Van Merwijk: ''Dan hebben we 20 miljoen euro verbrand''

Van Merwijk: ''Dan hebben we 20 miljoen euro verbrand''

Directeur Jan van Merwijk van stadion Feijenoord benadrukt nogmaals het belang van een nieuw stadion voor de Rotterdamse club. Alles moet wijken voor Feyenoord City. ''Als dit project strandt? Dan hebben we zo’n 20 miljoen euro aan voorbereidingskosten verbrand, en zullen we jarenlang op de blaren moeten zitten om dat terug te betalen.''

''We hebben dan geen budget voor verbeteringen meer en financiers hebben al aangegeven geen geld meer te willen steken in dit stadion,'' reageert Van Merwijk op de vraag van het Algemeen Dagblad of De Kuip nog een optie is. ''Er is ook geen renovatieplan voor de Kuip. We zijn dan terug bij af, er is een hoop frustratie, we zullen onze lening moeten afbetalen en we blijven hier voetballen. Daarmee is het stadion niet verbeterd. Dat wordt heel ingewikkeld. De Kuip heeft als voetbalstadion voor de langere termijn geen toekomst.''

De gemeente Rotterdam kijkt kritisch naar de plannen van Feyenoord City. ''Dat er politieke discussie is, hoort erbij. Maar de betrokkenheid van de gemeente is van grote importantie en ook strategisch belangrijk. Het is voor veel partijen een voorwaarde om mee te doen. Wij hebben de stad nodig, en zij ons, om dit gebied uiteindelijk helemaal volgens plan te ontwikkelen.'' Als het stadionplan niet doorgaat dient Van Merwijk zijn ontslag in.

Klik hier voor het complete interview

Lees meer over
De Kuip
Plaats reactie
666

siomagchi +0

Ga naar http://SpFling.com - perfecte volwassen datingsite met slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden!

11-06-2019 06:49

damawi +0

http://SpFling.com - perfecte datingsite voor volwassenen met het nieuwste slimme zoeksysteem om een partner te vinden

10-06-2019 12:37

payhorbu +0

Ga naar http://SpFling.com - geweldige datingsite voor volwassenen met het zoeksysteem van de volgende generatie om een partner te vinden!

10-06-2019 10:32

pimaca +0

Ga naar http://SpFling.com - een geweldige datingsite voor volwassenen met een slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden!

10-06-2019 09:38

volsiree +0

Ga naar http://SpFling.com - perfecte datingsite voor volwassenen met een slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden!

10-06-2019 09:07

fiskacon +0

Ga naar http://SpFling.com - perfecte datingsite voor volwassenen met het nieuwste slimme zoeksysteem om een partner te vinden

10-06-2019 08:40

marrophi +0

http://SpFling.com - perfecte datingsite voor volwassenen met een slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden!

05-06-2019 16:25

ejinun +0

Ga naar http://SpFling.com - perfecte datingsite voor volwassenen met het nieuwste slimme zoeksysteem om een partner te vinden

05-06-2019 09:24

ermarli +0

Ga naar http://SpFling.com - perfecte datingsite voor volwassenen met een slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden!

05-06-2019 07:27

Gromit010 +1

Vanavond besluit de Sportclub Feyenoord of ze hun aandelen Stadion Feyenoord NV verkopen, Als dat zo is dan komen alle aandelen (dus het stadion) in handen van 1 partij die renovatie wil..
Gemeente Rotterdam heeft spoeddebat over Feyenoord City die leveren niet wat beloofd is en het plan levert te weinig op... Je verwacht het niet.

Had men 10 jaar geleden al moeten doen renoveren!. V Merwijk out!! En neem je zooitje directie mee aub! Anders doet de enige aandeelhouder dat straks!

03-06-2019 15:08

bridinar +0

Ga naar http://SpFling.com - geweldige datingsite voor volwassenen met het slimme zoeksysteem van de volgende generatie om een partner te vinden!

01-06-2019 17:13

zawinmi +0

Ga naar http://SpFling.com - perfecte volwassen datingsite met slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden!

01-06-2019 16:29

arinad +0

Ga naar http://SpFling.com - perfecte datingsite voor volwassenen met een slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden!

01-06-2019 15:13

Berrug +982

Het meest belachelijke argument wat ik ooit heb gehoord om een project van een miljard erdoor te douwen

01-06-2019 13:11

FR_Swiss +667

Een miljard? Toe maar

01-06-2019 17:36

scheleuitdelft9 +0

gregory.carey@gs.com

gewoon deze vent blijve bedreigen dan komt er geen stadion zonder hun poen

01-06-2019 09:29

hasil +8

Wat maken een hoop mensen zich druk om niks. Om die lullige 20 miljoen aan voorbereidingskosten.
Kees Lau met zijn vriendjes leggen volgende week 10 miljoen op tafel om eigenaar te worden van een schuldenlast van 20 milj. Dat zijn pas echte supporters.

Jan van Merwijk is nog niet bijgekomen van het lachen toen hij dit las.

01-06-2019 09:13

scheleuitdelft9 +0

goedemorge Jan ben je weer wakker

we hebben je door Jan

01-06-2019 09:17

SVR +395

Ha professor Hasil ook alweer wakker. Weer lekker dwangmatig komen vertellen dat mensen zich niet druk mogen maken over de toekomst van Feyenoord en maar blind moeten tekenen voor FC ook al wordt Feyenoord er niet beter (of zelfs slechter) van. Al wordt de Kuip failliet verklaart (met alle gevolgen van dien voor Feyenoord) dan komt Hasil nog vertellen dat het geheel conform plan is.

01-06-2019 09:54

bullshitverwijderaar +0

Nee, dat is niet wat Hasil zegt. Hasil zegt dat die prachtige Kuip eigenlijk een bouwval is die met opknappen niet beter wordt en met een renovatie die nodig is er dermate anders uit komt te zien dat de oude Kuip dan ook niet meer bestaat. En dan nog niet levensvatbaar is. En daar heeft hij gelijk in. Weg met die ouderwetse sentimenten.

01-06-2019 11:11

Poison +5

Door die sentimenten is Feyenoord juist nog in leven. Of komt dat door al die successen en de bakken met geld wat we verdienen denk je?

01-06-2019 13:21

HassanTurkuF3R +3

"Soms moet je je verlies nemen en het rechte pad kiezen." Kees Lau gisteren in Radio Rijnmond. Ik vraag me af wie de mensen met geld zijn die hierachter zitten.

01-06-2019 10:09

hasil +8

Niemand, let maar op. Beloven kan je alles maar als er straks miljoenen moeten worden afgetikt dan doet niemand mee.

01-06-2019 13:31

matspaaj +0

Doet tie goed. Zet op deze manier iedereen voor het blok en krijgt zo dus wat hij wil.

01-06-2019 09:01

NicFR08 +5876

Door te laten zien dat je al jaren geld over de balk smijt en nogsteeds geen gedegen plan hebt. Krijg je idd wel alle investeerders eindelijk warm. Lol

01-06-2019 09:04

matspaaj +0

Klopt, plan klopt natuurlijk voor geen meter maar hij laat nu iedereen beseffen dat er geen weg terug meer is

01-06-2019 09:06

NicFR08 +5876

NU DE STERKKER ER UIT en je verliezen pakken. Want het word alleen maar steeds erger.

01-06-2019 09:08

bullshitverwijderaar +0

Yep, dan heb je 20 miljoen voorbereidingskosten verbrand en zit je met een bouwval die nooit meer wat wordt.

01-06-2019 11:12

NicFR08 +5876

Dus is het volgens jou beter om nog verder de ellende beschilder in te gaan.

01-06-2019 12:14

IPPA001 +97

Dus je kreeg het niet voor elkaar om geld op te halen om even de toiletten en horeca te upgraden (verdien je meteen terug), maar je kreeg wel 20 miljoen om te verbranden terwijl je al 10 jaar niet in staat bent een fatsoenlijk plan te ontwikkelen? En dan geef je de gemeente Rotterdam de schuld ervan dat dit plan ook niet lukt?
Mijn hemel, wat is deze man een amateur.

01-06-2019 09:00

scheleuitdelft9 +0

jaaa jan van marwijk ophouden nou! EN WEGWEZUHHH

anders rij ik even op me opgevoerde puch typhoon met leo da vinci uitlaat na het maasgebouw en zal ik je knevelen waarna ik je vastketen aan mijn opgevoerde puch typhoon en je het voorplein over trek richting jasons place waar uitbater willem je grafkankerkop in de frituurpan zal stoppen en je na het aanbrenge van een laag pindasaus voor zal schotele aan gijs van delft die al vingerlikkend zal geniete van deze delikatesse

01-06-2019 08:56

opT +620

Tja, en wie z'n schuld is dat?

01-06-2019 08:43

incupen +0

http://SpFling.com - geweldige datingsite voor volwassenen met het slimme zoeksysteem van de volgende generatie om een partner te vinden!

01-06-2019 08:10

scheleuitdelft9 +0

Jaaaa

geile shit dit

01-06-2019 09:18

PerrydeS +335

Zwaar gevalletje nieuw stadion propaganda.
De 20 miljoen die ze geïnvesteerd zouden hebben aan voorbereiding is een keuze die ze zelf hebben gemaakt, en daar hoor ook een risico inschatting bij coor het geval het plan niet door gaat.

Maar wederom hebben ze dus geld uitgegeven terwijl ze het niet zouden hebben dus... en dat zijn die mensen die je straks voor honderde miljoen een nieuw stadion aansmeren...

Ik hou niet zo van mensen die graag gokken i.p.v. gezond verstand gebruiken met zulke beslissingen.

01-06-2019 08:01

bullshitverwijderaar +0

Waarschijnlijk zit die risicoinschatting in de 20 miljoen. dat geld is juist bedoeld om materiaal en kennis te verzamelen om een verstandige beslissing te nemen, net als oliemaatschappijen materiaal hebben ontwikkeld om naar olie te zoeken. Dat kost ook geld. Of denk je dat ze random gaan zitten boren?

01-06-2019 11:14

Poison +5

Als je het zo vergelijkt zijn alle kosten goed te praten. Hij zegt letterlijk dat we dan jarenlang op de blaren moeten zitten. Lijkt me dus geen verstandige beslissing maar meer een gok als je niet weet of het plan überhaupt levensvatbaar is.

01-06-2019 13:17

PerrydeS +335

Eindelijk iemand die het begrijpt Poison super!

Ik ga anders dat ook maar gebruiken bij de vrouw des huizes.

Schat ik heb een auto gezien en alvast 15.000 aan betaald.
Vrouw des huizes over de zeik omdat ze het veel geld vindt en niet weet hoe we het restant moeten afbetalen.

Ja schat als ik nu terug ga moet jij op de blaren zitten voor die 15.000 want die zijn we dan kwijt....

01-06-2019 18:11

Poison +5

Hahaha mooi vergelijk

02-06-2019 01:50

bullshitverwijderaar +0

Jij snapt er anders helemaal geen hol van.

03-06-2019 11:36

PerrydeS +335

Ik snap ook niks van dat hol waar al die graaiers zitten en al die blinde supporters..

03-06-2019 23:06

FR_Gerben +95

Er is ook geen renovatieplan voor de Kuip...

RED DE KUIP???

01-06-2019 04:55

NicFR08 +5876

Als je selectief beleid voert zal je ook nooit een renovatie plan onder ogen zien.

01-06-2019 09:06

Raigeki +583

Sunken cost fallacy. Omdat jullie idioten geld uitgaven moeten we er nu mee doorgaan

01-06-2019 02:08

umberto +0

Financieel is er een paar ton om in de selectie te investeren, Stadion Feyenoord heeft dus gewoon schulden en we moeten aanhaken bij de top????
Geen wonder toch dat voor deze comedy capers geen fatsoenlijke TD te vinden is?

Van Merwijk stapt straks op en laat Feyenoord achter met een schuldenlast van €20.000.000,00 dus zijn we terug bij af zoals in 2010.
Hoe help je de (ooit) grootste club van Nederland naar de kloten.

01-06-2019 00:54

gyan +7

Stadion is niet Feyenoord. Zijn twee verschillende entiteiten.

01-06-2019 01:31

KonaldRoeman +3

wie dit leest is gek

01-06-2019 01:39

duitser +4317

Verdiep je eens is de club haha

01-06-2019 07:19

Marciali +1663

Lijkt erop dat iemand zn snor wil drukken. Alles of niets deal en zeggen dat er 20 mljn verloren gaat? Welke idioot stopt er iberhaupt met zo een lange voorbereiding zoveel geld in die je als club niet hebt? Zitten dus blijkbaar nog steeds aan een roulette tafel of spelen we black jack. Hoe dan ook met n slechte croupier... Waarom is er niet gecommuniceerd dat er 10 miljoen in zat? Of 5?? Welke rol heeft welke partij? Wie zitten er emotioneel in? Als dat Van merwijk dat is... ontslaan en persoonlijk aansprakelijk stellen voor verlies 20 miljoen. Wat n fakking idioten zeg

01-06-2019 00:17

klompus88 +20272

Hele enge meneer dit

31-05-2019 23:57

feyenoord_Freak +14031

Kom op gewoon bouwen dat nieuwe stadion komt goed we zijn 1maal zover .

31-05-2019 21:06

NicFR08 +5876

Jaaa weer een euro verdient met domme opmerkingen. Whoop whoop

01-06-2019 09:13

feyenoord_Freak +14031

Gelukkig heb jouw daarom geen moer gevraagd aangezien je zelf een dom andwoord geeft

01-06-2019 09:38

NicFR08 +5876

Domme opmerkingen vragen om domme reacties.

01-06-2019 09:45

feyenoord_Freak +14031

Jij bent al verlaagd lager kan niemand anders zich nog vertonen het verbaasd mij al dat je met een mobiele telefoon om kan gaan .
Het pietbaancentrum helpt jouw zeker hierbij voor zwakbegaafde Typisch drempel voor jouw .
Ik ga mijn mooie dag en tijd niet aan kleuters als jouw besteden fijne dag verder knul

01-06-2019 13:13

NicFR08 +5876

T doet je pijn he. Ach gossie en nog steeds niemand positief op je gereageerd. Jammer hoor. Veel plezier op de sociale werkplaats he met je dagbesteding

01-06-2019 14:07

feyenoord_Freak +14031

Het is jouw allebei blijkbaar met de paplepel in gegoten jammer man had wel beter reacties verwacht je moet nog volwassen worden .
Helaas is dat blijkbaar voor mensen zoals jouw niet weg gelegd .

01-06-2019 11:30

NicFR08 +5876

Gewoon blijven wachten misschien verlaagd iemand zicht tot jou niveau en krijg je als nog van iemand en reactie die je hoopt. Ik denk t niet. Heerlijk dat je verwijten moet maken om je zelf kracht bij te zetten en tot dat verlaag ik me dan weer niet.

01-06-2019 12:21

NicFR08 +5876

Zou weer eens fijn zijn dat we als club met voetbal bezich gaan zijn i.p.v. dat dat op de laatste plaats komt de laatste jaren

31-05-2019 20:40

FR_Swiss +667

Bezich??? Dat verklaart een berg

01-06-2019 17:41

NicFR08 +5876

En in Nederland “dat verklaart een hoop”

01-06-2019 19:20

FR_Swiss +667

Met 586 zit ik dik veilig als de zeespiegel stijgt;-)

01-06-2019 19:28

FR_Swiss +667

586m boven N020P

01-06-2019 19:29

NicFR08 +5876

Gvd zelf ook schrijffouten maken terwijl je een ander verbetert, dan ben je pas dom zeg hahahahaha

01-06-2019 19:35

FR_Swiss +667

Schreifhauten?? Nee

01-06-2019 19:45

NicFR08 +5876

Schreifhauten???? Dat verklaart nog veel meer dan jou berg zo dom zo dom. Reageer maar niet meer want je zet jezelf zo erg voor lul

01-06-2019 19:56

NicFR08 +5876

Als je wilt voorkomen dat je de Nederlandse taal machtig bent. Doe het dan wel goed natuurlijk. Maar feit dat je over een schrijffoutje valt ben je het met de strekking van het bericht wel eens. Thx

01-06-2019 19:28

FR_Swiss +667

Uhhh, nee, want dat was nog erger..

01-06-2019 19:30

NicFR08 +5876

Ok dus je bent fan van bouwbedrijf Feyenoord. Ik kom altijd voor het voetbal naar de Kuip. Tja ieder zn ding toch.

01-06-2019 19:32

FR_Swiss +667

Veel plezier ermee..

01-06-2019 19:45

duitser +4317

Dagje wellness 281 euro
Hotel 200 nog iets euro


Pfffff

31-05-2019 20:18

duitser +4317

Hup hup naar het cafe jij

31-05-2019 20:19

RJJ +49

Voor de cursus ‘hoe verkoop je een nieuw stadion NIET aan je achterban’ is Van Merwijk ruimschoots geslaagd.

31-05-2019 20:13

hasil +8

Van Merwijk hoeft niets te verkopen. Dat is zijn taak niet. De projektorganisatie van FC is er wel in geslaagd het plan te verkopen. Het is een prestatie op zich om een standsbestuur te overtuigen dat deze investering in het stadion goed is. Uiteindelijk hebben wij het hier wel over een totale investering van ruim 1 miljard wat de komende 15 jaar beslaat. Doe ze het maar even na.

31-05-2019 20:20

Benniemagikjekauwgom +6

Aldus onze projectleider Luchtkastelen. Hasil.

31-05-2019 20:56

IPPA001 +97

Hasil noemt 'Barst in politieke steun' en 'gefaald mobiliteitsplan' het slagen van verkopen. Nog géén enkele investeerder gevonden voor het eigen vermogen.
Als er iets niet slaagt, is het wel de verkoop van dit plan. Hoeft ook niet, want de projectorganisatie krijgt de 20 miljoen wel betaald.

01-06-2019 11:56

SupporterTsince1970 +0

## Stop Van Merwijk....Red de Kuip nu het nog kan! Leve Feyenoord

31-05-2019 20:33

radikale +6847

Ik denk dat als je eenmaal aan zo'n project als FC begint er sowieso geen weg meer terug is!!! Kosten maak je nou eenmaal als je ergens aan begint wat het ook is! Niets gaat gratis in deze wereld! Ook niet als oude kuip wil vernieuw bouwen! Al dat gezeik en gewik en geweeg dat kost pas tijd en vooral geld! Dat zeker niet ten goede komt aan Feyenoord! Als ik kees de bruin zijn geld had dan had ik dat stadion er zelf naar gezet! en liet ik Feyenoord floreren tot in de eeuwigheid! de kuip is historisch prachtig maar oud en op!

31-05-2019 20:10

Dre3000 +6195

Nou!!!!!!!!!!!!!!!!!

31-05-2019 22:19

hasil +8

Van Merwijk en ook Gudde moeten wij dankbaar zijn dat ze nooit overwogen hebben te renoveren.

Want uiteindelijk is er nog NOOIT een renovatie overlegd wat een winstgevend stadion heeft opgeleverd. Doordat deze mensen niet mee gingen met de veelal opgeklopte emoties van RDK, SOZ en nu weer die, zogenaamde, vrienden van de Kuip vertegenwoordigd door ene Kees Lau wat gewoon een dorpsarchitect blijkt te zijn die zich zit te verlekkeren op al die Euro's die hij daar aan kan verdienen. Misschien moet hij maar gaan samenwerken met die Marijke Mulder die ook aast op opdrachten uit een renovatie. De kachel moet tenslotte blijven branden.

Kortom, aan grote woorden al jaren geen gebrek van de aanhangers van renovatie. Maar een verbouwplan onderbouwd met cijfers en getoetst door onafhankelijke derden heb ik nooit gezien. Het is gebleven bij grote woorden maar vooral NIETS doen. Dat men met niets komt snap ik dan weer wel. Om de simpele reden dat er gewoon geen winstgevend renovatieplan met de huidige Kuip te maken valt. Voor sommigen blijkbaar nog altijd te moeilijk om te accepteren. Maar het is wel de harde waarheid. En zo leg ut!!!

31-05-2019 20:00

HassanTurkuF3R +3

Dan heb je met je ogen dicht gezeten denk ik de laatste jaren want zowel BAM met Siemens en gebiedsontwikkelaar AM als Red de Kuip met Besix en Mammoet hadden een heel goedkoop en zeer lucratief renovatie plan dat getoetst is door onder meer hypercube. Alleen heeft renovatie nooit een serieuze kans gekregen ongeacht hoe goed de plannen ook waren. Want ook in huize Van Merwijk moet de kachel (al dan niet door zwart geld) blijven branden.

31-05-2019 20:23

gyan +7

Die plannen waren economisch niet haalbaar (lees: niet lucratief genoeg). Te hoge kosten terwijl de inkomsten onvoldoende zouden stijgen. Het bam plan kon zelfs technisch niet aangezien ze meer ruimte nodig hadden dan van de gemeente is.

31-05-2019 20:30

hasil +8

en een aantal onderdelen waren technisch nog niet uitgewerkt. Men wilde eerst de opdracht en pas bij de uitvoering zou men beoordelen hoe dit te doen wat nog bovenop de al geoffreerde kosten zou komen.

31-05-2019 20:39

Benniemagikjekauwgom +6

Wat we ook nog hebben gezien zijn die zogenaamde investeerders in Feyenoord CIty. Waar zijn ze? Niemand die het weet. Van Merwijk speculeert nu zelf al over zijn ontslag en laat het stadion dadelijk achter met een megaschuld. Natuurlijk kan renovatie heel goed - in principe kun je alles renoveren - maar het is vechten tegen de bierkaai als je een stadiondirecteur hebt die lijdt aan een fixatie op een waangedachte en de hele club het ravijn in sleept.

31-05-2019 20:23

hasil +8

"begrijpend lezen" is blijkbaar te hoog gegrepen voor je Bennie....

31-05-2019 20:41

SupporterTsince1970 +0

Jij snapt er echt werkelijk niets van. De verkeerde personen verdienen alleen aan FC... De club gaat naar de afgrond met dit dubieuze plan. Anders had er al lang een duidelijke visie en plan gelegen. Stop FC....nu het nog kan

31-05-2019 20:26

hvdv65 +8376

Nee hoor

Dat is de afgelopen jaren verzuimd uit te geven voor broodnodig onderhoud...

31-05-2019 19:52

Rik010 +664

20 miljoen onderzoekskosten? Hoe is dat nou mogelijk?

31-05-2019 19:49

Rik010 +664

voorbereiding

31-05-2019 19:49

Sasss +54162

Er zijn zoveel mensen rijk aan het worden met allerlei van dit soort bureaucratische projecten. Of het voor Feyenoord beter is of niet, ze hebben toch al geld over onze rug verdiend.

31-05-2019 19:53

Rik010 +664

Ja inderdaad, om gek van te worden. Het gaat helemaal de verkeerde kant op met deze club.

31-05-2019 19:58

SupporterTsince1970 +0

Stop Van Merwijk....Red de Kuip nu het nog kan! Leve Feyenoord.

31-05-2019 20:32

cluepon +3832

## Stop mensen die niks beters weten in te brengen dan tot in den treure elke keer zelfde bericht te knippen en plakken op elke plek die ze maar kunnen verzinnen

31-05-2019 22:16

Scarabeast +27

Mooi quote die getuigd van korte termijn visie

31-05-2019 19:42

NicoJansen +3246

Het nieuwe stadion is al jaren een excuus om het wanbeleid te verbloemen.
Neem afscheid van alle uitvreters en incompetente figuren.
Maak schoon schip en ga dan met Red de Kuip in zee.

31-05-2019 18:52

PeturP +1

Zoiets, maar deze man spant echt de kroon. dat geloof je toch niet. Met zijn uitgestreken smoel.

31-05-2019 19:07

SupporterTsince1970 +0

#### Stop Van Merwijk....Red de Kuip nu het nog kan! Leve Feyenoord.

31-05-2019 20:33

Kalouless +12672

20 miljoen uitgegeven voor het doen van onderzoek en voor het schrijven van plannen, met als resultaat een plan waarmee je de politiek en de supporters nog altijd niet kunt overtuigen. Volgens mij moet je dan nu al je conclusies trekken, Van Merwijk.

31-05-2019 18:48

Sasss +54162

Eigenlijk wel bizar dat je inderdaad in 2 zinnen kan zeggen waar het op slaat. Treurig

31-05-2019 19:54

SupporterTsince1970 +0

Jij begrijpt het...afstoppen die van Moerwijk.

31-05-2019 20:30

Crown +2567

En maar door blijven drukken van je eigen wens met wat drogredenen als motivatie...Doeiiii

31-05-2019 18:45

PeturP +1

1 troost. Van Merwijk heeft zijn eigen huis als onderpand gegeven voor de constructie. Dus als het misgaat kan hij sociale huurwoning aanvragen. Of?.................................

Oh nee, het is zijn eigen geld niet, en hij wilde al jaren van de Kuip af toch? Noemde het toch een roestbak waar iedereen bijstond? En daar is hij directeur van? En hij heeft nu 20 mio geleend voor iets wat onzeker is, en mocht dit fout gaan dan stapt hij op en gaat hij genieten van pensioen van ONZE centen???????
En de RvC van het Stadion? Die vinden dit allemaal goed? En ook die hebben geen plan B?
Wie dondert die van merwijk eruit met een hollepeur de Brienenoord over?

31-05-2019 18:45

cluepon +3832

Die 20 miljoen is niet in 1x uitgegeven. Dat gaat in fases, waarin in steeds meer detail de mogelijkheden worden uitgewerkt, waar elke keer door meer dan die ene persoon beslist wordt om wel of niet door te gaan. Dus hij is echt niet de enige die even 20 miljoen erdoorheen jaagt.

31-05-2019 22:18

Crown +2567

Oprotten.

31-05-2019 18:44

Korkiekarel18 +48184

Enge flikker dit

31-05-2019 18:38

Rotterdam1983 +5762

Zijn er ook niet enge flikkers dan??

31-05-2019 19:30

FcTussenjaar +18

Tot zover het verhaal over risicoloze investeringen voor de bouw van het nieuwe stadion. We zitten dus volgens hem in een galgenconstructie waarbij, wanneer we ons terugtrekken, ineens 20 miljoen verschuldigd zijn?

31-05-2019 18:24

FrenkieT1981 +1362

Ga jij ons nou hier vertellen dat jij ervan uit ging dat al het werk van die tientallen bedrijven tot zover gratis was??? Welterusten

31-05-2019 18:29

FcTussenjaar +18

Ik niet! Meer dat Jan de Jong dat altijd beweerde. Totale risico onafhankelijk van slagen of niet zou beperkt zijn tot 3 miljoen ofzo

31-05-2019 18:37

Vedetterut +249

Risico voor Feyenoord is wat anders dan voor stadion Feijenoord.

31-05-2019 18:51

HassanTurkuF3R +3

Risico van Feyenoord is 5 miljoen, de rest voor Stadion , dat tevens als onderpand dient. Jan van Merwijk speelt een extreem gevaarlijk spel

31-05-2019 18:59

FrenkieT1981 +1362

Noemde verhoudingen precies zijn weet ik niet, maar het klopt dat die 20 miljoen natuurlijk niet alleen Feyenoord is. Dan heb je het over tientallen partijen die er al veel uren werk in hebben zitten.

Het blijft nieuws voor de bühne dit allemaal. Dat stadion komt er echt wel. Feyenoord City is onderdeel van een enorm gebied dat ontwikkeld gaat worden en ook buiten het stadion om zijn er al vele miljoenen geïnvesteerd.

Te veel om de boel nu nog te cancellen.

31-05-2019 20:31

Riccardo_FR +16

Ik hoop dat je gelijk hebt Frenkie.

Het lijkt trouwens of er een georganiseerde lobby bezig is tegen FC. Zijn dat mensen die de kuip niet los kunnen laten, mensen die erbij gebaat zijn dat Feyenoord niet te groot word of word ik te achterdochtig? Het valt me op dat slecht nieuws makkelijker te vinden is dan goed nieuws terwijl er weldegelijk goede ontwikkelingen zijn geweest. En dan kijk je naar de kritiek en dat komt dan van een aandeelhouder van stadion Feyenoord, een hoogleraar aan de universiteit van Twente die met gedateerde info het plan afkraakt maar niet ingaat op een uitnodiging om de werkelijke stand van zaken te bespreken en een een of andere failliete architect die beweert dat zijn plannen zijn gestolen. Waarom zijn er zoveel mensen die onrust proberen te stoken? (En daar nog redelijk in slagen ook.)

01-06-2019 03:03

PeturP +1

Alle clubs met een nieuw stadion bouwen met een budget dat rond 2x hun begroting ligt. Ofwel, zekerheid tot het kunnen aflossen. Feyenoord City kost de club ruim 6x zijn eigen begroting. We worden er per saldo geen klote wijzer van, echt gerommel in de marge. Salarisbudget stijgt 1e jaar naar 21,9 mio (zie studies) en de vele jaren daarna mondjesmaat.
Of vergelijk de kostprijs van een stoeltje, dat is bij bijna alle nieuwbouw rond eur 4.000 per stoel. Feyenoord City kost eur 7.500 per stoel. Weet je hoelang het duurt voor je dat terugverdient?

31-05-2019 18:20

Benniemagikjekauwgom +6

Klopt. En ze willen de lege stoelen aan rijkelui verkopen, die zelden komen opdagen, waardoor die leegte structureel wordt.

31-05-2019 18:30

JKTB +21206

Juist. Ze gaan het terugverdienen door totaal onrealistische aantallen van rondleidingen, supporters die ze voor en na een wedstrijd vast denken te houden in het Feyenoord restaurant en de Feyenoord ballenbak, gemiddelde bezoekersaantallen die je alleen haalt je structureel in de top meedraait...

31-05-2019 19:25

thijs2108 +0

tering lijer

31-05-2019 18:14

Solida +37328

Waar eindigt dit... Dit heeft nu alleen maar kans van slagen als IEDEREEN vol de schouders eronder zet... Hand in Hand Kameraden zal ik dan maar zeggen...

31-05-2019 18:06

Solida +37328

Maar er heerst helaas teveel ego en tweedracht, dus ik vrees het ergste...

31-05-2019 18:07

PeturP +1

Omdat ze nooit duidelijk worden en liegen over cijfers voor zover die bekend zijn.
Als je het gewoon voorlegt, open ben over cijfers, en je laat geen leugenachtige types als Gudde en van Merwijk maar iemand die vertrouwen geeft aan de achterban e.e.a. presenteren, dan staat 80% van de achterban achter een beslissing.
Nu maken ze er een puinzooi van, met als hoogtepunt een paar nitwits bij de gemeente die als spuit 11 ook in de publiciteit willen komen.

31-05-2019 18:48

FR-Freggle +8

En die 'vrienden van kuip' doen het zeker niet om er miljoenen aan te verdienen?

31-05-2019 19:35

Solida +37328

Dus hij heeft alle schepen (lees: De Kuip) al achter zich verbrand...

31-05-2019 18:04

PeturP +1

Precies, en dat is echt aantoonbaar wanbeleid, en dat is zachtjes uitgedrukt. Deze man brengt voortbestaan van En de Kuip EN Feyenoord in gevaar.

31-05-2019 18:08

SupporterTsince1970 +0

Sjonge jonge wat een verhaal. Dus er is maar 1 plan en dat is Feyenoord city. Beetje dubieus dit. Ik steun deze nieuwe stichting...klinkt goed en hebben volgens mij maar 1 doel en dat is Feyenoord. Daar zouden wij allemaal voor moeten kiezen en geen tweespalt kweken ten koste van de gewone hartstochtelijke supporter. Red de Kuip... voordat het te laat is!

31-05-2019 18:03

gyan +7

De kuip valt economisch niet te renoveren. Als je dat nog niet snapt heb je je niet ingelezen. Ondanks tientallen renovatie plannen is er geen 1 geweest met zwarte cijfers, geen 1. Dat red de kuip is absoluut niet begaan met Feyenoord, die hebben hele andere belangen.

31-05-2019 20:09

TYREP +1

op pleuren merwijk en gauw.

31-05-2019 18:03

PeturP +1

Van Merwijk, excusez les mots maar donderstraal direct op, leugenaar en oplichter dat je bent. De Kuip stond op instorten toch? Alleen had jij een TNO rapport dat hij nog makkelijk 50 jaar mee kan. Maar dat heb je 2 jaar in je la laten liggen!
Denk je dat er iemand is die het ook maar in zijn hoofd zou krijgen jou directeur te maken van een nieuw stadion na wat je jarenlang geflikt hebt met onze Kuip. Ellendeling!
En dan beweren dat we naar de donder zijn als nieuwe stadion niet doorgaat? Dus je bent aan het gokken gegaan met andermans centen?
Ik hoop dat er een groep supporters opstaat met juridische achtergrond die je hiervoor voor de rechter sleept! Je brengt het voortbestaan van de Kuip EN FEYENOORD in gevaar oetlul. Omdat je zo graag een nieuw stadion wil waar je mee kan pronken met je vriendin en familie?

31-05-2019 17:48

ClubCultuur +33

Precies.

“Nooit meer kampioen in De Kuip”, ik hoor het ze nog zeggen.

31-05-2019 17:56

JKTB +21206

Nee, omdat hij verdient aan een nieuw stadion

31-05-2019 17:58

PeturP +1

En dat is precies wat ik vermoed. Het klopt van geen kant. Geen plan B, die cent is geschift en met hem de RvC van het stadion die toezicht moet houden. Daar zitten een aantal lieden die dik gaan verdienen aan een nieuw stadion, incluis familieleden.
Ik hoop dat een onafhankelijke krant hierin duikt.

31-05-2019 18:10

JKTB +21206

Follow thr money. Is helaas nog niet gebeurd... wel gepitched destijds.

https://www.ftm.nl/pitch/voorstel/51

31-05-2019 19:16

gyan +7

Dat TNO rapport ging over de technische levensduur, niet de economische. De enige reden om uit de kuip te gaan is vanwege geld niet omdat het stadion op instorten staat...

31-05-2019 20:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties