Feyenoord en Castore gaan meer kleding op de markt brengen samen met Banlieue. De partijen lanceren spoedig ook een trainingswear-lijn die gedragen kan worden door supporters en spelers. Het Rotterdamse merk gebruikt in de designs van de trainingskleding ook het groen-wit, zoals in het seizoen 2003/04.
Richard Lopes Mendes, oprichter van Banlieue, is het meest trots op de nieuwe jas die spoedig gelanceerd gaat worden. De jas is groen-wit, maar kan ook binnenstebuiten gedragen worden. Dan is hij volledig zwart. "Wij voelden de drang om niet alleen iets te maken wat goed zou zijn voor Banlieue, maar ook echt voor de Feyenoord-supporter, want dat zijn wij zelf allemaal ook," aldus de 30-jarige Mendes, die actief was in de jeugdopleiding van de Rotterdammers, in gesprek met het Algemeen Dagblad.
Hoe de nieuwe trainingspakken en andere sportkleding eruit gaan zien, blijft nog even geheim, maar dat groen-wit als kleuren wordt gebruikt is duidelijk. "Het was voor ons geen hogere wiskunde. We wilden iets kiezen dat past bij het moment waar we in zitten. We hebben mooie jaren achter de rug. Dan is er niets mooiers dan iets terug te brengen dat al twintig jaar niet is geweest. Het is de vlag van Rotterdam, het zijn de kleuren van de stad. Dat wil je dan toch meedragen Europa in?"
Het nieuwe uitshirt is deze week positief ontvangen door veel supporters. Het shirt zal gedragen worden in zowel de Eredivisie als in Europa. Tijdens de Champions League-wedstrijden is de naam Banlieue echter niet zichtbaar onder het logo van Castore. De UEFA staat namelijk niet toe om meer dan twee sponsoruitingen te hebben op wedstrijdshirts. De variant die in de Eredivisie wordt gedragen, is volgende week te koop in de Fanshops.
Lees het artikel op de mobiele website