Clasie baalt: ''Daar ben ik gewoon heel eerlijk in''

Clasie baalt: ''Daar ben ik gewoon heel eerlijk in''

Jordy Clasie heeft zijn vorm nog altijd niet te pakken. De middenvelder heeft sinds zijn komst van Southampton FC nog altijd geen indruk weten te maken met zijn spel. Clasie ontvangt de laatste weken ook steeds meer kritiek. Zelf erkent hij ook dat het beter moet de komende weken.

''Die heb ik nog niet terug,'' vertelt Clasie over zijn vorm. ''Daar ben ik gewoon heel eerlijk in. Je werkt er natuurlijk hard aan op de trainingen, vaak ook na de trainingen. Je hoopt het zo snel mogelijk om te kunnen draaien. Het duurt langer dan gedacht en gehoopt, maar ik hoop dat ik mijn niveau zo snel mogelijk terug kan halen en dat het team dan ook weer gaat draaien.''

Deze week staat de Champions League weer op het programma. Clasie gaat de duels van Ajax en PSV volgen. "Ik ga niet juichen als ze een doelpunt maken, dat zou een beetje gek zijn. Maar als ik thuis ben zal het waarschijnlijk opstaan. Voor het Nederlandse voetbal is het natuurlijk altijd goed," zegt de middenvelder in gesprek met Voetbalprimeur.nl.

Lees meer over
Clasie
Plaats reactie
666

NicoJansen +3244

Komt er wel.

01-10-2018 20:30

jimjack4555 +0

Retorische vraag:Wie is of wie zijn verantwoordelijk voor deze terecht geobserveerde lamlendigheid?

01-10-2018 20:28

WilliSCF +730

Niemand, soms gebeurt dat.

Als het team kwalitatief goed genoeg is valt t alleen minder op

02-10-2018 00:19

PindakaasFR +133

Geen contract geven

01-10-2018 17:56

FR-Arnhem +49985

Het is allemaal zo lamlendig op het veld. Niet alleen bij hem, maar bij acht van de elf.

01-10-2018 17:35

jimjack4555 +0

Because he is such a nice guy perhaps?Not because he is such a convincing player at this moment.Nepotism and feelings of guilt I suppose.

01-10-2018 17:01

LETG +0

Why does Clasie deserve so many chances to play badly?. Why another players are burned when they play a bad game and Clasie not?. Why was Clasie awarded an arm band as second captain?. Why does Feyenoord rent a player with 45 matches played in 3 years?. With this policy no player will be interested in coming to play for Feyenoord.

01-10-2018 16:14

Skeptic +13570

Google Translate?

01-10-2018 16:32

echtwel +2203

Waarom verdient Clasie zoveel kansen om slecht te spelen ?. Waarom worden andere spelers verbrand als ze een slecht spel spelen en Clasie niet? Waarom kreeg Clasie een armband toegewezen als tweede kapitein ?. Waarom huurt Feyenoord een speler met 45 wedstrijden gespeeld in 3 jaar ?. Met dit beleid is geen enkele speler geïnteresseerd in het komen spelen voor Feyenoord

01-10-2018 17:25

LETG +0

What's your point of view?. Did you understand or not?

01-10-2018 20:09

echtwel +2203

Yes I did mate, but Clasie has more credit

01-10-2018 21:04

sander71 +2919

Toen hij bij Feyenoord terug kwam waren zijn woorden^
Ik ben een betere voetballer geworden...
Meer volwassen en sterker aan de bal..
Dat hebben we nog niet gezien...huh huh
Dat zagen ze bij CLUB BRUGGE ook niet.
En bij Southampton ook natuurlijk niet.
Maar het is een jongen van de club, dus haal de verloren zoon maar weer terug..

01-10-2018 15:49

ndroock1 +2443

Clasie moet lekker bij een middenmoter of KKD-topper gaan spelen. Feyenoord had verder moeten zijn, teruggaan naar niveau Clasie is zo'n enorme afgang.

01-10-2018 15:41

RVVC +0

Elia had een jaar nodig om weer terug op niveau te komen, Berghuis was pas na de winterstop weer op niveau. Het is dus niet vreemd dat Clasie nog niet op niveau is. Helaas kan dat nog wel een tijdje duren en tot die tijd speel je dus gewoon met een groot vraagteken op je middenveld.

01-10-2018 15:26

Chamo +1891

Ja alleen zijn we al 8 wedstrijden onderweg en heb je Ayoub nog die wel goed inviel toen hij dat mocht. Toen met Elia bad je alleen Bilal nog erachter maar die was zo slecht,vooral als basispeler dat je toen eigenlijk toch geen echte alternatief had voor Elia

01-10-2018 23:10

baldjkf +2904

Hij is nog niet zo goed als toen hij wegging, lijkt wel alsof hij een beetje bang is geworden. Het valt nog wel mee hoe slecht hij is. Toornstra is degene die werkelijk niets toevoegt.

01-10-2018 14:28

goldenguidetti +2

Vindt hem helemaal niet zo slecht, durft ten minste de bal naar voren te spelen

01-10-2018 14:19

Davidus +188

ach het trieste is dat er vele anderen veel slechter spelen. maar daar hoor je niemand over. Allemaal triest gelul hier.

01-10-2018 18:44

Chamo +1891

Hij durft zich niet eens aanspeelbaar te maken tijdens de opbouw. Viel me laatste wedstrijden op dat hij dan gwn achter een tegenstander gaat schuilen zodat hij de bal niet hoeft te krijgen

01-10-2018 19:15

acost012 +0

Jones 9899 je kan beter niets opschrijven,jij heb de balen verstand van.
Tapia is tien keer beter dan Jordy op dit moment,!!!
En nu Robin van Persie weg valt met de rode kaart is Feyenoord helemaal weg.
Dit Feyenoord wordt niet beter met Gio,te weinig kaliber durf niet spelers op te stellen die het wel kunnen.
Het is janken met de pet op als je spelers,rond zien lopen dat er geen bal van brengt.
Feyenoord op dit moment,verliest van iedere club dat met karakter er op klets!!!
Let op mijn woorden,.....Willem twee wordt een hele zware kluif.

01-10-2018 13:09

FR-negenenzestig +3145

Was in zijn vorige periode een teringlijer op het veld. Zie er niets meer van terug. Loopt maar te sjokken en verovert nul ballen. Ik denk dat ze onder Koeman harder trainde.

01-10-2018 13:05

Jones9899 +10834

Ja Jordy, het moet inderdaad een stuk beter..

Gisteren was een duidelijk seintje van Gio om hem naar de kant te halen voor Yassin dus nog een draak van een wedstrijd spelen en hij is z'n basisplaatsje kwijt want Yassin is eindelijk fit genoeg om 90min uit te spelen waardoor de concurrentie op het middenveld toeneemt.

(Of we moeten met 4de keus Tapia aan komen kakken maar dan speel je bij voorbaat al een verloren wedstrijd want als je zelfs tegen de amateurs van Gemert fout op fout stapelt dan is het toch wel erg gesteld met de speler)

01-10-2018 12:49

ElPanzeFr +21324

Tapia is een goede speler maar we gebruiken hem verkeerd. Tapia is gewoon het ultieme slot op de deur, je moet hem zo min mogelijk verplichten om mee te voetballen of het spel te maken. Dat Tapia bij ons niet uit de verf komt is vooral debet aan onze 'Hollandse ziekte' a.k.a. Cruijff-stijl

01-10-2018 14:21

Chamo +1891

Die seintje kwam alleen een paar weken te laat

01-10-2018 19:16

StandYourGroundAndFight +0

Valt me erg tegen. Een van de dingen waar Clasie het van, en moet hebben is het jagen en drukzetten. Hij lijkt totaal niet gemotiveerd en fit terwijl het juist zo'n bijtertje was. Zal hem misschien goed doen om hem even op de bank te zetten. Heeft momenteel veel te veel krediet. Ik zie graag Ayoub een paar wedstrijden de kans krijgen

01-10-2018 12:43

FR__NIELS +82

RE NA TO TA PI A

01-10-2018 12:38

Jones9899 +10834

Mwahahaha
Wereldgrap!!

Oh, je meent het ook nog?

01-10-2018 12:45

Tweebenig +6

Balbehandeling, sorry

01-10-2018 12:34

Tweebenig +6

Spelers moeten zich afvragen of hun aanwezigheid tijdens de wedstrijd er toe doet? Ik denk dat veel spelers tot de conclusie komen dat dit heel vaak niet het geval is. Ook in de passing. Wat doe je met een bal, wegleggen naar eens ander die het dan oplossen moet. Of ruimte/ diepte/ lucht creëeren. Weinig spelers begrijpen dit. Ook de nabehandeling is minimaal bij onze club.

01-10-2018 12:33

Wessel0180 +2538

Maar dan moet ayoub nog minder fit zijn en nog minder brengen ?

01-10-2018 12:11

SEYVEN +14006

Snap niet hoe hij er na 2 maanden bij Feyenoord nog zo bij kan lopen. Komt erg gemakzuchtig over. Zet hem eens een paar wedstrijden op de bank. Eens zien wat het met zijn intrinsieke motivatie doet.

01-10-2018 11:54

skin +13986

Met zijn intrinsieke motivatie doet dat niks.

01-10-2018 12:10

Chamo +1891

Ook opmerkelijk om heb gelijk reserve aanvoerder te maken. Hij heeft t al druk zat met zichzelf

01-10-2018 19:18

Chamo +1891

Deze moest hieronder

01-10-2018 19:18

Chamo +1891

Is gwn ver van topfit. Niet heel gek als je kijkt naar hoe weinig hij de afgelopen jaren heeft gespeeld. Mensen hadden teveel van hem verwacht.

01-10-2018 19:17

romeo +1

Dan hoor je dus op de bank te zitten

01-10-2018 11:49

tussenjaar +6205

Daar word hij niet beter van

01-10-2018 12:36

Brahma +5257

Met hem in de basis daar wordt Feyenoord niet beter van, niet leuk maar wel de waarheid.

01-10-2018 14:30

tussenjaar +6205

Uiteindelijk wel denk ik. Het is even doorbijten

01-10-2018 15:04

Brahma +5257

Dat begrijp ik juist niet, dat een speler totaal uit vorm, in Feyenoord 1 rustig kan wennen aan het niveau. Zoals Gio zegt hij maakt stapjes? Op die plek moet gewoon een speler staan die er 100% klaar voor is.

01-10-2018 15:32

MKF +7838

Meest domme zet is hem reserve aanvoerder maken. Zal aan het eind van het seizoen niet bepaald meewerken in het onderhandelen van de prijs, mocht Feyenoord Clasie definitief willen overnemen.

01-10-2018 11:47

SEYVEN +14006

Vond ik op zich geen onlogische keuze aan het begin van dit seizoen. Denk dat niemand had verwacht dat hij zo ver terug gezakt was.

01-10-2018 11:55

Chitown-Rivera +15060

Ik vind het toen al onlogisch. Iemand die totaal geflopt is in het buitenland, totaal geen ritme...die maken we reserve aanvoerder. Andere clubs trekken so’n speler niet eens aan maar Feyenoord uiteraard wel. Sentiment aankoop pur sang!

01-10-2018 12:06

Nol +3139

Niet sentiment want in zijn eerste periode bij ons was hij meer dan een uitstekende voetballer. Ik snap best dat ze hopen dat hij zijn oude vorm weer pakt in een vertrouwde omgeving. Dat ze hem reserve aanvoerder maakten snap ik dan weer niet.

01-10-2018 12:12

Chitown-Rivera +15060

Dat klopt Nol. Is zijn eerste periode was hij goed. En in feite is elke aankoop een gok. Maar je kan toch niet verwachten dat iemand zijn oude vorm zo weer oppakt na zijn staat van dienst in het buitenland? Dat vind ik vrij zwak van Feyenoord. Ook belachelijk trouwens dat Gio hem opstelde direct maar zegt dat Ayoub geen goede voorbereiding heeft gehad.... Maar goed, das weer een ander verhaal natuurlijk.

01-10-2018 16:51

MKF +7838

Ook als hij goed was gebleken zou ik het nog geen logische keuze vinden.
Als je hem gelijk zo belangrijk maakt betaal je straks de hoofdsom voor hem.

01-10-2018 13:38

Clasie12 +2432

Zet aub Ayoub erin want Clasie bakt er niks van

01-10-2018 11:17

gwmd1 +4085

Je bent helaas een beperkte voetballer die door zijn onderbreking nooit meer zijn oude niveau zal halen.Dat had van Geel in moeten zien.Andere clubs zien die dingen wel goed en besparen 2x geld op die manier.Wij betaalden veel voor Clasie 1x,en we moeten een vervanger halen van niveau...2x maal geld verspillen dus.

01-10-2018 11:16

gwmd1 +4085

Eigenlijk standaard bij Mvgkut.

01-10-2018 11:18

SEYVEN +14006

Clasie is gehuurd van Southampton

01-10-2018 11:52

jimjack4555 +0

Iedereen herinnert zich het afscheid van Clasie,voordat hij naar Southhampton vertrok.Het was een hyper-emotioneel afscheid.
De emotie speelt bij Clasie m.a.w. een relatief grote rol.Zou het nu niet goed zitten met die emotie?Andere trainer,andere medespelers,ander in beton gegoten systeem?Ontbreekt nu die motiverende klik die er toen wel was?Aan onze toptrainer GVB om dat uit te zoeken zou je zeggen.Heeft GVB daarvoor wel het nodige inlevingsvermogen?Misschien wel.Maar hij zet het niet in,omdat hij nog teveel met zichzelf bezig is.Getuige de potsierlijke grimmassen die hij trekt als hij de camera op zich gericht weet.

01-10-2018 11:14

Kralingen-Crooswijk +800

Geen zorgen joh, je blijft toch wel staan

01-10-2018 11:07

FrOldebroek +265

Ik zou Ayoub gewoon basis zetten. Een veel betere voetballer

01-10-2018 10:24

wimpie63 +0

Jordy, alles komt goed. Je bent een van de betere spelers. kijk naar berghuis WAT EEN DRAMA is dat. dan achterin staan er twee die er echt niks van kunnen. en wat dacht je van toornstra dat is pas echt nivo knudde

01-10-2018 10:13

Brambino +20519

Clasie speelt op dit moment net zo kut als Toornstra en onze centrale verdedigers. Nog wel erger misschien. Daarnaast verstopt ie zich de hele wedstrijd.

01-10-2018 11:14

oe-a-Elia +3

Gelukkig halen wij voetballers op basis van sentiment i.p.v. kwaliteit

01-10-2018 10:03

Reintjuh +5317

oea Elia jij snapt het, jij ben een echte.

01-10-2018 10:54

luc86 +3610

Nee maar Clasie is toch hard achteruit gegaan tov. hoe hij bij ons en Southampton speelde.

De huur is niet slecht bedacht, El Ahmadi en Berghuis zijn ook mislukt in et buitenland, maar wij zitten met een trainer die oneindig vertrouwen heeft in spelers die het keer op keer niet laten zien. Daar zit het probleem.

01-10-2018 11:06

Reintjuh +5317

Ja eens, maar als je geen geld heb houd het op. En de bank is niet sterker dan wat er nu speelt. De boot gemist met Dumpries, Obispo, Matavs en Schuurs. Maar we weten dit al jaren.

01-10-2018 12:38

Brahma +5257

El Ahmadi mislukt in het buitenland? In Engeland heeft híj het goed gedaan hoor.

01-10-2018 14:32

superdave +21862

Zou graag een middenveld zien met Tapia Ayoub en Vilhena.

01-10-2018 09:58

CROOSWIJKER +14721

Wat verwacht je als je een bankzitter van Brugge huurt.

01-10-2018 09:46

Mr-T +1995

Tapia is nu echt niet minder dan clasie. Voordat clasie zijn vorm te pakken heeft zit hij weer in het vliegtuig naar Engeland. Tapia heeft nog restwaarde en is nog jong

01-10-2018 09:46

lexznultien +0

Vond hem gister weer wat beter voetballen,vaak goed aanspeelbaar
Maar dat het beter moet, mag duidelijk zijn
Op v Persie na,mag het bij iedereen wel een stukje beter

01-10-2018 09:42

dennis-zuid +4237

Hij was gister echt helemaaaal niet beter joh. Heb je gezien hoe vaak hij (dom) balverlies leed? Ik ben de tel kwijt geraakt

01-10-2018 09:54

lexznultien +0

Ok,mischien heb ik niet goed gekeken dan,heb ik wel vaker last van in de kuip,met een paar biertjes
Maar vond hem vaak goed aanspeelbaar
Ik heb vertrouwen in Clasie,iets met roze bril dan waarschijnlijk

01-10-2018 10:02

Feyenoord_West +0

Ik vind dat op het middenveld Vilhena sowieso moet blijven staan. Maar dat Ayoub op de bank zit is gwn te gek voor woorden natuurlijk...mits hij wel zn vorm te pakken heeft

01-10-2018 09:33

ph4ge +1874

Clasie is een held vanwege zn eerste periode, maar het is gewoon slecht beleid dat je met Ayoub en Tapia 2 prima spelers hebt op zijn positie, die nog kunnen groeien en restwaarde hebben, en dat die nu uit de basis worden gehouden door een speler die nooit iets op gaat leveren. Ambrabat zn transfer staat er volgens mij los van, volgens mij waren ze bij Feyenoord sowieso al op hem uitgekeken.

01-10-2018 09:13

Rayan2007 +1

Een voetballer die zn draai nog niet heeft gevonden hoort niet in de basis te staan voor zover ik weet

01-10-2018 09:12

skin +13986

Even heel hard maar eerlijk: Hem terughalen was uberhaupt al slecht beleid. We hadden al een bomvol middenveld en dan huur je een Clasie die niet in vorm is en verkoop je je contractspelers met verlies.

01-10-2018 09:00

klick44 +18103

Hij kwam pas toen amrabat weg leek te gaan. Heeft gewoon tot winterstop nodig verwacht ik

01-10-2018 09:04

badeend +7728

Nee amrabat ging weg toen clasie kwam. Of dat het amrabat duidelijk werd dat clasie kwam en hij weer geduld moest hebben.

01-10-2018 09:07

skin +13986

Amrabat ging daarna pas weg ja.

01-10-2018 09:09

Tedje +836

Clasie kwam op 25 juli, Amrabat ging pas op 24 augustus

01-10-2018 10:10

Mennerfr +0

Zoveel slechter was Amrabat eigenlijk niet... en met die leeftijd ook nog potentie, maargoed. Hij koos de makkelijke weg en verhuisde weer van werkgever.
Clasie is zeker niet lekker bezig.

01-10-2018 09:26

klick44 +18103

bij brugge nauwelijks gespeeld

01-10-2018 14:41

oe-a-Elia +3

Ja maar ''voor zo'n jongen moet de deur altijd open staan'

01-10-2018 10:06

BlankeVla +7857

"Voor het Nederlandse voetbal" kan ik ook gewoon niet meer horen. Het is niks en het wordt nooit meer wat. Dus het maakt geen fuck uit wat er gebeurt.

01-10-2018 08:53

Gers +12865

Psv en ajax moeten hard onderuit gaan met veel blessures. Datt is pas goed voor het nederlands voetbal .... anders wordt verschil met de rest en dan natuurlijk voornamelijk ons te groot;-)

01-10-2018 09:25

marcel achterhof +82

Ik denk dat het helemaal niet meer terug komt, ongelooflijk dar ie nog in de basis mag starten

01-10-2018 08:53

Meesfeye +8

Helemaal mee eens Marcel

01-10-2018 09:17

Chitown-Rivera +15060

Die gaat er ook niet meer uit. Gio houd niet van veranderingen

01-10-2018 12:05

beppie172 +65704

Voetbalprimeur moet het uiteraard weer over Ajax hebben. Kunnen ze er een suggestief kopje bovenzetten en hebben ze weer een 'nieuwsitem'.

01-10-2018 08:46

Dylan456 +69

Als hij zijn vorm niet heeft, dan zet je daar ayoub neer lijkt me. Die valt (meestal) prima in. Dan geef je hem de kans. Voor clasie extra motivatie om het beter te gaan doen

01-10-2018 08:40

ElPanzeFr +21324

Stuur die jongen gewoon terug en zet Tapia daar neer. Zeker als je met Van Persie en Jørgensen gaat spelen kan je niet zo'n verdedigend onzekere factor als Clasie gebruiken

01-10-2018 08:29

Davidus +188

Man zeik niet, Berghuis en Toornstra raken al het gehele seizoen geen bal goed en dan gaan we lopen zeiken over Clasie. Wat een onzin!! En dan heeft Larsson laatste 2 wedstrijden eindelijk weer iets verbetering laten zien en die staat er plots niet meer in. >Net al Bijljow, leek mij ook niet de slechtste keeper maar ook die wordt gewoon gepasseerd terwijl Toornstra en Berghuis week na week maar weer in de basis staan. Geen touw aan vast te knopen, al 3 jaar lang, bij Gio.

01-10-2018 08:27

marconmgn +51644

Bijlow is geblesseerd net als Larsson die niet helemaal fit was mafkees.

01-10-2018 08:28

Jamcarter +3

Is best grappig dat Gio spelers nooit passeert als ze uit vorm zijn, zo van ik sta achter mijn keuze en het komt ooit goed.
Net als vorig jaar met Jones..

01-10-2018 08:24

Jamcarter +3

Ja en softie, snapt gewoon niet hoe het allemaal werkt

01-10-2018 09:05

delangemuur +11773

Gast, praat gewoon over jezelf in de eerste persoon

01-10-2018 08:20

Orgullo +7666

Huh? Waar doet hij dat niet?

01-10-2018 08:26

delangemuur +11773

Je werkt er natuurlijk hard aan op de trainingen, vaak ook na de trainingen. Je hoopt het zo snel mogelijk om te kunnen draaien.

01-10-2018 08:30

GijsFR +2546

Geldt praktisch voor ieder interview met iedere voetballer de afgelopen 30 jaar. Lang leve mediatraining

01-10-2018 09:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties