Wat is jouw mening over afblazen Feyenoord City? (poll)

Wat is jouw mening over afblazen Feyenoord City? (poll)

Feyenoord-watcher Dennis van Eersel kwam zaterdagmiddag met groot nieuws in een sportief goede week voor de Rotterdammers. Het stadionproject maakt onder de supporters van Feyenoord al jaren heel veel los. De emoties liepen daarbij hoog op en dat zorgde weer voor veel verdeeldheid onder de supporters.

Ruim tien jaar is Feyenoord bezig geweest om het megaproject Feyenoord City van de grond te krijgen. Meerdere malen is er uitstel aangevraagd om zaken als financiering rond te krijgen. Nu Bouwconcern BAM de voorwaarden extreem heeft aangepast en de bouwkosten verhoogde is het vertrouwen weg bij de clubleiding van de Rotterdammers. De stekker gaat er definitief uit. Het is nu wachten op een officiële mededeling van de club.

Afblazen Feyenoord City stemt mij
Plaats reactie
666

Noorse_Kabeltrui +284

Als de uitkomst andersom was geweest (en 65% tevreden was) zou FR12 er vast een heel artikel aan wijden. Ik wacht nog, wellicht als het definitieve nieuws er is?

08-11-2021 18:02

Brabant +929

Ja heb je gelijk in.

10-11-2021 10:11

Cees.v33 +6

Een kansloos plan dat niét goed is voor de club. geweldig dat het afgeschoten is en nu vooruit!

07-11-2021 14:52

serbaars +4

ik vindt de kuip echt een heel mooi stadion maar voor de club is het misschien beter om een nieuw stadion te hebben voor de uitstraling. nu moeten we de kuip gaan verbouwen en die moet eerst afgebroken worden. Dan weer op gebouwd worden, omdat veel wat toen der tijd nog mocht voor een stadion mag nu niet meer gebouwd worden.

07-11-2021 14:49

Anton Victorie +1100

Ben niet per se tegen een nieuw stadion maar ben voor het beste voor Feyenoord. En als dat een nieuw stadion is, dan zij het zo. Maar laten we wel zorgen dat ons prachtige cluppie kan blijven bestaan.

Als er dan geen vertrouwen meer is in dit project, helemaal goed dat de stekker er dan uit wordt getrokken. Op naar het volgende plan

07-11-2021 14:10

balophetdak +484

Ja al die hersenloze tegenstanders hier op fr12 dat zijn geen economische denkers en zitten zelf vaak financieel aan de afgrond. De Exposure en sportieve spinn off van een nieuw stadion is zo ontzettend groot.
Nu de komende jaren maar weer op die krappe stoeltjes en met een beetje mazzel ben ik in de pauze op tijd terug met mijn kleffe patat, koude gehaktbal en bier wat naar pis smaakt.

07-11-2021 12:48

JKMG +19

Nee, een stadion bouwen dat meer kost dan dat het opbrengt gaat de club echt verder helpen..... Lijkt mij ook echt superslim om dat ding gewoon te bouwen. Meer exposure, gaan we de champions league mee winnen!

07-11-2021 14:03

Cees.v33 +6

Onzin. Doei!

07-11-2021 14:50

FR-JJN +12867

Hersenloze tegenstanders??
Ik snap wel dat ze in jou glas pissen ipv er bier in te schenken.

07-11-2021 15:19

Hans.N +870

wegblijven dan

07-11-2021 16:03

dannylicious01 +153

Wie is nou hersenloos. Je moet voor 150 miljoen minder renoveren en wat wil je, blijven renoveren. Ooit zal je nieuw stadion moeten plaatsen. Jij zit blijkbaar in dat oude krot, benieuwd als je ineens 2e ring op je kop heb of je dan ook nog blij ben dat je in de oude kuip zat. En zo hersenloos ben je. Als ze geen 450 miljoen krijgen voor FC, wie gaat er dan 300 neerleggen voor verbouwing. Want investeerders willen verdienen en uit de renovatie valt niet zoveel te halen dan heel FC. Dat is meer dan al1 stadion, heel gebied wat ontwikkeld e.d. beter voor de stad Rotterdam, beter voor talenten te behouden of spelers te halen. Als ze nu een speler buiten Nederland halen die geen sentiment heeft met de kuip denkt ook van ik ga terug in de tijd. Vind je het gek dat berghuis, noa lang, gebroeders timber, zirkzee en noem maar op weg gaan. Er is geen geld en feyenoord loopt achter de feiten aan. En trouwens als FC niet komt word het renoveren 30 miljoen extra vanwege goldman en sachs en dat is niet het enige, als ze gaan verbouwen, in welk stadion gaan we dan spelen en dat renovatie jaar geen inkomsten uit het stadion. Zit je bekant ook al aan die 450 miljoen. En over 15 jaar alsnog een nieuw stadion te nemen. Maarja ik ben hersenloos

08-11-2021 13:20

jonaathn +14716

Vind dit zo verschrikkelijk. En al die wappies bij het stadion ook. Verbrand mn seizoenskaart nog bijna!

07-11-2021 12:07

Cees.v33 +6

doe maar. Doei

07-11-2021 14:50

Peterk +34812

Nogmaals, een onzinnige poll. Als de club het niet kan ophoesten omdat de kosten de pan uit rijzen is het gewoon terecht. Dan is er geen andere optie. Maar....als je er aan gaat denken hoe godsgruwelijk lang het nu gaat duren voordat er iets op stadiongebied gaat gebeuren is het een rampzalige ontwikkeling...

07-11-2021 11:56

Orgullo +7666

Iedereen met enig bedrijfsmatig inzicht weet natuurlijk hoe desastreus dit zou zijn.

07-11-2021 11:50

Cees.v33 +6

dat is dus onzin. punt

07-11-2021 14:51

Jan1964 +134

ik weet het eigenlijk niet of tevreden of ontevreden moet zijn het heft allebei wat moois en wat gaat het nu kosten om de kuip te renoveren bouwmaterialen rijzen de pan uit

07-11-2021 11:21

avondrood +40650

Minder skyboxen, toeschouwers, exposure....scheelt je tientallen miljoenen per jaar aan inkomsten.

07-11-2021 11:35

SVR +395

Minder potentiele (gehoopte) omzet en minder zekere kosten. Per saldo was er vooral een omzetstijging NODIG om de veel hogere kosten van het nieuwe stadion te dekken. Onderaan de streep was er maar een beperkte vooruitgang voor Feyenoord (en ook nog vrij onzeker). Als Feyenoord er nagenoeg risicoloos minimaal 10 miljoen op vooruit zou gaan dan had de bvo al heel lang geleden definitief ja gezegd. Maar het zit er gewoon niet in (ook door de gekozen hybride situatie dat je niet echt eigenaar bent, maar wel een deel van je omzet verplaatst naar stadion, waardoor je ook niet meer als losstaande zelfstandige huurder niet hoeft op te draaien voor tekorten in de bedrijfsvoering stadion).

07-11-2021 12:33

GeorgeMartin +2565

Bouwmaterialen zijn sowieso nodig in beiden gevallen

07-11-2021 13:47

frvlissingen +3692

Je kunt denken kut het gaat niet door. Je kunt ook denken hoera het gaat niet door. Persoonlijk denk ik kut. Maar als de kosten dermate de pan uitreiken zeg ik hoera. Hoezo dubbelgevoel? Maar helaas geen nieuwe Kuip is stilstand. En dat is pas kut.

07-11-2021 11:17

Jakkie +9125

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Er waren jarenlang veel te veel lieden die vooral een eigen voordeel zagen bij nieuwbouw. Zuur voor ons gewone supporters, fijn voor de aasgieren.

07-11-2021 11:04

avondrood +40650

Ja daarom ontwerpen ze een stadion gebaseerd op de kuip (veel staal), nog dichter op het veld op een prachtige locatie.

07-11-2021 11:09

Henk-1908 +70

vandaag is al een voorbeeld de Kuip is strak uitverkocht
Dan zou je in een nieuw stadion vandaag zo 15000 kaarten meer verkocht hebben
15000x40 euro das inclusief een drankje en een of een hapje is 600.000 euro even op de zondagmiddag extra omgezet
koekoek bent u wakker?

07-11-2021 10:53

avondrood +40650

Snappen die lui niet omdat ze het niet willen snappen

07-11-2021 11:07

Sharrie-FR +564

Je vergeet nog dat er in een nieuw stadion ook meer business Seats en boxen (zouden) komen. Dat tikt pas werkelijk aan.

07-11-2021 11:16

JKMG +19

Alleen zou in het nieuwe stadion al die opbrengsten niet naar Feyenoord, maar naar het stadion gaan. De club zou alleen een content fee krijgen....

07-11-2021 11:28

avondrood +40650

Is toch logisch, die 600 miljoen investering moet wel deels afbetaald worden. Als dat niet ten koste van Feyenoord gaat is dat toch prima.

07-11-2021 11:37

Ladinsky2021 +6053

In de huidige Kuip betalen we een miljoen of 4 per jaar aan huur. Een nieuw stadion van 500m zal je aan huurkosten minimaal 5% per jaar (waarschijnlijk hoger) kosten dus 25m per jaar. Dat is 21m meer oftewel ongeveer 1m per wedstrijd. Koekoek, bent u wakker?

07-11-2021 11:26

balophetdak +484

Ja al die hersenloze tegenstanders hier op fr12 dat zijn geen economische denkers en zitten zelf vaak financieel aan de afgrond. De. Exposure en spinn off van een nieuw stadion is zo ontzettend groot.
Nu de komende jaren maar weer op die krappe stoeltjes en met een beetje mazzel ben ik in de pauze op tijd terug met mijn kleffe patat, koude gehaktbal en bier wat naar pis smaakt.

07-11-2021 12:44

balophetdak +484

Wij hebben nu niet echt een supprtersschare met een hoog IQ. Velen hebben geen schoolopleiding en zitten aan de drank of snuif. Dit is het lot van een club als Feyenoord club van de armoedzaaiers en noemen dat netjes een Volksclub hahaha wat een treurnis

07-11-2021 12:46

kunstgrashater +8520

op naar de keukenkampiioen competitie

07-11-2021 10:06

brf2528 +504

Al 20 jaar missen we de boot. Nu het bijna zo ver is trekken mensen met een IQ van 65 de stekker er wederom uit. Binnen 5 jaar starten we wéér met een onderzoek ...... kunnen we naar een nieuwe Kuip?

07-11-2021 09:54

Ladinsky2021 +6053

Is jouw mening. Mijn IQ is bewezen ongeveer het dubbele van 65, maar ook ik vind het verstandig dat ze hier de stekker uitgetrokken hebben.

Dat het een zwart weekend is voor Feyenoord, dat is helder. Maar dat is vooral vanwege de constatering dat we 10 jaar verkloot hebben.

07-11-2021 11:29

1234567890 +173072

Maar gelukkig hebben de wappies de filmpjes nog kunnen ze later tegen hun kinderen zeggen kijk pappa heeft deze club kapot gemaakt

07-11-2021 09:42

GO1984 +4815

36% wil geen toekomst voor Feyenoord. Lekker in dat bouwval blijven spelen. Vernieuwbouw is namelijk ook geen optie dat is veel te duur.

07-11-2021 09:32

NicFR08 +5874

En 63% geloofd nog steeds in sprookjes die hun voorgehouden worden. Ondanks alle tegenstrijdigheden die gepresenteerd zijn.

07-11-2021 09:42

GO1984 +4815

Je weet ook dat de kuip renoveren geen haalbare optie is qua kosten?

07-11-2021 09:46

avondrood +40650

Ze denken echt dat die RdK kliek er miljoenen in gaat stoppen.....NOT

07-11-2021 11:12

moortje +520

Die 36% komt zeer waarschijnlijk uit een achterstandswijk en zijn het dus gewend om in een bouwval te leven!

07-11-2021 11:15

jennifer_van_dijk +123

De doodsteek voor onze club. Stadion Feijenoord is failliet en kapot. De infrastructuur rond de Kuip kan ook echt niet meer. We staan met lege handen… hoewel nee. We hebben klauwen vol boetes van ons Europees avontuur. Het is klaar met Feyenoord. Het afglijden gaat snel gebeuren. Bedankt he, aan al die mensen die zo trots zijn dat zij op een negatieve manier invloed hebben op de club. Onze reputatie lag al te grabbel Europees. Nu doe je er helemaal niet meer toe.

07-11-2021 09:13

Grote_Kont +1373

De businesscase rammelde aan alle kanten en ging uit van overdreven positieve voorwaarden; daar werden, volgens velen, onacceptabele risico's genomen die het voortbestaan van de club bedreigden. Uitgangspunt was volgens mij ook juist gebiedsontwikkeling en daar pastte De Kuip mooi in; dat lijkt al een wankele basis.
Een nieuw stadion was prima geweest als alles gericht was op de toekomst van de club Feyenoord en dat was niet het geval... Een gemiste kans.
Ik vind de plannen voor de gerenoveerde Kuip er fantastisch uitzien en de kosten zijn lager. De plannen zijn door slimme mensen ontwikkeld met een Feyenoord-hart. Dat zijn de juiste ingrediënten voor een nieuw stadion/vernieuwbouw De Kuip.

07-11-2021 09:03

Grover +5258

De plannen voor het nieuwe stadion zijn meermaals onafhankelijk getoetst en realistisch gebleken. Maar jan met de pet weet het op de achterkant van zijn sigarendoos beter?
Die verbouwplannen zijn ook helemaal niet ontwikkeld door mensen met een Feyenoord hart (naast dat ze foeilelijk zijn, maar dat is maar een mening). Die club hangt vol met belanghebbenden en wordt 100% gefinancierd door iemand die tientallen miljoenen verdient als het renovatie wordt ipv nieuwbouw. Hoe kun je daar dan wel blind vertrouwen in hebben?
De expertise heb ik ook ernstige twijfels over. Je hoeft niet diep te prikken in dat plan om fouten tegen te komen. En wie van de vooraanstaande betrokkenen heeft die expertise dan? Motivational speaker? Basisschool directeur? ZZP projectondersteuner? Havenarbeider? Heb echt nog niemand bij die club gezien met een relevante achtergrond.

07-11-2021 09:31

NicFR08 +5874

Als die plannen zo realistisch waren, kan je dan ook uitleggen waarom die zo vaak met onrealistische cijfers is aangepast??

07-11-2021 09:49

2018-2019 +1442

"De expertise heb ik ook ernstige twijfels over".
Zo denk ik nou precies over jou "expertise".

07-11-2021 09:53

avondrood +40650

Zoals iemand boven al zegt. Neem vandaag tegen AZ....had je 15000 kaarten meer kunnen verkopen....is gewoon ruim een half miljoen meer aan inkomsten op 1 potje.
Maar ik snap dat je met 15000 mensen meer minder SFEER hebt.

07-11-2021 11:14

Grote_Kont +1373

Er zijn talloze insprekers geweest die met valide argumenten de plannen voor Feyenoord City kritisch bevraagd hebben. En toen bleek dat de risico's gigantisch waren. De kritische mensen werden niet serieus genomen en weggezet als emotioneel zonder onderbouwing; er werd gewoon niet geluisterd. Feyenoord zelf had blijkbaar ook grote twijfels anders hadden ze wel goedkeuring gegeven op de plannen voor Feyenoord City. Iedereen kijkt alleen maar naar een mooi nieuw stadion, maar als de risico's niet voldoende zijn afgedekt, wordt het nieuwe stadion onze strop.

07-11-2021 11:41

GO1984 +4815

Nou dat is dan weer allemaal lekker voor elkaar. RIP Feyenoord, middenmoter worden.

07-11-2021 09:01

DHFR12 +101

Nou mooi jongens, FC-plannen afgeblazen: zitten we dan met een stadion dat in de jaren '80 waarschijnlijk niet eens aan de maatstaven van een modern stadion zou kunnen voldoen. En maar vuurwerk afsteken omdat het FC-project net doorgaat, manmanman... Feyenoord gaat zo nooit een grote club worden, en dat is nou juist wat we volgens mij allemaal wél willen!!!

07-11-2021 07:04

jayjay49 +7839

Dus de Kapitein heeft voortijdig zijn "zinkende" schip verlaten?? Mark Koevermans??


Het is een dramatische ontwikkeling!!

07-11-2021 06:35

Futre +3010

Een nieuw stadion mag best van mij, maar dit project was te groot. Wat nu?

07-11-2021 02:59

1234567890 +173072

Dat lossen de tegenstanders op die willen de Kuip redden

07-11-2021 09:43

010Pattaya +7107

Als Feyenoord al die azijn kon verkopen van die zeikerts hier hadden we meer geld gehad dan die tering neuzen.

De discussie was "Traditie vs Vernieuwing". We zijn een traditionele volksclub in een stadion dat sinds de opening volle lof krijgt uit binnen en buitenland. Zelfs zo bijzonder dat je dingen als "Kuip-vrees" hebt. Zo imponerend zijn het stadion en de fans. Ooit wel eens van "de Meer vrees" gehoord? Ooit lovende woorden gehoord van een Engelsman over het PSV stadion?

Er is bijna geen fan meer in leven die Feyenoord ooit in een andere thuisbasis heeft zien spelen. Generaties zijn opgegroeid in de Kuip. 100.000den fans zijn verliefd geworden op onze club in dat stadion. Het kolkt, het schudt, het beeft.

Veel 'buitenstaanders' willen nieuw, groot, modern. Veel Rotterdammers willen traditie behouden. Is dat zo slecht?

In een wereld waar alles snel aan het veranderen is, waar fans als klanten worden gezien, waar moskees hoger worden dan tribunes, waar nieuwbouw een excuus is om flink geld te verdonkeremanen, waar je Tik Tokkend op Facebook een Twitter scheet op Instagram zet, in die kut wereld waar Woke het nieuwe wachtwoord is en je zonder QR code niet bestaat... in die wereld, is misschien juist die traditie mooi. Verbouw de Kuip, moderner, skyboxen, toiletten die naar lavendel ruiken, what ever de fuck de klachten zijn; maar behou de traditie.

En ik zweer je, elke ECHTE voetbalfan in NL, in Europa, is stiekem stikjalours als ze elke 2 weken weer naar hun Alianz Arena Snelkookpan Hyper Moderne '13 in een dozijn' Stadion rijden.

Maakt een stadion je rijk? Gelul. Dat doen ze op het veld en in de kamers van directies en makelaars.

De kogel is door de kerk. Nu stoppen met lullen, en oppoetsen die mooie Kuip. Geen woorden, maar daden. Want Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord: FEYENOORD 🚩🏳

07-11-2021 02:17

Visionair +6659

Goed verhaal. Ik kan hier wel mee leven, pimp die Kuip

07-11-2021 04:15

Feyenoordtukker +237

en wie gaat dat oppoetsen van de Kuip betalen dan? en heb je de commerciële voordelen van een nieuw stadion dan echt niet door of wil je ze gewoon niet zien. het nieuwe stadion zou niet vol komen en de de kaartjes zouden duurder worden. Nou gok eens. ik denk dat nu voor volgend seizoen de prijzen wel eens 20% zouden kunnen stijgen. maar dat is geen probleem want al de simpele zielen die de kuip wouden behouden willen hiervoor toch wel bijdragen lees ik zo. you never walk alone. met zijn allen straks langs het amateur veld in de 4e klasse. weet je wat er dan gebeurd is? dan het heeft het traditionele stadion een club die bij nog veel meer mensen in het hart zit meegesleurd. Jezus stop toch eens nee ik zeg het verkeerd begin toch eens te denken met wat meer hersencellen. maar laat ook maar ik ben bang dat we al over de afgrond zijn gegaan.

07-11-2021 08:19

010Pattaya +7107

(Moet je extra betalen voor hoofdletters?)

Dus als ik het goed begrijp bestaan we sinds 1908, spelen sinds voor de 2de wereld oorlog in de Kuip, maar als we nu niet heel snel naar een veel te duur nieuw stadion gaan, dan worden we een amateur club. En jij wil dat mensen hun hersencellen gaan gebruiken?

Wat doet het voor een club om alleen al in de schulden te raken om het onderzoek naar een stadion te laten doen, laat staan het stadion bouwen? Iedereen weet dat het nog duurder gaat worden door de huidige prijzen, dus nog meer schulden... Dan krijg je "sorry, we kunnen geen nieuwe speler halen, we moeten eerst aflossen" excuses.

Dan... ACHTERSTALLIG onderhoud, de naam zegt het al, had al moeten gebeuren. Waarom is het niet gedaan? Was niet meer nodig. Als drukmiddel gebruiken van "zie je hoe slecht het is"... en deels is dat geld naar onderzoeken gegaan en naar de ene na de andere miskoop (Bozenik achtige aankoopjes en heerlijke Haps deals).

Jouw, en vele anderen, denken is dus: we lenen heel veel geld en kopen een duur maatpak en dan gaan we werk zoeken met hopelijk een goed resultaat en dan de lening terugbetalen.

De 'Kuiperianen' willen een andere volgorde vab eerst werken, geld sparen en dan een mooi maatpak aanschaffen.

De Kuip, gerenoveerd, met de benodigde aanpassingen, is een prima maatpak voor dit Feyenoord. Focus on the pitch. Focus op de kwaliteit. Focus op de scouting. Focus op goed doorverkopen....

07-11-2021 08:40

jennifer_van_dijk +123

Je kan de Kuip niet renoveren. De Kuip is KLAAR. En failliet overigens.

07-11-2021 09:14

jennifer_van_dijk +123

Een stadion maakt je wel degelijk rijk. Je haalt namelijk finales en internationale wedstrijden binnen. De Kuip is klaar. Daar kan niets meer mee. Dit is de doodsteek voor Feyenoord

07-11-2021 09:14

Jakkie +9125

Spijker op z'n kop man! Fantastisch!!

07-11-2021 11:18

Equinox +50349

Feyenoord Feyenoord sparta is dichtbij excelsior ook en als je niet oppast gaan zij je zelfs voorbij!

07-11-2021 01:25

SR +305

hopen dat ze op tijd betonrot/metaalmoeheid konsanter. voordat er ongelukken gebeuren. dan komt Feyenoord city er vanzelf

07-11-2021 01:14

Equinox +50349

Bouw die Superkuip nu maar gofferdomme!

07-11-2021 01:14

fb010 +1522

zonde! hopelijk is dit een signaal om de bam en politiek over de streep te krijgen met voorwaarden die in het voordeel zijn van onze mooie club! ben benieuwd wacht het gewoon af.

07-11-2021 01:00

Equinox +50349

Afwachten???? GEEN WOORDEN MAAR DADEN!!!!!

07-11-2021 01:14

Andone +1557

Er zal ooit een nieuw stadion moeten komen. De Kuip is prachtig maar de konstruktie is niet eeuwig houdbaar. nu opknappen en een veel goedkoper stadion bouwen.
kan makkelijk.

07-11-2021 00:53

Heyplaat +1292

Onzin, zelfs het colloseum staat er nog. Na een goede renovatie kan De Kuip zo weer 100 jaar mee.

07-11-2021 01:45

Spiderpig +174610

Worden daar nog evenementen gehouden?

07-11-2021 01:48

RdamZuid5314 +1995

wat is je punt?

07-11-2021 02:12

GO1984 +4815

Whahaha het Colloseum is ook een oud bouwval/ruïne. Goede vergelijking man.

07-11-2021 09:03

jennifer_van_dijk +123

De ballen verstand van bouwen. Dat blijkt wel.

07-11-2021 09:15

corsamuels +6

Feyenoord stadion is een bouwval net zelfde als in Nijmegen

07-11-2021 00:41

corsamuels +6

Daar gaan we weer wat is het toch een k t bestuur om de oren te laten hangen aan die 100 mafkezen en de aannemer de BAM de betek3ni# van de Bataafse Aanemers Bedrijf ik heb er zelf gewerkt wat een zooitje .

07-11-2021 00:39

corsamuels +6

Dit is het einde van onze club, Ajax , PSV ,AZ, Utrecht ,Vitesse en dan pas Feyenoord ik ben al 45 jaar een seizoen kaart, als het nieuwe stadion niet door gaat dan is het het einde en dan hebben die mafkezen hun zin een slap beleid ik neem geen seizoen kaart meer .

07-11-2021 00:31

the-crow +4061

nu blijven we voor altijd een subtopper.

07-11-2021 00:23

schotopdepaal +713

Zoooo dom en kortzichtig op deze manier zal Feyenoord NOOIT aanhaken bij AJAX. R I P

07-11-2021 00:36

Equinox +50349

Donder op met die smouzen.

07-11-2021 01:15

luc86 +3610

Ajax is nu zoveel verder omdat ze spelers voor honderden miljoenen hebben verkocht. Ze spelen al 30 jaar in die graftombe, tot 5 jaar geleden stonden ze er vrijwel hetzelfde voor als ons. Iets meer jaarlijkse inkomsten. Toen was er de revolutie kwam er een visie, werden de juiste mensen aangetrokken en daarna de juiste spelers zowel in het eerste als in de jeugd. Hun stadion heeft er helemaal niks mee te maken, en met ons stadion of dat nu nieuwbouw of renovatie is gaan we nooit op dat niveau komen.

07-11-2021 01:17

frankyboy +6801

Voordat Ajax naar de Arena ging werden ze al vaak kampioen, deden het goed in Europa en leiden topspelers op. Feyenoord stelt vandaag de dag nog net zo teleur als 30 jaar terug, we zijn al blij als we boven Vitesse eindigen en slaan op ons op de borst als gedoodverfd miskoop Dessers een goal maakt. Maar we willen zonder succes en euro op zak wel een stadion waar menig Europees topclub niet van durft te dromen

07-11-2021 01:22

GO1984 +4815

Tuurlijk luc86 slaap lekker verder. Echt wat een verstand , nee het heeft niets met het stadion te maken. Er kunnen 30000 mensen meer in. Dat is dus miljoenen extra inkomsten.

07-11-2021 09:25

2018-2019 +1442

In Eindhoven zo'n 12.000 minder dan nu bij ons. Wat kan je daar dan over zeggen?

07-11-2021 10:00

dannylicious01 +153

hahaha ajax heeft toen de juiste mensen aangetrokken. dat wil feyenoord ook maar ten 1e is daar het geld niet voor en ajax toendertijd door het geld wat uut het stadion kwam en de mensen kwamen omdat er meer geld uit het stadion gehaald kon worden. de juiste mensen gaan naar de top en niet naar een bouwval en een club dat op instorten staat. de juiste mensen kunnen geen geld verdienen in de kuip dus komen ze niet. de rek is eruit, je kan alleen in dit stadion verliezen, want meer uithalen dan wat er is gedaan is onmogelijk. en jeugd ga je het ook niet van hebben want de topspelers blijven niet bij feyenoord want overal kan je meer verdienen in de top. wij zullen nooit spelers verkopen voor 80 miljoen en dat soort bedragen. als frankie of de ligt bij ons speelde waren ze max 20 miljoen waard omdat ze bij feyenoord niet kunnen onderscheiden want we spelen geen structureel CL dus weten clubs niet van onze spelers of ze goed genoeg voor de top zijn dus leggen ze nooit zulke bedragen neer. makkelijkste manier om voor feyenoord geld te verdienen is via sponsoring en investeerders maar die komen weer niet naar de kuip. dus moet je nieuw stadion hebben. jij kan die sentiment wel hebben met de kuip maar zo kijken sponsors en investeerders niet, en ook topspelers niet, draait allemaal om geld. en geld is er niet meer in de kuip

07-11-2021 02:01

jennifer_van_dijk +123

We zullen verder afglijden.

07-11-2021 09:16

referer +629

Dit is de gemiste kans van ons om aan te haken....

06-11-2021 23:48

2018-2019 +1442

of "aan den zekeren dood ontsnapt". Kan ook toch?

07-11-2021 10:01

Heus +909

Zie dat een hoop mensen zich niet ingelezen hebben of wat dan ook, jammer. Hele grote blij hier.

06-11-2021 23:46

Grover +5258

Je kunt je nog zoveel inlezen, als je niet snapt wat je leest ben je inderdaad blij met dit nieuws.

06-11-2021 23:52

JustInDelft +1745

Misschien Buisnesscase lezen dan zou je anders piepen

06-11-2021 23:58

Andone +1557

want? de Kuip verbouwen levert mega extra mogelijkheden op? komen er extra inkomstenbronnen’?

07-11-2021 00:54

luc86 +3610

Ja de wereld vergaat als we niet 5 miljoen extra per jaar verdienen... Of we gaan eens nadenken over hoe we het beter op het veld kunnen doen. Je weet wel iets met die bal en het net. Of denk je dat ajax honderden miljoenen voor hun spelers vangt omdat ze in zo n modern stadion spelen?

07-11-2021 01:30

GO1984 +4815

Het levert per jaar een hele hoop geld op. Je vergist je behoorlijk daarin.

07-11-2021 09:27

2018-2019 +1442

Laten we gek doen ...zo'n 25 wedstrijden per jaar in totaal zo'n "100 uur open" voor het voetbal per jaar.
Best een raar ding zo'n stadion.

07-11-2021 10:04

Equinox +50349

Lees wat je wilt maar ook dat je kleinkinderen straks niet meer voor Feyenoord zijn idioot.

07-11-2021 01:16

frankyboy +6801

De Kuip levert de BVO nog steeds substantiele inkomsten op. Dat zou FC bij het huidige kosten niet het geval zijn. Logische keuze dan.

07-11-2021 01:25

Equinox +50349

De Kuip is bijna failliet.

07-11-2021 01:29

RdamZuid5314 +1995

Wat lul jij nou weer allemaal…..

07-11-2021 02:14

Equinox +50349

Lees voor je lult.
https://www.fr12.nl/nieuws/volgende-week-topopverleg-stadion-feijenoord-zo-goed-als-failliet

07-11-2021 02:20

Equinox +50349

Welke inkomsten dan?

07-11-2021 02:21

GO1984 +4815

En toen was het ineens erg stil.

07-11-2021 10:01

jennifer_van_dijk +123

Ja Heus. Jij hebt je niet ingelezen

07-11-2021 09:16

hvh102 +149

in het begin wist ik niet hoe zat met Feyenoord city nu ben ik blij dat het niet door gaat dit plan was bedoeld om Feyenoord over te nemen en 51% van de aandelen in handen te krijgen Feyenoord wordt echt wel weer gezond het gaat alleen langer duren de schoonmaak is geweest nu nog op een aantal posities de juiste mensen neer te zetten het komt goed wanneer ???? Feyenoord is in ieder geval goed bezig er staat genoeg waarde op het veld in Europa en in de competitie doen onze jongens en de staf het zeer goed oproep geef dit proces de tijd

06-11-2021 23:36

switzer +10987

Leestekens, laat ze niet in de kou staan.

06-11-2021 23:40

Andone +1557

dat ben ik wel met je eens. doorgaan met de jeugdopleiding en jongen voetballers aantrekken en doorverkopen. als je ziet wat die nare club uit noord Holland heeft opgebouwd. dat moet ook kunnen. als we Slot en de zijnen maar de tijd geven.

07-11-2021 00:56

Equinox +50349

zo dom deze reactie, echt zo fucking dom.

07-11-2021 01:18

GO1984 +4815

Wow hersenen staan nog uit zeker?

07-11-2021 09:28

VanM +105

DRIE EN ZESTIG Procent, en die doorgesnoven mafklappers maar roepen dat de meerderheid wil blijven in de Kuip

06-11-2021 23:30

Grietus.T +0

Als ik niet betaal bij de slager krijg ik ook niks

06-11-2021 23:29

Theo52 +124

Einde van Feyenoord komt helaas steeds dichterbij. De harde kern begrijpt er helemaal niets van en maken de club categorisch kapot. Nou ja, misschien straks naar Woudendtein of het Kasteel. Feyenoord is zo ten dode opgeschreven.

06-11-2021 23:17

Jurk +7082

Het beleid wordt niet gemaakt door supporters!!!

06-11-2021 23:22

switzer +10987

Klopt, maar wel onderuit geschopt.

06-11-2021 23:41

Equinox +50349

Een kleine kutclub maakt van onze grote club een klein kutclubje!

07-11-2021 01:21

Andone +1557

nee hoor. als je jeugdopleiding de kans geeft werkt het ook in de Kuip. geen probleem. ten tijde van karsdorp, clasie en kongolo kwam er al aardig geld binnen. als je daar goed mee omgaat bouw je snel aan een gezonde club.

07-11-2021 00:59

dannylicious01 +153

mij zie je niet meer in de kuip. oude bouwval man. hoe kunnen mensen niet zo stadion als tottenham, bernabeu e.d. hebben. stadion met stalen buizen allemaal. ziet eruit alsof uit 2e wereldoorlog komt. daarom zullen we nooit de top van Nederland horen. lopen al 20 jaar achter op ajax

06-11-2021 23:12

Luke0180 +1389

Gelukkig heeft de passie van de minderheid het toch overwonnen!

06-11-2021 22:56

Equinox +50349

en de club ten gronde gericht!

07-11-2021 01:22

luc86 +3610

Doomsday is aangebroken!

07-11-2021 01:34

Equinox +50349

jaaaaa nog ff wachten en we worden sparta niveau.

07-11-2021 01:54

poehhee +3983

Was echt het mooiste plan ooit.
Super tof stadion half in het water, gewoon een icoon voor de volgende generatie zoals de huidige Kuip dat voor ons was.
Sfeervolle strip, moderne faciliteiten, sfeer, commercie, ontwerp naar de originele Kuip, overal was aan gedacht.

06-11-2021 22:52

Tafkab +2544

Nou, 2/3e is ontevreden. Ik hoop dat het hersenloze amoebe volk blij is dat onze club geen reet vooruitkomt. Dom volk. Verschrikkelijk.

06-11-2021 22:35

2018-2019 +1442

Jouw woordkeuze is nou ook niet bepaald afkomstig van "de slimste mens".

07-11-2021 10:10

themaniac +2760

Nooit meer kampioen!!!!

06-11-2021 22:29

Linksbuiten +959

Teveel abnormale supporters dat is het Feyenoord probleem.

06-11-2021 22:03

janos +4643

Dit zijn geen supporters, een supporter wil het beste voor je club. Deze randfiguren willen alleen maar afbreken, en met succes blijkbaar.

07-11-2021 09:13

nielsen +2037

1x kampioen in de 18 jaar is ook meer dan genoeg…. Pfffff

06-11-2021 21:59

Robin76 +4453

Mannen.. deze soap is nog lang niet over.. Misschien is het wel de strategie van het maasgebouw om de gemeente onder druk te zetten.

De financiering was nog lang niet rond., stijgende bouwkosten.. Maar wat denk je dat de impact van dit alles gaat zijn voor de gemeente? Daar weleens overna gebracht? Doe zitten met een mega financiële strop als dit niet doorgaat... ontwikkelingskosten alle voorbereidingen , nieuwe planontwikkeling etc...

Het zou mij niet verbazen als de gemeente eieren voor zijn geld kiest en meer mee financiert dan in eerste instantie.. Omdat de kosten hoger zuilen zijn als dit wordt afgeblazen....

Kortom wordt vervolgd...

06-11-2021 21:28

panache +7872

De gemeente is koning geld in een sloot gooien.

06-11-2021 21:55

hvh102 +149

op dit moment het stadion neer zetten is niet goed met de huidig bouw en materiaal kosten wordt allemaal veelte duur dit zou Feyenoord echt de kop gaan kosten het gaat nu langer duren maar het komt goed

06-11-2021 23:47

billie +3

Beter een nieuw stadion, dan geld pompen in een bedemloze put. (KUIP)

06-11-2021 21:28

rodjeknor +5318

Ik zit er zakelijk in. het nieuwe stadion was alleen mooi als het ook echt oplevert. Dat doet het blijkbaar niet. Het is niet zo dat we nu met een flutstadion blijven zitten. We hebben het mooiste stadion van Europa. Het heeft alleen een opknapbeurt nodig. Gaan!

06-11-2021 21:20

FRVDG01 +3815

Exact. Waarom onnodig hoge risico’s lopen vanwege grootheidswaan. Je gaat ook geen Lamborghini rijden als je modaal verdient.

06-11-2021 21:22

MKF +7836

Op zich kan dat wel. Er zijn betaalbare Lambo’s te koop, maar je werkt dan waarschijnlijk voor de Lambo

06-11-2021 23:29

dannylicious01 +153

beter iets als niet. nu worden we 1 x per 20 jaar kampioen. Dan maar paar jaar lambo rijden en zien we dan wel waar we komen. of nou voor plaats 3 vecht, wat we niet eens altijd halen of plek 15. top zijn we niet. gewoon zielig eigenlijk. het is zeker een flut stadion. stalen buizen aan de buitenkant. praat je over een uitstraling uit de 2e wereld oorlog. feyenoord city zal wereldwijd bekend worden. stadion in het water, hoe mooi wil je het hebben als je over de brienoord gaat. spelers die daar willen spelen. duurt een uur na de wedstrijd voordat snelweg op ben. misschien zal een lambo overdreven zijn. maar ik wil ook niet in een Ford ka rijden, daarmee zal ik nooit geld mee verdienen.

06-11-2021 23:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties