Van Hanegem: ''Van Gimenez heb ik al heel lang niets meer gezien''

Van Hanegem: ''Van Gimenez heb ik al heel lang niets meer gezien''

Santiago Gimenez heeft tegen Vitesse het net niet weten te vinden. De Mexicaan staat na achttien wedstrijden spelen op negentien doelpunten in de Eredivisie, en dat is een fraai aantal. Wanneer het vizier de laatste twee duels op scherp had gestaan, dan had Gimenez zijn doelpuntenproductie flink weten op te schroeven.

"Van Santiago Gimenez heb ik al heel lang niets meer gezien; dat is toch wel een probleem aan het worden," vertelt Willem van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. "Hij zal zelf de draad weer moeten oppakken."

Van Hanegem heeft verder weinig genoten van het spel van Feyenoord. Ook de uitleg van trainer Arne Slot over hoe goed de eerste helft wel niet was, kan de oer-Feyenoorder weinig mee. "Vitesse heeft echt een heel slecht elftal. Feyenoord moet gewoon na een uurtje klaar zijn met die ploeg. Dat is niet gelukt."

Woensdag moet het beter, want anders dreigt uitschakeling in het bekertoernooi. "Tegen Vitesse kom je er nog mee weg, tegen PSV natuurlijk niet. Dus zal Feyenoord woensdag top moeten zijn. Niet alleen kansen afdwingen, maar ze ook binnen schieten hoort er ook een beetje bij, wat mij betreft."

"Het grote verschil tussen PSV en Feyenoord vind ik de kwaliteit van de buitenspelers. PSV heeft vier jongens op de flanken die min of meer gelijkwaardig zijn. Ze zijn allemaal beslissend. Zelfs zonder Noa Lang en Hirving Lozano bleef de ploeg foutloos, dat zegt gewoon heel veel."

Van Hanegem gaat niet mee in de geluiden dat het puntenverlies van PSV tegen FC Utrecht kan doorwerken naar woensdag ''Alsof ze in Eindhoven een karrenvracht aan overwinningen opeens zijn vergeten omdat ze onverhoopt een keer 1-1 hebben gespeeld in Utrecht. PSV komt met net zoveel zelfvertrouwen naar Rotterdam als voor het gelijkspel in de Galgenwaard.''

Lees meer over
Santiago Gimenez
Plaats reactie
666

dehelvandeurne +4215

Gimenez, hoe heeft hij zoveel goals weten te maken?! Ik denk dat de hype rond hem zeer overdreven is en hij daar niet mee om kan gaan.
Het is in ieder geval geen slimme jongen.

22-01-2024 23:00

tdetank +12048

Niet alleen Gimenez maar de hele aanval inclusief Stengs was dramatisch. Als dit zo door gaat wordt get een zware tweede seizoenshelft.

22-01-2024 20:10

sman +1341

Vindt Stengs op een wedstrijd na tgn Atletico uit helemaal te overgewaardeerd , en zet Ivanuse(ts) maar eens op 10 want hij is meer n 10 dan n buitenspeler , , je zet n voorman op de bouw tenslotte ook niet achter n cementmolen .

23-01-2024 18:02

carpeventum +4288

Klassieke Winterdip voor onze man uit Mexico

22-01-2024 17:16

Jos.V12 +517

Dat gezeur over Geminez vanaf de zijlijn zal hem niet beter maken. Hij mag ook wel eens een vormdip hebben. Zijn teamgenoten kunnen hem helpen door hem perfect aan te spelen, maar hij kan zichzelf nog beter helpen door weer ff lekker het net te raken. Gaat echt wel weer gebeuren want onze Mexicaanse vriend is een supertalent.

22-01-2024 16:14

Juliandicks3 +2235

As woensdag PSV eruit kegelen en dan zie ik zomaar paniek uitbreken bij die boeren...

22-01-2024 11:31

Raftel +6756

Ja. Of ons seizoen gaat als een nachtkaars uit. Laatstgenoemde is een stuk realistischer.

22-01-2024 14:42

Peterk +35332

Tsja, Willem. Wat moet je hier onderhand van zeggen. Elke week met een collumn moeten komen en ook wekelijks zo'n podcast dat wordt voor iedereen moeilijk om die nog met zinnige dingen vol te krijgen. En dan gaat hij in mijn ogen onzin roepen over Gimenez die niet scoort terwijl hij er beter aan had gedaan even terug te gaan naar zijn eigen loopbaan toen Kindvall ook het wel eens liet afweten. En gaan roepen dat Weghorst niet minder is als Luuk de jong dan denk ik wel eens: ook bij Willem beginnen de jaren te tellen.

Met al die enorme hoeveelheid aan "kenners" en rubrieken in de media proberen ze allemaal elkaar af te troeven door te denken dat ze met "nieuws" komen. En als het er niet is dan maken ze het zelf. Nu Willem met zijn Giminez en vorige week weer iemand over Bijlow en zo houden die mensen elkaar bezig.

22-01-2024 11:12

dehelvandeurne +4215

Jij zit zeker met je ogen dicht?

22-01-2024 23:03

rodjeknor +5400

Willem heeft gelijk. Nu ligt het ineens aan de buitenspelers maar Santi levert al weken niet.

22-01-2024 10:04

EIJK1969 +4284

Maar wat nu x blijkt en Europees al bleek, PSV is zeker te pakken. Fases waarin het met veel energie speelt of verspeelt, afgewisseld met veel mindere fases. Santi moet vertrouwen krijgen. Wie weet woensdag een doelpuntje! Zie psv Feyenoord niet wegspelen. 50/50.

22-01-2024 10:21

lexie22 +169

Hij krijgt ook een karrevracht aan bruikbare ballen....

22-01-2024 20:45

rodjeknor +5400

Gaat niet alleen om goals. Ook het mee voetballen is onder de maat.

22-01-2024 21:24

Willem07 +8557

Vaak niet helemaal eens met de Kromme, maar dit ziet hij wel helemaal correct. Kan overigens ook niet altijd feest zijn Santi. Vermoed toch dat het weer en de afwezigheid van Fer er ook wel wat mee te maken heeft.

22-01-2024 10:03

Theo.A21 +1338

Probleem is dat er vanaf de vleugels helemaal niets komt en Stengs rond loopt als een jonge juffrouw. Vertessen halen bij Philips, die kan dat wel.

22-01-2024 09:52

Bossche Bol +7462

En die laten hem naar Feyenoord gaan.

22-01-2024 10:01

Willem07 +8557

Oneens, Santi heeft gisteren echt genoeg kansen gehad om er één te maken. Hij miste, buiten de grote kansen in de eerste helft, een paar kopballen en in de tweede helft nog uitstekend weggestoken door Dilrosun. Hij is totaal uit vorm.

22-01-2024 10:04

EIJK1969 +4284

Ja die ene maken. Of ombewust niet gemotiveerd, waardoor echte scherpte ontbreekt. Feyenoord ontgroeid? Dan moet je dat wel laten zien!

22-01-2024 10:24

EIJK1969 +4284

Slot "weigert" Stengs Santi Dilrosu" met op 10 Iva uit te proberen. Je ziet toch duidelijk dat de laatste korte combinaties prefereert.

22-01-2024 10:23

Arthur +1091

Santi is nog geen wereldtop en ik vind het zorgelijk hoe slecht hij met de kansen om gaat

22-01-2024 09:30

KeithMoon +5335

Hopelijk geen Bosenik 2.0

22-01-2024 09:36

EIJK1969 +4284

Trainen trainen trainen met RVP

22-01-2024 10:25

ringostar1 +2739

Die is net best laaste tijd

22-01-2024 09:25

koffiedik033 +551

Willem heeft volkomen gelijk. Maar ik denk dat er wel een klein beetje nuance aangebracht moet worden. De afgelopen 1.5 jaar heeft hij nagenoeg geen vakantie gehad, en ik denk dat rust hem aan het opbreken is. Je kunt hem op dit moment niet op vakantie sturen ivm personele bezetting in de spits, maar een maandje rust kan ook voor hem wonderen verrichten.

22-01-2024 09:21

EIJK1969 +4284

Maar dan heeft ie in PL niets te zoeken. Woord "rust" daar niet in woordenboek

22-01-2024 10:26

SopranoFR +873

Feyenoord kwam vaak in de problemen door Gimenez structureel een slechte aanname of niet in de juiste positie en dan geef je ook niet thuis in verzilveren van de grote kansen.

Ik geef dan nog liever de voorkeur aan Legend Lingr in de punt van de aanval met zijn passie en strijd en gevaar voor de goal

22-01-2024 09:16

Stoppel +3645

Ja, maar Linge struikelt vervolgens klungelig over een bal en het werd meteen een gevaarlijke tegenaanval.... Zijn strijdlust is bewonderenswaardig, maar hij loopt zichzelf af en toe ook voorbij.

22-01-2024 09:41

SopranoFR +873

Dat was inderdaad een knullig moment die fataal had kunnen zijn. Ik was bij de wedstrijd en wat een verademing toen Lingr erin kwam en een ongekende passie dat mistte Feyenoord in de vorige wedstrijd

22-01-2024 12:59

Stoppel +3645

Maar ben t met je eens. De passie en vuur is weg. Een paar spelers spelen nog met passie, Wieffer, Timber. Maar de passie die Hartman vorig jaar had mis ik een beetje (af en toe, maar niet meer zo als voorheen) lijkt wel een soort vermoeidheid.

22-01-2024 13:58

oehoe +619

Tijd dat Ueda eens in de basis gaat voor wat potten. Gimenez moet van zn roze wolk af en weer begrijpen dat hij scherp moet zijn.. slappe hap

22-01-2024 09:09

ReetjeP +872

Hij heeft ook gewoon gelijk, maar Ueda overtuigt ook alles behalve.

Zou het een optie zijn om Sydney van Hooijdonk als stormram te huren evt met optie.

Je mist nu gewoon echt iemand die je erbij kan zetten en oorlog zoekt.

22-01-2024 09:06

FRalways +3861

Hoeveel basisplaatsen heeft Ueda al gehad volgens jou ?

22-01-2024 09:16

Hopsakeee +1400

Dan moeten ze ook eens afstappen met alles door het midden te spelen en vleugelverdedigers die ook naar binnen komen .
De hele boel wordt dicht gelopen.

Als je dat wilt doen moet het veld breed gehouden worden en moet de bal voor de pot.
Dat doen we echter nooit

22-01-2024 09:21

ReetjeP +872

De backs gaan er overheen, die komen juist niet binnendoor.

Probleem is dat je spits uit moet wijken, of in moet zakken, om zo ruimte te maken voor de tien. Echter zie je Stengs vaak diepte zoeken, Santi blijft zwerven rond de zestien, de buitenspelers komen dan naar binnen en de backs staan buiten.

Betekent, heel stom gezegd, 6 man in de pot en vervolgens geen bruikbare bal.

Ik zou eerder met Stengs en Ivanusec/Paixao of de flanken spelen en kijken naar een tien die kracht heeft van buiten de zestien. Een schot vanuit de tweede lijn, een slim moment ziet om zich in te laten zakken omdat het (te) vol is.

En Hartman, Geertruida, Lopez en Nieuwkoop elke dag verplicht ballen laten geven die hoger komen als de knieën.

22-01-2024 09:41

TazmanianDevil +209

Precies!! Helemaal mee eens. Ze gaan constant door het midden, en geen variatie.

22-01-2024 09:43

Hopsakeee +1400

Dat deden de backs vorig jaar ja. Nu gaan ze er zelden overheen. Zowel Hartman als Geert lopen gewoon de trechter in.
Buitenspelers zelf komen ook naar binnen, het is steeds veel te vol.

22-01-2024 17:12

Cruzcontrol +304

Sneu om te zien hoe Willem steeds zuurder wordt. Neem die man tegen zichzelf in bescherming en kap met die column!

22-01-2024 08:50

Tapiaz +28566

de zoveelste die niet tegen een - zeer terechte - kritische noot kan van Willem. Wat is er precies dan allemaal zo geweldig volgens jou? Het nog net winnen van de nummer laatst uit een zeer zwakke competitie. De waarheid is toch ook gewoon dat het een klasse minder is dan vorig seizoen. En natuurlijk gaan we woensdag naar de kloten als we zo spelen en geen doelpunten maken.....

22-01-2024 09:03

Cruzcontrol +304

Gaat niet om niet tegen een kritische noot kunnen, maar er zal bij hem nooit eens iets goed gaan. Altijd zeiken. Altijd zuur. Nooit ook een terechte tactische analyse over wáárom het precies minder loopt. Kan ik weinig mee.

22-01-2024 09:50

demtah +1106

Willem, het is net winterstop geweest. Wel scherp blijven.

22-01-2024 08:26

KeithMoon +5335

Willem is na een oogopslag de beste realist die er is.

22-01-2024 09:40

joejoe1979 +8102

3 wedstrijden niet gescoord. Je zou haast denken dat het een mens is.
Ben al.een oude man maar zoveel gejank heb ik nog nooit meegemaakt bij Feyenoord.

22-01-2024 08:25

maarten85 +112

Die tegen nec telt niet?

22-01-2024 08:30

joejoe1979 +8102

Niet volgens de jankerds.

22-01-2024 08:53

Situatiesenalles +1503

Ja, het team én Santi vallen al wedstrijden tegen. Maar dat hoort gewoon bij sport hè?

Ook in de absolute wereldtop hebben spelers zulke periodes. Of je nu Benzema, Lewandowski of Haaland heet; je bent mens. Ook jouw en mijn werkdagen zijn niet allemaal top. Ik vind het zo kortzichtig om dan meteen aan iemands kwaliteit te twijfelen. Over 5 wedstrijden staat iedereen weer te springen als ie er 3 in schiet.

22-01-2024 08:22

dannnnny +2475

Zelfs in deze dip is hij nog 10 stappen beter dan de laatste 10 spitsen bij ons.

Alsof wij elke dag presteren op werk op hoog niveau.

22-01-2024 08:20

MrMe +3369

Dat komt omdat het winterstop was, Willem!

22-01-2024 08:19

lacdegeus +2743

Gewoon een mentale dip, dat is alles wat het is. Het dip collectief. Dat is over nadat we de lampies en de romeinen te pakken hebben gekregen, lekker!

22-01-2024 08:16

Gers +13159

Eens zelde soort probleem maar nu winnen we gelulkig wel

22-01-2024 08:16

lacdegeus +2743

Mogge kameraden. Nog twee nachtjes tot de lampies. Heb er zin in!

22-01-2024 08:15

Mensini +14702

Gimenez moet geen Jorgensen 2.0 worden met goed beginnen en dan uitdoven als een nachtkaars!?

Scherpte is wel weg, je moet wel bv een hoek kiezen ipv op de keeper... als het niet meer 'vanzelf' gaat..!?

22-01-2024 08:10

Don Pablo +9054

Voetballend gezien echt een matige spits
Zal alleen maar verder afzakken (helaas)

22-01-2024 08:12

Mensini +14702

Zo'n actie als in de finale van die Golden Ball oid zie je bij Feyenoord zelden...helaas!

22-01-2024 09:58

FRalways +3861

Die twee kan je echt niet met elkaar vergelijken, Gimenez heeft zoveel meer talent en is ook nog eens veel jonger dan toen Jorgensen bij ons speelde.

22-01-2024 09:18

MSnellen +459

Die scoort wel weer.
Maak me meer zorgen om verdediging.
Moet echt iemand bij die direct staat.

22-01-2024 08:07

lfr1908 +22553

Ach dat komt wel weer.

22-01-2024 08:04

KireH +19275

Net als de andere voorhoedespelers hopeloos uit vorm. En al even hoor. Daar loopt van Persie toch voor om die mannen beter te maken? Daarnaast is het Pusic-gif verdwenen en dat geldt dan weer voor de hele ploeg!

22-01-2024 08:04

DirkWuppertal +1901

Sinds het Dino pak en vertrek Pusic is het team uit vorm lijkt het

22-01-2024 07:58

Reinaldo16 +21139

Teveel in zichzelf gaan geloven zou kieft zeggen

22-01-2024 07:51

Cees.R82 +9712

Ik ook niet Willem wat is die slecht. Die is bij lange na niet klaar voor een topclub.

22-01-2024 07:43

Japio +5875

Helemaal eens met Willem, alweer. Was erg matige vertoning weer, op een enkele gelukte kaats en actie na mislukte alles. Maar goed, als het niet slechter kan dan is de weg omhoog de enige. Hup Santi

22-01-2024 07:39

Cees.R82 +9712

Ik snap Arne niet. Die zit te verkondigen dat het voor de rust zo geweldig ging maar dan vergeet hij voor het gemak maar even die 10 tallen foute passes mislukte dribbels en het eeuwige gebrei. Heb bijgehouden hoe vaak Hartman de bal terug heeft gespeeld in 41 min 8 x. Die jongen wordt op deze manier omgeturnd van spontane leuke speler die risico in zijn spel legd naar een afgedichte robot.

22-01-2024 07:49

FRD1908 +1097

Klopt, het is dat Wieffer enorm veel counters na foutes passes eruit hield. Een van de weinige die goed speelde.

22-01-2024 08:31

KeithMoon +5335

Wieffer is bezig Wereldklasse te worden.

22-01-2024 09:44

Cees.R82 +9712

Zover wil ik niet gaan maar als het niet loopt is het samen met Timber wel een van de weinigen die echt de mouwen opstropen. Als Santiago de helft van de overwinning drang had zou hij veel meer doelpunten hebben.

22-01-2024 09:58

Serzzio +3841

Pas op Willem. Je mag hier niks zeggen over god die er al 19 gemaakt heeft. Dat het al 2 wedstrijden niks is vergeten we maar gewoon even.

22-01-2024 07:30

SteffieFR +6783

2 wedstrijden? Veeel meer

22-01-2024 08:01

KeithMoon +5335

Meer bidden helpt misschien wel.

22-01-2024 09:45

Bobbiebop +2865

De druk staat er ook niet vol op. Hopelijk is aanstaande woensdag weer zo’n do-or-die moment waardoor ze de pannen van het dak spelen….

22-01-2024 07:21

mruigrok +3015

Hoeft niet eens. Als ze maar winnen! Dan is de kans op bekerwinst heel groot!

22-01-2024 09:28

Kaloe +9670

Klopt , is werkelijk totaal de weg kwijt . Ruilen voor Kramer .

22-01-2024 07:14

Wouter1993 +4673

Hahahaha ja hij kan helemaal niks!! Heeft pas 19 goals gemaakt

22-01-2024 07:20

Cees.R82 +9712

Tja dat jij moeite hebt met de realiteit onder ogen te zien is op zich al triest. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Daar komt bij dat hij ondertussen een karrevracht aan groote kansen heeft gemist. Maar blijf maar lekker in het verleden hangen Wouter.

22-01-2024 07:53

Kaloe +9670

En op school in groep 8 Woutertje beter opletten bij de leesles anders moet je nablijven.

22-01-2024 08:24

Kristof.d +3443

Willem heeft helemaal gelijk. In vergelijking tot voorgaande jaren met Slot mis ik bij iedereen het gif om echt te willen winnen.

22-01-2024 07:08

Azijnzeiker +1252

Ja, zal ook te maken hebben dat we nu in de achtervolging zijn en de tweede plek eigenlijk al voldoende is. Gaat met psv is te groot en dat zit echt wel in de koppies denk ik

22-01-2024 07:19

SteffieFR +6783

2de plek is echt nog geen gesneden koek...
Ook daar moet je keihard voor knokken.

22-01-2024 08:02

paulus56 +263282

goede morge kameraden

22-01-2024 07:04

dierenhulp +97593

Morgen Paulus56

22-01-2024 07:08

paulus56 +263282

mogge maat

22-01-2024 07:10

Keienkop010 +71885

M0gg€ heerpauluszesenvijftig .

Al een beetje uitgerust na AL dat WERKEN ?.

22-01-2024 09:10

paulus56 +263282

ken net kei
als je lange tijd niks doet en dan ineens voluit is het erg zwaar

22-01-2024 09:32

Keienkop010 +71885

Kom je daar nu pas achter?
Deze week rustig aan doen dan maar.

22-01-2024 09:52

paulus56 +263282

deze week niks was effe een spoed klusje
leverde zat op maar je heb wel wat dagen nodig om bij te komen zeker qua spieren

22-01-2024 10:18

Bati +40472

Vorige week nog geprikt Willem

22-01-2024 07:02

Kristof.d +3443

Bati niet zo te zien want Bati is de weg volledig kwijt of het zijn de weinige hersenencellen 💪🤣😉

22-01-2024 07:06

Bati +40472

En Kristof heeft vorige week zijn oogkleppen opgehad bij de 1-0 😅😉

22-01-2024 07:23

Cees.R82 +9712

Kristof daar weet ik de oplossing van. Die Bati moet je totaal niet serieus nemen. Die ziet spoken en denkt dat het de waarheid is.

22-01-2024 07:56

Bati +40472

Haha wauw niet serieus genomen worden door Cees.
Heb nieuws voor je heel Fr12 is niet serieus te nemen.

22-01-2024 08:12

marcianorsd +9374

Is te veel bezig met randzaken zoals media en transfers

22-01-2024 06:56

Bradley5314 +1403

En een record

22-01-2024 07:16

AadvandeNaad +21886

Zijn allemaal met randzaken bezig dan krijg je dit

22-01-2024 06:55

FR0167 +14422

Weer spijker en kop van Willem. Santiago loopt helemaal niet en daardoor win je wedstrijden niet of uiterst moeizaam. Je hebt afgelopen seizoen dusdanig veel doelpunten weg gedaan zonder deze terug te kopen. Dat breekt je nu gewoon op.

22-01-2024 06:54

elgardinero1993 +8395

Santi had met al die kansen echt al op 25 moeten staan. Willem heeft wel gewoon gelijk, laatste 2 maanden is die wat minder, is ook weer niet heel gek want zo’n start hou je ook niet vol. Hij komt vanzelf wel weer bovendrijven.

22-01-2024 06:53

xmoombahx +32109

Goedemorgen , winderigheid hier

22-01-2024 06:44

dierenhulp +97593

Morgen moon

22-01-2024 06:45

xmoombahx +32109

DH❤️🤍🤝

22-01-2024 06:45

Paulus98 +159558

Zo, ik ga een beetje van de wind genieten.
Fijne dag verder.

22-01-2024 06:43

dierenhulp +97593

Fijne dag maat houd het heel

22-01-2024 06:43

Paulus98 +159558

Ik doe mijn best.

22-01-2024 06:44

Tistogwa +52200

Goedemorgen kameraden grote woei maar eerst koffie.

22-01-2024 06:42

Paulus98 +159558

Mogge Tistogwa.

22-01-2024 06:43

dierenhulp +97593

Wat ik vreselijk vind is dat tenue waarin we uit spelen. Hoog Fc Groningen gehalte.

22-01-2024 06:40

Paulus98 +159558

Mooi wit is niet lelijk.

22-01-2024 06:42

dierenhulp +97593

Heb er niets mee Paulus

22-01-2024 06:42

CollinKazimRichards +17948

Morguh kameraden!!

22-01-2024 06:40

Paulus98 +159558

Mogge Collin.

22-01-2024 06:42

dierenhulp +97593

Morgen Colin

22-01-2024 06:44

Woeke +8679

Woeke : ''Van Van Hanegem heb ik al heel lang niets meer gezien''

22-01-2024 06:39

vatoslocosss +10585

Heeft er toch al wel 19 in liggen

22-01-2024 06:36

Frrrrroemmmmm +1489

Vind hem al tijden een blok aan het been, de eerste aanname is verschrikkelijk en geeft met aanjagen maar 3 kwart gas.
Dat stroperige voetbal is grotendeels aan hem te danken als er maar 10 man het aan het voetballen zijn.
Zoals ik al eerder liep te zeuren; het wordt tijd dat niemand onomstreden in het elftal is!!!!

22-01-2024 06:35

badeend +7927

Maar wie wil je dan in de spits zetten op dit moment?

22-01-2024 06:36

Frrrrroemmmmm +1489

Tsja hij moet gewoon wat proberen, stengs of Lingr.

22-01-2024 06:54

dierenhulp +97593

En als hij er straks weer een paar maakt is het weer goed

22-01-2024 06:36

Frrrrroemmmmm +1489

Daar is hij toch ook voor? Niet scoren is ook keer banken

22-01-2024 06:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties