Wisselende meningen over Hendrix: "Ik vind het een stap voorwaarts"

Wisselende meningen over Hendrix: "Ik vind het een stap voorwaarts"

De interesse van Feyenoord in Jorrit Hendrix leidt tot veel vraagtekens in de media. Ook in de Feyenoordpodcast van RTV Rijnmond waren de meningen over zijn eventuele komst verdeeld. Dennis van Eersel vond dat er wat argumenten aan te voeren waren om hem te halen, maar daar was collega Sinclair Bischop het totaal niet mee eens.

"Ik vind hem niet bij dit Feyenoord passen", begon Bischop. "Ze voerden juist goed beleid door jonge, veelal buitenlandse spelers te halen. Dit is ook weer een huurspeler, ik heb liever dat daar iemand komt te staan waar Feyenoord de toekomst mee ingaat. Ze hebben nu de drie middenvelders die erin staan, Toornstra als back-up, Bassett komt erbij en je hebt nog jeugdspelers als Hartjes en Milambo. Als de nood echt aan de man is kan je ook nog schuiven met Pedersen of Geertruida. Ik zou het geld binnen houden. Ik heb zelfs twijfels of hij goed genoeg is voor Feyenoord."

Dennis van Eersel gaf aan er een stuk positiever in te staan. "Bij PSV was hij een stille kracht op het middenveld die onzichtbaar, maar wel heel belangrijk was. Guardado kreeg toen heel veel aandacht, maar ik vond Hendrix eigenlijk beter. Zeker voor de breedte, als je dat afzet tegen wat Feyenoord een halfjaar geleden op de bank had zitten, dan vind ik het een stap voorwaarts. Het past niet in het beleid om jonge spelers te halen, maar Feyenoord heeft ook wat ervaren krachten bij de selectie nodig om de balans in het elftal te houden. Zeker als het op huurbasis is en het niet teveel kost, vind ik dit niet zo verkeerd."

"Ik wel", ging Bischop daar tegenin. "Ik snap het beleid niet. Ze wilden Joey Veerman, waarmee ze eindelijk creativiteit zouden binnenhalen. Dan kom je bij Bazoer, ook een creatieve spelers. En dan kom je nu bij - met alle respect - een stofzuiger. Hij is nog minder creatief dan Kökcü en dat is juist het verwijt dat we hebben. Ik kan het totaal niet rijmen." De twee waren het er overigens over eens dat de prioriteit van Feyenoord niet op het middenveld moet liggen en dat versterkingen op de links- en ook rechtsbackpositie harder nodig zijn.

Met wie ben jij het eens over de mogelijke komst van Hendrix?
Lees meer over
Jorrit Hendrix
Plaats reactie
666

RobinHunter +247

Hendrix blinkt uit in alsmaar rennen als een kip zonder kop. Geen greintje creativiteit. Kom op zeg, die kunnen we missen als kiespijn.

25-01-2022 17:03

Eigenjeugdeerst +348

Versterking op rechtsback halen vind ik al helemaal totaal onnodig : Pederrsen , Geertruida, Hall, Benita , Baars …. Hoeveel opties wil je hebben. Van Hendrixs wordt ik ook niet enthousiast overigens. Niet beter dan wat we hebben, dus niet doen

25-01-2022 06:44

BradaF1 +271

Zeker met Bisschop eens, als Kokcu weggaat missen we op het middenveld creativiteit en dat hebben we juist nodig.
We willen vooruit niet achteruit.

25-01-2022 00:59

jack98 +47261

Ben het eens met Benschop; Hendrix moet te lang wennen voordat hij een bijdrage kan leveren aan het spel.

25-01-2022 00:02

jan_van_den_bogaard +29

Hallo Broekie jij hebt helemaal gelijk wat je zegt !! Hand op de knip houden tot er wat leuks langs komt !

24-01-2022 23:27

Bibi +298

Geen slechte speler en zeker wanneer je huur met optie tot koop hebt geeft het je in ieder geval de tijd om hem uit te proberen. Kokcu zal waarschijnlijk verkocht worden, til gaat terug en de vraag is hoe lang Toornstra nog het niveau haalt… je hebt dan gewoon een ervaren middenvelder nodig…

24-01-2022 22:06

BradaF1 +271

Maar wel graag een met meer creativiteit.

25-01-2022 01:01

olaf_anthonijs +18

Wat gewoon een keihard feit is dat de huidige jeugdspelers niet klaar zijn om een positie in te nemen: Advocaat en Arne hebben zelfde conclusie getrokken. Bij invallen mag je niet terugvallen in minder voetbal maar kennelijk is dat wel zo. Logisch want deze jongens hebben al
lange tijd geen comp voetbal gehad. Enige is rustig brengen 15-30 min dus al met al logisch dit zoeken naar versterking van buitenaf en dus koopjes (combi huurconstructies/ koop) liefst van hoog niveau

24-01-2022 21:51

Sleepie +11995

Ik heb geleerd spelers eerst de kans te geven om zich te laten gelden. Afbranden voor er ook maar 1 minuut gespeeld is vind ik te makkelijk. Hendrix kan denk ik een hele nuttige toevoeging voor in de breedte zijn. En met de lage verwachtingen zou het nog een positieve verrassing kunnen zijn als hij meegaat in het spel van Slot en in dienst van het elftal gaat spelen.

24-01-2022 21:16

Aidan_Exclusive +7786

Ik blijf er bij dat je alleen spelers moet halen (koop of huur) die een duidelijke meerwaarde hebben (of op korte termijn zullen hebben) en geen breedte aankopen die misschien handig kunnen zijn in sommige situaties maar vooral een plek innemen waar een jeugdspelers hoort te zitten.

Lukt dat niet, hou je je geld in je zak en schuif je vanuit de jeugd spelers door en moet je het daar mee doen...dat is het beleid wat financieel gezonde clubs met een positieve transferbalans voeren en dat is precies wat wij ook moeten blijven doen

24-01-2022 20:49

Struukangeren +8186

Was niks
Is niks
Word niks

Next!

24-01-2022 20:33

Kwintsheul +14756

Gaat dit over jezelf?

25-01-2022 00:15

joostschiks85 +2314

wisselende mening🤔 lees alleen negatieve reacties, en terecht hoor bij psv gewoon matige speler, dus houd je geld in je zak en ga aan de gang met hartjes en milambo 👍🏻

24-01-2022 20:15

harryvos +1551

Mocht het doorgaan laten we die jongen een kans geven.

24-01-2022 19:48

harryvos +1551

Zo is dat afbranden al die spelers worden ze vast beter van…..

26-01-2022 11:15

06Marquito +2249

Een selectie van een profclub bestaat niet uit 11 maar uit ongeveer 20 spelers ,Hendrik is prima voor de breedte ,kan op meerdere posities uit de voeten en is linksbenig ,hebben we er ook niet teveel van.

24-01-2022 19:37

Likmereet +2249

Maar niet goed genoeg. En daar gaat het wel om.

24-01-2022 20:22

scritor +13616

prima speler. veel ervaring en een echte kuitenbijter / balafpakker. ons Feyenoord mist soms een beetje peper in de reet, hendrix is typisch zo´n speler die dan de beuk er in gooit en het publiek er achter krijgt. nee, hij is geen kanté, maar dan had hij wel in de top van de premier league gespeeld. we moeten realistisch blijven: de buitencategorie moet - zoals van persie en misschien kockcu - vanuit de jeugd doorstromen en het eerste halen, die koop je als eredivisie-club niet zo snel.

24-01-2022 18:53

AMG +958

Feyenoord houdt de deal stil want zij krijgen geld toe van Moskou anders zie ik weinig reden, Slot zal hier op afgerekend worden

24-01-2022 18:11

feyenoord_Freak +14064

Dan had je net zo goed Diemers kunnen behouden 🤔

24-01-2022 18:08

corfr1912 +8860

Dat wilde Slot ook maar hij wilde zelf weg en terecht Diemers is anderhalf seizoen de kop van jut geweest en Arne kon er wel inkomen dat hij vertrok. Dus nu heeft slot idd dezelfde speler als Diemers terug maar wel een met meer voedbalbagage. Dit zijn mensen die Feijenoord volgen maar ze weten schijnbaar niet hoe de hazen lopen bij Feijenoord.

24-01-2022 19:26

klick44 +18166

Ik heb ook hele erge bedenkingen

24-01-2022 18:03

rodjeknor +5376

"Ik snap het beleid niet. Ze wilden Joey Veerman, waarmee ze eindelijk creativiteit zouden binnenhalen. Dan kom je bij Bazoer, ook een creatieve spelers. En dan kom je nu bij - met alle respect - een stofzuiger. Hij is nog minder creatief dan Kökcü en dat is juist het verwijt dat we hebben."

Wie zijn dit soort analysten? Je mag natuurlijk vinden wat je vindt, maar Veerman en Bazoer waren in de belangstelling om de plek van Kokcu in te vullen. Hendrix is in beeld als backup voor Aursnes. Wat snap je dan precies niet?

24-01-2022 17:59

botje +886

Voor mij is Bazoer nog niet van de baan!

24-01-2022 18:44

Brambino +20621

Tuurlijk wel .

24-01-2022 20:16

David.W +9718

als die komt. kan hij ook centraal achterin spelen? gezien senesi mogelijk deze winter nog vertrekt

24-01-2022 17:45

Bobiku +8582

'Nog minder creatief dan Kökcü.' Want die is niet creatief?

24-01-2022 17:30

ndroock1 +2443

Van dat label komt Kokcu niet meer af. Helaas.

24-01-2022 17:37

Bobiku +8582

Ja, iedereen roept overal ook nog steeds dat hij overschat is. Dacht ik vorig jaar ook hoor, maar hij speelt vrijwel wekelijks uitstekend nu. Gewoon een van de beste spelers in de Eredivisie. Ik vraag me inmiddels zelfs af of zo'n Gravenberch beter is. Mooie speler, maar nonchalanter, minder dwingend, langzamer

24-01-2022 17:41

maaartijn +15785

Hendrix is niet beter of slechter dan een Diemers. Dus of we er op vooruitgaan? Lijkt me onzin.

24-01-2022 17:30

VineFeye +8633

Guus Til werd ook afgemaakt door iedereen hier maar heeft er ondertussen al 11 in het netje liggen.

24-01-2022 17:28

lexiooo +9306

Daar heb ik er toen weinig van gelezen hoor.... Volgens mee was de meerderheid positief.

24-01-2022 17:34

CPP +3523

Ja wat een onzin. Til werd juist erg enthousiast ontvangen.

24-01-2022 18:31

dre82 +5746

Staat mij niks van bij

24-01-2022 17:46

detrotsvanrotterdam +8688

Over Kuyt was ook niet iedereen positief. Toch de beste Feyenoorder ooit

24-01-2022 17:51

scritor +13616

wel eens van willen van hanegem, johan cruijff of robin van persie gehoord?

24-01-2022 18:39

VineFeye +8633

Neem er nog een

24-01-2022 20:15

Janas +4177

Ik hoor dat Hendrickx als stand in voor Aursnus moet worden dus bankzitter , de Hendricks van de psv tijd is absoluut geen graadmeter voor Aursnus , die is vele malen beter , vind hem meer type Toornstra

24-01-2022 17:27

BetonRon +344

Nog minder creatief dan kokcu? Wat zegt die man allemaal. Kokcu is een van de creatiefste spelers die we hebben

24-01-2022 17:10

CPP +3523

Hier zitten een aantal Kokcu haters. Sowieso redelijk polulair om de eigen (jeugd) spelers snel af te kraken.

24-01-2022 18:32

Arcturian_ +3175

Petersen schuiven naar het midden? die is gek. Petersen is een pure flankspeler, de gehele flank kan hij op spelen.

Geertruida zou indd CVM kunnen, maar we zitten al dun in de centrale verdedigers.

Milambo en hartjes hebben veel potentie maar zijn natuurlijk nog niet klaar voor feyenoord 1, beste is hun te verhuren zodat ze veel speeltijd krijgen.

Toornstra nooit meer op CVM zetten, hij heeft zoveel assist en doelpunten gescoord dat is gewoon echt een CAM. Zie toornstra ook liever spelen in plaats van Til die ik tegen vind vallen, is vaak onzichtbaar

24-01-2022 17:09

pcb58 +228

Nee. Gevalletje Bazoer. Willem gaat 'm ook niet aanprijzen, let maar op.

24-01-2022 16:54

vangobbel +6991

Jorrit, als je dit leest : gewoon niet doen jongen!

Hebben jou niet nodig......

24-01-2022 16:45

CPP +3523

Als je komt weten we snel waar je bed woont

24-01-2022 18:34

FrBubba +19507

Ik vind dat als je spelers inbrengt je team er niet slechter van moet worden.
En dat gevoel heb ik dus wel als Aursnes eruit gaat en Hendrix erin moet.

24-01-2022 16:32

Moesti-010 +3132

Aursnes gaat echt niet banken. Is wekelijks één vd beste

24-01-2022 16:34

FrBubba +19507

Nee dat bedoel ik ook niet. Maar als je Aursnes een keer wilt/moet wisselen word je team er gewoon zwakker van.

24-01-2022 16:39

Moesti-010 +3132

Oh zo, ja dat is zeker waar. Hendrix huren is zonde van t geld.
Ga dan voor die Kitolano ofzo, die scheen toch zo goed te zijn? Kostte destijds 5 ton dacht ik.
Hendrix is idd geen versterking

24-01-2022 16:42

schreudje +464

Dus jij denkt dat Arnesen en Slot er niks van snappen en een speler halen waar ze niets aan hebben,,,de beer ligt bij jullie al voor er geschoten is

24-01-2022 16:43

martien snellen +590

Middelmaat,moeten we niet doen.

24-01-2022 16:01

Kuytblessure +10427

Ik had voor het middenveld ook graag een groot talent in de categorie Wahlmark gehad. Maar ja, als dat geld er niet is, dan heb ik liever dat we een betrouwbare backup huren en in de zomer verder kijken dan dat we gokken in de categorie Diemers en bij Haye uitkomen.

24-01-2022 16:01

LarzFR12 +4808

Bob Sinclair heeft hier gewoon gelijk. Heeft niks toe te voegen.

24-01-2022 15:54

campie010 +3670

Er was een periode bij PSV dat ik dacht "speelde die hufter maar bij ons"
Ik vind het zo'n slechte zet nog niet en laat me hopelijk positief verrassen.

24-01-2022 15:54

CPP +3523

“Feyenoord heeft ook wat ervaren krachten nodig”. Trauner, Toornstra, Ausnes, Til, Linssen, Jahanbaksh. Lijkt me toch al heel wat spelers op leeftijd. Bovendien hebben veel jonge spelers inmiddels ook al wat jaartjes ervaring.

24-01-2022 15:44

Wingcommanderbell +7003

Van Veerman naar Hendrix is ook helemaal niet het geval. Veerman was anticiperen op vertrek Kokcu; Hendrix is back-up voor Aursnes. Ergens is die huur wel veilig. Komt er uit de jeugd iemand echt door (Hartjes) of kunnen we ergens echt een groot talent oppikken dan mag Hendrix weer terug naar Moskou. Neemt niet weg dat ik van de naam Hendrix verder niet echt vrolijk wordt.

24-01-2022 15:37

FrenkieT1981 +1362

Helemaal mee eens al moeten we begrip tonen dat qua geld er niet meer in zit.

24-01-2022 15:43

woud_van_benen +3625

Eindelijk iemand die het begrijpt! Dit is dus precies hoe de vork in de steel zit maar ik had geen zin om het uit te typen.

Iedereen zegt: Is arnesen blind? Van Veerman naar Hendrix is toch 100 klasse minder. Maar die mensen zien zelf niet dat Veerman alvast gekocht wordt van de Kokcu miljoenen en dus als versterking en Hendriks wordt gehuurd als aanvulling van de breedte voor dit jaar.

Het zijn inderdaad hele andere spelers maar ze worden dus ook gehaald voor een andere positie (in het veld en in de selectie).

24-01-2022 18:02

Wingcommanderbell +7003

Ik dacht, ik type dat gewoon even uit voor woud_van_benen.

24-01-2022 18:45

woud_van_benen +3625

Haha dat wordt gewaardeerd!

25-01-2022 08:28

porto1908fr +10570

Puur mijn mening.

Kijkend over alle meningen heen denk ik persoonlijk dat Hendrix een prima breedte huur/aankoop is. Een echte 12e man in je selectie.
Kan op vele posities uit de voeten, toont vechtlust gecombineerd met inzicht (kijk oude video’s maar eens terug, steekpassen, doelpunten).
En het is geen aankoop verplichting natuurlijk, valt het tegen dan houd het op en stuur je hem terug.

24-01-2022 15:29

RotterDaNa +1417

Hendriks is niet voor Kokcu maar stand inn achter Aursness. Niks mis mee, stofzuiger en extra slot op de deur volgens mij ook uitnodiging bij Oranje gehad???

24-01-2022 15:26

SanFR1908 +9569

voor de breedte is het een betere speler dan Texeira/Diemers, maar had liever een jongere speler die ipv Aursnes kan groeien. Beetje 50/50, tis maar hoe je het ziet

24-01-2022 15:25

Rood-Wit1908 +2631

Op FR12 niet wisselend hoor, >90% negatief

24-01-2022 15:21

Jurk +7082

Heeft van Eersel aandelen in Hendrix?! Hoop toch nog op Bazoer… die zou tenminste iets toevoegen aan de selectie…

24-01-2022 15:20

Cor.H +779

heeft arnesen soms carona

24-01-2022 15:19

listo +613

Alleen in het weekend

24-01-2022 16:37

Mensini +14618

Vergelijking met Veerman/Bazoer slaan nergen op...die zouden voor de basis zijn, Hendricks puur voor de breedte!

24-01-2022 15:18

FR-Arnhem +50820

Voor Hendrix ja 😜

24-01-2022 15:17

Ratfield +3566

lekker laten varen ... Ga desnoods met Jens in gesprek over die positie ...
Die heeft een recent verlengd contract, maar de competitie voorin wordt hoger en Jens zn fitheid niet (meer).

24-01-2022 15:15

feyenoordos +11853

Hendrix beter dan Guardado hahahahahahah Dennis moet eens van de drank afblijven

24-01-2022 15:14

Peterk +35051

drank maakt een hoop stuk bij de mens....

24-01-2022 15:25

Peterk +35051

Hou je geld op zak voor deze flapdrol...gewoon overbodig. Maar je moet geld opzij zetten en reserveren voor een spits want wat er nu loopt is gewoon niet goed genoeg. Valt uit de toon bij een verder goed elftal....

24-01-2022 15:13

Kuytblessure +10427

Die flapdrol heeft wel meer prijzen gewonnen dan de hele selectie bij elkaar.

24-01-2022 16:08

broodjespeklap91 +6281

Doe maar een kapseltje

24-01-2022 15:12

schippertje +3320

Waarom word er verwacht dat hendrix een creatieve speler is, hij word gehaald als back up voor aursnes dus verdedigende middenvelder.
Schijnt ook linksback en centrum links te kunnen spelen.
Dus een back up voor meerdere plaatsen achterin.
Dat is ook precies wat feyenoord zoekt.
Men moet niet verwachten dat hendrix even stand in gaat zijn voor bv kockcu want dat is zijn positie helemaal niet.
Je kunt niet alleen maar creatieve voetballers in je elftal hebben, je hebt ook waterdragers nodig

24-01-2022 15:11

Estudiantes70 +2640

Wij hebben al lekker veel creatieve spelers in de selectie....

24-01-2022 15:13

IJzerenKees +131905

we hoeven geen stofzuiger we willen een playstation

24-01-2022 15:10

Ruubje +3146

Ik denk dat Hendrix wel de meest kleurloze voetballer is op deze planeet, dus als je een oersaaie, redelijke verdedigende middenvelder wil, dan moet je hem halen

24-01-2022 15:08

Mourao +9453

Er is toch een optie tot koop? Altijd dat gezeik man. Is er jeugd dat kan aanhaken al? Nee. Is er geld voor een of ander exotisch talent die hier vrolijk 5e middenvelder gaat spelen maar wel VET goed is? Nee

Hendrix gewoon een prima middenvelder. Goeie mentaliteit, redelijke passing en trekt zijn voet niet terug in de duels. Als je dat achter de hand heb doe je het prima. Kijk ook waar Feyenoord vandaan komt. Als je dan zulke spelers kan halen en niet eens voor de basis doe je het toch prima?!

24-01-2022 15:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties