'Licentieproblemen Vitesse bieden geen uitkomst voor Feyenoord'

'Licentieproblemen Vitesse bieden geen uitkomst voor Feyenoord'

Supporters van Feyenoord hoeven niet te hopen op het definitief wegvallen van Vitesse. De KNVB heeft de licentie van de Arnhemmers ingetrokken en er is geen enkele mogelijkheid dat de Rotterdamse club hierdoor aankomend seizoen wel actief kan zijn in de Keuken Kampioen Divisie met de beloftenploeg. Dit meldt De Telegraaf.

De voetbalbond heeft de verschillende scenario's in kaart gebracht wanneer Vitesse definitief wegvalt. De degradant van afgelopen seizoen is in beroep gegaan tegen het intrekken van de licentie, waardoor er nog een mogelijkheid is voor Vitesse om alsnog alle problemen binnen de club op te lossen.

Mocht het toch zo ver komen, dan bestaat de Keuken Kampioen Divisie aankomend seizoen uit negentien clubs. De wedstrijden van de Arnhemmers worden geschrapt uit de speelkalender en clubs die tegen Vitesse in actie zouden komen, kunnen dan genieten van een vrij weekend. De Telegraaf verwacht verder dat er dan ook in de toekomst niet snel een vijfde beloftenploeg gaat deelnemen aan de Keuken Kampioen Divisie.

''De weerstand tegen de Jong-teams is groot in de Keuken Kampioen Divisie en vier Jong-teams in die divisie is het overeengekomen maximale aantal,'' is de uitleg. ''Bovendien is er een promotie/degradatie-regeling voor Jong-teams, dus Feyenoord kan (deels) op eigen kracht doorstoten naar het betaald voetbal, al is het daarbij wel afhankelijk van de Jong-teams die hoger in de piramide zitten en slecht moeten presteren.''

Plaats reactie
666

Kevinmartens87 +1782

Logisch opzich. Blijft raar dat prof ploegen uit de KKD niet kunnen degraderen. En kampioenen uit de tweede divisie niet willen promoveren. Als dat anders was was een losse promotie degradatie regeling voor jong ploegen ook niet nodig.

01-07-2024 17:40

Robbert van Ede +648

De knvb zal Feyenoord eens helpen werken in alles tegen.

28-06-2024 19:07

Robin.B17 +451

Ol eigen kracht is toch gvd gebleken dat het onmogelijk is gemaakt stel fucking hersenloze kut knvb

28-06-2024 14:46

Therion55 +1621

Wat velen hier vergeten is dat Feyenoord ten tijde van het toe mogen laten treden van Jong teams tot de KKD in financieel zwaar weer verkeerde en ingedeeld was in Categorie I van het failliete Financial Fair Play systeem van de bond. We mochten toendertijd niet eens een massagetafel aanschaffen zonder toestemming, laat staan een heel nieuw team inschrijven voor profvoetbal, want we stonden onder curatele. Mijn gevoel destijds was dat de KNVB bewust Feyenoord een oor aannaaide en hun standpunt nu versterkt dat gevoel…

28-06-2024 14:08

Zidane +131

Martin van Geel heeft de destijds een verkeerde keuze gemaakt. Hij had de impact voor deelname van Jong Feyenoord in KKD verkeerd ingeschat. Hij wilde kosten bezuinigen bij evt. deelname aan KKD. KNVB treft geen blaam.

28-06-2024 14:37

Relativinho +774

Nee martin van Geel dacht dat een nieuw trainingscomplex een betere investering was dan een elftal in laten schrijven en daar allemaal contracten voor uit re delen.
Doe je kk onderzoek ipv alleen maar janken op Martin v Geel.

29-06-2024 09:18

Zidane +131

Hoe je het ook wendt of keert het nieuwe trainingscomplex zou toch wel komen. Inschrijving voor KKD deelname was éénmalig, zoals nu blijkt.

Kortom: grote inschattingsfout van MvG. Investering in trainingscomplex kon uitgesteld worden. Dit is een constatering. Lees onderstaande artikel:
https://www.indehekken.net/ingezonden-van-geel-heeft-het-allemaal-uitgevonden/

29-06-2024 11:09

Traunerworden +13832

Martin van Geel heeft er echt een teringbende van gemaakt. Slechtste td ooit. Hoe bestaat het dat je zolang in een dip hebt gezeten als je zon grote club bent. Het was een aaneenschakeling van verkeerde keuzes en onvoldoende kwaliteit binnenhalen. Jaar na jaar na jaar na jaar na jaar en maar door blijven gaan met zijn vriendje Gudde. Weerzinwekkend

30-06-2024 10:31

Kuytblessure +10444

Je kan niet Feyenoord ineens een plek toebedelen ten overstaan van andere jongteams.

28-06-2024 15:23

gwmd1 +4126

MvG bedankt

28-06-2024 12:26

FrNiels2017 +158202

Had het wel aardig gezien juist

28-06-2024 12:43

feye_88 +3112

Gewoon altijd het slechts presterende jong-team laten degraderen. Zo ontstaat er een competitie voor de jong-teams, waarvoor ze ook iets hebben om voor te spelen.

28-06-2024 11:19

RicoLA +11264

Ze kunnen degraderen naar de tweede divisie.

28-06-2024 12:27

hoebahoeba +2215

Waardeloos hoe het nu is geregeld maar dat zal de KNVB wel niet vinden. Hoe kan het in vredesnaam mogelijk zijn dat je zelf kampioen wordt en niet kan promoveren. Verzin daar eens wat op in Zeist stelletje mafkezen. Net als dat je laatste wordt in de KKD en niet degradeert...

28-06-2024 11:07

erwindus +77

De meeste, zo niet alle 2e divisie ploegen willen niet promoveren omdat ze op zaterdagmiddag meer toeschouwers (dus geld) hebben dan een KKD ploeg die op vrijdagavond of maandagavond moet spelen. Daarom is er geen promotie/degradatieregeling tussen KKD en 2e divisie.

28-06-2024 12:41

Maradollar +5718

Van Geel heeft wel z'n stempel weten te drukken... man man man

28-06-2024 10:06

Mensini +14683

Er moet een regel komen dat je bv wel zelf minimaal 2x in 5 jaar in de top 4 eredividie eindigd om een team in de kkd te mogen hebben!?

28-06-2024 09:50

Mensini +14683

4 is idd de max maar FCU hoort daar niet bij!?

28-06-2024 09:47

PaulR +1572

Ik weet het goed gemaakt, om de KKD aan te vullen tot 20 clubs laten we gewoon 020 er heen sturen.
Dat de eredivisie er dan maar 17 heeft nemen we voor lief

28-06-2024 09:37

detrotsvanrotterdam +8755

Is van Geel al begonnen daar?

28-06-2024 09:30

Becks +140

Gewoon o22 competitie in de vorm van Young Eredivie en belangrijk maken met behulp van de media.

28-06-2024 09:25

Scollo010 +3818

DtK moet Vitesse gewoon opkopen en hun velden gebruiken als extra trainingcomplexen.

28-06-2024 07:29

PaulR +1572

Of opkomst en gebruiken als O22 team.
Dan hoeven we ze niet allemaal meer bij Dordrecht te stallen

28-06-2024 09:38

Mensini +14683

Lager huur voor Kuip, anders spelen we in het GelreDome...

28-06-2024 09:52

Arneblijft +5943

Al die jong teams moeten uit die competitie gebannen worden. Het is zo’n competievervalsing. Ploegen die serieus mee doen om de bovenste plekken hebben hier enorm last van. De ene keer speelt een concurrent tegen een jong-team dat niet zo veel klasse heeft, terwijl ze dan zelf een andere keer spelen tegen een team met een aantal eerste elftal spelers die wedstrijd-ritme moeten opdoen.

28-06-2024 05:51

detrotsvanrotterdam +8755

Precies. Echt een wangedrocht.
6 teams uit 1ste en 2e div. aanvullen met Fey, Twente/H en je hebt een prima competitie
Eventueel aanvullen met 6 Belgen maar het hoeft niet.

28-06-2024 09:32

nelis24 +2160

Sportnieuws.nl melde laatst wel dat Feyenoord 2 dan de plek van Vitesse zou overnemen . het scheelt wel dat Feyenoord een goede samenwerking heeft met FC Dordrecht

28-06-2024 00:34

progress +2364

Ja en niet voor niets

28-06-2024 09:08

smirre +1370

Zo'n geneuzel dat KKD. Heb nu niet het idee dat er bij die andere 4 clubs zoveel nieuwe talenten doorkomen. Talent eens verhuren of mss eens eerder voor de leeuwen gooien heeft meer effect en is stukken goedkoper!!

27-06-2024 21:52

FrNiels2017 +158202

Dit ja. Ene Martin van Geel zag dit al aankomen ooit

27-06-2024 22:00

SCRSCR +4248

Als je ziet wat Feyenoord verhuurt, kunnen ze echt wel leuk KKD team maken. Vooral voor wisselspelers die te goed zijn voor verhuur, zoals Sauer en Zechiel, is dit wel lekker. Aan de andere kant is het alternatief met Dordt momenteel ook prima

28-06-2024 00:03

progress +2364

Ja maar je kan dan niet in het seizoen van team wisselen omdat er dan teveel blessures zojn, en daar zit toch echt wel een nadeel in want die jeugd teams kan je gewoon oproepen voor je 1e elftal
En 2e nadeel wat ik zie dat die jeugd niet een heel seizoen op een bank hoort te zitten.
Slecht voor de ontwikkeling als ze toch bij je selectie horen.

28-06-2024 09:11

SCRSCR +4248

Meest ideale is natuurlijk team in KKD. Maar die hoop kunnen we voorlopig wel even laten varen met deze regels

29-06-2024 11:53

olaf +1507

Dan moeten we Dord maar overnemen

27-06-2024 21:47

DS +34

Of Vitesse

27-06-2024 21:56

nelis24 +2160

Kun je eerst 17 miljoen gaan aftikken

28-06-2024 00:34

Sekou4president2 +2399

Een halve Wieffer.

28-06-2024 07:13

waterman +2115

De KNAVB (A=anti) wil helemaal geen Feyenoord in kkd. Staat garant voor hoop gedoe tegen andere jong teams uit mn de regio Noord-holland.

27-06-2024 21:40

jaap +19

gewoon de laagst genoteerde jeugd ploeg laten degraderen ongeacht waar je op de ranglijst staat, of gewoon degradatie promotie wedstrijdje

27-06-2024 21:16

Cinimini1908 +5111

Stelt u zich even voor. En neem voor de gezelligheid een ava

27-06-2024 21:46

FightingTillTheEnd +2797

Ze willen ons niet goed zien

27-06-2024 21:10

Gregor +5302

Een trainer als Slot is van grotere waarde

27-06-2024 20:26

Pelleboog1908 +44208

Danke von Gelb.

27-06-2024 20:11

mdgrdam +12870

Als je moet kiezen tussen komend seizoen kampioen worden of komend seizoen met Jong Feyenoord spelen in de eerste divisie. Waar kies je dan voor?

Voor die keuze stond Van Geel in 2016 min of meer: Huur ik Berghuis en koop ik Jørgensen met een serieuze kans om kampioen te worden of stop ik dat geld in Jong Feyenoord om tot de eerste divisie toe te treden.

Gelukkig koos Van Geel voor het kampioenschap en is met de CL-gelden een splinternieuw Varkenoord en 1908 gerealiseerd.

27-06-2024 20:32

Pelleboog1908 +44208

En daarom bedank ik van Geel!
Hij heeft destijds de juiste keuze gemaakt.

27-06-2024 20:52

mdgrdam +12870

Mooi dat we het eens zijn. Sommigen hier maken diezelfde opmerking met een cynische ondertoon.

27-06-2024 23:09

Pelleboog1908 +44208

Dat zou ik noooooit doen.

28-06-2024 08:59

Twan.V52 +8283

Vitesse got downhill

27-06-2024 19:55

NitroxPH +4674

Is toch niets mis mee als de weerstand groter wordt in de kkd, daar heeft iedereen profijt van.

27-06-2024 19:22

smashmouth +660

ze hebben het over een andere weerstand. Namelijk de trainingscomplexen waarop de wedstrijden worden afgewerkt en bijv. de selecties die per week verschillen

27-06-2024 19:51

louisvanderploeg +13057

Als die weerstand dan zo groot is, haal ze dan allemaal uit die KKD.

Het is nu 1 lachertje, want ze kunnen niet promoveren, periodekampioen worden enz. Zo kan het dus gebeuren dat bijvoorbeeld NAC als 8e mee kan doen aan de nacompetitie en promoveert.

27-06-2024 18:48

FrNiels2017 +158202

Is vanaf het begin gewoon een aanfluiting geweest. Geen idee welke malloot dat verzonnen heeft

27-06-2024 18:49

ankona +14736

Zegt ook iets over de kwaliteit in de brede top van de eerste divisie. Veel clubs die willen promoveren en het ook in zich hebben in de eredivisie helemaal niet kansloos te zijn om erin te blijven.
Maar die jong teams zijn idd wel een competitie verstorende factor. Je hebt liever een volwaardige O23 piramide waar alle bvo's ook aan meedoen en proberen kampioen te worden. Dan heb je daar in de top ook een goed niveau en zit je niemand in de weg.

27-06-2024 18:57

Kuytblessure +10444

Ik heb weleens o23 in Engeland zitten kijken en dat is best aardig. Ook veel doorstroom naar league one en premiership.

28-06-2024 00:27

zekspeed +4465

Eens, haal ze er allemaal maar uit.

27-06-2024 20:09

Waakvlam1989 +17704

Dit zinnetje: "al is het daarbij wel afhankelijk van de Jong-teams die hoger in de piramide zitten en slecht moeten presteren.''

Dat zou je juridisch kunnen aanvechten. Een competitie waarin je kampioen wordt, maar hiervoor niet beloond wordt want er moeten bepaalde ploegen slecht presteren. Doen ze dat niet, dan speel je voor de kat z'n viool.

Wie wil er in zo'n competitie voetballen, wat heb je dan voor perspectief als club en zeker als speler?

In theorie zou het nog zelfs zo kunnen zijn dat de 2 clubs die slecht moeten presteren het op een akkoordje gooien in een van de wedstrijden wanneer ze beiden nog een punt nodig hebben.

Kortom, dit rammelt aan alle kanten.

27-06-2024 18:41

Woeke +8679

Dat het rammelt betekent niet dat je het juridisch kunt aanvechten.

27-06-2024 18:45

Bg86 +728

En dat je het kunt aanvechten, betekent niet dat je kans maakt of er iets mee opschiet. Je kan alles wel aanvechten. Windmolens bijvoorbeeld.

27-06-2024 21:39

sjaarloos52h +22023

Dat heb ik een paar uur geleden al geprobeerd duidelijk te maken, maar ik werd uit/terug/gefloten…

27-06-2024 18:45

Echte_Fan +25286

Vraag me af wat je hier juridisch mee kan. Zolang er geen regels worden overtreden wordt het m.i. een lastig verhaal.

27-06-2024 18:46

dehelvandeurne +4209

De kampioen van de beloften in de eredivisie speelt een beslissing wedstrijd tegen het laagst geplaatste eredivisie beloftenteam in de KKD. De eerlijkste methode en klaar met gezeik over mogelijk te veel beloftenteams in de KKD. Voor mij mag het zelfs naar 3 teams. En altijd op vrijdagavond spelen, dat is ook eerlijk naar de KKD ploegen. Nu speelt er grote competitievervalsing door de maandagwedstrijden!!

27-06-2024 19:02

Melvin785 +2983

Maar het gooien van akkoordjes heb je bij alles hé. Zou je ook kunnen hebben in de Eredivisie.

27-06-2024 19:25

FeyenoordValence +1417

Zowel jong Almere als jong Sperma zijn gelieerd aan de snavels dus wordt moeilijk

27-06-2024 18:41

guykroudikorsou +8331

Fuck de Keuken Kampioen Divisie toch!!!!!!
Wat heeft het Ajax, PSV en AZ nou meer dan ons gebracht?

27-06-2024 18:40

TypischFeyenoord +18105

Almere city lukt iets met een fractie van ons budget, dat ons niet lukt.

Maar idd, laten we de schuld volledig leggen bij vGeel!!

27-06-2024 18:28

jack98 +47735

Blijft zonde dat het lang zal duren (minimaal 4 seizoenen) voordat je in de KKD actief bent…

27-06-2024 18:26

JDN1987 +23673

Jong Feyenoord heeft gewoon een stadion opzichzelf nodig zouden ze ooit spelen in de kkd . Rondom tribunes op nieuw varkenoord

27-06-2024 18:16

chrissy +1021

Jong ajax speelt toch ook op de toekomst, wil je dat een stadion noemen?

27-06-2024 18:55

JDN1987 +23673

Feyenoord ontvangt veel meer liefde en reallife supporters. Wat in de arena is is alleen maar show van kijk mij eens interessant hier zitten

27-06-2024 19:29

dehelvandeurne +4209

Moet je nu kijken als 021 speelt! Entreegeld innnen is niet eens nodig. De kassier kost meer dan wat er binnenkomt. Lachwekkend en foei Feyenoord dat wij nog steeds niet decstap naar de Kkd kunnen maken!

27-06-2024 19:06

JDN1987 +23673

Maar dat is logisch dat er nu geen mensen komen. Spelen ze in kkd dan zit het meestal wel vol hoor

27-06-2024 19:30

CyberBliek +5562

Jezus, je denk bijna terug aan die tijd dat we zelf bijna failliet waren... het kan verkeren. En voor de jongeren dat was de 2e keer dat ik en vele met mij meemaakte.

Geniet dus extra van onze club nu. Want het is niet vanzelfsprekend..

27-06-2024 18:15

ankona +14736

Je hebt nu de luxe gewoon Vitesse te kunnen kopen. Om niet teveel weerstand te krijgen laat je ze eerst nog een jaartje in hun kleuren in Arnhem ballen, daarna hevel je de licentie over naar de Academy.

27-06-2024 18:34

Tamarc +191

En alle schulden en personeel overnemen.
Lijkt me niet echt een briljant idee om een team in de kkd te krijgen

27-06-2024 18:47

ankona +14736

Club had afgelopen seizoen een begroting van nog geen 25 miljoen. Ze hebben al fors in de kosten gesneden richting een eerste divisie begroting.
Is geld, maar heb jij een beter idee om aan die licentie te komen?

27-06-2024 18:50

Doellat +5464

Jazeker, gewoon niet!

28-06-2024 06:02

As +534

Knvb maffia

27-06-2024 18:03

dierenhulp +96634

Van Geel droplul!

27-06-2024 18:03

eno4 +4860

Hoop aannames. Zo kennen we de telegraaf

27-06-2024 18:02

Slotovic +6158

Nigel de Jong had natuurlijk Jong Ajax toegelaten en het een verrijking voor het Nederlandse voetbal genoemd.
Engnekken zijn het.

27-06-2024 18:00

Verstappen +7943

Blijf het wel een beetje gekkig vinden dat normale clubs niet kunnen degraderen uit de KKD. Zou wel leuk en terecht zijn als een paar boerenclubjes als Spakenburg daar mee mogen doen. Denk dat er genoeg amateurs zijn die zich daar prima kunnen handhaven. Aan de KNVB-beker zie je ook dat het qua niveau amper scheelt. KKD speelt nooit op zondag, dus dat hoeft ook geen probleem te zijn.

27-06-2024 17:59

Slotovic +6158

Het feit is dat deze amateurclubs helemaal geen interesse hebben in de kkd. Spelers verdienen beter en sponsordeals zijn beter. Kkd is gewoon mislukt in de opzet.

27-06-2024 18:02

Verstappen +7943

Zonde wel. We zijn volgens mij zo’n beetje het enige land in Europa waar je niet kan degraderen uit het tweede niveau. Dat verzwakt het voetbal wel vanuit onder natuurlijk.

27-06-2024 18:05

JDN1987 +23673

Aan de andere kant hadden we Dordrecht misschien al kwijt geweest dan. Dat lijkt me ook niks

27-06-2024 18:17

Ton.V90 +60

Heel slecht voor het Nederlandse voetbal. In Spanje spelen Real Madrid B en Barcelona B ook in de secunda division. Is alleen maar goed voor het opleiden van onze talenten.

27-06-2024 17:55

marcianorsd +9370

Hier is het ook mogelijk alleen wilde martin v g dit niet. Nu profiteren clubs als az, psv en Utrecht hiervan. Vind de regel van max 4 jong clubs verder wel logisch aangezien de jong clubs voor de competitie geen toevoeging zijn.

27-06-2024 17:58

hans_berkheij +2093

Eigenlijk zou er ook een promotie-degradatieregeling moeten zijn voor uitsluitend jong-teams. Nummer vier aan het einde van de competitie kan dan degraderen en het beste geklasseerde jong-team dat er nog niet inzit kan aansluiten bij de KKD.

27-06-2024 18:30

marcianorsd +9370

Ja in principe is die regeling er alleen moet het laagst geklasseerde jong team dan wel in het rechterrijtje eindigen

27-06-2024 18:48

Sneekshit +10607

Met dank aan Martin van Geel...

27-06-2024 17:54

FC1956 +17152

Nee die tering KNVBlubber zal is voor Feyenoord zijn. Tyfus volk.

27-06-2024 17:53

DeSnorVanBolesta +1384

Gunfactor nul

27-06-2024 17:49

Doeidoei +40343

Ja, dat kan allemaal niet.....maar de nr. 8 van de KKD (op doelsaldo!) mag wel promoveren naar de eredivisie, geen enkel probleem.

27-06-2024 17:37

Cees.R82 +9712

Ja en dat is al jaren zo en Feijenoord komt zeker niet in aanmerking. Eerder Sparta die zijn de hoogst genoteerde club in de 2e divisie.

27-06-2024 17:44

Kieboom +40682

Dat van v Geel is zowat 10 jaar geleden.

Als een bepaalde andere club niet zou zijn toegelaten, dan zou er ineens een boel mogelijk zijn

Op basis van historie, punten CL etc.
Horen wij in de piramide .
Moeten gewoon afdwingen...

27-06-2024 17:33

Halbaar +28591

De nummer 1 van de Tweede divisie laten promoveren en alsnog wij naar de Tweede divisie

27-06-2024 17:30

ReturnoftheMac +29054

kijk deze lengte reacties kan ik hebben, en een goede optie ook. benieuwd of ze dit hebben overwogen in zeist.

27-06-2024 17:34

fermeer +25856

Tuurlijk niet. Die gasten zitten enkel na te denken hoe ze met domme regels de sport nog meer naar de klote kunnen helpen

27-06-2024 17:39

ankona +14736

Lang niet alle clubs uit de tweede divisie willen promoveren. Daarom zijn de clubs in de eerste divisie ook zo veilig.
Worden ineens heel wat meer eisen gesteld als je (officieel) betaald voetbal gaat spelen (tweede divisie is ondanks dat ze verplicht spelers contracten aan moeten bieden amateur voetbal)

27-06-2024 17:54

Verstappen +7943

Veel van die eisen lijken me onnodig. In de beker functioneren die clubs ook prima. Wanneer de KNVB het toelaat, denk ik dat die paar eisen helemaal goed moeten komen.

27-06-2024 18:03

ankona +14736

De clubs in de eerste divisie die als bvo bedrijfsmatig acteren zijn ook wel blij met de zekerheid niet te degraderen.

27-06-2024 18:27

Sander.S +559

Die wil helemaal niet promoveren en voldoet helemaal niet aan de eisen voor een licentie. Net zoals de rest van de teams in de 2e divisie.

28-06-2024 09:45

Spiderpig +177682

Nu gaan ze opeens moeilijk doen natuurlijk

27-06-2024 17:25

JJvG_FR +3338

Dit is nog steeds het resterende eelt van putjeskop van Geel.

27-06-2024 17:23

Linkshandig +170771

Knjb niet bepalen

27-06-2024 17:23

hetslotopdedeur +13148

Kunnen we niet met het geld van Hancko Vitesse kopen en het dan Jong Feyenoord noemen?

27-06-2024 17:18

Spiderpig +177682

Noemen we het Hancko United

27-06-2024 17:26

Kieboom +40682

Doe dan maar Hancko City

27-06-2024 17:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties