Wederom keeperskwestie bij Feyenoord: ''Uiteindelijk vertrouw ik op Timon''

Wederom keeperskwestie bij Feyenoord: ''Uiteindelijk vertrouw ik op Timon''

Timon Wellenreuther is wederom onderwerp van gesprek bij Feyenoord. Tijdens het interview met ESPN hield trainer Brian Priske zich nog op de vlakte over het optreden van de Duitser tegen Heracles Almelo. Na vragen tijdens het persmoment ging de Deen dieper in op de keeperskwestie, die bij Feyenoord een terugkerend onderwerp van gesprek blijft.

''Ja, dat is absoluut iets dat me irriteert,'' doelt Priske op het opnieuw eenvoudig weggegeven van een tegendoelpunt. ''Het is overduidelijk dat hij de foute keuze maakt om Timber in te spelen. Ik denk dat we een behoorlijk goede eerste helft speelden. We gaven niet veel weg tot dat doelpunt. Ook de laatste vijf minuten van de eerste helft hadden we onnodige omschakelingen, en dat zijn dingen die vrij eenvoudig te corrigeren zouden moeten zijn.''

''Natuurlijk analyseren we alle tegendoelpunten en ook de doelpunten die we maken. We kijken naar alle spelers, inclusief Timon en de anderen.'' Priske krijgt de vraag of hij tijdens de wedstrijd al heeft gedacht aan een keeperswissel. ''Ik denk dat je altijd over veel dingen nadenkt, maar uiteindelijk vertrouw ik op Timon. Ondanks dit incident heeft hij, denk ik, een goede wedstrijd gespeeld.''

Afgaande op het persmoment heeft Priske niet de intentie om Justin Bijlow voor de winterstop weer speeltijd te geven. De fouten moeten eruit om mee te blijven doen in de top van de Eredivisie, zo ziet ook Quinten Timber. De Rotterdammers gaan de komende dagen beelden bekijken en de situaties analyseren. ''We moeten kritisch kijken naar de manier waarop we die tegengoals krijgen, dat moet eruit.''

Plaats reactie
666

Zimmer +1026

Tijd voor een nieuwe kieper, Timo heeft Feyenoord in de eredivisie hele belangrijke punten gekost. Bijlow is vaak geblesseerd.

16-12-2024 10:12

Homerus +1297

Bijllow / Timo is geen discussie omdat Bijlow altijd geblesseerd is. Het zou echt dom zijn om Bijlow 1 of 2 wedstrijden te laten spelen, vervolgens Timo weer 12, dan Bijlow weer 2 etc. Een ploeg vaart wel bij stabiliteit. Timo maakt zeer veel fouten in het systeem van Priske maar beter dan dat hebben we niet.

16-12-2024 09:31

hoebahoeba +2214

Tegen Praag weer bij beide goals betrokken, zaterdag wederom. Iedere andere keeper was al lang gewisseld. Hij speelt af en toe een geweldige pot maar dat weegt lang niet op tegen alle doelpunten/ punten die het je al heeft gekost.

16-12-2024 08:59

Heyplaat +1300

Die clown kost je 20 punten per seizoen.

16-12-2024 04:24

ramsteijn +5017

Overdrijven kan je goed.

16-12-2024 11:14

slopertje1908 +4091

En weer ga ik het zeggen zet Andreev tussen de palen dan zijn we van het gezeik af

16-12-2024 01:30

FR08pjotr +20483

In hoeverre spreek je nog van een incident als het met vaste regelmaat gebeurt?

16-12-2024 01:16

VineFeye +8703

Ed de Goey, kom maar weer terug

16-12-2024 00:26

FRJimZ1 +591

Ondanks hij zoveel slordige fouten maakt, maakt hij natuurlijk ook gewoon prachtige reddingen die misschien Bijlow weer niet had gepakt.. Beetje lastig om dit te bepalen als Bijlow niet keept, maar toen hij weer 1 wedstrijd op het doel stond maakte hij ook een grote fout! Maak het tegen Pisvee maar goed en mensen zullen weer roepen hoe geweldig hij is!

15-12-2024 23:28

Heyplaat +1300

Hou toch aub op met deze clown te verdedigen. Hij is verantwoordelijk voor 80% vd tegengoals door pure flaters. Dit weekend weer 2 fouten. Die 2e moet hij ook uitkomen.

16-12-2024 04:26

ramsteijn +5017

Jij bent een clown.

16-12-2024 11:17

bo +505

Bijlow in de bekerwedstrijd laten spelen. Kijken of hij blessuregevoelig is

16-12-2024 08:47

Hans Wil.N +528

De meeste tegengoals die hebben we aan Wellenreuther te danken door zijn fouten,zo kun je toch nooit rustig voetballen als je steeds moet denken dat hij weer een fout maakt

15-12-2024 22:28

Feyenoord4ever1908 +71476

Bijlow weer terug in de basis

15-12-2024 20:29

Mexicano +6529

Volgend seizoen allebei weg en de jonge andreev voor de leeuwen gooien , 1 vd grootste keeperstalenten van Europa, Helemaal klaar met die soap

15-12-2024 20:22

JohanRads +21

De trainer heeft gewoon mazzel dat de fouten van de keeper verdere geen consequenties hebben voor de ploeg.
Helaas snap ik niet helemaal wat de bedoeling is om constant eigenwijs voor je reserve keeper te kiezen, terwijl de nummer 1 weer fit is.
Maar goed zolang hij wint kan ik er weinig van zeggen ,ben het ook niet eens met al dat gewissel ,maar het gelijk heeft hij aan zijn kant. HIJ WINT. Dus wij ook. Maar God hoort mij brommen. Pffff

15-12-2024 20:15

nick_feyenoord +4228

Na de winterstop gwn timmer er in

15-12-2024 19:45

zdpln +1882

Waarschijnlijk gaat Priske sowieso geen keeper wisselen vòòr de winterstop.

15-12-2024 19:53

rensrotterdam +3971

Een goede keeper pakt punten voor je deze keeper kost je punten. Hij is ook nog eens hardleers en blijft maar blunders maken.

15-12-2024 19:20

Nordberg +4833

Na 020 thuis , hoeveel punten heeft timon ons gekost dan? En noem eens een beter alternatief op

15-12-2024 19:47

Wisselspeler +7897

Kom op, je hebt Bijlow en Andreev op de bank..
Wellenmisser heeft Feyenoord al zeker 7 punten gekost en het doelsaldo slecht gemaakt. We hebben al zowat evenveel tegendoelpunten als vorig seizoen en nu behoorlijk goede verdedigers in de ploeg..

15-12-2024 22:33

Nordberg +4833

Bijlow kun je niet meerekenen man, die kan geen 3 potten ongeblesseerd op de goal staan. Kom van de zomer weg maar werd niet voor niks afgetest. Met Andreev de champions league in… gelukkig meen je dat niet hoop ik. M.a.w. we hebben meer 1 keeper die je op kunt stellen.

15-12-2024 22:41

ramsteijn +5017

Was wel een fout van Timber.

16-12-2024 11:18

Jatochnietan +23873

Gaat uitblinken tegen P$V

15-12-2024 19:19

bar +3911

Tja, probleem is dat dit toch echt is wat Priske en ook Slot eisen van een keeper. Gaat heel vaak net goed maar als het mis gaat heb je een groot probleem. Hoort gewoon bij de successen die we de afgelopen jaren hebben.

15-12-2024 19:18

Santiagotto1961 +5289

Je kunt NOOIT een goede wedstrijd spelen, als je zo'n blunder maakt Priske.

15-12-2024 18:59

Tapiaz +28566

Onze defensie is echt onze achilleshiel, godzijdank hebben we Hancko als rots in de branding en is Read een absolute meevaller. Maar ook Read gaat nog een terugval krijgen, zoals alle jonge talenten!
Maar......Nieuwkoop en Smal komen echt te kort, en bij Trauner is het beste er wel vanaf. Beelen heeft een terugval, maar die komt wel weer op niveau. Het wachten is op de terugkeer van Hartman en Lotomba, maar we moeten zeker de markt op, want Hancko vertrekt natuurlijk. En ook voor een goede keeper, want dit kan zo niet langer hoor....!

15-12-2024 18:43

Wisselspeler +7897

We hebben twee topkeepers in huis op de bank..

15-12-2024 22:35

Tapiaz +28566

daarom zitten ze ook op de bank.......

15-12-2024 22:35

mooiweervoetballer +2609

Trauner speelt nog steeds uitstekend. Alleen nadeel is dat hij niet alles kan spelen.

16-12-2024 09:00

Jrob +2652

En weer blijft tie welleleuter verdedigen en opstellen wat een malloot 🤷 en maar volhouden dat priske t goed doet ...he kameraden !

15-12-2024 18:01

paf +625

Die Wellenreuther toch. Weer een foutje. Maar als ik naar die gammele Feyenoord-defensie kijk, dan zie ik niets anders dan fouten. En de bal maar steeds opzij leggen of terugspelen op die waardeloze keeper. Feyenoord heeft 2 goede vleugelspelers, een goede Zuid-Koreaan op het middenveld en een hopelijk weer scorende centrumspits. Dat is het en je wint er niet de Champions League mee. En dan gaat ook nog de enige goede verdediger nog weg. Maar met Bijlow weer in het doel dan gaat alles weer beter.

15-12-2024 17:39

serjazmic +716

Gewoon wisselen Bijlow er in simpel

15-12-2024 17:37

Hatsikidee +1346

Pruske toch.... alles is simpel op te lossen, zeker het recht lullen wat krom is.

Kap zelf eens met het ongelofelijk domme wisselbeleid van je... en de keeper is een prof en krijgt daar een zeer ruime vergoeding voor, in mijn optiek als zelfstandige is het simpel, blijf je fouten maken keer op keer dan plur ik je eruit. Simpel.

15-12-2024 17:33

HwangKing +2502

Was geen goede bal, maar dat zag je al na 1 meter. Timber mag nooit stilstaan die bal daar ontvangen met 2 man in zijn rug. Op die positie hoor je altijd in de bal te komen en met druk kan je die dan nog eventueel hard weg schieten.

15-12-2024 17:29

mruigrok +3011

Gewoon terug kaatsen. Op de keeper of andere vrijstaande verdediger!

15-12-2024 18:33

realistisch1953 +14283

Niet zo lang geleden hoorde nooit iemand over momenten analyseren, tegenwoordig doen ze niet anders ....die fout van Wellenreuther is heel snel geanalyseerd denk ik....gewoon een ontzettend domme fout.

15-12-2024 17:16

Paul1949 +33

En weer ging Wellenreuther gruwelijk in de fout. Hij leert maar niet af om slechte ballen door het midden naar spelers in de dekking te geven en dat is al meerdere keren fout gegaan. Hij moet maar eens realiseren dat hij keeper is en geen voetballer. Dus volgende week in de cruciale wedstrijd tegen PSV toch maar weer onze beste keeper Jusin Bijlow in het doel,zetten .

15-12-2024 16:38

Ton.G26 +191

Justin is veel rustiger

15-12-2024 17:25

NicFR08 +5950

Beter die Likm’nleuter op doel. Die zorgt tenminste voor wat spanning in een wedstrijd. Het word anders zo saai als je telkens met Bijlow de 0 houdt

15-12-2024 16:27

Ton.G26 +191

Likmijnleuter is helemaal kut

15-12-2024 17:26

petje +10733

Welkenkneuter verkopen, zo snel mogelijk.
Justin erin en de keeper van Standard luik halen , is n heel groot talent, speelt nu al bij hun.
Zo hebt je betroywbare keepers want dat kan je van welkenkneuter niet zeggen.

15-12-2024 16:18

drikus56 +402

Als lijnkeeper heel goed, meevoetballend zeer matig

15-12-2024 16:14

NicFR08 +5950

Goeie keeper voor de jaren 90 dus.

15-12-2024 16:28

jepe1949 +6730

Iets voor de verdere toekomst dus….

15-12-2024 16:33

NicFR08 +5950

Ja over 65 jaar mag die terug komen.

15-12-2024 18:06

Ton.G26 +191

Matig gewoon helemaal kut

15-12-2024 17:27

Salvatore +451

Ik zou het leuk vonden om Andreev eens uit te proberen, ik denk dat hij wel een de derde lachende zou kunnen zijn en onze vast keeper worden.

15-12-2024 16:09

alexnultien +6118

Gewoon die jonge oostblokker op doel zetten na dit seizoen en afscheid nemen van bijlow en timon.

15-12-2024 16:06

doellijntechnologie +9507

Gewoon bijlow op doel en desnoods andreev of hwang, het vertrouwen wat Timon krijgt heeft hij keer op keer in de prullenbak gegooid

15-12-2024 16:04

FRBoskoop +1128

Zou Bijlow wel in de beker zien willen keepen

15-12-2024 15:52

Leonardo2 +3173

De rol van wellenreuther is op zn minst dubieus bij 15% van de tegendoelpunten. En dat is een hoop dit seizoen!!

Mensen die zeggen dat je niet kan bouwen op Bijlow omdat hij vaak geblesseerd is. Al keept Bijlow 10 keer en is hij dan weer geblesseerd, hebben we tenminste een keeper van het niveau Feyenoord in de goal

15-12-2024 15:50

StalenBonk +2596

Stuk hoger nog dat percentage

15-12-2024 16:21

baiddoke +16

Hij heeft 1 keer gekeept en had last van stijve spieren, wat moet je ermee. En Wellenreuter kan niet meer teveel fouten

15-12-2024 16:56

NicoJansen +3329

Tering lul die priske

15-12-2024 15:40

Nordberg +4833

Wat dan , de man van glas opstellen voor 1 wedstrijd kom op man, buiten Timon hebben we toch geen fitte keepers op dit niveau

15-12-2024 15:45

Joost.V91 +7345

Randdebiel ben je!

15-12-2024 16:01

hoekieuitzoekie +21755

Het is vrij simpel. Wellenreuther maakt teveel fouten. Maar Bijlow is nooit fit en daarom dus geen optie. Het liep 1x met een sisser af, maar als je nu nog een keer wisselt en Bijlow staat er binnen 2 wedstrijden weer geblesseerd naast (zeer grote kans natuurlijk) dan heb je het laatste vertrouwen van Timon echt de grond in gebeukt. Dat risico is het niet waard. En daar zeg ik wederom bij; Bijlow is ook alles behalve foutloos!

De enige optie die Priske op dit moment heeft is Wellenreuther vervanger voor Andreev. En dat lijkt me niet slim. Daarom vind ik vasthouden aan Timon gewoon een goede keuze van Priske.

15-12-2024 15:27

NicoJansen +3329

Priske is een lul.
Dat Bijlow blessures heeft gehad dat wil niet zeggen dat dat zo blijft.
Wellenkleuter blijft wekelijks fouten maken.

15-12-2024 15:42

hoekieuitzoekie +21755

Dat Bijlow blessures heeft gehad dat wil niet zeggen dat dat zo blijft

Ja natuurlijk man. Tijdens kerst daalt een leger elfjes naar Rotterdam af en wordt Bijlow voor eens en voor altijd genezen van zijn 1001 blessures. Hallelujah!

15-12-2024 15:44

bert_arents +55

Wat een belabberde woordspeling Wellenkleuter, daar heb je hopelijk toch niet al te lang over nagedacht. En dan nog eens de trainer beledigen, er is er hier maar een de kleuter!

15-12-2024 16:26

ElPanzeFr +21977

Andreev op doel. Ben klaar met Bijlow en Wellenreuther, kansen gehad en verspeeld

15-12-2024 15:25

guc75 +11014

Priske had Bijlow na zijn nieuwe blessure terug op doel moeten zetten. Ongelooflijk dat je Prutsenreuther weer mag prutsen zoals hij al fucking vaak gedaan heeft.

15-12-2024 15:22

Tokn59 +621

Hij stelde Justin op, en hij was na deze wedstrijd weer geblesseerd, als je iets schrijft zeg dan hoe het zat!

15-12-2024 15:28

hoekieuitzoekie +21755

Hoezo. Waarom is Bijlow heilig? Hij is niet bijzonder veel beter dan Timon en is na 2 wedstrijden toch weer geblesseerd.

Ik ga voor de optie van Marco van Basten; verkoop ze allebei wanneer het kan.

15-12-2024 15:28

fraser23 +698

Zeker mee eens, er speelt iets anders vlg mij, alleen weet ik niet wat. Of er is iets mentaals niet helemaal ok met m, anders stel je altijd de beste op. En had ie m toen ie weer fit was, meteen weer opgesteld.

15-12-2024 16:05

Peterk +35279

De Heilige Paus Arne Slot de 1e liet overigens Wellenreuther ook gewoon staan nadat Bijlow hersteld was. Ja, het was een fout van Wellenreuther maar Timber gaat ook niet vrijuit want die wil de bal aannemen en wegdraaien wat een groot risico in zich had waarvan je de gevolgen gezien heb. Priske moet deze seizoenshelft gewoon in deze opstelling afmaken en daarna een nieuwe afweging maken wie er op goal moet....

15-12-2024 15:08

rood-wit +3790

Hij had Timber daar niet moeten aanspelen, moet niet door de midden, maar naar buitenspeler.

15-12-2024 15:13

Boss63 +1437

Dinsdag kun je Bijlow gewoon op goal zetten en kan PRiske zeggen hij speelt de bekerwedstrijden. Dan kan hij woensdag zeggen: “ Bijlow speelde geweldig wedstrijd en hij verdiend een kans om dat ook tegen top/tob ploeg te laten zien op zondag”

15-12-2024 15:07

HenkietankieFR +8535

Bijlow er in a.u.b.

15-12-2024 15:04

Hark 1e +15122

Klopt er was niks aan de hand tot het 1e tegen doelpunt valt.

Maar dit is wel waardoor Feyenoord het steets weer moelijk krijgt. Dit is de zoveelste keer dat onze doelman de tegenstander hoop en energie geeft. Dit soort doelpunten geeft de tegenstander het gevoel we doen het ons plan van aanpak werkt

15-12-2024 15:00

Derk-Willem +407

Bijlow dinsdag op de goal.

15-12-2024 14:55

paf +625

Ja, Wellenreuther maakte een fout, maar ook Timber ging niet vrijuit. En daar hoor je niemand over. En Bijlow komt er nooit meer in, is ongeschikt voor onder de lat. Elke bal in zijn richting zou de supporters opschrikken. Weer een blessure? Ik vind het ook niet positief dat hij vriendje is bij de harde kern.

15-12-2024 14:44

NicoJansen +3329

Geen respect voor een echte Feyenoorder

15-12-2024 15:43

alexnultien +6118

Wat een onzin

15-12-2024 16:09

kraai59 +5413

Als Bijlow fysiek sterk zou zijn, was hij waarschijnlijk 1e keeper geweest. Maar er is altijd wat, nu 1 wedstrijd gespeeld waarin hij ook een fout maakt, maar daar hoor je niemand over. Daarna weer niet fit. Het houdt een keer op he met een keeper, die nog nooit een volledig seizoen heeft gespeeld.

15-12-2024 14:36

aartinho +34947

Wellenreuther out

15-12-2024 14:30

Fany +1496

Als Wellenreuther weg moet, dan moet Bijlow ook.

15-12-2024 15:23

el_capitano +14080

Maar het is ook het tergend langzaam inspelen dat totaal nutteloos is. De tegenstander kan bijna de bal van zn voet pakken voordat hij een pass geeft. Terwijl dat ook veel sneller kan.

En dat heeft niets te maken met het lokken van de tegenstander

15-12-2024 14:28

Mensini +14673

Maar er waren vooral betere opties om voor te kiezen...

15-12-2024 14:55

Boss63 +1437

Precies in 2e helft ging het beter. Wellenreuter moet maar twee dingen doen en dat is bal tegenhouden of vangen en daarna zo snel mogelijk iemand anders de bal geven.

15-12-2024 15:09

peet49 +221

Die vent is blind als een konijn!!!
Als je niet ziet dat hij waardeloos keept en ons punten kost..weg wezen dan.

15-12-2024 14:23

guykroudikorsou +8315

Het analyseren moet wel consequenties hebben. Iedereen die dit analyseert ziet dat Wellenreuther te vaak grote, rare fouten maakt die ons punten kosten.
GIster was het eerste tegendoelpunt zijn fout (had de bal ergens anders naartoe moeten spelen), maar ik zag ook een ander moment in de eerste helft waar hij compleet verkeerd srond toen er een bal door Heracles werd voorgetrokken. Het is dat de bal uiteindelijk niet bij een Heracles speler in het midden kwam. Wellenreuther is een rare, onbetrouwbare keeper gebleken.
Maar ik denk dat er achter de schermen iets anders (dan fitheid ofzo) speelt met Bijlow dat hij toch niet speelt.

15-12-2024 14:21

hoekieuitzoekie +21755

Ik denk niet dat er iets anders speelt. Het enige wat er speelt is; als we nu Timon wisselen voor Bijlow, en Bijlow raakt na 3 wedstijdjes weer geblesseerd, hebben we aan Timon dan nog een keeper die met vertrouwen in de goal staat? Ik denk dat het antwoord 'nee' is en dat hij daarom mag blijven staan.

15-12-2024 15:31

Willem.H +15856

Zonder zijn fouten had je nu 2e gestaan op 3 punten van Psv. Dus er is wel degelijk urgentie deze man uit doel te halen en je trots opzij te zetten als trainer.

15-12-2024 14:20

Suri +9395

Benieuwd wie keept en speelt tegen MVV, vooral niet onderschatten die wedstrijd

15-12-2024 14:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties