Rodriguez open over mislukte deal: "Goed voor de club, maar niet voor mij"

Rodriguez open over mislukte deal: "Goed voor de club, maar niet voor mij"

Luciano Rodríguez had afgelopen winter de nieuwste versterking van Feyenoord moeten worden. Ondanks dat een deal dichtbij was, kwam het tot dusver nog niet van een overstap. Tegenover Sport 890 vertelde de aanvaller van het Uruguayaanse Liverpool FC open en eerlijk waarom dat zo was.

Rodríguez maakte er geen geheim van dat het een financieel verhaal betrof. "Het bod van Feyenoord was goed voor de club, maar niet voor mij. Ik wilde 20 procent van de transfer ontvangen, maar mijn zaakwaarnemer kreeg te horen dat Liverpool dat percentage niet aan de speler uitbetaalt."

"Het is beleid van de club om dat bedrag te steken in de jeugdopleiding", weet Rodríguez inmiddels. "Dat respecteer ik. De voorzitter vertelde me dat toen ze de kans kregen om mij te kopen, hij mijn vorige zaakwaarnemer dit verteld heeft. Allebei hadden we destijds ook niet verwacht dat ik nu al de aanbiedingen zou krijgen die nu binnenkomen."

Arme omgeving
Rodríguez vertelde dat aan het salaris dat Feyenoord bood niks mankeerde, maar dat hij ook graag een deel van de transfersom had ontvangen. Dat hij veel waarde hecht aan het financiële plaatje, is gezien zijn achtergrond niet vreemd. "Ik kom uit een arme omgeving en ik probeer te zorgen dat het mijn familie aan niets ontbreekt. Daarom is het financiële aspect voor mij heel belangrijk. In dit geval werd er niet aan mij gedacht. We zullen zien wat er de komende maanden gebeurt", besloot de aanvaller. De kans is zeer aanwezig dat hij komende zomer alsnog de overstap naar Feyenoord maakt.

Plaats reactie
666

hulst24 +4317

Tekengeld is helemaal niet vreemd in de voetballerij . Wat veel niet weten is dat zelfs bij het tussentijds verlengen van een contract er ook tekengeld betaald word en het salaris ook vaak per direct omhoog gaat .

03-03-2024 11:03

syrius010 +1082

Een jaartje hier en hij is weg. Brood voetballer.

21-02-2024 08:53

DelHorno1908 +1754

Prima, voor een mooi bedrag!

02-03-2024 20:48

syrius010 +1082

Ja is niet erg

03-03-2024 13:36

bietje +1463

Ik vind het goed dat Feyenoord niet is meegegaan met z'n eisen. Zo te zien waren zijn eisen veel te groot dan feyenoord kan en wil betalen. Naar Feyenoord komen betekent ook investeren in je eigen kwaliteiten. Op naar het volgende serieuze talent.

20-02-2024 15:08

Feyenoord_R +11463

20 procent van de transfersom? En dan nog sommigen hier klagen dat hij niet is gekomen. Weg ermee en door!

20-02-2024 13:44

Kromme038 +1421

Ik heb wel begrip voor zijn situatie, maar niet voor zijn gedrag. Ik zou zeggen laat maar zitten. Met zo'n instelling gaat dat voor problemen zorgen. Zijn familie zou bij het salaris dat hij bij Feyenoord in principe prima vooruit kunnen maar een deal laten klappen op zulke bizarre eisen zegt iets over zijn mentaliteit. Vraag me dus af of dat past bij onze club

20-02-2024 10:19

delacruz +5709

Stel je voor dat je in zijn schoenen staat.

20-02-2024 12:28

Feyenoord_R +11463

Hij is 20. Als je nu al zo belust bent op geld dan zit er iets niet goed. Zorg nou eerst maar dat je een transfer maakt naar Europa. Als je in Europa speelt krijg je minimaal het salaris voor niet-EU ingezetenen (zo is het in ieder geval in NL). Dat is al heel wat. Blijf je ontwikkelen en je wordt multimiljonair. Maar ga niet bij de eerste beste kans dit soort eisen stellen.

20-02-2024 13:45

jacques_troosteloos +2988

Waarom zou de club 20% van de transfersom afstaan? Onderhandel zelf maar met de club. Dat had dus betekent dat meneer enige miljoenen aan tekengeld had willen ontvangen. Dat blijft natuurlijk zo, dus die deal gaat voor Feyenoord niet door.

20-02-2024 08:16

ibmebudh +3358

Precies. Ik snap niet waarom het in de zomer opeens wel goed gaat komen. Ik mag toch hopen dat Feyenoord niet zwicht voor eisen waar ze in principe niet achter staan.

20-02-2024 19:46

Jigsaw +10141

Z’n huidige club heeft m genaaid, niet Feyenoord, dus komende zomer, welkom Rodriguez!!!!
Mensen die de titel en intro lezen: 🖕🏽🖕🏽🖕🏽🖕🏽

20-02-2024 02:05

Grover +5326

Genaaid? Hij wil een bijzondere constructie om zijn hele familie in één klap financieel onafhankelijk te maken. Ik vind het best reëel als een club daar niet in meegaat.

20-02-2024 13:03

OnsFeyenoord +12269

Hij is tenminste eerlijk. Liever dit dan dat eeuwige neppe clubliefde gelul

20-02-2024 00:49

Qore +162

Jezus gristus zeg. In het huidige Feyenoord leer je voetballen en dat gaat vele malen meer centjes opleveren. Nog los van het prima salaris blijkbaar nu al. Maar blij nog maar even in de ghetto. Zijn je centjes er nu wel?

20-02-2024 00:23

MarioBeenhakkert +512

Gevalletje Leonardo

19-02-2024 23:11

FeyeSu +2137

Volkomen begrijpelijk

19-02-2024 22:01

OmeChris +3967

'Het mag mijn familie aan niets ontbreken'? Is dat een van de redenen dat de deal niet door ging?

19-02-2024 21:44

FREVER +16952

“Nu gaan ze echt lappen”

19-02-2024 21:25

hassan2 +43856

Ok zakkenvuller

19-02-2024 21:24

DelHorno1908 +1754

En terecht toch??

02-03-2024 20:49

joramakaay +471

Op zn minst iemand die de waarheid niet verschuilt

19-02-2024 21:19

fraser23 +696

Hij heeft volledig gelijk, de eerste die er tenminste eerlijk over is, gezien z’n achtergrond zeer begrijpelijk hoor

19-02-2024 21:19

FightingTillTheEnd +2792

Joh geef die familie 500.000, maken we vnv over, zien we je morgen.

19-02-2024 21:01

FREVER +16952

Gewoon betalen. Zo’n Zuid-Amerikaanse strijder en ongekende mentaliteit gaat zich hoe dan ook letterlijk uitbetalen! Daar zijn dit soort jongens gevoelig voor.

19-02-2024 20:31

you_never_walk_alone +8735

Opzouten geldwolf, als werkelijk dit jou transfer in de weg stond ga je maar lekker bij die neuzen spelen!

19-02-2024 20:30

realistisch1953 +14243

Daar gaat hij het financieel wel beter krijgen maar weet niet of hij volgend seizoen tegen degradatie wil voetballen.....🤣

19-02-2024 20:37

you_never_walk_alone +8735

Zie ze liever rond plaats 10 draaien als ze zakken kunnen ze daarna weer kampioen spelen in kkd....

19-02-2024 20:42

Jrob +2652

Hij wilde alleen ...een bedrag zodat zn familie t ook beter krijgt. Ben je daarom een geldwolf ? . Onzin want een geldwolf wil alles voor zichzelf ynwa !

19-02-2024 20:42

you_never_walk_alone +8735

20% van je transfer is gewoon absurd man!! Je verdiend verdomme al goud als voetballer of moet die zijn achter-achter-achterneef in verwegistan ook onderhouden mss?

19-02-2024 20:44

FeyeSu +2137

Hij wil voor zn HELE familie zorgen…. Daar is een salaris niet genoeg voor op korte termijn

19-02-2024 22:02

you_never_walk_alone +8735

Gaat die elk jaar verkocht worden dan? Want aan 1 transfer heb je ook geen reet als je familie zo groot is....

20-02-2024 06:13

Jrob +2652

In die Landen wel ....

20-02-2024 12:47

you_never_walk_alone +8735

Lekker daar blijven dan....

20-02-2024 19:50

realistisch1953 +14243

Wanneer het bij hem (nu al) voornamelijk om geld gaat ben ik bang dat hij van de zomer ook niet komt...zo jong en dan al alleen aan het geld denken en daarbij ook nog het argument gebruiken dat hij goed wil zorgen voor zijn familie....weet het niet hoor

19-02-2024 20:24

LaurensFR +1754

Blijf het altijd erg bijzonder vinden hoeveel geld er 'wegsijpelt' naar andere dan de verkopende club;
- speler (vind ik raar, die krijgt toch gewoon salaris of bonus)
- zaakwaarnemer (is in dienst van de speler dus zou betaald worden door de speler zelf)
- Makelaars - dat is wel logisch. Maar soms bizarre bedragen en %'es

19-02-2024 20:21

jaapb +18249

Wel eerlijk in ieder geval

19-02-2024 20:16

LutsGlory08 +158

En doorschakelen maar weer

19-02-2024 20:14

Jackyan +3699

Hij heeft de afspraak met Liverpool dat hij 20% van de transfersom zou krijgen. Dus Liverpool vond het bod van Feyenoord te laag en ze gingen alleen akkoord als de speler zou afzien van de 20% die ze hebben afgesproken. Nu doet Liverpool het voorkomen alsof de deal is afgeketst omdat de speler er niet mee akkoord ging, terwijl in feite de club zich niet aan de reeds gemaakte afspreken houdt omdat ze dus eigenlijk de bod van Feyenoord te laag vinden.
Ik kan deze speler het niet eens kwalijk nemen.

19-02-2024 20:11

FRMause +6153

Nooit meer aan denken.

19-02-2024 19:56

Mensini +14667

IPV snel geld had hij beter voor een veel beter salaris kunnen kiezen!?

19-02-2024 19:43

hassan2 +43856

Precies dit

19-02-2024 21:25

Alvorens +7279

Zulke spelers moeten wij hebben die eerlijk zijn en mocht hij niets presteren 10% in mindering.

19-02-2024 19:37

FRMause +6153

Neee dat dan weer niet. Eerlijkheid werkt maar 1 kant op.

19-02-2024 19:56

Alvorens +7279

daarom 10%. Er zijn spelers die op de parkeerplaats zitten en meer verdienen, zo gek vindt ik zijn eis niet hij wil ook niet dat de zaakwaarnemer met al het geld vandoor gaat en dat Liverpool de volle bedrag int.

19-02-2024 21:33

misterj +4574

Gewoon een eerlijk verhaal toch. In dat soort landen is arm ook écht arm. Dat moet voor zo’n jongen toch het ultieme zijn om zijn familie in 1 klap uit de armoede te halen? Als iemand de kans kreeg om dit voor zijn familie te doen, zou 95% hetzelfde doen. En de mensen die roepen dat hij nu meer hoeft te komen, moeten niet zo roepen. Als hij er volgend jaar 15-20 in jankt, hoef je ook niet te juichen.

19-02-2024 19:31

FRoedie +3146

Dus hij heeft het zelf laten klappen! Eerst was het nog dat de clubs er niet uitkwamen!

19-02-2024 19:20

FRRMS +26294

20% willen? Grappenmaker

19-02-2024 19:05

Willem10 +11985

Ik zou serieus geld uitgeven aan deze speler. Die kan dubbel en dwars zijn transfersom weer opleveren.

19-02-2024 18:49

Wietse +24392

In het woord “kan” zit altijd een risico verschuild

19-02-2024 18:50

MaartenTT +20258

Dan kan je nooit meer iemand kopen.

19-02-2024 18:55

GloriousJustice +1608

Nou z'n statistieken zijn anders niet echt fantastisch...

19-02-2024 19:10

Dune +683

Liever iemand die er eerlijk en open over is dan huichelaars. Zo weet je iig precies wat je aan hem hebt en wie je binnen haalt. Mocht hij straks komen, dan ook niet verontwaardigd doen als ie voor de centen gaat hier en een arbitragezaak aanspant mocht een club langskomen die hem meer wilt betalen. Ik vind het prima, als ie maar goed blijkt te zijn en veel opbrengt. Dan mag ie golddigger spelen zoveel ie wilt haha

19-02-2024 18:48

Pegel +6794

Dus van de zomer krijgt hij wel ineens 20% transfersom van Liverpool uitgekeerd?

19-02-2024 18:43

MaartenTT +20258

Start-/tekengeld is ook een optie.

19-02-2024 18:56

Pegel +6794

Begrijp ik, maar dat komt echt niet uit de ruif van Liverpool.

20-02-2024 07:49

Tistogwa +51952

Als deze jongen straks het logo kust, daar niet teveel conclusies aan verbinden, dat is een tijdelijke opwelling en ook prima.

19-02-2024 18:43

Tens-Joornstra +508

Als je eerst logos kust en dan naar hunne gaat ben je alsnog een grotere slang dan eus

19-02-2024 18:47

Tistogwa +51952

Relativeren kan je leren Tens. Dat soort types zijn mijn energie totaal niet waard.

19-02-2024 18:51

yo.m +1345

Gierige gast

19-02-2024 18:38

paulus56 +261875

geen pleuris te doen hier

19-02-2024 18:35

sjaarloos52h +21909

Gelukkig maar, want dat is een ernstige ziekte!

19-02-2024 18:35

Gvv75 +1600

Wees blij dat hij zo eerlijk is.
Hij zal zeker willen vechten bij Feyenoord voor zijn familie.
De meeste voetballers draaien er om heen.

19-02-2024 18:21

Kwintsheul +14863

Waarom nu per sé die 20% zo nodig willen cashen? Je gaat bij Feyenoord toch heel goed verdienen? Dan kan je met dat geld je familie toch ook goed onderhouden?

19-02-2024 18:10

MaartenTT +20258

Niet "persé" en "zo nodig". Dat maak jij ervan.
Hij wilde dat 'gewoon' graag en respecteerde het kennelijk ook gewoon toen dat niet kon.

19-02-2024 18:27

Roffainha +1108

Die jongen is er eerlijk over dat hij een profvoetballer is. Of denk je dat hij in een Feyenoord pyama slaapt?

Niets mis mee. Toont al aan dat hij persoonlijkheid heeft, ipv eromheen lullen.

19-02-2024 18:30

FR010FRDAM +44829

Eindelijk een speler die zegt waar het op staat

19-02-2024 18:08

grenzeloos +14064

De lokale Wout Weghorst.

19-02-2024 18:27

PelleFR1908 +128852

Deze jongen komt gewoon in de zomer.

19-02-2024 18:07

VSNFR +12193

Renz j je buitencategorie als Mané kunt krijgen nooit aan spelers beginnen die het puur voor de financiële prikkels moeten doen. Arm of rijk.

19-02-2024 18:06

Onitnas +296

Elke voetballer speelt voor het geld. Als je anders denkt dan leef je in een fantasiewereld

19-02-2024 18:07

kkhahsdedhkdh +45159

Ja, voor iedereen is geld belangrijk, maar sommigen denken meer lange termijn. Deze jongen heeft net 1 jaar fatsoenlijk gespeeld en gaat nu zijn eigen carrière vertragen om er meer geld uit te slepen. Dat gaat hij dus bij zijn volgende club (wat hopelijk niet Feyenoord is) net zo hard doen

19-02-2024 18:24

VSNFR +12193

Dat is onzin onitas. Jonge voetballers die de ambitie hebben zo hoog mogelijk te spelen zullen naast geld ook andere aspecten als speeltijd en speelstijl meenemen. Let wel ik zeg niet dat geld heen rol mag spelen maar als ze PUUR voor het geld gaan gauw doorschakelen.

19-02-2024 18:33

MaartenTT +20258

@ kkhahsdedhkdh:
Ik had niet de indruk dat de transfer niet doorging door hem.
Ik begreep dat het niet doorging omdat op de valreep van de transferwindow administratief/juridisch/contracttechnisch niet genoeg tijd resteerde om de deal goed vast te leggen.
Dus dat "om er meer geld uit te slepen" is volkomen uit de lucht gegrepen.

19-02-2024 18:44

Dommeloempia1 +20079

Promes niet hoor

19-02-2024 18:50

onbekend +94852

Balde de nieuwe Mané

19-02-2024 18:07

sjaarloos52h +21909

Da’s echt lulkoek VSNFR! Onitnas heeft gelijk.

19-02-2024 18:08

VSNFR +12193

Nee hoor sjaarloos. Zie mijn reactie op onitas.

19-02-2024 18:33

sjaarloos52h +21909

Mmmm, nog steeds ongelijk.

19-02-2024 18:36

Ninovas +29151

Geef m eens ongelijk, iedereen zou het onderste uit de kan willen halen.
Helemaal als je uit die tering zooi daar komt

19-02-2024 17:53

dierenhulp +95814

Wie het onderste uit de kan wil. Krijgt de deksel op zijn neus.

19-02-2024 18:11

Roffainha +1108

Nee hoor. Hij heeft nergens spijt van. Tenminste een voetballer die eerlijk is, tekent karakter.

19-02-2024 18:33

Joost.V91 +7332

Ik woon in die hoek, valt reuze mee. Lees de krant in Nederland even over dit weekend.

19-02-2024 18:50

Stevenachterhuis +2972

Zojuist weer eens de Hard Gras podcast geluisterd. Onvoorstelbaar met wat voor dedain er gesproken wordt over onze club (die 16p boven die van hun staat). Wieffer is de enige die kan voetballen en de rest kan er niks van. Tegen Roma kunnen we beter niet gaan want we zijn in de heenwedstrijd al volledig overlopen door ze. O ja, Brobbey was weer heel goed!

19-02-2024 17:46

teauvenoir +78422

Ja, als je het riool induikt moet je niet klagen dat het er naar kak ruikt.

19-02-2024 17:58

sjaarloos52h +21909

Hahaha goeie!

19-02-2024 18:09

dr_driller +2197

Dickvoormekaar

19-02-2024 18:06

RechtvoordeRAAP +812

Ik heb zwaar respect voor Arne, geweldig hoe die de club uit het slop heeft getrokken. Alleen ga nu wel eerst is ff met die Kroatisch international die toevallig ook Luka heet spelen. Hij zal vast wel wat van onze grote vriend Modric hebben opgestoken ook al is het een andere positie. Die passing in de kleine ruimte, heerlijk! Ivanusec is een versterking aan de bovenkant Arne!

19-02-2024 17:42

Wessi +134337

Toch gevaarlijk om off-topic te gaan in dat andere topic

19-02-2024 17:39

onbekend +94852

Gewoon niet doen dan

19-02-2024 17:40

JanDeSpecht +91769

Lui die lollig doen voor likes in een topic over een overleden Feyenoorder. Walgelijk gedrag.

19-02-2024 17:42

TheDutchRuler +8797

Vind het nogal wat om een speler die maar een jaar onder contract heeft gestaan en in dat seizoen nog niet eens alles heeft gespeeld, tot Feyenoorder te bombarderen. Verder rot voor zijn familie, maar mag toch hopen dat wij bij het overlijden van Phillipe Leonard of Alexander Östlund ook niet worden geinformeerd over hun overlijden.

19-02-2024 17:48

JanDeSpecht +91769

Ik ga toch ook niet de clown uithangen bij overlijdensberichten van mensen die ik niet ken? Dat heeft nog niet eens met Feyenoorder te maken, meer met rekening houden met anderen.

En als jij het wel prima vindt dat mensen grappen maken en over hun ontlasting praten onder een nieuwsbericht over een overleden oud speler, omdat hij in jouw ogen niet het predicaat Feyenoorder waardig is, moet je dat helemaal zelf weten. Ik denk er gewoon anders over.

19-02-2024 19:20

gwmd1 +4126

Daaaaaaaag pannekoek

19-02-2024 17:32

Jasonking1908 +108917

Slaat nergens op wat zegt

19-02-2024 17:36

1234567890 +177679

Zo is het leven denk eerst aan je zelf en familie dan komt de rest

19-02-2024 17:29

korsakov +94993

Broodvoetballer en das niet lelijk bedoeld

19-02-2024 17:29

fr1985 +6393

Nog eens over nagedacht en je kan het ook zo zien: als hij transfervrij zou vertrekken krijgt hij een leuke tekenbonus van zijn nieuwe werkgever. Waarom zou hij dan nu niet eenzelfde soort bedrag mogen ontvangen?

19-02-2024 17:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties