Van Hanegem: ''Anders wordt het weer niks''

Van Hanegem: ''Anders wordt het weer niks''

Feyenoord verloor de afscheidswedstrijd van Robin van Persie en Giovanni van Bronckhorst gisteren pijnlijk met 0-2 in De Kuip. Oer-Feyenoorder Willem van Hanegem kan niet begrijpen dat de spelersgroep de trainer zo in de steek laat. ''Dan neem je afscheid van de trainer en de topscorer aller tijden van Oranje en dan verlies je in de eigen Kuip van ADO.''

''Ik denk dat er steeds meer naar buiten zal komen over hoe het er in de kleedkamer bij Feyenoord aan toe is gegaan dit seizoen. Winnen van PSV, ook uit die ploeg helemaal van de mat tikken en gelijkspelen. De vloer aanvegen met Ajax in de Kuip en met 6-2 winnen en dan op zo veel andere momenten niet thuis geven tegen clubs met nauwelijks een goede speler op het veld.''

''Er moet in die kleedkamer iets aan de hand zijn geweest deze maanden,'' vervolgt Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. ''Van Bronckhorst zei het ook: ik heb het niet makkelijk gehad met de spelers en hoe ze waren. Het is voor Jaap Stam te hopen dat Feyenoord dat nog voor de zomer oplost. Anders wordt het weer niks.''

[dumpitem=18230]

Lees meer over
De Kuip Robin van Persie Giovanni van Bronckhorst Willem van Hanegem
Plaats reactie
666

perfcocar +0

Ga naar http://SpFling.com - perfecte datingsite voor volwassenen met het nieuwste slimme zoeksysteem om een partner te vinden

18-05-2019 04:14

peter_fanfr +0

Als je als speler van Feyenoord 1 in de eredivisie en elke 2 weken steeds maar weer in een volle Kuip mag werken moet dat meer dan voldoende motivatie zijn om te presteren. Dit seizoen heb ik wedstrijden gezien om echt te janken. Niet om aan te zien, zeg gerust beschamend., soms een E elftal die niet eens een bal kunnen aannemen. Moet je eens flikken in het bedrijfsleven, dan zetten ze gewoon op straat.
Die wanvertoningen, ik doel op bv werklust, inzet, teamgeest en geestdrift is heel ver te zoeken bij sommige spelers. Sta je op het veld als speler, joh, kijk eens om je heen en besef dat elk smoeltje ongeveer 40 euri gaat uitgeven om naar jouw prestatie te kijken. Je moet dan 90 minuten het gras in de Kuip bij wijze van spreken opvreten. Oh ja en na het laatste fluitsignaal moet de medische staf jou als speler van Feyenoord 1 aan de zuurstoffles hangen. Als 45.000 mensen die mentaliteit zien en beleven mag je ook verliezen. Maar we hebben met van die mannetjes te maken die naar elkaar de duim opsteken en gaan applaudisseren bij een foutieve pass. Wat een gelul, helemaal niet goed, en die managers op de bank idem dito, en maar meeklappen. Wanneer gaat Feyenoord een keer die goedbetaalde en in de watten gelegde profs een keer aftikken op resultaten en prestaties. Ik vrees dat er geen schopjes zijn uitgedeeld, slappe handel. Denk eens na over een beleidslijn waar de club en de supporters een Feyenoord DNA gaan ontwikkelen op basis van resultaat en mentaliteit. Het gaat niet alleen om vedetten, geef jonge gasten, de jeugd met de op Varkenoord ontwikkelde DNA de kans zich in de Kuip te tonen.
Gio bedankt voor het seizoen, spelers, sommigen van jullie moeten je schamen. Het is goed dat een aantal mensen gaan vertrekken. Investeer in mensen die willen, niet in die zogenaamde arrogante vedetten, wegwezen, niet bij Feyenoord komen.
Ik hoop dat we betere tijden gaan beleven.
Peter, Zwijndrecht.

16-05-2019 20:55

tulecan +0

Ga naar http://SpFling.com - geweldige datingsite voor volwassenen met het zoeksysteem van de volgende generatie om een partner te vinden!

16-05-2019 13:13

whasjoewahn +16562

volgend seizoen weer Van Beek, Bot en VDH...

14-05-2019 21:40

Murlock +9826

Er lopen genoeg vedettes rond. Berghuis, Jorgensen enz. Sarcastisch uiteraard!

14-05-2019 17:52

Djeekop +1250

Het zal wel. In ben niet eens meer boos of gefrustreerd. Het zijn 10 kut kneuzen bij elkaar. Waarvan het merendeel ook het IQ van een b-merk visstick heeft. Ik kijk nog met meer plezier naar Excelsior dan naar onze faalhazen. Ok, toch enigzins gefrustreerd

14-05-2019 14:26

horus +319

dit proces is al 4 jaar aan de gang , willem

14-05-2019 07:33

dreetje13 +4

Lopen pseudo sterren rond,zijn meer bezig met hun tattoos en haar dan hun prestaties,dat maakt dus dat hun ster allures nergens op zijn gebaseerd dan alleen het stadion ,de supporters en het feyenoord shirt om je schouders.

14-05-2019 02:46

cup1970 +3

Koek was al lang op , toen Dirk stopte was het al op !!!!!!!!!!!!!

14-05-2019 02:35

Ot29 +5

3/4 van de selectie oplazeren. Schoonschip maken. En wel NU.

13-05-2019 19:13

Mensini +14577

Kan Sjaak Troost niet gewoon TD worden ipv in die RvC te gaan zitten....

13-05-2019 19:08

Wdb +0

Ja of iemand anders die intern al werkzaam is. W

14-05-2019 22:08

Tapiaz +28531

na eerste twee wedstrijden van het seizoen had de directie al moeten handelen (Trencin en de Graafschap uit), want dat waren toch niet te tolereren wanprestaties!

13-05-2019 19:05

1234567890 +173285

Heb het al meer geschteven er broeit oets in de kleed kamer ren ik denk zelfs dat RvP hier iets mee te maken heeft maar we gaan het horen

13-05-2019 14:32

1234567890 +173285

Sorry voor de vele taal fouten .

13-05-2019 14:33

FR_Domingo +14879

Gisteren een aantal momenten gezien maar ook in andere wedstrijden dat er veel irritatie zat tussen Toornstra en Berghuis. Ook Larsson wordt door veel spelers niet helemaal gedoogd heb ik het idee. Anyway er zitten teveel ontevreden spelers in de groep: Berghuis, Toornstra, Jorgensson, Nieuwkoop (doordat ze Martina de voorkeur gaven en hij ook faalde), Clasie en zal kan ik nog wel even doorgaan. Was helaas geen balans in de groep

13-05-2019 14:37

Scolaris +0

Drie kwart selectie vervangen dus

13-05-2019 15:52

FR_Domingo +14879

Nieuwe man voor de groep brengt weer fris elan. Denk dat een hoop Gio zijn visieloosheid zat waren en niet meer voor hem door het vuur gingen.

13-05-2019 15:54

1234567890 +173285

Als speler van Feyenoord moet je altijd door het vuur en zeker voor het trouwe legioen

13-05-2019 17:17

TactvolleTacticus +3792

Te gek voor woorden. Gio is het slachtoffer? Koekoek

''Van Bronckhorst zei het ook: ik heb het niet makkelijk gehad met de spelers en hoe ze waren. Het is voor Jaap Stam te hopen dat Feyenoord dat nog voor de zomer oplost. Anders wordt het weer niks"

Lekker makkelijk. Wat ben ik blij dat die man optyft. Met z'n geforceerde en ongepaste feestje op zondag je verliest 2-0 van Ado thuis maar dat is bijzaak?

13-05-2019 14:30

FR_Domingo +14879

Snap je, hij is eindverantwoordelijke maar kon klaarblijkelijk niet boven de groep staan. De manier hoe hij in het kampioensjaar een conflict opzocht met Kuyt was daarin veelzeggend. Niet dat Dirk een persoon is die arrogant is of de boel op stelten zet, in mijn optiek een op en top prof die je altijd op had moeten stellen.

13-05-2019 14:38

Stone +6

Misschien was het wel een strategie. Door de belangrijkste speler op de bank te zetten geef je een signaal af naar de rest.

13-05-2019 16:45

tattoojohan +495

Als Jaap voor Vermeer kiest, Haps fit blijft, Janmaat terugkomt en misschien ook Elia, Tapia en Ayoub een echte kans krijgen, Clasie weer in vorm komt omdat hopelijk hij verlost wordt van Vilhena, Jörgensen zn oude niveau haalt, St Juste eindelijk als cv wordt gebruikt en er een goede cv wordt gehaald zodat je, afhankelijk van je tegenstander kan kiezen voor Boteghin of niet dan lijkt het me helemaal niet zo gek als je gewoon weer een goed seizoen draait.
Gisteren werd krampachtig Van Persie gezocht terwijl andere opties soms beter waren.
De basis is gewoon degelijk. Met een goede trainer en een paar aanpassingen kan het zomaar weer top worden.

13-05-2019 14:18

Rikscho +1047

Ik vind st Juste te slordig en onrustig voor CV. Voor de rest ben ik het met alles eens wat je schrijft.

13-05-2019 14:35

panfluit +0

Bijlow lekker opstellen die vertegenwoordigt transferwaarde in de toekomst, Vermeer bakt er ook weinig van alleen PSV uit. Nog geld voor vangen nu het kan

13-05-2019 15:08

Gers +12873

Los van het woordje als..kniesoor die daar oplet...is het zeker voor fr 12 een aardige analyse

13-05-2019 17:11

tattoojohan +495

Dank je haha

13-05-2019 21:14

SVR +395

Met 3 gerichte aankopen, 2 jeugdspelers die daadwerkelijk aanhaken in de basis en een beetje mazzel met blessures en schorsingen de eerste helft, dan ziet het er al snel weer anders uit. Gio heeft 2 jaar met teveel wisselingen wekelijks moeten spelen, continue geblesseerden en het inpassen van terugkerende spelers.

13-05-2019 14:05

Toddemij +911

Hoop dat Japie meer haar op zijn tanden heeft dan Gio. De onmacht van Gio heeft hij ook aan zichzelf te danken door teveel te tolereren. En eerst maar eens goed de bezem door de selectie en de rotte appels eruit en een groep overhouden die echt met elkaar een team willen zijn en een vechters- en winnersmentaliteit hebben. Maar eerst een TD Feyenoord bestuur!!!!

13-05-2019 13:56

feyenoordkorsou +0

Wat ik vreemd van Gio vind is het continue en onvoorwaardelijk blijven vasthouden aan Vilhena. Vilhena zei laatst ook dat hij toen hij weg wilde iets had afgesproken met Gio daarover. Toen Vilhena erin kwam (het balans was ineens uit het middenveld wat tot dan toe met Gustafson, en Veijnovic en Toornstra 1 punt achter de nr. 1 stond) verloren we opeens 7 keer op rij. Vilhena ging even bij vlagen iets beter spelen, maar over de hele lijn blijft het een hele beperkte voetballer. Maar wordt absoluut nooit gewisseld door Gio. Dit zal frictie veroorzaken in de selectie. Ben benieuwd waar hij naartoe kan en voor hoeveel.
Verder vind ik zijn keuzes voor Bijlow ipv Vermeer en van Beek in het centrum heel vreemd. En zijn aanpassingen tijdens de wedstrijden werken vaker niet dan wel, en hij heeft totaal geen grip op de groep. Al met al een zeer zeer zeer matige trainer.

13-05-2019 13:50

ron123 +0

Vilhena is een prima speler, alleen bij Feyenoord denkt hij dat hij de ster is. Hij moet zich richten op zijn sterke punten.....breker zijn en de bal inleveren. Doet ie wel bij oranje, en dan is iedereen lovend.

13-05-2019 14:10

peturrrr +0

Gisteren was een afspiegeling van het hele seizoen. Een trainer die te lief is voor de "vedettes" . Spelers die hun trainer laten vallen. Publiek wat weer met valse hoop op een leuk potje te kakken wordt gezet. Jeugdspelers die weer moeten slikken en met een paar minuutjes spelen moeten doen. Onze aanvoerder, een wereldvoetballer die het niet in zijn eentje kan en ook te lief is voor zijn medespelers... Seizoen 2018-2019 CONTROL -ALT-DELETE........

13-05-2019 13:35

crashtestdummy +21878

Niets aan toe te voegen.

13-05-2019 13:38

TactvolleTacticus +3792

Ja maar wie durft er op taakbeheer te klikken?

13-05-2019 14:31

xsplinterx +5

Spelers zijn allemaal blij dat ze straks van hem af zijn. Geen meter extra lopen ze voor hem. Heeft ie het zelf naar gemaakt.

13-05-2019 13:31

TYREP +1

Gio laat elke speler verkeerd spelen,daarom klopt er geen reet van.
en stelt spelers op die elkaar niet aanvoelen.
als trainer moet je alles perfect afstellen,dat kan hij niet.

13-05-2019 13:10

Dezwartetulp +76753

Het valt allemaal wel mee denk ik Willem.
Heel simpel: als de resultaten niet meevallen, is de sfeer niet zo lekker.
Vertel mij maar eens waar dat niet zo gaat?

13-05-2019 12:54

romeo +1

Stam buigt niet, voor niemand

13-05-2019 12:51

crashtestdummy +21878

Dat denk ik ook. Onder hem is niemand groter dan de club. Er lopen nu een aantal pseudo vedetten rond die teren op het verleden en denken dat ze goed zijn terwijl ze gewoon een regelrechte wanprestatie hebben geleverd:
Trencin uit en thuis
De Graafschap uit
Willem II thuis
Fortuna Thuis
ADO thuis
en zo zijn er nog veel meer.

13-05-2019 13:01

FR08pjotr +20420

Waar baseren jullie dat op? Zijn uiterlijk? Zijn voetbalstijl?

Het was een meedogenloze verdediger met een kale kopen en boze ogen, maar ik heb hem nog niet op woorden kunnen betrappen die bevestigen dat zijn managersstijl in lijn is hiermee.

13-05-2019 13:18

crashtestdummy +21878

Je hebt een punt, dat kunnen we ook niet weten.
Maar Gio ( hoe hoog ik hem ook al mens en voetballer heb zitten ) is volgens mij echt te lief geweest voor de spelers. Ik dicht Stam iets meer 'natuurlijk overwicht' toe. Bovendien zal hij ook wel door hebben waar de huidige schoen wringt en de discipline stevig aanhalen bij zijn komst. Anders is ook hij gezien ...

13-05-2019 13:28

Gers +12873

Eens.
Gio is verantwoordelijk maar een paar van die overbetaalde kut spelers hebben ons ook door de stront laten zakken

13-05-2019 17:15

Fr_88 +15831

Dat filmpje waarin Ayoub een medespeler uitscheldt voor mongool als hij z'n tas niet kan vinden is tekenend. Zat geen sympathie achter. Je voelde gewoon dat Ayoub echt een hekel aan die jongen had. Zo zit de hele selectie volgens mij in elkaar. Kan niet geloven dat dat profs zijn. Voor dat geld en zonder iets bewezen te hebben zo arrogant rondlopen is een schande.
Dat de sfeer in de selectie slechts het topje van de ijsberg is qua problemen bij Feyenoord baart mij nog het meeste zorgen

13-05-2019 12:45

MYfr12 +515

Welk filmpje?

13-05-2019 12:54

bastiaanfr +0

Welk filmpje?

13-05-2019 12:54

FR08pjotr +20420

Hij bedoelt dit filmpje: https://twitter.com/wessantes/status/1113849398058979328

Overduidelijk dat jij nog nooit in een voetbalteam hebt gespeeld. Dat je op basis van dit filmpje zulke bizarre conclusies trekt zegt meer over jou dan over deze spelers.

13-05-2019 13:44

BoskoopFR +2

Denk niet dat Stam het type is waarmee je kan sollen

13-05-2019 12:42

ysl9 +0

Stam word de verlosser

13-05-2019 12:27

hasil +8

Of er "iets naar buiten" gaat komen is afwachten. Omdat er in ieder geval geen "Peter Bosz" tussen de spelers zat. Bosz die toen achter de rug om van Willem naar de pers lekte en hem zo onderuit haalde.
Ongetwijfeld gaat die kritiek er komen. Want de geschiedenis leert ons dat bij elke club pas na het vertrek van een trainer de kritiek los barst. Omdat spelers gedurende de rit in een afhankelijkheidspositie zitten en hun mond houden. Bij echte kritiek beland je namelijk op de reservebank. Daarom houdt iedereen de kaken stijf dicht. De enige die de statuur had om iets te zeggen was RvP. Maar die was enkel bezig met een leuk, gezellig afscheid waarbij het resultaat van het elftal niet op de eerste plaats stond. Dat was wel een beetje tekenend voor de laatste 2 seizoenen. Te weinig ambitie en een vedette met te weinig dadendrang.

13-05-2019 12:14

hvliet010 +0

Gisteren was wel ernstig. Elke bal moest naar van Persie. Ik snap ook wel dat het mooi was geweest als hij gescoord had, maar bij elke voorzet stonden er 3 verdedigers bij hem. Omdat ze toch al wisten waar de bal heen ging. Gelukkig woensdag seizoen afsluiten, en volgend jaar maar weer hopen op leuk voetbal.

13-05-2019 12:40

hvliet010 +0

Gisteren zag ik aan niks terug dat Gio niet wou verliezen. Want als dat zo was moet je als trainer ingrijpen als het niet draait. Maar hij liet het maar aanmodderen. Tot er geblesseerd uitvielen toen moest hij wel.

13-05-2019 12:52

hvliet010 +0

Ho ho ho, dat vind ik ook. Maar als je dan toch zo'n elftal het veld in stuurt en het draait niet, dan moet je ingrijpen. Maar ook dat doet hij niet. Hij had makkelijk Kokcu en Burger erin kunnen zetten. Die jongens minuten geven nu het kan. Maar nee hetzelfde team wat er altijd staat.

13-05-2019 13:03

crashtestdummy +21878

Het ergste vond ik zijn uitspraak dat hij het wel kon begrijpen dat de spelers die paar procent niet konden opbrengen omdat ze vast op de derde plek staan.

Ehm … even denken.

Hadden ze misschien zijn en RvP's laatste thuiswedstrijd van wat luister kunnen voorzien?
Hebben de spelers geen eergevoel?
Zitten op de tribune 48000 stuks klapvee die alles maar goed vinden?

Na deze uitspraken wil zelfs FC Schubbenkutteveen hem niet meer als trainer hebben.

13-05-2019 13:05

hvliet010 +0

Ja of ook een club die alleen maar naar de prijzen kijkt en niet verder. Zoals Feyenoord dat ook doet. Maak geen bal uit hoe Feyenoord voetbalt zolang er maar prijzen komen. Tja het geluk houdt ook eens op.

13-05-2019 13:34

ladinsky +10

Het was zeker niet chique wat Bosz toen flikte maar het kwam wel voort uit een situatie dat Van Hanegem als trainer ook geen grip meer had op het gedrag van de groep. De spelers toen waren na de titel in 93 ook de weg een beetje kwijt, maar Willem greep niet in. Wim Janssen heeft uit ergernis daarover ook de handdoek in de ring gegooid.

Wel grappig dat Willem nu vanaf de zijlijn oproept dat er ingegrepen moet worden. Had hij toen zelf ook moeten doen.

13-05-2019 13:12

~Vak JJ~ +2

Ik denk het ook. Zit gewoon niet goed in die spelersgroep. Natuurlijk wat incidentjes geweest op trainingen, kan je zeggen er wordt scherp getraind, maar het was meer dan dat. Irritaties onderling, ook het feit dat Ayoub eigenlijk alleen aan de zijlijn heeft gestaan, terwijl die net gehaald was en qua voetbal creativiteit brengt, zegt wel eea. De technische staf doet dat niet zomaar, denk dat hij negatieve invloed heeft op de sfeer. Ook dat vrouwen geen hand geven, sorry maar we zijn hier toch in NL en niet in het Midden-Oosten.

13-05-2019 12:10

bastiaanfr +0

Was Barazite, van Ayoub geen idee

13-05-2019 12:57

FR-Mocro +2

Hahahahaha wat ben jij een zielig figuur.

13-05-2019 15:23

Kameradski +8

Ik weet het niet echt, maar zo'n jongen als van Beek, die gewoon niet meekan, maar zichzelf wel heel goed vindt, zoiets kan in de kleedkamer al funest zijn. Daar zou ik mij kapot aan ergeren, heb je nog een paar van die jongens, dan kun je het schudden. En dit roep ik al jaren, er is geen leider die dat in de gaten houdt, niet in de groep, niet in de staf en niet in de directie. Hopen dat Jaap dat (gedeeltelijk) herstelt.

13-05-2019 11:41

kevinmulFR010 +18071

Medelijden met stam straks

13-05-2019 11:21

hoekieuitzoekie +21651

Totaal niet. Dit uitgebluste zooitje ongeregeld is Gio zijn eigen verdienste. Hij had ook een paar andere kunnen opstellen die zich nog wilde bewijzen. Maar nee.

13-05-2019 11:29

ElPanzeFr +21337

Stam moet gewoon de zweep eroverheen halen. Jongens die dan niet gaan lopen moet je gewoon eruit wippen. Ik denk dat dat ook zijn plan is btw

13-05-2019 11:33

Fasteddie +0

Gaat nooit gebeuren met ???? aan het roer

13-05-2019 11:48

ArieG +28

Stam gaat echt niet met exact dit zooitje aan de slag, onmogelijk. Hij heeft eisen op tafel gelegd wat betreft versterkingen in de selectie die naar alle waarschijnlijkheid worden ingewilligd. Stam is niet gek, was een topspeler die zich echt niet in de zeik laat nemen. Ik denk dat er een heel ander elftal aan de start zal staan, een elftal dat Stam heeft gekozen.

13-05-2019 11:34

ElPanzeFr +21337

Hangt ook af van wie de TD wordt. Denk ook dat Stam echt wel eisen en lijstjes heeft neergelegd, maar dan moet je wel een TD hebben die daar achter staat en mee uit de voeten kan.

13-05-2019 11:36

ArieG +28

Van Geel schijnt nog steeds overal zeggenschap in te hebben, hij is nog steeds volledig in dienst. Dus wat hij goedkeurt in zijn functie is geldig.

13-05-2019 11:41

Ponkie46 +10

Van geel is weg voordat de tranfermarkt opent. Dus wat is zijn volledige zeggenschap waard?

13-05-2019 12:20

Joe69 +1

Nog anderhalve maand en dan is die vent weg

13-05-2019 12:28

Dommeloempia1 +19797

Heel ander elftal?

13-05-2019 11:51

ArieG +28

Stam's elftal zal er anders uitzien, dat geloof ik zeker.

13-05-2019 11:55

Griekie +1311

Ik lees het al jij hebt inzicht bij de bestuurskamer.Kan je even verduidelijken met welk geld dit gaat gebeuren ?

13-05-2019 12:36

ArieG +28

Geen ideeeeee. Dat wordt creatief boekhouden of een nieuwe geldbron. VvF zullen ook al maanden voor jandoedel naar dit elftal zitten te kijken, het wordt weer eens tijd voor een nieuwe financiele injectie.

13-05-2019 12:45

FR08pjotr +20420

De enige kritische noot die we nog hebben en waar naar geluisterd (zou moeten) word(en)... Och och wat was het gister weer pijnlijk. Dat eeuwige gedribbel van Vilhena, van Beek die werkelijk de een na de andere ziekenhuis bal geeft, Botteghin met z'n draaicirkel van een heftruck, Berghuis met z'n geforceerde bek en hangende schoudertjes, Toornstra die z'n dikke blinde broer Rens weer eens het veld op had gestuurd, met misschien nog wel het pijnlijkste RvP die zo z'n best deed om er wat van te maken, maar in z'n eentje geen wedstrijd kan winnen.

13-05-2019 11:09

marcel achterhof +82

Een heftruck kan om zijn as draaien zeker een 3 wiel heftruck dat kan boteghin niet

13-05-2019 13:11

hasil +8

GvB kreeg steeds minder grip op de selectie. Na een paar dramatische wedstrijden schrok de selectie elke keer een beetje wakker na een storm van kritiek en kwam dan met een tijdelijke reactie zoals goede wedstrijden tegen Ajax en PSV. Deze tendens begon 2 jaar geleden al en waarschijnlijk had men de hoop dit te kunnen bijsturen door te kiezen voor een andere assistent naast GvB.

Voorwaarde bij een elftal wat niet de beste selectie heeft zoals bij ons is dat je gedisciplineerd speelt en traint. In het veld was de speldiscipline vaak ver te zoeken. Ajax-uit was een mooi voorbeeld waar je met 9 man de wedstrijd had moeten beeindigen en het tactisch een drama was.

Maar ook op trainingsgebied is er veel mis. Ten onrechte is vastgehouden aan de methode Verheijen waardoor men gewoon matig conditioneel voorbereid aan dit seizoen begon terwijl plaatsing voor de EL cruciaal was. Of denk aan Toornstra die 2 jaar geleden opgeblazen en vadsig terug kwam van vakantie maar wel doodleuk heel matig mocht spelen.

Ook dit jaar was het opvallend hoe weinig trainingsuren er gemaakt werden. Uitgeschakeld voor alles en dan doodleuk trainingen schrappen tot dagen aan toe. Terwijl iedereen ziet dat juist deze selectie op onderdelen trainingen behoeft.

GvB en niet te vergeten zijn staf hebben gefaald om het maximale er in wedstrijden en trainingen uit te halen terwijl hij met dat lichte wedstrijdprogramma daar alle gelegenheid toe had. Dezelfde staf die ook te licht was deze trainer bij te sturen. De vraag is of het wel zinvol is met deze staf verder te gaan. Die zijn denk ik niet meer in staat de knop om te draaien.

13-05-2019 10:55

vaks1908 +0

Daar zat ik gisteren dus ook aan te denken. Van Gastel die volgend jaar weer de veldtrainingen mag verzorgen. Ze moeten gewoon schoon ship maken en van Gastel, Landzaat en Makaay laten gaan. Is trouwens ook geen goed voor beeld dat zowel Makaay als van Gastel veel te zwaar zijn. Die kun je bijna rollen. Topsportklimaat moet er komen en op zijn Duits, trainen, trainen, trainen.

13-05-2019 11:01

beppie172 +65708

Veld trainingen zijn voor de assistent die Stam meeneemt. JP moet weg bij selectie. Dordrecht is prima oplossing.

13-05-2019 11:40

ernst H +4998

Niet altijd eens, met der Frans, maar hier heeft hij helemaal gelijk.

Eigenlijk is het Grote Probleem bij Feyenoord, dat er niet diep genoeg gesneden wordt in de organisatie.

Dus zowel bij de technische staf, waar v.Gastel en Mckaay ook hebben gefaald. Dus die moet je er ook uitzetten.

Net als dat je Jan de Jong mee moet sturen met v.Geel.
Dan kan je pas een hele nieuwe start maken.

Gelukkig neemt Jaap wel zijn eigen assistent mee hoewel we die ook niet goed kennen.

13-05-2019 11:09

beppie172 +65708

Volgend seizoen gaat er eindelijk getraind worden. Zullen we spelers beter, sneller, sterker, feller en tactisch slimmer zien worden, en wie niet mee komt afvloeien. Augustus wordt een drukke maand voor de nieuwe TD. Om allerlei afvallers weg te brengen en die gaten op te vullen.

13-05-2019 11:44

Altijdwat +0

Is wel duidelijk gebleken dat Gio te licht was voor deze groep of als trainer.
Heeft te veel gegeven aan de spelers en niets terug gekregen, kijk naar een clasie. Altijd in de basis reserve aanvoerder en heeft geen stap harder gelopen voor de trainer. Zelfde voor vilhena, ook niet de kastanjes uit het vuur gehaald.
Een grote slappe hap was het dit seizoen. Daarom komt er met sta. Wel iemand met garisma waar gewoon trainer tegen gezegd wordt en geen jaap.

13-05-2019 10:51

Metjependek +0

Trouwens.. misschien is hetdat behouden van Jorgensen wel slimmer. Met de belofte dat hij 1e spits is kan hij volgend jaar gewoon miljoenen meer opleveren. Het blijft toch onze topscorer uit de kampioenstijd.

13-05-2019 10:50

Jits +152

Vilhena,Jorgensen, Berghuis, St Juste verkopen
Svenson, Til, die spits van heracles halen en nog een rechtsbuiten

13-05-2019 10:48

ricodetico +12980

Kan er iemand één goede reden geven waarom het volgend seizoen beter zal gaan?

13-05-2019 10:47

_MarkFR12 +106

Gio, Clasie, Cuco gaan weg.

13-05-2019 11:04

FrNiels2017 +156350

Clasie kun je beter houden

13-05-2019 11:20

FR08pjotr +20420

Lage verwachtingen, minder druk.

Dat zijn wel omstandigheden waar sommige spelers makkelijker van gaan voetballen, voornamelijk jeugd. Zou mooi zijn als Kokcu, Vente en misschien jongens als Wehrman, Burger, AeB, Summervile ineens flinke stappen blijken te maken. Al heb ik daar niet heel veel verwachtingen van.

Laten we eerlijk zijn, van Geel en Gio riepen begin dit seizoen gewoon om mee te doen voor het kampioenschap, maar dat was natuurlijk nooit realistisch. Vandaar ook dat het gejank dit seizoen al in november/december begon omdat toen al duidelijk was dat we 't nooit gingen redden. Gelukkig heeft Stam zich daarin al wel uitgesproken.

Maar dat is dan ook de enige reden die ik kan verzinnen... het wordt moeizaam de komende tijd.

13-05-2019 11:14

FRlegend +17015

Zit gewoon te weinig mentaliteit in die groep. Druk met kapsels en schoenen, incidenteel op te laden voor een goede pot. Geen echte killers.

13-05-2019 10:44

wilbert17 +23476

Die rand zaken vallen natuurlijk pas op als het slecht gaat.

13-05-2019 10:48

FRlegend +17015

Moet opzich ook kunnen, als ze in het weekend maar gras opvreten en voor elkaar strijden.

13-05-2019 13:28

RicoFR36 +26655

Maher, Fer, Elia en Janmaat halen. Verder veel jeugd erbij. Hopelijk kunnen we Berghuis behouden of verkopen voor 12 miljoen.

13-05-2019 10:38

ron123 +0

Goede middenvelders hebben we genoeg

Kokcu
Achraf El Bouchataoui
Burger

13-05-2019 10:40

Rene1908 +1

Burger goed? Die is er nog lang niet klaar voor

13-05-2019 10:42

wilbert17 +23476

Mee eens dat geroep hier om Burger slaat nergens op.
Viel vroeger best op mede door zijn lengte maar is ingehaald en speelt veel te traag.

13-05-2019 10:44

RicoFR36 +26655

Alleen Kökcü zou kunnen als basisspeler. Die andere 2 moet je langzaam brengen. Burger heeft het niveau nog lang niet.

13-05-2019 10:42

ericcfeyrot12 +0

Denk dat we bazoer gaan halen ipv maher en de andere 3 kun je idd van mijlenver aan zien komen

13-05-2019 12:32

RicoFR36 +26655

Ik denk dat geen van de 4 spelers die ik noemde gaan komen.

Maar ik hoop het wel... Hoewel er ook een andere goede links -en rechtsbuiten mogen komen ipv Elia.

13-05-2019 12:34

Criticus +21921

Grappig, maar Willem mag ook zn protégé Clasie wel eens een keer aanpakken. Die is geen drol waard en hoeft van mij niet terug te komen!

13-05-2019 10:36

FrNiels2017 +156350

Heeft ie wel gedaan hoor. Maar Willem zal nu ook zien dat Clasie de laatste maanden gewoon goed speelt

13-05-2019 11:21

Criticus +21921

Goed? Ik verwacht meer dan ie nu laat zien. Enige venijnige dat ik van hem gezien heb is toen ie boos werd bij die wissel. Gisteren ook weer een paar treste schotjes!

13-05-2019 11:27

Ponkie46 +10

Vilhena verdiende gisteren meer gewisseld te worden dan clasie idd.

13-05-2019 12:23

FrNiels2017 +156350

Alles is relatief. In een slecht draaiend elftal speelt niemand de pannen van het dak, maar Clasie hoort al maanden bij de beteren.

13-05-2019 13:49

ron123 +0

Als Feyenoord volgend seizoen begint met 18 uit 6.

Dan is het in de media weer van....jezus ze hebben goed ingekocht, Jaap zet ze goed neer.

Het is toch allemaal gelul

13-05-2019 10:34

13eer +3825

Er is teveel media. Iedereen plus Albert Verlinden heeft een mening.

13-05-2019 10:37

Hopsakeee +1372

Maar wat is dan het gelul?

Met 18 uit 6 doe je het toch ook gewoon goed en zet de trainer de poppetjes blijkbaar goed neer?

Maar als je zoals wij ontzettend veel punten laat liggen met slecht spel wordt dat ook gewoon benoemd

13-05-2019 10:47

ron123 +0

Omdat hele kleine dingetjes net dat verschil kunnen maken, en dat wordt soms ontzettend opgeblazen.

13-05-2019 10:51

Ponkie46 +10

Hele kleine dingetjes maken geen verschil van 25 punten.

13-05-2019 12:24

Hopsakeee +1372

Ik vind persoonlijk dat je soms pech kan hebben en met goed voetbal alsnog verliest.

Maar dit seizoen was het af en toe echt schrikbarend slecht. Dan verdien je ook niks en is het naar mijn mening volledig terecht dat je word 'aangepakt' in de media

13-05-2019 12:50

W v H +0

Gio is gewoon heel simpel geen goede trainer. Ontzettend aardige en correcte man. Maar hij mist zoveel op leiderschap en op tactisch niveau. Niemand binnen de spelersgroeo neemt hem serieus. Dan krijg je dus dit. Gewoon ook geen visie. Hoe kun je nou starten met dezelfde lamlendige elf die je al het hele seizoen in de steek laten. De wedstrijd gaat nergens meer om. Zet jeugd erin. Laat ze wat ervaring op doen. Maar nee......Gio is gewoon door het ijs gezakt. Simpel.

13-05-2019 10:33

ron123 +0

Het ergste is het voor die bankzitters, die OOK willen spelen maar geen kans krijgen. Dat werkt frusterend.

13-05-2019 10:35

ernst H +4998

De simpele supporters die roepen, werken voor je poen.
Snappen niet hoe het in een groep werkt, als de trainer te lang voor de groep staat.
De trainer is het probleem.
Vorig jaar stonden ze in 020 ook de bus op te wachten.

Jaap is een andere trainer.

13-05-2019 10:28

ron123 +0

Jaap moet no nonsense trainer zijn....je speelt slecht....wisselen. Gewoon voor duidelijkheid kiezen, net als met de spelopvatting.

13-05-2019 10:29

ron123 +0

Alles heeft met instelling te maken, niet alleen bij de spelers maar ook bij de leiding in al zijn geledingen.

13-05-2019 10:28

skin +13986

Het lijkt erop dat een net iets meer autoritaire leider beter werkt bij Feyenoord. Al moet dat zeker niet doorslaan. Zie bvb GJ Verbeek. Denk dat Koeman en van Gaal types zijn met een goede balans daarin.

13-05-2019 10:25

RicoFR36 +26655

Koeman liet heel veel toe. Pelle mocht Martins Indi slaan, etc.

13-05-2019 10:40

Ponkie46 +10

Als je in 2 seizoen 50 goals maakt mag je de moeder van de trainer slaan. Zo werkt het nou eenmaal. Skin heeft wel gelijk, Feyenoord heeft iets meer een schoolmeester nodig.

13-05-2019 12:26

RicoFR36 +26655

Daar ben ik het ook mee eens. Maar Koeman was/is juist heel vrij in dat soort dingen. Hoewel hij wel strenger oogde in de media. Maar hij kon ook al boos worden als het moest. Dat heeft Gio minder, denk ik.

13-05-2019 12:29

13eer +3825

Het gaat meer om gezag en respect. Dat dwing je niet echt af met authoriteit tegenwoordig. Spelers moeten in je geloven, vertrouwen en voor je willen knallen. Maar goed, het is allemaal niet zo simpel om een groep tevreden en hongerig te houden. Een beroep op samenhorigheid is lastig tegenwoordig daar iedereen zijn eigen belangen heeft. Uiteindelijk valt en staat het toch door kwaliteit. En mentaliteit is misschien wel de belangrijkste kwaliteit

13-05-2019 10:43

Metjependek +0

Had graag al wat transfergeruchten rond Jorgensen en Vilhena gehoord. Even geld vrij maken.

13-05-2019 10:24

ron123 +0

Yep...zodat je snel toe kan slaan mocht er een kans komen.

Was het ook nooit met de strategie van van Geel eens.....die zei je moet tot het eind van de transfer periode wachten dan komen de kansen.

Dan moet je je team nog gaan vormen als de competitie al begint....je moet veel eerder klaar zijn en nu al opties tot koop bedingen.

13-05-2019 10:26

W v H +0

Zie Trencin. Niet klaar zijn als het echt moet.

13-05-2019 10:29

skin +13986

Vilhena wilt weg dus die moet je wel van de hand doen. Maar daar gaan de clubs echt niet voor in de rij staan. 5 miljoen mogen we heel blij mee zijn denk ik. Jorgensen kan je beter behouden want een goede, nieuwe spits zal vele malen duurder zijn dan wat we nu voor hem kunnen vangen. Bovendien, wie wilt er uberhaupt nu naar Feyenoord.

13-05-2019 10:28

RicoFR36 +26655

Voor Jorgensen heb je wel minimaal 1 goede vervanger nodig.

13-05-2019 10:41

13eer +3825

Jorgenson heeft het hele seizoen 2e viool gespeeld omdat v Persie zo nodig gehaald moest worden. Kapitaalvernietiging van 20 miljoen daar krijg je nu geen hol meer voor.

13-05-2019 10:46

RicoFR36 +26655

Jorgensen was ook telkens geblesseerd he... daarnaast presteerde hij totaal niet als hij wel speelde. Op PSV uit na. Die heeft zijn eigen transferwaarde dus naar beneden laten kelderen. Vorig seizoen idem.

13-05-2019 10:51

Benniemagikjekauwgom +6

Met goede jeugdspelers en een paar slimme aankopen kun je een heel eind komen. Zou een paar Duitsers halen uit de 2e Bundesliga. We scouten daar nooit.

13-05-2019 10:21

ron123 +0

Punt is dat we met Elia en Kuyt 2 terriers verloren......die de boel opzweepten als dat nodig was.

Daarvoor terug kwamen jongens die het niveau nog moeten aantikken.

We missen 2 spelers die het voortouw nemen, de boel wakker houden.....lastig om zulke spelers te vinden.

13-05-2019 10:23

Criticus +21921

En Karim was toen ook heel belangrijk! 3 leiders vertrokken en alleen Botteghin bleef over.

13-05-2019 10:33

pace96 +5485

Van Gaal gespot bij het maasgebouw!

13-05-2019 10:10

wilbert17 +23476

Van Maas gespot het Geelgebouw.

13-05-2019 10:11

kullekefeyenoord +3

Van Geel gespot bij het Maasgebouw

13-05-2019 10:19

FRQQ93 +20363

Hahahah grappenmaker

13-05-2019 10:20

delangemuur +11773

Ja gisteren zeker

13-05-2019 10:51

gwmd1 +4085

Echt de bezem door de spelersgroep.

13-05-2019 10:09

ron123 +0

Valt mee.....trainer kon ze niet meer motiveren.....DAAR lag het probleem

13-05-2019 10:09

Anoniem010 +0

Slimme jongen ben jij als je denkt dat volwassen profs een emil ratelband nodig hebben .

weer wat geleerd vandaag

13-05-2019 10:13

ron123 +0

Ze konden zich niet vinden in de manier van voetballen van Gio, en zijn rare wisselbeleid.

Kuyt en Elia bleken de tijgers die de ploeg opzweepten in het kampioensjaar, niet Gio.

13-05-2019 10:17

wilbert17 +23476

Elia en KEA zeker Kuyt enkel voor zijn eigen evangelie

13-05-2019 10:20

FR-Alkmaar +6827

Het lukte Jörgen Klopp wél afgelopen dinsdag. Had ook een woordje gedaan vooraf. Succes verder met leren.

13-05-2019 10:25

wilbert17 +23476

Liverpool is natuurlijk van hetzelfde niveau als ons.

13-05-2019 10:45

FR-Alkmaar +6827

Nee, natuurlijk niet. Maar het ging om het motiveren van volwassen mensen. Blijkbaar kan dat dus wel.

13-05-2019 11:57

wilbert17 +23476

Zou jij je schouders eronder zetten als je speelt voor de kat zijn kut?

13-05-2019 10:18

ron123 +0

Ook dat speelt mee.....voor de spelers is het duidelijk een seizoen van....zand erover

13-05-2019 10:19

Kalouless +12672

Mja... Kuyt noemde het een speeltuin - https://www.fr12.nl/nieuws/47096-feyenoord-herkent-zich-niet-in-uitspraken-kuyt.html

Natuurlijk heb je er als trainer een rol in, maar een spelersgroep heeft zelf ook karakters nodig die zorgen dat de groep professioneel te werk gaat. Blijkbaar zit dat er bij deze groep niet in. Van Persie is te lief voor iedereen, Vermeer slaat nooit met zijn vuist op tafel, Jorgensen wil zo snel mogelijk weg uit deze kunstgrascompetitie, Clasie is een passant, Vilhena is vooral bezig met lolletjes als je Kuijt moet geloven, Berghuis ligt ook niet lekker in de groep volgens geruchten - http://www.soccernews.nl/news/565259/geen-geheim-dat-hij-niet-altijd-met-evenveel-plezier-naar-feyenoord-rijdt

Ik weet niet wie de TD gaat worden, maar die gaat er wel een klus aan hebben. Je hebt een groep die niet professioneel is, waar niemand echte autoriteit heeft over spelers die te makkelijk denken en je hebt niet het geld om er wat aan te doen.

13-05-2019 10:36

gwmd1 +4085

Spelers hebben de plicht gezien hun salaris en achterban om alles te geven elke week.Maar het ligt nog meer aan de kwaliteit van de selectie.Met Botje en Jantje achterin is het een drama wat een traagheid.Op het middenveld gaat de traagheid verder met Clasie en Toornstra.De rest van de selectie houdt ook kwalitatief niet over terwijl er voor miljoenen is geïnvesteerd.

Verder met Vermeer Bijlow Malacia Geertruida (Heel snel beslissen) st Juste (vooruit maar) Berghuis Larsson en Jørgensen als basis.Knaken hebben we niet dus opvullen met de jeugd dan maar en met de tweede garnituur zoals Verdonk Haps Toornstra of zo.

Wat een armoede voor zo'n grote club.

Rvp moet Wenger maar eens bellen of zo.

13-05-2019 10:45

ron123 +0

Iedereen zit maar te somberen.

Zaak is om zo snel mogelijk de selectie rond te hebben voor volgend jaar (dus nieuwe TD is noodzaak op korte termijn)

Ajax en PSV gaan sterkhouders verliezen en moeten weer opbouwen.

13-05-2019 10:09

Kesi77 +13630

Ben gestopt met ergeren. Zolang feyenoord niet eens een td kan vinden die ervoor kan zorgen dat spelers komen en vertrekken, tsja... hou er dan gewoon lekker mee op.

13-05-2019 10:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties