Tickets groepsfase CL en EL 2018 in groot gevaar

Tickets groepsfase CL en EL 2018 in groot gevaar

Nederland moet zich grote zorgen maken om de tickets voor de groepsfase van de Champions League en Europa League in het seizoen 2018/2019. Doordat PSV dinsdagavond is uitgeschakeld in Europa, zijn er voor Nederland geen punten meer te behalen dit seizoen in de UEFA-ranking.

Nederland heeft op dit moment nog een ticket voor zowel de groepsfase van de Champions League als de Europa League en drie tickets in de voorrondes. Er is geen kans dat wij een ticket verliezen, maar wel dat de tickets voor de groepsfase worden omgezet in voorrondeplekken.

Wanneer Turkije, Zwitserland en Tsjechië na volgend seizoen boven ons eindigen, is Nederland de tickets in de groepsfases van de Europa League en Champions League in 2018/2019 echt kwijt, meldt het Algemeen Dagblad vandaag op haar website.

Tickets groepsfase CL en EL 2018 in groot gevaar
Plaats reactie
666

el-bombardero +2

De 2e plaats gaf vroeger ook recht op de groepsfase. Dat waren mooie tijden.

Waarom speelt Turkije eigenlijk in Europees verband. Het is voor het overgrote deel een Aziatisch land???

17-03-2016 20:11

Feyenoord4ever80 +871

Alle clubs die er toe doen in Turkije komen uit Istanbul. Dat ligt grotendeels wel weer in Europa.

18-03-2016 07:01

FRhoi +1

Dat wordt als kampioen zijnde vanaf het seizoen 2018/2019 dus lekker voorronde CL spelen.. Dan komen we als Feyenoord zijnde dus helemaal nooit meer CL te spelen

17-03-2016 17:09

lsimon +1248

Ja als Ajax de Europa League zo niet-serieus neemt, zal dit wel werkelijkheid worden. Schande voor het Nederlands voetbal.

17-03-2016 14:28

SVR +395

Leuk. Eerste keer dat we na kampioenschap de CL inkunnen (2017), moeten we eerst voorronde spelen...
Kom je een Real Madrid ofzo tegen die na een rampseizoen vierde zijn geworden en voor 1 miljard aan nieuwe spelers hebt gehaald...

17-03-2016 13:37

marcel achterhof +82

Met name voor feyenoord is dat slecht nieuws

17-03-2016 10:27

mcvisscherjr +520

Feyenoord wint de Europa cup!

17-03-2016 09:06

mooskoerenhout +0

Maakt toch geen reet uit. We spelen zelden Europese wedstrijden.

17-03-2016 00:23

abc123 +0

Goed zo KNJB clubs als Go Ahead, Fietstas en FC Groningen en Pisvee en FC Duitsland afvaardigen (deze laatste 2, stelde een 2e elftal op een aantal jaar geleden)

17-03-2016 00:15

poehhee +3983

De enige oplossing is echt de BeNeLiga

17-03-2016 00:15

NikFR +24

Weg met de fuck offs!
Plaats 3 groepsfase
Beker voorronde.

16-03-2016 21:10

Asstomouth +5

Kan niet Nik. De ticketverdeling wordt bepaald door UEFA. Play-offs kan je afschaffen, maar plek 3 blijft voorronde en beker groep.

16-03-2016 21:38

FR08pjotr +20393

Laat ze maar opfucken met dat Europees voetbal! Nederlands clubs hebben zichzelf in de vingers gesneden, met van Oostveen voorop. Op de blaren zitten bitches!!

16-03-2016 19:52

jeffrey1 +4925

Turkije gaat sowieso over ons heen

16-03-2016 19:34

WilliSCF +730

Nou die presteren ook nooit. Fenerbahçe mag ook geen Europees meer spelen volgens mij.

16-03-2016 20:21

marcel achterhof +82

Staan gewoon in de achtste finales man

17-03-2016 10:28

WilliSCF +730

Vanaf volgend jaar* maar het kan ook Galatasaray zijn.

17-03-2016 10:32

marcel achterhof +82

Oh oke ik dacht al

17-03-2016 10:40

fifafreak74 +0

Zolang wij nelon hebben en opstellen en gewoon laten staan komt het nooit meer goed

16-03-2016 18:52

Feyenoord4ever80 +871

Wie is dat nelon ?

18-03-2016 07:03

keescf +26320

Schokkend dat Belgie, Oekraine en portugal zo dik boven ons staan.

16-03-2016 18:42

dariotje +276

Porto en Benfica zijn toch gewoon veel beter niet heel schokkend dan toch ! De clubs uit Oekraïne presenteren meestal aardig in de Europa league en hebben Nederlandse clubs te lang niet serieus genomen ! Het Nederlands voetbal is gewoon verschrikkelijk ! Het is te hopen dat Feyenoord Ajax, PSV en AZ gewoon met ze 4e Europa ingaan alleen die teams kunnen punten pakken !

16-03-2016 23:53

michielFR +0

Het Nederlands voetbal is gewoon compleet naar de klote op dit moment.

Oranje is helemaal niks meer. In Brazilië kon je nog leunen op de generatie Persie, Sneijder, Robben. Dat gaat nu niet meer. de huidige Playstation generatie Is structureel iets mis mee en zit totaal geen absolute wereldtop tussen.

Clubvoetbal stelt sinds winst UEFA Cup 2002 ook geen reet meer voor, en Is alleen maar verder aan het afglijden. Er Is geen geld, er Is geen beleid en het talent wat er rondloopt gaat veel te snel voor het grote geld naar het buitenland. Het invoeren van die klote playoff in de eredivisie heeft ook niet geholpen.

Het is echt tijd dat er verandering gaat komen. Cruijff probeerde het bij Jakkes, maar dan zie je met wat voor gevestigde krachten je te maken hebt. Het beleid bij Feyenoord wordt ook bepaald door een stel no no's zonder enige kennis van voetbal. Alleen PSV zie ik op dit moment een consequent beleid voeren (maar die komen ook van heel ver). Bij ons kan een nieuw stadion een nieuwe impuls geven maar er moet ook echt wat veranderen in de RvB en RvC om een topclub beleid te voeren.

16-03-2016 18:39

kuipstoel +0

We blijven ook maar aan die play offs vasthouden. Het heeft Feyenoord geen windeieren gelegd maar buiten dat, hoe kan t zo zijn dat de nr 8 of in sommige gevallen de nr 9 Europa in gaat? Nac bijvoorbeeld paar seizoenen geleden. Leuk hoor dat ze t voor elkaar kregen maar 8-1 afgedroogd worden tegen Newcastle helpt niet mee aan die lijst. T helpt wel mee maar niet ten goede. De enige winnaars zijn de kleine clubs...

16-03-2016 18:32

Feyenoordridderkerk +1187

Roep t al jaren, stoppem met die geldmzchine en teruggann naar ec1, ec2 en uefa cup. Dit is niet democratisch en oneerlijk door t grote geld wat de bonden toelaat. 1 grote poppenkast is de sport geworden. Hoera maffiauefa.

16-03-2016 18:32

sven2111 +10

Hoe zit dat eigenlijk precies? Dacht zelf altijd dat EC2 de voorloper was van UEFA Cup/Europa League.

16-03-2016 19:56

BBB +962

Ec 2 was voor bekerwinaars

16-03-2016 20:04

Rood-Wit1908 +2620

En die 13600 punten zijn volgend jaar ook weg. Nog het enige respectabele resultaat. Dan gaat het heel hard

16-03-2016 18:17

frakp +722

Met dank aan go ahead eagles

16-03-2016 17:49

onraad +5506

om het eerlijk te maken clubs met schuld niet mee laten doen kijken hoeveel je er heb....

16-03-2016 17:44

poehhee +3983

Waarom zouden clubs geen schuld mogen hebben? Zolang de inkomsten maar hoger zijn

17-03-2016 00:17

Pokerster +7

Gaat nergens meer over. Systeem moet op de schop. Het heet Champions League maar van sommige landen doen ook de nrs 2 3 en 4 mee...? Die zijn in ieder geval geen kampioen geworden. Kleine landen zakken alleen maar verder weg.
Gewoon weer als toen. Nrs 1 tegen de nrs 1... Daaronder kun je een groter toernooi dan met alle nrs 2 en 3 of zo...

Dit werkt in ieder geval niet meer en ben ook wel n beetje klaar er mee om elk jaar dezelfde ploegen te zien gewoon omdat ze het geld hebben.

16-03-2016 17:21

ESmook +3

Dit seizoen hebben vooral Ajax en AZ flink gefaald, ik neem hen verantwoordelijk. Ze hadden toch minimaal kwartfinale kunnen en moeten halen.

16-03-2016 17:20

FRhoi +1

En wij? we hebben jarenlang nieteens meegedaan, dan is het toch net zo goed onze schuld. In voorrondes uitgeschakeld worden en dergelijke helpt ook niet mee hoor.

16-03-2016 18:16

marcel achterhof +82

Aan Gent schei toch uit wat presteren wij dan

17-03-2016 10:30

ESmook +3

Ja, ik doel ook op dit seizoen. Afgelopen seizoenen heeft AZ ook wel eens redelijk gepresteerd. Alleen Ajax heeft het wel vaak verprutst. Wij zijn ook niet zo succesvol geweest helaas. Hoop komend seizoen op minimaal overwintering.

16-03-2016 21:22

Renzo +1078

Tja zat er natuurlijk aan te komen.

16-03-2016 17:11

FRlegend +16955

Wel verneukt dat we die Fairplay ticket hadden dit jaar, dan was de score minder dramatisch geweest.

16-03-2016 17:08

NoSurrender12 +196

Dat zelfs Belgie boven nl staat zegt genoeg. Raar dat die turken niet boven ons staan. Daar zit een zootje geld dat wil je niet weten. Nederland, met al haar voetbalkennis, glijden langzaam af. Wat hebben we nodig? Een sterkere competitie. Hoe? Meer geld. Hoe? Investeerders aantrekken.

16-03-2016 17:06

Renzo +1078

Misschien kent meneer Wang nog wat geldschieters.

16-03-2016 17:12

kuipstoel +0

Ipv altijd maar aanvallend voetbal te willen spelen en daarmee afgemaakt te worden door de ruimte die valt kunnen we ook eens verdedigend gaan spelen. Psv deed dat gisteren goed. Dan maar eens op de counter gaan en hopen....

16-03-2016 18:19

NoSurrender12 +196

Ja zoals al die Russische, Oekrainse en Poolse clubs doen. Zonder geld bereik je weinig in het voetbal. Goede spelers verdwijnen op hun 22e uit nederland. Ze moeten veel langer hier spelen maar dan moet je het sportief en financieel aantrekkelijk maken. En daar is 1 woord voor. Monnie.

16-03-2016 18:36

kuipstoel +0

In belgie is ook niet veel poen maar die staan wel boven ons op die lijst. Die spelen veel behoudener en willen niet "t spel maken"

Meer op resultaat spelen dan komt t geld vanzelf wel weer. Al hou je topspelers ook buiten de deur door dat kunstgras. Buiten dat zullen clubs mindee snel een miljoen per jaar neerleggen voor een speler omdat er dan ook meer loonbelasting over betaald moet worden en zo zijn er nog een aantal redenen te bedenken waarom spelers vertrekken od niet maar naar NL komen.

16-03-2016 18:55

Barrypapa +15904

Bert van Oostveen en consorten......

Het is droevig gesteld met de 'Nederlandse Voetbalschool'. Onze competitie stelt geen reet meer voor. Tijd voor verandering hierin

16-03-2016 16:51

DEGESMEERDE010 +0

Zwaar kut is dat. Hoop ze is wakker worduh!

16-03-2016 16:30

frbeeloo +1

Oioioi. Enkel competities met veel geld en soepele regels mbt financieen (portugal, turkije, spanje) hebben op deze manier nog kansen. Ik vind het op deze manier gewoon zeer oneerlijk. Ik zou zeggen dat ieder land bij ong de eerste 20 minimaal 1 groepsfase ticket zou moeten krijgen ipv de grote landen allemaal 4 en de kleine landen niets. Ik snap dat ze hoog niveau willen hoor, maar het gaat toch om meer dan alleen dat? Voetbal moet niet de sport van het geld zijn, maar de sport van het volk.

16-03-2016 16:29

WillemvanHanegem21 +1

ajax, az, feyenoord moet volgend seizoen overwinteren !!

16-03-2016 16:26

anti-trommels +5

Hopen dat PSV het volgend seizoen goed gaat doen in de Champions League en wij samen met FC Utrecht in de Europa League. 020 en AZ mogen van mij afgaan in Europa, allebei vreselijk arrogant en AZ in Europa raakt zo beu.

16-03-2016 16:15

tussenjaar +6203

Wanbeleid knvb om GAE Europa in te sturen. Kunnen ze daar niet rekenen?

16-03-2016 16:13

anti-trommels +5

Die play offs maken het ook niet veel beter.

16-03-2016 16:15

SupportYourLocals +5

Om te janken dat landen als tsjechië en zwitserland sterker zijn dan wij (maar ook belgië al). Turkije is begrijpelijk daar zit veel meer geld in het voetbal.

16-03-2016 16:12

Mfr-1908 +0

Turkije begrijpelijk?
Vanwege het geld?
Sorry hoor maar als je op zijn tijd Turks voetbal kijkt dan zal je me begrijpen dat ik het met enige sarcasme neem.

16-03-2016 16:14

FR17 +0

Boeien fb,gs em bjk alle 3 spelen ond Feyenoord kapot.. Daarbij doet fener t goed in europa dit jaar

16-03-2016 16:29

Mfr-1908 +0

Ja Feyenoord.
Maar die 3 spelen niet PSV en de neuzen kapot.
Dus weet niet waar je het over hebt.
Antalyaspor speelt Utrecht niet kapot. :/
Mersin speelt Groningen niet kapot.
Dus weet niet waar je et over hebt.

16-03-2016 16:31

Mfr-1908 +0

Fener het goed..
Qua prestaties ja.
Maar blijkbaar kijk je alleen eind uitslagen.
En PSV werd 1ste in de groepsfase CL... so whud

16-03-2016 16:33

FR17 +0

Gs 3x laatste 16 gehaald in de cl.. Dat t dit jaar stront is betekent niet datze waardeloos zijn

16-03-2016 16:38

Mfr-1908 +0

Waar zeg ik dat galatasaray waardeloos is. Hahahah.
Je legt je zelf woorden in de mond.
Feit blijft dat gala, psv en de neuzen niet weg speelt.
En dat is wat jij zei.
Turkije ligt het voetbal ook op een dood gat.
Buiten de financiën om.
Supporters komen niet eens meer opdagen.
Was er 4,5 maand terug. En het Was voor mij een teleurstelling.

16-03-2016 16:41

FR17 +0

Dat is in Turkije al jaren zo.. Komt ook omdat die tickets super duur zijn en je een laartje alleen op naam kan kopen.. Sk is daar al 4x zo duur dan hier

16-03-2016 16:48

Mfr-1908 +0

Ja dat klopt.
Maar ik bedoel, vond het enigszins frappant.
In Nederland hoor je ze altijd zo passioneel er over praten.
Maar toen ik het zelf in het stadion zat, Was het toch wel een teleurstelling.

16-03-2016 16:54

SupportYourLocals +5

Neuzen ook. Volgensmij heeft fener 4 panten gepakt tegen 020 dit seizoen.

16-03-2016 17:39

Mfr-1908 +0

Klopt.
Die hebben 4 punten gepakt. 1-0 thuis.. 0-0 uit.
Maar ze zijn niet weggespeeld.
De term " weg gespeeld worden. " staat gelijk aan kansloos zijn.
En dat is hier totaal niet aan de orde.

2 jaar terug speelde 020 uit tegen galatasaray 2-1 verloren.
Als je die wedstrijd terug kijkt, die neuzen tikte gala van de mat.
Gala gaf ze les in efficiëntie.

16-03-2016 18:44

SupportYourLocals +5

Je hoeft niet kansloos te zijn om onder ze te eindigen op de ranking :') zij halen meer punten, dus als land gewoon beter op het moment.

16-03-2016 23:15

Mfr-1908 +0

Al die punten die je opnoemt weet ik ook wel
En daar is geen speld tussen te krijgen.

Alleen in deze discussie ging het daar helemaal niet over.
Ging er over dat zowel de neuzen als psv van de mat gespeeld zouden worden door gala, fener en besiktas.
En daar is niks van waar!
Dus ondanks de Turken hoger staan.
Is de top 2 van NL niet minder dan hen top 3... ONDERLING

17-03-2016 00:34

SupportYourLocals +5

Klopt ook. Maar ik denk dat over de breedte van turkse (top)clubs toch meer kwaliteit zit. Onze subtop harkt nooit eens wat puntjes binnen in europa.

17-03-2016 04:46

SupportYourLocals +5

Er gaat veel meer geld in om, kijk watvoor spelers er lopen bij gala en fener. En europees presteren ze beter, dat wijst die ranking volgend jaar wel uit ;)

16-03-2016 17:43

Mfr-1908 +0

Dat ze beter presteren klopt
Maar het ging hier om dat zowel gala, fener als besiktas.. 020 en PSV onderling zouden weg spelen.
En dat gaat echt niet gebeuren.
In mijn opinie is zowel Ajax als PSV niet minder dan de 3 Turkse topclubs.
En worden zij echt niet weggetikt.

16-03-2016 18:46

SupportYourLocals +5

Dat zeg ik niet. Maar ze doen toch iets beter als ze europees beter presteren dan wij.

16-03-2016 23:17

Mfr-1908 +0

Nee, maar daar ging het bij mij wel om.
Geluk speelt ook mee?
Dat begrijp je?
Tegenstanders die je loot?
Real - neuzen onderling.
Real - gala onderling.
Heb je ze beiden gezien?
Zou jij gala fener of besiktas 1ste zien worden net als PSV.
Fener- braga gezien?
Van het weekend bursaspor gezien? Gala?
Trabzon - besiktas misschien gezien?

Dat zij beter presteren op de ranglijst, betekent niet per direct dat ze een beter team hebben.
En daar gaat het mij om.
Als je die 3 clubs tegen de neuzen of PSV laat spelen, zul je zien dat het verschil op de ranglijst tussen waar zij staan en wij niet zo groot is.
Als je vaker Turks voetbal kijkt weet je de juiste afspiegeling.
Ik baseer het ook niet alleen op de Europese ranglijst.

17-03-2016 00:47

SupportYourLocals +5

Het gaat mij om die euro ranking, want die telt. En wij hebbem niet alleen maar pech gehad de laatste jaren hoor, onze clubs doen het gewoon fucked up slecht, op psv nu na dan.

17-03-2016 04:42

anti-trommels +5

België is echt een outsider. Durf te wedden dat Anderlecht, Club Brugge en Gent hier gemakkelijk kampioen zullen worden.

16-03-2016 16:16

Mfr-1908 +0

Nou gemakkelijk niet.
Ze zouden meedraaien in de top 6.
Maar in België is het net zo goed huilen met de pet op.
Kijk elke weekend minimaal 2 wedstrijden uit België.
En het ziet er ook echt niet uit.

16-03-2016 16:30

anti-trommels +5

België is de competitie die het meeste vergelijkbaar is met Nederland. Gent is ongeveer gelijk aan PSV en Anderlecht en Brugge zijn denk ik net iets beter dan 020. Standard Luik is minder dan ons denk ik. Celtic had hier ook meegedaan in de top 4.

16-03-2016 16:35

Mfr-1908 +0

Inderdaad.
Geen speld tussen te krijgen.
Weet ook niet of een beneliga de oplossing zou zijn.
Zitten voor en na delen aan.

16-03-2016 16:39

anti-trommels +5

Beneliga zie ik niet graag gebeuren, maak je het hele Nederlandse en Belgische voetbal mee kapot. Kunnen ze ook net zo goed van Nederland en België 1 land maken.

16-03-2016 19:00

Mfr-1908 +0

Hahah,
Ene helft van Nederland moet ook Frans spreken.
Nou nee dankjewel..haha

16-03-2016 19:40

anti-trommels +5

Inderdaad haha moet er niet aan denken.....

16-03-2016 20:32

Feyenoord4ever80 +871

Dat is het ook jarenlang geweest één land.

Wallonie naar de Fransen en Vlaanderen bij ons inclusief Brussel. Dat zou wel aardig zijn.

18-03-2016 07:09

anti-trommels +5

Moet daar ook niet aan denken.... De Vlamen willen dat absoluut ook niet. Maak van Vlaanderen, Zeeuws-Vlaanderen, Noord-Brabant en Limburg 1 land met als hoofdstad Antwerpen. Brussel naar Frankrijk.

18-03-2016 07:12

Dordtse-Feyenoorder +2106

Top 6?????? Gent RSCA Club kunnen hier echt kampioen worden.

16-03-2016 18:41

Mfr-1908 +0

Ze kunnen ja.
Geen garantie dat ze het worden.
Reken daarbij Gent, RSCA, club op met Feyenoord,020 en PSV.
Dan heb je een top 6 of niet???

16-03-2016 18:51

anti-trommels +5

Dit zal dan de stand worden denk ik:

1. PSV
2. Gent
3. Anderlecht
4. Brugge
5. 020
6. Feyenoord
7. Standard Luik

16-03-2016 19:03

Dordtse-Feyenoorder +2106

Zoiets kan ja.

16-03-2016 19:05

anti-trommels +5

Wie is dat eigenlijk op je avatar?

16-03-2016 19:06

Feyenoord0167 +63

Gwen van Poorten

16-03-2016 19:40

anti-trommels +5

Ja dat denk ik dus ook.

16-03-2016 19:02

Feyedaantje +147

Het scheelt dat jaar erop 12/13 wij een rotjaar inleveren tov van anderen. Maar 11/12 kan ons gaan nekken.
Als Knvb nog keer fair-play ticket weigert en play-offs ook afschaft zouden we echt verder zijn. Alleen met Az, Feyenoord, PSV en Ajax Europa in

16-03-2016 16:10

BJFR12 +12

UEFAAAAAA MAFFFFFFFFFFISAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

16-03-2016 16:06

Mfr-1908 +0

WeeT niet of je er enig verstand van hebt. Maar dit heeft niks met uefa Mafia te maken vriend.
Reageer gewoon met inhoud aub.

Dit is allemaal gebaseerd op de beroerde prestaties van de Nederlandse clubs in Europa.
Kijk naar onze eigen club.
Kijk naar Utrecht.
Kijk naar vitesse, komt niet eens meer een club uit Luxemburg voor bij.
Allemaal voorbeelden

We moeten hopen dat de overige landen het volgend seizoen wat minder doen.
En dat de Nederlandse gekwalificeerde clubs het wat beter gaan doen.

16-03-2016 16:12

Skyline23 +3

De '12' in z'n nick is wellicht z'n leeftijd in dit geval

16-03-2016 16:22

FLKG +0

Haha kans zit er dik in

16-03-2016 16:26

Mfr-1908 +0

Echt eh, sommige mensen hier.
Man man. Schreeuwen maar om het schreeuwen.
Maar idd het zal de leeftijd wel zijn.

16-03-2016 16:34

feyenielz +0

Ik hoop trouwens dat we zo snel mogelijk samengaan met België. Alleen op die manier kun je een sterkere competitie krijgen met rijkere clubs. Dan denk ik aan een competitie met 16 clubs:

Feyenoord
PSV
Ajax
AZ
Vitesse
SC Heerenveen
FC Groningen
FC Twente

Anderlecht
KRC Genk
AA Gent
Club Brugge
Standard Luik
KV Oostende
SV Zulte Warengem
KV Mechelen

16-03-2016 15:54

FR-Fijnaart +113

Dit is toch alleen bij de clubs uit wales die bij Premier League aan zijn gesloten of is dit bij meer landen? Lijkt me onmogelijk

16-03-2016 16:00

eMJay +0

Gaat hem niet worden.

16-03-2016 16:04

Amauri Ubro +0

Laat Twente maar weg, dat gaat sws niet door

16-03-2016 16:08

anti-trommels +5

Dan zal ik eerder dit doen:

Feyenoord
PSV
020
AZ
Vitesse
SC Heerenveen
FC Utrecht
ADO Den Haag

Anderlecht
KRC Genk
KAA Gent
Club Brugge
Standard Luik
Royal Antwerp
Beerschot
KV Mechelen

Maar zie het niet graag gebeuren, kapot maken van 2 competities.

16-03-2016 16:12

Feyenoord0167 +63

Luik weg. Volledig Nederlands taalgebied!,

16-03-2016 18:33

Dordtse-Feyenoorder +2106

Antwerp??? Spelen fucking tweede divisie.

16-03-2016 18:43

anti-trommels +5

Staan 12 ;p. Moet Lierse er ook bij? ;p

16-03-2016 19:01

Feyenoord4ever80 +871

PEC ipv Höerjefon

18-03-2016 07:12

anti-trommels +5

Is ook een mogelijkheid.

18-03-2016 07:13

Feyenoord4ever80 +871

PEC ipv Höerjefon

18-03-2016 07:13

Lauranzwart +0

als die 13000 wegvalt volgend jaar zijn we de sjaak haha... dan moeten we naar kampioen worden :)

16-03-2016 15:43

FeyenoordXL +0

Wat een rotzooi.

De hele benadering dat Nederland 'slechter' zou zijn is een verkeerde. Ze zouden vanaf de KNVB eens moeten beginnen met een constructief beleid. Concreet betekent het vertrouwen uitspreken en vanuit het fenomeen kansen denken.

Ik zie een destructieve tendens dat er door de hogere heren een verhaal wordt opgehangen alsof we op internationaal niveau een amateurleague hebben. Dat heb ik zelf ook heel lang gedacht. Maar na een hoop wedstrijden van Ajax, Feyenoord en PSV tegen Europees gezien beter geachte tegenstanders zie ik dat het verschil helemaal niet zo onwijs groot is.

Ik bedoel vooral dat de verkrachte term topsportklimaat er ook 1 is van de sfeer. In Spanje denken ze na elke winst, verlies en catastrofe enkel en alleen we weten dat we kunnen voetballen en we trainen onze enkels kapot tot we een systeem beheersen.

Er wordt nooit getwijfeld over een ondergrens die bestaat uit de aanwezige kwaliteiten, kennis en inzichten. Het platform daarboven moet het gebeuren. En mijn inziens zorgt de elkaar instandhoudende depressieve benadering voor een vicieuze cirkel waar we als Nederland echt gaan geloven dat we niks voorstellen.

Kijk de psychologie er maar op na. Als je in een hele zware tijd zit is het nog nooit rendabel gebleken om te gaan twijfelen aan de kern van de intenties. Het benoemen van de kansen, mogelijkheden en de kwaliteiten die er al zijn met daarnaast een volwassen bewustzijn met een te behalen doel zal veel effectiever zijn dan de komende 10 jaar elk jaar benoemen hoe slecht we zijn, dat er kansen zijn dat we tickets verliezen, dat we europees een amateurclub zijn en als land nooit meer bij de top zullen komen. En dan vanuit dat super positieve punt gaan we chaotisch beleid maken en angstvallig hopen op die ommekeer.

In een notendop: We staan er lang niet zo slecht voor als we allemaal denken. De input vanuit de hogere heren en de media (met een stuwende kracht vanuit het altijd zeikende Nederland) creëren een sfeer waarin Nederland internationaal en nationaal alleen maar tekort kan schieten.

16-03-2016 15:42

Mfr-1908 +0

Heb de tijd genomen om het helemaal te lezen.
Goed inhoudelijk verhaal, qua gedachte zitten we redelijk op 1 lijn.
Als ik een toevoeging zou willen bijdragen dan ben ik een groot voorstander om die play-offs weg te gooien!
Wat jij?

16-03-2016 16:17

FeyenoordXL +0

Daar ben ik het volledig mee eens. We moeten ook af van het losse deeltjes element. We hebben de KNVB, Bert van Oostveen, politiek Den Haag, lokale politiek en talloze verenigingen die in elke situatie door de chaos geen helder beleid meer kunnen voeren.

We zouden er zoveel winst uit kunnen halen als al die losse deeltjes het doel als een gezamenlijk doel zouden gaan zien.

Als klein landje heeft iedereen er baat bij als we een sterke topliga hebben die weerstand kan bieden in Europa. Dat kan ooit bereikt worden als we leren samenwerken.

18-03-2016 18:51

Bal-Bal +5064

Die 13 van Nederland valt weg....wat een dramatische prestatie als je dat zo bekijkt. Feit is ook dat met 6 ploegen en een keer 7/.... het totaal gedeeld wordt door 6 of 7.

Volgend jaar is dat 5. Eigenlijk zou Nederland een keer moeten afzakken tot vier ploegen en dan extreem goed presteren. Zoals Roemenie ooit eens had. Die speelde met 3 ploegen en kwamen heel erg ver, dan gaat het totaal punten gedeeld door 3. Kijk wat voor sprongen je maakt.

16-03-2016 15:39

CROOSWIJKER +14702

Bedankt narsingh!!

16-03-2016 15:36

eMJay +0

Hahaha en de rest Psv is de enige die er nog wat van heeft gemaakt hahahaha kut Narsingh

16-03-2016 16:06

Rem0 +2

Je moet ook maar weer net zien hoe PSV er volgend jaar voorstaat met de selectie al kun je er wel vanuit gaan dat dit goed komt met Brands. ajax is een EL waardige ploeg op het moment en Feyenoord schat ik daartoe ook in. Het is te hopen dat AZ ook in Europa actief is volgend jaar, zou al een hoop schelen met pak hem beet Vitesse ofzo.

Al die ajacieden zeuren in mijn omgeving trouwens wel over dat PSV dit jaar een makkelijke CL poule had. Ikzelf vond dit ook niet de zwaarste poule maar vind het toch knap dat ze dit geflikt hebben. ajax zat een aantal jaar terug ook in de poule met een AC milan in verval, Celtic op een dramatisch niveau en Barca. Toen hadden ze ook door moeten gaan maar werden derde, dus die moeten niet zo zeuren.

16-03-2016 15:26

eMJay +0

Die moeten zeker niet lopen zeuren is pure afgunst Psv heeft gewoon een hele knappe prestatie neer gezet, en houden tenminste nog een beetje naam. 020 is gewoon jaren kansloos in europa.

16-03-2016 16:08

Mfr-1908 +0

Altijd excuses van hen.
PSV heeft het gewoon heel goed gedaan.
Thuis ongeslagen in de CL is meer dan een goeie prestatie.

Ik ben Feyenoorder in hart en nieren.
Maar moet toegeven dat ik gisteren toch een beetje mee leefde met PSV.
Had echt gehoopt dat ze die pingels zouden doorkomen.
Vermeer had er minimaal 1 gehouden.
Mark my words

Gewoon chapeau en niets meer dan lof voor die club uit Eindhoven.

16-03-2016 16:22

eMJay +0

Mark my words, hahaha.

Maar verder inderdaad heel netjes van Psv en gister leefde ik ook een beetje mee.

16-03-2016 16:32

Mfr-1908 +0

Hahahah :p
Zoveel vertrouwen heb ik in Vermeer.hahaha

16-03-2016 16:37

burny181803 +1

Alle clubs in de champignon leugue met schuld weren daarom staat nederland zo laag alle maal corruptie en miljoenen schuld

16-03-2016 15:23

FR1908michelFR +2

Volgend jaar gaan Feyenoord en PSV slopen in Europa en gaat az ook verrassen hopelijk

16-03-2016 15:22

Bal-Bal +5064

Az haalt in tien jaar 4 keer de kwartfinale van de EL.
Jammer dat ze dit jaar uit vorm waren. Als ze de vorm zouden hebben van nu dan waren ze door. Hopelijk beginnen ze volgend seizoen dan ook eens goed.

Dan heb je PSV, ajax, Feyenoord en AZ. Ik zie Twente wel omhoog krabbelen via de play offs. Maar Twente zonder Ziyech? Ik denk toch dat je dan moet hopen op een Vitesse...of Utrecht.

16-03-2016 15:38

FR1908michelFR +2

Hoop idd Vitesse dan ja, az had dit jaar echt pech een paar wedstrijden zij hadden wel verder kunnen komen

16-03-2016 15:44

Mfr-1908 +0

Nou nee doe maar geen Vitesse alstublieft zeg.

16-03-2016 16:23

FR1908michelFR +2

Utrecht qua fans wel mooier in Europa , Vitesse qua resultaten dan

16-03-2016 16:28

Mfr-1908 +0

Vitesse is ook niet echt veel hoor.
Bosz is weg. Voetbal wordt minder en minder.
En het is ook maar elk seizoen afwachten wat voor elftal het daar wordt.
Je kan daar niet bouwen.

16-03-2016 16:36

Bal-Bal +5064

Utrecht ja. Als ze haller kunnen vervangen qua sfeer zit het wel goed in Utrecht.

16-03-2016 22:35

Bal-Bal +5064

Blijkt maar weer dat we geen voordeel haalde uit die fairplay voor go ahead.

16-03-2016 22:34

feyenielz +0

Twente mag geen Europees spelen, dus die kun je wel wegstrepen. Ik denk ook dat die komend seizoen alles wat los en vast zit zullen verkopen om hun licentie te behouden.

16-03-2016 15:46

Bal-Bal +5064

Ja dat is waar. Blijft er weinig over.... zwolle? Groningen?

16-03-2016 22:34

sven2111 +10

1 ding is duidelijk: dan wordt Feyenoord wss kampioen in 2018/2019
Zou echt des Feyenoords zijn

16-03-2016 15:13

feyenoord1980 +2744

Ja, maar dan zijn ze hier allemaal blij dat psv gister verloren heeft. Want stel je voor

16-03-2016 15:21

Rem0 +2

alleen ajacieden heb ik blij gehoord over PSV gister. Volkomen jaloers natuurlijk. Als Feyenoorder vond ik het jammer dat PSV net aan de slag naar de kwartfinale gemist heeft.

16-03-2016 15:27

feyenoord1980 +2744

Nou dan heb je hier niet meegelezen. Zaten er ook gewoon genoeg tussen die blij waren.

16-03-2016 15:32

feyenielz +0

Dat is dan wel weer triest. Heb zelf niet op FR12 gezeten gisteravond, maar ik voelde de spanning tijdens de wedstrijd en strafschoppenserie. Ik was echt voor PSV.
Sowieso ben ik altijd voor de Nederlandse club in Europa, tenzij het om Ajax gaat.

16-03-2016 15:48

Rem0 +2

Nee ik lees hier niet altijd mee haha. (gelukkig maar dus)

16-03-2016 16:05

Mfr-1908 +0

Mensen zonder verstand in mijn opinie.

16-03-2016 16:24

oud_hagenees +3

ja en dan in de voorronde eruit tegen Fc Differdange uit Luxemburg

16-03-2016 15:24

feyenoord1980 +2744

Volgend jaar moeten Feyenoord, Psv en ook ajax gewoon vlammen in Europa. We hebben echt succes nodig

16-03-2016 15:12

JPvanGastel +0

Blijf het zeggen, bekerwinnaar moet niet rechtstreeks geplaatst worden. Hoeveel punten had groningen nou gehaald? als je dan de nummer 3 rechtstreeks laat gaan en de bekerwinnaar een extra voorronde, heb je altijd een sterker team in de poulefase

16-03-2016 15:12

DV-FR1908 +628

Ja want stel dat je verliest van Utrecht. Dan zit Utrecht in Europa. Nou dan krijg je hetzelfde als met Groningen. Al moet ik zeggen dat het dit jaar vooral te wijten is aan Ajax. Die hebben het echt laten afweten in Europa.

16-03-2016 15:39

skin +13957

Feyenoord had vorig seizoen gewoon beter kunnen, en moeten presteren. Dan hadden wij in plaats van az of groningen de EL in gegaan en waarschijnlijk meer punten gepakt dan die twee. Vitesse loot heel kut met Southampton in de eerste voorronde en die stomme fair playprijs voor Go Ahead was ook erg schadelijk. Die pech hebben wij dan ook wel echt keer op keer op keer.

Net als dat Feyenoord vorig jaar na de winter bjjna alleen maar haalbare tegensranders kon loten, maar we loten met AS Roma net die ene club die wel heel goed is.

16-03-2016 15:08

feyenoord1980 +2744

As Roma speelde wij thuis gewoon erg naïef tegen. Als je thuis gewoon veel verdedigender had gespeelt. had je ze echt pijn kunnen doen

16-03-2016 15:14

Reintjuh +5316

Knjb , zorg ervoor dat de clubs die europees spelen meer rust krijgen rond deze wedstrijden. Weg met de playoffs , de eindstand bepaalt. Hetzelfde geld in de beker, de eerste 6 van het vorige seizoen stromen later in. Anders spelen we over 5 jaar tegen Luxemburg 3.Clubs moeten een plan maken ivm de jeugd, zorg voor een regelgeving dat ze een x aantal jaar bij een BVO blijven.

16-03-2016 15:08

RDkuip +0

Goed idee om de nummers 1 tm 6 later te laten instromen, krijg je niet van die verassingen of de nummer 1 en 2 tegen elkaar in de 2e ronde

16-03-2016 15:47

TalkOfSBeek +3988

Fuck Europa

16-03-2016 15:08

Fr-Mies +336

Fuck moneys

16-03-2016 15:20

oud_hagenees +3

CL hebben we nooit last van. En dat komt niet omdat ''al die andere clubs'' het verkloten. Dan kunnen we zelf het beste.

16-03-2016 15:05

doohnibor +108

Hand in eigen boezem misschien een idee mede Feynoorders?????

Punten UEFA laatste 5 seizoenen:
Ajax 58.045
PSV 55.045
AZ 43.545
Twente 27.545
FEY 19.045

16-03-2016 15:01

Silfeyenoord +151

Jep. Niet echt overtuigend als je verliest van pak hem beet Kuban

16-03-2016 15:02

opbokken +16

Precies. En dan nog janken op de juden en de andere teams ehahaahah

16-03-2016 15:10

El-Fenomeno +9

ajax speelde ieder jaar in de groepsfase en wij niet he.

16-03-2016 15:24

Silfeyenoord +151

En werd 3e en haalde dus meer punten dan wij die in de voorronde stranden

16-03-2016 15:25

opbokken +16

Oftewel ajaks heeft het beter gedaan dan ons koekoek.

16-03-2016 16:21

Fr2009 +3

Tuurlijk maar 19.000 punten in de laatste 5 seizoenen. Maar volgensmij hebben we maar 1x groepsfase gehaald in de afgelopen 5 seizoenen..

16-03-2016 15:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties