Van Hanegem: ''Toch word je elke keer weer zo boos''

Van Hanegem: ''Toch word je elke keer weer zo boos''

Willem van Hanegem moet weer wennen aan het huidige Feyenoord. De Kromme was de laatste jaren in zijn nopjes met het vertoonde spel op het veld. Nu ergert Van Hanegem zich weer vreselijk aan de manier waarop de huidige ploeg presteert.

"Hoeveel jaar zit die club nu al in ons hart? Je hebt zo vaak van dit soort momenten meegemaakt en toch word je elke keer weer zo boos," begint Van Hanegem op karakteristieke wijze in de AD Podcast. "Dan kwam er weer een geweldige mooie periode aan, maar daarna was het weer niks. Alleen nu: je kan bij de top komen. Als je afgelopen week had gewonnen, dan hoorde je bij de top acht. Dat was toch geweldig? En dan zie je dit..."

Van Hanegem ziet dat Feyenoord weer een hoop losmaakt. De euforische momenten wisselen zich rap af met nieuwe dieptepunten. "Wij hebben dat gevoel heel vaak gehad in het verleden. Alleen de laatste jaren won je veel wedstrijden. Toen lieten wij ons niet heel vaak wegpoetsen. Het verschil is weer zo bizar groot. Iedereen die je tegenkomt, zei tegen Benfica speelde je zo geweldig. Als je dan nu zit te kijken, kan je het niet voorstellen. Het was soms verschrikkelijk."

Feyenoord verrast momenteel weer vaker in negatieve zin. De suggestie om wat meer afstand te nemen van de club om in het weekend minder chagrijnig rond te lopen, lacht Van Hanegem weg. "Dat bestaat niet! Je gaat er nu over nadenken en je gelooft gewoon niet dat ze zo slecht kunnen spelen. Je ziet het tijdens de wedstrijd steeds minder en minder worden. Er zat helemaal niks meer in, totaal niet. Osman liep alleen in de spits. De rechtsback stond weer hangend rechtsbuiten."

Van Hanegem spaart niemand en zag ook de sterkhouders door het ijs zakken tegen RB Salzburg. "Het middenveld, normaal zijn Timber en Hwang hele goede spelers. Ik vind Hwang een hele goede speler, maar hij moet gaan denken aan het belang van het team. Hij werd op een voetstuk gezet en hij moet in het belang van Feyenoord blijven spelen. Hij is te veel bezig met aanwijzingen geven en dan blijft hij zelf staan. Wanneer de bal wordt verloren, dan ligt er een gat op het middenveld en is er te veel ruimte."

Wellenreuther in de fout

De manier waarop Feyenoord de 0-1 om de oren krijgt, wekt ook ergernis bij Van Hanegem: "Dan denk ik, dat kan godverdikkie toch niet waar zijn? Als je nou een klein beetje verstand hebt van voetbal. Paixão mag spelen waar hij wil, die duikt opeens rechts op. Als ik keeper ben en je hebt nog twee minuten, dan ga ik hem die bal niet geven, want hij is niet het type dat de bal in het bezit kan houden. Hij bood zich ook niet aan. Ik had in geen honderd jaar de bal naar hem gegooid."

"Na de 0-1 had ik er de pest in en ging ik even schakelen. Ik was al boos, maar na de 0-2 was het helemaal erg. Dan denk ik alleen maar: je kan wel slecht spelen, maar zorg ervoor dat je dan alsnog een punt pakt. Je mist ziel en zaligheid. Het is toch verschrikkelijk om te zien, iedereen deed maar wat. Ze liepen overal maar. Ik was blij dat Trauner weer terug was, maar hij is een van de oudste en krijgt bijna op de achterlijn de bal van Wellenreuther. Wat moet je daar dan mee? Dat moet je tegen de keeper zeggen. Hij kwam daardoor constant in de problemen."

Lees meer over
Willem van Hanegem
Plaats reactie
666

Feyenoord4ever1908 +54772

Willem eeuwige held

09-11-2024 22:00

ronron +613

Willen is een held

Nu nog prefomenstrainers vinden
Die wel bij deze coach passen
Of haal ze weg bij vorig club net als
Wat slot gedaan zo moeilijk kan het toch nniet zijn????

09-11-2024 11:40

SantiagoFR +5498

Held onze Willem!!!

09-11-2024 09:34

lion63 +13568

Het is alles of niks, totaal geen constante lijn. Dat gaat dus nog wel even duren. Blessures komen ook voort uit onwennigheid volgens mij.

09-11-2024 03:06

12345 +13938

Kan je idd wel zeiken op Paixao maar dit inderdaad extreem dom van Wellenreuther denkt soms totaal niet na bij wat die doet, veel te riskant en wild speelt die dat kan niet in het keepersvak. Dit soort miscommunicaties heeft die vaker naast al dat onnodig uitkomen en al die slordige / riskante ballen. Ben er echt zo klaar mee.

"Als ik keeper ben en je hebt nog twee minuten, dan ga ik hem die bal niet geven, want hij is niet het type dat de bal in het bezit kan houden. Hij bood zich ook niet aan. Ik had in geen honderd jaar de bal naar hem gegooid."

09-11-2024 00:11

Jan.M63 +25

Klopt helemaal van Hanegem.

08-11-2024 23:59

Wouter.v43 +40

Ik ook Willem

08-11-2024 23:03

sharon +3945

Ja echt hè! En je hebt er nul invloed op!

08-11-2024 22:33

Ron.V15 +2557

Jawel de trainer is hier verantwoordelijk voor samen met zijn staf gaat hem niet worden pappen en nathouden en elke week als dit dan dat en dit moet beter de open deur tactiek gewoon van Bommel halen samen met Bertje.....prutske gaat hem volgens mij niet worden .......

08-11-2024 22:37

Australia +113

Nou niet alleen jij, moet wel blind zijn als je niet ziet wat er fout is.

08-11-2024 21:33

Feyenoord4ever1908 +54772

Willem eeuwige held

08-11-2024 20:40

zitanero +6706

Willem is idd duidelijk. Impliceert dat er geen leider is in het veld maar vooral erbuiten. Priske schiet ikennelijk in veel opzichten tekort.

08-11-2024 20:25

jaivi62 +7549

Priske schiet in alles tekort

08-11-2024 21:33

Cor58 +1375

Willem is eerlijk en vooral duidelijk wat er goed en fout gaat.

08-11-2024 20:20

Robin.B17 +416

Osman us daar te zenuwachtig voor zoiets doe je niet hij had al moeite op rechts dat ging steeds beter. Nou moest tie gaan nadenken. Had je een echte spits gehad in plaats van nieuwkoop had die de bal er zo ingewanden d de eerste kans

08-11-2024 19:57

Shinji0n0 +2048

Die kromme is wel heel scherp dit seizoen... wederom de spijker op de kop.

08-11-2024 19:57

Robin.B17 +416

Vind sws bizar dat een rechtback tot rechtsbuiten word gebombardeerd zet dan slory daarmaar neer links sliti of luka gewoon spelers op hun plek laten en vervangen voor een echt rechts links buiten of spits heb je ze niet ga je naar de jeugd gvd zo komen die gasten er nooit

08-11-2024 19:55

QQ69 +657

En dat zonder leestekens... Ik snap het niet helemaal 🥴

08-11-2024 22:13

dehelvandeurne +4099

Ik treur met je mee Willem. Het is niet te bevatten, zo slecht was 't. Blijven bidden! Ooit komt' t weer goed. Wanneer weet niemand.

08-11-2024 19:47

frbergh +12193

Helemaal mee eens

08-11-2024 19:29

Michiel.D +3337

Tja als je je niet goed geneeg versterkt zoals afgelopen zomer kan je hier op wachten. Tot aan de laatste dag vd transferperiode liepen ze te klooien, met een de laatse transfer die niet door ging.. Hoop dat ze nu al volop bezig zijn met versterkingen voor in de winterstop anders zijn ze echt hardleers.....

08-11-2024 19:02

paardelul +2422

Ik ben bang dat ze hardleers zijn...

08-11-2024 19:08

Michiel.D +3337

Ben bang dat je gelijk hebt want afgelopen zomer was het al de 2de keer achter elkaar dat ze hadden zitten slapen in de transferperiode

08-11-2024 20:22

Japio +5593

Het leven is één grote uitdaging.

08-11-2024 18:56

1970hetjaarvan +7364

Herkenbaar
Hét Feyenoordgevoel kan niet beter omschreven worden

08-11-2024 18:56

keescf +26226

Het lijkt helemaal nergens op

08-11-2024 18:50

Peterk +34595

Ziel en zaligheid mis je niet. Men heeft van alles geprobeerd het om te draaien maar mist gewoon KWALITEIT. Bij gebrek aan kwaliteit wordt alles klungelig omdat spelers niet de capaciteiten hebben het om te draaien. Als iedereen fit was geweest dan had je op 4-5 posities beteren neer kunnen zetten en had je een beter team gehad. Dit is iets waar te makkelijk aan voorbij wordt gegaan. Ook door Willem. Gimenez, Hartman, Milambo, Stengs om er een paar te noemen is toch wel iets andere koek dan dat er nu in liep. Sterker je speelde zelfs zonder spits Willem......

08-11-2024 18:31

paardelul +2422

Zeker waar, je mist belangrijke spelers. Je moet een betere bank hebben. Werk aan de winkel en geld laten rollen

08-11-2024 19:10

FRfan67 +6774

We hebben een goede bank alleen mis je de helft van je basis, dan krijg je de bank op het veld en heb je alleen B spelers om in te vallen

08-11-2024 19:26

paardelul +2422

Waar. Ik bedoelde de reservebank. We hebben goede spelers maar we moeten ook betere reservespelers hebben.

08-11-2024 19:34

Harry +1945

Tja Willem wederom geen woord aan gelogen

08-11-2024 18:24

Cornelis +670

Ja Willem heeft gelijk en helemaal als je bedenkt dat de tegenstander nog geen goal had gescoord en er nu 3 maakte.Droevig en een onrust ende ontwikkeling.

08-11-2024 18:24

Appie.G +117

Moussa of Osman, waarom zien ze niet het talent van Moussa , laat hem gewoon staan ipv de sppedy gonzalez die voetbaltechnisch weinig heeft

08-11-2024 18:20

KeithMoon +5125

Juist je krijgt je zin, zondag speelt omdat Osman blessa is.

08-11-2024 19:46

nmookhoek +336

Je had dit seizoen kunnen doorpakken om goede spelers aan te trekken en nu loop je weer achter de feiten aan dat is zo zonde na mooie jaren onder Slot

08-11-2024 18:02

Joszef69 +2058

Feyenoord in hun hart dragen

08-11-2024 18:00

Joszef69 +2058

Willem is een held zoals allen die

08-11-2024 18:00

wiet piet +8864

Willem heeft altijd gelijk.

08-11-2024 17:51

Blue +1191

Doet me een beetje denken aan die paar maanden met Fred Rutte. Toen was het ook afwisselend mooi en mega klote.

08-11-2024 17:43

baldjkf +2854

Willem zoals altijd weer scherp en 💯 dezelfde mening.

08-11-2024 17:36

Cluske +6455

Doet gewoon pijn om te zien dat je niet van een b team kan winnen. Je had het jezelf in de CL zo gemakkelijker kunnen maken. Nu moet je nog punten zien te sprokkelen. Zie ik niet meer gebeuren, helaas.
Terwijl je psv en 020 met speels gemak in europa ziet winnen. Wij winnen met pijn en moeite en geluk van Girona. PSV geeft datzelfde team een pak slaag.
Willem heeft gewoon helemaal gelijk, zoals zo vaak.

08-11-2024 17:22

Boss63 +1407

Wij hadden 2 afgekeurd goals anders waren we er ook overheen gewalst

08-11-2024 20:35

PapaKevin83 +15171

Willem is gewoon een echte, net als wij. Weer geen woord wat niet klopt namelijk.

08-11-2024 17:18

FC_Tatabanya +1783

Wij voelen Willem's pijn

08-11-2024 17:20

staybehind4ever +4930

Hij zegt inderdaad precies hetzelfde als wij feyenoorders op ons werk de andere dag. Dan word je weer boos namelijk. Althans ik wel

08-11-2024 17:32

konabalou7 +54726

Arne Slot terughalen

08-11-2024 17:09

Rotterdammert010 +1102

De Kromme. Bedankt voor het uiten van mijn gedachten.

08-11-2024 17:01

PG70 +1589

Zo
Precies wat ik dacht

08-11-2024 17:14

Arne4president +3931

Priske en te Kloese out!!!!

08-11-2024 17:00

PG70 +1589

Sowieso priske

08-11-2024 17:15

Santiagotto1961 +5147

Inderdaad Optyfen. Vooral die te Kloese. Deze man heeft gefaald, niet normaal meer. Je ziet je hoort hem niet? Dit zegt alles.

08-11-2024 17:21

libero +116

En wij.....Caranza.....

08-11-2024 16:52

libero +116

Die neuzen halen z,on Klaasen die altijd scoort in Nederland.Weghorst....moet er wat opengebroken worden.....hij staat er.

08-11-2024 16:52

Rotterdammert010 +1102

Moeten hunnie weten, wij hoeven ze niet.

08-11-2024 17:00

baldjkf +2854

Nee hadden wij maar dat soort spelers, dan stonden we niet zo te schutteren.

08-11-2024 17:39

Boss63 +1407

Wij hebben geen breekijzer die goed kan koppen zodat elke corner een goal kans oplevert. Wij hebben allerlei varianten die bijna altijd bij onze keept eindigen

08-11-2024 20:36

Rotterdammert010 +1102

Het begint eerst bij het goed nemen van een corner wat een kans oplevert. En of dat dan met het hoofd is dat maakt me vrij weinig uit.

08-11-2024 22:45

Rotterdammert010 +1102

Jaloers op 020? Doe normaal hoor

08-11-2024 22:46

FR_Domingo +14702

Ik denk dat Benfica ons gewoon zwaar heeeft onderschat en daarom wonnen we daar. Girona is geen real Madrid en daar zat ook best wel wat mee. Als het tegenzit, 020 of Salzburg thuis, ga je er gewoon vanaf.

Het is helaas los zand

08-11-2024 16:51

libero +116

Nu hebben we niet z,on trainer.En is dit het logische gevolg.
Zommoeilijk is het niet.

08-11-2024 16:50

8maart1995Obiku +1852

Helemaal eens Willem. Triest!!

08-11-2024 16:49

libero +116

Met Arne Slot hadden we een trainer die matige spelers in heel het seizoen max.konden laten presteren.

08-11-2024 16:49

AfstandsSchot +9265

En toen hadden ze conditie als paarden. Nu als cavia's.

08-11-2024 17:07

libero +116

En die hebben we gewoon niet

08-11-2024 16:48

libero +116

En niet DE kwaliteit van spelers die indentieel kunnen pieken......nee die er 90 % van het seizoennleveren.

08-11-2024 16:47

libero +116

Absolute kwaliteit

08-11-2024 16:46

RdamNoord +194032

Hier uw 1e en 2e like.
Nu een ava.

08-11-2024 16:47

libero +116

Het is zoals jaren voor Arne Slot en nu weer erna: wil je top zijn ,meedoen om de prijzen.......dan heb je kwaliteit nodig.
Kwaliteit in de basis,breedte en in de
staf.

08-11-2024 16:46

Arcturian_ +3137

We zijn gewoon top 8 onwaardig

08-11-2024 16:30

Kaasiejj +1768

Van Hanegem ziet dat Feyenoord weer een hoop losmaakt. De euforische momenten wisselen zich rap af met nieuwe dieptepunten. "Wij hebben dat gevoel heel vaak gehad in het verleden. Alleen de laatste jaren won je veel wedstrijden. Toen lieten wij ons niet heel vaak wegpoetsen. Het verschil is weer zo bizar groot. Iedereen die je tegenkomt, zei tegen Benfica speelde je zo geweldig. Als je dan nu zit te kijken, kan je het niet voorstellen. Het was soms verschrikkelijk."

-Gimenez
-Ueda
-Carranza
-Timber 1/2
-Stengs
-Bijlow
-Hartman
-Milambo
-Osman 1/2
-Zechiel 1/2

Het is dan dat we 2 spelers gehuurd hebben die goed meedraaien in de basis.
Hadden we Bueno en Osman niet dan had je helemaal een fking probleem.
De breedte is niet fit en dat is in mijn mening de conditie/fysieke/data trainer te verwijten.
Hoe ontstaat het dat er zoveel uit de basis geblesseerd raken pure pech of doet iemand ze werk gewoon niet?

08-11-2024 16:29

Linkshandig +164378

Willem held

08-11-2024 16:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties