Rutten: ''Ik ben echt Feyenoord-fan geworden''

Rutten: ''Ik ben echt Feyenoord-fan geworden''

Alle frustraties en rumoer van zijn laatste weken als Feyenoord-trainer ten spijt kijkt Fred Rutten inmiddels met een fijn gevoel terug op zijn periode als trainer was van de Rotterdamse club. Bijna tien maanden geleden werd hij ontslagen door de club uit Rotterdam.

Die wond is intussen geheeld. "Ik ben echt Feyenoord-fan geworden", vertelt Rutten tegenover de NOS. "Het is zo'n mooie club." De 53-jarige voetbalcoach kijkt ook met bewondering naar zijn opvolger, Giovanni van Bronckhorst. "Het allermooiste vind ik dat hij de crisis heeft overwonnen en dat hij zich blijft ontwikkelen. Beginnende trainers maken nu eenmaal fouten, maar je ziet dat hij ervan leert. Ik bedoel: als je leert fietsen, donder je ook weleens van je fiets af."

Wat moet er volgens Rutten gebeuren om Feyenoord weer eens kampioen te maken? "Er is één man die heel veel kan veranderen in Rotterdam en dat is Gio. Hij is dé cultfiguur van Rotterdam." Daarnaast heeft Rutten ook nog wel een duidelijk idee voor een nieuwe eredivisie. "Het wordt steeds moeilijker om ons Europees staande te houden. Dus moeten we, voetbaltechnisch, iets veranderen aan onze competitie. Het moet gewoon kleiner, met veertien of twaalf clubs."

Plaats reactie
666

BOND +9

Dan zijn er ook minder trainers nodig ;-)

18-03-2016 16:18

kazan +1458

ja er moet dan geloot worden welke clubs opgeheven moeten worden,of gaan ze misschien gewoon een divisie lager spelen?

18-03-2016 17:16

FF13 +609

Vindt het geen slecht idee, ik kan er wel mee leven ;-)

18-03-2016 14:41

CvdB +0

Toch wat ze zeggen he 1x naar de kuip en gelijk verkocht :P

18-03-2016 11:03

Toddemij +911

Ook nog naast advocaat als adviseur. Hebben we een haast een half elftal aan zulke mannen en nog steeds zeer matig voetbal.

18-03-2016 10:13

cup1970 +3

je deed het beter als Gio, alleen laatse potjes was drama, reden ?????????

18-03-2016 08:23

Cluip +5843

Als je t interview op NOS.nl kijkt zegt FRutten dat we idd naar een competitie van twaalf clubs moeten. Als iedereen uit en thuus tegen elkaar heeft gespeeld hak je de boel in twee competities.
Bovenste 6 gaan voor kamioenschap en onderste 6 degradatie nog eens uit en thuis spelen.

ik vind t geen gek idee

18-03-2016 01:26

TactvolleTacticus +3792

Als je het zo brengt klinkt het idd zo slecht nog niet...

18-03-2016 01:36

dreetje13 +4

met belgie erbij

18-03-2016 02:38

FeyenoordQLD +0

Je moet echt een benelux competitie maken en gewoon 20 teams 10 nl 10 belgie. Het is raar om te zeggen maar de belgische comp is sterker dan de NL

18-03-2016 05:44

Skyline23 +3

Ja, laten we vooral Luxemburg mee laten doen...worden we echt veeeeel beter van ;-)

18-03-2016 09:54

Cluip +5843

Haha ja dat automatisch aanvullen laat je rare dingen zeggen... ik ben er trouwens helemaal niet zo zeker van dat België een sterkere competitie heeft. Heb wel eens gelezen dat ze daar wel beter verdedigen enzo maar zo vaak zie je een belgische club toch ook weer niet overwinteren in europa

18-03-2016 11:52

Skyline23 +3

Nee precies. Maar toch zouden ze wel eens een experiment kunnen doen. Een jaartje het bekertoernooi samenvoegen om te zien wat dat brengt. Ik noem maar wat.

18-03-2016 21:15

Jelrik +799

Ben het er niet mee eens! Ze zijn wel wat bijgekomen inderdaad, dat gevoel heb ik wel! En het nationale elftal is van wereldklasse.
Maar ik vergelijk altijd de topploegen met onze topploegen. Als Club Brugge tegen Anderlecht speelt dan heb ik nog wel eens de neiging om zo'n wedstrijd te gaan kijken! Ik vind het verschil tussen Club Brugge - Anderlecht en Feyenoord - Ajax echt wel een verschil om naar te kijken. Tactisch veel leuker en spannender om naar te kijken.

En wat je kijkt wat onze topploegen hebben gepresteerd afgelopen jaren tegen de Belgische clubs. Anderlecht, Zulte Waregem, Standard Luik hadden niks in te brengen tegen Ajax, PSV en Feyenoord in de laatst gespeelde wedstrijden

18-03-2016 13:16

dreetje13 +4

Gewoon top 9 van bijde landen.De rest in een 2e devisie van bijde landen om te strijden om in de top devisie te komen.

18-03-2016 14:11

.:Feyenoord1908!:. +3610

Een competitie met 14 of 12 clubs? Alsjeblieft niet, dan krijg je zo'n schitland competitie, je speelt drie/vier keer per jaar tegen dezelfde tegenstander in competitieverband. Bovendien is de Schotse competitie er in Europees verband ook nooit op vooruit gegaan.

18-03-2016 00:27

Jelrik +799

Het enige mooie aan Schotland is 'Old Firm' en Celtic in het bijzonder.

18-03-2016 13:18

ericfeduzzi +2

Alsjeblieft zeg.... de manier waarop ie is vertrokken zegt genoeg.

Fred Rutten liet zich ontslaan om zo nog een ton mee te pakken. De man zag het zelf niet meer zitten, de situatie was "onhoudbaar" geworden dus Van Geel en Gudde zijn bij 'm langs geweest (handig want hij woonde in hetzelfde appartementencomplex als Van Geel) en er is in "goed gezamelijk overleg" besloten om uit elkaar te gaan. Omdat Rutten die extra poen wilde hebben is ie "ontslagen".

Mensen hebben een kort geheugen maar zo is het toch echt gegaan. Na een 3-0 nederlaag bij PEC Zwolle.

Als meneer een jaar later vervolgens piept: "Ik ben echt Feyenoord-fan geworden" en "Het is zo'n mooie club." dan moeten we dat aannemen? En vervolgens rookie Van Bronckhorst als DE man naar voren schuiven die..... enfin, het staat er echt.

Totaal ongeloofwaardig.

Rutten is als een dief in de nacht door de achterdeur vertrokken. De man leverde een wanprestatie bij Feyenoord (nee, 3 maanden goed voetbal is niet voldoende). Een Faalhaas die bij Schalke, psv, Vitesse en Feyenoord heeft bewezen totaal ongeschikt te zijn voor het vak van hoofdcoach.

18-03-2016 00:18

Feyenoordridderkerk +1187

RFred volfend jaar assistent van Gio haha

17-03-2016 23:28

Feyenoordridderkerk +1187

Kleine competitie lijkt me idd veel beter.

17-03-2016 23:28

Digidre +19

Een competitie van 12 teams:
PSV-AJA-FEY-AZ-VIT-UTR-HEE-ZWO-HER-GRO-NEC-(TWE/ADO).

Ik zie het wel zitten. Volgens mij blijft het hele veld qua punten dan veel meer bij elkaar, en dus super spannend.

18-03-2016 00:27

FeyenoordQLD +0

En verplicht gras geen kunstgras

18-03-2016 05:45

Digidre +19

Yes please!!

18-03-2016 09:05

Feyenoordridderkerk +1187

Als t aan ons zou liggen zou NL binnen een jaar terug zijn.

18-03-2016 12:04

Digidre +19

Ik vroeg me af: als je naar een competitie van 12 clubs gaat, bestaat dan het risico dat een HEE of een ADO het nieuwe de Graafschap of Cambuur wordt? M.a.w., verschuif je dan het probleem niet? Uiteindelijk ga je ook te maken krijgen met degradatie en promotie uit een lagere divisie.

18-03-2016 12:24

Feyenoordridderkerk +1187

Stimmt, echter kun je dan ook met bijvoorbeeld 6 klassen gaan werken, allemaal kleiner dus. Nu houden ze de jl on leven door extra clubs toe te voegen omdat dat financieel beter is. Echter gaat de kwaliteit omlaag en dat roeop ik dus zl tijden. Haal t geld eruit, mazk competities kleiner en check elk jazr of we groeien of niet. Laat.processen niet jaren duren.

18-03-2016 13:25

Digidre +19

Waar gaat de winst precies inzitten? Je hebt TV rechten, maar die gaan anders verdeeld worden. Je hebt tenslotte niet 9 wedstrijden meer maar 6. Gaat er dan meer geld naar de clubs? Dat is op zich gunstig. Meer geld = financieel gezonder, en hoger niveau.

We moeten in elk geval wegen bedenken om Europees meer in te brengen.

18-03-2016 14:36

Feyenoordridderkerk +1187

Voetbal moet weer n eer worden, maar t gazt veel dieper. Onze wortels van voetbal kwamen bivebdrijven met menrakiteit, ook armoede, saamhoorugheid, eer voorde club, eer voor t werk.

Die verwende theringjong die hier op de site ook zitten mussen mentaliteit, zijn geen havenwerjers, missen karakter van toen, geendiscipline, krijgen teveelvoor vrijwelniks, eisen zijn te lazg, extra trainen is er niet bij enz enz en t gevaarlijkste: hun omgeving is te soft.

Maw onze tijd is sws voorbij op voetbalgebied, helaas, mazr waar, wanr geld zit in t voetbal en onze maztschappij an sich is veel te soft.

18-03-2016 16:09

FR-JJN +12867

Als je wat meer in de breedte van de toenmalige selectie had geïnvesteerd, had je geschiedenis kunnen schrijven. Want een slechte trainer ben je volgens mij niet. Wel vond ik het frappant dat je wederom in je oude valkuil bent gelopen, ondanks dat je daar, in zomer dat je begon bij Feyenoord, meermaals aan herinnerd.

17-03-2016 22:58

ericfeduzzi +2

Een prima veldtrainer maar een zeer, zeer zwakke hoofdcoach.....

18-03-2016 00:19

conanvld1 +94

Was blij dat ie weg moest, maar toch voor de winterstop liet hij Feyenoord wel voetballen. Driehoekjes systeem was goed!

17-03-2016 22:43

Hansiehansiefr12nl +0

Ik vond het ook een goede trainer maar aan het einde van het jaar is het altijd minder bij hem

17-03-2016 22:44

MrCharisteas +0

Hele sympathieke man die Rutten, maar past totaal niet bij onze club en dat is vorig jaar gebleken. Wel een tijd schitterend voetbal gezien en geweldige Europese avonden beleefd door hem. Voor het eerst in tijden weer kunnen genieten van ons spel vorig jaar

17-03-2016 22:32

michielFR +0

Leuk dat hij fan is geworden. Kan hem, ondanks uiteindelijk de slechte resultaten, wel waarderen. Maar niet de ideale trainer voor Feyenoord.

17-03-2016 22:30

Jaffa +0

Van Bronckhorst dé cultfiguur van Rotterdam? Die Rutten heeft er weinig van begrepen. Beter houdt hij z'n mond. Blij dat we van dat tenenkrullende gezwam van hem af zijn na de wedstrijd. Ik kon dat niet aanhoren.

17-03-2016 22:18

IPPA001 +97

Rutten slaat de plank deels mis. Het moet niet kleiner, maar het niveau moet omhoog. Het is vrij belachelijk dat we ons moeten meten met een Excelsior, Dordt, Cambuur en al die andere rommel.

Ik denk dat we de eredivisie moeten samenvoegen met België willen we enigszins wat voorstellen ten opzichte van grotere landen.

17-03-2016 22:01

sven2111 +10

Als het kleiner wordt vallen die clubs toch weg en gaat het niveau omhoog?

18-03-2016 00:15

IPPA001 +97

Maar speel je ook minder wedstrijden.

18-03-2016 08:13

PepijnKuyt +1423

Fred Rutten onze beste trainer na Koeman

17-03-2016 21:59

ericfeduzzi +2

Haha... dat wil wat zeggen, niet? :)

Een drama.

18-03-2016 00:20

FRico12 +0

Toch wel vrij uniek dat zo veel mensen dit zeggen die bij onze club hebben gewerkt in welke vorm dan ook, met een positief of negatief afscheid. Dit soort berichten lees je toch een stuk minder bij ajax of psv. Feyenoord de mooiste en de grootste!

17-03-2016 21:51

ericfeduzzi +2

Zoete broodjes bakken.

De manier waarop ie vertrok zegt voldoende.

18-03-2016 00:21

FRico12 +0

Dat hij op zo'n manier is vertrokken en dan juist nog warme gevoelens koestert voor deze club, is juist het bijzondere.

18-03-2016 13:10

ericfeduzzi +2

Rutten is degene die Feyenoord aan het lijntje hield en zich vervolgens liet ontslaan omdat ie dan een ton aan salaris meekreeg.

We moeten het niet omdraaien. Rutten zou beter moeten weten en wijselijk z'n mond houden.

18-03-2016 16:27

bowmanowns +5024

Hmm ik ben wel benieuwd naar zijn argumentatie voor een kleinere competitie. Dat je dan 4x tegen elkaar speelt ofzo?

17-03-2016 21:41

Cluip +5843

Als je t interview op NOS.nl kijkt zegt FRutten dat we idd naar een competitie van twaalf clubs moeten. Als iedereen uit en thuus tegen elkaar heeft gespeeld hak je de boel in twee competities.
Bovenste 6 gaan voor kamioenschap en onderste 6 degradatie nog eens uit en thuis spelen.

18-03-2016 01:29

erik876 +21

Goede vergelijking Fred, met die fiets! Maar als iemand nog leert fietsen neem je hem ook niet in je tourselectie. Gio had gewoon nog niet aangesteld mogen. Neemt niet weg dat je hem nu maar moet laten zitten...

17-03-2016 21:19

skin +13986

Haha precies man. Had beter eerst lekker RKC moeten trainen ofzo. Maar nu moet je hem er niet meer uitgooien idd.

17-03-2016 21:53

mooskoerenhout +0

Achteraf liet hij ons goed voetbal spelen.

17-03-2016 21:19

ericfeduzzi +2

Drie maanden lang....

Ik kan er niets meer van maken helaas. Een dikke onvoldoende.

18-03-2016 00:21

schippertje +3285

Tja het feyenoordvirus he. Koeman zei het ook al eens een feyenoorder altijd een feyenoorder

17-03-2016 21:16

EddyPG +0

Feyenoord speelde het best verzorgde voetbal sinds tijden onder hem. Helaas kreeg hij ook te maken met ernstige terugval

17-03-2016 20:57

NoSurrender12 +197

Ik zie niet het nut van 12 clubs fredje. Want dan gaat de kwaliteit omhoog ofzo? Haha. Ga je weg gek.

17-03-2016 20:44

defendor +0

Minder clubs, maar evenveel wedstrijden. Dit betekent vaker tegen sterke teams spelen, wat weer zorgt voor een hogere kwaliteit.

17-03-2016 20:57

FR-Brabant +11056

Daar zit wel wat in, maar dan kun je beter 6 sterke teams van Belgie erbij erbij doen, ook dat heeft voor hun zin.

17-03-2016 21:10

Ratfield +3566

Inderdaad. Op die tour moet je NL en BE combineren.
10-15 clubs die strijden op 2 directe en 3 voorronde plekken ofzo :)

17-03-2016 21:15

Turnbeutelvergesser +0

De BeNe Liga met daarin de 7 beste Belgische en de 7 beste Nederlandse clubs, is een goed idee.

17-03-2016 21:21

Reintjuh +5317

Ja hoor die burgemeesters in Belgie zien ons graag komen met 2000 man. Haahhahhahahha ze hebben nu al vlekken in hun nek.

17-03-2016 21:25

Turnbeutelvergesser +0

Zeker met al die krakkemikkige stadions en niet te vergeten hebben we met Luik en Anderlecht sowieso al 2 vijanden.

17-03-2016 21:36

Ratfield +3566

Tja ach, de belgische bond zal toch ook wel ambities hebben met zo'n selectie rode duivels?

17-03-2016 21:38

Reintjuh +5317

Prcs en 020 met Genk en Pisvee met Anderlecht.

17-03-2016 21:50

Turnbeutelvergesser +0

Dat wordt geweldig, ik zeg DOEN.

17-03-2016 21:53

Digidre +19

En als het even kan de stap daarna ook maken: een BeNe elftal internationaal. Het team wat je dan krijgt kan wereldkampioen worden.

18-03-2016 00:32

van-nelle +0

Net als in Schotland

17-03-2016 22:02

NoSurrender12 +197

Ajoh. Of je nou tegen graafschap speelt of willem 2, maak allemaal geem reet uit joh. Wij winnen soieso moeizaam van iedereen.

17-03-2016 21:24

faab +1093

Ik vind dat Feyenoord, zeker de eerste seizoenshelft onder rutte, het leukste voetbal heeft laten zien sinds tijden. Met historische overwinningen op Rome en Sevilla. Te snel afgeschreven wat mij betreft. Wat hij zo graag wilde en.niet kon, kan 10 maanden later wel allemaal. ( vejinovic, tapia)

17-03-2016 20:29

Jezuss +0

2 keer ajaks compleet van de mat gespeeld

17-03-2016 20:33

mooskoerenhout +0

Maar wel van Sevilla. Mooie wedstrijd was dat.

17-03-2016 22:31

ericfeduzzi +2

"Te snel afgeschreven wat mij betreft".

Het is een publiek geheim dat de situatie onhoudbaar geworden was, dat ie niet eens meer op de persco. na PEC verscheen zegt voldoende: Rutten wilde ermee stoppen en Feyenoord besloot om 'm te ontslaan om 'm nog een ton salaris mee te geven.

Je kunt als trainer de boel ook "chanteren".... Hij wist dondersgoed dat de situatie onhoudbaar geworden was maar wilde die poen meekrijgen. Feyenoord zag zich genoodzaakt om op deze manier "in goed overleg" (my ass) afscheid van 'm te nemen in een desperate poging om met Gio nog Europees voetbal te behalen.

Rutten vertrok als een dief in de nacht. Nam geen afscheid van medewerkers, niets.

Rutten faalde met Ziyech, JPB en Vilhena, zette Toornstra op rechts (dat ging nog ff goed) en wilde van Vilhena een LB maken. Wtf.

Karsdorp is nog redelijk aardig uitgepakt maar werkelijk.. wat heeft deze man er een theringzooi van gemaakt..... En dan heb ik het nog niet eens over de trainings-schema's waardoor z'n ploeg zoals altijd ineenstorte na de winterstop. Raymond Verheijen had wederom gelijk.

Waardeloze hoofdcoach.

18-03-2016 00:34

Truusxx +702

Raymond Verheijen had wederom gelijk???? Da's verreweg het domste gedeelte van de hele anti-Rutten campagne die je hier loopt te voeren. Die in mijn ogen sowieso onnodig is.

18-03-2016 01:40

ericfeduzzi +2

"Die in mijn ogen sowieso onnodig is".

Die campagne is hartstikke nodig Truus. Want Feyenoord-supporters schijnen een nogal korte termijngeheugen te hebben.

En ja: de manier waarop ie het brengt zal niet iedereen zinnen maar Raymond Verheijen had wederom gelijk. We kunnen er niets anders van maken: Verheijen heeft het letterlijk voorspeld pal voor aanvang van de competitie. Google het maar.

Of kijk eens naar de uitzending van Verheijen met Derksen. Of vraag het Jean-Paul van Gastel die Verheijen ook zeer serieus neemt en z'n boek uitreikte.

Of beter: check het CV van Verheijen.

Wie werken met Verheijen?

Frank Rijkaard bij FC Barcelona
Guus Hiddink bij Chelsea FC
Dick Advocaat bij Zenit Sint-Petersburg
Mark Hughes bij Manchester City FC

In 2012 werd Verheijen door Dick Advocaat toegevoegd aan de staf van het Russisch voetbalelftal voor het Europees kampioenschap voetbal 2012.

Hierna was hij nog vijf maanden actief als assistent-trainer voor het Armeens voetbalelftal, tot hij deze functie niet langer kon combineren met zijn overige werkzaamheden.

Maar blijf vooral "anti-Verheijen" meissie ;-)

18-03-2016 01:54

Jezuss +0

En zie waar het dit seizoen toegelegd heeft
Ze spelen nu iedere tegenstander kapot hahahaha

18-03-2016 06:29

ericfeduzzi +2

Appeltjes en peertjes zou je grote held zeggen ;-)

18-03-2016 16:25

ericfeduzzi +2

Nee maar ff serieus: ben jij fan van Rutten of vind je de methode Verheijen niet werken?

Ik zie het zo: wij hebben gewoon een enorme kutselectie van B-garnituur spelers op de mat staan, een rookie-coach die er niets van bakt en zijn inmiddels verworden tot subtopclub (Feyenoord een topclub? My ass).

Geloof dat Verheijen er niet meer van kan maken knul ;-)

18-03-2016 16:33

Jezuss +0

Ben geen fan van Rutte
Begreep zelfs niet wat hij bij ons te zoeken had
Maar vorig hebben we nog een paar hele leuke wedstrijden gezien En dit seizoen ben ik niet een keer tevreden naar huis gegaan , ja de punten waren binnen
Met eigen jeugd had ik daar nog vrede mee gehad maar je mag toch verwachten dat het niveau hoger wordt met al die aankopen en de periodisering van meneer Verheijen
Niet dus
Dus heeft Fred het nieteens slecht gedaan

18-03-2016 18:07

ericfeduzzi +2

Daar heb je ook weer een punt ja. Voor de winterstop toch een aantal leuke wedstrijden in de Kuip gezien afgelopen seizoen.

Sinds Koeman weg is gaat het downhill qua resultaten. Ik heb het idee dat we stil staan of -erger- dat er achteruitgang is. Dit seizoen is dramatisch imo. De beker maakt niet alles goed voor mij, ik ben bang dat we met deze coach en deze selectie ook komend seizoen geen potten kunnen breken.

We zullen met Vejinovic, Van der Heijden, Bilal, Elia en Kramer over een aantal maanden het nieuwe seizoen ingaan. Ik heb niet de illusie dat het beter zal worden.

Ik merk dat ik ook feller (meer uitgesproken) word in m'n post. Negatiever ook. Het is een stuk "frustratie" omdat we allemaal kunnen zien dat de kloof met ajax en p$v alleen maar groter word. We staan alweer + 20 punten achter. Ik heb niet de illusie dat we de komende seizoenen nog een rol van betekenis zullen spelen wat betreft het kampioenschap. Helaas.

Voorlopig niet meer kopen en meer $$ (nieuw trainingscomplex oa) naar de Jeugdopleiding. Kopen heeft geen zin in de prijscategorie waarin Feyenoord zoekt.

18-03-2016 18:19

Jezuss +0

Ben nu een jaar of 35 / 40 met veel plezier naar Feijenoord gegaan ook in de hele slechte tijden (HCS) maar vind er tegenwoordig echt geen reet meer aan Zit mezelf aan van alles en nogwat te irriteren voel mezelf ook niet meer welkom
Vroeger stonden ze de mensen met een lasso naar binnen te trekken
Tegenwoordig word je er met de lange lat uitgeslagen
Nee gudde heeft het voor elkaar
Mijn zien ze niet meer

18-03-2016 18:46

tussenjaar +6205

Roep ik al langer. 12 clubs en 32 wedstrijden

17-03-2016 20:26

FR op S +20

Dat klopt niet?

18-03-2016 06:57

LordImmers1908 +0

Dat klopt wel.
11 tegenstanders, uit en thuis = 22 wedstrijden
Vervolgens word de competitie in 2 gedeeld (2x6) en speel je dus tegen 5 tegenstanders uit en thuis = 10 wedstrijden
10+22=32

18-03-2016 10:03

feyenoord0416 +1

Waarom moet de eredivisie kleiner om aansluiting in europa te vinden? Toch alleen maar minder wedstrijden voor talenten om zich te ontwikkelen?

17-03-2016 20:25

faab +1093

Van zwakke tegenstand word je niet beter. Sterkere competitie word je als team ook sterker en zou je wellicht in Europa wat kunnen betekenen

17-03-2016 20:31

FR_Joel +2833

Ik zou Rutten echt graag als assistent van Google zien

17-03-2016 20:23

FR_Joel +2833

Gio natuurlijk

17-03-2016 20:24

Dreeke +2

Onder Rutte gaat NL naar de kloten....!!
Onder Rutten ging feyenoord in 2015 naar de kloten !!!

Er is iets goed mis met die naam.....

17-03-2016 20:16

opbokken +16

De naam Dreeke trekt anders ook geen volle zalen. Wij gapen om die naam in Rotterdam en omstreken.

17-03-2016 21:45

SinjiOno +12

Ik ben geen rutte fan geworden dat gekloot met Vilhena en JPB.

Topsportklimaat betekent allemaal midelmaat kopen Bilal, Toornstra nee Fred fijn dat je fan bent , dat wel.

17-03-2016 20:12

Truusxx +702

Ik ben benieuwd of Ruttens stelling "het ontbreken" van een topsportklimaat niet juist voortkwam uit het aantrekken van dergelijke transfers. De coach lijkt hier bij Feyenoord niet écht een vinger in de pap te mogen hebben wat betreft selectief aantrekken van bepaalde spelers.

18-03-2016 01:43

SinjiOno +12

De aankopen die gedaan zijn waren op voorspraak van Fred alleen toen ie Chery wilde kreeg hij een nee

18-03-2016 07:46

nlx78 +1758

"Het moet gewoon kleiner, met veertien of twaalf clubs."

Alsjeblieft niet zeg. En dan zeker net als in Schotland 4 keer per seizoen tegen dezelfde. Dan zie ik nog liever dat plan van een Benelux League of dat plan met de beste van Schotland, Scandinavia, Nederland en Belgie.

17-03-2016 20:10

Rjvdbrug +13

Uitwedstrijden naar Noorwegen... Ideaal

17-03-2016 20:18

WillemvanHanegem21 +1

is veels te hard aangepakt.. ook door mij

17-03-2016 19:57

ericfeduzzi +2

Nee. Ik vind van niet. Ik vind 'm een waardeloze hoofdcoach. Dat zei ik toen en ik blijf erbij.
IK hoop dat Gio een stap terug doet want die is er echt niet klaar voor en dat we een HAALBARE trainer kunnen binnenslepen.

Een Ron Jans of Henk Fraser. Maar Jans lijkt me een prima optie: die wint nog weleens een prijs en heeft zat ervaring.

18-03-2016 00:24

Maradona +0

nog bedankt voor het niet binnenhalen van ziyech

17-03-2016 19:55

WillemvanHanegem21 +1

dat was een heel groot fout

17-03-2016 20:09

Jezuss +0

Die had bij ons ook mislukt

17-03-2016 20:34

chackie20 +0

erg sympathiek!
Ook een goede trainer alleen geen uitstraling helaas

17-03-2016 19:54

Harryrotterdammert +8

Had deze man graag zien aanblijven als assistent.

17-03-2016 19:52

FrNiels2012 +8

Beginnende trainers maken nu eenmaal fouten. Wanneer is Fledje eigenlijk begonnen?

17-03-2016 19:51

ChristianY10 +0

dankzij hem hadden we zo'n prachtig europees seizoen. Rome man man wat een feest was dat

17-03-2016 19:51

FrNiels2012 +8

Zou een topassistent zijn voor een grote club, maar is gewoon geen hoofdtrainer.

17-03-2016 19:52

LaChouffeke +2

Maar ook dankzij Fred wisten we ons niet te plaatsen voor een volgend Europees avontuur.

17-03-2016 19:56

Bal-Bal +5064

Koeman ook niet. Fred wel dat is een feit. En ow wat lang geleden dat we eerste werden in een poule. Thuis winnen van luik en daarna reijka thuis sevilla thuis en uit bij luik zonder tegengoal....

17-03-2016 22:14

Maradona +0

nou wat een feest pftttttttttttttttt

17-03-2016 19:57

nlx78 +1758

Sevilla vond ik mooier, die 2-0.

17-03-2016 20:11

nlx78 +1758

Sevilla vond ik mooier, die 2-0

17-03-2016 20:12

BrianS010 +0

Speelde imo het beste voetbal van de laatste jaren. Paste kwa uitstraling alleen niet bij Feyenoord helaas. Als veldtrainer vind ik hem 1 van de beste in NL.

17-03-2016 19:45

FrNiels2012 +8

Zou een topassistent zijn voor een grote club, maar is gewoon geen hoofdtrainer

17-03-2016 19:52

maurowestland +0

Niets mis met Rutten, hij leidde ons door de groepsfase van de Europa League en hij liet de ploeg goed voetbal spelen, met toch beperkt materiaal

17-03-2016 19:44

FrNiels2012 +8

Nou nou, niets mis? We hebben een poosje aardig gevoetbald, maar bij lange na niet het hele seizoen hoor.

17-03-2016 19:53

maurowestland +0

Iedere trainer maakt fouten

17-03-2016 20:35

FrNiels2012 +8

Onder hem werden we wel vierde en misten we Europees voetbal. Ook veel slechte wedstrijden gespeeld. Krijgt van mij geen voldoende.

17-03-2016 21:32

maurowestland +0

Krijgt Gio van jou dan ook een onvoldoende, want onder hem hebben we ook veel hele slechte wedstrijden gespeeld

17-03-2016 21:52

FrNiels2012 +8

Gio krijgt van mij zeker nog geen voldoende. Maar hij zit er nog, dus dat kan nog veranderen. Onder Rutteb hebben we een kwart van het seizoen goed gespeeld, een kwart redelijk en bij elkaar de helft slecht. De resultaten waren nooit overweldigend, behalve in de Europa League.

Onder Gio hebben we in vergelijking nog vrijwel nooit goed gespeeld, maar zijn de resultaten gemiddeld genomen wel beter. We hebben langer mee gedaan om het kampioenschap (1 seizoenshelft), maar nog steeds veel te kort. De ongelofelijk slechte reeks zullen we nooit vergeten, maar als we 3e worden en de beker winnen zal hij denk ik krap een 5,5 krijgen voor dit seizoen.

17-03-2016 22:11

ericfeduzzi +2

Zat mis met Rutten. Een hele matige hoofdcoach. Die EL verandert er wat mij betreft niets aan.

18-03-2016 00:26

FrNiels2012 +8

Niets vind ik dan ook weer niet helemaal eerlijk.

18-03-2016 01:22

ericfeduzzi +2

Nou, okay dan: het overwinteren was leuk en een goede prestatie.

Maar ik vind 'm echt totaal ongeschikt als hoofdcoach bij een grote club.

18-03-2016 01:24

Truusxx +702

Ben jij een fervent Ruttehater?

18-03-2016 01:46

ericfeduzzi +2

Nee. Ik was zelfs vrij positief toen ie werd aangesteld en dacht dat ie vooral de jonge spelers beter zou kunnen maken. JPB, Vilhena, Achahbar... het verhaal is bekend.

Ik vind het een zeer zwakke hoofdcoach. En ja: als je hoofdcoach word van een club als Feyenoord dan word je beoordeeld.

Van Bronckhorst heeft er overigens ook een potje van gemaakt. Of mag je dit niet zeggen omdat ie een beginnende coach is?

Mijn kritiek heeft niets met "haat" te maken maar met realisme. Of Rutten "aardig" is of Gio een "Feyenoorder" interesseert me geen reet. Ik beoordeel hen op hun functioneren en resultaten.

En dat jij dit "haat" noemt, het zij zo ;-)

18-03-2016 01:58

Truusxx +702

Ik ben het er helemaal mee eens verder. Over Gio en Rutten enzo. Raymond Verheijen vind ik nogal een zak, voor zover ik dat mag vinden. Rutten vind ik inderdaad aardig dus misschien nam ik het daarom wel voor hem op. Beetje zwak misschien van mij maar dat is niet anders.

18-03-2016 02:01

ericfeduzzi +2

Ik kan mij prima indenken dat mensen Verheijen een "zak" vinden en niet pruimen. Hij komt ook super zelfvoldaan/arrogant over. 't Is echt een "baasje" (in negatieve zin).

Ik snap dat heel goed want ik had dat ook in het begin. Maar naarmate ik mij meer ging verdiepen in z'n carriere en z'n uitgestreken smoel "uitschakelde" en puur inhoudelijk naar 'm luisterde sloeg wat ie zei wel hout. Dus ja: ik ben inhoudelijk wel iemand die het met 'm eens is.

Ik zal je eerlijk zeggen: ik heb ooit een FB-account gehad en nadat bekend werd dat Rutten de hoofdcoach werd zette ik zelfs een foto van hem als "cover photo" op m'n pagina. Ik was in tegenstelling tot velen vrij positief over de man. En vond 'm zeker sympathiek.

Dit is gewoon omgeslagen, wanneer je niets verwacht ben je blij wanneer er toch iets bereikt word. Ik verwachtte echter veel meer dan Rutten uiteindelijk wist te brengen.

Ik ben teleurgesteld en dat komt er nu, een jaar na dato, behoorlijk uit merk ik ook :-)

Mss ook een beetje zwak van mij maar ja, wat jij al schrijft: het is niet anders ;-)

NB. respect voor het feit dat je open bent en zegt dat je Rutten ook een aardige persoonlijkheid vind. Ik geef toe dat ik nu wel enige aversie naar de man voel. Onze "clash" (*knipoog*) is dus logisch.

18-03-2016 02:09

Truusxx +702

Bedankt voor deze goede en inhoudelijke reactie. Moet me misschien dan toch maar eens gaan verdiepen in wat die kneuter van een Verheijen nou daadwerkelijk zoal roept. (Ten voorbeeld van)

18-03-2016 02:13

FR_jens +9

Rutten erbij als 'ervaren' man en veldtrainer!!!

Wie start een pol?

17-03-2016 19:35

maurowestland +0

Dat is niet eens een slecht idee

17-03-2016 19:40

Dreeke +2

Ik stem NEE

17-03-2016 20:17

FR_jens +9

Onder Rutten speelde we anders wel het beste voetbal van de afgelopen 5 jaar....

17-03-2016 21:10

Dreeke +2

En je ziet wat het bracht....

Rutten is zo'n netnietgoedgenoeg trainer....zijn loopbaan zegt genoeg, overal problemen door tegenvallende resultaten na een stormachtig begin.

17-03-2016 21:15

FR_jens +9

Als hoofdtrainer wel, niet als lid van een technische staf, en dat was net wat ik opperde, toch? Niet roepen als je de feiten niet kent...

18-03-2016 16:10

Dreeke +2

Ik vind dat ie niks toevoegd en dat baseer ik mede op zijn hoofdtrainer zijn.......is dus geen roepen maar gewoon mijn mening (dat die anders is dan de jouwe kan ik niks aan doen)

18-03-2016 17:31

FR_jens +9

Een Hiddink bijvoorbeeld looft hem niet voor niets zo hard als veldtrainer... Resultaten spreken verder ook voor zich.

Maar goed, maakt verder niet uit want het zal toch niet gebeuren.

18-03-2016 17:47

Dreeke +2

Ook dat is een persoonlijke smaak.....en gezien Hiddink ook een pisvee-verleden heeft, vind ik dat ergens wel logisch. (wij van WC-eend.....)

18-03-2016 18:00

ElPanzeFr +21324

Op zich wel een goed idee! Dan ook direct de EL play-offs afschaffen, en de EL ticket bij bekerwinst. Worden we eindelijk eens een beetje serieus genomen internationaal gezien

17-03-2016 19:35

Bal-Bal +5064

El ticket bij bekerwinst is er al. Die rare play offs slaat nergens op. Gewoon je nummer drie een vaste plek geven. Maargoed dat is aan de uefa.

17-03-2016 22:16

NickFR +0

Rutten is een geweldige veldtrainer, hij heeft bewezen een team goed positiespel te kunnen laten spelen. Maar voor een hoofdtrainer voor in ieder geval Feyenoord mist hij net dat stukje waar ik de vinger niet echt op kan leggen; misschien is het wel charisma, of een persoonlijkheid waar spelers tegenopkijken. Voor een provincieclub is hij ideaal, voor een topclub misstaat hij zeker niet als assistent.

17-03-2016 19:34

echtwel +2203

Mooi dat Twente al mee werkt aan die kleinere eredivisie daSS beSLISST winSST

17-03-2016 19:34

JDN1987 +22930

Mee eens! Wat heb je namelijk clubs als Sparta Twente NAC Willem 2 az en Ajax? die clubs kunnen dan gewoon weg ja toch niet dan?

17-03-2016 19:33

Rvdn +0

Hahahahahaha zeker ajax

17-03-2016 19:34

JDN1987 +22930

Gewoon het anti Feyenoorders en Rotterdammers groepje en dan zijn die clubs.

17-03-2016 19:37

Daaff +0

Juist niet...

De Klassieker is prachtig. Als er 2 clubs niet mogen verdwijnen zijn het Feyenoord en 020 wel. De rest van de nederlandse competitie kan in elkaar donderen maar dat zijn de enige 2 die er toe doen

17-03-2016 19:44

JDN1987 +22930

Utrecht en ADO gun ik wel iets meer moet dan wel eerst de beker finale afwachtend hoe dat Utrecht publiek is want anders ga ik daar ook niet meer shoppe! Maar den haag doet veel samen met Rotterdamrn ze hebben in den haag leuke oude winkels in oude style gelaten.

17-03-2016 19:48

FrNiels2012 +8

Oude winkels in oude stijl, das ook altijd mijn voorwaarde voor een Eredivisieclub!

17-03-2016 19:55

JDN1987 +22930

Haha ik kijk ook naar het pakketje er omheen. Hoe zijn de mensen hoe is de stad en hoe is het stadion

17-03-2016 20:07

SupportYourLocals +5

Heel mooi sliske. 14 of 12 clubs slaat dan weer nergens op.

17-03-2016 19:29

maurowestland +0

Hoezo slaat dat nergens op?

17-03-2016 19:41

SupportYourLocals +5

Hoe wil je met zo weinig club een volledige competitie afwerken? En waar moeten die andere clubs opeens heen?

17-03-2016 19:51

maurowestland +0

Een niveau lager. Je voert play offs in, net als in België of hoe ze het in Denemarken doen, je niveau gaat omhoog. Er blijven clubs over in de eredivisie die vaak meer dan 10.000 man op de tribune hebben wat de competitie aantrekkelijker maakt. Daarnaast zijn de play offs om het kampioenschap veel meer topwedstrijden, waardoor de waarde van de TV gelden ook omhoog gaat, dat bedrag hoeft dan ook over minder teams verdeeld te worden.

17-03-2016 20:38

Bal-Bal +5064

Als je per jaar vier keer tegen ajax vier keer tegen psv en vier keer tegen een az in vorm speelt heb je er meer aan dan thuisduels tegen gra cambuur excelsior. Al heeft Feyenoord het daar ook altijd moeilijk mee

17-03-2016 22:18

maurowestland +0

Precies, jij begrijpt het

17-03-2016 22:35

SupportYourLocals +5

Hoe kan je nou zomaar clubs terug zetten naar de JL...lollig idee maar niet realistisch. En dat play off systeem zoals in belgië slaat neegens op vind ik. Al geldt dat ook voor de onze.

17-03-2016 23:04

maurowestland +0

Het play-off syteem in België verschilt heel erg van die van ons. Wij spelen een hele competitie, waarna de nummers 4, 5, 6 en 7 voor het laatst ticket spelen voor de Europa League. In België wordt eerst een hele competitie gespeeld, waarna de punten van de top 6 worden gehalveerd. De top 6 speelt alleen nog tegen elkaar, wat dus een aantal topwedstrijden oplevert en er is veel meer spanning.

17-03-2016 23:12

SupportYourLocals +5

Ik weet hoe het werkt in belgië.

18-03-2016 03:12

anti-trommels +5

Hads Fredsj dsits sseisoen nog wel graag bij onss gesien. Gio iss echts helemaal nikss

17-03-2016 19:29

ericfeduzzi +2

Fred Rutten en Gio van Bronchorst: beiden vrij waardeloze hoofdtrainers.

18-03-2016 00:36

anti-trommels +5

Klopt maar Gio is nog slechter.

18-03-2016 07:09

ericfeduzzi +2

Helaas wel ja. Kan je geen ongelijk geven.

18-03-2016 16:25

Ronald_Koeman +18

Rutten is imo te vroeg ontslagen. Liet goed voetbal zien en Gio had veel van hem kunnen leren

17-03-2016 19:28

El-Fenomeno +9

Rutten liet ons nog wel wat wedstrijden goed voetbal zien. Gio heeft dat nog geen één keer weten te bewerkstelligen.

17-03-2016 19:27

Cluip +5843

1e helft uit tegen Hoerenveen opzich wel

18-03-2016 01:52

anti-trommels +5

Het einde van vorig seizoen liep voor Fred met een slisser af.

17-03-2016 19:25

dave010 +1

Je kan een hoop zeggen over fredje, maar ik heb onder hem het mooiste voetbal van de afgelopen jaren gezien. Ajax thuis bijvoorbeeld wat een wedstrijd was dat zeg. En dan toch verliezen....

17-03-2016 19:24

anti-trommels +5

Had hem liever gezien dan Gio...

17-03-2016 19:26

Jamcarter +3

Kwam omdat we een stabiele elftal hadden en Lex niet op 10 stond! Eigen jeugd wist precies wat ze moesten doen.

17-03-2016 19:30

dave010 +1

Lex stond heel het seizoen gewoon op 10 toch?

17-03-2016 20:26

Jamcarter +3

Tegen ajax toen thuis niet.

17-03-2016 20:36

dave010 +1

Oke maar ik doelde niet alleen op die wedstrijd, toch meer wedstrijden gezien met echt goed dominant voetbal?

17-03-2016 20:46

Bal-Bal +5064

Na de slechte start en drie thuis op rij verliezen. Kwam er een fase van 10 duels waarin het super liep met weinig tegengoals. Het werd echt goed. Combinatie acties goals. Zelfs europees de laatste drie duels zonder tegen goal in de poule en gwn eerste worden. En onderling resultaat van alle drie gewoon winst.

17-03-2016 22:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties