Van Persie junior ziet vergelijking: ''Ik heb dezelfde motoriek''

Van Persie junior ziet vergelijking: ''Ik heb dezelfde motoriek''

Nederland onder 17 heeft zich dinsdagavond weten te plaatsen voor het EK. De 16-jarige Shaqueel van Persie kwam als invaller binnen de lijnen tijdens de blessuretijd en had dus geen groot aandeel in de 1-0 overwinning op de leeftijdsgenoten van Engeland.

Van Persie had wel een groot aandeel tijdens de wedstrijden tegen Noord-Ierland (2-1 winst) en Denemarken (2-2). Het was vooraf besproken met de technische staf dat de talentvolle Feyenoorder niet tegen Engeland zou spelen. ''Ik had er al rekening mee gehouden. De trainers hadden een bepaald idee'', vertelt Van Persie in gesprek met de NOS. Het EK vindt plaats dit jaar mei en juni.

De vergelijkingen met zijn vader worden al snel gemaakt. ''Ik heb dezelfde motoriek en ik heb dingen van hem overgenomen. Ik denk dat we op elkaar lijken.'' Van Persie blaast nog niet te hoog van de toren wanneer hem wordt gevraagd of clubs als Manchester United en Arsenal zijn droom zijn. Hij wil zich eerst verder ontwikkelen. ''Eerst wil ik debuteren bij Feyenoord natuurlijk.''

Bondscoach Schrasser Bert ziet dat er nog voldoende ruimte is voor ontwikkeling bij Van Persie. Daarbij komt nog eens dat Van Persie in november 2006 is geboren en dat houdt in dat hij op mentaal en fysiek gebied iets achterloopt op zijn leeftijdsgenoten. Volgens onderzoeken hebben spelers die in het najaar geboren zijn minder kans om het profvoetbal te halen, ook al hebben ze evenveel aangeboren talent. ''Als iemand bijvoorbeeld in januari 2006 vroeg in de groei komt en iemand in november 2006 laat in de groei, dan is het verschil gigantisch.''

Van Persie maakt pas sinds kort onderdeel uit van de nationale jeugdelftallen. Dat heeft er ook mee te maken dat Van Persie zich de laatste maanden pas echt is gaan ontwikkelen en zich nu steeds meer gaat onderscheiden in de jeugdwedstrijden. De bondscoach van Onder 17 vult aan: ''Daarnaast heeft hij iets speciaals. Door zijn technische vaardigheden kan hij kansen creëren voor anderen. Ook kan hij ongelofelijk goed positie kiezen voor de goal. Net zoals zijn vader.''

Lees meer over
Shaqueel van Persie
Plaats reactie
666

echtwel +2162

Het schijnt dat als er Bert in je naam staat dat je dan minder kans hebt om een succesvolle coach te worden.

30-03-2023 07:45

Gers +12716

Klopt maar Ernie schijnt dan weer wel een pre te zijn

30-03-2023 08:21

dierenhulp +88565

Wat een gelul over vroeg of laat in een jaar. Je hebt het of je hebt het niet. Daaaagg Bert.

30-03-2023 07:04

huissie79 +19967

Is niks nieuws. Onderzoek was jaren geleden al bekend.
Of dat het in alle gevallen opgaat is een tweede natuurlijk.
Hij beweert ook niet dat deze van persie het niet gaat redden.

Wat ik wel denk is dat als hij de vos van zn achternaam had geheten, menig Feyenoord fan hem niet eens had gekend.
Kraaijeveld is bijvoorbeeld misschien wel het grootste talent uit de opleiding, hoor je nooit wat over.

30-03-2023 12:18

hoebahoeba +2065

Is gewoon bewezen uit onderzoeken keerl. Daaaaaaaag met je dierenhulp

30-03-2023 12:33

MeneerArie +32092

Toch vrij vreemd dat de beste man Bert heet van achteren. Kom je toch niet iedere dag tegen. ;)

29-03-2023 23:12

DJ225 +372

is toevallig een neef van Camem

30-03-2023 00:05

AlieBamie +867

Zijn broer heet Dago, schijnt een beetje excentriek te zijn.

30-03-2023 13:48

Maarten262626 +1177

10% minder als zijn vader en hij schiet er even goed 25 per seizoen in.

29-03-2023 22:00

WeWordenKampioen +23751

Ooooooh robin van persie

29-03-2023 21:37

kazan +1455

die trainer heeft waarschijnlijk een tuintje voor zijn huis en daar groeien de bloemen in de winter ook niet

29-03-2023 21:26

Bart Blokker +1123

Laten debuteren in Feyenoord 1.

29-03-2023 21:12

MDR010 +1653

Mbappe is van 20 december…

29-03-2023 20:55

marrecos +16554

Klinkt toch niet best als je in mag vallen in blessuretijd in de belangrijkste wedstrijd van de 3 .
Is het dan wel zo’n supertalent?
Of is het meer de achternaam ?

29-03-2023 20:52

Stanko89 +1021

Wanneer gaat hij in feyenoord 1 spelen man man 17 Jr en meteen erbij lekker laten rijpen!

29-03-2023 20:20

1908-2008 +2561

Ik ken geen voetballer waarvan de zoon een betere voetballer is geworden, op top niveau dan he. Zoals bij Max en Jos Verstappen bijvoorbeeld.

29-03-2023 20:14

alexnultien +5991

Eens haha bizar toch

29-03-2023 20:21

1908-2008 +2561

Nee, zijn vader was geen topniveau, dacht zelf aan Danny en Daily Blind. Maar zijn pa was echt een goeie voetballer met meer prijzen.

29-03-2023 20:29

B-Solo +569

Nigel de Jong, Xavi Simons… Er zullen vast wel een paar meer zijn.

29-03-2023 20:33

B-Solo +569

Paolo Maldini was ook beter dan zijn vader. Maar zijn zonen zullen zijn niveau dan weer niet halen.

29-03-2023 20:34

1908-2008 +2561

Wie is de vader van Nigel? En regillio Simons vond ik niet echt top, dus twijfelgeval.

29-03-2023 20:44

B-Solo +569

De vader van Nigel heet Jerry. Die heeft volgens mij ook nog in het Nederlands elftal gespeeld. De vader van Paolo Maldine heet Cesare en die speelde ook voor Milan. Beide zonen zijn beter. En Regilio Simons was wel een profvoetballer in de eredivisie; hij scoorde ooit nog fantastisch tegen ons in De Kuip. Maar weet niet precies wat jouw spelregels zijn. Lijken mij in elk geval 3 goede voorbeelden dat de zoon beter is dan de vader. Ben alleen bang dat het bij de Van Persie’s niet gaat gebeuren.

29-03-2023 20:59

brockie +107676

Z'n regel staat er duidelijk. Op top niveau. Dus prime papa Van Persie niveau. En dan klopt het. Regilio Simons was ook slechts middelmaat in de eredivisie. Danny Blind was ook succesvoller Jerry de Jong en Cesare Maldini kan ik niet over oordelen. En Erling Haaland is beter maar vader Haaland speelde voor City toen ze niks voorstelden, dus ook geen topniveau.

29-03-2023 21:21

Equinox +49510

Jerry heeft bij MVV gespeeld

29-03-2023 22:42

Jaapiee +584

Blind, Haaland, N. de Jong, berghuis, Maldini, Gebroeders Koeman, Busquets, Pasveer... moet ik nog even doorgaan?

29-03-2023 21:32

slimspelen +4192

Ronald en Erwin Koeman. Stefan Bergius. Nigel de Jong

29-03-2023 22:16

nieuwsgekkie +8952

Slory moet wel een ontzettende blinde windhond zijn wil die minder dan zijn pa worden.

Edit: oh ja topniveau. Ik ga nog even verder denken.

29-03-2023 22:18

Equinox +49510

Bergrat is ook beter dan zijn pa

29-03-2023 22:41

sanny +1010

Beter in janken

29-03-2023 23:07

Arjan.P +555

Mex Meerdink van AZ

30-03-2023 04:43

1908-2008 +2561

Nee, niemand dus!

30-03-2023 05:44

VSNFR +11985

Schrasser Bert? That's not even a real name

29-03-2023 20:02

Hillevliet +18188

Net als zijn pa zal die tegenstanders gaan van Persiefleren.

29-03-2023 19:13

Jaweljoh +26017

Jaja hij maakt hem!!

29-03-2023 19:15

Bartje1999 +2706

Die man heet echt "Schrasser Bert" ? Of hebben ze z'n namen omgewisseld ofzo

OT: Hij lijkt qua motoriek en stijl echt verdacht veel op z'n vader. Ben heel erg benieuwd of Shaqueel het topvoetbal ook gaat halen. Qua mentaliteit en talent zit het wel goed bij hem volgensmij

29-03-2023 18:59

Boskampie +2980

Dit lijkt me nou echt fantastisch om te zien, een nieuwe Van Persie in ons shirt.

29-03-2023 18:57

AccountNietVerwijderenSvp +1460

Als 'ie nou maar niet zn account op FR12 verwijderd! Desondanks dat ik hem nog niet zoveel in actie heb gezien is het overduidelijk dat SvP net als zijn vader een echt voetbaldier is. Je ziet aan alles dat hij een hoop van RvP meekrijgt en leert, hij heeft dus alle kans om een erg succesvolle carrière tegemoet te gaan.

29-03-2023 18:57

CrulioJuz1908 +9900

Deze jongen is echt een kloon van zijn vader, hopelijk ook als voetballer. :-P

29-03-2023 18:50

TrummekeTweePuntNul +12667

Nee nog beter, TweePuntNul.

29-03-2023 20:19

tjapyjoy +895

Grappig wat die motoriek betreft. Dat is precies wat ik bij van persie senior zo geweldig vond.

29-03-2023 18:23

CrulioJuz1908 +9900

En dat terwijl er in de jeugd ook mensen waren die hem te 'slungelig' vonden, maar dat zie je wel vaker: Messi had hartklachten en zou niets worden, Van Basten had twee linkerbenen, etc.

29-03-2023 18:49

tjapyjoy +895

Ik vind het lijken alsof hij nèt off balance is maar dat is hij alles behalve. Dat vind ik prachtig

29-03-2023 19:35

thomasd +6902

‘Eerst wil ik debuteren bij Feyenoord’ . Dat horen we graag!! Een verstandige knul

29-03-2023 18:10

Arcturian_ +3137

Echt klasse heeft deze jongen, talent genoeg

29-03-2023 17:57

landje +3844

Het mooiste vind ik dat Robin ervoor heeft gekozen om zijn zoon aan de Feyenoord Academy toe te vertrouwen. Met zijn connecties had hij deze jongen overal kunnen onderbrengen.
Hij weet als geen ander hoe belangrijk het is als Rotterdamse jongen om écht kind van de club te zijn en wat dat betekent ook voor de supporters. Deze zelfde ervaring gunt hij nu ook aan zijn zoon. Trots op Pa en zoon voor deze logische keuze waaruit veel clubliefde blijkt.

29-03-2023 17:41

010robson +2601

Gewoon bizar hoeveel hij op zijn vader lijkt.

29-03-2023 17:32

FC1956 +15265

Let op dit wordt echt een grote.

29-03-2023 16:54

croomer1 +7279

Wordt zeker veel van verwacht.

Sommige denken wel 2,14 meter lang!!

29-03-2023 16:59

caswise +1248

fack dat onderzoek, het is van Persie maat

29-03-2023 16:49

010dragert +4916

Ooooo Shaqueel van Persie!

29-03-2023 16:48

frpeanuts +4992

Shaqueel mag wel van geluk spreken dat zn pa nog fit is om hem alle hoeken van het veld te laten zien.

29-03-2023 16:40

jack98 +46386

Zo vader zo zoon, Shaqueel is talentvol, technisch erg begaafd en doelgericht!
Mooi dat hij ook wilt debuteren in Feyenoord 1 en dan pas een vervolgstap wilt nemen! Dit willen wij vaker horen!

Dit toont net als Robin echte clubliefde net als het feit dat zijn zoon in onze jeugdopleiding speelt en niet in een van de andere clubs waarvoor Robin heeft gespeeld!

Met zijn ontwikkeling moet het wel goedkomen!

29-03-2023 16:35

CoMulder +16625

Dat verklaart waarom ik het qua voetbal niet verder geschopt heb dan 1 jaar in de pupillen. Ben in december geboren.

29-03-2023 16:33

rodjeknor +5288

Hier november. Het is niet eerlijk.

29-03-2023 18:31

sewy +4910

Als je maar niet voor marokko kiest

29-03-2023 16:32

010dragert +4916

Doen het wel goed hoor, beter dan wij. 🤐

29-03-2023 16:51

Ger alhier +2485

Maar die missen dan weer een uitblinker zoals Blind!

29-03-2023 17:20

Echte_Fan +24305

Dat verhaal over geboortemaand komt wat mij betreft vreemd over. Lijkt wel dat je door meer zonlicht beter ontwikkeld.

29-03-2023 16:30

mfr23 +6097

Nee, ligt aan de indeling van de 'groepen'. Iemand die op 1 januari 2020 geboren is wordt in dezelfde competitie gezet als iemand die op 27 december 2020 geboren is, terwijl hij dus nagenoeg een jaar ouder is. Dat is op jonge leeftijd een vrij groot verschil, wat invloed heeft op de prestaties en ontwikkeling.

Ik heb het voor m'n studie allemaal moeten lezen, en het schijnt te kloppen, maar nog steeds heb ik het gevoel van 'dat moet niet uitmaken'. Want als je kijkt naar hoeveel jonge spelers domineerden in de jeugd en in het eerste tegen de grote jongens finaal door de mand zakten, lijkt het me juist goed om direct tegen de 'grote jongens' in de jeugd weerstand op te bouwen. Dat is ook het hele idee achter de Jong ploegen in de KKD/Tweede Divisie, dus dat gaat in tegen deze theorie. Wellicht zal het tegenargument zijn dat het vooral relevant is tussen 6-16 jaar ofzo.

29-03-2023 17:07

Echte_Fan +24305

Ja dat verschil in geboortemaand snap ik best, maar dat het structureel verschil geeft in wel of niet slagen geloof ik niet zo in.

29-03-2023 18:26

rodjeknor +5288

Het maakt zeker uit. Ook omdat je dan net wat verder bent en daardoor wordt gekozen voor de hogere selecties en daardoor betere begeleiding krijgt en zo. Ik kom uit het wielrennen en daar is het verschil nog veel groter omdat het fysieke nog meer speelt. Mijn zoon is een seizoen jonger dan de meeste en moet alle zeilen bijzetten. Andere jongetjes worden geselecteerd, terwijl totaal niet duidelijk is wie talent heeft. Probeer dan maar eens gemotiveerd te blijven. Uiteraard nivelleert het rond je 18e, maar dan is een groot deel van de opleiding al gedaan.

29-03-2023 18:34

Echte_Fan +24305

Dat geloof ik best, maar er staat:

Volgens onderzoeken hebben spelers die in het najaar geboren zijn minder kans om het profvoetbal te halen, ook al hebben ze evenveel aangeboren talent.

Dáár heb ik mijn twijfels over.

29-03-2023 18:57

Hansworst +242

Ik heb in VI hier ooit een hoop over gelezen, toen Feyenoord speelde tegen een tegenstander (Europees) waar een jongen speelde met een vader die een heel dossier had samengesteld over het nadeel/vooroordeel waar zijn zoon mee te maken had. Kan het niet zo snel weer terugvinden, was volgens mij 1 of 2 jaar geleden.

29-03-2023 19:14

Echte_Fan +24305

"Eerst wil ik debuteren bij Feyenoord natuurlijk.''
Heerlijke uitspraak.

29-03-2023 16:28

frpeanuts +4992

Ken Robin niet nog ff 2 wondervoetballers voor ons creeren

29-03-2023 16:13

campie010 +3631

Ja hij moet hem ff in Dafne Schippers steken. Krijgen we een topvoetballer die niemand kan bijhouden.

29-03-2023 17:14

FrNiels2017 +155683

Ik roep al jaren dat je die mensen gewoon moet betalen om samen kindertjes te maken voor onze opleiding

29-03-2023 17:33

frpeanuts +4992

Ohhh Shaqueel van Persie

29-03-2023 16:12

corfr1912 +8859

Kaden heb het gezegt na de wedstrijd tegen sparta dat zij iets speciaals heeft op technisch vlak. Dit is een giga talent met een ongekend balgevoel en 1x raken legt hij de onmogenlijkste ballen klaar. Zoals de 2-1 waarbij hij de bal doorkomt naar Sliti op exact de juiste snelheid in de loop en Sliti speelt de bal door aan Rais die scoort.

29-03-2023 16:20

Skeptic +13443

Gebruik gewoon wat makkelijkere woorden aangezien je de helft verkeerd spelt aub.

29-03-2023 17:34

coenf99 +4712

Is ook wel echt technisch begaafd. Hij gaat het vast ver schoppen

29-03-2023 15:47

Wietse +23636

Geld inzamelen voor een Feyenoord zaadbank dus. Topspelers die vertrekken moeten straks verplicht hun sperma in onze vrieskast gooien. Talenten komen dan als padestoeltjes uit de grond.

29-03-2023 15:41

RVF +12343

Geen gek idee

29-03-2023 15:43

Jozsef75 +2925

Miedema en mertens goed contractje geven voor 5 x werpen. Hoppa. insemineren maar.

29-03-2023 15:46

Wietse +23636

Precies als we de ideale mix van DNA's willen, dan is dit ook weer een reden om meer te investeren in vrouwenvoetbal.

Wellicht creëren we een voetballer die in extreem winterse condities uitstekend uit de voeten kan wanneer we Kokcu en Jutta Leerdam mixen? Risico is dat Jutta's DNA de overhand neemt en het talent beter blijkt uit de schaatsen te kunnen.

29-03-2023 15:51

brockie +107676

Richten we de Feyenoord schaatsploeg op. Kan het verrekken.

29-03-2023 16:13

TinusTingTong +46397

Ik heb dezelfde ogen
En ik krijg jouw trekken om mijn mond
Vroeger was ik driftig
Vroeger was jij driftig
Maar we hebben onze rust gevonden
En we zitten naast elkaar
En we zeggen niet zoveel
Voor alles wat jij doet
Heb ik ook een ritueel
Papa
Ik lijk steeds meer op jou
Ik heb dezelfde handen
En ik krijg jouw rimpels in mijn huid
Jij hebt jouw ideen
Ik heb mijn ideen
En we zwerven in gedachten
Maar we komen altijd thuis
De waarheid die je zocht
En die je ooit hebt gevonden
Ik zoek haar ook
Niet tevergeefs
Zolang ik leef
Want papa, ik lijk steeds meer op jou

Vroeger kon je streng zijn
En ik heb je soms gehaat
Maar jouw woorden
Ze liggen op mijn lippen
En ik praat nu
Zoals jij vroeger praatte
Ik heb een goddeloos geloof
En ik hou van elke meid
En misschien ga ik worden
Wat jij helemaal niet wou
Maar papa, ik lijk steeds meer op jou
Jij gelooft in Slot
Dus jij gaat naar de hemel
En ik geloof (vooralsnog) in niks
Dus we komen elkaar na de dood
Na de dood nooit meer tegen
Maar papa
Ik hou steeds meer van jou

29-03-2023 15:32

FrBubba +19204

Zou mooi zijn als we deze Van Persie de bal zien afpakken van Sidney vH.

29-03-2023 15:21

Hetvaltnietmee +4784

Voor de liefhebbers: het klopt wat gezegd wordt over jarig zijn in begin versus einde van een jaar. In alle Europese voetbalcompetities (net als bij Canadese ijshockeycompetitie) is 40% van de spelers geboren in het eerste kwartaal, 30% in het tweede kwartaal, 20% in het derde kwartaal en 10% in het vierde kwartaal. Heeft te maken met groeiontwikkeling van spelertjes op het moment dat eerste selecties plaatsvinden (rond zevende jaar). Personen die dan geselecteerd worden blijven vaak in selectieteams omdat ze vaker en beter trainen. Echt waar… Lees Uitblinkers van Gladwell…

Overigens is vader Robin in augustus geboren!

29-03-2023 15:17

BrinovanSerpie +87

Ah, ik ben in December geboren. Vandaar dat ik er niks van kan, maar als ze de uitkeringen nou eens iets gingen verhogen was dat niet zo heel erg.

29-03-2023 15:39

010robson +2601

Ja en van Basten 31 oktober.
Gelukkig er is hoop.

29-03-2023 17:29

rodjeknor +5288

Dit dus idd.

29-03-2023 18:36

foreverfey +26425

Zou geweldig zijn als hij over 4-5 jaar onze eerste spits is. ik vind sws dat Feyenoord niet genoeg top aanvallers opleid( basis Feyenoord kwaliteit).

29-03-2023 15:14

FrBubba +19204

Slory komt er hopelijk aan. En Sliti en SvP zijn ook briljantjes.

29-03-2023 15:22

slot-is-goat +8088

Ik vestig mijn hoop dan op SvP. Sliti laatst gezien, daar ben ik nog niet zeker van. Slory vind ik ook wel tegenvallen bij o21 eerlijk gezegd.

29-03-2023 16:39

jeboyfr12 +1573

Wat een gezwets over najaar en voorjaar.

29-03-2023 15:13

rodjeknor +5288

Gelukkig hoeft feitenkennis je mening niet in de weg te staan.

29-03-2023 18:38

Rock +6489

Die jonge is in de verkeerde maand geboren. Wat een bullshit. Weer die data laptop gezever.
Ik ben voor moderne innovatie maar dit slaat door.
Die jonge gaat meer last van zijn achternaam krijgen.

29-03-2023 15:13

rodjeknor +5288

Domheid is een gave.

29-03-2023 18:37

Van_Geel +18325

Robin van Persie was een exceptionele wereldspeler, de kans dat zijn zoon dat niveau gaat halen is klein, toch zou het geweldig zijn als hij het niveau van het eerste van Feyenoord kan halen. Zijn marktwaarde zou dan puur door zijn naam extra veel stijgen.

29-03-2023 14:57

Jigsaw +9958

Bondscoach Schrasser Bert ziet dat er nog voldoende ruimte is voor ontwikkeling bij Van Persie.

Die heeft ook het Karim Dermane (of Dermane Karim) syndroom… Schrasser Bert of Bert Schrasser…

29-03-2023 14:49

delacruz +5555

Lé of Ié

29-03-2023 15:00

Celtic1970 +429

Het wordt nog enger: hij heet Pieter Schrasser Bert…..

29-03-2023 18:49

Jigsaw +9958

ID crisis, dus… 🤣

29-03-2023 20:58

Feydiedje +5187

Hoe gaaf is het als hij zijn debuut zou maken bij Feyenoord

29-03-2023 14:48

Feydiedje +5187

maar hoe gaaf

29-03-2023 14:59

Lindowz +1070

Eerder heel gers..

29-03-2023 15:27

delangemuur +11773

Ongeveer 38

29-03-2023 15:54

FR010FRDAM +42062

Kan ie over 3 jaar debuteren onder trainer RvP

29-03-2023 14:43

DeEijk +91827

Onder Slot graag

29-03-2023 15:15

ShinjiUno +51748

Een appel valt niet ver van de boom maar zo'n vergelijking is nooit eerlijk.

29-03-2023 14:43

NicoJansen +3235

wat een onzin jan of herfst

29-03-2023 14:42

rodjeknor +5288

Nou, nee dus.

29-03-2023 18:38

JozefKiprich +2749

Dit zou toch wat zijn.
Als die de helft van het talent van zijn vader heeft zou het al geweldig zijn.

29-03-2023 14:40

Rotterdam1983 +5750

En andere helft van zijn moeder???

29-03-2023 14:57

JozefKiprich +2749

Ja als hij net zoveel pikken zou kunnen zuigen als zijn moeder zou dat ook echt geweldig zijn.

29-03-2023 15:38

Opdebrommert +1562

Kapitaal groeit op de groene Feyenoord mat.

29-03-2023 14:35

Betuwe +16802

laat het de communisten maar niet horen

29-03-2023 14:36

Paulus98 +144223

Zo vader zo zoon.
Een mooie toekomst voor deze jongen.

29-03-2023 14:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties