''Feyenoord maakt een aardige indruk''

''Feyenoord maakt een aardige indruk''

Voor Feyenoord zit het trainingskamp in Oostenrijk er bijna op. Vandaag werd de laatste oefenwedstrijd tegen Red Bull Salzburg met 3-1 verloren. Toch is clubwatcher Martijn Krabbendam niet ontevreden over de voorbereiding tot nu toe.

"Feyenoord maakt een aardige indruk", begint Krabbendam op de site van Voetbal International. "Bij oefenwedstrijden moet je door de uitslagen heen kijken. Je zag tegen Darmstadt bepaalde dingen waarop wordt getraind terugkomen in de manier van spelen. Dat was tegen Salzburg ook zo. Uiteindelijk winnen zij verdiend, maar Feyenoord stelde er zeker voor rust aardig voetbal tegenover. Ze hebben een paar keer goed onder de druk uit gespeeld. Dat is positief."

"Wat minder positief is, is de manier waarop ze die goals tegen kregen. Als je zo'n ploeg op deze manier weerstand biedt, moet je het niet zelf weggeven door die goals weg te geven. Dat is nog een punt van aandacht."

Liam Kelly, de nieuwe aanwinst die begin deze week gepresenteerd werd, maakt op Krabbendam een goede eerste indruk. "Je kan zien dat deze jongen kan voetballen. Positioneel is hij goed, hij is goed in balbezit en heeft een goede inspeelpass. Dat moet ook, omdat hij twee turven hoog is. Nog kleiner dan Clasie. Dan leer je vanzelf om je zo te positioneren dat je niet in duel komt. Dat doet hij goed. Hij laat zich inzakken en bemoeit zich met de opbouw. Het gaat eigenlijk vrij natuurlijk."

Tot slot verwacht Krabbendam dat Kenneth Vermeer, die tegen Salzburg op goal stond, ook komend seizoen weer eerste keeper zal zijn. "Hij keepte uitstekend, had een paar goede ingrepen. Hij behoedde Feyenoord voor een grotere nederlaag. Bijlow is nog geblesseerd en Vermeer is fit. Zolang hij niet kan keepen is het voor Stam vrij makkelijk en wordt Vermeer z'n eerste keeper."

Lees meer over
Kenneth Vermeer Justin Bijlow Liam Kelly
Plaats reactie
666

FRlegend +17024

Verdediging dus nog steeds groot pijnpunt. Creativiteit op het middenveld is wel groter geworden.

13-07-2019 11:20

TYREP +1

zo krabbie je hebt in alles gelijk,,heel knap

13-07-2019 10:18

Snoek1974 +1827

Dus moeten er andere CV opgesteld worden , v Beek , Botteghin en vd Heijden spelen niet ver genoeg van het eigen doel af of hebben te weinig iniatief in balbezit .

Eigenlijk moeten we dus spelers zoals Nieuwkoop , v Beek , Baco , Verdonck en Tapia nog verkopen en evt Botteghin ook nog om geld te creeeren om spelers te halen die in de nieuwe visie kunnen spelen en aanvullende kwaliteiten hebben op de huidige selectie en dan vooral denken in kwaliteit en de kwantiteit laten invullen door jeugdspelers .

Dus 6 spelers weg en je haalt dan naast Fer nog een rechtback , LCV en evt nog Elia oppikken .

Karsdorp en v Drongelen zou prima aankopen zijn naast transfervrije Fer en Elia ( al weet ik niet of hij transfervrij is) .

13-07-2019 09:53

Feijenoorder95 +22580

Kenneth nooit de nul hahahahaha

13-07-2019 09:17

NoSurrender12 +197

Hahahaha kansloze mongool met je hertog jan kratje hahahaha

13-07-2019 10:05

Feijenoorder95 +22580

Oh gaan we op de avatar spelen? Nee jij dan ziekeling vuilen miet

13-07-2019 10:05

DutchMike +3

Niet druk om maken ..meestal is het ook nog eens NoCylinder

13-07-2019 10:26

Nemis +817

Nog altijd beter dan Bijlow

13-07-2019 13:15

vHanegem +2

Waar ik mij aan erger dat bij een ingoot 90% wordt terug gegooid ( dus naar achteren) Dus het gevaar opzoeken. Mij is geleerd ALTIJD naar voren in te gooien ( zie 2e goals gisteren)

13-07-2019 07:53

DV-FR1908 +628

Ja dat is zeker waar. Maar Geertruida gaat bij de 2e en 3e tegengoal niet vrijuit. Hij lost het bij beiden helemaal verkeerd op.

13-07-2019 09:32

vHanegem +2

Ach Krabbelul...hij moet weg als watcher!

13-07-2019 07:50

Bema777 +1012

Het is ook nooit goed he

13-07-2019 09:36

Fr-Mies +336

#krabbyout

13-07-2019 09:44

mib2000 +10

Krabbelul... Wat een kleuter ben jij!

13-07-2019 10:07

Wiet_vot +749

Je moet eet niet aan denken dat Vermeer geblesseerd raakt (niet ondenkbaar). Dan heb je Marsman als keeper.....

Pfffff.

13-07-2019 05:52

Brahma +5257

Zo dat was weer een journalistiek hoogstandje van Krabbendam, een genot om te lezen en zeer vernieuwend en leerzaam.

13-07-2019 05:26

Sijmpie96 +478

Het zou een schande zijn als vermeer geen eerste keeeper word

13-07-2019 04:15

Rotterdam1983 +5765

Vermeer hoort ook 1e keeper te zijn

12-07-2019 23:59

DoubleSpy +8275

Met je eens. Ook in geval Bijlow fit is.
Bijlow is een groot talent maar Vermeer is op dit moment simpelweg de beste keeper die we hebben. Punt.

13-07-2019 01:08

Rotterdam1983 +5765

Ja precies en de beste moet gewoon spelen vind ik

13-07-2019 01:17

you_never_walk_alone +8625

En bang dat bijlow een eeuwig talent is .... vind hem net niet de top.... hij is 20 ok nog jong voor een doelman maar de echte grote stonden er dan , weliswaar met af en toe nog een foutje maar met presence .... dat mis ik toch bij bijlow !

13-07-2019 08:31

Vedetterut +249

Hoe bedoel je de echt grote stonden er al op hun 20e? De laatste 3 keepers van het Nederlands Elftal waren op die leeftijd ook nog niet zo ver hoor.

Cillessen: debuut en eerste volledige seizoen op zijn 21e bij NEC en pas op zijn 24e zijn eerste seizoen bij Ajax.

Stekelenburg: Debuut op 20e en eerste volledige seizoen op zijn 23e.

Van der Sar: Debuut en eerste seizoen op zijn 22e.

13-07-2019 11:38

you_never_walk_alone +8625

Neuer en courtois beiden 19 maar dat niveau haalt bijlow nooit evenals het niveau van de doelmannen die jij opnoemt....
Maw middelmatige doelman....

13-07-2019 11:55

vHanegem +2

contract verlengen van Vermeer!!!

13-07-2019 07:50

PeturP +1

Centraal St Juste en Fer, let maar op, dat wordt een groots duo.

12-07-2019 23:52

pace96 +5485

Fer is geen verdediger idioot

13-07-2019 00:28

zekspeed +4436

Karsdorp was ook middenvelder.......idioot!

13-07-2019 02:10

zekspeed +4436

Haps was linksbuiten

13-07-2019 02:10

zekspeed +4436

De Vrij was bij Feyenoord ookooit middenvelder

13-07-2019 02:11

zekspeed +4436

Dus zo raar is het niet hoor om Fer in de verdediging te zetten

13-07-2019 02:12

goldenguidetti +2

Bijlow stond tot de onder 17 in de spits

13-07-2019 02:28

kullekefeyenoord +3

Wij wonnen de UEFA cup met twee middenvelders centraal achterin

13-07-2019 06:57

tussenjaar +6205

Konterman was toch geen middenvelder?

13-07-2019 11:15

voetbalotelli +825

Centraal van wonderen en Paauwe. Allebei middenvelders

13-07-2019 11:38

Jamcarter +3

Helemaal mee eens

13-07-2019 07:53

Mactor +1

Frodo op het middenveld, top

12-07-2019 23:41

sykoofox +87573

Kelly zeker XD

13-07-2019 04:08

Mactor +1

Die gaat weer het hele seizoen opzoek naar Mordor

13-07-2019 08:44

ron123 +0

feyenoord blijft het knapste mongooltje in de klas.....hopen op betere tijden...al zo ellenlang

12-07-2019 23:19

RicoFR36 +26705

We hebben heel ff betere tijden gehad. Jammer genoeg niet structureel.

12-07-2019 23:30

FR-Freggle +8

Geen visie, geen beleid, heel simpel

13-07-2019 08:44

kullekefeyenoord +3

Krabbie meld nergens dat Jaap in '70e minuut 9 wissels doorvoerde en Feyenoord met Vermeer, Larsson en (de zeer beperkte) Scharie slechts 3 ervaren spelers in het veld had staan. Toen pas maakte Salzburg echt het verschil.

12-07-2019 22:53

ernst H +4998

ja ze speelden echt tiki taka

12-07-2019 22:57

kullekefeyenoord +3

Salzburg? Als je graag tiki taka wil zien koop een seizoenkaart van City. Flapdrol

13-07-2019 06:59

ozzyfeyenoord1989 +0

Wanneer komen ze weer terug?

12-07-2019 22:43

Van_Geel +18452

Als Vermeer 1e keus wordt, Bijlow verhuren. De centrale verdediging is gewoon de achilleshiel, er moet daar iemand bij en iemand weg. Ook maak ik mij wel zorgen om de spitspositie, na Jorgensen is het verval veel te groot en hij heeft de afgelopen seizoenen aangetoond niet altijd even fit te kunnen blijven.

12-07-2019 22:40

fernando_010 +2

Je moet toch gewoon 2 goede keepers hebben....laat bijlow lekker de bekerwedstrijden keepen,en wie weet wat vermeer nog voor blessures oploopt. Maar als Marsman moet bijspringen hebben we een probleem.

12-07-2019 23:01

ankona +13903

Trek die achilleshiel maar door naar de RB positie. Daar hebben we gewoon niemand. Op LB hebben we Malacia en Verdonk (en 2 of 3 wedstrijden Haps tussen zijn blessures door) die het redelijk doen.

Die verdediging is echt ver onder de maat.

Wat betreft de keepers zie ik Bijlow niet verhuurd worden. Je hebt er gewoon drie nodig en ten Hove is al verhuurd. Aangezien het een team in ontwikkeling is mag ik dus hopen dat Bijlow de eerste keeper wordt. Vermeer heeft geen toekomst en Marsman is voor de bank gehaald.

12-07-2019 23:53

Rotterdammert +6029

Vond het ook lang niet slecht, je speelt een compleet ander systeem, zit pas net in de voorbereiding, mist belangrijke krachten en maakt veel zware trainingsuren met een veredeld jeugdelftal zonder echte toppers dat overklast werd door 17 jarigen in de kampioenspot.

Die fouten waren kinderlijk, maar passen ook bij jeugdspelers. Je staat tegen een prima team te ballen en kon lange tijd weerstand bieden en had gewoon de kansen om te winnen.
Leerzame wedstrijd, zag wel degelijk goede dingen en wat Stam voor ogen heeft.

12-07-2019 22:40

Kapelle +1058

Ik heb het grootste deel niet kunnen zien. Was Geertruida echt zo slecht als VI beweert? Ik kreeg na woensdag juist een beetje het idee dat hij er klaar voor is, maar als ik dit lees..

12-07-2019 22:45

feyenoord18_1993 +1592

Maakte 1 grove fout (kost je een doelpunt) en een paar goede verdedigende acties. Driemaal raden waar dan over na wordt gesproken. Zijn verdedigende acties waren wel goed. Lekker die foutjes laten maken nu.

12-07-2019 22:47

Kapelle +1058

Ah oke thanks! Ik ga het morgen even terugkijken maar ik had wel de hoop dat hij in ieder geval back up zou kunnen worden voor de LCV positie. Zeker woensdag maakte hij een goede indruk maar tegen Dordt vond ik hem juist weer zwak. Heel wisselvallig dus.

12-07-2019 23:17

Rotterdammert +6029

Vooral ongelukkig, stond aan de verkeerde kant een speler te dekken die twee koppen groter was en 30 kilo zwaarder.
Bij de andere goal stapte ie op de bal enwss daardoor kansloos.

Maar dramatisch is een te groot woord, die jongen heeft echt potentie en ook goede dingen laten zien. Zou hem er zeker bij houden.
Vond Hendriks ondanks die ingooi waar de goal uit kwam ook een prima indruk maken, sterk in de duels.

12-07-2019 22:50

Kapelle +1058

Verkeerde kant dekken vind ik niet ongelukkig. Een groot talent die al jaren centraal achterin speelt mag dat eigenlijk niet gebeuren. Maargoed, ik heb het niet gezien dus misschien is dat te kort door de bocht.

Hendriks is meestal wel stabiel maar wil nog iets te graag. Tenminste, dat was mijn indruk van die 10 minuten tegen Dordt. Dus heel erg gefundeerd is mijn mening over hem niet haha. Maar ik denk dat een jaartje onder 19 nog wel goed voor hem is. Net als Burger overigens.

12-07-2019 23:19

Weekwel +1

Burger is klaar voor een goeie uitleen beurt

13-07-2019 08:33

HETNIEUWESTADION +392

Ik maak me wel zorgen, want het spel van Feyenoord is dramatisch.
Vermeer brengt de bal naar van Beek (niet 1 keer, maar 10 keer), die speelt de bal weer naar Vermeer met
100% geluk, krijgt weer de bal terug, dat zie ik nergens anders op de velden, ook niet bij de amateurs.
Het terug spelen van het middenvelders naar de achterhoede ( minstens 10 keer of meer ).
Het druk zetten van de middenvelders, de achterhoede sluit niet aan en de spitsen staan te verdedigen, succes Jaap.

12-07-2019 22:38

Van_Geel +18452

Je mag geen kritiek hebben hier? Kritiek is bijna alles wat ik hier lees..

12-07-2019 22:41

HETNIEUWESTADION +392

Ik zie geen verbetering ten opzichte van het vorige seizoen.

12-07-2019 22:45

feyenoord18_1993 +1592

Tip van mij.. Focus dan is op het positiespel en zie het verschil. Alleen daar op focussen. Wie stast waar en is dat beter dan vorig jaar?

12-07-2019 22:48

Van_Geel +18452

Het seizoen is nog niet eens begonnen.. het is geen FIFA waar alles poppetjes direct op elkaar zijn ingespeeld. Nieuwe trainer, nieuwe spelers, nieuwe tactiek, nieuwe kansen, geef het tijd. Als we nu al gaan zeiken wordt het een lang seizoen.

12-07-2019 22:49

Thomas94 +0

Vandaag begon stam denk ik met de beoogde basis(op Jorgensen Larsson/narsingh na), dit zijn vrijwel dezelfde spelers die vorig jaar speelden. Vorig jaar en eigenlijk ook de jaren ervoor was het voetbal niet goed. Je kunt dus gewoon concluderen dat het niet beter wordt. Je bent afhankelijk van een opleving van berghuis en moet hopen op een goede Jorgensen.
Is geen zeiken maar is de realiteit, helaas!

12-07-2019 23:00

Jali +154

Zeiken? Dat gebeurd hier toch nooit...

13-07-2019 00:38

Anoniem010 +0

De bedoelingen zijn goed.Alleen die 2 die er nu staan durven of kunnen de bal niet vooruit inspelen.
Juste zou dat wel kunnen en wie weet wat ik vaker lees is fer een optie voor de CV

12-07-2019 22:51

scts +3

"Ik zie geen verbetering ten opzichte van het vorige seizoen."

Als je nog geen wedstrijd gezien hebt zou dat kunnen inderdaad...

12-07-2019 22:56

guc75 +10986

Jij hebt helemaal niks meer te vertellen hier, Van Geel...

12-07-2019 22:51

HETNIEUWESTADION +392

Ik wil helemaal niet als een azijn zeikerd over komen, maar ik zag tegen de eerste 2 wedstrijden tegen de amateurs wel het spel dat Jaap wilde zien en ik genoot
van het spelletje, diezelfde spelers stonden wel fijn te ballen. Dat zag ik in de
eerste 10 minuten ook, maar dan..……….

12-07-2019 23:28

Korkiekarel18 +48184

Nooit meer Blunderlow gelukkig. Die jongen is niveau ADO

12-07-2019 22:36

feyenoord1226 +10

Eens. Niveau Mulder

12-07-2019 22:38

Poison +5

Kan je die jongen niet gewoon bij zn naam noemen? En dan vragen mensen zich nog af waarom er geen talenten bij ons doorbreken.......

13-07-2019 02:17

Wietse +24109

Ik hoop echt dat Tapia en St Juste een kans in het centrum van de defensie krijgen. Botteghin is te traag, Van Beek te onrustig.

12-07-2019 22:35

pace96 +5485

Botteghin is misschien traag maar wel je beste echte verdediger. Vandaag weer een slot op de deur vaak.

12-07-2019 22:42

Van_Geel +18452

Tapia is geen CV, daar is hij veel te druistig voor. St. Juste is wel een optie, maar dan moet er een goede rechtsback bij.

12-07-2019 22:42

Wietse +24109

Tapia is wel creatief, denkt vooruit en speelt met lef.

12-07-2019 22:50

Wietse +24109

Ja Botteghin is verdedigend erg stabiel en een kei in positioneren, maar niet om hoge druk mee te spelen. St Juste naar het centrum is voor mij zeker een pre. Stiekem hoop ik op een doorbraak van Nieuwkoop, maar Karsdorp of Janmaat is zeker welkom.

12-07-2019 22:49

Thomas94 +0

Hou op met tapia, toen tapia achterin stond hield je elke keer weer je hart vast met die rare fratsen van m.

12-07-2019 23:01

Rotterdam1983 +5765

Tapia gaat straks bankie warm houden

13-07-2019 00:00

Bushalte 67 +8598

Probeer Kasdorp te huren en koop van Drongelen

......................Vermeer
Kasdorp st Juste v Drongelen Haps
..........................Fer
.................Kökçü Berghuis
...Narsingh Jørgensen Larsson/Hansson

Larsson/Hansson ben ik nog niet uit maar dit zou mijn favo 11 zijn na deze wedstrijd gezien te hebben

12-07-2019 22:32

duitser +4317

Augsburg schijnt 8mil te willen betalen voor v drongelen

12-07-2019 22:35

Bushalte 67 +8598

Nou met de verkopen van vorig jaar en tv gekden en de verkoop van Vilhema moet er echt wel geld zijn voor 1 goede investering. Dot moet dan ook direct een topper zijn en van Drongelen kan dit niveau absoluut aan dus zou het wel aandurven voor dat geld

12-07-2019 22:38

Anoniem010 +0

5 mil kon psv hem ophalen

12-07-2019 22:52

feyenoord1226 +10

V Drongelen 100% onhaalbaar

12-07-2019 22:38

Bushalte 67 +8598

https://www.transfermarkt.nl/rick-van-drongelen/profil/spieler/354340

12-07-2019 22:45

Bushalte 67 +8598

Laat t idd 6 a 7 zijn.
Kopen voor dat geld en over 4 jaar voor 15 proberen te verkopen zo niet meer

12-07-2019 22:46

feyenoord1226 +10

Doe niet zo kinderachtig man

12-07-2019 22:49

Bushalte 67 +8598

Serieus? Waarom vraag je dat?

12-07-2019 23:02

feyenoord1226 +10

Ben gewoon benieuwd man, hoe oud ben je?

12-07-2019 23:02

Bushalte 67 +8598

Ik kom uit het jaar 1226

12-07-2019 23:06

feyenoord1226 +10

Oke dan niet joh. Fijne avond

12-07-2019 23:07

Bushalte 67 +8598

Is toch helemaal niet belangrijk

12-07-2019 23:08

feyenoord1226 +10

Het zou wel een hoop kunnen verklaren.

12-07-2019 23:09

Bushalte 67 +8598

Want jij weet het allemaal

12-07-2019 23:10

feyenoord1226 +10

Kom je uit 1978?

12-07-2019 23:11

Bushalte 67 +8598

Je kan mijn profiel toch inzien

12-07-2019 23:12

feyenoord1226 +10

Er zijn hier nogal wat mensen die daar random iets invullen.

Maar 1978, ik weet genoeg. Fijne avond!

12-07-2019 23:13

Bushalte 67 +8598

Dank. Van het zelfde

12-07-2019 23:17

feyenoord1226 +10

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

12-07-2019 22:49

Bushalte 67 +8598

Ohw jij bent er ook zo een die de feiten gewoon negeert. Dit soort sites geven een aardig beeld en ja er is marktwerking maar v Drongelen is geen q0 miljoen of meer waard hoor als je in de 2e liga speelt in Duitsland!

12-07-2019 23:05

feyenoord1226 +10

Want vraagprijs/marktwaarde is de enige factor in het bepalen of een speler haalbaar is of niet?

Maar nogmaals, hoe oud ben je?

12-07-2019 23:06

Bushalte 67 +8598

Ja zeker als iemand in de 2e liga van Duitsland speelt wel ja anders als dat hij nog in de Bundesliga zou spelen

12-07-2019 23:09

feyenoord18_1993 +1592

100% onhaalbaar? Ligt eraan of je nog 4 andere spelers wil kopen...Als je met als je transfergeld in durft te staan voor van Drongelen, heb je hem binnen. Maar durft Feyenoord dat?

12-07-2019 22:50

Bushalte 67 +8598

Precies en wij moeten eens kappen met vier middelmatige spelers. Koop er gewoon 1 maar dan een goede ipv weer vier middelmatige verdedigers bijvoorbeeld

12-07-2019 23:01

jantjekuitert +0

Las vandaag op vz dat v drongelen niet te koop is.

13-07-2019 00:06

kevinmulFR010 +18073

Sommige verwachten gewoon te veel en kunnen niet meer helder kijken

12-07-2019 22:24

FRrick +693

Mag Vermeer zijn contract wel verlengen

12-07-2019 22:23

PindakaasFR +133

Vermeer eerste keeper en aanvoerder. Denk dat Stam het zo gaat doen.

12-07-2019 22:16

feyenoord1226 +10

Eerste keeper eens, aanvoerder hoop ik niet

12-07-2019 22:18

Pontiacgto +1172

Kun je dat onderbouwen, of is dat weer omdat hij een ajax verleden heeft?

12-07-2019 22:22

feyenoord1226 +10

Nee, heeft niks met zijn ajax verleden te maken. Heeft meer te maken met dat hij een verrot karakter heeft, en we dat vooral niet moeten etaleren als 'voorbeeld' voor onze kleine supportertjes.

12-07-2019 22:23

ankona +13903

Wat is er zo verrot aan? Ik zie in hem een voorbeeld prof. Niet klagen als het tegenzit maar er wel staan als het moet.

12-07-2019 22:29

spzm +13186

Een keeper als aanvoerder vind ik sowieso niet handig

12-07-2019 23:01

ankona +13903

Is maar een erebaantje en het is degene die de pers te woord mag staan. Wat maakt dan de positie op het veld uit? (dat hij na de toss wat extra meters moet rennen? )

12-07-2019 23:44

liam +837

Flikker op met je ajax verleden. Omdat hij daar een blauwe maandag gevoetbald heeft. Zei je dat ook van koeman? En vermeer en narsingh etc etc. Simpele ziel.

12-07-2019 22:28

feyenoord1226 +10

Kan je wel lezen?

12-07-2019 22:28

scts +3

Niet te positief worden Krabbendam. Daar zijn mensen hier allergisch voor.

12-07-2019 22:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties