Geen Europees Kampioenschap voor Oranje

Geen Europees Kampioenschap voor Oranje

Eljero Elia, Terence Kongolo en Kenneth Vermeer bleven op de bank. Het Nederlands elftal heeft een hopeloze kwalificatiereeks volledig in stijl afgesloten. De puinhopen die werden achtergelaten door Guus Hiddink konden niet opgeruimd worden door Danny Blind, die Oranje als eindverantwoordelijke nooit aan de praat heeft gekregen. Bij de piepkleine kans die Nederland nog had ging het helemaal mis. De ploeg zakte tegen Tsjechië faliekant door het ijs (2-3) en is voor het eerst sinds 1984 niet aanwezig op een EK.

Het Nederlands elftal kon zich wel druk maken over het resultaat van de wedstrijd tussen Turkije en IJsland, maar de ploeg van bondscoach Blind moest eerst zelf zien te winnen van Tsjechië. Wat Oranje in de eerste tien minuten liet zien was lang niet slecht, Anwar El Ghazi kreeg binnen een minuut een dot van een kans, maar daarna stortte het bij Oranje alweer als een kaartenhuis ineen. Verder dan inspiratieloos breien in de achterhoede kwam Nederland niet en de felle kleurstelling van de Oranje-shirts stak schril af bij het vale en fletse spel van de nummer drie van het voorbije WK.

Oranje, dat door gegrabbel van keeper Jeroen Zoet al een keer ontsnapte aan een tegentreffer, kreeg na 25 minuten een eerste tegentreffer om de oren toen Pavel Kaderábek ontsnapte over rechts. De verdediger kon ongehinderd het strafschopgebied instormen, Virgil van Dijk stapte veel te traag uit en Zoet werd verslagen: 0-1. Dat was nog lang niet het toppunt van defensief onvermogen, want tien minuten later schutterde het onthutsende viermanschap al helemaal. Josef Sural omspeelde Van Dijk en verschalkte Zoet in de korte hoek (0-2).

Blind wist dat het alles of niets was voor Oranje en even voor rust bracht hij Robin van Persie binnen de lijnen voor Jaïro Riedewald. Nederland veerde iets op: Van Dijk miste een dot van een kans en Marek Suchy kreeg rood omdat hij de doorgebroken Memphis Depay naar het gras werkte. Wie dacht dat Nederland de tien Tsjechen met de rug tegen de muur zou zetten, kwam bedrogen uit.

Aan weinig was te merken dat het de Tsjechen waren die met tien stonden. Oranje kwam er maar niet door en de Oranje-afgang kreeg meer vorm door een eigen doelpunt van Van Persie. De spits maakte zijn vijftigste in het shirt van het Nederlands elftal, maar dat deed hij door in eigen doel te koppen. Een kopbal van Klaas-Jan Huntelaar betekende de 1-3 en via de punt van Van Persie kwam Oranje zelfs nog terug tot 2-3. Het zat ook niet mee: Van Persie werd daarna neergehaald in het strafschopgebied, maar kreeg geel in plaats van een penalty.

Zo kwam er met een 2-3 nederlaag voor Oranje een einde aan een inktzwarte kwalificatiereeks, die op 9 september 2014 al even dramatisch begon. Door gepruts in de achterhoede verloor het Nederlands elftal destijds met 2-1 bij Tsjechië. De mogelijk zwartste bladzijde in de historie van Oranje eiste in de persoon van Guus Hiddink al een slachtoffer en in de komende periode zal duidelijk moeten worden of er nog meer mensen hun conclusies trekken.

Lees meer over
Kenneth Vermeer
Plaats reactie
666

Fey01 +13

zelfs rijkaard presteerde beter..!!!

14-10-2015 08:29

Tembo +524

Nederland plaatst zich ook niet voor het WK, hoop ik.
Gewoon maar eens een tijdje niets, tot deze generatie weer weg is.

14-10-2015 08:27

Slopel +713

Nou dat hoop ik niet he! Niet plaatsen voor het WK.......
Besef ook dat dit slecht voor Feyenoord is. (voor alle NL clubs)

14-10-2015 08:34

TATABANJA +2

Dat kunnen ze niet beseffen want te dom om te poepen ...

knvb is ajax en joods en en dit en dat calimero links en calimero rechts ...

14-10-2015 09:03

Tembo +524

Die uitspraak zie ik vaker voorbij komen. Leg mij maar eens uit dan hoe jij dat dan ziet.

14-10-2015 09:31

Slopel +713

Een WK en EK zijn podiums waar de beste spelers voetballen. Daar zijn dus ook alle ogen van de scouts en grote clubs op gericht. Een perfect podium voor spelers die een stap kunnen/moeten maken, van onder andere Feyenoord. (een goed EK/WK betekend een hogere transferwaarde)
Nou Tembo, aangezien dat WK pas over 3 jaar is, kunnen onze spelers dus weer volop in aanmerking komen voor een basisplaats bij Oranje, en dus heel veel geld opleveren (zie hoe dit bij Louis van Gaal gegaan is).

Of denk jij van niet?

14-10-2015 09:58

Tembo +524

Dat klopt helemaal. Maar jij denkt aan transfergelden. Ik niet. Ik denk aan spelers die het niks interesseert of ze zo nodig naar het buitenland gaan. Die denken aan Feyenoord en willen daar zo lang mogelijk spelen. De glorietijden zijn nog altijd behaald met teams die lang bij elkaar waren en die elkaar blindelings konden vinden en die elkaar ook konden vertrouwen.
Dus als je aan je cluppie denkt moet je daar aan denken en niet aan het grote geld in het buitenland. Dan heb je geen Feyenoord hart. En dat gezanik over zo snel mogelijk naar het buitenland gaan interesseert mij niks. Je moet trots zijn om oor feyenoord te spelen en liefst zo lang mogelijk. Dan pas bouw je iets op.

14-10-2015 10:20

Slopel +713

Natuurlijk denk ik aan transfergelden! Dat is ook zo beetje het belangrijkste in het voetbal. Feyenoord is een bedrijf dat spelers opleid en doorverkoopt en hiermee geld probeert te verdienen (even simpel uitgedrukt).
Die spelers die alleen voor hun club willen uitkomen en het niet interesseren om naar het buitenland te gaan bestaan amper tot helemaal niet!
Iedereen moet aan zijn carrière denken.
Wij zijn de supporters en wij zullen altijd (ik spreek dan maar even voor iedereen) achter de club blijven staan en niet voor een andere (Nederlandse) club worden. De prof-spelers moeten hun brood hiermee verdienen en denken aan hun toekomst (wat ook logisch is). Ze kunnen 4 keer zoveel verdienen als in Nederland.

Laten we wel wezen, die glorietijden waren hele andere tijden dan dat nu zijn. We kunnen niet meer meten met de top. Gewoonweg omdat daar veel en VEEL meer geld zit dan in Nederland.
De eredivisie is inmiddels een opleidingsland geworden.
Wij mogen geen honderden miljoenen schuld hebben zoals ze dat in Spanje wel hebben (Real/Barca).

Je laatste opmerking 'ze moeten trots zijn dat ze het Feyenoordshirt mogen dragen' is natuurlijk een leuk cliché, maar ook dat is niet meer van deze tijd.
Spelers als Ziyech (upcoming talenten) kiezen niet blindelings meer voor de traditionele top 3. (Feyenoord p$v 020)

14-10-2015 10:42

eMJay +0

Nee die kiest voor Marokko

14-10-2015 11:12

Tembo +524

Klopt helemaal wat je zegt, maar dan betekent dat dus dat wij als Nederlands voetbal nooit meer iets gaan voorstellen en dat Feyenoord nooit meer kampioen gaat worden, tenzij een keer per ongeluk.
Dat is idd de tijd waarin we nu leven. Ieder voor zich. En dat is jammer.

14-10-2015 11:26

Tembo +524

Is ook normaal er lopen te veel, en begrijp met niet verkeerd, 'nep-Nederlanders' rond....die niets maar dan niets met Nederland hebben maar er wél voor uit willen komen.

14-10-2015 11:28

Slopel +713

Nou zolang er wereldwijd zo'n groot verschil tussen de financiën blijft, zullen wij ons nooit meer gaan meten met de top nee.
Ik bedoel, kijk naar Man U. Hun investeren meer dan 300 miljoen in hun spelersselectie. Dat is toch gewoon niet rieel meer t.o.v. clubs zoals Feyenoord en Ajax.

Het enige hoe we terug zouden kunnen komen, is door talenten zoveel mogelijk in NL te houden en echt een team te gaan bouwen. (ala Dortmund).
Maar dan moeten die spelers NEE zeggen tegen het 'grote' geld, en dat gebeurd meestal niet.

Oh maar Feyenoord wordt echt wel weer kampioen hoor. Daar zit ik niet over in. Feyenoord is groot en heeft een hele trouwe achterban wat ook geld opbrengt. We komen uit een financieel dal en moesten opnieuw opbouwen. We zijn al een heel end op de goede weg. (we zijn er nog niet)
We ZOUDEN zomaar dit jaar kampioen kunnen worden, maar dat hangt ook af van de andere clubs.
Als we dit seizoen goed eindigen met Europees voetbal, en de poulefase overleven, komt er weer een hoop geld binnen en zo moeten we door gaan. Op een gegeven moment komen er weer goede spelers, en staan de juiste spelers ook opgesteld. (geen Immers/Nelommen en v/d Heijdens meer)

14-10-2015 11:47

GioooFR +384

Precies door het wk stijgt de transferwaarde enorm van onze spelers

14-10-2015 10:02

Tembo +524

Dus ???
Als je alleen daar aan denkt, dan denk je niet aan je club. (zie boven)

14-10-2015 10:22

GioooFR +384

Hoezo niet aan de club, is alleen maar beter voor ons

14-10-2015 10:56

Tembo +524

Daardoor worden we kampioen dus ?

14-10-2015 11:03

GioooFR +384

Het is nodig om zelf weer te kunnen investeren

14-10-2015 12:12

Tembo +524

Investeren in weer de volgende speler die weer weg gaat dus....prima hoor

14-10-2015 12:20

GioooFR +384

Zo gaat het bij elke voetbalclub

14-10-2015 13:10

rresoort +246

Boeie, het is een en al puinhoop en je verdient het EK niet eens! Nog 14 dagen te gaan!! Wij gaan op.....

14-10-2015 08:08

PepijnKuyt +1423

Soms schaam je je om een nederlander te zijn

14-10-2015 07:44

Tembo +524

Doe ik regelmatig ook in het buitenland....
Maar dik verdiend deze Calimero status. We stellen niks meer voor en ik snap niet waar het vandaan komt dat veel mensen dat nog wél denken.
Alleen de lichting van '88 was de laatste die iets presteerde

14-10-2015 08:30

WarwickUK +10

Wat een domme opmerking dat laatste. Zilver en brons op de laatste 2 WK's. Niet meer gepresteerd sinds 88 zegt ie.

14-10-2015 08:49

Tembo +524

oke, die keer onder van Marwijk, daar heb je gelijk in. Maar in Brazilië was ik helemaal niet kapot van oranje. Iedereen roept daar over, maar ik ben van mening dat ze daar ontzettend veel mazzel hebben gehad. Tegen Spanje hadden ze in de rust met gemak met 0-3 achter kunnen/moeten staan. Maar daar hoor je niemand over. Alle andere wedstrijden ook met heel veel mazzel gewonnen. Kijk ze maar eens terug dan was het allemaal niet zo fantastisch...e n die trend hebben ze doorgezet in nu...van Gaal zag het al en heeft toen het systeem aangepast en toen ging het wel ja...

14-10-2015 09:06

Hol +0

Wel blij dat onze Feyenoorders deze afgsng bespaard zijn gebleven. Jet is toch echt de pisvee &ajaks kliek geweest die dit allemaal hebben veroorzaakt

14-10-2015 07:36

pinda123 +320

En nu allemaal oefenpotjes spelen tot de kwalificatie begint en let maar op karsdorp en van beek mogen elke keer basis staan want dit is weer ten nadele voor ons feyenoord,

14-10-2015 07:47

vakkie___s +0

Neehoor. Die spelen iedereen zoek. Worden telkens sterker en over 2 a 3 jaar gaan ze naar de europese top voor de hoofdprijs. Leuk voor ons goed voor de club en goed voor hun

14-10-2015 08:08

pinda123 +320

En jij denkt dat een speler van oranje meer geld kan waard worden in deze periode :)

14-10-2015 08:11

vakkie___s +0

Laten we t hopen

14-10-2015 12:06

pinda123 +320

we zijn het lachertje van de wereld plus dat we er in 2018 ook niet bij zullen zijn tel uit je winst

14-10-2015 08:11

unknownstyler +156

Hoezo, Nederland is een speldenknop op de wereldkaart. Wat wij al die decennia gepresteerd hebben is boven verwachting. We zijn een dwerg landje met grootheidswaan!

14-10-2015 10:07

FR08kaleFR08 +0

Dan gaan we maar voor..... Oh God Save The Queen.

14-10-2015 07:01

duitser +4317

De tweet die de spijker op zn kop slaat van Garry Lineker:

Good heavens. Holland have turned into Andorra.




Maar gelukkig willen V Oostveen en Blind van geen wijken weten. Want ging best lekker toch. Van 3e op het WK naar niet meedoen aan een EK waar 24 van de 53 (dus ongeveer 45% !!!!!!!!) landen aan mee mogen doen. De zomervakantie van 2018 kan dus ook al geboekt worden.

14-10-2015 06:49

pinda123 +320

En het ergste is nog dat we er in 2018 ook niet bij zijn want je moet gewoon eerste worden in die poules van de kwalificatie en tweede p[laats is playoffs spelen
Groep A: Nederland, Frankrijk, Zweden, Bulgarije, Wit-Rusland en Luxemburg

14-10-2015 07:49

SinjiOno +12

Was schandalig Kongolo met bijna 100 competitiewedstrijden op de bank en centrale verdediger Riedewald op linksback die nooit opkomt.

Rechts Tete stond lekker te verdedigen bij die inworp van Beek niet geselecteerd kijkt die koekwaus nooit naar Feyenoord?

Kongolo en van Beek zijn echte verdedigers die opkomen na afloop zit ie te huilen dat de backs niet opkwamen.

Stuntelaar kan niks in een kleine ruimte van Persie heeft meer klasse in zijn linkerteen dan Huntelaar in heel zijn lichaam.

Op die eigen goal na zag je gelijk het verschil gaat ie huilie doen over een wel of niet strafschop.

Deze man is gestoord de Guzman zit bij Napoli niet oproepen zelfde als Pieters van Stoke nee lekker met die talentjes van de toekomst aan de slag.

Resultaat 1 punt tegen Turkije , Tjechie en Ijsland mijnheer wil door we zijn het lachertje van de wereld.

Met Guss hadden we ons gewoon geplaatst die doet dit soort domme dingen niet.

14-10-2015 06:48

Kaap +16

Wie kan van Oostveen ontslaan?
Hij loopt gelijk te schreeuwen dat hij en Blind aan blijven maar wie bepaald dat?
Hij heeft gefaald dus weg wezen!!
Heel het land staat voor lul

14-10-2015 06:47

pinda123 +320

Oostveen moet ook overwerken op ze knietjes deze week bij de RVC en vooral slikken anders moet hij alsnog weg

14-10-2015 07:15

Bati +39531

Danny Blind met zijn 020 pak mag natuurlijk gewoon blijven.

14-10-2015 06:39

Reinbo +17589

Ze willen door met Blind: 'Never change a winning team'.

14-10-2015 06:31

bleikjr +4

Hahahaha flikker op met dat neuzenteam. Hoef niet naar hun te kijken

14-10-2015 05:31

Rush +1

Ajaks 2.0 ..................

14-10-2015 04:54

arjenelhadidy +0

Nou alleen al voor het feit dat van oosterveen nog voor de wedstrijd was afgelopen al zijn spullen pakte en blind direct na het fluitsignaal de dugout in ging vind ik dat ze allebei kunnen oppotten. Pak je ballen bij elkaar en roep al je spelers bij elkaar en staf en ga je excuus en bedank naar het publiek toe tonen. Die gasten zitten daar al tegen betet weten in steunen je nog maar nee hoor waarom zouden we de fans bedanken de enige die het snapte was van Persie en dan lult die commentator over lijkt wel een afscheid ronden neej hij is de enige met ballen en verstand in zijn donder die snapt dank zei wie zijn dikke bank rekening komt. Kan me hier zo boos over maken. Echt om je kapot te schamen

14-10-2015 04:54

unknownstyler +156

De enige die daar uitgebreid de tijd voor nam, was nota bene Van Persie...

14-10-2015 10:11

Zola +0

Ik doe de rode duivels dan

14-10-2015 03:38

Kaampper +0

Deutschland, Deutschland uber alles, uber alles in die welt.

Lekker naar onze Germaanse broeders kijken aankomende zomer.

14-10-2015 03:34

Zola +0

Best knap die Blind , mark Rutte maakt in 6 jaar een zooitje van Nederland en meneer Blind doet dat in 6 maanden

14-10-2015 03:19

SinjiOno +12

Dag Blind soepkip in een soepkom.

Naar heel Holland bakt er geen klote van zitten kijken.

Holland kan je vervangen door A'dam.

14-10-2015 02:56

FR4Ever +2

Je was dronken héa?

14-10-2015 06:24

SinjiOno +12

Nee moet gewoon werken dus water.

Was schandalig Kongolo met bijna 100 competitiewedstrijden op de bank en centrale verdediger Riedewald op linksback die nooit opkomt.

Rechts Tete stond lekker te verdedigen bij die inworp van Beek niet geselecteerd kijkt die koekwaus nooit naar Feyenoord?

Kongolo en van Beek zijn echte verdedigers die opkomen na afloop zit ie te huilen dat de backs niet opkwamen.

Stuntelaar kan niks in een kleine ruimte van Persie heeft meer klasse in zijn linkerteen dan Huntelaar in heel zijn lichaam.

Op die eigen goal na zag je gelijk het verschil gaat ie huilie doen over een wel of niet strafschop.

Deze man is gestoord de Guzman zit bij Napoli niet oproepen zelfde als Pieters van Stoke nee lekker met die talentjes van de toekomst aan de slag.

Resultaat 1 punt tegen Turkije , Tjechie en Ijsland mijnheer wil door we zijn het lachertje van de wereld.

Met Guss hadden we ons gewoon geplaatst die doet dit soort domme dingen niet.

14-10-2015 06:48

FR4Ever +2

Ik vind dat de Jong ook gewoon in Oranje thuishoort. Zo'n type houdt jochies als Depay met beide benen op de grond.

14-10-2015 09:30

SinjiOno +12

Precie Depay die nepvedette zonder van Gaal had ie 100% niet bij Man U gezeten hahahaha

14-10-2015 14:26

HNS2018 +0

come on Belgium now!

14-10-2015 01:24

Cluip +5843

In 1962 was het Nederlands elftal niet op het EK en won Feyenoord de Landstitel
In 1970 was het Nederlands elftal niet op het WK en won Feyenoord de Europacup 1
In 1984 was het Nederlands elftal niet op het EK en won Feyenoord de dubbel
In 2002 Was het Nederlands elftal niet op WK en won Feyenoord de UEFA Cup!
In 2016??

Vond ik op facebook van iemand best een goeir

14-10-2015 01:17

feyenoordfan3 +7

Las gisteren dat er in 84 ook twee thuiswedstrijden tegen ajaks werden gespeeld binnen tien dagen in oktober. Veel overeenkomsten iig. Wordt het hele seizoen duimen..

14-10-2015 01:37

Cluip +5843

O ai okee daar waren de uitslagen niet gunstig van..
Cruyff verloor met Feyenoord toen alle wedstrijden tegen Ajax toch?

14-10-2015 05:55

Homerus +1279

Zeker niet. Uit verloren we 8-2 en thuis wonnen we 4-1

14-10-2015 06:22

JORN010 +58

Haha, geniaal

14-10-2015 06:19

MUTANT +272

Boeiend dat ze er niet bij zijn, FC 020 steun ik toch al niet

14-10-2015 01:14

Arturooo +0

onzin, NL is NL

14-10-2015 01:49

Aidan_Exclusive +7786

We zijn er niet bij en dat is prrrriiima, ciao neuzenkliekia!!...ik voel een nieuw hitje aankomen :-p

14-10-2015 00:46

FC Apendrecht.nl +29789

Begon al bij het volkslied toen de 'buitenlanders' het volkslied niet eens mee gingen zingen.
Niks met kleur of ras te maken overigens, viel gewoon op. Vergelijk dat eens met het elftal van Jaap Stam, Van der Sar, Reiziger, Davids, Zenden, Cocu etc etc


Denk je nou echt dat gasten zoals Memphis het erg vinden dat ze niet naar het EK gaan? Wel nee, lekker zomertje vrij en genieten van al het geld.

14-10-2015 00:41

Wietse +24029

Depay, Tete, Riedewald en El Ghazi zongen niet mee als ik het goed gezien heb.

Doe mij daar in de plaats van maar:

Elia, Kuyt, Kongolo en Karsdorp ;).

14-10-2015 00:46

FC Apendrecht.nl +29789

Klopt inderdaad, triest gesteld.

14-10-2015 00:47

Ronald_Koeman +18

Er zongen maar drie mensen mee ofzo. Vond het ook zonde.

14-10-2015 01:05

lsimon +1248

Ik zing zelf ook nooit het volkslied. Waarom zou je per se moeten zingen dat je van het Koningshuis houd...?

14-10-2015 01:20

switzer +10987

Niet van het koningshuis, maar voor je land! Wees trots!

14-10-2015 01:27

Django +9565

Het volkslied gaat niet over nederland man duits bloed hispanje dit dat pfff daar hebben wij idd niks mee.. wel met oranje

14-10-2015 07:45

El-Fenomeno +9

Uitstraling, passie, trots, eenheid..... kijk eens hoe ze dat bij Italië doen.

14-10-2015 01:37

Aidan_Exclusive +7786

Dat is het...als je niet trots bent op een land en om er voor uit te komen of je voelt niets bij dat land, moet je er gewoon niet voor spelen!
Voor Nederland "kiezen" met in net achterhoofd "dat is goed voor m'n carrière...die gasten moet je gewoon nooit en te nimmer oproepen ook al zijn ze beter dan hun concurrenten op een bepaalde positie, dat schaad het eenheidsgevoel in een groep en dan ben je uiteindelijk zwakker ipv sterker met zulke jongens in je selectie.

14-10-2015 02:19

feyenielz +0

Er moet bij Oranje een flinke bezem door de selectie en de staf heen..
Wat mij betreft blijft Van Nistelrooij zitten, maar verder mag de hele staf eruit. Van Blind tot Van Oostveen en de keeperstrainer.

In de selectie moet je van een hoop spelers definitief afscheid nemen; zij zijn te oud om over 3 jaar naar het WK te gaan of simpelweg niet goed genoeg.
Van Persie
Huntelaar
N. De Jong
Vlaar
Stekelenburg
Verhaegh
Vorm
Van Der Vaart
Affeley
Elia
Vermeer

Ook moeten een hoop spelers hun instelling veranderden. Zoals El Ghazi, Depay, Tete, Van Der Wiel, Bruma e.d. erbij lopen... Dat kan echt niet!

We moeten gewoon gaan bouwen aan een nieuw team, waarin Sneijder en Robben de ervaren gasten zijn.
Krul, Cillessen, Zoet, Janmaat, Tete, Van Dijk. De Vrij, Blind, Indi, Willems, Pieters, Clasie, Fer, De Guzman, Klaassen, Wijnaldum, Sneijder, Robben, Promes, Depay, Lens, Dost, L. De Jong

En dan zijn er nog spelers als Bruma, Karsdorp, Van Der Wiel, Rekik, Van Beek, Veltman, Kongolo, Riedewald, Bazoer, Anita, S. De Jong, Strootman, El Ghazi, Kishna, Narsingh, Boetius, Van Ginkel, Ake, Propper, Van Aanholt, Gouweleeuw, Chery, Beerens, Berghuis, Castaignos, Locadia, Van Wolfswinkel, Boetius, Vilhena, Sinkgraven, Dijks, Van Rhijn, Brenet, Maher, Bacuna, Douglas en Buttner achter de hand

14-10-2015 00:38

Wietse +24029

Blind had sowieso Kuyt terug moeten halen en Elia in plaats van El Ghazi of Lens moeten opstellen.

14-10-2015 00:49

sirmike +1

Elia is 28 en kan gewoon er over 3 jaar bij zijn. Hij ipv Lens er bij houden.

14-10-2015 00:52

GeorgeMartin +2565

Dat zijn donkere bikkels van staal...en geen over het paard getilde mannetjes

14-10-2015 00:37

Fr23 +63

Eitjes zoals D.Blind, Wynaldum, Tete, Riedewald, Lens mogen uitkomen voor Nederland. Tja dan verlies potjes. Net zoals Vilhena(geen basisspeler) is aanvoerder van Jong Oranje. Wat een bedenkelijk niveau bij de KNVB!! Gio ziet het wel en zet zo'n jochie op de bank!

14-10-2015 00:36

Kaampper +0

Daley blind staat al 2 jaar in de basis van de grootste club ter wereld, en dan wil jij hem niet opstellen?

14-10-2015 03:24

jordi85 +6437

Ook alleen maar omdat van Gaal daar manager is, Blind is gewoon onwijs slecht!

14-10-2015 06:21

aw_vakj +5667

Ken er geen kut van die gozer. Kan niet lopen, doet alles met links enz zo matig

14-10-2015 07:53

GeorgeMartin +2565

Inderdaad.. Over het paard getilde donkere mannetjes. Ze willen niet vechten voor oranje.voelen zich te goed om een volkslied mee te zingen en het maximale is een 2-1 overwinning op kazachstan. De rest zijn allemaal neuzen. Jammer dat er geen f'noorders in de basis mochten staan.want wij zijn sterker door strijd

14-10-2015 00:29

Dee-010 +3946

Kongolo is een donker mannetje..
Elia ook..

Had je hetzelfde gezegd, als ze erin stonden..?

14-10-2015 00:35

feyenoord_Freak +14031

Kom niet met je vieze vuile racist opmerkingen als of danny blind zo goed was de bondcoach zelf is ook blank nog niks gebakken guus hidink ook blank helemaal geen reet gedaan wat kom je nou zeggen grorre muil houden gewoon .

Ze hebben met zn alle gevaalt

14-10-2015 00:44

kiprich30 +219

Kom op man joh hee dat kan je toch niet
Zeggen nee man doe normaal man jo heeeee eve kappe nou hoor heeeee

14-10-2015 00:50

lsimon +1248

Ik zing zelf ook nooit het volkslied. Waarom zou je per se moeten zingen dat je van het Koningshuis houd?

14-10-2015 01:09

Aidan_Exclusive +7786

Zo, en nu heel snel die van Oostveen een trap onder z'n reet geven!!
Een smerig klein mannetje met een misselijk groot ego...iedereen, maar dan ook iedereen zag in Koeman de meest geschikte nieuwe bondscoach, maar die kleine griezel wist het wel beter.
Nu is hij keihard op z'n bek gegaan, en moet hij dus ook gewoon de consequenties daarvan dragen.

Blind had nooit bondscoach mogen worden, dus die moet ook maar gelijk bij Sparta gaan bedelen voor een baantje.

Het is dan wel geen voorjaar, maar het is in Zeist wel tijd voor een grote voorjaars schoonmaakbeurt!!

14-10-2015 00:27

edward09 +5

Geen zuipfestijn en vlaggetjes ophangen. Een ramp vergeleken bij de MH17. Christ, waar hebben we het over? Feyenoord Forever!

14-10-2015 00:26

Aidan_Exclusive +7786

Dikke duim voor jou!
Het is het Nederlands elftal maar, daar hebben de meeste uit de regio Rijnmond toch weinig mee, en er zijn idd wel ergere dingen in de wereld op het moment.

14-10-2015 00:29

edward09 +5

Dank u zeer en een fijne week verder!

14-10-2015 02:07

FuckyDuck +0

Hoe kan je dit vergelijken met de ramp MH17. Klootzak

14-10-2015 02:26

edward09 +5

Je doet je naam eer aan droeftoeter.

14-10-2015 15:38

Kaampper +0

De mh17 ramp kan mij geen reet schelen, zielig voor nabestaanden etc, maar dat stoort mij niet, daarbij is dat al 2 jaar geleden ofso? Dit Ek had ik plezier van kenne hebben,dat is zeer belangrijk voor iedereen om plezier te hebbe, in een wereld met al die ellende.

14-10-2015 03:28

edward09 +5

Ben jij zwakbegaafd of zo?

14-10-2015 15:39

Kaampper +0

Een gepaste reactie, maar waarom zeg je dat? Omdat het mij koud laat die ramp mag ik dat niet zeggen?

Mensen die de ramp vergelijken met het missen van de ek zijn misschien zwakbegaafd.

15-10-2015 03:35

edward09 +5

Daarmee wilde ik aangeven dat het maar voetbal is, maar als ik sommige mensen zie en hoor reageren lijkt het wel de grootste ramp die de mensheid ooit heeft getroffen. Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben.

15-10-2015 16:43

Kaampper +0

ja en ik ben het volledig met je eens.

15-10-2015 20:11

edward09 +5

Goed, is dat ook weer netjes opgelost. Fijn weekend.

16-10-2015 00:30

Benniemagikjekauwgom +6

WIJNALDUM KAN ER NIKS VAN.

14-10-2015 00:24

FR-Brabant +11056

Hoewel ik het meestal met Feyenoord-wedstrijden doe, nu met Oranje;

Zoet - verschrikkelijk slechte keeper, 2x in de korte hoek goals tegen gehad - kan echt niet. Stekelenburg betere optie ook qua ervaring
Tete - redelijk tot goed gespeeld
Bruma - wij zijn niet bang want Bruma is erbij dachten de Tsjechen, en gelijk hadden ze
Van Dijk - prima maar vandaag niet erg lekker
Riedewald - puur alleen linksback omdat het een Ajaxcied is (Kongolo? Pieters?)
Blind - onthutsend slecht maar papa is coach en daarom bleef hij erin staan
Wijnaldum - prima gespeeld verzaakt niet en blijft knokken
Sneijder - zie Wijnaldum
Depay - ster allures beginnen hem nu boven het hoofd te groeien
Huntelaar - deed wat hij kon maar kreeg weinig voorzetten
El Ghazi - verschrikkelijk slecht. Zowel Lens maar zeker Elia zijn vele klassen beter maar zaten op de bank
Van Persie - je zou bijna denken dat hij die 0-3 er bewust inkopte om Blind een trap na te geven en verzekeren dat hij weg moet...

Danny Blind - de mening over deze jeaud is duidelijk denk ik zo. Ook hier is al vaker gezegd dat zijn hele selectiebeleid doorspekt was met Ajax-invloeden. Bewust Ajax-jeugd geselecteerd die nog geen knikker hebben geraakt, om die jongens Europees aan ervaring te helpen, in de kijker te spelen, om de marktwaardes op te krikken zodat Ajax ervan zou profiteren - en wie weet hij als dank Frank de Boer zou opvolgen over 2 of 3 jaar?

Danny Blind staat nu samen met Louis van Gaal in 2 rijtjes;
1. Derde op het WK 2014 (respectievelijk assistent- en hoofdcoach)
2. Allebei een keiharde faal door zich niet te kwalificeren voor EK en WK

Danny Blind gaat de geschiedenis in als 1 van de slechtste coaches aller tijden die zijn eigen val in gang zette door subjectief spelers te selecteren en ook op te stellen, en vast wilde houden aan dit beleid en zijn eigen zoon altijd een plekje gaf, zelfs als die speelde als een dweil.

Als een heel groot deel van het volk zich tegen een nationale ploeg keert, is er wat aan de hand in je land. En als dat zo is, moet je achter je oren krabben wat er fout is gegaan. Wat dat betreft zijn Danny Blind en Bert van Oostveen denk ik goed bevriend met Memphis DEPAY; ster allures alom...

14-10-2015 00:21

Meekijker +4306

Leuk stukje. Alleen speelde Tete echt drama.

14-10-2015 00:29

FRtycho +0

Klinkt stom, maar als ik zie welke coaches er nu nog voor Oranje willen werken, is misschien de Boer de beste keuze, helaas.

14-10-2015 01:10

FRWeert +479

Ron Jans of Peter Bosz.

Jans zullen vele het niet eens mee zijn maar ik denk dat zo'n soort coach objectief genoeg is om de juiste keuzes te maken ipv pro- psv, 020 of Feyenoord.

Daarbij als ze kunnen kiezen voor Blind, is dus nagenoeg iedere coach capable.

14-10-2015 07:41

FR-Brabant +11056

De Boer lijkt mij de beste ja, maar Rijkaard lijkt me ook geen verkeerde. Co Adriaanse heeft altijd een grote bek en zou het ook wel eens moeten doen.

Jans en Bosz hebben totaal geen internationale ervaring. En dat is nu net het punt, je moet 1. ervaring hebben en 2. internationale ervaring.

Die 2 essentiele punten zijn Blind ook fataal geworden. Rijkaard heeft bewezen een uitstekende people manager te zijn, gewoon iedereen tevreden houden en goed om kunnen gaan met mensen. Dat is het enige wat je bij het NL's Elftal moet doen, niet te moeilijk gewoon de beste selecteren en opstellen!

14-10-2015 12:09

marcel achterhof +82

Je moet er ook voor waken dat je niet te veel spelers selecteert die het volkslied niet mee zingen. Stuk of 2 is genoeg geen 6

14-10-2015 00:20

Benniemagikjekauwgom +6

Heeft die El Ghazi soms een aangeboren afwijking in zijn rechterbeen.

14-10-2015 00:20

Benniemagikjekauwgom +6

Waarom wil Daley Blind er uit blijven zien als Jezus, terwijl hij voetbalt als Nebukadnezar?

14-10-2015 00:19

JantjeRotterat +325

Als Lazerus net z'n opstanding .....

14-10-2015 00:45

Benniemagikjekauwgom +6

Jeroen Zoet. Nooit van gehoord. Wie zoet is krijgt lekkers, zegt men, maar dat waren dan de Tjechen. Houdbare bal.

14-10-2015 00:19

kiprich30 +219

Hahahahaha wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe

14-10-2015 00:32

Benniemagikjekauwgom +6

Bruma deed ook weer waarvoor hij gekomen was...

14-10-2015 00:18

Benniemagikjekauwgom +6

Benieuw of Depay morgen in Soho met een stuk oudijzer in z'n mond loopt. Een vuilniszak past ook wel bij deze exentrieke waardeloze linksbuiten.

14-10-2015 00:17

FRWatch +1

Genoten als Feyenoord supporter van Sneijder. Enige lichtpuntje. Sneijder is een hele grote. Jammer dat t alleen al voor hem zo loopt. Zijn mentaliteit naar t team en zijn omgang met de media is grote klasse. Op elk Ek en Wk weer. Zelfs nadat v Gaal m (al dan wel terecht of onterecht) aardig heeft aangepakt.

Jammer dat t team zo door de mand kan vallen in zon kwalificatie. Spelers zijn vele mate schuldiger dan een Blind, in mijn opzicht dan. Zit Sneijder is een hele grote. Jammer dat t alleen al voor hem zo loopt. Zijn mentaliteit naar t team en zijn omgang met de media is grote klasse. Jammer dat t team zo door de mand kan vallen in zon kwalificatie. Spelers zijn vele mate schuldiger dan een Blind, in mijn opzicht dan. Enkele plekken waren twijfels, maar dat je de wedstrijden zo speelt begint toch echt bij de spelers zelf. Dat er een nieuwe trainer en directeur aan het roer moeten komen lijkt me overigens niet meer dan duidelijk.

Zeker ook jammer van een aantal (ex-)Feyenoord dat niet meedeed.

14-10-2015 00:14

FRWatch +1

Ging iets mis..

14-10-2015 00:15

xenox403 +0

Ben het met je eens Sneijder en v Persie waren de enige die wisten wat er gevraagd werd vanavond.

14-10-2015 00:23

WSNBM +2130

Klopt, vond v. Persie ook prima spelen en hij was eigenlijk de enige die ik een doelpunt gunde, zeker als de geruchten waar zijn dat hij stopt bij NL...

14-10-2015 08:18

Benniemagikjekauwgom +6

Wijnaldum is de meest overschatte voetballer van Europa. Altijd onzichtbaar als het erom gaat. Dat we daar nog 5 miljoen voor hebben gekregen...

14-10-2015 00:13

JantjeRotterat +325

Ja, goed hè ... ;-)

14-10-2015 00:14

GioooFR +384

En psv 20... Tegen ons was die ook altijd mindee

14-10-2015 01:12

12Clasie08 +0

Wat een verschil in kwaliteit.. BElgie en nederland...

14-10-2015 00:13

GioooFR +384

Als Nederland iedereen fit heeft dan staat er ook zo'n goed team. Bij die belgen nooit blesusres

14-10-2015 01:13

WSNBM +2130

Wie komt er nog bij dan behalve De Vrij en Robben? Deze gaan het tij ook niet keren, ook al zijn het op dit moment misschien de beste aanvaller en beste verdediger van NL...

14-10-2015 08:18

WarwickUK +10

Je beste aanvaller en verdediger mis je dus, je zegt het zelf al. Tel daarbij op dat misschien je beste middenvelder Strootman er ook niet bij is en Janmaat geblesseerd was en je hebt maar zo 4 absolute kwaliteitsinjecties die je nu gewoom mist. Alsof dat geen verschil maakt?

14-10-2015 08:42

WSNBM +2130

Strootman was ik inderdaad vergeten, maar je gelooft toch zeker zelf niet dat als Janmaat fit was geweest hij gespeeld had in plaats van Tete?!

En ik zeg niet dat het geen verschil had gemaakt, maar het zijn geen spelers die het tij gaan keren met z'n 3en naar mijn mening.
Bovendien ben ik van mening dat je spelers ook moet beoordelen op hoe vaak ze fit zijn of niet. Je kan wel een wereldspeler zijn, maar als je de halve tijd geblesseerd bent heb je er vrij weinig aan. Denk bovendien dat er te trainen valt tegen blessures (ja, ik heb hierin ervaring omdat ik zelf 2 ernstige blessures heb gehad, maar door keihard te trainen dit nu in de toekomst bijna onmogelijk is).
Mooi voorbeeld (waar wij veel geluk mee hebben gehad) is Pelle. Ja, het was in de seizoenen onze belangrijkste speler en misschien nog van groter belang: Pelle is in 2 seizoenen niet 1 wedstrijd geblesseerd geweest, enkel geschorst door (domme) rode kaarten.

14-10-2015 08:58

GioooFR +384

Indi willems strootman fer of clasie

14-10-2015 09:30

Sergiofr12 +83

Ik ben voor Italie dit EK. GO GO PELLE!

14-10-2015 00:12

VakQQback-row +2

Ik ook..! Sowieso m'n 2e land..FORZA ITALIA..!

14-10-2015 01:24

kiprich30 +219

Ik ben verdediger bij de achterkoekse bengaboys en ik had vanavond zelf beter verdedigd dan van dijk

14-10-2015 00:12

JantjeRotterat +325

Iedereen zal volgens goed incestueus 020-gebruik wel lekker in het zadel blijven zitten .... afrekenen doet Zeist immers alleen maar met Feyenoord maar dan ook wel meteen zodra er zich een kans voordoet ....

14-10-2015 00:10

12Clasie08 +0

kramer 4 wedstrijden

14-10-2015 00:13

JantjeRotterat +325

Dat zeg ik ..... ;-)

14-10-2015 00:15

klaas2222 +4536

Ik is klein en zij zijn groot.... Calimero!!!

14-10-2015 00:19

Mindstormer +0

wou je beweren van niet dan mafkees?

14-10-2015 00:26

FR1908_ +0

Sneijder is ook de enige met de juiste mentaliteit. Clasie als nummer 6 en snel, die zal met klaassen en Sneijder meer tempo gaan brengen.

14-10-2015 00:10

FR-Brabant +11056

Blind gaat door, dus verwacht niet dat Clasie op het middenveld komt...

14-10-2015 00:12

marcel achterhof +82

Daar ben ik ook bang voor ja

14-10-2015 00:13

FR1908_ +0

Maar dat zou toch al een beter middenveld zijn met die 3? En dan die dramatische verdediging, dat kan toch niet? Keer op keer dezelfde fouten maken, dat moet je als coach toch genadeloos afstraffen?

14-10-2015 00:17

FR-Brabant +11056

Blind straft niets af. Als je hoort dat Afellay niet klaar was toen hij moest invallen en er van alles nog uit de kleedkamer gehaald moest worden voor hem, dan klopt er iets niet.

Iedere zichzelf respecterende coach had gezegd, prima Ibi blijf jij maar zitten, of prima je mag naar de kleedkamer, en je hoeft niet terug te komen, ook niet voor de wedstrijd tegen Tsjechie.

Blind heeft geen gezag, het is een slappe laffe coach!

14-10-2015 12:07

Sergiofr12 +83

Het is nog meer de schuld van die afschuwelijke Van Oostveen dan van Blind...wat een stervensmongool is dat zeg..

14-10-2015 00:10

EmmyTown +0

Over een paar jaar doen de Faeröer Eilanden en Andorra ook mee, jezus wat een ploegen ook die zich hebben gekwalificeerd....

14-10-2015 00:09

Mauricio_Aros +33

De oorzaak is kwaliteit??
Dus Turkije, IJsland en Tsjechie hebben meer kwaliteit?

Daar liep nota bene de spits van Zwolle.

Er wordt gewoon niet geselecteerd en gekneed wat het beste team is. Oude paarden van stal halen zoals Affelay en vd Wiel zijn voorbeelden hiervan geweest.
Maak er nou maar gewoon weer eens een team van waar een bepaald spelbeeld in is terug te ontdekken.

Verder hopen dat spelers als Clasie en Strootman terugkomen en een hoog niveau bereiken.
Jongens als Karsdorp, Luuk de Jong, Bas Dost, Sven van Beek, Stefan de Vrij, Van Dijk, Bazoer... die zijn misschien bij het WK 2018 de grotere namen. Ga daar mee aan de slag.

14-10-2015 00:08

EricZ400 +1

Bart van Oosterveen en Blindie moeten moven!

14-10-2015 00:07

kiprich30 +219

Oprutten met die twee amateurs

14-10-2015 00:09

kuipsfeer +0

Maatregelen, ontslagen. Allemaal en snel een beetje. Amsterdamse kliek, bah

14-10-2015 00:04

0180 +246

van Persie wat doe je nou

13-10-2015 22:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties