Speelwijze Feyenoord: ''Advocaat is machtiger dan Berghuis''

Speelwijze Feyenoord: ''Advocaat is machtiger dan Berghuis''

Steven Berghuis uitte na de met 1-1 gelijkgespeelde wedstrijd van Feyenoord eerder deze maand tegen FC Twente nog zijn onvrede over de speelwijze van de Rotterdammers. Met name op het gebied van druk zetten was er discussie. In de NOS Voetbalpodcast wordt besproken of trainer Dick Advocaat een week later in het gewonnen duel met ADO Den Haag (4-2) zijn ploeg daarin de vrije hand had gegeven.

''Naarmate de wedstrijd vorderde zag je de spelers steeds meer opschuiven en daar leken zij zich iets prettiger bij te voelen, maar dat betekende ook dat ze achterin kwetsbaarder waren. Dus eigenlijk haalde Advocaat zijn gelijk door het feit dat het in de eerste helft tegen ADO achterin open huis was,'' zegt commentator Jeroen Grueter, die zondag commentaar deed in De Kuip.

''In een interview met Advocaat vroeg ik hem daar nog naar, en toen zei hij: ze kunnen het niet,'' vervolgt NOS-verslaggever Arman Avsaroglu. ''Volgens mij is er een strijd gaande tussen Advocaat en zijn selectie,'' voegt Jeroen Elshoff toe. ''Dat is best interessant om te zien welke kant dat nu op gaat. Bovendien valt er nu ook nog een spits uit in de warming-up. Aan zo'n Jørgensen heb je natuurlijk geen bal.''

Vorig seizoen nam Advocaat het over van Jaap Stam, die na veel teleurstellende resultaten ontslag nam bij Feyenoord. Avsaroglu: ''Vanaf dat moment heeft het seizoen zich in een soort crissisfeer afgespeeld en heeft Advocaat iedereen meegekregen om het op zijn manier te doen: ik weet hoe het moet en wij gaan punten halen. Maar blijkbaar heeft die selectie nu gezegd dat ze op een andere manier willen voetballen.''

''Dat zijn vooral aanvallende spelers zoals Berghuis en Jørgensen, die willen niet telkens heel ver terug rennen als aanvaller. Maar ik vind dat ze naar Advocaat moeten luisteren. Advocaat is in dat opzicht machtiger dan Berghuis. De wijze waarop ze vorig seizoen voetbalden, dat ziet er niet mooi uit, maar je haalt er wel punten mee. Al zijn ze ook nog als de dood voor een vertrek van Berghuis,'' aldus Avsaroglu.

Afgelopen zondag sprak FR12 nog met verschillende supporters over de situatie van Steven Berghuis. Blijft hij bij Feyenoord? Bekijk onderstaande video.

Lees meer over
De Kuip Steven Berghuis ADO Den haag Dick Advocaat Advocaat
Plaats reactie
666

nevergiveup010 +1368

de volgende keer wanneer Berghuis weer eens openhartig en eerlijk een interview bij Fox geeft
over het team , zou ik eerst maar eens zelf in de spiegel kijken
2 zulke grote kansen missen , vlak voor tijd,dat past niet bij een speler van zijn kaliber
Dus eerst zelf presteren
Dan pas kritisch naar je teamgenoten kijken
Maar eigenlijk nog beter in de kleedkamer je gal spuwen en niet voor de camera

30-09-2020 11:43

Km010 +5179

Alles valt of staat met de stand straks. Doe je mee dan accepteren ze alles. Anders.....

29-09-2020 19:03

miesie-1968 +1

Dick weet voorlopig wat het beste is voor de club met dit systeem gewoon de punten pakken , jammer voor sommige jonge spelers waar wij veel van verwachten niet in goede doen zijn en 1 positief lichtpuntje is volgens mij texera

29-09-2020 18:39

onbekend +89252

Mocht Berghuis vertrekken dan halen wij Dennis Man. Groot talent, nieuw kapitaal en kunnen we weer jaren vooruit. Kökçü en Bozenik verkopen en je haalt een goede spits, Veerman en een goede rechtsback. Dan hebben wij een behoorlijk goed en gebalanceerd team. Ideale scenenario natuurlijk. Liefst dat Berghuis blijft, wat ik ook wel verwacht.

29-09-2020 18:04

Chitown-Rivera +15050

Tuurlijk joh. Alsof het niks is. Ja zullen we Veerman even kopen? Lukt vast wel voor hij in Engeland tekent.....

29-09-2020 18:05

feyenoord1980 +2744

Veerman hahahahahaha die is echt niet haalbaar man

Lekker FIFA spelen

29-09-2020 18:06

Wietse +23971

Paar jaar geleden was Het nog onrealistisch om Berghuis te wensen ;)

29-09-2020 18:17

Goofy1973 +3078

Tsja....als je beste speler zich prettiger voelt bij het spelen in een ander systeem, en Advocaat houdt voet bij stuk, dan wordt de kans steeds groter dat ie voor een prikkie de deur uit loopt en we dag kunnen zeggen tegen een hoge klassering. Je haalt nl niet dezefde kwaliteit terug voor dat geld. Bovendien zal Advocaat dan wellicht ook het bijltje erbij neergooien, want die blijft over met een gemankeerde selectie...en als Advocaat gaat, dan had berghuis net zo goed kunnen blijven...

29-09-2020 17:38

Bas_feyenoord +0

Waarom Conteh eigenlijk niet bij de selectie? Is hij nog niet fit genoeg?

29-09-2020 17:19

ringoster +2020

Nee, maar dat staat zo'n beetje in elk bericht van de laatste 2 maanden ;)

29-09-2020 17:31

Criticus +21920

Weet je toch. Wij halen spelers die niet fit zijn en hier fit moeten worden. Spelers die een paar weken nodig hebben om papieren op orde te krijgen. Of ze moeten wennen, optrainen etc. Dat is Feyenoord.

29-09-2020 18:10

San4311 +0

Die kwestie van papieren had je met elke niet Europese speler gehad. Dat ligt ook aan de KNVB. Die spits van PSV is ook nu pas speelgerechtigd en die hadden ze ook een 3 weken ofzo vastgelegd.

Dat ie Conteh niet fit was, logisch toch. Goedkoop en jong. Was in principe geen basis aankoop.

30-09-2020 00:16

Wietse +23971

Of eigen talent krijgt te laat een contractvoorstel waardoor die naar Chelsea, Bayern of Manchester City gaat.

29-09-2020 18:18

San4311 +0

Als die naar Chelsea etc kunnen maakt het niet uit wanneer je ze een contract geeft. Dan zijn ze vaak al weg voor je ze überhaupt een contract mag geven

30-09-2020 00:17

ramondebree +0

Hebben jullie ook zo'n zin in de loting EL?

29-09-2020 17:04

pellevg +4433

Wanneer is die?

29-09-2020 17:49

Chitown-Rivera +15050

2 oktober meen ik

29-09-2020 17:52

pellevg +4433

Vaak rond een uur of 12 in de middag toch?

29-09-2020 18:25

rupje2010 +644

Ligt het aan mij of is er echt een patroon waarbij de media bezig zijn om onrust bij Feyenoord te creëren? Or gebeurt dit ook bij andere clubs? Ik weet dat echt niet omdat ik geen andere clubs volg.

29-09-2020 17:01

Sinister +13025

Er zijn dagen dat ik ook niet kijk op utrecht12.nl of groningen12.nl, maar ik kan mij voorstellen dat je dit gezwets overal hebt.

29-09-2020 17:09

jonessenoj +0

Je mag hier alleen negatief over Feyenoord praten, want als je dat doet over anderen ben je een calimero. Maar ter vergelijk, wij spelen niet lekker en spelen 1x gelijk en er word al een lichte crisis aangepraat en complotten bedacht tussen trainer en spelersgroep.

Psv speelt nog niet lekker en speelt ook 1x gelijk.... Geen haan die er naar kraait zoals bij ons.

Maar ssst...ik ben calimero.

29-09-2020 17:12

Kings010 +7673

Zeker waar plus de meeste doelpunten gemaakt. Laat staan als het straks weer gaat lopen als team.

29-09-2020 17:40

feyenoordfan3 +7

Goos, dat is ondertussen al ruim 30 jaar aan de gang. Maar dat maakt niet uit, wij zijn Feyenoord, fuck de rest!

29-09-2020 17:47

San4311 +0

Wat nou onrust? Dit is gewoon de realiteit, en die is onzeker.

Dat er wordt geëxperimenteerd met tactiek kan je zien aan het voetbal. Dat Berghuis nog kan vertrekken is ook keiharde realiteit.

Wat nu onrust?!

30-09-2020 00:19

hoekieuitzoekie +21644

Nos podcast. Next.

Die 2 op het balkon van de muppets zeggen meer zinnige dingen over voetbal.

29-09-2020 16:44

Nico01 +2

Waarom veranderen ze hebben met de huidige speelstijl toch
goeie resultaten behaald?

29-09-2020 16:28

Jaapie22 +3054

Omdat de spelers dat willen schijnbaar

29-09-2020 16:44

feyenoordfan3 +7

Omdat er behoorlijke voetballers in de selectie rondlopen die een potje kunnen ballen, waarom zou je de bal dan de tegenstander gunnen. Met Advocaat bouw je zekerheid in, alleen hij slaat regelmatig door. Vandaar dat ie ook nooit lang bij een club zit.

29-09-2020 17:49

boogie +2

Wat is het belangrijkst ? Punten pakken of mooi voetbal ??

29-09-2020 16:27

Jaapie22 +3054

Mooi voetbal. Punten komen dan vanzelf

29-09-2020 16:45

denw010 +36

Was onder Fred Rutten zeker niet het geval

29-09-2020 16:46

Jaapie22 +3054

Dat kwam ook door het materiaal destijds en door Sliske.

29-09-2020 16:48

wesley1910 +1439

Mooi voetbal staat niet per definitie garant voor punten. Ik vind uiteindelijk punten nog steeds belangrijker die heb je nodig om kampioen te worden. Mooi voetbal is natuurlijk geweldig om naar te kijken maar als we met prachtig voetbal verliezen ben ik zuurder dan wanneer we punten pakken met klote spel.

29-09-2020 16:59

delangemuur +11773

Ppffff 2 weken later en ze hebben het er nog over. Slaat helemaal nergens op

29-09-2020 16:23

tussenjaar +6196

Van Goud en prijzenpakker kom terug!

29-09-2020 15:36

filosoof12 +1965

Je kan toch ook niet zomaar van tactiek veranderen? Dan had je daar maar in de voorbereiding mee moeten beginnen. Komen ze nu mee...

29-09-2020 15:32

1234567890 +172712

Vandaar dat Berghuis huis zo kut speelt er zit hem wat dwars

29-09-2020 15:30

filosoof12 +1965

Berghuis speelde geweldig met deze tactiek, dus lijkt me sterk dat hij nu opeens vroeg druk wil zetten, hij weet toch zelf ook wel dat dat niet kan.

29-09-2020 15:33

1234567890 +172712

Berghuis kan veel beter dan de laaste 2 wedstrijden .

29-09-2020 17:57

filosoof12 +1965

Ja natuurlijk, maar dat heeft dus een andere oorzaak. Ik heb het over vorig seizoen.

29-09-2020 19:39

1234567890 +172712

Ik denk ,een probleem van ideeen over het spel met Dick

30-09-2020 18:16

Luke0180 +1389

https://www.nu.nl/coronavirus/6080596/ozet-yeni-korona-onlemleri.html in wat voor kut land leven wij door het nieuws in het fucking turks te verkondigen? Alles is verziekt in 2020

29-09-2020 15:10

teauvenoir +78082

Er zijn meer Turken dan doven in NL: dus als Irma mag, mag nieuws ook in turks.
Mooiste is om bij persco Rutte naast Irma een Arabische gebarentolk te zetten met burka.
Irma & Burka.
In kader van diversiteit liefst 1 van beide lesbisch.

On topic: kan niet wachten op een fitte Conteh. Dan Raketmann in de basis ten koste van Bryan Traagalsstrontmann.

29-09-2020 15:27

filosoof12 +1965

Hahaha goed punt.

29-09-2020 15:30

filosoof12 +1965

Ik vind het raar, alsof Turken in Nederland de taal niet beheersen?

29-09-2020 15:34

HassanTurkuF3R +3

Typisch NU laat je niet gek maken. Die zijn meer stijf links dan Coen Moulijn

29-09-2020 15:36

Steven_Seagal +27818

Echt iets van de laatste paar jaar voor mijn gevoel, een griezelige reorganisatie plaatsgevonden?

29-09-2020 18:08

fr_melvin +20

T is maar net waar je je druk om maakt..

29-09-2020 16:07

FR-JJN +12865

u bent vrij om te gaan en uw kutland te verlaten

29-09-2020 16:13

sceavian1908 +552

BREAKING NEWS: Frank Arnesen is machtiger dan Gaston Taument.

29-09-2020 14:57

FR-JJN +12865

Niks aan de hand pauper media. Dit zijn volwassen kerels die elkaar uitdagen en er zo het beste uit gaan halen. Beetje geven hier en nemen daar en weer werken naar de flow van afgelopen seizoen. En daar doen jullie helemaal niks aan. Jullie ook zo ff geprezen paradepaardje gaat het onderspit delven stelletje luizelijers

29-09-2020 14:48

Gregor +5259

De puinhopen van Gudde zijn nog steeds niet opgeruimd

29-09-2020 14:43

Harryrotterdammert +8

Arnesen heeft de boel niet onder controle

29-09-2020 14:17

teauvenoir +78082

Juist wel. Feyenoord is 1 grote tyfuszooi en ik merk juist dat Frank orde op zaken aan t stellen is. Het effect zie je niet meteen.
En soms moet je laveren tussen eigen wensen en wensen van anderen. Dickie is een groot kind en wilde per se Diemers en Linssen. Frank weet ook wel dat het twee hele matige spelers zijn, maar voor weinig gelD kon ie Dickie er mee tevreden houden. En Dickie moet je ook een beetje verwennen, tis toch een puntenpakkert gebleken.

29-09-2020 14:21

doelpaaltje +4948

Juist niet. Kan eigen jeugd niet binnenboord houden, neemt Linssen terwijl de selectie meer behoefte heeft aan een diepgaande speler, heeft Kokcu te veel gegeven terwijl hij nog veel te weinig heeft laten zien.

29-09-2020 14:34

wesley85 +1730

Kan jeugd niet binnenboord houden maar vervolgens aangeven dat hij Kokcu teveel gegeven heeft..

Verder kan Dick Advocaat er geen reet aan doen dat er ventjes uit de B vroegtijdig vertrekken naar de grote competities en spelen verder iedere week buiten Kokcu ook nog Bijlow en Geertruida. Is Malacia nu nog niet fit, maar die speelde ook ondanks dat Haps weer fit was en viel ook Burger weer in. Dus wat doet Advocaat dan verkeerd, kan moeilijk met heel de O19 gaan spelen he!

29-09-2020 14:43

Bati +39319

Hahahe snuggere doelpaal.

29-09-2020 14:58

San4311 +0

Doelpaal denkt dat je in 1 zomer met nul centen even een ploeg kan neerzetten om de EL finales te halen.

Arnesen is gewoon goed bezig. En dan nog klagen dat ie geen jeugdspelers binnenhoud, en als ie dat doet dan is het weer te duur.

Kokcu heeft een vormdip. Hartstikke normaal voor jeugdspelers die net een heel seizoen als sterkhouder hebben moeten fungeren. Wees blij dat Frank met die Teixeira gewoon een goede backup heeft gehaald voor hem.

30-09-2020 00:25

teauvenoir +78082

De pers probeert altijd onrust te stoken bij Feyenoird. Nu proberen ze onze stervoetballer Berghuis En onze succescoach Dickie tegenover elkaar te zetten. En wantrouw ook de complimenten van de media: zodra ze Diemers goede cijfers en recencies geven, moet je op je hoede zijn. Ergo: Diemers niet opstellen.

29-09-2020 14:16

radikale +6840

Wat een gezeik allemaal weer! Welk van de top 5 ploegen draait wel ? PSV, az, Utrecht en 020 voetballen ook niet zo geweldig! Het is precies zoals v persie zegd, een half jaar niet gespeeld! Geef t even de tijd om weer in het juiste ritme te komen! Kwaliteit is er genoeg binnen de selectie! Jorgensen heeft gewoon spelers nodig die dicht bij m in de buurt spelen. Op dat vlak kan ik de spelers gelijk geven om wat meer naar voren te spelen! Maar punten halen begint bij verdedigen daar heeft Dick gelijk in en dat heeft ie bewezen

29-09-2020 14:10

filosoof12 +1965

Eens. PSV had zelfs net als AZ 5 punten moeten hebben (94ste minuut goal tegen Emmen). We hadden zelf bijna 9 punten, dus laten we alsjeblieft rustig doen. Zondag winnen en we zijn weer on track.

29-09-2020 15:40

FRThijsos +0

Heel simpel toch, je begint op advocaat zijn manier. Sta je gegeven moment achter gooi je in de 60e minuut, bozenik voor jorgensen en Toornstra voor diemers/kokcu en ga je meer drukken

29-09-2020 13:57

scf1965 +618

ff lekker stoken..Feyenoord ging te goed

29-09-2020 13:45

Pontiacgto +1170

Ja als een trein gaan we...

29-09-2020 13:55

wilbert17 +23475

Nou zeker dat waren 3 flitsende potjes.

29-09-2020 14:18

IJzerenKees +129039

wat een enorm gelul en op geblazen gedoe allemaal
het is deze jongens hun dagelijks werk
dan is het toch geheel normaal dat je met elkaar spreekt over de speel wijze
ja en advocaat is daar gewoon eerlijk over
een coach die het hart op de tong heeft
maar deze dialoog is bij elk team hoor

29-09-2020 13:41

WouterD1908 +27

Advocaat is groot
Advocaat is machtig
Advocaat heeft een lul van 1 meter 80

29-09-2020 13:41

FrNiels2017 +156267

Zo, die zit dan wel in de weg zou je denken

29-09-2020 14:34

filosoof12 +1965

Heeft wel vies kopje dan, die moet je meeslepen over de vloer.

29-09-2020 15:41

FrNiels2017 +156267

Gewoon altijd een condoom er om. Dick's dick is de eerste met een mondkapje

29-09-2020 16:15

Klaploper +1

Is Gandalf machtiger dan Perkamentus?

29-09-2020 13:29

wesley1910 +1439

Geen idee maar tita tovenaar tovert hun allebei de moer

29-09-2020 13:31

feyenoord1226 +10

Allebei helden. Maar Gandalf de grootste held.

29-09-2020 14:06

Paul1964 +228

Je vergeet Kiprich en Merlijn

29-09-2020 14:44

Solida +37328

Weer lekker de knuppel in het hoenderhok gooien met dit suggestieve gelul...

29-09-2020 13:20

Djim +8188

Berghuis wil gewoon weg, dus stookt hij een beetje.
En wat Jorgensen wil lijkt me niet zo belangrijk

29-09-2020 13:18

remco112 +16288

Hoe kom je erbij dat Berghuis weg wilt?

29-09-2020 13:35

Bati +39319

Door aan zijn dikke duim te zuigen.

29-09-2020 13:39

filosoof12 +1965

Ik vind het wel raar dat Berghuis op de interesse van Inter Miami niet zegt; ik ga niet naar Inter Miami, zo kort voor de transferdeadline. Hij zegt; het is nog niet concreet. Hij wilt dus gewoon weg, maar hoopt op een goed bod.

29-09-2020 15:42

Dezwartetulp +76658

Het is wel andersom.
Als Berghuis zich niet prettig voelt in de speelwijze van Advocaat, is de kans groter dat hij weggaat

29-09-2020 14:02

feyenoordjokie +0

Dat Feyenoord het niet kan, is gewoon onzin. Dit was de basis waarmee we kampioen werden in 2017. Advocaat wil een speelstijl en spelers waarmee hij nu direct resultaten kan boeken, maar voor de toekomst is dat niet gunstig voor Feyenoord. De spelers luisterden vorig jaar waarschijnlijk blind naar Advocaat, aangezien het daarvoor een drama was onder Stam, maar die begrijpen ook wel dat dit niet de manier is waarop Feyenoord een heel jaar moet spelen.

29-09-2020 13:17

mavat +2440

heb je de selectie van 2017 vergeleken met de selectie van nu? Dat was een heel ander team. Beetje raar dus om te zeggen dat wat toen kon, nu ook kon.

29-09-2020 13:29

remco112 +16288

Centrale duo is vergelijkbaar. Het is vooral Fer die veel te ver achterin blijft hangen.

29-09-2020 13:36

Feyenoord_R +11289

Wat een geouwehoer weer

29-09-2020 13:12

eppo +71573

Laat je inspireren en win een kookschort!

29-09-2020 13:08

svds +33395

Iedere speler die niet wil wat de trainer wil er uit trappen of nu Berghuis, Senesi, Fer , Bijlow is geen onderscheid in maken trainer is de baas. vorig seizoen was succesvol onder Advocaat dus totaal geen reden om wat te veranderen. Egotjes die het denken beten te weten dan de trainer.

29-09-2020 13:06

Breakdown +10793

Tja wat moet je hier nou mee? Als jij bij een bedrijf werkt (jij bent de uitvoerder van het beleid, net als voetballers) en jou baas (Advocaat) verzint iets waar jij je perse aan moet houden, maar in de praktijk blijkt niemand zich er echt prettig bij te voelen en zelfs misschien wel steeds minder zin om het uit te voeren waardoor er wrijving komt en steeds mindere prestaties. Wat heb je er in de praktijk dan aan dat de baas perse wilt dat jij het uitvoert?

29-09-2020 13:17

paulus56 +254043

Leren praten luisteren en redeneren.
Geld voor iedereen die leiding geef.

29-09-2020 16:15

Bati +39319

Gek he dat een trainer "machtiger" is open deur intrappen

29-09-2020 13:04

CROOSWIJKER +14702

Hoeveel prijzen heeft dick de laatste 10 jaar gewonnen?

29-09-2020 12:57

Meekijker +4291

Met Sunderland, 't Nederlands elftal, Fenerbace, Sparta en Utrecht pakt over het algemeen niemand prijzen :-)

29-09-2020 13:00

guc75 +10982

Hahahaha, goed antwoord

29-09-2020 13:11

pellevg +4433

Sunderland in de PL houden is knapper dan de PL winnen

29-09-2020 13:13

Criticus +21920

Prijzen heeft Advocaat sowieso vaker gepakt dan Berghuis...

29-09-2020 13:03

wesley1910 +1439

Ik hoorde dat hij vorige week een volle kaart had bij de bingo. Dat was een boodschappenpakket

29-09-2020 13:32

Meekijker +4291

Probleem van de speelwijze van advocaat is dat er bij balwinst nog een heel stuk af te leggen is naar de goal. Daarbij zou het fijn zijn om diepgaande en snelle spelers te hebben, maar dat zijn geen van onze basis aanvallers. Gevolg is dus dat je voetballend, ipv een lange bal achter de verdediging, naar de goal moet zien te komen. Laten wij nou een niet heel denderend positie- en veldspel hebben, waardoor het te lang duurt en er weinig echt gevaar is voor de goal.

Om genoemde reden ben ik ook meer voorstander van de voetballer Toornstra itt Diemers. Toornstra gaat vaker diep en assisteert / ontlast daarmee de spits meer. Zoals je ziet staat onze spits nu op een eiland en is daarmee niet effectief. Als je kijkt naar ons kampioensjaar, met hoofdzakelijk Kuyt op 10, rendeerde Jørgensen ook vele male beter. Met Toornstra, de enige echte box to box speler die je hebt, is er toch een soort middenweg.

29-09-2020 12:56

feyenoordjokie +0

Feyenoord mist toch ook wel heel erg Sinisterra hoor. Speler met creativiteit en vormde een goede tandem met de linksback.

29-09-2020 13:19

Roaldinho +1762

Speelwijze van Dickie is prima.
Maar dan moet je wel Sinisterra Narsingh Berghuis en Toornstra opstellen.

29-09-2020 13:52

filosoof12 +1965

Ja! Zowel Haps als Malacia konden goed met hem combineren.

29-09-2020 15:43

feyenoordos +11782

Fr12 houdt ook wel van lekker stoken of niet

29-09-2020 12:55

1970hetjaarvan +7416

snap ook niet dat dit geplaatst wordt...…..

29-09-2020 13:12

pellevg +4433

Alles voor de clicks

29-09-2020 13:13

SuperGuidetti1 +33

Waar gaat het over joh,niks beters te doen?

29-09-2020 12:53

jonaathn +14701

Natuurlijk is het een open huis als je het bijna nooit oefent en niet vaker dan 1x probeert.

29-09-2020 12:53

Theedoek +17601

Dickie is heilig. In Dickie we trust.

29-09-2020 12:53

IJzerenKees +129039

lekker door zakken joh

29-09-2020 12:52

DoubleSpy +8275

Je kan zo langzamerhand als Feyenoordspelers en trainer maar beter niks meer tegen de pers zeggen want elk interview waar de pers een mogelijkheid in ziet om te stoken, die wordt gretig benut.

29-09-2020 12:49

Roaldinho +1762

Als je inzakt zoals Dickie graag wil, dan moet je wel spelers hebben die diepte kunnen maken.
Voorin heb je helemaal geen snelheid en op het middenveld totaal geen loopvermogen.

Tegen ADO moet je (met z’n allen!) gewoon vol druk zetten. ADO heeft helemaal de voetballende kwaliteiten niet om zich eronderuit te spelen.

De reden waarom Dickie toch inzakt, is omdat hij vindt dat er te weinig wordt gecreëerd als de ruimtes klein zijn. Hij loopt liever terug naar eigen helft om die ruimte te creëren. Maar stel dan Narsingh op om diepte in je spel te krijgen. Je hebt veel teveel spelers die de bal in de voet willen en geen diepte maken

29-09-2020 12:43

zekspeed +4426

Precies dat. Dick zou kunnen overwegen om bijvoorbeeld 3-4-3 te spelen met Berghuis op 10 en een rechtsbenige rechtsbuiten en een linksbenige linksbuiten. Opdravende backs vind ik echt de grootste onzin voor dit Feyenoord.

29-09-2020 12:49

Theedoek +17601

Berghuis op 10 is zonde van zijn spel en je hebt Teixeira die waarschijnlijk beter is op die positie. 1 diepe speler op links genoeg zijn, want Teixeira heeft ook diepgang, dat kon je al zien. Ik ben geen fan van Narsingh, maar zou nu beter zijn dan Linssen.

29-09-2020 12:54

SalsaSamba +6532

Vind dat het wel erg opgeblazen wordt. Alsof we de rest van het seizoen op deze twee gedachten gaan hinken en Advocaat geen grip heeft op het team.

29-09-2020 12:42

zekspeed +4426

Feyenoord heeft gewoon veel moeite om het spel moeten maken waardoor we veel te opportunistisch voetballen met dravende backs waardoor je bij balverlies achterin enorm kwetsbaar bent.
Als je moeite hebt om het spel te maken waarom zou je dat dan doen? Het gaat zo vaak mis bij Feyenoord. Proberen het spel te maken en dan tegen een knullige goal aanlopen waardoor je niet 1 maar 2 keer moet scoren en de 0-2 vaak dichterbij is als de gelijkmaker.

29-09-2020 12:37

Tristanvh010 +5928

Alleen bij feyenoord heeft de coach meer macht dan de aanvoerder....

29-09-2020 12:25

kuurie69 +12850

Zo hoort het wel te zijn vind ik, de trainer is de eindverantwoordelijke

29-09-2020 12:37

remco112 +16288

Dat is bij elke club ongeveer

29-09-2020 12:41

remco112 +16288

Ja, echt!!!

29-09-2020 13:34

Barrypapa +15900

‘Machtiger’

Wat een stemmingmakerij zeg

29-09-2020 12:23

sini +6730

Nee joh je zou bijna denken dat Dick de coach is

29-09-2020 12:22

Sjeep +16050

Straks als sini terug is gaat alles anders worden

29-09-2020 12:20

Mr-T +1995

Ik denk niet dat dat een wereld van verschil gaat zijn hoor. Mooie en snelle speler maar die schiet er geen 10 in en ook geen 10 assists

29-09-2020 12:22

Sjeep +16050

Met een goede spits had sini vorig seizoen zeker meer dan 10 assists gehad. Hij gaf zoveel goede ballen die om zeep werden geholpen

29-09-2020 12:31

Mr-T +1995

Toen zat sini nog in Colombia toen wij een goede spits hadden. En als de tegenstander slechter was geweest dan had hij er wel 10 gescoord zeker?

29-09-2020 12:52

Sjeep +16050

Ik zeg toch ook dat hij vorig seizoen meer assists had gehad als al die kansen werden gemaakt? Heeft er dus niks mee te maken wat jij nu zegt...

29-09-2020 12:55

Mr-T +1995

Ik vind het nergens op slaan wat jij zegt. Met jou woorden kun je het presteren van larsson nog recht lullen. Berghuis heeft toch ook elk jaar meer dan 10 assists met dezelfde spelers.

29-09-2020 13:18

thom-feyenoord +8625

Dat druk zetten viel me tegen Twente vooral op. Linssen die goed doorjaagt, daarna achterom kijkt en iedereen nog op eigen helft ziet. 10 minuten later Jorgensen exact hetzelfde.

Deed me denken aan Tomasson toen hij terug kwam. Deed dat toen ook meerdere keren in per wedstrijd en keek de hele tijd moedeloos om als hij zag dat hij het in zijn eentje deed

29-09-2020 12:17

LarsFR1908 +5622

Klopt en dat is ook een redenen waarom Jorgensen nu niet best speelt.
In balbezit staat hij nog op eigen helft en moet dan vanuit een kaats naar voren.
In het kampioensjaar was die kaats meer bij de 16 meter en kwam hij / kuyt of toornstra vrij

29-09-2020 12:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties