Slot: ''De frustratie in de kleedkamer was groot''

Arne Slot baalt enorm van de nederlaag van Feyenoord. De trainer vertelt dat de teleurstelling overheerst bij zijn spelers. Feyenoord wist het uitduel tegen Celtic niet te winnen en sluit daardoor de groepsfase van de Champions League af met een nederlaag.

''Ik heb tegen de jongens gezegd dat het een herhalend verhaal is in de Champions League,'' begint Slot zijn analyse in gesprek met RTL7. ''Goed aan de bal, bij vlagen goed gevoetbald, en meer dan voldoende kansen gehad om met meer dan een nederlaag weg te gaan. Een slappe strafschop tegen krijgen en voor de verandering weer eens een tegengoal uit een standaardsituatie. Dit is wel typerend voor het Champions League-seizoen.''

Slot is tevreden met een groot deel van de eerste helft. ''De ene aanval was nog mooier dan de andere aanval in de eerste helft. We maakten een schitterende goal, dan was het net buitenspel. Wat ook net buitenspel is, daar hoor je me niets over zeggen. Het is dan wel heel sneu omdat het allemaal zo dicht bij elkaar ligt. Pijnlijk. De penalty? Ik denk dat met enige regelmaat hier geen strafschop voor wordt gegeven. Dan zullen mensen zeggen dat hij wel aanleiding geeft waardoor die een strafschop kan geven, dat klopt. Dat is misschien niet handig nadat je net daarvoor gewaarschuwd bent.''

''De frustratie in de kleedkamer was groot, omdat het gevoel weer eigenlijk vier keer hetzelfde is'', vervolgt de trainer. ''Ik denk dat het lastig is om te beoordelen of het onervarenheid is. Is het onervarenheid als je zoveel kansen mist? Ik zei voor de wedstrijd dat ik hoop vooral te zien dat we niet alleen complimenten krijgen voor ons goede spel, maar dat we ook op bepaalde momenten aanstaan om te voorkomen dat je iets tegen krijgt. Dat is ons ook vandaag op bepaalde momenten weer niet gelukt.''

Thomas Beelen
De verdediger maakte een prima indruk op Slot. ''Ik denk dat hij een uitstekende wedstrijd heeft gespeeld. Bleef verdedigend heel goed overeind en ook aan de bal rustig. Ik denk dat wij de eerste twintig minuten als team even nodig hadden om er doorheen te spelen. Vanaf dat moment heb ik een heel goed Feyenoord gezien, waaronder Beelen. Heel knap om op dit podium zowel verdedigend als aan de bal zo overeind te blijven. Als je vanuit een eerste divisieclub komt.''

Lees meer over
Arne Slot
Plaats reactie
666

Dharm747 +1923

We zijn inmiddels een paar dagen verder. Bij mij lopen helaas een aantal dingen niet zo lekker op dit moment . Als je ploeg dan ook nog eens zo klote onderuit gaat tegen Celtic (en ook tegen PSV) dan voel je je eigenlijk alleen nog meer klote...... Wat baal ik deze dagen ...

15-12-2023 12:16

KireH +18923

Wat is er met deze ploeg aan de hand? Waakvlammetje in plaats van hellevuur. Slordig, mat en geen powervoetbal meer. Opgebrand, helige vuur weg?

15-12-2023 10:08

Cornelis +675

Bijlow moet eens ophouden met dat gepingel vlak voor zijn goal,trap die bal uit naar de andere kant.Spelers moeten veel meer op de goal schieten buiten de 16 in plaats van dat gepinge

15-12-2023 08:30

tdetank +11776

Buiten de kleedkamer ook kan ik u vertellen.

15-12-2023 06:38

sjaarloos52h +21758

Ondanks de ingehouden woede, toch weer een heldere samenvatting en conclusie van deze geweldige trainer. En nee, het is geen god, gelukkig!

14-12-2023 23:50

14mei17 +3387

"Feyenoord wist het uitduel tegen Celtic niet te winnen en sluit daardoor de groepsfase van de Champions League af met een nederlaag." Vreemde redenering. Bestaat er geen derde mogelijkheid, een gelijkspel?

14-12-2023 19:40

sjaarloos52h +21758

Verklaar u nader…

14-12-2023 23:49

14mei17 +3387

Die redenering klopt niet. Ze winnen niet en verliezen DAARDOOR is wat er staat. Er is ook nog een derde mogelijkheid van een gelijkspel

15-12-2023 04:23

sjaarloos52h +21758

Ik snap je, maar ik blijf het een normale redenering vinden. Je sluit de groepsfase toch af met een nederlaag als je niet wint?
Ik zou liever zeggen: ‘daarmee’, maar daardoor kan ook.

15-12-2023 09:42

dehelvandeurne +4146

Als wij zo konden voetballen als Slot lult dan worden wij elk jaar kampioen en komt het 'n keer goed in de CL!

14-12-2023 18:55

nmookhoek +336

Zo onnodig deze nederlaag maar nu volle bak voor plek twee in de competitie en de beker .

14-12-2023 18:13

K.T +1767

Ik was thuis op de bank ook gefrustreerd

14-12-2023 17:41

schoonschip +5236

Hoe moet ik deze 'frustratie' rijmen met de veredelde-oefenwedstrijd-opvatting van gister. Waarom zoveel spelers opstellen/inbrengen die normaliter niet spelen, maar wel onwijs gefrustreerd zijn bij een nederlaag... Ik snap er niks van

14-12-2023 16:59

sjaarloos52h +21758

Misschien ben je gewoon te jong om het te snappen?

14-12-2023 23:51

FRfan67 +6794

Dankzij deze man heeft onze club een wederopstanding gemaakt die niemand hier had durven dromen (de undercovers daargelaten).

In Slot we trust!

14-12-2023 16:54

sjaarloos52h +21758

En zo is het!

14-12-2023 23:51

Legionist +1790

En het tempo van rondspelen is werkelijk slaapverwekkend en zo voorspelbaar.

14-12-2023 16:52

sjaarloos52h +21758

Naar welke wedstrijd heb jij gekeken?!

Er werd NAUWELIJKS rondgespeeld!!

14-12-2023 23:52

Legionist +1790

Ik snap gewoon een paar dingen niet. Met name dat al weken het lijkt alsof er geen duidelijke afspraken zijn. In de passing. En standaardsituaties. Onze eigen corners en vrije trappen zijn ruk. Allemaal heel trainbare zaken. Trainen we niet? Hoe kan dit?

14-12-2023 16:50

Doodles25 +1217

Ondertussen heb je al 643 corners gehad waarvan de ene nog beroerder wordt genomen dan de andere. 0 dreiging uit spelhervattingen. Andersom krijg je de ene na de andere goal tegen omdat tegenstanders juist wél een corner of vrije trap kunnen nemen.

14-12-2023 16:36

dehelvandeurne +4146

Eijtink aantrekken voor de corners!

14-12-2023 18:58

SantiagoFR +5539

In Slot we trust !!!!

14-12-2023 15:44

SantiagoFR +5539

We schakelen naar de Europa league om de finale te halen!!

14-12-2023 15:31

Reintjuh +5316

Alleen in de kleedkamer ?

14-12-2023 13:52

BloedZuiger +947

Leuk om te lezen dat de frustratie in de kleedkamer groot was.. volgens mij is dat steeds aan de orde als je jezelf zo presenteerd op europees niveau.. mooi en bij vlagen briljant voetbal laten zien, maar jezelf keer op keer laten verrassen bij standaardsituaties..
Waar is de leider/aanvoerder die eens de lakens uitdeelt op het veld?

14-12-2023 12:24

dehelvandeurne +4146

Was lachwekkend die 2e goal van Celtic. Bij ons in het achtste staan ze niet zo vrij om de bal in te koppen!

14-12-2023 19:00

BloedZuiger +947

Precies wat ik bedoel. Waar is de leider die de 2e paal laat afschermen? Bijlow liet zich ook behoorlijk aftroeven..

14-12-2023 21:00

dehelvandeurne +4146

Van Bijlow moet je niet uitgaan, dat is geen leider van de achterhoede, die is alleen maar bezig om te leren voetballen.

14-12-2023 22:42

VanKlotelenBurg +3857

Beelen het grote lichtpunt. Ook van de Belt viel aardig in trouwens. En wat betreft Minteh: ik heb al veel kritiek op hem gelezen maar hij was wel de enige die scoorde!

14-12-2023 12:10

Harry +2056

Op dit moment zit Feyenoord op SLOT

14-12-2023 12:09

FRunn +1631

"De frustratie in de huiskamer was groot"

14-12-2023 12:08

RoodWitteRakker +1965

juist, godverdegodver

14-12-2023 13:03

KeyFey +3076

Ramiz was niet uitstekend hoor, tegen het einde was het met zijn slappen wegwerken ipv opbouwen vooral zijn schuld dat de Schotten druk konden zetten.
En met zo'n scheids moet je weten dat je in de gaten wordt gehouden bij die bewuste corner.

14-12-2023 11:50

8vhmmqnvt6 +28

Hou op man slot, elke keer smoesjes. Wees is een keer hard man naar je spelers en zet ze op de bank per direct ipv smoesjes op smoesjes. Hij is t helemaal kwijt

14-12-2023 11:44

Vido56 +2425

Stel je eerst effe voor

14-12-2023 16:19

Legionist +1790

En maar door het midden gaan.

14-12-2023 11:09

Henk.A37 +72

Pff. Geertruida en Zerouki waren me een partij slecht. Beelen was wat te voorzichtig. Ivanusec bijna niet gezien. Timber en Stengs veels te naïef balverlies elke keer. Komen op dit niveau gewoon tekort. Zou ook eens gaan trainen op hoekschoppen en op overtuigend schieten vanaf een meter of 17.

14-12-2023 10:54

Notendop +2029

Terug naar de tekentafel

14-12-2023 10:27

Johan.S68 +600

Pfff wat een drama, tribunes zitten vol scouten en dan laat je zo weg spelen vooral doden momenten. En weer kansen missen zo jammer. Zal in Europacup toch anders moeten. En was ook niet blij met zoveel wissels.

14-12-2023 10:05

Harry +2056

Ik ben heel erg teleurgesteld zelden zo'n slecht voetbal gezien ga je schamen Feyenoord want ik doe dat ook.
Hopelijk krijgen die neuzen vanavond een pak op hun kloten dat verzacht dan weer iets de pijn

14-12-2023 10:03

AfstandsSchot +9418

De complimenten voor het goede spel zullen wel meevallen, hoor. Daar hoeft Slot zich niet teveel zorgen over te maken.

14-12-2023 09:55

Benijofar +2453

Ik blijf Slot een fantastische trainer vinden en ik begrijp dat hij zijn team en spelers blijft verdedigen maar het moet wel enigszins geloofwaardig blijven. Dit Celtic waar dus vier basisspelers ontbreken is gewoon echt een hele matige ploeg waar we absoluut niet van mogen verliezen.

14-12-2023 09:42

kluifkip +2809

Precies, het is gewoon schandalig dat je van dit Celtic verliest.
Hoe ook zo'n Zerrouki verschrikkelijk naïef verdedigd wat Feyenoord dus een strafschop tegen oplevert.
Als de scheids even tevoren al aangeeft dat hij je in de gaten houdt,
en nog geen minuut later pakt je als eerste de kop van je tegenstander...
Sorry hoor maar dan kun je wel lopen te zeiken dat het geen strafschop waard is, maar je moet op dat moment gewoon met je klauwen van die tegenstander afblijven, zéker als je al zojuist door die Fransman bent gewaarschuwd.

14-12-2023 09:59

pyrefire +504

Nog meer mensen die de manier van opbouwen de keel uit gaat hangen?
Blijven klooien achterin, terwijl je merkt dat het niet lukt..ja, 1x toen was het ook goed, maar bij de eerste de beste lange pass naar voren(Beelen) ook direct een kans voor Gimenez..
Deze strategie werkt al n paar weken niet meer

14-12-2023 09:28

OuweDibbus +569

Absoluut. Het zorgt alleen maar voor vertraging en ook risico.

14-12-2023 12:07

Tapiaz +28531

Nou nou nou, die Slot is een sociaal werker zeker, die alleen maar met veren strooit. Dit verhaal is toch veel te positief, kom op zeg! Het was toch een slechte pot voetbal, en ook de beperkte Schotten hadden het tegengif gevonden tegen ons zo geroemde spelconcept van hoog drukzetten enz. Ik vond het een ergernis eerlijk gezegd.

14-12-2023 09:22

aadvb +1740

We waren verwend

14-12-2023 09:18

ringostar1 +2658

Er zal gewoon wat bij moeten komen anders word 2de plaats heel moeilijk!

14-12-2023 09:18

Forever +341

de landing is ingezet. de afgelopen 6 weken 5 nederlagen. 2 nipte overwinningen op RKC en Volendam. dan zijn we dus simpelweg vanaf 29 oktober gewoon slecht bezig. het is gewoon een hele slechte serie van 7 wedstrijden op 6 weken. is geen incident meer

14-12-2023 08:55

theone +10345

Waar van 4 in de CL..... Feyenoord kon vorig jaar ook pas echt goed spelen na de winterstop. Dat vergeet echt iedereen, zaten we in de EL niet de CL wat een stuk makkelijker was en waarin we pas in de laatste wedstrijd doorgingen door onderlinge resultaten.... Werden we ook weg gespeeld in Lazio, maar herpakte we ons in de thuis wedstrijd. Ben je dit allemaal vergeten of probeer je een beetje mee te lullen met de meute....

14-12-2023 09:03

BJG +956

Prima analyse dit. Dank!

14-12-2023 09:28

theone +10345

We maken juist stappen want we konden ons nu 2 keer meten met Lazio, groeien naar CL niveau is niet iets wat in een seizoen lukt. Je hebt daarvoor gewoon een sterkere bank nodig, oké ik dacht na Lazio thuis en Atletico uit dat we er al waren maar en de CL zouden winnen haha maar ben nu weer nuchter. Enige waarvan ik erg baal is de onnodige nederlaag tegen de lampjes. Verder zie ik ons na de winterstop ver komen in de EL wat gewoon nu ons niveau is.

14-12-2023 10:58

Marinus.d +175

Slot heeft het niet meer

14-12-2023 08:46

BJG +956

Pleur toch op man. Beste trainer die feyenoord ooit heeft gehad.

14-12-2023 09:29

Raftel +6738

Ooit? Ga je mond spoelen. Al die andere kampioenschappen en Europa Cups zijn uit de lucht komen vallen zeker? Dwaas die je bent. Ernst Happel schijt op deze Slot die zonder Pusic de weg kwijt is.

14-12-2023 10:57

BJG +956

Hihi. De domheid komt goed over zo, kameraad. Bravo. Ga elkaar lekker aftrekken over hoe slecht Slot is, dan gaan alle normale kameraden rustig door met waarderen van wat herr Slot heeft gepresteerd.

14-12-2023 11:09

SantiagoFR +5539

En wie moet het dan gaan doen?

14-12-2023 15:35

Cornelis +675

Helaas gaat het iedere week slechter of moeizamer ,AZ en Twente zitten op het vinketouw.

14-12-2023 08:33

theone +10345

🤣🤣🤣 az stond vorig jaar op dit moment nog 1e......

14-12-2023 09:04

Cornelis +675

Dat was tegen celtic ook weer het geval

15-12-2023 08:37

FANtasticFR12 +2247

Gisteren begonnen we (en Arne) met een verkeerde instelling. Nog even een leuk potje spelen. Gaat nergens meer om.
We verloren aanzien, 3M, en we verkleinde de kans op 50M minimaal startgeld voor het WK teams. Of je er straks op het WK teams bij bent, draagt in belangrijke mate bij of je financieel weer een topclub in Europa wordt en blijft, of dat je leverancier blijft van talentvolle spelers. Een pijnlijk gemiste kans.

14-12-2023 08:31

theone +10345

Heb je DtK over het wk gehoord?
Slot wist er ook niks van. En als het waar is ging het er vooralom of 020 van aek zou winnen. Maar geloof niks vaneen wk voor Feyenoord daar willen ze geen Feyenoord op basis van 1/4 finale el en finale cl.... Ik geloof niks van de telegraaf.

14-12-2023 09:07

FANtasticFR12 +2247

We stonden op plaats 12 net voor pisvee en 020, maar krijgen er nu geen punt bij.. Hopelijk verliest 020 van AEK en komt pisvee niet te ver, al hoewel dat weer andere nadelen heeft. En er moet geen club uit Engeland die buiten de top 12 (?) staat de CL winnen, want daardoor plaatst die club automatisch. Het gaat mij erom dat als wij weer een topclub willen worden, we een lange termijn visie moeten hebben, die verder gaat dan Heracles en dat we gewoon ons best moeten doen in iedere wedstrijd ook al heeft dat pas effect na het huidige seizoen.

14-12-2023 10:30

theone +10345

Nogmaals dit zegt de telegraaf, DtK heb ik nergens over gehoord en Slot wist van niks. Pas als hun er over beginnen geloof ik het.

14-12-2023 10:53

theone +10345

En heb het stuk gelezen hoor, maar in tegenstelling tot de meeste geloof ik het gewoon niet.

14-12-2023 11:14

Ton.H62 +401

Slot moet nog niet verrast doen dat ze deze hebben verloren. Altijd dezelfde 11 opstellen en nu de hele boel door mekaar husselen.

14-12-2023 08:14

tomajo-nl +1160

Wat husselen?
Ik zag op trauner en wieffer na gewoon onze beste 11?

14-12-2023 08:32

mruigrok +2950

Ja, en daarom was de eerste helft bij vlagen ook nog wel redelijk. Maar wat een zooitje ongeregeld stond er na een uur op het veld? En dat omdat we spelers gingen sparen omdat over vijf (!!) dagen fucking Heracles op het programma staat.

14-12-2023 10:48

jonathan_van_der_krogt +2324

Balen mag best een keer, Gvd.

14-12-2023 07:59

FRJari +4403

Hoe kan je nou met droge ogen zeggen dat ze goed hebben gevoetbald de eerste helft?

De eerste 20-25 minuten ben je volledig weggespeeld tegen een stel 2e rangs Schotse voetballers.

14-12-2023 07:55

paardelul +2429

Ze gooiden er gewoon veel meer energie in, net al wij deden tot aan Lazio thuis. De energie is eruit lijkt het wel, en dan spelen ze er niet meer onderuit. Waar ligt het aan?? Zeg het maar. Het is toch onverklaarbaar dat je zulke goede wedstrijden hebt gespeeld en dat er werkelijk niks meer van over is.

14-12-2023 08:15

RickO +89

Tja, de enige verklaring die ik kan bedenken is dat het buitengewoon goede seizoen van PSV ze (enigszins) geknakt heeft. Net als wij hadden ze gehoopt dit seizoen weer om de titel mee te spelen, maar daarvoor zijn ze nu al kansloos. Hoewel dat ook aan de buitengewoon goede vorm van PSV ligt, heeft dat denk ik ook het vertrouwen van de Feyenoord spelers geen goed gedaan.

14-12-2023 08:19

Bobbiebop +2816

Frustratie in de huiskamers Arend! Gelukkig ging het nergens meer om, maar je zou hem zo weggeven…. Laatste weken is het veel te mat. Druk zetten niet agressief genoeg en veel te stroperig in de opbouw. Tijd voor winterstop om de batterij eens even flink op te laden.

14-12-2023 07:48

Dommeloempia1 +19781

Die corners......tering he en dan gimenez die de laatste corner wilde nemen.....snap er geen kut van.....

14-12-2023 07:45

RickO +89

Dat was veelzeggend. De corners zijn zo slecht dat Gimenez er niet eens meer vergeefs op wilde gaan staan wachten in de 16 en dacht ik neem hem zelf wel een keer. Je zou denken dat je daar toch op kunt trainen, dus het enige dat ik kan bedenken is gebrek aan vertrouwen. Hoe goed je ook traint, als je niet genoeg vertrouwen hebt kom je als het erop aan komt altijd (net) tekort.

14-12-2023 08:09

ndroock1 +2443

Ook in de Europa League is dit team kansloos. Moet je eens kijken wie daar nog in zitten. - De waarde van het team moet met tientallen miljoenen gekelderd zijn. Kan niet anders.

14-12-2023 07:43

Dommeloempia1 +19781

EL heb je niks te zoeken

14-12-2023 07:46

jonathan_van_der_krogt +2324

Half om half alsjeblieft.

14-12-2023 08:00

BJG +956

Username checks out.

14-12-2023 09:32

Harry.N +1705

Bij de supporters ook de laatste weken

14-12-2023 07:41

Michel.V +4685

Wieffer redelijk ingevallen, maar niet top

14-12-2023 07:40

Alexbaas +3022

Geloof niks van die frustraties Slot, je hebt er emotieloze zombies van gemaakt

14-12-2023 07:37

SteffieFR +6723

Het was gewoon dramatisch Arne. Ik erger me dood aan zijn zwakke tactische keuzes en zijn goedpraterij...

14-12-2023 07:34

Arthur.A +319

Het gebeurt niet vaak maar Arne heeft naar een andere wedstrijd gekeken dan ik. Mochten nog blij zijn dat Zerrouki en Minteh geen 2e geel kregen. En wat een verschrikkelijk domme actie bij die strafschop terwijl de scheids er bovenop staat en er alle aandacht voor heeft. Tijd voor de winterstop.

14-12-2023 07:34

foreverfey +26555

Zal wel weer Arne. Ben groot fan van je maar hier koop je natuurlijk niets voor

14-12-2023 07:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties