een podium bieden voor de absolute top, en als het zo doorgaat gaat feyenoord ook verdienen

27-07-2022 12:23

Panzerfaust +8428

Tering wat een berg centen, ben blij dat hij komt, maar voor 10 miljoen...

27-07-2022 12:20

Panzerfaust +8428

Met 1.5 aan bonussen die zeer waarschijnlijk uitgekeerd gaan worden.

27-07-2022 12:27

David.W +9647

Ook Utrecht heeft dat recht om hoog in de boom te zitten met hun transfers bedrag. En vergeet niet deze jongen heeft strax nog meer marktwaarde als hij zich zo door blijft ontwikkelen. Net als die Mexicaanse spits. Dus Feyenoord is spek koper..

27-07-2022 12:24

Panzerfaust +8428

En als hij zich niet zo blijft doorontwikkelen boren we gewoon ouderwets miljoenen door onze neus.

27-07-2022 12:30

SteveCook +716

Piekfijne analyse van je

27-07-2022 12:36

JozefKiprich +2750

Angst is een slechte raadgever Panzerfaust. Wie niet waagt wie niet wint.

27-07-2022 12:48

Panzerfaust +8428

Het is niet dat ik niet blij ben met zijn komst maar dit voelt als een paniekaankoop.
10 miljoen voor een speler van Utrecht blijft gewoon heel duur.

27-07-2022 12:52

samdjs +4201

Zo gaat dat in het leven.

27-07-2022 17:12

GloriousJustice +1597

Ja heeft al laten zien dat hij kwaliteit heeft en dat lang kan vast houden. Erg belangrijke speler voor Utrecht. Meestal gaat zo'n speler naar het buitenland of Ajax( en soms psv, Veerman) voor zo'n bedrag. Nu eindelijk pakt Feyenoord zo'n speler op. Ik ben benieuwd.

27-07-2022 12:26

Panzerfaust +8428

Naar mijn idee gaan dit soort spelers vaak voor een miljoen minder die kant op, Feyenoord had gewoon iets lager in moeten zetten aangezien er geen belangstelling was van PSV en hij sws niet naar Ajax wilde.

27-07-2022 12:32

GloriousJustice +1597

Til, koopmeijners, Wijndal, Elireza, Vincent Janssen, Veerman, ejuke, van den Berg, Suarez, en vast nog een hoop, dit is even wat ik zo kan bendenken. Die zijn allemaal voor veel geld gehaald hoor...

27-07-2022 12:38

Kevinmartens87 +1745

Ik moet het zien met deze jongen. Talent heeft hij zeker. Maar statistieken vorig seizoen bij Utrecht echt niet zo bijzonder. Kan me niet voorstellen dat hij er direct staat zoals Aursnes, Trauner en Til vorig jaar. En wanneer dit niet het geval is gaat zijn prijskaartje en zijn Ajax verleden direct negatief worden uitgelegd door de supporters. Hoop van harte dat hij het haalt, maar betrap mezelf toch telkens op enige scepsis.......

27-07-2022 12:16

mdw2 +8012

Is ook 6 jaar jonger dan Aursnes en 8 dan Trauner, logisch dat hij niet gelijk een ervaren voetballer is. Maar heeft meer dan genoeg talent wat Slot er allemaal snel uit kan halen

27-07-2022 12:28

Jonas1908 +660

Hopelijk wordt die pool de duurste volgend jaar.

27-07-2022 12:16

bmfrz +462

8.5 miljoen voor je duurste speler ooit. Dat matige record geeft aan hoe erg het wanbeleid is geweest van onze mooie club

27-07-2022 12:15

JozefKiprich +2750

Wat heb je dan liever, 17 miljoen voor miskoop Sulejmani?

27-07-2022 12:49

dionnn12 +184

Prima aankoop

27-07-2022 12:14

SuperGuidetti1. +72441

Goeie speler, gaat ons veel opleveren over een paar jaar. Welkom Quinten

27-07-2022 12:09

Bema777 +1012

Vejinovic 5 miljoen. Wat was dat zonde van het geld. :''')

27-07-2022 12:08

fr1985 +6279

Zo ken ik er nog wel een paar :)

27-07-2022 12:15

Feijenoord +5494

Bozenik 4 miljoen

27-07-2022 12:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties