Clasie wil blijven: ''Feyenoord is mijn club''

Clasie wil blijven: ''Feyenoord is mijn club''

Ondanks dat de transfer naar de Premier League niet geworden is wat hij er van gehoopt had, heeft Jordy Clasie geen spijt van de stap die hij in de zomer van 2015 maakte. "Ik ben zelfs wel blij dat ik het heb meegemaakt", aldus Clasie in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Want je moet het wel echt ervaren hebben. Maar er waren genoeg periodes dat ik bij mezelf dacht 'hadden we niet beter dit of hadden we maar dat'. Ja, in die periodes had ik wél twijfels over de stap. Zo eerlijk wil ik wel zijn."

Clasie wilde vorig seizoen dan ook terugkeren naar Feyenoord. Plek was er echter niet voor hem in De Kuip, waardoor hij op huurbasis vertrok naar het Belgische Club Brugge en daar de landstitel veroverde. "Maar in mei was er alweer contact met Feyenoord. Mark Hughes, die inmiddels ook alweer ontslagen is, stond toen nog voor de groep bij Southampton. Hij wilde mij een kans geven en dat waardeerde ik. Maar ik had mijn zinnen al gezet op een terugkeer naar Feyenoord, waarmee de gesprekken gaande waren", zo geeft hij aan. Het duurde alleen lang voor er groen licht was dat ik naar Feyenoord zou gaan. We waren al op trainingskamp in China geweest en het duurde maar en het duurde maar. Twee weken China, dat zag ik helemaal niet zitten. Met lood in mijn schoenen ben ik vervolgens dat vliegtuig in gestapt."

Clasie vervolgt: "Ik moest wel, de onderhandelingen tussen Feyenoord en Southampton verliepen stroef. Toen we later met Southampton in Frankrijk waren, was er eindelijk een akkoord tussen de clubs. Eindelijk. Ik wilde zo graag terug, dat zat al zo lang in mijn hoofd."

In de Eredivisie bloeit de middenvelder weer op. "Dit betekent niet dat ik nooit meer ergens over de grens zal spelen, want je weet nooit hoe een carrière loopt. Ik sta gewoon nog één seizoen onder contract bij Southampton. Feyenoord heeft mij gehuurd. De vraag is wat er straks gaat gebeuren. Ik moet nu zorgen dat ik de Jordy Clasie weer wordt die hier eerder heeft gespeeld. Dan zien we straks in april of mei wel", zegt hij daarover. "Dan zullen we met Southampton gaan praten. Daar ben ik nu niet mee bezig. Maar het zou kunnen dat ik na het seizoen terug moet naar Southampton. Dan zal ik daar vol voor mijn kans moeten gaan. Feyenoord is mijn club, er gaat voor mij weinig boven de Kuip. Maar je hebt nooit de garantie dat je zomaar kunt blijven. Alle partijen moeten daarbij tot elkaar kunnen komen."

Lees meer over
De Kuip trainingskamp Clasie
Plaats reactie
666

facebook +0

Werd er niet gezegt dat Europees voetbal punte kost?

Merk er niks van.

16-12-2018 16:57

facebook +0

Leden van deze site zijden het ook massaal..

17-12-2018 01:10

Coolsingel010 +1

we willen allemaal weleens wat

16-12-2018 13:16

GeurtHilversum +1

Ik denk dat het nu een aantal wedstrijden beter gaat en we glimpjes terugzien van de oude Clasie. Echter blijft het de vraag of het elke week 90 minuten kan vanaf nu, zie hem nog steeds vaak gewisseld worden of geblesseerd uitvallen. Heb wel de hoop dat we hem weer definitief kunnen vastleggen, een Clasie in goede doen is een verrijking voor ons middenveld.

16-12-2018 10:37

wirie010 +1817

Volgens mij baalt ie als een stekker als hij terug moet. Heeft zich goed herpakt.

16-12-2018 02:46

Keke_Kiko +1602

Van mij mag hij eruit. Hij neemt de plek in van 1 van onze spelers. Hij is een huurling. Die moet erin als er blessures zijn of een speler heeft rust nodig. Eigen spelers en eigen jeugd eerst.

16-12-2018 00:15

Fr12gebruiker +2073

al die negatieve reacties hier... als je voetbal inzicht hebt zie je hoe belangrijk Clasie is voor het team. Staat verdedigend altijd goed gepositioneerd en aanvallend altijd de bal vooruit. Niet zoals Vilhena die de bal tussen de verdediging ophaalt, maar vraagt ballen achter zijn tegenstander zodat er al 3 man (van de tegenstander) overgeslagen wordt. Je zag het goed tegen PSV, toen Clasie er uit ging kreeg de Jong super veel ruimte op de 10 positie.

15-12-2018 23:29

hakuna +2068

Wij helpen Southampton door een fitte Clasie af te leveren. Wat krijgen wij er voor terug. Ikvrees helemaal niets. Zet een eigen speler in de basis ipv een huurling. In de 1e seizoenhelft heeft hij maar heel weinig weten te overtuigen.Nu pas begint hij fitter te worden en beter.

15-12-2018 21:59

beppie172 +66531

Als Clasie zegt dat ie alleen naar Feyenoord wil (Feyenoord dat ook wil) dan kan Southampton niks anders doen om te gaan onderhandelen om tot een deal te komen. Jaar later loopt ie anders gratis de deur uit.

16-12-2018 16:54

hakuna +2068

nou zo goed is ie nou ook weer niet

16-12-2018 19:45

FR_Joel +2851

Ik ben van mening dat als je echt een stap wil zetten je Clasie niet in de basis kan hebben. We moeten streven naar een hoger niveau

15-12-2018 21:56

Meekijker +4420

Fantastische gozer Jordy! Ik hoop dat ik nog lang van 'm mag genieten in 't Feyenoord shirt!

15-12-2018 21:30

theodejong +0

Nee klasie , het is onze club, niet de jouwe dat is nr 19 Engeland PL.

15-12-2018 19:33

RotZ +0

Ik vind het ook zijn club.

15-12-2018 21:19

Meekijker +4420

Wat een zure, nare reactie Theo...

15-12-2018 21:27

eefb014 +5516

ik weet niet voor welke baas jij werkt, maar je werkgever heeft er verdomd weinig mee te maken of je een Feyenoorder bent. en waar hij ook werkt in de toekomst, hij is en blijft een Feyenoorder.

15-12-2018 22:15

rood-wit +3788

Dit had iedereen verwacht toen hij vertrok, die kan niet weg uit Rotterdam.....

15-12-2018 19:19

1234567890 +177670

Clasie is gewoon 1 van de 11

15-12-2018 19:14

littlecarmine +0

ja leuk om erby te hebben die klaas maar is wel een man die op zijn dertigste dalijk al veteraan is

15-12-2018 18:56

svw +3

Leuk zo'n glazen bol. Waar heb je die vandaan?

15-12-2018 19:00

theodejong +0

Is het nu al,totaal geen conditie cq loopvermogen.

15-12-2018 19:28

Krav +156

Nooit gehad. Maar gecompenseerd met zijn inzicht en al 2 stappen vooruit denken

15-12-2018 21:07

PindakaasFR +133

Wil je met Clasie blijven spelen dan heb je op de nummer 8 positie een box to box speler nodig met een krankzinnig loopvermogen (zoals Vilhena en El Ahmadi) want anders gaat deze jongen gewoon overlopen worden.

15-12-2018 18:49

Krav +156

Of meerdere mensen die het doordekken zoals clasie ook gewoon snappen

15-12-2018 21:08

daan652 +0

Begint de afgelopen weken steeds beter te spelen en maakt ook veel meer meters dan in het begin.

15-12-2018 17:56

marcel achterhof +82

Hij mag de veters van ahmadi nog niet strikken met clasie ipv ahmadi had je geen eens kampioen geworden, zou bij de concurrentie niet in de basis staan, ahmadi destijds wel , vindt hem als aanvoerder ook waardeloos, kan het elftal niet bij de hand nemen wat ahmadi wel kon, mag van mij weer lekker terug naar southamton op de bank

15-12-2018 17:48

mib2000 +10

Wat een onzin, Clasie met een ander vergelijken. Jij vindt iemand anders beter... Fijn! Er waren wel meer betere spelers. Gaat er om of we nu wat aan hem hebben. Dat is het enige criterium dat zou moeten tellen. Die vergelijking slaat nergens op!

15-12-2018 18:32

Krav +156

Ahum. Volgens mij hebben we alechts1 punt minder dan in het kampioensjaar. En dat in een jaar waar 2 teams veel beter zijn dat toen.

15-12-2018 21:09

marcel achterhof +82

Geen buitencategorie speler zoals iedereen dacht te zien, wel bruikbaar maar ben er niet kapot van, nooit geweest overigens

15-12-2018 17:40

hasil +8

Wat een gelul. Feyenoord heeft nooit een echte buitencategorie speler gehad.

15-12-2018 18:57

eefb014 +5516

zal je de namen uit de jaren 70 besparen. maar ook daarna genoeg spelers van buiten categorie gehad. onno, jon dal thomasson, van persie, gio, pi air, cruz om er een paar te noemen. maar ze zijn spaarzaam inderdaad. en clasie is voor feyenoord een zeer bruikbare speler die je elftal beter laat spelen, ben zeer blij met hem.

15-12-2018 22:21

hasil +8

Dat waren geen buitencategorie spelers. RvP is dat later pas geworden. ook GvB heeft zich later pas verder ontwikkelt. Cruz, Pi-air etc. is subtop.

15-12-2018 23:06

eefb014 +5516

als je met buitencategorie messi en dergelijke bedoeld. heb je gelijk. ik bedoel buitencategorie voor de Nederlandse competitie. dat niveau speelt inderdaad niet bij Feyenoord en zal dat ook nooit doen.

15-12-2018 23:35

sebas1980 +6707

Voegt in mijn ogen niet veel toe en is fysiek niet de betere. Is altijd na een minuut of 70 op en naarmate hij ouder wordt zal dit alleen maar erger worden ben ik bang.

15-12-2018 17:37

paultjebosvelt8 +3

Feyenoord is ook MIJN club maar ik speel ook niet in het 1e. Genoeg middelmaat, we moeten vooruit.

15-12-2018 17:21

Gers +13108

Jaja maar we moeten er as zondag wel 11 opstellen vriend

15-12-2018 19:23

nlx78 +1758

Bij hem moet ik dan vaak aan dat mooie filmpje van Fox Sports denken van een paar jaar terug en hij als onze kleine held, en aanvoerder, daar op het veld lopen. Toen was hij erg betrouwbaar en je ziet dat hij zijn vorm nu ook weer begint te krijgen. Nuttige speler voor ons. Dit filmpje

https://youtu.be/FURjg_PkkBY?t=80

15-12-2018 16:57

Salomon Kalou +4

Buiten het feit dat ik tegenstander was van het aantrekken van Clasie, vind ik dat je er nu vol voor moet gaan. Niet zozeer om zijn prestaties, want dat zie ik nog niet (ik ben ook fan van een ander type speler op 6), maar je hebt nu een seizoen geinvesteerd in hem door weer ritme op te bouwen. Dan kun je er pas over een grotere periode de vruchten van afplukken.

15-12-2018 15:56

luzacovic +1

Heb liever dat Feyenoord zijn fout toegeeft en gewoon doorselecteerd. Dit moet niet de kwaliteit zijn die we nastreven.

15-12-2018 16:02

Salomon Kalou +4

Dat zou het beste zijn, maar gaat met MVG niet gebeuren

15-12-2018 16:23

Btech +1338

Best kans dat southampton dit seizoen degradeerd. En als dan volgend seizoen in de championship spelen dat southampton hem terug gaat eisen.

15-12-2018 15:47

Rotterdammert +6061

Zo zal het inderdaad wel weer lopen. Tapia en Vilhena vertrekken. Clasie wordt vastgelegd, een transfervrije middenvelder wordt toegevoegd, gaat wat geld naar de aflossingen en daar moeten we het dan weer mee doen.

15-12-2018 15:45

luzacovic +1

Pijnlijk he?

15-12-2018 16:02

NicoJansen +3317

Als je deze aanvoerder kan houden moet je dat altijd doen.

15-12-2018 15:27

littlecarmine +0

Snoetje top gozer

15-12-2018 18:57

Obiku-in-de-spits +17085

Clasie moet je altijd aantrekken. Dit is gewoon een eredivisie speler die je meteen basis zet en in deze competitie moeiteloos top3 waardig is (net als Berghuis). Als je kijkt hoeveel poen er doorheen wordt gedraaid aan spelers die het nog moeten laten zien (haps stjuste tapia sinisterra ayoub amrabat) dan kan je beter een paar miljoen uitgeven aan een speler die er meteen staat.
Als je toch voor spelers gaat die het niveau nog moeten aantikken, kan je beter op Varkenoord kijken.

15-12-2018 15:21

Reintjuh +5333

Jerdy Schouten ophalen , kost nu weinig en PSV ligt al op de loer.

15-12-2018 15:21

Obiku-in-de-spits +17085

Fiorentina ook. Dit is wel een interessante speler, maar wel weer een middenvelder

15-12-2018 15:26

Reintjuh +5333

Zekers ik zie in hem een de Bruyne,echt een grote straks. En kost denk ik 5 ton ofzo.

15-12-2018 15:31

littlecarmine +0

wel goed maar de bruyne is wel overdreven

15-12-2018 18:58

Reintjuh +5333

Voor nu nog welja, zit een goeie kop op hoor.

16-12-2018 14:49

skin +14124

Ik vind Clasie een topgozer hoor. Maar vrees wel dat er straks weer een dikke transfersom betaald gaat worden terwijl hij dat niet meer op gaat leveren. Blijf erbij dat het aantrekken van Clasie beleidsmatig een enorme miskleun was.

15-12-2018 14:38

VDVD +20670

Gaat helemaal tegen je beleid in inderdaad. Lastige keuze

15-12-2018 14:39

El-Fenomeno +9

Niet voor iedere transfer heb je in je achterhoofd dat je er winst uit wilt halen. Dat deed je ook niet toen je El Ahmadi terug haalde en van Kuyt en Van Persie wist je ook dat ze hier zouden stoppen.

Clasie speelt de laatste weken erg goed en is een versterking. Hij is heel beter dan een Ayoub, Amrabat of een Tapia dus ik ben blij met zijn komst.

Het is juist van belang dat Van Geel aankopen gaat doen die wat toevoegen en niet zoals de afgelopen twee jaar heel veel miskopen aantrekken.

15-12-2018 14:56

luzacovic +1

Wat hebben we met Clasie gewonnen dan? Zoek dat voor de lol is op.

15-12-2018 16:03

luzacovic +1

Nee, maar kom niet met dat Clasie kwalitatief zo ongelofelijk veel toevoegt, want dat is niet zo. Voetbal gaat om prijzen, met Clasie zijn een keer tweede geworden, nou wat mooi zeg. Zonder Clasie zijn we kampioen geworden en hebben we tig bekers gewonnen. En met Clasie was ons seizoen alweer klaar voordat Sinterklaas de boot afkwam. Maar goed, je mag het niet zeggen omdat het een "echte Feyenoorder" is. Ga weg met die onzin.

Conditioneel is het na ruim een uur klaar met Jordy. Bij balverlies staat hij vaak positioneel zo bagger dat hij het niet kan belopen. Maar goed, je mag geen kritiek hebben op onze heilige Jordy. Gewoon doorselecteren, is niet goed genoeg. Denk je echt dat Jordy ons naar een hoger plan gaat tillen? Hij heeft nog steeds niet zijn niveau behaald van zijn eerste periode, en wie garandeert mij dat hij dat wel gaat halen?

15-12-2018 16:18

marcel achterhof +82

Tuurlijk mag je dat zeggen, je hebt gelijk namelijk

15-12-2018 17:49

eefb014 +5516

volledig met jou eens tikkie terug.

15-12-2018 22:27

luzacovic +1

Ik hoor bij dat groepje mensen dat zegt dat we hem niet hadden moeten huren afgelopen zomer. Wat heeft het ons opgeleverd onder de streep? Uit Europa, sinds eind oktober al nagenoeg kansloos voor de titel. Maar goed, hij heeft wel lekker even in kunnen komen en ritme kunnen opdoen met ons. Toch prettig dat dit bij ons, echt een topsportklimaat.

En hoe bedoel je geen argumenten? Ik geef toch aan dat hij bij balverlies nogal eens slecht staat, en dat kan hij dan weer niet compenseren met zijn dramatische loopvermogen. Als hij zo nodig de Pirlo rol wil vervullen bij ons dan moet hij positioneel echt veel slimmer worden. Je kan toch moeilijk ontkennen dat Clasie twee stappen terug is t.o.v. Karim?

Plus conditioneel is het ook altijd na ruim een uur spelen klaar bij Jordy. Moet je eens op gaan letten voor de gein vanmiddag.

Dus ja, ik hoor bij dat groepje mensen dat niet wilde dat hij terugkwam. En ik vind het nog steeds geen succes. Het seizoen is verdomme al klaar in Oktober en mogen we dan niet kritisch zijn op hem? Misschien verwacht ik gewoon meer van een speler in ons schitterende tenue. Of misschien zijn we gewoon enorm verwend met Karim en is Clasie het niveau wat we moeten nastreven voortaan, ik hoop van niet.

16-12-2018 12:24

luzacovic +1

@eefb014

Gozer, nadat jij zo'n enorme voorstander was van het terughalen van JPB neem ik je echt niet meer serieus.

16-12-2018 12:25

eefb014 +5516

Dat mag jij. Ik vind het nog steeds jammer dat hij weg is. En ondanks dat jij een andere mening heb neem ik jouw nog wel serieus. Al is het best dom om mensen met een andere mening niet serieus te nemen. Kom je in een heel klein cirkeltje te leven zonder vooruitgang en nieuwe inzichten.
Nee geen twee stappen terug ten opzichte van kea maar voetballend een stap vooruit.

16-12-2018 15:59

luzacovic +1

Clasie een stap vooruit t.o.v. Karim. Oke

16-12-2018 16:15

eefb014 +5516

Heeft in een half jaar zonder ritme meer ballen met een idee vooruit gegeven dan Karin in alle jaren bij elkaar. Ben fan van Karin. Maar voetballend is Clasie beter.

16-12-2018 16:18

luzacovic +1

Oke man, hij kan beter een breedte pass verzenden dan Clasie. Ik heb liever een CVM die ballen afpakt en een aanjager is.

Maar is wel lekker gegaan dat eerste half jaar met Jordy he? Fijn dat hij even een half jaartje op stoom heeft kunnen komen. Lekker ritme opdoen bij ons. Ach, we zijn uitgeschakeld in Europa, waren eind oktober al klaar in de competitie. Maar goed, Clasie heeft lekker ritme op kunnen doen. Wat fijn, kunnen we nu lekker een half seizoen er van gaan genieten. Echt een fantastisch topsportklimaat. Top!

Misschien ook nog even JPB polsen om terug te komen, die heeft per slot van rekening nog maar 11 wedstrijden gespeeld met zijn uitzonderlijke kwaliteiten. 11 wedstrijden, 1 goal, 1 assist. Dat zijn nog eens statistieken voor een linksbuiten.

16-12-2018 19:04

king-swerts +505

Miskopen? Wie dan?

15-12-2018 15:16

skin +14124

Eens. Alleen is het zonde dat je hem zonder ritme terughaald. Ik denk dat als je Amrabat het vertouwen had gegeven dat Clasie kreeg, hij ook flink had kunnen groeien in het seizoen. Die heb je nu met verlies verkocht ten faveure van een huurspeler terwijl die je in potentie een hele goede transfersom op had kunnen leveren.

15-12-2018 16:29

FR-negenenzestig +3148

Je moet ook een keuken bouwen om je restaurant vol
te krijgen. Die keuken krijg je niets meer voor terug.

Soms zijn spelers de investering waard. Als Clasie nog 5 seizoenen meegaat, dan is dat een prima zaak voor Feyenoord.

15-12-2018 15:05

hasil +8

Clasie wordt straks voor een heel schappelijke prijs binnen gehaald. Hij heeft daar nog een kort lopend contract , de clubs aldaar zitten niet op hem te wachten en ze willen daar ook wel af van zijn PL salaris. Het uitlenen aan ons en Brugge zegt wat dat betreft al genoeg gezien zijn beperkte mogelijkheden in Engeland. Berghuis is destijds ook eerst gehuurd en daarna gekocht. Ik zie de beleidsmatige miskleun niet. Zeker niet bij een gehuurde speler. Als een gehuurde speler niet bevalt dan kan je er van af. En bij een redelijke transfersom speelt doorverkoopwaarde helemaal geen rol. Een Clasie zal dan hoogstwaarschijnlijk de rest van zijn loopbaan hier blijven. Je hebt dan juist een goedkope speler in huis waar je jaarlijks maar een klein bedrag op afschrijft. Je mocht willen dat je op deze wijze meer spelers aan je kan binden.

15-12-2018 15:13

Bullshitartist +0

Exact. Plus dat hij als aanvoerder en zelfopgeleide speler de jeugd een beetje Feyenoord-wijs kan maken. De man heeft halve finale WK gespeeld, heeft dus wel wat te vertellen.

15-12-2018 21:17

NicoJansen +3317

Van geel is de miskleun

15-12-2018 15:27

Krav +156

Hetzelfde geldt dan ook voor robin...

15-12-2018 21:12

TactvolleTacticus +3792

Zijn dezelfde mensen die schreeuwen dat er een vriendjespolitiek heerst, nu de mensen die schreeuwen dat Clasie een contract voor het leven moet krijgen?

15-12-2018 14:31

TactvolleTacticus +3792

Klinkt wel verstandig van ze.

15-12-2018 15:17

TactvolleTacticus +3792

Ik vind dat je iets te overtuigd bent van je gelijk. Clasie redt het nu nog maar net, hoezo kan hij nog jaren mee? Dan kan je net zo goed je geld door de plee spoelen.

15-12-2018 15:33

jeffrey1 +4937

Haha wat een gozer. Alleen maar omdat hij beseft dat hij niet zal slagen in het buitenland. En bij zijn vorige periode interesseerde Feyenoord hem helemaal niet. Maar goed zo zijn alle voetballers

15-12-2018 14:22

Diongouda +36079

Ja idd. Clasie is een echte amsterdammer he!! Man man man. Jij krijgt de beker domste opmerking 2018

15-12-2018 14:24

theodejong +0

Tis idd geen mondiale voetballer.

15-12-2018 14:27

TactvolleTacticus +3792

Je hebt gelijk Jeffrey, dit heeft helemaal niets met trouw te maken!

15-12-2018 14:30

lobbie +5055

Misklapper van de week die Jeffrey,

15-12-2018 14:46

TactvolleTacticus +3792

Je hoeft het niet met hem eens te zijn.

15-12-2018 14:47

TactvolleTacticus +3792

Dat kan ik net zo goed van jou zeggen.

15-12-2018 15:17

Chamo +1897

Ja gek he dat ze eens een stap willen maken

15-12-2018 16:43

CW010 +1824

Voordat hij wegging, speelde hij altijd vooruit en had hij vaak heerlijke steekballetjes, dat mis ik nu echt bij hem, hij doet dat nog maar zelden

15-12-2018 14:11

Barrypapa +16020

Nou, dan denk ik dat ik andere wedstrijden heb gezien de afgelopen tijd. Daarin vond ik Clasie juist meer naar voren spelen, steekpasses en diepte passses

15-12-2018 14:16

El-Fenomeno +9

Vind je het gek..... je kunt Larssen en Berghuis niet in de diepte sturen omdat ze niet snel zijn.

15-12-2018 14:23

luzacovic +1

Denk meer dat het is omdat ze bal niet in de diepte vragen. Larsson heeft echt wel snelheid

15-12-2018 16:05

royeboy +7981

Ik wil ook blijven. Feyenoord is mijn cloeb

15-12-2018 14:11

wijzijnfeye +401

Gewoon na de wedstrijd jezelf opsluiten bij de wc’tjes

15-12-2018 14:21

tattoojohan +495

Zeer belangrijke speler. Vooral als je wil spelen zoals we dat de laatste 3 wedstrijden deden. Daarnaast gewoon een hele goede instelling. Prima gozer. Gewoon overnemen en contract geven voor onbepaalde tijd.

15-12-2018 14:10

klick44 +18176

moet niet meer dan 2 miljoen kosten dan graag halen wordt met de week beter!

15-12-2018 13:59

tussenjaar +6264

Reken maar op 5

15-12-2018 14:11

klick44 +18176

Dan moeten we hem helaas niet nemen

15-12-2018 14:57

luzacovic +1

gewoon doorselecteren inderdaad

15-12-2018 16:06

coenf99 +4778

Ik wil liever dat die rechter van die header komt

15-12-2018 13:44

Wietse +24387

Liever dat eigen talent op aanvallende posities doorbreekt.. Kokcu en Burger

15-12-2018 13:45

TactvolleTacticus +3792

Zo dat wordt een goede! De rust die hij in en om de zestien heeft is echt bijzonder te noemen. Kan zomaar een nieuwe Kagawa worden.

15-12-2018 14:54

Wietse +24387

Is in ieder geval veel te goed voor Groningen!

15-12-2018 15:26

TactvolleTacticus +3792

Dat zeker. Ik zou de gok wel aandurven.

15-12-2018 15:33

coenf99 +4778

Als vilhena vertrekt voor een mooi bedrag zou hij natuurlijk een pure aanwinst zijn

16-12-2018 16:44

wilbert17 +23477

Heeft El Amadi geen spijt? Staat 1 na laatste daar in saoedi arabie
Lekker terug komen en kokcu helpen opleiden

15-12-2018 13:42

Luke0180 +1389

Ik zou ook spijt hebben van die miljoenen

15-12-2018 13:51

wilbert17 +23477

Er komt in je carriere dat geld niet meer belangrijkste is en gok op 2 miljoen, kreeg hij bij ons ook

15-12-2018 14:30

eefb014 +5516

kreeg hier 1 milj max, en denk dat het salaris dar wat hoger is, naar de zandbak ga je puut voor de centen en geef hem geen ongelijk.

15-12-2018 15:23

sebas1980 +6707

Ik geef hem ook geen ongelijk. Hier een miljoen met 52% belasting of een paar miljoen zonder belasting. Is straks ruim voor zijn 40e klaar en hoeft nooit meer te werken. Heerlijk man!

15-12-2018 17:19

FR-JJN +12880

Alsof ie daar voor het sportieve plaatje naartoe is gegaan

15-12-2018 14:56

wilbert17 +23477

Club werd vorig seizoen 2e nu 17 dus wie weet wil hij ons nog een jaartje helpen

15-12-2018 15:00

FR-JJN +12880

Dat zou ik niet doen. Speler op leeftijd die in z'n laatste jaar aanzienlijk minder was. Denk niet dat we de El ahmadi terug krijgen zoals jij m voor ogen hebt.

15-12-2018 15:07

Mactor +1

Eerst maar ff presteren, jochie!

15-12-2018 13:32

El-Fenomeno +9

Dat doet die al.

15-12-2018 13:36

luzacovic +1

Vind je? Ik vind hem persoonlijk nog steeds een stuk minder dan in zijn eerste periode, plus conditioneel is het na 70-75 minuten wel klaar bij hem.

15-12-2018 16:07

Mactor +1

Als een natte krant zeker?

16-12-2018 00:20

Fakkelteit +10

FeyeNoel 12:41 Ik reageer hier nooit joh en zelfs ik stoor me aan je en zie je met iedereen ruzie maken, je bent gewoon niet goed bij je hoofd. Geeft verder niet maar val andere dan niet lastig en ga lekker ergens anders heen

15-12-2018 13:48

Juicher +62579

Dus volop betrokken haha

15-12-2018 14:10

Mactor +1

Zit je nou ruzie te maken??

16-12-2018 00:20

Fakkelteit +10

Mactor poepbroekje brrrrr

16-12-2018 12:53

Mactor +1

Zet ff een raampje open en doe de afzuigkap ook maar aan

16-12-2018 15:02

ron1872 +8209

Wat is wel erg goed van Clasie vindt, zijn de passings vanuit de verdediging over het hele veld naar Berghuis, waardoor we van verdedigen gelijk over schakelen naar de aanval.

15-12-2018 13:31

FrankFR +0

Dan moet Vilhena weg en dan moet je Ayoub ernaast zetten en Kokcu op 10. Veel te weinig creativiteit momenteel. Burger en Tapia als reserves (als Tapia dat nog op kan brengen). Van Persie zal we stoppen en Jens als backup van Kokcu.

15-12-2018 13:31

El-Fenomeno +9

Ayoub is na 5 minuten al leeg.

15-12-2018 13:37

Wietse +24387

Net alsof Ayoub creatiever is dan Vilhena..

15-12-2018 13:46

ron1872 +8209

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar van Ayoub had ik echt meer verwacht.

15-12-2018 13:52

FrankFR +0

Ja Ayoub is creatiever in mijn ogen. Hij heeft alleen echt weinig kansen gekregen..

15-12-2018 13:56

El-Fenomeno +9

Ja net zoals Tapia, Vejinovic, Amrabat en Bilal zeker. Komt gewoon tekort die Ayoub.

15-12-2018 14:09

Wietse +24387

Ik vind het wel jaar dat je Clasie huurt - die je volgend jaar waarschijnlijk niet meer onder je hoede hebt - en Ayoub op de bank laat verkwanselen.

Ayoub gaat sowieso beter spelen als hij basisspeler wordt..

15-12-2018 15:23

eefb014 +5516

je stelt gewoon je beste spelers op als coach, en ja het is al snel beter dan ayoup, dus die gaat niet veel spelen.

15-12-2018 15:25

luzacovic +1

Vilhena is met afstand onze beste middenvelder.

15-12-2018 16:08

Verstappen +7888

Gewoon afwachten hoe hij de rest van het seizoen gaat presteren. Op dit moment vind ik hem nog iets te wisselvallig, want hij heeft meer matige dan goede wedstrijden gespeeld.

15-12-2018 13:27

luzacovic +1

Een beetje hetzelfde als met Sven. Naar mijn idee gaan dat soort spelers ons echt niet naar een hoger plan tillen

15-12-2018 16:09

Verstappen +7888

Een belangrijk verschil is dan wel dat Sven jonger en gratis is

15-12-2018 17:54

luzacovic +1

Waarom is het belangrijk dat hij gratis is? Denk je dat als hij bij Utrecht had gespeeld dat we hem hadden gekocht voor pakweg 5 miljoen? Wees eerlijk, nee toch?

16-12-2018 12:26

Verstappen +7888

We hebben mindere spelers gekocht hoor (Van der Heijden was en is bijvoorbeeld nog slechter). Dat hij gratis is, is zeker wel belangrijk, want je moet toch de bank opvullen en wat ervaring houden. Voor Clasie moet je straks een paar miljoen betalen en een enorm hoog loon geven. En dat voor een speler die Feyenoord niet veel beter maakt en niet veel beter is dan gratis jeugd die eraan komt zoals El Bouchataoui of een Tapia of Ayoub die we al hebben aangetrokken.

16-12-2018 12:30

luzacovic +1

Kijk, voor de bank prima. Maar niet als basisspeler. Daar kunnen we het wel over eens worden toch?

16-12-2018 12:31

Verstappen +7888

Dat klopt, al hebben we op dit moment gewoon nog niet veel beters.

16-12-2018 12:32

luzacovic +1

Ben persoonlijk meer een voorstander van Botje. Beiden overigens niet het niveau dat we na moeten nastreven.

16-12-2018 12:57

Santino +4

Al zo een 2 maanden je beste middenvelder. Maar helaas gaan mensen dat pas zien bij goals of assists, zo belangrijk voor en snel spel, onderscheppingen en andere beter laten spelen

15-12-2018 13:25

angelfr +3630

Mee eens en verder moet hij meer naar achter spelen nu omdat onze defensie zelf niet op kan bouwen.

15-12-2018 13:29

Santino +4

Vind echt bizar hoe blind mensen zich staren op goals en assists.. Door Clasie heeft vilhena ook weer zijn vorm te pakken. Mensen moeten echt is beter leren kijken

15-12-2018 13:30

coenf99 +4778

Hahahaha ‘door clasie heeft vilgena ook weer zijn vorm te pakken’

15-12-2018 13:36

Wietse +24387

Dus ligt het dan aan Clasie of aan Vilhena?

15-12-2018 13:49

Santino +4

Het lag aan beide.. Clasie was nog niet fit genoeg, en daardoor moest Vilhena ook meer meters maken, nu is Clasie wel topfit, en nu zie je inderdaad dat Vilhena iets verder naar voren kan spelen.

15-12-2018 13:50

Wietse +24387

Vilhena kan heel goed zijn directe tegenstander uitschakelen, maar het is onmogelijk om ook Clasie te ondersteunen bij zijn verdedigende taak. Vilhena wordt al jaren lang te erg underrated hier vind ik.

15-12-2018 15:17

Santino +4

Ja, of Vilhena is gewoon niet zo goed als jij denkt

15-12-2018 15:25

Wietse +24387

Of zo slecht als jij denkt. Tja.. Koeman neemt hem toch echt mee naar het Nederlands elftal en bij ons stellen drie trainers hem vrijwel elke wedstrijd op. Zegt mij genoeg.

15-12-2018 15:28

Santino +4

Hier gaan we.... Koeman zet Vilhena ook gewoon op de tribune, let nou maar op, waar Vilhena ook heengaat hierna, hij gaat het niet redden

15-12-2018 15:32

Wietse +24387

Wijnaldum zou het ook niet redden bij Liverpool ;). Hangt helemaal van de instelling van Vilhena af.. ik vind zijn instelling ijzersterk.

15-12-2018 15:53

Santino +4

Wtf wil je zeggen met dat stuk over Wijnaldum??? En Wijnaldum is voetballend ongeveer 10x beter dan Vilhena. Als Vilhena ECHT zo goed was als jij zegt, had hij NOOIT 7 jaar hier gespeeld, en dan kan je zeggen dat zijn moeder ziek werd, maar in die periode is alleen SAMPDORIA voor hem officieel gekomen, en vorig seizoen alleen fucking Frankfurt die 1 bod hebben gedaan en daarna nooit meer wat van zich laten horen

15-12-2018 16:32

Santino +4

Hahahahaha

Is gewoon zo

15-12-2018 13:49

Wietse +24387

Doordat Clasie niet wedstrijdfit was aan het begin van het seizoen, moest Vilhena veel meer verdedigend spelen. Sinds Clasie fit is, kan Vilhena meer aanvallende meters maken. Vilhena is nooit uit vorm geweest.. Hij moest slechts zijn positie tijdelijk anders invullen.

Ik vind jouw opmerking dan ook niet bepaalt terecht.

15-12-2018 13:48

Santino +4

Met alles heb je gelijk, behalve dat Vilhena nooit uit vorm is geweest.. Hou toch op, die man speelt nu 4 wedstrijden achter elkaar eindelijk weer een keer goed, daarvoor ook gewoon drama in de aannames en de passing.

15-12-2018 13:51

scts +3

Eens bij balbezit is Vilhena meestal nogal drama geweest dit seizoen. Veel te vaak ziet hij de oplossing niet en komt zijn pass veel te laat tijdens omschakelingen. Erg jammer want dat zou hem een hele complete voetballer maken.

15-12-2018 14:17

whasjoewahn +16580

Wietse heeft zijn Vilhena-bril weer eens op...

15-12-2018 14:29

Santino +4

Ik sta hier zogenaamd bekend als ''Vilhena-hater'', maar ik ben gewoon objectief. Vilhena speelt nu de laatste 4 potten meer dan prima, daarvoor gewoon pure shit

15-12-2018 15:05

Santino +4

Vilhena is ook gewoon een redelijk simpele speler, wordt nu redelijk opgehyped door 4 goeie potjes, maar mij hoor je niet klagen hoor, als iemand 10+ miljoen gaat betalen gaat bij mij de vlag uit

15-12-2018 15:05

Wietse +24387

Clasie speelt eindelijk vier wedstrijden op rij goed, of eigenlijk sterker nog: geweldig! Dat Vilhena dan ook zekerder gaat spelen is dan toch ook alleen maar logisch te noemen? Ik hype Vilhena niet zozeer op, maar ik vind hem al van begin af aan enorm ondergewaardeerd hier en daarom neem ik hem in bescherming. Bovendien vind ik hem gewoon een hele goede speler en dat ondanks wat hij heeft meegemaakt afgelopen jaren met supporters en zijn moeder..

15-12-2018 15:22

TactvolleTacticus +3792

Eens met Wietse.

15-12-2018 14:26

pace96 +5486

Kan het alleen niet belopen

15-12-2018 13:43

Santino +4

Kom is met een voorbeeld dan? Want ik zie hem de laatste 2 maanden alleen maar ballen onderscheppen en er nuttig tussenzitten de hele tijd?

15-12-2018 13:52

pace96 +5486

Met een voorbeeld? Je ziet toch zelf ook wel dat we in de counter erg kwetsbaar zijn door het grote gat op het middenveld soms. Gebeurd meestal in mindere wedstrijden, tegen PSV was iedereen scherp.

15-12-2018 15:43

Santino +4

Wat een onzin, Clasie zit er heel vaak tussen bij counters, en ja hij wordt ook wel is voorbijgelopen, dat gebeurd Kante en Busquets ook wel is..

15-12-2018 16:15

Ratio_Ronnie +0

Santino .. je hebt echt werkelijk nul verstand van voetbal... pijnlijk domme argumenten als koeman zet hem ook op de bank enzo... wow....

15-12-2018 20:53

Santino +4

Hahahahahahahaha als we in het echt zouden zitten, lul ik je helemaal klem. Deze reactie is 10% van de totaalheid, heb niet echt zin om hier een heel verhaal te gaan typen

15-12-2018 22:20

dEADER20 +2688

Contract voor het leven geven!

15-12-2018 13:14

rood-wit +3788

Kom kom, niet overdrijven, zo stabiel is het allemaal nog niet.

15-12-2018 13:16

Johnguidettiengrazianopelle +11

Ons spel is nu ook op clasie gebasseerd dus lijkt me logisch dat die gewoon blijft

15-12-2018 13:12

klompus88 +20272

Een echte Feyenoorder

15-12-2018 13:05

haan88 +2

Hij is er weer. Dat is snel gegaan!! Heb je losgeld betaald?

15-12-2018 13:06

klompus88 +20272

Walter is mijn held

15-12-2018 13:36

kevinmulFR010 +18073

Tapia, vilhena, wellicht toornstra gaan weg . Je hebt wel ervaring nodig. En hij is weer zichzelf. Halen dus

15-12-2018 13:04

theodejong +0

Die Magellan koste "maar" 5 miljoen he?

15-12-2018 13:04

PabloOno1908 +137231

Blijft maar bij ons waar je thuis hoort. En alle azijnzeikers...er is een club richting abcoude met veel geld en kopen en kopen alles en noemen het dan eigen jeugd! Die gasten zoeken altijd supporters! Er lopen er namelijk altijd een berg weg!

15-12-2018 13:02

whasjoewahn +16580

doe niet zo kinderachtig joh.

Helaas voeren die gasten gewoon goed beleid.

15-12-2018 14:31

PabloOno1908 +137231

Is niks mis met hun beleid en dat ze het niet goed doen hoor je mij niet zeggen! Maar altijd maar zeiken op spelers van je club is toch bezopen?

We gaan nooit hetzelfde kunnen doen als Ajax zit gewoon niet in de club cultuur.

Willen we anders? Dan moeten we hetzelfde doen...geen volksclub geen gezeur over sfeeracties....gewoon een bedrijf leiden...resultaat gericht.

15-12-2018 15:02

Benniemagikjekauwgom +6

Feyenoord moet niet blijven hangen in sentimentele lulverhaaltjes. Dit is topsport, en je moet jezelf verder versterken. Clasie past daar niet bij. Het is gewoon middelmaat.

15-12-2018 13:02

feyenoord_Freak +14067

Klopt zeer mee eens we moeten vooruit

15-12-2018 13:19

icecube +1

Verder vooruit kijken is niet nodig

15-12-2018 13:41

icecube +1

Clasie is juist een top sporter.
Die juist bij de kwaliteiten van Feyenoord past. Lekker laten blijven als het kan

15-12-2018 13:41

KennethVermeer +3

Als.kokcu geen basis is kijk.ik rest van het seizoen niet meer

15-12-2018 13:01

feyenoordfan22 +0

dat is het probleem van de meeste.. speelt 45 minuten leuk en moet opeens altijd spelen vanaf nu... zo kortzichtig

15-12-2018 13:06

Frankster +21251

Dat betekent dat je moet investeren in zon jongen

15-12-2018 13:09

Verstappen +7888

We beginnen met dat overdreven gehype een beetje op ajax te lijken.

15-12-2018 13:25

FR-JJN +12880

Nu snap ik die avatar!!!!

15-12-2018 14:58

ElPanzeFr +21970

Speelde het eerste tiental wedstrijden echt bagger maar nu juist weer goed. Zou niet meer dan 3 à 4 miljoen betalen

15-12-2018 12:56

Danny 91 +61903

Laat hem maar blijven. Lijkt mij een goed plan.

15-12-2018 12:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties