Van Hanegem hekelt Higler: ''Hoe kan dat?''

Van Hanegem hekelt Higler: ''Hoe kan dat?''

Willem van Hanegem heeft niet genoten van de uitwedstrijd van Feyenoord. De Rotterdammers gaven niet thuis tegen de Tukkers, en ook Dennis Higler floot wederom dramatisch. Van Hanegem is niet te spreken over het optreden van de scheidsrechter en had ook een mentaal sterker Feyenoord verwacht.

''Alles is daar gebaseerd op het randje opzoeken, dan gaat dat publiek er volledig achter staan en heb je een zware wedstrijd'', begint Van Hanegem zijn column in het Algemeen Dagblad. ''Als ze niet in De Grolsch Veste spelen, zie je al dat het een stuk minder is. Maar Feyenoord, kom op zeg. Die jongens hebben toch tegen Atlético Madrid gespeeld? En tegen Lazio?''

''Dan laat je jezelf toch niet zo opzijzetten door jongens als Steijn, Sadílek, Hilgers en Pröpper? Ze rollen bij Twente als ze een voorsprong hebben elk duel over het gras. Als regerend landskampioen zeg je na een paar minuten toch: ga nou niet leuk doen vanmiddag, Sadílek. Maar ze lieten het allemaal maar gebeuren. Dat viel mij erg tegen.''

''Dat was slecht'', vervolgt De Kromme. ''En natuurlijk moet je dan ook een scheidsrechter hebben die iets kan. En dan is Dennis Higler de verkeerde. Die man heeft de hele wedstrijd dat gebaar naar zijn stopwatch gemaakt. Stoer van ‘rek nou geen tijd, want we spelen net zo lang door’. Maar de trainers hebben zich bij FC Twente - Feyenoord de zenuwen gewisseld.''

Van Hanegem is duidelijk niet blij met Higler. ''De VAR had zo’n beetje een kwartier nodig om te bekijken of de 2-0 nou wel of geen buitenspel was. En dan trekt die Higler er welgeteld zes minuten bij. Hoe kan dat? In de blessuretijd had Twente gewoon weer twee ‘zwaar’ geblesseerde spelers. En als je een snotneus hebt, laat Higler verzorging toe. Begrijp me goed. Feyenoord verdiende geen punten. En een kwartier extra tijd was ook de redding niet geweest.''

Plaats reactie
666

Zaadzooi +378

Pröpper had met rood van het veld gemoeten. Had al geel, daarna legt hij z'n elleboog in de nek van Santi tijdens de aanval van F'noord over links; wordt niet eens door de VAR aangekaart en als kers op de taart: de vuile overtreding van die Pröpper vol op de enkel van Santi die geen kaart en geen penalty oplevert. Dit is gewoon subjectieve arbitrage. Met andere woorden: volstrekt corrupt. Schandalig

30-10-2023 22:00

lou +1916

Het is idd opmerkelijk dat de overtreding van Propper op Santi niet gezien werd door Higler en de VAR, vreemd.

30-10-2023 19:03

jjjjjj +5189

Je zou bijna denken dat er opzet in het spel is van de knvb. Na een zware cl wedstrijd krijgt feyenoord een uitwedstrijd, niet thuis. En natuurlijk een zware tegenstander, geen volendam of rkc of zo. En natuurlijk dat kuttijdstip van 12.15 u. En dan Higler aanstellen. Wel verdacht allemaal, denk ik zo.
En o ja, nooit meer dat kuttenue van zondag aantrekken. Spuuglelijk.

30-10-2023 15:40

Mearte +8049

Dat tijdrekken mag echt wel afgelopen zijn. Ben zelf in ieder geval voorstander van pure speeltijd, en de tijd gewoon stopzetten zodra het spel stil ligt

30-10-2023 12:52

kcg4cq9vq8 +4809

Helemaal met Ome Willem eens!!

30-10-2023 12:12

radikale +6810

Heren gewoon slecht en ondermaats gespeeld! Twente heeft er alles aan gedaan en wij niet! Even op 80% een potje winnen kan je vergeten.

30-10-2023 10:48

summer1969 +9234

Neemt niet weg dat Higler als een drol floot

30-10-2023 10:56

Wery1953 +1397

Niet alleen trad Higler niet op tegen het gerol van Twente over het veld, hij had ook een penalty moeten geven bij de overtreding van Pröpper op Gimenez. Maar blijkbaar mag Pröpper geen penalty tegen krijgen, want zijn handsbal vorig jaar werd ook door de scheids en de VAR afgedaan als niet voldoende. En nu dit jaar ook weer.
Feyenoord speelde niet best, maar een penalty en dus de kans op 1-1 had de wedstrijd wel kunnen keren.

30-10-2023 10:25

Verben +495

Toevallig vandaag gesproken met een knvd-scheidsrechter. Die was verbaasd over de beslissing van Higler, maar meer nog over het feit dat de VAR niet ingreep.

30-10-2023 18:05

Wery1953 +1397

Ik dus ook. Een VAR grijpt in als de beslissing van de scheidsrechter niet correct is. Hier weer niet gebeurd.

31-10-2023 07:41

Arjan.J +93

Hij had zelfs een penalty kunnen geven voor Ueda. Die werd aan zijn shirt vastgehouden toen hij voor de goal net tekort kwam.

30-10-2023 18:05

jack.f +5026

Eens willen en ik twijfel ook nog of op het laatst weer dat prupper die speler van ons niet vast houden in de 16.

30-10-2023 10:05

Nabbie +4059

Daarom, ZUIVERE SPEELTIJD. Dan heeft tijd rekken ook geen zin meer. Verder moet een scheidsrechter doorlaten spelen bij alle spelers met vallende ziekte en een kaart geven voor zogenaamde "zwaar geblesseerde " spelers die nog geen 10 seconden later helemaal niets meer mankeren.
Voor de rest heeft Feyenoord zich wederom laten af bluffen door Twente. Had ik niet verwacht na woensdag. Gelukkig duurt het seizoen nog lang en is een 2e plaats ook genoeg om weer CL te spelen.
Dus uithuilen en opnieuw beginnen.

YNWA

30-10-2023 09:23

Juventara +11960

Elke wedstrijd met higler is zwaar, maakt niet uit wie de tegenstander is. Die gast is zo incompetent, ik denk dat een chimpansee nog beter zou fluiten.

30-10-2023 08:41

KeithMoon +5128

Hitler is een bloedlijer

30-10-2023 10:39

Stanko89 +1021

Penalty moment met Ginine was 10000000% penalty. Totaal niet de bal geraakt en kon een zware blessure worden! Echt zeer en zeer slecht VaR+ scheids!

Opdracht was heel simpel, bij elk duel van feynooed meteen fluiten.

30-10-2023 08:01

kluifkip +2798

Alleen al dat arrogante loopje van die Higler...

30-10-2023 07:56

tvm +1811

Deze dag moest een keer komen. De rest gaat ook niet alles winnen.
Was even een reality check . Je mag en kan niemand onderschatten . Hadden we op deze manier van Atletico gewonnen vondt iedereen het prachtig . En doorrr

30-10-2023 07:53

flowerpower +3002

Na die pleuris neuzen zo’n hekel aan dat kut Twente. Revanche en alles geoorloofd in de thuis wedstrijd.

30-10-2023 07:46

flowerpower +3002

Die higler mocht een tijdje niet in de Kuip fluiten omdat hij ik geloof 5 penalty’s tegen ons heeft gegeven. Een keer eentje mee krijgen is er niet bij bij deze waardeloze eikel. Ik blijf me ook verbazen dat die 2e goal gewoon telt. Twente heeft toch gewoon voordeel van het feit dat die speler terug loopt uit buitenspel positie. Dit zou betekenen dat je een speler voor de keeper mag zetten deze terug kan laten lopen de bal Naarden ander diep spelen en dan samen afwerken. Ik zou zeggen slot try it.

30-10-2023 07:44

richardro +606

dat mag ook gewoon slimpie, normale verdedigers letten op en dan heeft het geen effect

30-10-2023 07:50

ankona +13374

Er is iets vreemds met deze scheidsrechter. Het fluiten is een moeilijker vak dan het lijkt en je ziet dan ook dat scheidsrechters zich na verloop van tijd ontwikkelen en beter worden. Ook scheidsrechters die eerst zwak lijken kunnen na een paar jaar gewoon goed worden. Zie bijvoorbeeld Luinge, ooit een zwakke kaarten strooier, later een van de beste scheidsrechters die NL gehad heeft. En in het nu, Guzzeprutser. Jarenlang een zeer matige tot slechte egotripper maar ondertussen toch een van de beteren (hoe lastig dat ook te erkennen is voor velen)

Maar Higler.... die begon niet onaardig. Ik vond het best een goede scheids. Maar de laatste jaren wordt hij steeds slechter. Die heeft echt niets (meer) te zoeken op het veld.

30-10-2023 07:43

dierenhulp +88748

Heb me kapot lopen ergeren aan dat theater van die gasten. En dan die deugneus Higler, tering wat is die vent slecht.

30-10-2023 07:15

bowmanowns +4979

Precies dit gevoel overheerst, goed gezegd willem

30-10-2023 07:02

badeend +7666

Je kon het al invullen toen bekend werd dat die prutser de scheids was. Wat een waardeloze kerel is dat zeg. Bij zichzelf moet toch ook een lichtje gaan branden van, he die ligt alweer te rollen nu spelen we gewoon door. Maar nee hoor.

30-10-2023 06:31

Gerrit.M32 +1034

Volkomen gelijk.

30-10-2023 06:23

MaartenTT +19510

En wéér heeft Willem volkomen gelijk.

30-10-2023 06:15

fermeer +25701

Had een penalty moeten zijn ja, al neemt het niet weg dat dit één van de slechtste wedstrijden ooit onder Slot was en we kwa spelbeeld verdiend hebben verloren

30-10-2023 05:51

Paulus98 +144371

Willem is boos.

30-10-2023 03:34

PeterCuracao +972

Het is ALTIJD zo geweest dat een club na een europese wedstrijd rijp was voor een nederlaag. Niets nieuws.
En dan ook nog eens om 12.15 uur in Enschede tegen een Twente dat het bloed onder de nagels haalt met schwalbes, tijdrekken en ‘zware blessures’ onder leiding van Higler die dat niet ziet…. (met Pol van Boekel als VAR).
Al die fans die Feyenoord vandaag niet zo best vonden? Daar waren dus redenen voor. Zo simpel kan voetbal ook zijn.
Maar wat een irritante ploeg, dat Twente zeg. Blij dat ik fan ben van de mooiste en beste club van Nederland. En na ruim 50 jaar weer regelmatig kan genieten van TOPVOETBAL van FEYENOORD!

https://youtu.be/likT1ojU9Qw?si=8P0g9ad-vgubefHb

30-10-2023 02:01

1908forever +18188

Ik vond trouwens die situatie dat Santi en Ivanusec een uitbraak hadden en er een twee tegen twee situatie was en Santi onderuit getrokken werd en Ivanusec de bal niet meer kon afgeven ook een overtreding die Higler niet strafte een schande.

Dan kan meneer wel vinden dat er door Feyenoord werd doorgespeeld.
Maar Ivanusec moest uit een onmogelijke hoek proberen te scoren omdat er verder niemand van ons in het doelgebied aanwezig was want Santi lag op de grond.

30-10-2023 01:16

VSNFR +11985

Klopt. En penal. En 2-0 Twente wel goedkeuren en Feyenoord in aanval affluiten voor buitenspel (na bal op paal Geert). En maar 6 min extra tijd etc etc

30-10-2023 07:19

DeAllerlaatste +196

Volgens mij was het Lingr, maar had zeker een rode kaart moeten zijn. Op z'n minst een 2e gele kaart voor Propper

30-10-2023 10:17

1908forever +18188

Volgens mij heb je gelijk.
Die Higler of de VAR had moeten zien dat Lingr niets meer kon met de situatie.
Er had gewoon voor een vrije trap gefloten moeten worden.

31-10-2023 11:54

rz1973 +2903

Het was inderdaad Lingr, maar je hebt helemaal gelijk... Propper had hier zijn 2e gele kaart moeten krijgen en wij een vrije trap. Het had misschien geholpen als Lingr die bal nog richting Santi had gespeeld... ook al zag hij dat Santi al op de grond lag.

30-10-2023 17:36

PindaSaus +38207

iedere keer als ik hier aan terug denk kookt mijn bloed van woede

02-11-2023 21:11

RdamZuid5314 +1994

“Als regerend landskampioen zeg je na een paar minuten toch: ga nou niet leuk doen vanmiddag, Sadílek.“

30-10-2023 00:16

teauvenoir +77776

Niet bepalen, Kromme.

30-10-2023 00:14

Symex010 +5491

Hou je muil Tita.

30-10-2023 00:34

Gyros +73279

TYFUS higler. Tyfus jong.

30-10-2023 00:03

01010 +1223

Ben ik de enige die dit geen pingel vindt? Hij raakte de bal eerst en kreeg daarna een ongelukkige tackle maar dat had niks uitgemaakt voor het spel.

29-10-2023 23:25

Dwight2nd +892

Dat maakt niet uit, bal is op het moment van de tackle nog in het spel. Hij is gewoon te laat.

29-10-2023 23:31

Waakvlam1989 +17362

Pingel kan je over discussiëren maar het maakt niet uit of de bal nog in het spel is of niet. Kan voorbeelden geven maar lees de regels er maar op na.

30-10-2023 06:26

ibmebudh +3206

Besproken. Of je wel of niet nog iets met de bal kan maakt niet uit, hij wordt toch onderuit geschoffeld? Als dit op het middenveld gebeurt, en het is een pass van Santi die buiten de lijnen gaat, wordt hier altijd voor gefloten. Het is namelijk een overtreding. Een lelijke bovendien, op de enkels, waar je gewoon geel voor kan geven.

29-10-2023 23:31

01010 +1223

Je hebt dan toch voordeel. Dat heeft Santi gehad door te schieten.

29-10-2023 23:51

ibmebudh +3206

Vind ik altijd twijfelachtig: hoe geconcentreerd ben je op het schot als je in je ooghoeken een verdediger op je enkels af ziet komen vliegen?
In jouw redenering had de scheids dan “voordeel” kunnen geven, en alsnog geel voor de schaar op z’n enkels?

30-10-2023 08:52

frtikkieterug +6700

Dus voortaan als de bal uit gaat gewoon iemand een doodschop geven. Want dat maakt toch niet uit voor het spel

29-10-2023 23:32

01010 +1223

Vind dit geen doodschop hoor. Eerder een schoffel met ingetrokken benen. Doodschop is met uitgestrekt been

29-10-2023 23:52

frtikkieterug +6700

Ik gaf een voorbeeld met dezelfde logica. Het slaat natuurlijk nergens op dat een overtreding niet bestraft moet worden als het geen invloed heeft op het spel

30-10-2023 00:58

sh-fr +15293

Op het moment van de tackle was de bal nog in het spel en je ziet duidelijk dat Gimenez’ zijn enkel dubbelklapt. Hij werd dus wel degelijk geraakt.

Ik zag het moment zojuist nog eens terug en wordt eigenlijk alleen nog maar bozer.

29-10-2023 23:54

RdamZuid5314 +1994

als de bal niet in de buurt is en ik geef jou in de 16 een zwiepert op je snavel, is het dan een pingel?

30-10-2023 00:17

Miggerd +2103

Ja dat is het. Altijd

30-10-2023 05:49

FR0167 +14078

Overigens vind ik het belachelijk dat die gozer 30 meter buitenspel mag lopen en dan als de bal in de buurt is mee mag gaan doen want ‘nieuwe situatie’. Hij heeft zo veel voordeel van z’n buitenspelval

29-10-2023 23:17

ibmebudh +3206

Heb hier minder moeite mee dan de regel waarbij de goal tegen Atletico mocht blijven staan. Volgens mij bestaat deze regel al een tijdje en kan je er als ploeg beter mee omgaan dan wat Feyenoord deed.

29-10-2023 23:33

Miggerd +2103

Ik snap beide niet, dat is toch hinderlijk buitenspel?

30-10-2023 05:49

ibmebudh +3206

Ja, zou ik ook zeggen, al is volgens mij de regel van gisteren echt al heel lang geleden gewijzigd: als de bal niet naar jou gaat, kun je niet buitenspel staan, ook niet als je er later voordeel uit haalt.

30-10-2023 08:54

sh-fr +15293

Higler heeft verzuimd om Pröpper op twee momenten van het veld te sturen: Bij het vasthouden van Gimenez bij een gevaarlijke uitbraak en het neertrappen in de zestien.

Ik ben die VAR en de scheidsrechters echt spuugzat aan het worden. Ik zal misschien een beetje door een gekleurde bril kijken, maar in mijn beleving slagen de scheidsrechters erin om vele belangrijke momenten nooit in ons voordeel te beslissen. Ik krijg ook meteen flashbacks naar vorig jaar, toen Pröpper besloot te gaan handballen.

Dit soort fouten zijn echt onacceptabel. Dat vasthouden en duwen van Pröpper was zo overduidelijk, en nog steeds zien 5 paar ogen ‘niets.’ Maak dat de kat maar wijs.

En dat Higler een verschrikkelijk pedant mannetje is die Twente de wedstrijd laat ontregelen, moge duidelijk zijn. Grijp nou eens echt keihard in: Bij zeiken, aanstellen en tijdrekken klok stilzetten.

29-10-2023 23:00

jack98 +46408

Eens met clubicoon Willem van Hanegem want het arbiterkorps was (net als afgelopen woensdag) van een zeer bedenkelijk en laag niveau. Teveel gele kaarten geven, geen penalty of geen vrije trappen geven, een VAR die te veel eer opeist.

Met Higler als scheidsrechter weet je gewoon dat je een lastige, vervelende wedstrijd tegemoet gaat.

Maar als je objectief kijkt, dan verdiende op basis van het vertoonde spel Feyenoord geen overwinning.

29-10-2023 22:54

Dwight2nd +892

Dat laatste eens, maar met een normale arbitrage kun je alsnog een punt of 3 punten eruit slepen.

29-10-2023 23:28

Djk1 +5696

"Feyenoord verdiende geen punten"

Natuurlijk wel, ondanks de matige wedstrijd en de bij voorbaat ongunstige omstandigheden (moeilijke uitwedstrijd na een zware Europese wedstrijd tegen een ploeg die zich een week lang kon opladen) waren alle belangrijke statistieken (expected goals, schoten tussen de palen, corners) nog steeds in ons voordeel. 2 ongelukkige tegentreffers (van richting veranderd schot en klutsbal), eindeloos tijdrekken dat niet bestraft werd en een zuivere pingel met tweede gele dus rode kaart voor de tegenstander die niet gegeven werd.

Kortom, het zat op net iets teveel vlakken tegen en dan krijg je dus niet wat je verdient.

29-10-2023 22:41

Herbert.K +463

En dan nog die kans die we mislopen doordat santi als doorgebroken speler een duw krijgt waardoor lingr hem niet meer kon aanspelen

29-10-2023 22:51

Thewizzard +10887

Geheel aan onszelf te wijten!!! Te slap geen power en geen creativiteit! Dan win je niet bij een club als Twente. Na Lazio thuis is het jammer dat je niet 2 topwedstrijden achter elkaar kan winnen. Dat is nog een stap die gezet moet worden.
Vandaag verloren van een ploeg die er meer voor ging!

29-10-2023 22:37

Estudiantes70 +2568

Maar wij hadden wel een pingel moeten hebben...

29-10-2023 22:49

PeterCuracao +972

In Enschede om 12.15 uur ná een Europese topwedstrijd, onder leiding van Higler ( en Pol) tegen bloedzuigend Twente. Dan kan dit en zal dit gebeuren. Niet alleen aan onszelf te wijten dus. Vind ik.

30-10-2023 02:06

Willem10 +11976

Was niet best, maar zoals Willem zegt....bij Twente zijn ze gvd wereldkampioen tijdrekken. Echt om van te walgen. En Higler is natuurlijk een kwal. Maar ja....zuivere speeltijd is super simpel en super eerlijk. Maar daar houden ze bij de uefa niet zo van.

29-10-2023 22:33

Toppie00 +1968

Higler en vergeet maatje van Boekel niet, verpesten ieder jaar minimaal 2 wedstrijden voor ons. Iemand psv uit vorig jaar?

29-10-2023 22:32

RISje +705

Ivanusec heeft wel echt meer ritme nodig. Je ziet aan alles dat die knul goed is maar hij gaat te lang solo, z’n passing is nog niet lekker en die vrije trap was gewoon brak. Laat Bijlow dat volgende keer maar doen.

29-10-2023 22:29

Noud +10935

Tsja je hebt het vooral aan jezelf te wijten vanmiddag doordat je Twente met slap spel in het zadel helpt. Maar zo’n kneusje als Higler helpt natuurlijk nooit. Was ook een zuivere strafschop.

29-10-2023 22:22

Gyros +73279

Ben zo ziek van die bruinhemden uit zeist. Helemaal naar de getverderie.

29-10-2023 22:22

dickievoormekaar +5713

Van te voren wisten we al dat Higler er niet veel van kan. Maar dan nog ....Willem heeft wederom gelijk.

Ik had paixao sws niet opgesteld ivm zijn gedoe. Die begreep ik niet.

29-10-2023 22:21

Herbert.K +463

Wat was er dan precies met paixao?

29-10-2023 22:52

dickievoormekaar +5713

Iets met een filmpje

29-10-2023 22:54

tam1978 +3568

Helemaal eens met Willem. Twente een wereldpot gespeeld?? Laat me niet lachen. Het enige wat ze deden was treiteren en de grenzen opzoeken en als je dan een scheids hebt die alles toe laat tja dan ga je er wel in geloven. De prijzen worden in april/ mei verdeeld dus dit zegt nog niets

29-10-2023 22:19

charlaykc +9414

We waren niet goed genoeg en het zat beetje mee bij Twente. Die hebben een wereldpot gespeeld.

29-10-2023 22:15

LarsFR1908 +5591

Twente speelde niet eens goed

29-10-2023 22:18

dickievoormekaar +5713

Wel qua energie.

29-10-2023 22:21

Km010 +5165

Eens willem

29-10-2023 22:15

Nico.P +472

Gelukkig is de Formule 1 een lekkere wedstrijd. Als Higler fluit, moet je dubbel je best doen. Lamlul die 2 overtredingen op Santi helemaal niks vind. Dat deze man mag fluiten, begrijp je niet. Hij veroorzaakt spelbederf en hij mag het wel.

29-10-2023 22:12

wiet piet +8864

Willem heeft altijd gelijk.

29-10-2023 22:12

Keevz +7244

Met passie en vuur, zingen we het clublied van goud, In de Kuip zijn we thuis, altijd samen, altijd vertrouwd.
Rood en wit, de kleuren die ons verbinden, In elke wedstrijd, in goede en slechte winden. Onze helden, dansend voor de spiegel met hun pikkies, FR12, dank U voor de 1000 likkies.

29-10-2023 22:09

lenie_stam +62

Higler en de Var hadden hun dag niet en hadden poep in de ogen. Een duidelijker geval van een penalty plus een rode kaart is er niet. Verder had hij meer geel moeten trekken bij Twente, waarbij misschien wel 2x geel= rood..De Twentenaren rolden regelmatig zwaar geblesseerd over het veld en verder werd er dik 15 minuten te weinig gevoetbald. Overigens voetbalde Feyenoord en zijn invallers slap en Twente vocht met lelijk voetbal voor de overwinning.

29-10-2023 22:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties