Vermoedelijke opstelling: Slot wikt en weegt over invulling middenveld

Vermoedelijke opstelling: Slot wikt en weegt over invulling middenveld

Trainer Arne Slot speelt het liefst niet met Ramiz Zerrouki, Mats Wieffer en Quinten Timber op het middenveld. Feyenoord begon afgelopen weekend tegen AZ in deze samenstelling aan de uitwedstrijd, maar het is geen formatie waar Slot aan wil vasthouden. De trainer benadrukt dat het geen kritiek is op een individu, alleen zijn voorkeur gaat uit naar een middenveld met meer creativiteit.

''Als je met Mats, Quinten en Ramiz speelt, dan lever je creativiteit op het middenveld in wanneer je met Stengs daar speelt,'' legt Slot uit. ''Ik vind dat Ramiz die positie heel goed kan invullen, alleen het gaat wel om het samenspel van meerdere spelers. Ik weet niet of ik het woensdag anders ga doen, maar ik was heel blij met hoe Ramiz ons geholpen heeft afgelopen zondag. Met Ramiz staat er wel iemand op het veld die nooit opgeeft.''

Zerrouki begon niet goed aan de uitwedstrijd tegen AZ. De international van Algerije gaf niet op en dat viel in de smaak bij de technische staf. ''De laatste vijfentwintig minuten heb ik hem heel veel belangrijke interventies zien maken. Wij hopen heel vaak te winnen op kwaliteit, of op mooi spel. Sommige wedstrijden vragen ook wel eens wat anders. Daar hoop je er niet te veel van te hebben, maar als ze er zijn dan hoop je spelers te hebben die gas willen geven.''

Slot laat op het persmoment in het midden of hij tegen AZ aanpassingen gaat doen op het middenveld. Dat heeft vooral te maken met de invulling van de rechtsbuitenpositie. De trainer wilde echter daar tijdens het persmoment niet al te diep op ingaan. ''Alles wat ik erover zeg geeft aanleiding voor mensen om daar iets over te vinden. Dat helpt de spelers in kwestie ook niet, het heeft ook geen zin om elke week hetzelfde bandje af te spelen. Ja, dat heeft daar inderdaad mee te maken. Dat we de ideale invulling op de rechtsbuitenpositie nog zoekende zijn.''

Vermoedelijke opstelling Feyenoord
Wellenreuther; Geertruida, Trauner, Hancko, Hartman; Wieffer, Timber, Stengs; Minteh, Gimenez, Paixão.

Wie verwacht jij als rechtsbuiten woensdagavond?
Plaats reactie
666

simplysteef +6311

Paixao eens op rechts? Krijgt Santi misschien ook eens een voorzet. En op links valt hij tegen de laatste tijd, wellicht lukt het op rechts beter.

07-02-2024 19:12

hoebahoeba +2189

Laat Ivanusec eens een wedstrijd of 5 starten en Paxiao op rechts met zijn vroege voorzet. Garantie op goals en een Ivanusec gaat echt geen ritme/vertrouwen op doen in die paar minuten die hij steeds maar krijgt. Intensiteit bla bla bla. Als je eens in de paar weken een paar minuten speelt ga je het inderdaad nooit volhouden

07-02-2024 16:02

JorenFR +84

Helemaal mee eens. Die gast kan echt wel voetballen, of denken mensen ook dat Gimenez ineens een handballer is?

07-02-2024 18:13

Sqrylla +5120

Makkelijk praten. Als die gast je hele elftal verzwakt doordat hij niet de felheid op kan brengen en ook niet meeverdedigt speel je gewoon met 10 man.

07-02-2024 18:34

tipnix +662

Laat Ueda spelen. Die gast krijgt nooit een kans om zich te laten zien.

07-02-2024 15:04

Lowbel +1245

Inderdaad, tijd dat Santi maar eens op de bank gaat starten. Hij heeft veel krediet maar Ueda lijkt nu de man in vorm.

07-02-2024 15:58

joopkater +6352

Zul je net zien dat Santi er opeens 4 inrost.

07-02-2024 16:45

Jeroen.Z +2461

Ivanusec Geminez Minteh
Timber Milambo
Wieffer
Hartman Hancko Trauner Geertruida
Wellenreuther

Zo zou ik vanavond spelen

07-02-2024 14:50

joopkater +6352

Ik zou er gewoon een B- elftal inzetten. Zet de basis maar op scherp.
Sauer-Ueda-Slory
Lingr
Milambo - Zerrouki
Lopez - Hokke - Beelen - Nieuwkoop
Lamprou

Heeft evenveel zin als een iedere opstelling die ik hier voorbij zie komen.

07-02-2024 16:48

Bulletje +486

Alsof die Stengs zo goed was de laatste tijd, weing van hem gezien veel balverlies

07-02-2024 14:34

CLAM +1729

Zet Lingr er gewoon een keer in, bijtertje, diepgang, brengt vuur in de ploeg

07-02-2024 14:29

DwightSchrute +1324

Ik zou zeggen Ruben Schaken op rechts. Guyon Fernández spitta en Manu links

07-02-2024 14:17

Jelrik +799

Gouden tijden!

07-02-2024 15:02

fan-realist +3929

Liever Lurling links

07-02-2024 15:38

feyenoordpjk +2138

Blijft lachen dit

07-02-2024 15:52

joopkater +6352

Santi zou best lekker gaan op die voorzet van Ruben.

07-02-2024 16:51

FRoedie +3132

Het zal Nieuwkoop wel worden, die is verdedigend een betere optie omdat Geertruida nogal eens doordenderd

07-02-2024 13:34

sebas1980 +6707

Zerrouki alsjeblieft niet die wordt dan weer overlopen. Wat is die man traag zeg.

07-02-2024 13:06

Erik.V98 +344

Sauer links en slory of paixao rechts

07-02-2024 12:57

Gerdekaleklets +10951

Sauer ja. Slory nog ff verder ontwikkelen. Paixao dan dus maar

07-02-2024 13:12

Puiflijk49 +575

Slory een kans geven, slechter als wat er nu staat gaat het niet worden

07-02-2024 12:33

Persian-pride +1222

Vandaag iran naar de finale en feyenoord naar de halve, wat een top dag

07-02-2024 12:10

Ger.J +1915

Sauertje?????
Geef die jongen nou eens de kans.

07-02-2024 11:58

GoudvisFR +2062

Is nog veel te licht voor een topwedstrijd. Hadden we moeten verhuren zodat die wat minuten krijgt ergens en z’n ontwikkeling niet vast loopt

07-02-2024 12:04

Puiflijk49 +575

Gelul 020 durft de jeugd wel een kans te geven. Leeftijd speel geen rol , kwaliteit en vertrouwen

07-02-2024 12:37

Erik.V98 +344

Andere posities

07-02-2024 12:58

Gerdekaleklets +10951

De alternatieven zijn structureel te licht. Dan liever een vent met potentie (die echt al wel wat kan)

07-02-2024 13:13

FC1956 +16100

Omdat ze niets anders hebben

07-02-2024 13:26

Drie90 +8380

Ja daarom staan ze vijfde

07-02-2024 14:15

Puiflijk49 +575

Mee eens en een paar wedstrijden laten staan

07-02-2024 12:35

Puiflijk49 +575

Mee eens en een paar wedstrijden laten staan

07-02-2024 12:35

flowerpower +3035

Die paixao wordt ik zo moe van....een buitenspeler die echt nooit zn directe tegenstander uitspeelt. Totaal geen creativiteit en dan werkt hij ook niet eens hard. Let maar eens op hoe Hartman en Slot continu aan het coachen zijn. ik zou al Hartman er echt gek van worden.....moven die gozer

07-02-2024 11:42

Boss +143

Helemaal mee eens. Hij heeft een goede trap, kan aardig koppen en pikt z'n goaltjes mee maar een buitenspeler wil je acties zien maken en voorzetten zien geven. Dat zien we te weinig

07-02-2024 12:14

joopkater +6352

Hij is net niet snel genoeg om erlangs te lopen, net niet technisch genoeg om er er op die manier langs te komen en net niet sterk genoeg om in de as te spelen.

Best zonde, maar zie er als rechtsbuiten (voornamelijk vanwege Hartman die vanaf links wel wat voorslingert) best wel muziek in. Soort verkapte tweede spits, die ook zelf nog een balletje voor kan slingeren.

07-02-2024 16:55

henke69 +541

Die Zerrouki moet je sowieso nooit opstellen, misschien achter de bar maar ook dat zal niet vanzelf gaan

07-02-2024 11:38

demtah +1076

Wieffer - Timber - Stengs

Maak het nou niet ingewikkelder dan nodig

07-02-2024 11:18

Kaloe +9534

Halve finale met baggerspel, ken mij t verrotten.

07-02-2024 11:18

frvlissingen +3701

Sauer links Paixiao rechts Stengs op 10. De rechtsback langs de vleugel opkomen en je zal zien dat het wel draait. Zerouki was niks afgelopen zondag en Geertruida loopt te veel op het midden alle gaten dicht. Druk vanaf de zijkanten en AZ zal snel klaar zijn vooral omdat de Wit tegen rood aanloopt.

07-02-2024 10:55

robbie1951 +423

Minteh is blind paard . Geef Ivanovic nu meer kans hij kon het toch, dus met gegeven vertrouwen zal het wet terugkomen

07-02-2024 10:42

Erik.V98 +344

Ivanovïc denkt , zoals veel croaten, alleen aan zijn eigen spel, niet aan het team. Wil gewoon geen meter verdedigen. Nee dank je. Hij moet eerst eens leren zijn mouwen op te stropen. En ja hij kan aan de bal zeker wel voetballen. Maar het is een teamsport, ook voor hem.

07-02-2024 13:03

ron1872 +8166

Ivanusec Gimenez Paixao
Stengs op 10

En 90 minuten laten staan, dus kappen met wisselen!

07-02-2024 10:19

Willem10 +11982

Waarom geen Stengs op rechtsbuiten en Ivanusec op 10 eens proberen? Ik denk dat Luca daar wel heel goed kan zijn. Dan verhoog je de creativiteit wel enorm.

07-02-2024 12:11

Bannisisdebasis +5159

Stengs op 10 is een must, anders wordt het weer een stroperige pot

07-02-2024 10:13

cino010 +47950

TimberT en wiefferT erachter!

07-02-2024 12:03

Kampioen1617 +927

Sauer op links en paksoi op rechts

07-02-2024 10:01

FrDrachten +1674

Dus zodra we de voorsprong moeten verdedigen komt ramiz er in

07-02-2024 09:38

NmeLineZ +10528

Slot vond dat zerrouki hard heeft gewerkt tegen AZ.... Hmm

07-02-2024 09:28

beppie172 +65853

Heeft ie ook.
Alleen als ie de bal had, ging het meestal weer mis met zeer slordige passes.

07-02-2024 09:31

Maakjenietdruk +11816

Zerouki gaat er uit dat kan je opmaken uit de woorden van Arne. Door Zerouki kwam je niet aan voetballen toe afgelopen zondag.

07-02-2024 09:27

NmeLineZ +10528

Hij kon niet mee verdedigen en hij kon geen ruimte creëren, wat ga je dan doen op het middenveld?

07-02-2024 09:29

beppie172 +65853

🇩🇪
🇳🇱 🇦🇹 🇸🇰 🇳🇱
🇳🇱 🇳🇱 🇳🇱
🇬🇲 🇲🇽 🇧🇷

07-02-2024 09:24

Willem10 +11982

Jezus....verveel je je? Wel de creativiteit die we nodig hebben.

07-02-2024 12:13

Don.C +5372

Als Slot Zerouki opstelt dan is zijn brein echt overgenomen door aliens…👽👽👽

07-02-2024 09:19

FrnickFr +6887

Hij gaat sws met Nieuwkoop spelen rechtsbuiten en Stengs op 10.

Maar stop daar aub mee Arne. Stengs op 10. Paixao rechtsbuiten en ons grootste talent Sauer op links!

FREE SAUER

07-02-2024 09:15

marcuslis +1411

Verras ons en de tegenstander een keer.
Ueda en Giminez in de punt, daarachter blok van vier met diepe buitenspelers.
Vol druk zetten.

07-02-2024 09:13

beppie172 +65853

En dan geen redelijk verse spits meer hebben als het verlengen wordt.

07-02-2024 09:26

marcuslis +1411

Niet nodig als je 2-0 voor staat in de 70ste minuut

07-02-2024 09:28

beppie172 +65853

Je mist een 3e spits in de selectie, anders was dit een prima optie geweest. Gaat nu niet gebeuren.

07-02-2024 09:29

Geert-Jan.v +2586

Als je inleverd op het middenveld als zerrouki daar staat waarom zet je hem dan in het elftal slot met deze uitspraak ben je een beetje een oetlul aan het worden

07-02-2024 09:04

Prutser +6003

Beter luisteren

07-02-2024 09:09

jeroen77FR +860

Ga eens fatsoenlijk Nederlands leren, voordat je hier onze trainer voor oetlul uitmaakt.

07-02-2024 09:16

Feyewolf83 +4599

Opstelling prima zo. Je hebt Stengs op 10 nodig om Santi in stelling te brengen en de buitenspelers weg te steken.

07-02-2024 08:53

Juventara +12178

Gewoon Stengs op 10, paixao rechts en ivanusec links. Kappen met opleiden voor Newcastle, die minteh is leuk als invaller maar komt zwaar tekort. Stel dan Sauer op

07-02-2024 08:51

ph4ge +1874

Stel verdomme gewoon een 10 op. De hele reden dat Gimenez niet meer functioneert is omdat hij op een eiland staat zonder een middenvelder achter hem die bijsluit en hem weg kan steken. Wat is nou het grote verschil tussen Feyenoord van nu en 3 maanden geleden? Geen voetbal op het middenveld.

07-02-2024 08:45

FR_Domingo +14897

Wie speelde daar 3 maanden geleden dan?

07-02-2024 08:47

ph4ge +1874

Stengs speelde meestal op het middenveld.

07-02-2024 08:51

FR_Domingo +14897

Ja nu toch ook?!

07-02-2024 09:26

kluifkip +2816

Met die Minteh ben ik voorlopig wel klaar mee, is wel héél erg hardleers.
Ik kies voor Paixão op rechts en Sauer op links, en wanneer de pijp bij Leo leeg is vervangen door Ivanusec, maar dan moet het uiteraard niet bij deze ene wedstrijd blijven, wellicht dat bij Luca dan wél de vorm terug keert waarmee hij bij ons is gestart.

07-02-2024 08:39

Verlosser_Dirk +3581

Gewoon Ivanusec de kans geven om zich te laten zien!

Deze man was niet voor niets basisspeler bij Kroatië toen we hem kochten.

07-02-2024 08:29

foreverfey +26563

Eens met u

07-02-2024 08:34

feyenoordpjk +2138

Heb jij die jongen wel eens zien voetballen ?
En dat basisspeler van Kroatie valt ook reuze mee.

07-02-2024 08:42

Verlosser_Dirk +3581

Was voor zijn blessure gewoon prima en heeft daarna nauwelijks minuten gemaakt.

07-02-2024 09:07

feyenoordpjk +2138

Hij heeft 1 prima wedstrijd gespeeld, een wedstrijd die je nauwelijks serieus kan nemen.

07-02-2024 09:39

lacdegeus +2739

Waarom niet 4 2 2 2

Afmakers ueda en Gimenez in de punt en halfvoor creatieveling stengs en voorzetter/loper nieuwkoop daaronder unstoppable duo wieffer timber en dan de chinese muur geertruide trauner hancko hartman!

2-1!

07-02-2024 08:28

brian85 +4630

Stengs op 10, Paixao op rechts en Ivanusec op links

07-02-2024 08:26

feyenoordpjk +2138

En waarom Ivanusec ? Wat weet jij wat ikniet weet ?

07-02-2024 08:43

youpie +1369

Wat hoop ik volgend jaar toch op rendement op de flanken

07-02-2024 08:19

Pelle25 +3794

het ligt aan het spel van slot dat dat er niet uitkomt

07-02-2024 08:39

Fnort +1619

De jaren hiervoor hadden we daar geen last van en toen speelde we hetzelfde

07-02-2024 08:42

Pelle25 +3794

vorig jaar ook een probleem, met idrissi, ali en paixao

07-02-2024 09:01

rodjeknor +5343

Feitenvrij gelul. Totale rendement van de flanken was super hoog vorig jaar. Kijk de stats er maar op na.

07-02-2024 09:07

romeo1 +4418

Geen zerrouki

07-02-2024 08:18

wslypkt +671

Alsjeblieft geen Zerrouki, iedere keer is heel je middenveld ontwricht met hem erin

07-02-2024 08:13

petje +10670

Speel lekker 4-4-2.....dan kan elke speler de ruimte in die er vrij komt , deze wordt nu tegengehouden door giminez die faalt.
Als je toch wat wil proberen....

07-02-2024 08:06

Vince78 +11676

Precies met Ueda en Gimenez

07-02-2024 08:15

Snelterugnaardetop +36219

Loopt er in de jeugd niemand rond die beter is als alireza/minteh?

Er moet toch wel iemand zijn die 2 x per wedstrijd een mannetje voorbij komt of een goeie voorzet kan geven

07-02-2024 08:05

stoom +505

Ik zou Paixao weer eens aan de rechterkant willen zien, en dan op links Sauer. Als hij zo'n groot talent is, dan laat hem maar ook een paar wedstrijden staan. Het is niet dat de andere jongens nou zo overtuigen op dit moment.

07-02-2024 08:03

beppie172 +65853

Die mocht invallen tegen NEC en liet toen ook weinig zien.

07-02-2024 08:13

stoom +505

Het is ook een jonge speler, die zijn niet altijd top. Laat zo'n jongen dan een paar wedstrijden staan en geef hem een kans. De andere jongens laten het ook niet zien toch?

07-02-2024 08:41

beppie172 +65853

Als je niet beter bent dan moet je zo’n gast in de schaduw klaarstomen. Die heeft flink wat minuten kunnen maken bij o21 in ieder geval.

07-02-2024 08:54

stoom +505

Dat is zeker goed, maar aangezien dit een bekerwedstrijd is en hij dus in het weekend weer voor o21 zou kunnen spelen lijkt dit mij een mooi moment om minuten te geven.

07-02-2024 09:14

beppie172 +65853

Minuten prima, maar geen basis. Start maar met onze Braziliaan en Gambiaan. Die kunnen ook nog van kant wisselen.

07-02-2024 09:17

HanvBerkel010 +93

Laat die Gambiaan alsjeblieft op de tribune. Heeft in het begin een paar goede loopacties gehad, maar het is net een blind paard. Kan hard lopen met en zonder bal, maar er is de afgelopen 10 wedstrijden geen fatsoenlijke bal van zijn voet gekomen.
Ook niet van onze Braziliaanse vriend overigens, maar ik vind dat persoonlijk ook een betere speler voor de rechtsbuiten positie met zijn vroege voorzet.

Ik zou rechts met Paixao beginnen en op links kiezen voor Ivanusec of Sauer. Wie van de twee maakt me niet uit, maar zoals de opstellingen de laatste tijd zijn zie ik niet snel enige creativiteit van de flanken komen.

07-02-2024 11:03

Snelterugnaardetop +36219

Tis gewoon te armoedig voor woorden dat we nul rechtsbuitens van niveau hebben maar wel een 2e 6 zerrouki, 2e spits ueda en 3e linksbuiten ivanusec voor bijna TIEN MILJOEN euro per stuk kopen!

07-02-2024 08:01

FRalways +3818

Je valt in herhaling!

07-02-2024 08:06

Vince78 +11676

442 is dan reële optie

07-02-2024 08:16

rodjeknor +5343

Tijdens de transferzomer had je er drie plus twee die er ook prima konden spelen. 1 is er verkocht en de ander speelt interlands. Logisch dat het dan wat dunner wordt. Je mening is derhalve weer onderbuikgeboer.

07-02-2024 09:11

Wesza010 +12037

Beelen > Gernot

07-02-2024 08:01

FRMause +6153

Ik hoop vooral dat de spelers eens af gaan drukken. Schiet eens uit de tweede lijn, uit een moeilijke hoek of vanuit de draai. We blijven maar combineren tot aan de penaltystip zonder daadwerkelijk de keeper aan het werk te zetten. Santi tikt de rebound wel in

07-02-2024 07:57

Mensini +14586

Precies, of dribbel de 16 in op zoek naar een pingel...

07-02-2024 07:59

FRMause +6153

Ook een optie

07-02-2024 08:01

kluifkip +2816

Precies, vooral Zerrouki kreeg afgelopen zondag een uitgelezen kans om vanaf net buiten de 16 om te schieten maar koos tóch weer voor de combinatie. wat tenslotte weer niets opleverde

07-02-2024 08:26

rodjeknor +5343

Je bedoelt zoals tegen PSV of afgelopen zondag?

07-02-2024 09:12

Maussah +2246

Vanavond aub corners hoger dan één meter en winnen💪🏻

07-02-2024 07:54

FRMause +6153

Corners moet je kort nemen

07-02-2024 07:55

Maussah +2246

Als ze maar goed genomen worden

07-02-2024 07:56

FRMause +6153

Hopelijk wordt AZ goed genomen vanavond hihihihi

07-02-2024 07:57

Wesza010 +12037

Kennen ze nie

07-02-2024 08:01

Maussah +2246

Zeer gretig

07-02-2024 08:05

beppie172 +65853

Corners zijn afgelopen weken een stuk beter dan voor de winterstop.

07-02-2024 08:14

WSNBM +2130

Vond Zerrouki echt met afstand de meest matige afgelopen zondag tegen AZ...

Als het aan mij ligt gewoon middenveld met Wieffer-Timber-Stengs en aanval met Paixao-Gimenez-Sauer. Afhankelijk van zijn fitheid, zou ik misschien vanavond wel Ueda opstellen ipv Gimenez.

07-02-2024 07:46

FRMause +6153

'Met afstand de meest matige'

Nu al de meest genuanceerde zin op FR12 dit jaar.

07-02-2024 07:58

Vince78 +11676

"Maar met Zerrouki staat er wel echt iemand...."

07-02-2024 08:18

WSNBM +2130

Hahaha eens, maar ik ben niet zo van het compleet afzeiken van spelers :)

07-02-2024 09:59

FRMause +6153

Dat siert u. Held!

07-02-2024 10:36

rodjeknor +5343

In de tweede helft was Zerrouki prima. Aan de bal matig, maar dat was het hele elftal. Hij bracht in ieder geval vechtlust, waardoor AZ eigenlijk geen kans kreeg. Maar thuis speel je gewoon anders dus vervangen door Stengs.

07-02-2024 09:14

Don.C +5372

Zerouki is een regelrechte miskoop, onbegrijpelijk als je dat niet wil inzien…

07-02-2024 09:24

Appie.G +119

Vond AZ echt wel OK spelen. Pitbull Nieuwkoop mag er van mij wel in

07-02-2024 07:36

Wietse +24159

Wedstrijd rust zou Gimenez goed doen. Speelminuten Ueda ook. Verder gewoon met Minteh, Ivanusec en Paixao puzzelen en niet met Nieuwkoop. Lingr is mij betreft de enige optie op tien met Stengs

07-02-2024 07:35

FRMause +6153

Ueda heeft momentum nu

07-02-2024 08:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties