Trauner realistisch: "We vonden geen goede oplossing"

Trauner realistisch: "We vonden geen goede oplossing"

Dávid Hancko die amper werd betrokken bij de opbouw, een niet fitte Ayase Ueda die begon aan de aftrap, Timon Wellenreuther met een grote fout en het zo gecomplimenteerde middenveld wist totaal geen gevaar in het spel van Feyenoord te brengen. Het elftal van Brian Priske moet na de verloren Klassieker een knop omzetten richting de thuiswedstrijd tegen AZ.

"Hoe we de wedstrijd zijn begonnen, was precies niet hoe we het wilden", vertelt Gernot Trauner na afloop tegenover ESPN. "De eerste minuten vonden alleen maar plaats op onze eigen helft, dus dat haalde wat energie weg. Als je kijkt hoe we die twee goals tegen hebben gekregen, dan gaat dat veel te makkelijk. Daarna loop je achter de bal aan. Uiteindelijk konden wij amper kansen creëren."

Feyenoord was misschien wel verrast met de hoge druk van Ajax. "We hadden verwacht dat ze man tegen man zouden staan op het hele veld. We probeerden Ueda te vinden in de duels. We vonden geen goede oplossing en hebben geen goede kansen bij elkaar gevoetbald. Het was gewoon niet goed genoeg om De Klassieker te winnen."

De vermoeidheid leek ook een flinke invloed te hebben op het spel van Feyenoord. "Natuurlijk hebben we veel intense wedstrijden gehad, maar als je een wedstrijd als deze speelt tegen Ajax, kan je niet moe zijn. Ik denk dat het heel slecht begon en dat had veel impact. Ajax hoefde alleen maar te verdedigen op hun eigen helft en maakte het veld klein. We waren niet gevaarlijk en dat hebben onze fans ook gemist: het gevoel dat we konden scoren. Het is teleurstellend."

Focus op AZ

Trauner benadrukt dat er geen paniek is richting de wedstrijd tegen AZ. "De laatste wedstrijden waren heel goed en nu is er een teleurstellend moment. Over drie dagen is de volgende wedstrijd om iets terug te doen. Niet alles is ineens slecht en we kunnen nog steeds goed voetballen. Ik hoop dat iedereen fit is en we zaterdag op volle sterkte tegen AZ kunnen spelen."

Lees meer over
Gernot Trauner
Plaats reactie
666

Ruud.v59 +559

Feijenoord had natuurlijk ook de bal over het middenveld kunnen spelen. Dat deed ajakkes ook en best succesvol. Nee hoor, wij bleven hangen in tikkie breed, tikkie terug. Kortom gisteren was rete slap...

31-10-2024 10:30

taco_mundo +50555

We werden ook op snelheid geklopt. Ze hebben alleen gecounterd en de lange bal gespeeld. Precies wat ik ook verwacht had. Dat is echt de enige manier waarop ze ons pijn konden doen. Verder konden ze de bal makkelijk aan de voet houden terwijl bij ons de bal v de voet stuitte.

31-10-2024 02:39

Mannie010 +2455

Sjokkende Gernot

30-10-2024 23:22

Alvorens +6905

Nou dan had je 112 moeten bellen Trauner de 12e man

30-10-2024 22:39

matcho08 +1223

Ik hoop vooral op Justin Bijlow

30-10-2024 22:22

FRedS +2472

Niet genoten van Gernot. Haalde totaal zijn niveau niet.

30-10-2024 22:19

jack98 +46439

Trauner was een zeldzaam lichtpuntje op een inktzwarte avond.

Een belabberde start kwam je niet meer bovenop doordat je tactisch geen plan had, te lage mentaliteit, en zelf te slordig bent…

30-10-2024 22:12

sziep +8710

Vanaf minuut 1 zag je al dat het er niet in zat! Geen beleving, geen gif, geen druk, geen inzet!

30-10-2024 22:01

r17 +160

idd treurig om te zien, geen ernst niet te verlizen

31-10-2024 00:12

Hans Wil.N +513

Door zijn fouten hebben ze 3 punten en wij niks , maar we konden ons spel niet spelen omdat zei heel verdedigend voetbal speelde,anti Ajax voetbal en dat goede voetbal is niet ineens weg
En het duurt nog lang de competitie

30-10-2024 22:00

NetNiet +531

"We vonden geen goede oplossing en hebben geen goede kansen bij elkaar gevoetbald. Het was gewoon niet goed genoeg om De Klassieker te winnen."

Of het nu de Klassieker is of een FC Schubbekutteveen, het blijven 3 punten.
Jammer dat er geen antwoord voorradig was, werk aan de winkel dus.
Een utopie om te denken dat alleen een Ajax dit zou kunnen..

30-10-2024 21:57

Mexicano +6089

En de kuip is ook geen 12 e man meer , buitenshuis respect maar in de kuip een tamme zooi voortaan

30-10-2024 21:55

Twan.V52 +7745

1 troost we hadden meer blessures dan die joden hersencellen

30-10-2024 21:53

patrick010 +3135

priske had ook geen idee met zijn wissels

30-10-2024 21:46

Brabander +3700

Wat een totale onzin hij heeft ons heel veel gered blijft ook maar een mens, de waan van de dag met al die onzin....

30-10-2024 21:28

sziep +8710

Veel gered maar ook veel verprutst

30-10-2024 22:02

Diegodona +363

De waanzinnig goede keeper heeft min 10 points wordt wakker joh

31-10-2024 10:56

Brabander +3700

Was puur toeval die 0-1 en 0-2 kan gebeuren maar die eerste mag Timon nooit uitkomen en die tweede gebeurt zo vaak bij keepers en dan speel je 020 in de kaart das logisch, maar een week geleden was het absolute top en nu zouden ze er niets meer van kunnen wat een totale grote onzin. Heel dat Ajax is een matig elftal we hebben verloren van inderdaad onszelf, en de competitie duurt nog heel lang.....

30-10-2024 21:27

Wollahmark +15549

Bruindop heeft voorafgaand een trio gehad met Hendo en Farizeeër

30-10-2024 21:20

Reinaldo16 +20586

Echt heel matig gespeeld trauner, paar keer per jaar is dat het geval

30-10-2024 21:19

Dommeloempia1 +19629

Gewoon een voldoende…..

30-10-2024 21:32

FRedS +2472

5.5 meer niet. Pakte ook veel.te snel geel tegen wappie W. Hoewel ik vond dat Makkelie die kaart heel makkelijk trok.

30-10-2024 22:23

switzer +10939

Ik vond de anderen minder.

30-10-2024 21:47

matcho08 +1223

Geen duel verloren van die nummer 25

30-10-2024 22:23

FCegbert +229

Zou die pizzabakker dan toch gelijk hebben met z'n roulatiesysteem

30-10-2024 21:18

FRedS +2472

Die pizzabakker kent de Italiaanse school. Bus parkeren als je voorstaat.

30-10-2024 22:24

David.W +9469

Nee omdat 020 pricies het is zelfde deed vandaag

En over de scheidsrechter maar niet te spreken vandaag. 🤢🤬🤬

30-10-2024 21:13

12345 +13994

Psv moet inderdaad echt van Ajax winnen zaterdag als dat niet gebeurd is dat wel echt onvoorstelbaar. Elke wedstrijd wegkomen en tegen psv en Feyenoord de wedstrijd van je leven spelen, nee dat kan niet.

30-10-2024 21:04

Richard.A +234

Priske had geen antwoord dat is het probleem

Nieuwe spelers erbij moet gewoon

30-10-2024 21:04

tussenjaar +6128

Probleem was de keeper

30-10-2024 21:11

glennkwidama +4300

Tactisch idd geen antwoord op een goede tegenstander, beetje erg jammer....

30-10-2024 21:15

Suri +8840

020 speelde degradatie voetbal, en door ons toedoen geven we ze 2 doelpunten kado....dan kunnen ze erna degradatie voetbal spelen met elf maan rond de 16.we geven hwt zelf weg.

30-10-2024 21:18

FRM010 +6553

Je verloor alles van die kk Weghorst opa

30-10-2024 21:02

tussenjaar +6128

Support casper

30-10-2024 21:11

bewustGeenAva +227

Wat een onzin. Trauner een van de weinige voldoendes. Wegdorst goed in de pocket.

30-10-2024 21:56

FRedS +2472

Niet goed opgelet jij. Won nl een aantal keer maar haalde niet zijn gewone niveau.

30-10-2024 22:26

Peterk +34614

Ajax was op alle onderdelen een klasse beter. Duelkracht, positiespel maar ook qua mentaliteit. Die speelden echt voor hun leven

En dat vanaf minuut 1. Vanaf minuut 1 kwam Feyenoord niet aan de bal. Maar ook al speel je als Feyenoord ronduit slecht dan nog hoef je niet achter te komen en kan je met 0-0- de rust halen.

Maar het grote probleem bij Feyenoord is je doelman. Die ontbeert de klasse je er doorheen te slepen. Beide doelpunten waren grove blunders. Wellenreuther heeft goed gekeept toen hij wist dat hij 2e man was en er geen druk op de ketel stond. Maar zodra de keuze op hem was gevallen als 1e man komen zijn zwakheden naar boven. Hij kan niet met de druk om gaan en het ontbreekt hem aan klasse die een doelman van Feyenoord wel hoort te hebben. Het heeft je al een handvol punten gekost.

En het ridicule is nu dat je die in de persoon van Bijlow wel hebt. Sterker, Bijlow is de meest talentvolle keeper in het land ook al staat er een ander bij Oranje onder de lat. Priske heeft het inzicht gehad zijn beginnersfouten te corrigeren zodat het voetbal beter werd. Maar als je een echte professional bent moet je nu ook de foute keuze Wellenreuther corrigeren. In het belang van de club. In het belang van ons allemaal. De beste moet gewoon in het hok staan.

Lichtpunt was wel die Read. Kunnen wij nog veel plezier aan gaan beleven. Zeker als je daarna die armoedige Nieuwkoop ziet invallen. Dat is een niveau wat je als Feyenoord niet zou moeten willen. Al met al een goede les en een nederlaag na zo'n lange reeks is statistisch gezien ook niet merkwaardig. Eens zou deze komen, alleen had het niet Ajax moeten zijn.

Hopelijk doet PSV komend weekend zijn werk en klopt Ajax. De 2e plek is nog lang niet uit beeld maar echt alles moet op de 2e plek gegooid worden. Winnen in de CL is leuk, zelfs mooi, maar de competitie en plaatsing CL is het belangrijkste....

30-10-2024 21:02

JS-FR1 +16948

Lichtpunt read en het probleem van vandaag bij de keeper leggen....

Je snapt er echt niets van

30-10-2024 21:05

peter_van_velzen +110

Wil je nou zeggen dat Wellenreuther een goede wedstrijd heeft gespeeld? Dan snap je er dus echt helemaal niets van

30-10-2024 21:12

Rotterdammert010 +1108

Je verhaal duurt te lang vriend

30-10-2024 21:21

switzer +10939

Steekhoudend verhaal. Eens.

30-10-2024 21:49

Boss63 +1407

Ja Read is talentvol maar vandaag speelde hij niet goed. Stond te dicht bij Trauner waardoor middenveld van 020 makkelijk het centrum dicht kon houden. Moest meer naar buiten wat Bueno wel goed deed. Maar Hancko en Trauner speelden beide Bueno en Read aan en werd niet doorgespeeld maar ging terug daardoor kwamen Osman en en Paixao niet goed in de wedstrijd.

31-10-2024 11:01

ronron +617

Was geen giede wedstrijd maar als je 2 gools aan ze geef en als je keer bal naar voren schiet en kom even snel weer terug kun je niet veel doen dan moe worden

30-10-2024 20:54

JS-FR1 +16948

Al dat gehype van ons OH ZO GEWELDIG MIDDENVELD.

MAN. CITY achtige taferelen. Nou ik lach me helemaal kapot, schaam me dood voor deze onzin.

Timber... laat me niet lachen. Echr onwaardig.

30-10-2024 20:53

Lindowz +1070

Ik ben zo benieuwd hoeveel soorten touw je thuis hebt. Hoe jij aan je dag begint, hoe leeg dat halve glas bij je is. Op je werk zit alles waarschijnlijk altijd tegen, maar nooit door jou. Eigenlijk is niks jouw schuld. Rood stoplicht? Expres gebeurd voor jou! Het gezeik in het midden-oosten? Allemaal speciaal voor jou!
Flikker toch op man

30-10-2024 20:57

12345 +13994

Het was ook een geweldig middenveld en daarnaast kan je een complete off day hebben, dat bestaat naast elkaar echt.

Wat een emotionele reactie.

30-10-2024 21:02

JS-FR1 +16948

Dit is precies de mentaliteit waardoor ajax heeft gewonnen. Lekker achterover leunen en ajax laten ballen. Goed hoor. Erg tevreden...

30-10-2024 21:04

12345 +13994

Tja maar we kunnen er niks aan veranderen wat wil je nu? Het liep niet en ze konden er op een of andere manier geen grip op krijgen...

Ik geef je wel gelijk in dat ze ontzettend laf speelden heb veel balletje breed en terug gezien terwijl je al achter stond en gewoon de keuze naar voren hoort te maken.

30-10-2024 21:06

Reiger1103 +656

Heb je teveel azijn gedronken? Afgelopen weken hebben ze prima resultaten behaald met goed voetbal en nu ze een keer verloren hebben, kunnen ze er opeens niets van?

30-10-2024 21:12

Brabander +3700

Juist verwoord , de meesten zijn leeghoofden die reageren met totaal geen kennis....

30-10-2024 21:30

Boss63 +1407

Timber was niet top en denk dat hij fysiek last had van enkel en anders in ieder geval psychisch. Hij was niet goed genoeg.

31-10-2024 11:03

jellert +219709

Die 2e goal staan 5 Feyenoorders bij die bal en die hato tikt 'm binnen

30-10-2024 20:51

bewustGeenAva +227

Dachten alle vijf dat die keepert zo n lullig balletje wel klemvast zou hebben

30-10-2024 22:00

Animism +6003

Die was niet eens lastig te zien, op de flanken en de ruimte achter hun vooruit gesloten blok.

Je zag dat als wij de bal bij Osman of onze spits kregen, het toch redelijk open lag (eerste helft).

Maar we deden niks anders dan balletje breed en terug

30-10-2024 20:51

Van_Geel +18327

Osman was de enige speler met dreiging, maar bij iedere voorzet stond er eigenlijk geen goede afmaker.

30-10-2024 20:54

Patrick +3771

-Tactisch overklast door een Italiaanse coach die geen Ajax voetbal speelt.
-Vermoeidheid na een aantal zware maar goede wedstrijden.
-Blunders van een keeper die dit seizoen ineens veel blunders maakt.
-Teveel blessures, waardoor je ook in de breedte een stuk zwakker bent.

30-10-2024 20:51

Thewizzard +10905

Goede opsomming van de punten.

30-10-2024 20:51

Van_Geel +18327

Klopt onder de streep heeft Don gewoon te weinig kwaliteit in de breedte gekocht en krijgt Priske dat op zijn bord.

30-10-2024 20:52

Burruchaga +664

Gelul, wel winnen bij benfica uit in CL. Ook dat heeft Don ingekocht. Geen tactisch antwoord op 020

30-10-2024 20:57

PG70 +1592

Het was een schande
Wat een kut instelling

30-10-2024 20:51

JS-FR1 +16948

Het meest teleurstellend en wat mij kwaad maakt is dat Trauner zo extreem traag de bal rond speelt waardoor we zelf spelen met Kuipvrees.

Ik heb geen 1 gemene tikjes gezien, Timber die niet meer naar voren speelde waar wel openingen lagen maar hij niet durfde in te spelen. Bang om de bal te verliezen.

Trauner die helemaal uit positie stond bij de 0-1.

En het aller ergste is dat Farioli ons nog had gewaarschuwd dat ze goed voorbereid waren hoe ze ons moeten bestrijden en velen van ons al een stijve krijgen van 2 wedstrijden met Milambo, Timber, Hwang laat staan Read die 1 wedstrijd een 6je heeft gespeeld. Elke bal van Read was terug.

Niks geen vechtlust echt 0%. Met 4 man druk zetten op 1 tempo. Hoe lang zit Timber op voetbal? 1 dag? Wat is dat voor aanvoerder.

Schande en 020 terecht gewonnen

30-10-2024 20:49

12eassistent +4231

Eens. Je kan verliezen maar de lafheid waarmee we speelden als een soort oefenpot frustreert enorm. Dit is de wedstrijd van het jaar...

30-10-2024 20:51

Dommeloempia1 +19629

Traumer gewoon een voldoende.. geen fout gemaaakt met zijn 1000 balcontacten. Rest stond stil. Trauner speelde de bal wel degelijk naarvoren….. maw…kansloze opmerking.. kijk de wedstrijd terug zou ik zeggen

30-10-2024 21:36

PutdekselGooier +10771

Verloor haast al zijn duels, geen idee wat ie aan het doen was

30-10-2024 20:49

Van_Geel +18327

Was gewoon niet fit, maar wilde erbij zijn.

30-10-2024 20:51

Thewizzard +10905

Iedereen kan wel (weer) roepen Priske out. Maar alle dragende spelers gaven niet thuis. Hancko, Timber, Hwang, Paixao, Trauner speelden allemaal ondermaats. Daar kan je al trainer ook weinig tegen doen, je kan ze moeilijk allemaal wisselen. Wel is het zorgelijk dat niemand, ook Priske niet, een idee had hoe onder de pressie uit te voetballen. Daar had een antwoord op moeten worden gevonden.
Tweede helft was het op en werd de muur opgetrokken. Zwaar ondermaats, helaas dat het tegen 020 thuis was.

30-10-2024 20:49

pipapaauwe +7468

ajax onder druk en ze geven een lange bal op Weghorst. Die wint zn duels. Wij onder druk en ueda en caranza laten zich aftroeven door baas. Kwaliteit is drama bij ons.

30-10-2024 20:54

Edwinvz +1137

Priske zeker niet out. Laat die man eens met rust. Hij bouwt verder en dat kan hij.

Verder was het vandaag gewoon super slecht. Die kabouter van hun had een aantal goede zetten (blok van 5 wat druk zet en de passlijn naar Bueno dichtzet, 1 op 1 koppeltjes vanuit hoge druk, en geen balbezit op gevaarlijke plekken en rust aan de bal en compact staan) en metselt het dicht. Helaas zien onze spelers en staf vandaag geen oplossing of antwoord (Milambo liep veel rechts maar in de as was echt wel ruimte, diagonale ballen Trauner/ Timber en wegdraaien mede door het verticaal inspelen kwamen er niet uit. Er was geen versnelling of echte doelkans. Helaas viel Ueda ook uit.
Ook was de juiste mentaliteit (wellicht door vermoeidheid) er niet vanuit ons.

30-10-2024 21:02

Thewizzard +10905

Helemaal eens met jou!!

30-10-2024 21:21

Boss63 +1407

Pass lijnen door centrum waren vaak dicht daarom deed Trauner er lang over om te passen. Te weinig beweging en vooral risicoloos.
Had 0-0- moeten worden vandaag maar ja 2 fouten Wellie

31-10-2024 11:07

jellert +219709

Keepertje keepertje wat doe je nu

30-10-2024 20:49

Getrudekuyt +19752

Stik vooral niet in je eigen zaad

30-10-2024 20:49

Wixi21 +8294

Je team moet gericht zijn of verschillende tactieken, slot kon zijn tactiek veranderen tijdens de wedstrijd

30-10-2024 20:49

pipapaauwe +7468

Slot heeft ook punten verspeeld tegen teams die zich ingraven. Met je korte termijn geheugen

30-10-2024 20:50

f-e-ij-e-n-o-o-r-d +10907

Farioli had slim ons middenveld afgedekt met een soort van kommentje achter Weghorst. Timber en Hwang kwamen niet aan de bal en helaas werd er niet gekanteld en bleven we de problemen in het volle middenveld zoeken. Backs hadden dieper moeten staan en Trauner en Hancko ook breeg met een middenvelder ertussen, zo had je hun middenveld mee getrokken en had je aan voetballen toe kunnen komen.

Priske had dit wel kunnen zien toch?

Oja! Bijlow pakt punten, wellenreuter kost punten!

30-10-2024 20:48

jaivi62 +7587

Teveel vertrouwen is niet scherp zijn.
Niet scherp zijn is achter de feiten aanlopen
Persoonlijke fouten maken ? Dan verlies je.
Werkt je tegenstander harder dan mag je inpakken.
Wellenreuther heeft zijn kans verspeeld.

30-10-2024 20:48

Lou12 +1667

11 punten achter op PSV en dan is het pas eind oktober, ook de 2e plek halen gaat lastig worden

30-10-2024 20:48

JanDeSpecht +88100

Ik heb het wel weer gezien , mij net iets teveel neuzen en dagjesmensen hier die je alleen ziet wanneer het slecht gaat. Gaan na de volgende zege ongetwijfeld weer terug hun holletjes in

30-10-2024 20:48

pipapaauwe +7468

Osman ook rennen maar totaal geen rendement.

30-10-2024 20:48

Feyenoord078 +105100

Ren zich dement

30-10-2024 20:48

LM +7466

Slechtste klassieker in jaren.

Wij met 2 blunders, teveel niet fitte spelers, te weinig aan de bal en geen wisselopties. Ajax met een goedkope voorsprong, lange ballen, schoppen.

Hopeloos voetbal.

30-10-2024 20:47

Korneev +5514

Kijk in mijn comments en ik refereer nog na de vrije trap van Arsenal tegen Liverpool. Kennelijk kijkt Priske niet zoveel voetbal als Slot anders had hij geweten dat je de muur beter dichter bij de goal kan zetten. Nu lopen aanvallers vooruit richting goal en verdedigers moeten terug richting goal. Die kopbal van Weghorst kon je van tevoren zien aankomen.

30-10-2024 20:47

FRbockum +5953

Feyenoord 10 gespeeld, 11 punten achter.

Enough said........

30-10-2024 20:47

Wixi21 +8294

Daarom nooit op een ding oefenen

30-10-2024 20:47

JDN1987 +22451

Nou gekukkig is az niet zo slim als ajax… ik denk dat az net zo slim is als wij met een vleugje minder kwaliteit dus wij winnen. Ja of hun moeten fitter zijn en stunten op basis van vechtlust

30-10-2024 20:47

Getrudekuyt +19752

Paar kameraden die hun eigen huichje aan het kietelen zijn met die harde tokus van ze. Echt chapeau dat je al langer dan drie jaar Feyenoord support.

30-10-2024 20:47

teunoreily +275

Misschien dat we Priske zijn insta account kunnen spammen om Bijlow op goal te zetten?

30-10-2024 20:47

NelisHoe +4100

Slecht voorbereid en daardoor onmachtig.

30-10-2024 20:47

Feyenoord078 +105100

Help je wel ff

30-10-2024 20:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties