VIDEO | Samenvatting Roda JC - Feyenoord

VIDEO | Samenvatting Roda JC - Feyenoord

Feyenoord weet weer wat winnen is. Dankzij een doelpunt in de verlenging van Eric Botteghin werd Roda JC Kerkrade woensdagavond in eigen huis met 0-1 verslagen in het bekertoernooi, waarmee bovendien een einde werd gemaakt aan een reeks nederlagen op rij. Feyenoord zit dankzij de overwinning donderdagavond in de koker bij de loting van de halve finale van de KNVB beker, in de wetenschap dat nog één bekerwedstrijd gewonnen moet worden voor een plaats in de bekerfinale in De Kuip.

Lees meer over
Eric Botteghin
Plaats reactie
666

Lirky +124

Effe eerlijk. Die handsbal van die gast van Roda in de 16. Dat is gewoon een pingel. Hij weerhoudt Vejinovic van een 100% kans. Het was niet expres, dus het is geen kaart, maar de kans was daardoor wel weg.

Of zeg ik nou iets heel geks?

04-02-2016 14:32

Lauranzwart +0

gekke is dat elke scheidsrechter het anders beoordeelt. ene zegt dat het aangeschoten is en niet opzettelijk dus geen strafschop. heb ook vaak momenten meegemaakt waarop ze zeggen, ja het is niet opzettelijk maar wel degelijk hinderlijk en gewoon hands. en dan geven ze hem wel. beetje raar altijd.

05-02-2016 15:53

FR08pjotr +20431

Laatste kans Poep on halve meter buitenspel, zet maar stil op 4:43.

04-02-2016 13:50

Tomasson +47

Viel mij gisteren ook gelijk al op maar met een hartslag van 160 was ik niet echt meer bij de positieven.......

04-02-2016 13:52

Zuidbewonert +412317

idd, had ik niet gezien.

04-02-2016 14:12

FRPatrick010 +12

Amateurs uit, thuis of AZ thuis anders einde verhaal

04-02-2016 13:21

FRtycho +0

Bilal op 2:30 haha als een vis op het droge.

04-02-2016 13:15

CactusSoepMetStekels +0

Kom je nog goed weg, Vermeer houdt je gewoon in de beker. Is een keeper, kan nog minimaal 4 jaar mee. Kan je voor een prima bedrag verkopen, ik zou dat alleen niet doen.

04-02-2016 13:04

RuudFeyenoord +1527

Feyenoord wint en de media is gelijk stil

04-02-2016 12:57

deleted106 +19

Tip doorspoelen naar 5.11 minuten.

04-02-2016 12:43

dannygoalie31 +665

En weer Vermeer die ons red . Kenneth Vermeer Kenneth Verrmeer

04-02-2016 12:42

Larsfeyenoord18 +10571

Bilal mag van mij beginnen zondag. Viel goed in vond ik

04-02-2016 12:30

Fey010-015 +0

Ja dat roda was kapot dus Bassie kreeg veel ruimte en als nog koos die voor de verkeerde oplossingen, maar goed

04-02-2016 12:53

Vedetterut +249

En Eljero Elia kiest niet al sinds oktober de verkeerde oplossingen?

04-02-2016 13:10

aw_vakj +5669

Heb je gelijk in maar Elia bakt er helemaal niets van.

04-02-2016 13:36

Kether +18287

Elia is al helemaal bagger, Bassie heeft tenminste drive.

04-02-2016 13:46

Fey010-015 +0

Geen overzicht bassie, loopt als een blind paard

04-02-2016 14:00

Grote_Kont +1384

Debuut Kazim: Ontsnapt aan rood! https://twitter.com/bateson87/status/694992174207909888

04-02-2016 12:26

Larsfeyenoord18 +10571

Die man houdt ook nooit op.

04-02-2016 12:30

JBH +1677

Wat een gast, niet te geloven, waar zit die vent met zijn hoofd?

04-02-2016 12:31

frhrv +1

Hij krijgt toch ook gewoon nog een duwtje?

04-02-2016 12:33

Sas010FR +1

Niks aan de hand

04-02-2016 12:35

Nol +3177

Je kan het ook wel overdrijven. Hij krijgt hier gewoon een duw in zijn rug, wat kan hij hier aan doen?

04-02-2016 12:41

CactusSoepMetStekels +0

Hij was wel weer vanouds bezig hoor. Gelukkig voegt hij ook bij Celtic niets toe. Celtic wordt dit jaar ook geen kampioen gezien hun vorm laatste 4 wedstrijden. Met 3 punten verschil en tegen Dundee FC uit die in vorm zijn...

04-02-2016 13:02

CactusSoepMetStekels +0

https://youtu.be/Y9T9DrhVaWw

Hier is het beter te zien. Het is dubieus, maar hij krijgt inderdaad een duw. Maar bij Kazim weet je het nooit, was al de hele wedstrijd aan het bakkeleien met Ash Taylor, die hem trouwens in de tang had. Het was kast vs kast

04-02-2016 13:03

Nol +3177

Jij bent ook Aberdeen supporter toch?

04-02-2016 13:11

CactusSoepMetStekels +0

Jup, al vanaf toen ik in de luiers zat haha. Ben geboren in Aberdeen en daar gewoond tot mijn 11e. Mijn oom daar nam mij vanaf mijn 4e altijd mee en mijn vader is Rotterdammert en die gaf mij het Feyenoord virus.

04-02-2016 13:15

Nol +3177

Hoe wordt er in Schotland gereageerd op zijn komst dan? Hij heeft natuurlijk al wel een beste negatieve reputatie..

04-02-2016 13:44

CactusSoepMetStekels +0

Celtic supporters zijn not amused. Zeker omdat Celtic Ciftci heeft verhuurd, Kazim mag zijn veters niet strikken. Trouwens heeft Celtic deze transferperiode helemaal gefucked.

Ze kennen in Schotland kazim natuurlijk al, Engels voetbal wordt daar massaal gevolgd en iedereen vindt het onbegrijpelijk. Behalve Celtic zelf.

04-02-2016 13:46

JBH +1677

https://mtc.cdn.vine.co/r/videos_h264high/9BBEDC0FAE1306788533390184448_SW_WEBM_1454536856443d0b396e8b8.mp4?versionId=jvYH2WfmNcwqWmrOm9Dy5ybuGXjSMdi5

04-02-2016 13:18

CactusSoepMetStekels +0

Hij stampt echt, daarom denk ik ook dat er opzet in zit.

04-02-2016 13:19

CactusSoepMetStekels +0

Hij mag blij zijn dst Taylor niet gaat rollen als Bilal.

04-02-2016 13:27

rood_en_wit +0

Was die laatste kans van roda geen buitenspel? Ik meende de grens te zien vlaggen vanuit het uitvak.

04-02-2016 12:12

Larsfeyenoord18 +10571

Volgens mij. Je zag GIO daarna nog naar de grens wijzen en hij zei dat het buitenspel was.

04-02-2016 12:29

Lederhose +2

Gio vroeg op de tijd te letten.

04-02-2016 14:10

PepijnKuyt +1423

Ik ga hier niet nog eens naar kijken Jeezus wat was het saai

04-02-2016 12:03

GWMDFR12 +0

Elia Kuyt Bilal

Vilhena Gustafson

El Ahmadi

Kongolo Botteghin Vbeek Karsdorp

Vermeer

En vol op de counter spelen

04-02-2016 12:02

Tim1992 +0

Ik snap niet wat mensen in bilal zien.. 3 grote counters heeft die gehad en daarvan is er maar 1 aangekomen

04-02-2016 12:16

Frankyvn +1834

Ik snap niet wat mensen in elia ziet 10 wedstrijden en hij maakt nix klaar

04-02-2016 13:00

Alex01093 +1

elia weg, vilhena weg.
lekker banken die twee

04-02-2016 12:49

GWMDFR12 +0

Alternatief voor Vilhena en Elia?

04-02-2016 13:47

Alex01093 +1

bilal voor elia, laat maar eens zien wat je doet vanaf minuut 1.
vilhena kan je tapia misschien inpassen, anders zet je Gustafson erin

04-02-2016 14:15

GWMDFR12 +0

Is Tapia al speel gerechtig vanaf volgende week?

04-02-2016 14:43

Alex01093 +1

lijkt mij wel, van geel ging er alles aan doen om hem zondag speelgerechtigd te krijgen
marja hij zou ook een directe versterking halen in de winterstop als we top 3 stonden.....

04-02-2016 14:53

aw_vakj +5669

Je hebt vejinovic wel nodig hoor, el ahmadi speelde fel, zit overal kort op maar daardoor heb je wel iemand achter hem nodig die positioneel goed staat.
Vejinovic heeft de naam alles naar voren te spelen en dat wil hij te graag laten zien, hij moet vaker simpel spelen. Veel van die ballen naar voren werden onderschept

04-02-2016 13:40

louisvanderploeg +13013

Elia was gisteren veruit de slechtste speler op het veld. Die komt werkelijk nog geen trage drol voorbij. Alleen maar balletje onder zijn voet, maar totaal geen vooruit denkende intentie.
Op de tribune ermee. Sinds zijn vriendje Kazim in opspraak is geraakt raakt hij geen pepernoot meer

04-02-2016 11:20

norman +3985

Hij zit toch ook in een scheiding?

04-02-2016 11:42

Kralinger67 +1148

Ja, zijn haar vooral.

04-02-2016 11:48

FR1908_ +0

Er is bekend geworden dat de man vreemd is gegaan.

04-02-2016 12:22

VVHKB +322

Ja en dan meerdere keren in de wedstrijd op verkeerde plekken een "panna" willen geven.
Van mij mag Bilal of schuurman als tweede spits spelen.

04-02-2016 12:00

altijdenoveral +0

Zo voelt half 4 thuiskomen toch een stuk lekkerder!

04-02-2016 11:17

Lederhose +2

Hoe bedoel je??

04-02-2016 11:49

RVF +12394

Vanuit Limburg denk ik zo...

04-02-2016 11:59

RVF +12394

Haha ik begrijp je helemaal! Ik had gister verjaardag van mijn pa, was maar goed dat ze wonnen anders had ik na de wedstrijd niet meer gezellig naar beneden gekomen!

04-02-2016 12:13

RVF +12394

Haha sowieso, anders zit ik allen maar zenuwachtig op me telefoon en dat werkt ook niet...

04-02-2016 12:27

VVHKB +322

Wedstrijd klaar half 12, uur later vertrek richting Rotterdam = half 4 thuis :)

04-02-2016 12:00

michielFR +0

Pffff Jakkes uit gaat een hele klus worden. Lekker met 5-3-2 spelen en hopen op effectieve counter.

04-02-2016 11:05

TalkOfSBeek +4053

Waarom zo bang? Laatste jaren spelen we beter dan de neuzen tegen elkaar

04-02-2016 11:17

Homerus +1279

Ik snap alle negativiteit niet zo op deze Feyenoord site..... We hebben gisteren een heel belangrijke en moeilijke uitwedstrijd gewonnen na een hele slechte periode en nog is het een geklaag van jewelste..... Ik ben hartstikke blij ermee en dat we verdedigend speelde kan me eigenlijk geen lor schelen, hier telde het resultaat en dat hebben we God zij dank gehaald ! Geniet van het moment !

04-02-2016 11:01

Ratfield +3566

Houd dat vast. Een groot deel vd fans zal het hiermee eens zijn.
Enige individuele kritiek op bepaalde (of bepalende) spelers is ook nog wel verklaarbaar.

Maar die meute die een waslijst spelers afbrandt of in een beladen bekerduel de speelstijl gaat bekritiseren is van een andere orde. Die hadden waarschijnlijk liever een uitschakeling met sprankelend voetbal gezien ...

04-02-2016 11:06

JFK +4850

Kijk, zo simpel en "to the point" kan commentaar hier zijn! Gelukkig dater nog realisten zijn. Onze club staat gewoon in de halve finale van de beker!

04-02-2016 11:18

deleted106 +19

Hou toch op man dit is nou precies wat er mis is met onze club. We vinden alles maar best, dit was echt Feyenoord onwaardig man. Neemt niet weg dat ik blij ben met de winst maar daar is ook alles mee gezegd.

04-02-2016 12:45

Ratfield +3566

Feyenoord heeft op dit moment vrij weinig te willen.

Dus je kan 't wel onwaardig vinden, maar alleen als je het afzet tegenover de successen. Dat is op dit moment niet relevant.

04-02-2016 12:54

JFK +4850

Kijk Snoek, je hebt volkomen gelijk dat het voetbal veel beter moet. Maar soms moet je je zegeningen tellen en dat is wat ik doe.

Uiteindelijk zijn we verder met de beker in onze hand, met matig tot slecht voetbal, als dat we mooi voetbal speelden, maar zonder prijs blijven. Ook financieel! Ben het zeker met je eens dat volgend seizoen de lat verder omhoog moet. Het wordt tijd dat Feyenoord echt structureel mee gaat doen om de prijzen. Met het nieuwe stadion zal dat m. i. zeker gaan gebeuren.

04-02-2016 13:45

doohnibor +108

inderdaad... we moeten bloemen strooien en niet continu de vinger op de zere plek blijven leggen en proberen beter te worden. Echt een topsportmentaliteit hoor! (ps dit is sarcastisch bedoeld) :)

04-02-2016 11:23

Lederhose +2

Een topsport mentaliteit is niet meer te creëren in Nederland.. Jongens verdienen beeld te veel, en het zal ze een zorg zijn..daarom is de klap in het buitenland ook zo groot..

04-02-2016 11:52

eefb014 +5463

Was genoeg reden om negatief te zijn lijkt mij. Ben ook blij dat we gewonnen hebben, maar met team en deze speel wijze komen we er niet. Riep ik ook toen het zo "goed" ging. Als je dit niveau accepteerd als legioen wordt het nooit meer wat met deze club. Als we een goed elftal zouden hebben en goed voetbal spelen met een duidelijke visie had ik ook gezegd. Top we zijn door en hoe boeit mij niet. Maar nu moeten we zeer kretisch blijven. Hoor van geel in een interview zeggen dat er eerste seizoenshelft niets aan de hand was, triest natuurlijk bijna geen goede wedstrijd gespeeld dit jaar. Niveau binnen de hele club moet omhoog.

04-02-2016 11:30

Homerus +1279

In de eerste plaats bedankt voor je reactie. Kijkende naar de bekerwedstrijden tegen 020, Willem 2 en nu dus Roda denk ik dat we er met een strijdlustige speelstijl waarin beseft wordt dat voetbal veel meer is dan voetbal veel verder komen. Jaks hebben we gewoon overbluft door een agressieve speelstijl, tegen Wilelm 2 hadden we wat geluk maar zijn we door blijven beuken en tegen een counterploeg als Roda zijn we ze gewoon geduldig geweest en hebben we ze opgewacht en toegeslagen toen het moment daar was. Op dit moment levert deze cupfighter stijl ons het meest op. En laten we wel wezen, dat is de meest natuurlijke stijl van feyenoord hoor, wij zijn nooit echt van het sprankelende voetbal geweest.

04-02-2016 11:45

eefb014 +5463

Gaat mij niet om sprankelend voetbal ala barca in de top jaren. Maar wel fatsoenlijk beleid en een visie. Die ontbreekt bij feyenoord helaas. Jaren 90 was ook niet sprankelend maar zat wel idee achter declub.

04-02-2016 11:58

Lederhose +2

Dus doordat supporters meer verwachten dan winnen , creëer je topsport mentaliteit of klimaat? Wie ben jij dan, zullen zij zeggen, en ik ook..

04-02-2016 11:53

eefb014 +5463

Ja als supportes kan je zeker druk uitoefenen op de directie. Ff voor de duidelijkheid wil ik dat alleen op fatsoenlijke manier.

04-02-2016 11:56

Lederhose +2

Naar mijn idee leg je de druk bij de spelers, niet de directie..

04-02-2016 12:24

Alex01093 +1

inderdaad,
het is wel zo dat het geen spetterende wedstrijd was,
maar we zijn door, dat is het belangrijkste
nu door bekeren en hopen op vvsb thuis met de loting, dan houden hun er ook wat aan over als ie in de kuip wordt gespeeld.

04-02-2016 11:30

GWMDFR12 +0

Het was pure geluk dat we die wedstrijd wonnen, vooral die laatste kans.. als die erin zat dan was het weer klaar met ons jupiler team.

04-02-2016 12:03

Patrick1980 +398

Zou een korte samenvatting moeten zijn. Enkel die goal van Botteghin.
De rest was toch klote.

04-02-2016 10:55

Alex01093 +1

haha kom op man,
die kans van vilhna mist ie ook, en dat balletje op karsdorp van bilal was ook jammer.

04-02-2016 11:31

Patrick1980 +398

Haha ja waren wel wat kansjes maar goed was het niet. Wel blij dat we door zijn hoor :D

04-02-2016 11:48

Alex01093 +1

als bilal de bal op karsdorp goed had gegeven en faalhena had gecoord dan had 3/4e wel wat anders gezegd denk ik..
vanavond al beginnen met carnaval? ik wel!

04-02-2016 11:52

RVF +12394

Vanavond darten! Zaterdag overdag carnaval endaarna door tot 05:00 voor een lekker technofeest!

04-02-2016 12:03

Alex01093 +1

haha sjezus.
vandaag werken tot half 6, dan carnavallen,
morgen 09.00 tot half 6 en van 7 tot half 5 snachts werken in de kroeg,
zaterdag half 1 tot half 5 snachts, zondag half 1 tot 7 en dan zelf weg, maandag 09.00 tot half 6 en 7 tot sluit en dinsdag zelf nog een avondje.
lekkere week zo haha

04-02-2016 12:17

RVF +12394

Haha best ja! Sterkte

04-02-2016 12:28

Toddemij +936

Die Vilhena en Bilal vond ik ook zwak, de eerste miste trouwens ook nog een enorme kans alleen voor keeper. Feyenoord moet echt aan zijn aanval gaan werken meneer v Geel. Elia bakt er weinig van, Kuyt hoort niet op buitenpositie en wordt alleen maar trager op zijn leeftijd. Spits hebben we niet en Bilal kun je toch niet als talent zien.

04-02-2016 10:38

yannick-vakkieO +753

Elia was de slechtste van het veld, verschrikkelijk wat een babbelaar toch. Vilhena was ook heel matig ja.

04-02-2016 10:40

Wietse +24193

Waren er uberhaupt goede spelers te noemen? Ik was juist blij dat Vilhena en Bilal de enige waren die voor de doel van de tegenstander kwamen. En dat gewijs elke keer naar individuen. Ga er lekker zelf staan.

04-02-2016 10:45

Lederhose +2

Ja, Vermeer.. En een beetje Botteghin, maar de goal telt dan voor 90% van de tevredenheid..

04-02-2016 11:54

Wietse +24193

Laat spelers maar veel kinderen op de wereld brengen, als ze dan goed gaan spelen ;)

04-02-2016 12:15

Lederhose +2

Sommigen kunnen zich beter niet voortplanten, of een poging wagen.. Zie Elia..

04-02-2016 12:26

Vedetterut +249

Goh wat erg om een kans met je mindere been in de 120e minuut te missen na een volle sprint van 60/70 meter nadat je je al de hele wedstrijd kapot hebt gelopen.

04-02-2016 10:49

Wietse +24193

Neuzen supporters zijn het. Echt waar. Elke keer is weer een andere speler een pispaaltje. En het is dan ook onwijs lastig om toe te voegen wanneer hun pispaaltje wel een goede wedstrijd heeft gespeeld.

Had iedereen maar zo'n mentaliteit als Vilhena. Vilhena leidt misschien veel balverlies, maar dat komt ook doordat hij geneigd is een bal naar voren te geven. Zonder hem waren wij waarschijnlijk niet eens voor het doel gekomen.

04-02-2016 11:26

Vedetterut +249

Heeft zich heel de wedstrijd kapot gelopen, omdat je met een aanvaller minder speelde. Was altijd aanspeelbaar en dook in alle gaten. Veel balverlies omdat hij totaal geen aanspeelpunten voorin had. 4 verdedigers tegenover 2 aanvallers. Niet gek dat je dan als Vilhena de bal niet altijd kwijt kan.

04-02-2016 11:31

Wietse +24193

Precies. Ze wijzen precies de speler aan die als één van de weinigen niet slecht speelde. Als je dan wilt wijzen, kijk dan alsjeblieft naar Kuyt en Elia. Bij elke countermogelijkheid stonden zij in de 16 van Vermeer.

04-02-2016 12:22

Vedetterut +249

Eljero 'komt in de bal en dribbelt zich vast' Elia heeft echt geen flauw benul wat hij aan het doen is. Dat Dirk Kuijt geen actie kan maken en het daarom ook niet doet snap ik nog wel, maar Elia zou zijn man 20x per wedstrijd moeten opzoeken met zijn snelheid en moet veel vaker de diepte benutten. Bilal Basacikoglu is dan misschien wel wat onzorgvuldiger met de bal, maar hij begrijpt dat wel en speelt als een echte buitenspeler.

04-02-2016 12:44

Wietse +24193

Bilal heeft de tijd nodig (net als Boëtius). En precies wat jij zegt is de reden. Hij moet rustiger worden aan de bal. Alleen als je hoort hoe hard Bilal traint om meer minuten te maken. Ook in de winter- en zomerstop is hij intensief bezig geweest met personal trainers. Hij is moeilijk snel, technisch en kan erg hoog springen. Nu nog rust met de bal en voor het doel..

04-02-2016 12:55

Wietse +24193

En Elia.. ik weet niet waar hij bezig mee is. De Elia van Twente maakt het iedere tegenstander moeilijk. Onze elia voetbal tegen zichzelf en is met zijn trucje bezig. Elia moet weer vanuit de basis gaan spelen. Diepgang maken, een simpele passeerbeweging en ballen met zijn ogen richting de doel aannemen. Explosiviteit is hierbij een kernwoord.

04-02-2016 12:57

R0b3r1 +0

Kapot lopen deed Immers ook, daar werden het zinloze meters genoemd. Vilhena zeker vaak aanspeelbaar, dat ging sowieso goed op het middenveld.

belangrijkste redenen voor balverlies waren voornamelijk de aannames van Vilhena, kijk ze maar na. Voor iemand die technisch zo sterk zou zijn, heeft hij elke keer te veel tijd nodig voor zijn aannames.
Ook diverse malen te veel tijd nodig gehad voor een steekbal waardoor de verdediger terug kon komen.

Koppen kan hij niet, dat is geen schande, maar hinder dan je tegenstander zoals clasie deed of spring in ieder geval niet elke keer onder de bal door.

Bovendien vind ik Vilhena de creativiteit en overzicht missen als nummer 10. Als je ziet hoe snel Vejinovic een bal kan spelen of kaatsen omdat hij weet waar zijn medespelers zijn, dan zie je gewoon het gebrek bij Vilhena.

Ik ben geen fan van Vilhena zoals je begrijpt. Is een degelijke speler, zeker op die leeftijd. Zou een goede CM kunnen worden voor Feyenoord CAM absoluut niet. En met een aflopend contract zijn er spelers gelijkwaardig die je in mijn ogen beter zou kunnen opstellen

04-02-2016 13:28

Vedetterut +249

Bij Vilhena zijn het dan ook meters om aanspeelbaar te zijn of ruimte te creeeren voor medespelers. Dat heb ik Lex Immers nog nooit zien doen. Ik ben het met je eens dat zijn aannames niet van een bijster hoog niveau waren en dat Vilhena ook geen echte 10 is.

Ik zie in Tonny een '8' in een aanvallend team van meespeelt in de top en als een 10 in een verdedigend team waar hij veel meters kan maken en het verbindingsstuk kan zijn tussen verdediging en aanval. Probleem met Feyenoord is dat wij een team zijn dat wil verdedigen, maar eigenlijk moet aanvallen. Dan krijg je allemaal net niet vormen waardoor het misloopt. Onder Ronald Koeman zagen we dat Vilhena als box to box middenvelder prima kan functioneren in een Feyenoord wat graag vooruit wil voetballen. Als respectievelijk 18 en 19 jarige voetbalde hij toen gewoon prima mee.

Simon Gustafson is een klassieke 10 die je eigenlijk alleen in een 4-3-3 opstelling kan gebruiken, omdat hij anders verzuipt. Hij heeft te weinig duelkracht en loopvermogen om alles te corrigeren in een 5-3-2. Als Simon de ruimte in zou duiken zou hij in tegenstelling tot Vilhena niet op tijd terug kunnen zijn.

Als pendelmiddenvelder heb je nu El Ahmadi en Tapia. El Ahmadi vind ik te zwak tegen mindere ploegen en je moet het lef hebben om hem er dan ook gewoon uit te halen. Tapia is een prima aankoop, maar moet het eerst laten zien of hij aanvallend ook wel mee kan.

04-02-2016 13:39

R0b3r1 +0

Ben het niet met je eens over de gelopen meters van Vilhena tov Immers. Maar dat zal een verschil van inzicht blijven.

In vind het overzicht van Vilhena en zijn handelingssnelheid echt een kritiek punt. Dat is gelijk ook de reden dat hij zo veel loopt met de bal, omdat hij de oplossing niet snel genoeg ziet. (toegegeven is er ook niet altijd beweging)

Verdedigend vind ik Vilhena altijd een risico omdat hij met teveel risico een bal wilt veroveren waardoor zijn man soms geheel vrij kan doorsteken als dat mislukt. dat is voorin niet zo'n probleem maar het gebeurd ook voor onze 16-meter.

Daarnaast vind ik Vilhena gewoon geen 'slimme' speler. als je ziet dat hij tegen het einde heel dom een vrije trap weer zeg geeft rand 16. Kiezen voor een schot met verkeerde been ipv afleggen of balbezit in de 120ste minuut.

Gustafson vind ik juist de perfecte nummer 10, juist in een verdedigend systeem als dit. is wel typisch zo'n slimme speler, heeft zelf diepgang en handelt sneller. verdedigend heb je nog 7 man achter hem in deze opstelling dus dat zie ik wel goedkomen.

ben met je eens dat Tapia het nog moet laten zien, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Zeker naast Vejinovic lijkt me dat mooi in balans.

04-02-2016 13:51

Wietse +24193

In je verhaal lees ik dan wel weer enkele raakvlakken terug. Ook ik vind Vilhena veel meer een CM dan een CAM. Hij is iemand die goed is in het verbinden van de linies. Vind ik ook van El Ahmadi. Alleen zijn beide spelers geen slot voor de defensie of de creatieve factor in de aanval.

Een Ziyech op tien en ik hoop een Tapia als CVM zou naar mijn mening daarom juist zeer wenselijk zijn. Dan heb ik liever dat het talent Vilhena behouden wordt, dan verder te gaan met El Ahmadi. Ik hoop echt dat van Geel vanuit deze gedachtegang Tapia heeft gehaald. Niet, omdat hij zo goedkoop en talentvol was. Ik ken hem niet goed genoeg.

04-02-2016 13:58

Vedetterut +249

Ik betwijfel alleen of Tapia wel als CVM kan spelen. Daar heeft hij bij Twente namelijk ook nog nooit gespeeld. Bovendien is het toch een speler die graag loopt met de bal en net iets meer tijd nodig heeft. Als CVM heb je toch iemand nodig die de bal zo snel mogelijk bij een voorwaartse speler inlevert.

El Ahmadi is als CM perfect tegen een team als Ajax of PSV om een extra slot op de deur te hebben, maar tegen alle andere teams zie je hem eigenlijk niet, omdat hij dan aanvallend te weinig waarde heeft. Je moet gewoon elke week weer kijken wat het elftal nodig heeft en op basis daarvan je opstelling bepalen. Het is in mijn ogen belachelijk om een El Ahmadi op te stellen tegen teams uit het rechterrijtje. Dan heb je die defensieve zekerheid niet nodig en moet je juist creativiteit hebben.

04-02-2016 14:06

R0b3r1 +0

Vilhena zijn handelingssnelheid was de hele wedstrijd te traag, liep te veel met de bal en maakte veel zinloze meters zonder de bal.

Buiten dat alles, die kans die hij in de 120ste minuut krijgt moet er gewoon in, en als je dat met je verkeerde been niet ziet zitten, houd dan gewoon balbezit richting cornervlag. Nu komt uit de counter na die misser nog bijna de 1-1.
Weet niet of je je de wedstrijd tegen PSV nog kan herinneren? Je zou denken dat je daar wel iets van leert.

04-02-2016 11:33

Lederhose +2

Daar heeft hij dus niets van geleerd.. Want Tonny zit op zijn Wolkje..

04-02-2016 11:56

Wietse +24193

Hij of het team? Die corner kwam bij de tweede paal, waar gek genoeg niemand stond. Daarnaast staat er bij Feyenoord ook nooit iemand op de afvallende bal. En tja.. als je dan vervolgens zag hoe veel ruimte PSV van ons middenveld en verdediging kreeg (die allemaal veel te ver naar voren stonden) en hoe de drie achter gebleven verdedigers de counter vervolgens opvingen..

Ook weer erg makkelijk om dan alleen naar Vilhena te wijzen, terwijl het hele team hun rol naliet. Puur om de 2-1 zelf te graag te willen maken.

04-02-2016 12:20

R0b3r1 +0

Punt is dat Vilhena hier gewoon grandioos in de fout gaat. En zelf zonder deze misser speelde hij weer een hele matige wedstrijd.

Het is allemaal net niet, verdedigend en aanvallend

04-02-2016 12:49

FACTANONVERBA +44

Ik vond vermeer, botteghin( niet alleen vanwege het doelpunt) en veijnovic toch echt heel sterk spelen.
Lijkt wel of Vermeer de enige Feyenoorder op het veld was damen met Kuyt en die ik al genoemd heb.

Nelom en Vilhena nooit meer opstellen!!!
Met ren je rot op het middenveld komt er nooit een schot uit de tweede lijn.
Hoe lakoniek hij de laatste kans verprutst en daarna lachend met Bilal naar de kleedkamer loopt is om te janken...
Achahbar is gewoon van streek en in tranen als hij dit soort kansen mist..
En dat is nu juist het verschil in mentaliteit.

04-02-2016 10:20

Celeritas010 +0

Ik vond Bottegin eerlijk gezegd slecht spelen, telkens dat balletje om gek van te worden..
Maar hij niet alleen, overigens wel een mooi doelpunt.

04-02-2016 10:29

Celeritas010 +0

"...dat balletje *terug"

04-02-2016 10:29

R0b3r1 +0

Vond Bottegin heel sterk spelen juist. Redelijk wat strakke inspeelpasses op vejinovic. maar uiteraard ook een hoop opzij met 5-3-2.
Vooral als slot op de deur heel belangrijk, scheelt je zo 2/3 doelpunten tegen

04-02-2016 11:34

martijn_feyenoord +0

Je moet botteghin beordelen op zijn verdedigende werk, dat was heel belangrijk en deed die uitstekend. Eindelijk een speler die verdedigen voorop zet

04-02-2016 11:36

doohnibor +108

snap ook niet dat Vilhena niet werd gewisseld. Man man wat slecht weer, en dan met dat ego koppie blijven rondlopen of hij de messias is. Om van te kotsen.

Vermeer, Botteghin en ook Vejinovic en Kongolo speelden goede wedstrijd. Botteghin heeft neusje om verdedigend op de goede plaats te staan. Werkt prima hem als slot op de deur te gebruiken.
Vond het een verademing dat Karim gewoon zijn taak uitvoerde en niet als kipzonderkop rond rende.

En wat was Elia ook weer slecht. Volledig uit vorm. Stel die voorlopig maar niet op, heb je helemaal niks aan op dit moment. Nelom wisselde goede momenten af met blunders. Karsdorp laat verdedigend toch veel steken vallen hoor. Van Beek nog wat onrustig maar ja die was natuurlijk ook uit vorm deze maand.

04-02-2016 10:38

Tomasson +47

Wie Botthegin slecht vond spelen....tsja, het zal. Ik vond het vooral ook mooi voor Vejinovic. Speelde een degelijke pot. Vilhena en Nelom, daar ben ik al maanden klaar mee.

04-02-2016 10:49

R0b3r1 +0

Vilhena is toch meer de blinde werker dan de meeste mensen hadden verwacht. zie daar veel liever gustafson, die heeft in mijn ogen meer potentie en een langer contract.

Verder ook helemaal met je eens, El Ahmadi eindelijk weer eens een voldoende, maar daar verwacht ik nog wel meer van. Vejinovic zeker in de eerste helft heel sterk!

04-02-2016 11:37

sven2111 +10

Oh hebben gewonnen, maar ook dan mogen ze niet lachen. Als ze hadden verloren door die kans, dan had hij niet moeten lachen, maar ze hebben gewonnen. Wat een onzin

04-02-2016 10:50

Jamcarter +3

Wat is die Bilal toch teringslecht haha. 3 miljoen weggegooid geld. Manu was in alle opzichten beter dan hem.

Elia gaat hem niet meer worden.
Lekker Anass om Kuyt heen laten spelen. Snelheid is niet nodig je kan ook combinatie voetbal spelen

04-02-2016 10:20

doohnibor +108

vond bilal ook niet slecht. Werkte hard en was een verademing ten opzichte van Elia die werkelijk niks meer goed kan doen zo lijkt het.

04-02-2016 10:45

sirmike +1

We doen best wel onder gewaardeerd over deze prestatie. Eerder 1-1 bij hun gespeeld toen we sportief lekker liepen, nu 0-1 na 5 nederlagen met shit spel. Onlangs 2-2 tegen Ajax , 1-1 tegen PSV uit.

Gewoon prima resultaat

04-02-2016 10:17

Bal-Bal +5065

En uitbalans bij roda is gewoon gelijk 14-14-14 en beker nu 2-2-2. Zegt genoeg over roda. Nooit makkelijk geweest. Zelfde als bij ado en groningen dat is zelfs negatief. Dus idd puike prestatie

04-02-2016 10:40

Noah_S +0

Hahaa, kazim rood bij zijn debuut Celtic, heeft gelijk een goede indruk gemaakt!

Over deze wedstrijd.. 1ste helft was goed 2de helft was gwn slecht, ben blij dat we hebben gewonnen! Nu de neuzen pakken Zondag!

04-02-2016 10:12

Koploper +2

was geen rood toch?

04-02-2016 10:23

doohnibor +108

Kazim heeft geel gehad.. geen rood. Get your facts straight!

04-02-2016 10:29

Noah_S +0

Sorry hoor, ik had het verkeerd gelzen ;)

04-02-2016 11:54

Patrick1980 +398

Geel was het

04-02-2016 10:56

Celeritas010 +0

Samenvatting? wie wil die nou zien?

04-02-2016 10:04

Christiaan82 +0

Doorspoelen naar het doelpunt :)

04-02-2016 10:12

Van_Geel +18511

Eindelijk een corner waar een idee achter zat, de meeste belandde direct in de handen van de keeper. Maar dit was een ouderwetse eerste paal doorkoppen, tweede paal binnenknikken, het Oranje van 88 was daar zeer succesvol mee.

Ik vind de reactie van Vermeer na de gestopte vrije trap ook prachtig, hij straalt echt een winnaarsmentaliteit uit, waar nog veel gasten iets van kunnen leren.

04-02-2016 10:02

Feyenoord4ever80 +872

Eindelijk weer eens idd. Ik heb altijd altijd een in hoge mate toenemende bloeddruk bij corners die tegen ons genomen worden maar zelden of nooit zie ik een deugdelijk uitgevoerde variant van onze kant; tot aan gisteravond.

Vermeer is de absolute winnaar van dit elftal. Allerbeste aankoop van v Geel, hands down. Ik snap niet helemaal waarom zijn redding van de overigens fantastisch ingeschoten vrije trap van Faik niet in deze herhaling zit. Dat moment was net nadat Noor bijna die eigen goal maakte en de corner en counter die daarop volgden. Al met al een zeer beslissend moment in deze wedstrijd.

Overigens erger ik me driewerf kapot aan die opgelegde vrije doortocht kans van Vilhena waar hij niet uit scoort. Prikt die Poepon hem via de counter daarop erin dan kun je penals gaan schieten. Als Tonny eens half zo goed zou zijn als dat hij zichzelf wel niet vind dan zou het een zeer redelijke voetballer zijn.

04-02-2016 10:30

Van_Geel +18511

Geen woord aan toe te voegen en dat komt niet vaak voor.

04-02-2016 13:16

yourfr +0

Die bal van Elia en Vilhena hadden er wel echt in gemoeten.

04-02-2016 09:59

dEADER20 +2661

Ligt het aan mij of doet fr12 alleen maar samenvattingen als we winnen

04-02-2016 09:58

TalkOfSBeek +4053

Ze zijn drukker met hastag gudde bezig dan met andere dingen

04-02-2016 10:14

BBMarco +499

#BAM #diezit

04-02-2016 10:18

pinda123 +320

Vermeer houd ons erin tegen willem 2 met wereldreddingen en nu gister weer,Zo blij dat ie bij ons speelt

04-02-2016 09:56

Frisian +1445

Heb best wel een zwak voor jeugd spelers die zelf opgeleid zijn , maar wat Vilena gisteren de laatse 10 minuten deed kan echt niet, had echt . Bij een uitbraak slechte controle , kan gebeuren, maar voortzetting was een kansloze zonder te denken voorzet.
Vervolgens onnodig een vrije trap veroorzaken op een plek waar je dat op zon moment nooit mag doen, kwam een levens gevaarlijke situatie uit. Vervolgens krijgt hij een levens grote kans om de wedstrijd in het slot te gooien, maar als een kip zonder kop die bal schieten.....daarmee toont in mijn ogen aan dat hij het echt niet snapt...

04-02-2016 09:55

Stphn87 +500

Je zou toch als trainert zijnde helemaal uit je plaat gaan als je 2 giga kansen krijgt om de wedstrijd te beslissen en deze gewoon verprutst..

04-02-2016 09:51

Ratfield +3566

Lekker die 5-3-2 aanhouden voorlopig.

Met Gustafson ipv Vilhena voor meer voetbal in deploeg.

Elia even tot zichzelf laten komen buiten 't veld. De stoom loopt uit z'n oren en hij is overal mee bezig, behalve met voetbal. Geef Bilal maar een kans.

Vijfmansverdediging met (nu Nelom geschorst is) Beek, Botteghin en Baco centraal.
Karsdorp en Kongolo (als ie fit is) op de flanken.

Ik vond Marko ook weer wat beter spelen, maar wellicht Tapia direct voor de leeuwen gooien.
Toch lekker voor zo'n jongen als de Klassiekert je debuut is :)

Ik begin langzaam weer vertrouwen in zondag te krijgen.


Vermeer een contract voor het leven geven!

04-02-2016 09:43

Pinkman +0

Nelom is niet geschorst. Pas volgende beker ronde weer.

04-02-2016 09:45

Stphn87 +500

Vilhena lekker laten staan. Laat hem maar weer lekker buffelen tegen Baashoer!

04-02-2016 09:49

Ratfield +3566

Ja, qua pit kan je m er goed bij hebben, maar opbouwend/afmakend vind ik hem flink tegenvallen

04-02-2016 09:50

Stphn87 +500

Klopt! Alleen denkt Gustafson alleen maar vooruit.. Mijn inziens kan je bij Ajaks beter eerst op een gelijkspel spelen en wat terughoudens zijn..

04-02-2016 09:53

R0b3r1 +0

met een 5-3-2 opstelling mag je meest aanvallende middenvelder best een beetje vooruit denken. Vilhena bracht totaal geen dreiging

04-02-2016 11:39

sirmike +1

Tapia, vejinovic en gustafson tegen ajax

04-02-2016 10:20

Digidre +19

Gustafson vooral ivm meer rust. Vilhena loopt veel te veel. En Vilhena is stijf links, in tegenstelling tot Gustafson, die meer techniek heeft en ook met het chocoladebeen kan scoren.

04-02-2016 09:50

R0b3r1 +0

Marko juist laten staan nu, begint er net een beetje uit te komen opbouwend sterk en uitstekend overzicht de hele tijd

04-02-2016 11:40

Digidre +19

En, als Tapia gaat spelen, zal dat op #6 zijn. Dat zou kunnen betekenen dat Marco doorschuift naar #8 als KEA er uit mocht gaan. Het is een kwestie van tijd want Gustafson zal blijven groeien en uiteindelijk vaste basisplek krijgen. KEA is op retour en blijkt steeds minder te bieden.

Dus mijn middenveld voor de komende tijd zou zijn:

GUSTAFSON ----------------------- VEJINOVIC
------------------------TAPIA -------------------------

04-02-2016 12:19

R0b3r1 +0

Zou El Ahmadi nog niet afschrijven ik denk dat het een mindere periode is, niet zo zeer de aftakeling.

Maar jou middenveld is wel waar het naar toe zal groeien.

04-02-2016 12:50

Digidre +19

Ben benieuwd. In elk geval zou hij dan minder aanvallend moeten spelen. Vejinovic heeft wel een plus op dat vlak.

04-02-2016 17:15

sirmike +1

Dat word echt AZ of PSV uit.

04-02-2016 09:40

dariotje +276

Laat PSV eerst maar eens vanavond winnen ! Utrecht in de beker kan altijd stunten

04-02-2016 09:45

TalkOfSBeek +4053

Come on Feyenoord. Loot thuis. Wij snakken naar een prijs

04-02-2016 09:34

Sas010FR +1

wat een kans vilhena.........

04-02-2016 09:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties