Trauner komende maanden niet inzetbaar

Trauner komende maanden niet inzetbaar

Gernot Trauner is de komende maanden niet inzetbaar voor Feyenoord. De centrale verdediger moet geopereerd worden vanwege een knieblessure.

Trauner viel afgelopen donderdag tijdens de training uit met knieklachten. Uit onderzoek blijkt dat een ingreep noodzakelijk is om de kwetsuur te verhelpen.

De Oostenrijker, die in alle twintig officiële wedstrijden van Feyenoord voor de winterstop basisspeler was, mist daardoor naar verwachting een aanzienlijk deel van de tweede seizoenshelft.

Lees meer over
Gernot Trauner
Plaats reactie
666

Zoeterwoudernaar +45189

Geert centrum, vervanger voor Pedersen.
Iemand die wel voorzetten kan geven, als Pedersen een voorzet geeft scoort hij op het Kasteel.

28-12-2022 10:24

Briganti +181

Daley Blind?? Optie??

27-12-2022 22:56

Zoeterwoudernaar +45189

Johan Cruijff constructie. Kampioen worden met Blind en Danilo.

28-12-2022 10:24

Sasss +54163

Fuck...sterkte Gernot!

27-12-2022 22:05

Hallo023 +4

Zit te kijken wie er in Engeland rechts centraal staan en eventueel verhuurd of gekocht kan worden. Engeland vanwege duelkracht en niet voor de opbouw natuurlijk.
Nu zag ik Jan Paul van Hecke staan voor weinig.
Kristoffer Ajer huren tot eind seizoen mss. ?? enz.
Mogelijkheden zat en er zijn ook nog andere landen waar er goeie op de bank zitten.
Gernot stond er altijd, wat een gemis.

27-12-2022 12:27

JS-FR1 +17063

Eerst even lekker met vakantie en een paar dagen voordat we starten de onthulling uit de hoge hoed.
Een knieoperatie....

27-12-2022 11:48

karkop +6635

Wat een verschil met psv. Die verkochten gister gakpo en zijn nu een vervanger binnen aan het hengelen. Wij hebben nog steeds geen vervanger voor Aursnes... Zal ook wel tot de laatste dag duren voor we een vervanger voor Trauner hebben.

27-12-2022 10:58

jepe1949 +6718

Geef Wieffer nu gewoon een kans.

27-12-2022 16:05

karkop +6635

Graag! Maar tot nu toe is hij elke keer geblesseerd voor de voorbereiding uberhaupt voorbij is. Moet eerst zorgen dat hij een volle wedstrijd kan spelen.

27-12-2022 16:15

jepe1949 +6718

Aan elke blessure komt een eind kameraad.

27-12-2022 17:18

StaTactics +3258

Gewoon Geert op z'n plek zetten en iemand halen voor achter hem en Pedersen die zowel CV als RB spelen kan.

Het echte probleem is nog steeds de 6 positie. Trauner verbloemde veel maar als je mer Geert als CV speelt heb je een type Aursnes als stofzuiger nodig. Als Timber en Kockü weer mislukte een-tweetjes op het middenveld gaan spelen ga je de bietenbrug op.

Hartman - Hanko - Geertruida - Pedersen
Is gewoon een toplinie

27-12-2022 10:47

Waakvlam1989 +17495

Vind Pedersen verdedigend minder helaas. Neem Graz uit. Begaat ie een domme overtreding waardoor je laatste minuut verliest.

27-12-2022 13:00

Justinho +573

Dit is wel een kleine ramp te noemen! Weinig tot geen vervangers voor handen en daarnaast is het toch wel het anker van het team! Hopen op een wonder, want een vervanger van zijn kaliber is helaas niet voor een normaal bedrag te krijgen!

27-12-2022 10:12

ousi-feyenoord +388

Pff dit word wel een gemis hoor, je zag het bij Marokko als je 2 centrale verdedigers wegvallen ben je het helemaal kwijt achterin.. hopen dat we een redelijke vervanger kunnen oppikken

27-12-2022 10:04

DoubleSpy +8275

Stel dat De Vrij het zou doen voor een half jaar.
Dan staat Trauner heel de rest van het seizoen niet meer in de basis.

27-12-2022 09:45

hoekieuitzoekie +21655

Nu hoop ik dus wel dat er snel een CV komt. Want het seizoen afmaken met Geertruida centraal en Pedersen rechtsback is kwalitatief echt 2 stappen terug. Geertruida is de beste back en moet daar staan. En voor wie denkt dat Geertruida veel ballen achteruit speelt heeft nog nooit objectief naar Pedersen gekeken, die klapt ECHT alles terug op de keeper, en de helft van de keren nog te kort ook.

27-12-2022 09:27

StaTactics +3258

Het is een tactische fout om hem ongelanceerd aan te spelen. Het spel verdeel je vanuit het centrum. Een back heeft meestal maar 2 opties om de bal naar te spelen en die staan daarom altijd in de dekking. Op avontuur gaan ij zn eentje is helemaal uit den boze want bij balverlies ligt alles dan open. En dus speelt ie naar Justin. En die naar David of Gernot.

Malacia speelde ook alleen terug op de keepert tenzij Senesi Kocku of Sinisterra zich aan de dekking ontdeden. Alleen heb Pedersen een Alireza voor zich staan. Als hij die 5x per wedstrijd aanspeelt heb je 5x balverlies.

Geert op RB trekt bij aanval naar binnen en Pedersen vliegt er overheen langs de lijn. Daardoor is het logisch dar je van Geert meer passing naar anderen ziet. In balbezit rent ie eerst naar de RCM positie en dan naar voren naar hoek 16meter. Pedersen plakt aan de lijn en gaat voor de voorzet.

Met Geert als RCV en Pedersen RB zal je wel met een linksbenige flankspeler op rechts moeten spelen. Alireza kan alleen spelen met een naar binnen trekkende RB omdat ie met sn rechterpoot zelf die ruimte nodig heeft.

27-12-2022 11:01

eppo +71903

Verdammte scheiße.

27-12-2022 07:48

Edwinvz +1143

Opbouwend en verdedigend zo’n goede en belangrijke en constante speler. Echt een enorme aderlating. Ook in combinatie met Hancko het beste centrum van de eredivisie. En met kokcu daarvoor echt cruciaal voor dit elftal.

Al heb ik er wel vertrouwen in dat Geertruida hem goed kan vervangen. Ik verwacht alleen dat het een paar wedstrijden duurt voordat Geertruida echt goed op deze positie gaat spelen. En misschien ook met een slippertje zo af en toe. Vooral hoge ballen timen en wegkoppen vind ik bij Geertruida echt een verbeterpunt.
Ik vrees ook dat de rechtsback positie nu echt ondermaats is. Pedersen komt echt te kort en Benita op dit moment ook.

27-12-2022 07:47

Feyenoord1908frfc +881

Edwinvz, hoop toch niet dat we met Pedersen gaan voetballen… ik heb liever Benita dan Pedersen. Ik zie graag een vervanger komen voor Trauner. Rasmussen de rest van het seizoen laten spelen is ook geen optie!

27-12-2022 08:01

Yalmarr010 +1444

Niet mee eens, benita heeft nog veel te weinig laten zien.

27-12-2022 10:16

StaTactics +3258

Precies dit. Als Pedersen en Benita hetzelfde doen komt het eigen-jeugd-sentiment kijken. Bij dezelfde kutpass heb Benita het goed geprobeerd maar kan Pedersen er niks van.

27-12-2022 11:04

cipolini +13949

Een slippertje hoeft geen probleem te zijn als je er maar genoeg zelf maakt. Voor de transferwaarde is het ook beter als Geertruida daar gaat spelen en hij heeft er al vaak genoeg gespeeld.

27-12-2022 08:33

hoekieuitzoekie +21655

Waarom is dat beter voor zijn transferwaarde? Karsdorp en Kongolo brachten al hetzelfde op als Senesi en dat is alweer 5 jaar geleden. Goede backs zijn schaarser dan goede RCV's tegenwoordig.

En Geertruida is een betere back dan CV. Hij is gewoonweg te slordig in de dekking, en hij heeft die zijlijn nodig als hulpmiddel. Je zag het ook weer toen hij CVM speelde. Hij verzoop in het centrum en liet regelmatig zijn man weer weglopen.

27-12-2022 09:29

CrulioJuz1908 +9946

Ik wil het wel doen, hoor, ze mogen me gratis ophalen en ik hoef maar de helft van Trauner’s salaris.

27-12-2022 07:28

hoekieuitzoekie +21655

Ga jij nou maar gewoon je tuin doen

27-12-2022 09:30

CrulioJuz1908 +9946

Als je mij de helft van het salaris van Trauner geeft, sta ik de rest van mijn leven in de tuin.

27-12-2022 19:55

petertje73 +239683

Das mooi kut

27-12-2022 06:14

svds +33468

FR12 in een notendop... als Geertruida met dortmund in verband word gebracht lopen ze allemaal te schreeuwen hij mag niet weg afblijven.. als nu trauner weg valt en Geertruida gaat naar het centrum is het opeens niet goed genoeg en moet er een directe vervanger komen.. wat een stelletje clowns zitten hier

27-12-2022 05:08

Frjaja +3256

Voorlopig heb je het aardig naar je zin met 16094 plusjes, dus loop niet zo te zeuren

27-12-2022 07:56

hoekieuitzoekie +21655

Omdat Geertruida een hele goede back is en een veel mindere CV. Zo moeilijk is het niet.

27-12-2022 09:31

beppie172 +65799

En Pedersen ook een minder goede back dan Trauner.
Dus je verzwakt op 2 posities.

Daarnaast verwacht ik dat minimaal één en mogelijk beide spelers komende zomer vertrekken. Dan is het ook voor de toekomst al goed om een extra rechtsbenige verdediger te halen.

27-12-2022 10:03

Doellat +5427

Sven van Beek is waarschijnlijk de beste optie.

27-12-2022 05:02

beppie172 +65799

Heeft zijn vliegtuig al klaar staan.

27-12-2022 10:03

Legioen033 +2601

Sven heeft dit seizoen nog alles kunnen spelen bij Heerenveen. Het zou lekker zijn als hij ook geen blessures oploopt zodra hij een Feyenoord shirt aan zou trekken. Wat mij betreft een prima en haalbare optie.

27-12-2022 11:24

beppie172 +65799

Niet zo kleinzerig.
Pleister erop en voetballen.

27-12-2022 03:16

jonaathn +14734

Even een kerst gedachte:

Natuurlijk is Trauner positioneel de allerbeste, alle lof voor zijn prestaties. Maar: als je nu goed toeslaat op de markt en je kunt een snelle verdediger (alla Hancko) halen dan kan je veel hoger op het veld staan met nog sneller voetbal. Dat is natuurlijk de toekomst van Feyenoord, alleen nu spelen we vooral naar de mogelijkheid van onze mannen op het veld. Zonder Trauner kun je zomaar nog eens attractiever voetbal spelen.

Wat denken jullie hiervan? Lariekoek? Of kan dit weleens waar zijn?

27-12-2022 02:22

Henk.v36 +40

Mee eens. Speed is altijd de beste oplossing.

27-12-2022 02:46

Fworldcup1970 +11254

Een leuk idee maar Trauner is onze beste man. En als je nog hoger gaat staan krijg je nog minder ruimte en zo goed zijn onze voorhoedespelers nou ook weer niet in de kleine ruimte. Feyenoord speelt het best tegen ploegen die proberen het spel te maken.

27-12-2022 02:47

CrulioJuz1908 +9946

Die Lariekoek heb ik nooit zien spelen, maar goede dingen over gehoord. 😃👍🏻

27-12-2022 07:26

Hancko +8190

Ik huil nog steeds

27-12-2022 02:10

Fworldcup1970 +11254

Dan moet Geertrauna het maar gaan doen voor Feyenoord😛

27-12-2022 02:01

mellie +7538

Ik heb het gevoel dat die arts een amsterdammer is!!!

27-12-2022 01:18

ynwa_010 +1617

Pleister erop en gaan met die banaan!

27-12-2022 01:08

Lupin +3435

Probeer de Vrij terug te halen. Zal zeer moeilijk worden maar lijkt me de ideale oplossing.

27-12-2022 01:01

Rotterdamfanatico +336

Waarom zou hij op zijn 30e al komen?

27-12-2022 04:33

LukRaak +473

Een half jaartje huren?

27-12-2022 08:13

whasjoewahn +16562

Trauner is opbouwend de beste verdediger van de Eredivisie.

Echt een heel heel groot gemis helaas

27-12-2022 00:56

whasjoewahn +16562

Leroy Fer een optie? Heeft het op die plek prima gedaan

27-12-2022 00:50

beppie172 +65799

Sven van Beek heeft de huur van zijn appartement in Heerenveen al opgezegd.

27-12-2022 03:18

Danny 91 +61437

Gewoon Timber de neuzen halen. Kan die samen met zijn broer kampioen worden. Leuker kan het niet

27-12-2022 00:41

SR83 +1272

Gokje wagen bij De Vrij?

27-12-2022 00:19

Opdebrommert +1568

De paniek zal echt net toeslaan. Onder de nieuwe AD zal rustig in samenwerking met de tech.staf bekeken worden wat beschikbaar is op huurniveau of wat transfervrij rondloopt. Scandinavische competities zijn afgelopen, dus daar kan eventueel iets vandaan komen. Hoe dan ook een twweede Trauner loopt er echt niet rond en voorlopig is Geertruida zijn eerste vervanger.

27-12-2022 00:18

Djim +8210

Heeft Hanco een rechtbenige tweelingbroer?

27-12-2022 00:07

Djim +8210

Wij missen Trauner, psv Gakpo en de neuzen Blind. Dus alleen die laatste gaan erop vooruit.

27-12-2022 00:02

Serzzio +3762

Is inderdaad k*t. Maa r Geertruida naar centrum, Pedersen rechtsachter en vertrouwen op de scouting want ook zij zijn ooit aangekkmen met Trauner en Hancko dus dat komt vast goed

26-12-2022 23:58

SR83 +1272

Ja en dan moet er alsnog een RCV bij.
Met Benita ook een 2e RB in de selectie.

27-12-2022 00:20

kraai59 +5217

Natuurlijk is Trauner belangrijk. Maar om nu gelijk in zak en as te zitten is overdreven. Als je 1 speler niet op kunt vangen dan verdien je het predikaat prof(top) club niet.

26-12-2022 23:49

Diongouda +36054

Bijna elke club heeft spelers in de basis staan die moeilijk te vervangen zijn. Toppers zitten nou eenmaal niet op de bank. Dat is bij real madrid zo,bij city,Maar ook bij dynamo kansloos en fc biercelona

26-12-2022 23:55

Bulldog010 +6760

Dynamo Kansloos - Sjaktar Dordrecht altijd mooie derbies

27-12-2022 00:26

sjaarloos52h +21764

Eebs kraai59!

27-12-2022 00:36

foreverfey +26560

3x kut. Maar we moeten door. Benieuwd waar onze scouting mee komt. Anders zullen er andere jongens op moeten staan.

26-12-2022 23:27

Jeroen.Z +2461

Geertruida op zijn positie

26-12-2022 23:19

Km010 +5183

Boeren verliezen gakpo. Zelfde aderlating. Dus dan wret je t wel…..

26-12-2022 23:13

Bulldog010 +6760

Misschien nog wel erger als je ziet hoe lang het bij ons duurt om een speler te laten renderen als Sini

27-12-2022 00:27

theo_de_tokkie +13011

2 wk goals doet dat.

27-12-2022 06:56

Km010 +5183

Jammer dat jahanka niet een verdwaalde goal maakte dus

27-12-2022 18:52

theo_de_tokkie +13011

idd. want zo goed en betrouwbaar is die gakpo nou ook weer niet.

27-12-2022 19:07

Champman079 +3577

De Wolf heeft al een pleister op zijn neus geplakt en is klaar voor Utrecht uit. Fräser tekent hoogst waarschijnlijk ook voor een half seizoen.

Slaap lekker koplopers!

26-12-2022 23:11

sjaarloos52h +21764

Ik dacht even dat je schreef: voor een half miljoen…

26-12-2022 23:14

justrohvt1908 +1335

Fräser doet maar één deel van één wedstrijd mee vrees ik. Na Utrecht uit is ie waarschijnlijk geschorst tot einde seizoen!!

Als ie hem vooraf in de spelerstunnel niet meteen al sloopt…

27-12-2022 00:03

martino1987 +14708

dit is een zeer groot probleem en gaat een zeer groot effect hebben. klotezooi.

26-12-2022 23:00

Reetkever +5591

Sommige mensen snappen het nog steeds niet!
Trauner is niet alleen om het verdedigen belangrijk, maar vooral om het meevoetballen. Elke bal snel naar voren ipv naar achteren. Daarnaast ook stabiel verdedigend, positienering, zelden onnozel balverlies en kopduelkracht. Laat me graag verrassen als Geert dit allemaal al kan. Wat ik tot nu van ‘m heb gezien was matig.

26-12-2022 22:53

onno +16024

Geertruida kan op zeker (nog) niet aan het niveau van Trauner tippen.

26-12-2022 23:20

gerard1951 +1325

Blij dat er van die schoolleraren zijn klojo

26-12-2022 22:47

mdgrdam +12854

Samenvatting van de reacties:

1. Kans op het kampioenschap is zo goed als verkeken. Ook al blijft verder iedereen fit, het gemis van Trauner kost kennelijk veel punten.

2. De oplossing is het terughalen van Stefan de Vrij, een basisspeler van de Italiaanse topclub Inter. Hij heeft daar een miljoenensalaris. Laatst heeft hij nog een zaak aangespannen tegen SEG en bepaalde de rechter dat SEG een schadevergoeding van 4,5 miljoen euro aan Stefan de Vrij moest betalen. Het is daarom niet aannemelijk dat Stefan de Vrij veel salaris zou willen inleveren bij een terugkeer in de Kuip.

De vele reacties verbazen mij.
Sinds Arne Slot is Feyenoord significant veranderd. Frank Arnesen had de professionalisering al doorgevoerd. Te Kloese borduurt daarop voort. Er zal echt wel een goede verdediging komen te staan komende maanden. Rustig afwachten. Het komt heus wel in orde. Niet wanhopen. Voorlopig staan we drie punten los en staat het bij de concurrentie achterin niet als huis.

In 2017 werden we landskampioen met Botteghin en Van der Heijden. Ik vind Hancko al veel beter dan deze twee en Geertruida eigenlijk ook wel. Vooral omdat hij veel sneller is. Bovendien doen Pedersen en Hartman niet veel onder voor de toen nog jeudige Karsdorp en Kongolo.

Laten wij hopen dat de revalidatie van Gernot Trauner voorspoedig zal verlopen en laten wij positief blijven over onze club.

Wij staan bovenaan, leve Feyenoord 1!

26-12-2022 22:41

smolarek1960 +2669

Jezus daar gaat onze kans op het kampioenschap 😞😓

26-12-2022 22:39

teauvenoir +78124

Als de Vrij nu niet komt hoeft ie nooit meer te komen.

26-12-2022 22:33

sjaarloos52h +21764

Als hij nu niet komt is hij nooit meer vrij…

26-12-2022 23:15

teauvenoir +78124

Dat krijg je met die onprofessionele instelling van hem. Na de minste of geringste “prestatie” wordt ie al laveloos in de Skihut gespot. Tsja, dan raak je geblesseerd, logisch.

26-12-2022 22:25

thorbo +647

Zuid Amerikaanse slopen halen, niets anders.

26-12-2022 22:18

sjaarloos52h +21764

Zuid Amerikaanse kussenslopen? Liggen die lekkerder dan?

26-12-2022 23:16

FRbockum +6023

Dit is echt zuur...... Niet alleen het verdedigend vermogen, maar ook een aderlating voor de opbouw. Deze man heeft als geweldige eigenschap alles vooruit te spelen.

26-12-2022 22:12

scritor +13591

wesley hoedt mag weg bij anderlecht. is hij niet rechtsbenig? carriere zit een beetje in het slop, maar ging wel voor bijna twintig miljoen naar engeland dus zal het wel niet helemaal verleerd zijn.

26-12-2022 22:10

feybra78 +4394

Heb 'm een paar keer in België zien mee sjokken. Niet aan beginnen.

26-12-2022 22:17

ricodetico +13006

Alireza ging ook voor 20+ miljoen naar Engeland

26-12-2022 22:27

Kuytblessure +10422

Hoedt is linksbenig en kan er helemaal niks van. Dan nog liever Karim Rekik!

27-12-2022 01:19

switzer +10991

Gvd, dat is wel serieus slecht nieuws.

26-12-2022 22:07

PapaKevin83 +15296

Denk dat we de komende tijd weer veel centrale verdedigers te horen krijgen waar Feyenoord in 'geïnteresseerd' is😵‍💫. Ik hoop 1 januari al een vervanger te zien, al weten andere clubs ook dat de nood hoog is. We gaan het zien

26-12-2022 22:03

Voetbalgek123 +6958

De Vrij vraagt veel salaris Vgm
Daarnaast is er interesse van betere clubs dus waarom zou de vrij naar Feyenoord komen

26-12-2022 22:01

scritor +13591

de vraag stellen is hem beantwoorden. :-)))

26-12-2022 22:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties