Hancko baalt van matig Feyenoord: ''Het was een offday van ons''

David Hancko zag Feyenoord niet het gewenste niveau halen. De Slowaak baalt dat de Rotterdammers niet konden reageren op de tegengoal van RB Salzburg vlak voor rust. Het Champions League-duel in De Kuip werd uiteindelijk met 1-3 verloren van de Oostenrijkers, dat nog geen punt en doelpunt wist te maken in het miljardenbal.

''Ja, het was een offday van ons'', vertelt Hancko na de verloren wedstrijd op het persmoment. ''Het was geen goed optreden van ons. We hebben fouten gemaakt en weinig gecreëerd. Salzburg verdient deze overwinning, maar we hebben het over onszelf afgeroepen. De manier waarop we de eerste tegendoelpunt tegenkrijgen helpt natuurlijk niet.''

''Tegen AZ stonden we bij rust ook achter en toen waren we nog in staat om het om te draaien. We konden vandaag een grote stap maken. Dat is niet gelukt, maar na vier wedstrijden hebben we zes punten en is alles nog mogelijk. We hebben alles nog in eigen hand. Vandaag hebben we er alles aan gedaan, maar het was uiteindelijk niet genoeg.''

Hancko zag het slechte spele niet direct aankomen. ''De voorbereiding op de wedstrijd was goed. Zoals ik zei was het echt een offday. In de aanval waren we niet onzelf. We konden niet genoeg kansen creëren en in de opbouw waren we te traag. Het blijft natuurlijk wel de Champions League en daarin speel je geen makkelijke wedstrijden.''

''Naar mijn mening ging het meer mis in de persoonlijke duels. Het voelde vandaag alsof ze elke tweede bal hadden. Ze waren telkens eerder bij de bal. We gaven ze te veel tijd om telkens de vrije man te vinden. Het drukzetten ging niet goed en daardoor was het een lastige wedstrijd. Hoe dit mogelijk is? Ik wil geen enkele excuus maken en hier moeten we van leren. Dit mag niet nog een keer gebeuren en zeker niet in ons stadion.''

Moordend speelschema voor Feyenoord

Hancko wil het drukke schema niet als excuus gebruiken. "Maar ik voel het ook aan mijn lichaam. Het speelschema is momenteel een groot onderwerp waarover in de hele wereld gesproken wordt. Het is nog maar november en ik heb al twintig wedstrijden gespeeld; dat is zwaar. Persoonlijk doe ik er alles aan om te herstellen, maar het is niet makkelijk om elke drie dagen te spelen en zoveel energie in de wedstrijden te brengen."

De data wijst uit dat de spelers alles geven. Hancko merkt vooral op dat het matige spel ervoor zorgt dat de ploeg veel ‘vuile meters’ moet maken, en dat kost energie. "Misschien zag het er zo naar uit dat we vandaag vermoeid leken. Als je zoveel duels verliest en verkeerde passes geeft, moet je veel meters maken en ziet het er niet goed uit. We hebben alles gegeven, maar het was gewoon niet onze dag."

Lees meer over
Dávid Hancko
Plaats reactie
666

Cornelis +668

Ongelooflijke slechte prestaties van Feyenoord tegen een tegenstander die nog geen doelpunt heeft gescoord in drie wedstrijden en nu als overwinnaar van het veld gaat,daar gaat onze kans om in de champions Leaque te blijven spelen. Wat een tegenvaller en teleurstelling.

08-11-2024 08:29

evb1951 +8

Dan wordt er door de knjb ook nog geholpen dat je op zondag om 12.15 uur opnieuw mag aantreden!!!

08-11-2024 00:57

Iluyan +230

Niet de eerste offday, maar een structureel probleem dus.

08-11-2024 00:41

sziep +8666

Tegen hunnie ook al hè

07-11-2024 19:51

Gerrit.M38 +555

Gewoon niet goed genoeg

07-11-2024 18:39

lobbie +4902

De selectie is gewoon te smal, je zult moeten investeren, maar vrees dat het te laat is, word een lang seizoen vrees ik

07-11-2024 14:35

GoudvisFR +2050

Offday zegt die. Je speelt al twee weken schandalig slecht voor een bedrag per maand, waar gemiddeld iemand 4 jaar voor werkt. Rot op joh

07-11-2024 14:05

maartenfr010 +2207

Offday gvd schaam je kapot man tering

07-11-2024 14:03

lenie_stam +62

Salzburg is een goede en sterke ploeg. Het staat nu nog geflatteerd onder Feyenoord. Verder helpt het niet als je keeper vlak voor de rust opeens haast heeft en zich vergooit. Tegen Salzburg is zo'n achterstand niet meer goed te maken. Verder speelde Salzburg veelal de bal achter de laatste linie van Feyenoord. Daar had Feyenoord zich op moeten wapenen. Verder mag de Feyenoord ook wel eens de lange bal op onze snelle spits Osmond mogen hanteren. Ook bij Salzburg was er ruimte achter de laatste linie. Ik heb hem dat niet zien doen.

07-11-2024 13:13

haassie +1145

in feite dit seizoen pas 2 goede wedstrijden gespeeld,als team, Go Ahead en Benfica, de rest was ondanks resultaat ondermaats, dat is niet veel op het totaal aantal wedstrijden. Dus offday? probleem is iets groter.....Het grote gemis is dat er niemand is op het veld of langs de lijn, om het met een kleine omzetting de boel te laten kantelen, goed dat lukt ook niet altijd, maar ik zie helemaal geen wijziging!

07-11-2024 12:28

m.steenis5 +374

Vandaag hebben we er alles aan gedaan ????????
Ze hebben er geen FUCK aan gedaan stelletje lamzakken

07-11-2024 12:17

keesvwonderen +4974

We hebben wel veel offdays

07-11-2024 11:43

petje +10541

Ze waren idd telkens sneller bij de bal , dat heeft te maken met inzicht en werklust
En bij de 1e goal sta jij ook verkeerd te dekken
Altijd de dichtsbijzijnde verdedigen en jij keek ernaar en stond erbij.
Helaas want je bent n goede speler, ik hou van je inzet
T was geen off day
Dit ist Feyenoord nivo
Tegen Almere t maar goed maken???
En niet met 0-1....

07-11-2024 10:53

Frobl +11595

Zelfde spel als tegen Ajax. Zet een mannetje op Timber en Hwang en we zijn uitgeschakeld

07-11-2024 10:46

Peterk +34586

Een offday kan je het niet noemen. Wat nu in het veld staat is zo'n beetje het niveau wat je kan verwachten....

07-11-2024 10:44

Ruud.v59 +556

Dat " Day " kun je wel weglaten.....zeg maar month...

07-11-2024 10:24

Rechtsbinnen +3397

Het is een off-seizoen op een enkele wedstrijd na.

07-11-2024 10:07

Criticus +21898

Teveel off days met spelers die de afgelopen jaren goed genoeg waren! Priske is een clown! Weg ermee! Met hem en z'n staf!

07-11-2024 10:07

1gebruikersnaam +61

Ik betaal al jaren veel geld voor 3 seizoenskaarten en pass-partout kaarten voor mij en mijn kinderen, dan krijg je zulke wedstrijden te zien. Ik vind het echt een dikke wanprestatie, je moet je schamen. Nieuwkoop is zeker niet de beste voetballer maar als iedereen met zijn inzet en Drive had gevoetbald dan had je deze wedstrijd met 2 vingers in je neus moeten winnen.

07-11-2024 09:56

Sjeep +16020

Offday van een paar weken

07-11-2024 09:42

Bannisisdebasis +4954

Goedemorgen vatos. Gelukkig bijna interlandbreak

07-11-2024 09:41

Doellat +5419

Die komt heel goed uit inderdaad.

07-11-2024 10:45

flowerpower +3000

Pfff off day. Ja iedere thuiswedstrijd was een off day. Altijd die excuses. Er klopt gewoon geen zak van met die rare tactiek met zogenaamd opkomende backs. Salzburg oogde gewoon veel feller en fitter. Priske wegwezen voordat het echt te laat is

07-11-2024 09:41

dannygoalie31 +660

Alweer een off Day ??? Salaris inleveren na zo'n wan prestatie en alle supporters compenseren na het aanschaffen van zo'n duur intree kaartje .

Jullie zijn prof voetballers dus gedraag dan ook zo .

07-11-2024 09:40

1923VatoLoco2017 +1221

Off....holy....dat? Maybe?

07-11-2024 09:36

JKTB +21034

Keek net even die 0-1 terug. Echt één groot foutenfestival. Hancko valt daar ook wel wat te verwijten... hij ziet dat mannetje helemaal vrij staan, maar gaat er niet naartoe. Maar gaat daarvoor uiteraard al mis bij Wellenreuther en diva Paixao.

07-11-2024 09:35

Ekte69 +928

Vooral die diva……. Met zijn schijnloopje.

07-11-2024 09:49

Tai +1022

Ja maar niet vooral bij Igor natuurlijk... Wellie gooit die bal gewoon het veld op zonder iemand hem verwacht... Echt een kortsluiting weer van onze vliegenvanger.

07-11-2024 12:06

Ekte69 +928

Eens maar de bereidheid om deze fout te herstellen was er ook niet bij die diva.

07-11-2024 18:04

robinf +2190

een Offyear ja

07-11-2024 09:33

1908jeroen +618

Offday? Offyear bedoelt hij zeker

07-11-2024 09:13

ReturnoftheMac +24818

Doet gewoon pijn om Zo’n wereld voetballer verkracht te zien worden door een paar noord Europese niksnutten. Ik snap Wieffer wel met dat hij NU weg wilde.

07-11-2024 09:09

Willem07 +8393

Denk je echt dat door Priske komt?

07-11-2024 09:21

dannygoalie31 +660

Nee , van het hele team

07-11-2024 09:43

ReturnoftheMac +24818

ja, het zelfvertrouwen, de fouten , het krampachtige, gebrek aan automtismes, het gegoochel met opstellingen en wissels is de taak van een coach. Priske maakt Feyenoord zoekend en zwak.

07-11-2024 09:47

Willem07 +8393

Wie had hij gisteren dan in de spits moeten zetten?

07-11-2024 10:02

ReturnoftheMac +24818

gaat niet om 1 poppetje op een plaats ja of nee. het is die filosofie waar Priske het altijd over heeft. Dit is niet te zien, fout op fout, creativiteitsloos, onzekerheid.

07-11-2024 10:33

Willem07 +8393

Er is niks met de filosofie van Priske. Individuele fouten zijn inmiddels de schuld van de trainer? Dan houdt het wat mij betreft wel een beetje op. Gebrek aan creativiteit is al maanden duidelijk, hoe los je een gebrek aan creativiteit op zonder creatieve spelers? Een half elftal is geblesseerd en dan is er te weinig kwaliteit over. Hoe los je dat dan precies op als coach?

07-11-2024 10:42

ReturnoftheMac +24818

ik dacht er ook zo over voor ajax. De man is tactisch heel beperkt. De man zegt wel heel interessqnt over 1000de keuzes in een wedstrijd en de neurale vermoeidheiid die daarbij komt kijken. Maar dan heb je automatismes nodig, simpele opdrachten. Niet ook nog eens een andere opstelling , andere posities en andere tactieken; Echt heel slecht gemanaged van Priske en zijn Noors Zweedse Finse team

07-11-2024 11:36

Spijksupporter +6516

Om iets om te zetten moet je ook de daarvoor beschikbare spelers hebben en dat is nu precies waar het op dit moment aan schort.

07-11-2024 12:49

ezechiel +2218

Het oude Feyenoord voor Slot zo te horen, had zelf een wedstrijd dus gelukkig dit drama voetbal niet gezien.
Typisch Feyenoord, wisselvallig spel; veel blessures; passes komen niet aan en weer veel excuses!

07-11-2024 09:05

Ron.d30 +870

Een offday? Alwéér?

07-11-2024 09:02

Pofpafara +3050

gwn tering slecht echt een kut avond in de kuip bij elke verkeerd gespeelde bal ontplofte dr een bom
Terecht maar daar wordt de ploeg niet zekerder op

07-11-2024 09:00

rensrotterdam +3971

Het hele seizoen is een off day. Wat een waardeloos elftal, ja daar zijn blessures maar wat heeft ten Kloese gehaald en nog erger wat heeft hij behouden. Ivanusec opstellen is totaal gekkenwerk, wat een waardeloze speler is dat,. Hij dribbelt alles in naar achteren en is zo langzaam. Paixao ook zo een speler die alleen maar naar de hemel kan kijken als hij weer eens een waardeloze bal heeft gegeven. Osman een blinde heeft meer zicht. Nu het achterin ook helemaal rommelig is ben je slachtrijp voor iedere tegenstander. Neem daar Wellenreuther bij die een geweldige redding in zijn carrière heeft gemaakt en verder iedere wedstrijd je naar achterstand leidt. Ten Kloese en Priske beide de architecten van deze puinhoop en het einde van de ellende is nog niet in zicht want bij iedere wedstrijd Valls. Daar spelers af en ben je straks van het niveau RKC of hoogstens middenmoot

07-11-2024 08:59

Jakkie +8960

Je zou als Feyenoord supporter

07-11-2024 09:36

Ramiw3 +845

Hele seizoen is een offday onder priske

07-11-2024 08:59

Bossche Bol +7276

Ja en dan op zo'n dag dat je er moet staan, kan toch niet.

07-11-2024 08:57

feyenoord_Freak +14013

Nee het is ook slap lullen natuurlijk

07-11-2024 09:00

FR1908-QQ +7042

De zoveelste offday ja

07-11-2024 08:54

jack98 +46354

Heel het seizoen heb je nauwelijks een moment spot-on gespeeld...

Zoveel punten verspeeld door verdedigend grote fouten te maken, te weinig kansen creëren én te maken, te lage intensiteit te brengen, en tactisch verkeerde keuzes te maken...

07-11-2024 08:53

Alex +210

De 2e in een week

07-11-2024 08:51

fr-4-life +821

Nee, geen off day maar ren trainer die dus geen oplossing weet te verzinnen als het middenveld vast word gezet. Tegen ajaks was dat zo, tegen az en nu tegen rb ook. Deze trainer in tactisch niet sterk genoeg.

07-11-2024 08:49

feyenoord_Freak +14013

Klopt heb je goed gezien

07-11-2024 08:56

rodjeknor +5281

De trainer heeft spelers die niet kunnen brengen wat nodig is, door blessures of gebrek aan kwaliteit op de dag. Als Timber zo speelt als gisteren is het kinderlijk eenvoudig hem vast te zetten. En als de voorhoede zo speelt als gisteren, kunnen de verdedigers risicoloos doordekken op het middenveld en mee in balbezit. Tactisch plan was prima, maar je verliest het initiatief door slordigheid, fouten en te slechte spelers op cruciale posities. En dat laatste komt mede door blessures.

07-11-2024 09:19

fr-4-life +821

Timber was niet fit maar word toch opgesteld. Waarom denk je dat er zoveel blessures zijn?

07-11-2024 10:48

rodjeknor +5281

Simpel: overbelasting op de grens van wat nog kan en wat niet. Het is een CL-wedstrijd die je bij winst naar de volgende ronde kan helpen. Er wordt met hem en de medische staf gepraat over inzetbaarheid. Ook wordt gekeken naar het alternatief. Dat is Zechiel en die komt net terug van een blessure. Dus dan wordt de beslissing genomen om Timber op te stellen. Dat is allemaal vooraf. En achteraf kijk je dan een koe in zijn hol.

Of denk je dat er niet met de aanvoerder wordt overlegd over zijn inzetbaarheid?

07-11-2024 10:59

fr-4-life +821

Soms moet je zelfs een aanvoerder tegen zichzelf in bescherming nemen.

07-11-2024 11:54

fr-4-life +821

Dat hoeft niet achteraf. Van te voren weet je al dat hij nog niet 100% kan geven. Op dat moment moet je de keuze al maken.

07-11-2024 14:24

rodjeknor +5281

Ik bedoel dat jij en ik daar achteraf over oordelen. Bij de besluitvorming waren we niet. Misschien was de conclusie dat je Timber 70 minuten op 100 procent kunt laten spelen en dan vervangen. Dat is beter dan 100 procent vervangen. Zeker gezien de waslijst aan blessures. We weten het niet.

Tegen Almere is een andere zaak. Ik zou hem op de bank zetten en laten afmelden voor Oranje.

07-11-2024 17:10

Gyros +73249

De zoveelste hahaha

07-11-2024 08:49

GuusBrox78 +1694

Hancko is cool. Waar is die zwaar arrogante Wellenreuter om zijn excuses aan te bieden?

07-11-2024 08:48

Australia +113

Off day? Off year coach!

07-11-2024 08:47

ruudger +8382

Off week aan het worden

07-11-2024 08:42

OnderDeRookVanSchiedam +140

Weer een off day?? nee het onbreekt hem aan kwaliteit, passie, strijd. het zijn allemaal makke schapen

07-11-2024 08:41

GuusBrox78 +1694

Ik baal van een 5de colonne doelman die onze tegenstanders van punten voorziet.

07-11-2024 08:40

jack.f +5023

Dat hebben andere clubs toch ook 3 wedstrijden in een week tijd.aar midweekse wedstrijden verloren tegen Ajax en Salzburg.

07-11-2024 08:38

Twan.V52 +7728

Een off jaar

07-11-2024 08:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties