Kuyt: ''Anderen nog blijer met mijn goals''

Kuyt: ''Anderen nog blijer met mijn goals''

Dirk Kuyt heeft het voorlopig nog druk zo aan het einde van het seizoen. De oud-voetballer organiseerde afgelopen week een 'Kampioenendag' met zijn Foundation voor 600 sporters met een beperking. De aanvaller beseft dan ook nog niet dat hij gestopt is met profvoetbal.

''Dat komt ook door de festiviteiten van de afgelopen tijd en de mensen iedere dag op me af stappen om hun vreugde te tonen. Ik denk dat dat pas komt als ik terug ben van vakantie. Tot dusverre is mijn dagbesteding niet anders. Wat ik nu doe, heb ik altijd gedaan aan het einde van een seizoen'', aldus Kuyt tegenover Metro.

''Ik dacht dat ik blij was met die goals, maar de afgelopen dagen ben ik erachter gekomen dat anderen er nog blijer mee zijn dan ik'', vervolgt hij. ''Na de zomer meld ik me bij Martin van Geel. Ik ga een jaartje met hem meelopen, veel leren en kijken wat bij me past. Misschien komen we erachter dat die functie mij niet ligt, maar ik blijf hoe dan ook betrokken bij Feyenoord, want dat is mijn club.''

Lees meer over
Dirk Kuyt
Plaats reactie
666

Zeeuw73 +0

Dirk, je scoorde zo snel dat ik eigenlijk alleen de bal in het doel zag vliegen. Zat amper en moest gelijk al springen. En dacht, denk niet alleen, dat we droomden!
Bedankt Dirk!!!

07-06-2017 23:19

opbokken +16

Dirkie ik word nog steeds elke morgen met een grote glimlach wakker a mattie.

05-06-2017 22:24

goldenguidetti +2

Het gerucht gaat dat die nog steeds rondgereden wordt terwijl die uit het dak hangt met de schaal omhoog

05-06-2017 20:51

RemcoFR +26796

Ik den dat hij ook een persoon is die erg belangrijk kan zijn binnen de club. Om sponsors/spelers binnen kan halen.

05-06-2017 18:56

Toddemij +911

Ik denk dat Kuyt het beste tot zijn recht komt op trainers/begeleidingsvlak. Beleidsbeslissingen en aankopen zie ik hem niet doen. Geen man van knopen doorhakken maar wel van contacten en advies.

05-06-2017 16:37

Robert79 +71

Wat jij zegt, denk ik ook. Naast het trainersvak denk ik dat hij ook jeugdspelers een hoop dingen kan bijbrengen wat topsport inhoud. Zoals inzet, keuzes maken, etc.

05-06-2017 18:37

oud_hagenees +3

Prima Dirk, nogmaals bedankt voor alles.
Onvergetelijke momenten. Alsof ik gisteren nog in de Kuip zat.

05-06-2017 15:36

nlx78 +1758

Kuyt mag van mijn part deze zomer al wat vrienden of oud coaches van hem oproepen of ze niet nog iemand kennen die hier even een jaartje willen meehelpen om de tweede titel op rij in de wacht te slepen

05-06-2017 15:08

nlx78 +1758

Ohja, ik zet 1000 euro in dat wij voor 2025 onze tweede ster hebben.

05-06-2017 15:09

Digidre +19

Mwoa 5 uit 7 ...
Je hoort mij niet mopperen

05-06-2017 15:36

nlx78 +1758

:D Ik hoop het zo. Gewoon volgend jaar weer een flitsende start en gaan! Neusjes en lampjes zoeken maar uit wie er tweede wordt. Las elke keer die reacties van: 1 keer in de 18 jaar mogen ze wel winnen. Feyenoord van 2005 is niet het Feyenoord van nu met genoeg geld om weer mee te kunnen doen.

05-06-2017 16:18

gabelerus12 +163

Nou ik hoop met je mee maar realistisch is dat niet als je kijkt naar ons budget vergeleken met dat van ajax en psv. Hopelijk dat het nieuwe stadion die verhoudingen minder scheef trekt

05-06-2017 16:23

nlx78 +1758

Jawel. Al deden we het ook naar behoren onder Koeman met een 4e, 5e en geloof zelfs 6e budget toen hij begon. Centjes bijschrijven, niet te gek doen deze zomer. Goed presteren en een buffer opbouwen. Nog meer inkomsten in 2021. Liever nog even op kleine voet leven dan te veel uitgeven.

05-06-2017 16:27

gabelerus12 +163

Hmmm. Centjes bij elkaar houden maakt beter presteren dan clubs die meer geld hebben en dat ook uitgeven nog een tandje moeilijker. Je zult echt wel versterkingen moeten doen hoor, kwaliteit in de breedte was drie keer niks. Dat kan niet mog een jaar lang zo gaan

05-06-2017 19:08

nlx78 +1758

Oh dat wel. Maar geen rare aankopen zoals AJax (Ja, die hebben een volle rekening) aan een NEres die zich eerst nog een half jaar moet bewijzen.

05-06-2017 20:03

gabelerus12 +163

Denk toch echt dat jij de enige bent die denkt dat er volgend jaar succes mogelijk is zonder geld uit te geven aan nieuwe spelers

05-06-2017 20:32

nlx78 +1758

Nee, Berghuis afkopen, linksback halen, Van Persie salaris betalen en nog 1 of 2 aankopen zoals Amrabat. Ik bedoelde geen gekke dingen doen zoals in halverwege 2000 om spelers voor de Champions League te halen en te overleven. Dat heeft ons in de schulden gehopeln. Dus geen 15 miljoen uitgeven aan een Braziliaan als Neres die wellicht goed kan voetballen maar eerst moet leren om te kunnen spelen bij maar 20 graden celsius.

05-06-2017 20:37

nlx78 +1758

GEwoon goed inkopen nu. 3 of 4 spelers max. De rest blijft. Van Beek wellicht ook weer terug dan om achter de hand te hebben.

05-06-2017 20:39

gabelerus12 +163

Dan ben ik het wel met je eens

06-06-2017 07:26

nlx78 +1758

Ik ook met jou eens :)

06-06-2017 10:08

Blanke +5

Oftopic Khad net caitlyn jenner gegoogled om te kijken over wie iedereen het steeds nou heeft.


NIET DOEN KAMERADEN wat een gedrocht

05-06-2017 14:17

Scheveningert +1603

Het is 2017 he, dit had je allang kunnen weten

05-06-2017 14:24

Blanke +5

Ik ben blij dat ik genoeg hooi op mn vork heb dat ik irrelevante zaken als caitlyn jenner kan laten wachten

05-06-2017 14:37

nlx78 +1758

Geen idee waar je die naam voorbij hebt zien komen, jij bent de enige in dit topic.

05-06-2017 15:15

JDJ +17950

Laten we vragen of Van Hooijdonk nog leuke spelers weet voor Feyenoord. Kunnen we die ook gelijk afstrepen.

05-06-2017 15:21

Steven_Seagal +27830

lekker man af en toe een vrouwelijke pik (is niet gay)

05-06-2017 15:41

Blanke +5

Mn vriendin heeft me een jaar lang gehersenspoelt en het is r gelukt mijn mannelijkheid afhandig te maken. Ze heeft me dronken gevoerd en me liggen vernielen met haar voorbinddildo. Ze zei dat t maar even pijn zou doen, maar ik liep rond als klokkenluider quasimodo. Het was niet fijn en t kostte me 4 dagen om mn lul weer overeind te krijgen

05-06-2017 18:18

Steven_Seagal +27830

Oei zal oppassen, dankjewel

05-06-2017 19:03

Rashaan_is_aan +3

OT: hoop dat Dirk vandaag niet vergeten is de Schaal weer 2x uit te laten

05-06-2017 14:15

koosvanduijn +284531

Offtopic: het filmpje Adem in, Adem Zuid... kippenvel hoor....

05-06-2017 14:13

Scheveningert +1603

Je stream loopt achter

05-06-2017 14:25

koosvanduijn +284531

Hoe bedoel je

05-06-2017 15:43

Patience +1

Prachtig he. Luister deze vaak terug

05-06-2017 16:15

gabelerus12 +163

Beetje overdreven vond ik dat hoor. Zo'n vent met die stem die die ook opzet bah beetje gay is dat

05-06-2017 16:24

koosvanduijn +284531

Hij praat idd wat eentonig

05-06-2017 16:33

gabelerus12 +163

Dat vind ik nog heel zacht uitgedrukt

05-06-2017 19:09

Sjorszzz +2

Geweldige vent, zo blij dat het een Feyenoorder is en blijft. Mentaliteit en de medemens staan heel hoog in zijn vaandel.

05-06-2017 13:16

wirie010 +1814

Als hij nou eens begint met nelom naar turkije brengen en Vejinovic naar Utrecht ofzo.

05-06-2017 12:35

Steedsmeer +0

best apart dat die bosz na 1 seizoen tweede en EL finale naar dortmund kan en onze coach word nergens genoemd

05-06-2017 12:28

Renzo +1078

Laatst geruchten toch, over Gio naar barca en ook Dortmund.

05-06-2017 12:39

Diongouda +36050

Mooi toch. In 020 zijn ze er ziek van. Hij heeft een mooie styl van voetballen voor zn teams. Dit zal in 020 niet goed vallen. Kunnen weer opnieuw binnen. En tjsaa finale EL dan val je als trainer al gauw op. Hijs dus ook gauw weg:)

05-06-2017 12:43

Wietse +24029

Ik vind het sowieso apart dat er gedaan wordt alsof de prestaties van Bosz knapper zijn dan die van Gio. Vooral als je ook kijkt naar de E.L. tegenstanders van 020. Vind ik de lastigste tegenstanders van het toernooi toch Man U en Fener.

Bovendien wordt net gedaan alsof Bosz het voetbal bij 020 opnieuw heeft uitgevonden. Volgens mij was de Boer juist diegene die 4 keer op rij kampioen was en dat zijn spel alleen in het laatste jaar niet voetballend genoeg was.

Gio laat dit Feyenoord geweldig teamvoetbal zien. Vind ik net zo knap als, dan wel knapper dan, het technische voetbal wat 020 laat zien.

De keuzes die Bosz heeft gemaakt op bepaalde plaatsen en het aantrekken van bepaalde spelers vind ik ook niet goed. Tete en Riedewald op de bank, maar wel spelen met Sinkgraven en Viergever? Bazoer geen kansen meer geven op het middenveld en bovendien rendeert de voorhoede veel te weinig.

05-06-2017 13:32

Spijksupporter +6550

Hoe vervelend dan ook zijn onze gesnavelde vrinden wel het best voetballende team na de winterstop.
Een duidelijk herkenbare aanvallende stijl die ook resultaten opleveren .
Ale\s pb blijft en ze bouwen hier op door met enkele versterkingen zijn ze volgend jaar weer de grote kanshebber voor de titel.
Feyenoord moet nog maar vervangers vinden voor Kuijt en Elia en hopen dat er verder geen belangrijke spelers weggaan/wegvallen.
Klinkt misschien wat pessimistisch maar volgens mij wel de realiteit.

05-06-2017 13:38

rbn_ +160

Talent en potentie is leuk maar heeft ook grote nadelen. Iedereen ziet dat De Ligt talent heeft maar een tweede seizoen is vaak lastiger dan een eerste seizoen. Denk aan druk, de tegenstanders kennen je kwaliteiten maar ook zwakheden. Laat juist Sanchez en De Ligt beide een eerste seizoen hebben gehad, ik verwacht een minder tweede seizoen.

Klaassen zal ongetwijfeld vertrekken en hij nam het elftal regelmatig op sleeptouw. Schone wordt ook alsmaar minder. Ze willen het opvangen met jeugd maar dat brengt wisselvallige resultaten met zich mee.

05-06-2017 13:54

Frankster +20957

Alleen zullen er veel spelers vertrekken bij de gesnavelde dieren

05-06-2017 15:45

BBMarco +497

Ik ga er anuit dat komend jaar bilal zijn jaar gaat worden en dat is niet alleen op hoop gebaseerd, dus heb je een vervanger voor bilal nodig en die loopt in de jeugd rond.

:)

06-06-2017 18:42

rbn_ +160

Vind ik niet apart. Bosz heeft een filosofie waar hij zich al jaren aan vast houdt. Of het nou Heracles, Vitesse of Ajax is. Dat ligt in de smaak bij clubs als Dortmund.

Ik denk dat Gio heel goed met vedettes overweg zou kunnen zoals Zidane bij Real Madrid. Gio blijft rustig en houdt iedereen in bedwang. Bij problemen zoals tijdens het seizoen met Kramer weet hij goed op te lossen.

05-06-2017 13:46

SupportYourLocals +5

Mooi. Iedereen lekker behouden en zij kunnen weer opnieuw beginnen.

05-06-2017 15:09

Digidre +19

Hij was vorig seizoen ook al snel weg bij Maccabi Tel Aviv (als ik het goed heb). Ik weet wel dat ze daar best de pest in hadden.

Het begint een patroon te worden.

05-06-2017 15:40

Fakkelteit +10

Ado uit El Ahmadi
Heracles uit El Ahmadi
Nec uit Michiel Kramer
Utrecht uit Michiel Kramer
Heerenveen uit Vilhena

Zoveel belangrijke goals dit seizoen, wat een stress haha

05-06-2017 11:42

Fakkelteit +10

Botteghin tegen psv

05-06-2017 11:43

RobinLandman +2002

Redding Jones 93e min tegen PSV

05-06-2017 11:44

Rotterdam1983 +5762

Berghuis 2x tegen Pec Zwolle

05-06-2017 11:47

fasjiman +407

doellijn technologie

05-06-2017 12:38

Barthez +940

Locadia mooiste van het seizoen

05-06-2017 12:43

Fakkelteit +10

Vond die van pogba anders ook heel mooi, iets met karma

05-06-2017 13:10

Frankster +20957

Die van Mattias Pogba?

05-06-2017 15:46

Fakkelteit +10

Dat was ellende, moet wel toegeven dat het een mooie voorzet was en een goede kopbal

05-06-2017 16:47

trombo303 +2

Allemaal uitwedstrijden

05-06-2017 13:36

KoningElAhmadi8 +1768

Kuyt ajaks thuis

05-06-2017 14:10

Patience +1

Toornstra thuis tegen Willem II, anders 0-0 gebleven

05-06-2017 16:18

DV-FR1908 +628

Botteghin uit bij Twente.

06-06-2017 00:02

Dommeloempia1 +19792

Nou zit annet van geel komend seizoen tussen dirk en martin in

05-06-2017 11:42

ReturnoftheMac +26239

Standbeeld voor deze man.

05-06-2017 10:55

IJzerenKees +129646

hij moet wel wat meer "een lul" worden want met alleen pappen en nat houden kom je er niet als td

05-06-2017 10:52

sven2111 +10

Ik denk dat je Kuyt in dat geval wel wat onderschat qua "lul-zijn".
In interviews heeft hij wel een beetje de dominee uitstraling, maar ik denk dat hij achter de schermen echt keihard is.

Ze zeiden ook in die documentaire 2 jaar geleden van "Kuyt terug op Zuid" dat hij zou ingrijpen als iets niet naar zijn zin was.

05-06-2017 11:37

SupportYourLocals +5

Kuyt kan een prima lul zijn. Kuyt kan alles.

05-06-2017 15:13

Bartje +951

Wat een prachtvent.

05-06-2017 10:35

akround +1571

https://decorrespondent.nl/6680/waarom-oranje-geen-wk-voetbal-wint-het-gaat-al-mis-bij-het-jeugdvoetbal/570055488640-2c339b77

Leuk artikel

05-06-2017 10:33

Bartje +951

Interessant inderdaad. :)

05-06-2017 10:43

Vedetterut +249

Precies. Allemaal leuk en aardig die biljartlakens en geweldige trainingsfaciliteiten die elke club zo nodig moet hebben, maar daar word je techniek niet beter van. Het aannemen en snel doorspelen leer je juist veel beter op de kutvelden met allerlei gaten of zandvlaktes erin. Dan komen de echt goede voetballers bovendrijven.

05-06-2017 12:20

Vedetterut +249

En in andere landen zoals Duitsland en Spanje denken ze in de jeugd wel alleen maar aan de ontwikkeling? Daar zullen de teams ook wel gewoon gefocust zijn op resultaat hoor, ik kan mij niet voorstellen dat dat in ook maar één land anders is. Ranglijsten afschaffen vind ik daarom ook een heel slecht idee. Dan haal je het hele competitie-element weg, waardoor de spelers niet leren hoe het is om onder enige druk of spanning te spelen. Daarnaast, op basis waarvan verdien jij het dan om in de hoogste klasse te spelen en niet in een lagere klasse? Zo ontstaan er oneerlijke competities die niet evenredig naar niveau verdeeld zijn, dat gaat ook ten koste van de ontwikkeling. Verder zijn het vooral open deuren zoals definieer een coach. Net alsof er met een blinddoek op een lijst coaches iemand wordt uitgekozen.

Enkel het idee van langere contracten zie ik als iets wat echt daadwerkelijk bij kan dragen aan de ontwikkeling.

05-06-2017 10:49

Bartje +951

Ja, maar als je de concurrentieslag met een groter land wilt winnen heb je natuurlijk een mooie voorsprong als jij niet de fouten maakt die de concurrent maakt.

Het weghalen van de ranglijsten gebeurt alleen bij de jongsten. Die hoeven nog niet met druk om te gaan; die moeten alleen beter worden in voetballen.

Met definieer een coach wordt bedoelt dat er duidelijkere en concretere criteria opgesteld moeten worden om te zorgen dat coaches meer "all-round" zijn. Criteriumgerichte selectie zorgt ervoor dat men geen zaken over het hoofd ziet. Het feit dat de schrijver van dit artikel het noemenswaardig vindt, geeft blijkbaar aan dat dat dus niet al gebeurt.

05-06-2017 11:00

Vedetterut +249

Het focussen op ontwikkeling in plaats van resultaat is iets surrealistisch. Dat kan je simpelweg nooit implementeren in je jeugd omdat je ze ook gewoon moet voorbereiden op de senioren en daar gaat het er heel anders aan toe. Er wordt nu al geklaagd dat de Nederlandse jongeren te weinig winnaarsmentaliteit kennen. Als je dat mentale gedeelte helemaal weghaalt, wat blijft er dan nog over? Dan is de stap tussen jeugd en prof nog groter.

Ranglijsten weghalen alleen bij de jongsten inderdaad, maar dat gebeurt al bij de kinderen onder 8 en 9 jaar dus dan is het overbodig om het te benoemen.

Over het punt van scouting is het heel simpel. Het is bijna onmogelijk om de toekomst van een speler over 8 jaar te ontwikkelen. Het logisch dat ze daarom voornamelijk naar de huidige capaciteiten kijken. Daar waar mogelijk wordt er uiteraard ingeschat of ze op mentaal en voetbaltechnisch vlak ook in de toekomst overeind blijven staan. Wat dat betreft is dat ook gewoon een utopie en zal het meer te maken hebben met de algehele kwaliteit van de scouts dan de manier van werken in de scouting. De écht goede scouts hebben dat oog voor talent wel.

Datzelfde geldt voor de trainers. Trainers worden bij de elftallen neergezet die het best bij hun capaciteiten passen. Cor Adriaanse zit al jaren bij de B1, omdat dat criteriumgewijs het team is wat het best bij zijn capaciteiten past. Dat is bij elk elftal zo, daar waar het niet gebeurt zal dat ook meer te maken hebben met het gebrek aan specifieke kwaliteiten van de trainers dan met de selectieprocedure van clubs.
Daarom trapt deze man gewoon allemaal open deuren in, want dit zijn allemaal logische punten die de standaard moeten zijn. Deze psycholoog vergeet ook dat de praktijk simpelweg heel iets anders dan de leuke theorie.

05-06-2017 11:35

rbn_ +160

''want dat is mijn club''

Heerlijk

05-06-2017 10:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties