Ochtendjournaal: Feyenoord laat zich naar slachtbank leiden

Ochtendjournaal: Feyenoord laat zich naar slachtbank leiden

De Nederlandse pers schrijft graag over Feyenoord. Daags na de 3-0 nederlaag in en tegen Heerenveen zet FR12.nl in de rubriek het Ochtendjournaal op een rijtje wat er in de landelijke ochtendkranten over de club geschreven wordt.

'Feyenoord beleeft horrormaand', constateert het Algemeen Dagblad. De krant zag in Heerenveen ook hoe Feyenoord in de war leek te zijn van de systeemwijziging van de Friezen, maar wil de nederlaag daar nog niet eens aan wijten. "De manier waarop de thuisploeg aan de openingstreffer kwam, vertelde het verhaal van de hele wedstrijd", doelt het dagblad op het doelpunt waarbij Jens Toornstra Joey Veerman kwijtraakte. "De manier waarop hij Joey Veerman uit zijn rug liet ontsnappen, was bijna onprofessioneel te noemen."

Het AD constateert dat Feyenoord sinds de laatste wedstrijd onder Jaap Stam niet meer met drie doelpunten verschil achter stond - tot gisteravond. "Het sleutelwoord onder het regime van Advocaat was 'degelijkheid'. Dat gooide Feyenoord gisteren in Friesland te grabbel en dat maakt de wedstrijd tegen PSV zondag in de Kuip wel heel interessant." De krant stelt terecht dat Feyenoord definitief is afgehaakt om de titel en zich zal moeten richten op Europees voetbal. Dat maakt het des te belangrijker om in de topper van zondag niet tegen een vierde achtereenvolgende verliespartij aan te lopen.

De Telegraaf zag in het Abe Lenstra Stadion een belabberd Feyenoord dat totaal geen antwoord had op de 4-4-2-formatie van de tegenstander. "Zorgelijker nog voor Advocaat dan de nederlaag op zich, was de manier waarop de Rotterdammers zich als een stel makke lammeren naar de slachtbank lieten leiden." De krant spreekt van een 'ongekende chaos' bij Feyenoord door de extra Heerenveen-middenvelder.

Lees meer over
De Kuip Jens Toornstra Dick Advocaat
Plaats reactie
666

fluub +8788

Nog ff en ik kan 80% restitutie van de SK cashen.

28-01-2021 17:18

deleted106 +19

Die slot die zal wel denken:” waar ga ik aan beginnen”?

28-01-2021 16:02

flowerpower +3035

Ben benieuwd wat goed nieuws show Feyenoord TV weer gaat brengen.

28-01-2021 15:45

TheCreator +350

En iemand denkt serieus dat Berghuis meegaat naar het WK?

28-01-2021 12:57

wilbert17 +23476

Dat is nog zo ver weg. Eerst het EK maar spelen.

28-01-2021 14:30

hasil +8

Feyenoord afgehaakt voor de titel? Nou, nou....dat AD durft wel...

28-01-2021 12:32

el_capitano +13918

Totaal geen beleving!

28-01-2021 12:26

Mensini +14568

Als verlies van vitesse en az je al niet kan motiveren, dan houd alles op....

28-01-2021 14:23

fr12_blyat +6945

Januari is altijd wel onze maand.

28-01-2021 12:12

TactvolleTacticus +3792

"Er is niets aan de hand "

28-01-2021 12:12

martien snellen +590

CONTHE????????????

28-01-2021 12:10

Iluyan +233

Spelers hadden er gewoon helemaal geen zin in.

ongemotiveerd zooitje.

Snap ik ook wel want 3de/4de/5de plek doe je het niet voor.

28-01-2021 11:54

Mensini +14568

Dat laatste was vorig seizoen toch anders...

28-01-2021 14:25

Breakdown +10809

Dickie zijn magie is uitgewerkt. Je ziet al weken dat de spelers zich niet meer aan de afspraken houden. Het begon al een tijdje geleden dat de spelers een andere tactiek wilde toepassen dan Advocaat en Advocaat daar erg boos over werd. Dickie is een uitstekende interim trainer voor een korte termijn, maar had eigenlijk bij aanvang van dit seizoen al vervangen moeten worden. Het is niet voor niet dat zijn laatste klusjes allemaal binnen een jaar tot een einde kwamen. De tegenstander begint zijn speelwijze en tactiek te doorzien. AZ trok de boel helemaal uit elkaar en creëerde kans op kans, Heerenveen heeft het geprobeerd met een man meer op het middenveld waardoor spelers moeten kiezen voor hun positie op doordekken waardoor er altijd een man vrij loopt. En Dick blijft de spelers maar de schuld geven.

28-01-2021 11:33

ladinsky +10

Onthutsend inderdaad hoe makkelijk Feyenoord tactisch is afgebluft de afgelopen 2 wedstrijden.

Dat ligt voor een deel aan de (gebrekkige) voetbalintelligentie van onze spelers, maar ook Advocaat heeft gefaald.

Wat je zegt klopt, om een club zonder vertrouwen even uit het slop te trekken als coach prima, maar daarna snel weer vervangen.

28-01-2021 11:48

scheenhoorn +344

Poh poh poh wat was dit slecht.
We hebben te veel spelers die niet weten wat ze met een bal moeten doen, die spajic bijvoorbeeld.
Geertruida is echt een hele hele hele matige back. Zijn balaanname, zijn passing en ook zijn dekking zijn van een abominabel niveau. Het middenveld zat geen beweging in en mede daardoor dat constante balverlies.
Aanval werd weer amper bereikt en onze primadonna Berghuis liet weer niks zien.

De Feyenoord selectie mist kwaliteit voor de top, maar alles wat onder de top 4 staat hoor je te winnen. En incidenteel kun je eens punten laten liggen, als ze maar werken voor hun ** geld. Dit van gister was een nieuw dieptepunt. Ze stonden apathisch toe te kijken.

28-01-2021 11:32

martien snellen +590

Die van VVV halen.
Die maakt ze.

28-01-2021 11:32

fluub +8788

Inderdaad, bij VVV. Trekt die Griek een Feyenoord-shirt aan, dan ken die dr geen ene mallemoer meer van. Zo gaat het al jaren.

28-01-2021 17:17

martien snellen +590

BOZENIK???????????????

28-01-2021 11:30

Frankster +20957

Mag niet spelen van Dick

28-01-2021 11:48

fluub +8788

Als Pratto mag spelen, zou zelfs de materiaalman in de basis moeten kunnen starten.

28-01-2021 17:17

Mensini +14568

Typisch, vorig jaar ging het na een kansloze wedstrijd tegen ajax steeds beter, nu na een kansrijke wedstrijd tegen hun juist slechter....!

Ik heb liever een slechte seizoensstart die toch nog redelijk goed eindigd, dan dat je er tot de winter mee doet en het daarna als een nachtkaars uit gaat....!

En die Berghuis heeft in feite ook niet meer veldgoals gemaakt dan een Haps en Geertruida....!

Als je zo moeilijk scoort en de verdediging ineens ook niet meer waterdicht is dan blijft er weinig over....

Van mij mag Bozenik er zsm in, dat is tenminste een echte spits ie wel gewoon met 1 voetbeweging kan scoren.....!

28-01-2021 11:25

balopdak +0

Berghuis speelt voor zich zelf hij loopt overal en nergens als het niet lukt gaat zijn kop hangen, in het kampioensjaar deed hij dat toch ook niet dat werd hem door Kuyt KEA wel duidelijk gemaakt! Maar wie verteld hem dat nu hij denkt dat hij Messi de baas is, we hebben een leider aanvoerder nodig!

28-01-2021 11:35

Mensini +14568

Sowieso speelt Feyenoord beter met een aanjager als Kuijt/Guidetti in het team!

28-01-2021 13:59

Jossa +4456

Ik vrees dat aanstaande zondag het dieptepunt van Super January wordt en dat Advocaat de eer aan zichzelf houdt en opstapt. Vervolgens neemt De Wolf het stokje over voor de rest van het (verloren) seizoen. Slot gaat deze jaargang in ieder geval niet afmaken. Die start volgend seizoen pas met een nieuwe selectie en een eigen staf.

28-01-2021 11:24

RonVlaar +5302

Matig elftal. Geen geld. Deze zomer weer gedwongen moeten verkopen en het eeuwige gedoe omtrent Feyenoord City. We zijn weer terug bij af. Leve Feyenoord 1. Het houdt niet op. Niet vanzelf

28-01-2021 11:23

BoscheBol +1

Elke club in Nederland is gedwongen om te verkopen.

28-01-2021 11:28

Dee-010 +3946

Behalve Ajax.

28-01-2021 11:29

BoscheBol +1

Hoe denk je dat die aan hun geld komen? Door te verkopen. Nu hebben ze geld dat ze goed verkocht hebben. 5 jaar geleden moesten ze echt wel verkopen.

28-01-2021 11:35

BoscheBol +1

Van de tv gelden moet je het niet hebben in Nederland

28-01-2021 11:36

RonVlaar +5302

Ik bedoel dat clubs verkopen om weer te kunnen investeren in het elftal. Wij moeten verkopen om alles in die bodemloze put van Feyenoord City te gooien. Stel je verkoopt een Berghuis of Senesi, dan krijgen we weer een type Diemers terug. Pure middelmaat

28-01-2021 11:52

Dee-010 +3946

Yup, 5 jaar geleden. En niet voor een shitty 10M hahaha.

28-01-2021 16:41

Mensini +14568

Wel als ze onverhoopt een keer geen CL halen....!

28-01-2021 14:26

kevinmulFR010 +18071

Tactisch naar de slachtbank

28-01-2021 11:22

IJzerenKees +129646

dick is hier toch gewoon verantwoordelijk voor joh

28-01-2021 11:22

Suri +8957

Benieuwd welke speler even de cijfers bekijkt op fr12.... En een berghuis die al weken ergens onderaan bungelt met zijn raport cijfer van de westrijd. Tijd dat hij eens even op de bank gaat zitten.

28-01-2021 11:21

ladinsky +10

Als de FR12 cijfer betrouwbaar zouden zijn wel ja, maar Berghuis is hier de pispaal.

Blijft gewoon je beste speler, dus onzin om hem op de bank te zetten.

28-01-2021 11:45

Suri +8957

Op papier de best 'betaalde' speler, de beste in potentie maar de slecht spelende speler in de praktijk al weken. Leg dat maar eens uit

28-01-2021 12:53

ladinsky +10

Je ziet wat je wilt zien, maar Berghuis is mijn ogen zeker niet de slechtst spelende Feyenoorder.

Zeker niet in topvorm maar ook gisteren liepen bijna alle aanvallen via hem.

28-01-2021 14:15

icecube +1

en bijna allemaal verziekt hij ze. Klote voorzetten en wat hij schiet gaat meters naast het doel

28-01-2021 14:26

Suri +8957

Daar gaat het fout dus... Hij krijgt de bak doet er niks mee... Aanvallen moeten niwt bij voorbaat al via hem gaan.

28-01-2021 17:05

icecube +1

ik welk opzicht. Hij zou je beste aanvaller zijn maar scoort minder als je links en rechts back uit veldspel
Meneer kan alleen nog maar pingels binnen werken anders zou hij niet eens op de topscorers lijst voorkomen

28-01-2021 14:25

jaap100 +295

weer dat slappe gelul
doodziek wordt je er van
en van het getoonde spel nog zieker

28-01-2021 11:18

RickH99 +5013

Onze CVs zijn niet langzamer dan de gemiddelde Eredivisie verdediger. Probleem is dat de backs de ruimte in de rug niet dekken. En het middenveld ervoor wordt compleet overrompeld.

28-01-2021 11:17

michiel2424 +29052

Precies. Daarom ging het met Karsdorp en Kongolo erachter in het kampioensjaar wél goed, ondanks de trage CV's

28-01-2021 11:18

RickH99 +5013

Eens. Het grootste probleem ligt toch op het middenveld denk ik. Aanvallend wordt er niets gecreëerd terwijl je redelijke aanvallers hebt. Verdedigend worden ze nu zoek getikt.

28-01-2021 11:22

lauwersfr +889

Middenveld is inderdaad gewoon te zwak, maar aanval ook.
Berghuis is nog maar een schim van de berghuis van begin dit seizoen.
Sinisterra is de enige waar ik nog in geloof.

Zet hier eens een koopmeiners en boadu bij en dan sinisterra, dat is een heel andere ploeg.
Grote kuis is het enige wat je kan doen om echt grote veranderingen te zien.
Snoeien in het salaris en in de middelmaat.
Spelers met potentieel kopen en enkele nieuwe echte sterkhouders

We zijn weer van onze wolk af...

28-01-2021 11:27

balopdak +0

Malacia en Geertruida zijn ook snel dus dat is het probleem niet, middenveld wordt nu overlopen. Tegen Az en Heerenveen zag je dat ook weer heel duidelijk het druk zetten wordt niet collectief gedaan maar door 2 man dat schiet niet op dan krijg je ruimte op het middenveld wat niet meer te belopen is. Karim El Amadi was de leider met druk zetten wie is dat nu?

28-01-2021 11:29

michiel2424 +29052

Het probleem is ook niet dat ze niet snel zijn, maar dat ze de ruimte in de rug niet of nauwelijks dekken

28-01-2021 11:32

RickH99 +5013

Exact, tegen AZ bijvoorbeeld waren de backs niet eens in beeld bij die countergoals. In 2016/17 zag je Kongolo en Karsdorp een sprint van 30 meter maken om vervolgens de bal te onderscheppen met een sliding.

28-01-2021 11:36

burny181803 +1

Als je kijkt hoe zich provileert op tv moet ik spontaan van schijten hij is bij feyenoord in de hoop dat hij mee gaat na t wk ik hoop dat hij er niet bij zit .met zo waardeloze instelling was je alleen ontslagen in het normale bedrijfs leven .
Oprotten met die eikel

28-01-2021 11:14

michiel2424 +29052

Over wie heb je het?

28-01-2021 11:19

BoscheBol +1

Ik denk Berghuis.

28-01-2021 11:21

michiel2424 +29052

Die zit al 5 jaar bij ons, dat zou raar zijn

28-01-2021 11:24

BoscheBol +1

Ja snap het ook niet. Maar er is er naar 1 die kans heeft om naar het wk te gaan, misschien 2 met Bijlow.

28-01-2021 11:25

michiel2424 +29052

We hebben nog wat buitenlanders die dat ook zouden kunnen. ik denk overigens dat het EK bedoeld wordt hier?

28-01-2021 11:26

BoscheBol +1

Ik denk ook EK, naar hij schrijft WK, dus doe ik maar mee, HaHa. Wij hebben toch nog alleen Sini en Jørgensen die voor hun land spelen. En Bo?enik nu hij op de weg terug is.

28-01-2021 11:33

IJzerenKees +129646

je moet niet dronken dat ik denken ben

28-01-2021 11:25

Frankster +20957

Wel grappig zo'n raadsel

28-01-2021 11:58

michiel2424 +29052

Ja! Weer eens wat anders!

28-01-2021 12:17

Renzo +1078

Vanuit de organisatie spelen en het compact houden is sinds AZ helemaal niks meer over. Vreemd aangezien Advocaat dit altijd als basis gebruikt heeft.

28-01-2021 11:14

lady23 +168

De trainer moest toch Diemers en Linssen hebben nou je ziet het brengen totaal niks aan het elftal maar ja hij wist het toch zo goed die oude man lekker opdoeken samen met die petrovic

28-01-2021 11:12

lauwersfr +889

Verkopen wat je kan, zodat je wat geld krijgt.
Kijken wie de grote talenten zijn en daar rond probeer je een ploeg te maken.
Maar dit is gewoon allemaal overbetaalde middelmaat.

28-01-2021 11:12

BoscheBol +1

Wie wilt ze hebben? Zijn nu ook behoorlijk in een maand in waarde gezakt.

28-01-2021 11:24

burny181803 +1

Berghuis al weg

28-01-2021 11:12

Suri +8957

Dick al weg.

28-01-2021 11:16

RickH99 +5013

Januari is niet onze maand

28-01-2021 11:10

Martin-1711 +97

Februari ook niet

28-01-2021 11:12

RickH99 +5013

Januari is wel waar we altijd afhaken

28-01-2021 11:12

FC_Tatabanya +1793

Dat is dan wel consequent...

28-01-2021 11:14

Kesi77 +13630

2021 is niet ons jaar.

28-01-2021 11:17

RickH99 +5013

Het begon goed met Advocaat, na Stam weer ff terug naar de basis en punten pakken. Jammer dat ze zich niet door ontwikkeling en gaan voetballen. Voorin lijkt het nergens op, en achterin nu dus ook niet meer.

Maar wie weet, misschien een inhaalrace in maart.

28-01-2021 11:20

Martin-1711 +97

2022 ook niet.

28-01-2021 21:59

joepie +22

Vrijdag praten, zondag 4e nederlaag op rij.
Maandag stapt Advocaat op .

28-01-2021 11:10

Martin-1711 +97

Daar zou je maar zo eens gelijk in kunnen hebben

28-01-2021 11:12

Raydh +1886

Denk je dat of hoop je dat?Zelf denk ik van niet..Zul je zien dat ze zondag tegen de lampies goed spelen.Ze winnen en het is weer hosanna.Volgende wedstrijd ( na lampies) word weer verloren. Zo is het al jaren.

28-01-2021 11:15

Den-Fan1975 +320

En vooral de gelatenheid die al heel lang in dit elftal zit. Geen pit, geen fanatisme... dat is het ergst, want daarmee vang je een tekort aan voetbalkwaliteiten nog op.

Het lijkt wel iedere week zomeravondvoetbal.

28-01-2021 11:08

jim010 +62

Ja ze doen hun best maar idd met simpele koppies en geen pit!!

28-01-2021 11:12

Den-Fan1975 +320

Hun best? Ze rennen als kip zonder kop op de bal af. Dat noemen ze druk zetten.

28-01-2021 11:13

Suri +8957

Niemand, maar dan ook niemand die in het veld de leiding heeft of neemt en een ploeg op sleeptouw neemt of over een pint heen helpt. We missen een leider, want van de zijkant komt geen enkele tactische verassing.

28-01-2021 11:17

Den-Fan1975 +320

Helemaal mee eens.

28-01-2021 11:23

Southsider +2400

Als er nu nog mensen met droge ogen durven te beweren dat Toornstra onmisbaar is voor dit elftal, verzoek ik ze om direct naar de specsavers te gaan.
En de mensen die Spajic volgend jaar willen kunnen ook mee.
Het was gisteren een algehele wanprestatie, maar Toornstra en Spajic zakken al weken door de mand. Ongeloofelijk dat daar nog begrip voor is.

28-01-2021 11:08

Lucas_010 +6597

Wel mee eens dat we moeten doorselecteren hoor, maar om nu op spajic en toornstra af te reageren vind ik niet kunnen, hebben allebei dit seizoen wel hun waarde bewezen, kijk diemers is een grote oorzaak, die laat al heel het seizoen niks zien en staat er altijd in

28-01-2021 11:09

Southsider +2400

Ik reageer af op de gehele selectie van Feyenoord, laat ik dat voorop stellen.
Want dit was weer een collectieve wanprestatie.
Maar die twee kunnen echt niet. En dan wordt er hier geroepen om Spajic voor 7 miljoen over te kopen en om Toornstra altijd als eerste op te stellen.
Ronduit belachelijk.

28-01-2021 11:28

Den-Fan1975 +320

Toornstra op dit moment is zeker misbaar. Maar als hij in vorm is, dan zorgt hij wel voor balans. Maar nu helaas niet. En levert ook nog eens alle ballen in.

28-01-2021 11:09

Lucas_010 +6597

Ja maar weet je wat het ook is, we hebben alleen wehrmann op de bank, fer is sowieso onomstreden bij dickie, diemers op een of andere manier ook. En wehrmann is jeugd en dat gebruikt dickie niet. Na dit seizoen afscheid nemen van kokcu,diemers en wehrmann en dan een basiswaardige 8 kopen

Fer-Burger
?-Toornstra
Teixeira-Antonucci

28-01-2021 11:28

Den-Fan1975 +320

Fer ook weg aub. Die draait ook en met zijn leeftijd mag je wel wat meer verwachten. Bijvoorbeeld sturen als het niet loopt.

28-01-2021 11:32

Lucas_010 +6597

Vindt fer nog wel van waarde, als je een vervanger moet halen zou ik voot matusiwa gaan, sterke middenvelder en pas 22 jaar

28-01-2021 11:44

Den-Fan1975 +320

Ik vind Fer helemaal niets. Een draver met oogkleppen. Net als Diemers. Gewoon heel nieuw middenveld volgend jaar met Wehrman (kijken of dat iets wordt) Anranucci (of hoe je jet ook schrijft) en dan nog een erbij.

Verdediging Geertruida naar linker cv. Voor RB kan nieuwkoop wel. Malacia weer vertrouwen geven want die kan echt beter. En dan voorin ook een spits die meevoetbalt, dan hoeft ie niet te wachten op voorzetten die nooit komen

28-01-2021 11:48

Lucas_010 +6597

Begin nou eerst is met diemers uit de basis te halen en berghuis effe keihard aanpakken, die moet het team op sleeptouw nemen en doet dat nooit. Wel blij dat sini weer begon, die denkt ook in wat voor teringzooitje ben ik beland. Tegen psv moet je anders spelen, zij hebben backs die alleen maar opstomen 4-4-2 zou een goede oplossing zijn

Marsman
Geertruida Spajic Senesi Malacia
Berghuis Toorsntra Fer Haps
Jorgensen Sinisterra

Laat dumfries en haps het maar uitvogelen wie achter wie aanloopt. Malacia- mauro junior maak ik me niet druk om.

28-01-2021 11:08

vreewijk010 +4738

Ik ben zo ongelofelijk klaar met dit elftal, er zit echt helemaal niets in.
Geen diepgang, geen techniek, geen tactiek, geen snelheid en al helemaal geen voetbalslimheid.
Bloedsaai.

28-01-2021 11:06

FC_Tatabanya +1793

Berusting, het zit er niet meer in met Dick en dit elftal. De magie is uitgewerkt. Gewoon na dit seizoen weer fris starten

28-01-2021 11:06

Suri +8957

En de jaren erna het zelfde liedje... En weer en weer.

28-01-2021 11:18

FC_Tatabanya +1793

Toch blijven we komen en kijken :-)

28-01-2021 11:19

Suri +8957

Nou dit jaar niet natuurlijk.... Maar kijken, zucht ja dat wel helaas.

28-01-2021 11:20

JKTB +21206

Als je ook maar iets van druk zet op de verdediging van de gemiddelde Nederlandse eredivisieclubs, raken ze allemaal in paniek. En wat doen wij? Terugzakken op eigen helft... we hebben de kwaliteiten niet.. flikker toch op man. Schubbekutteveen 3 kan het clubs als rkc nog lastig maken.

28-01-2021 11:05

guerrerojr +57

Alles waar je nog geld voor ken vangen direct verkopen. Ben nou wel klaar met deze selectie ik wil frisse gezichten zien

28-01-2021 11:02

FrNiels2017 +156350

Ja precies, want die frisse gezichten voegen voorlopig wel echt iets toe

28-01-2021 11:05

palinho +289

ongelooflijk dat het grote Heerenveen met een valse spits speelt en dat daarna heel Feyenoord van de leg is.
Toornstra faked een blessure en nog niet goed.

Tegen AZ oog , niemand op het middenveld.

je kan toch wel een man oppakken, bij de pupillen leren ze dat al.

ongelooflijk.

En weer inzakken, inzakken en inzakken. Nooit de intentie hebben om na 3 minuten eens met 1-0 voor te staan.

Ik snap er werkelijk waar niets van

28-01-2021 11:00

Suri +8957

Botje was op. Een gegeven moment zover ingezakt dat ik dacht dat Heerenveen weer op marsman afging alleen... Ineens kwam botje in beeld die stond op zijn eigen 16 en Heerenveen was nog op de. Middenlijn.

28-01-2021 11:20

zekspeed +4433

Het grootste probleem bij Feyenoord is de speelwijze. Wij spelen een spel waar we helemaal de kwaliteit niet voor hebben. De naar binnen trekkende buitenspelers en opkomende backs zorgen ervoor dat Feyenoord geen breedte en diepgang heeft in zijn spel.
Hoe vaak heeft Berghuis de laatste 4 jaar nou als rechtsbuiten een voorzet gegeven door diep te gaan en rond de achterlijn de spits te bedienen. Ik denk dat je dat echt op 1 hand kan tellen.
Het aandeel Berghuis op de totale aantal goals van Jørgensen is echt minimaal. Toornstra heeft Jørgensen verreweg het meest bediend met een voorzet vanaf rechts rond de achterlijn/16 meter.
Berghuis is nou echt een klassiek voorbeeld van een schijnvedette die zijn elftal niet beter laat voetballen.

28-01-2021 10:59

FR08pjotr +20419

Waar ik afgelopen weekend nog kookte van woede tijdens de wedstrijden, viel bij mij volledige berusting in na de 2-0 van gister... we zijn weer terug bij af, het doek is definitief gevallen. Ik ben weer op dat punt dat ik mij totaal niet meer identificeer met deze spelers en deze trainer. Treurig... het wordt nu uitzitten tot komende zomer.

28-01-2021 10:59

avondrood +40718

Het zat er vanaf minuut 1 niet in, ze komen niet aan het voetballen.

28-01-2021 11:00

Reinaldo16 +20903

Ben wel klaar met die bank, de Wolf is zelf verdediger geweest, DOET HELEMAAAL NIKSSS

Ligt daar in de hoek te tukken, dan kan je beter een supoorter op de bank hebben zitten.

Petrovic idem dito, durven zij uberhaupt wel met Dick te discusseren?

28-01-2021 10:58

feyenoordraalte +81

Dick heeft het met het spelersmateriaal uitstekend gedaan. Hem afzeiken is echt niet terecht.

28-01-2021 10:57

S.A.F +5576

Inderdaad. Een trainer met zoveel passie en ervaring is echt niet de hoofdreden. Hij zal een keer een mindere dag hebben gehad met een slechtere tactiek, maar het draait uiteindelijk om de spelers.

28-01-2021 10:59

JKTB +21206

Bla bla bla.. jezelf klein maken. Wij hebben veel beter spelersmateriaal dan sparta, rkc, heracles, etc... maar toch hebben we het heeeel lastig tegen die clubs. Rara hoe kan dat?

28-01-2021 11:08

lauwersfr +889

Omdat we het spel niet kunnen maken en vooraan 0,0 creativiteit hebben?

28-01-2021 11:17

JKTB +21206

Ja, als je dat maar lang genoeg zegt gaat iedereen het geloven. Ik weiger te geloven dat wijn dat niet zouden kunnen tegen dat soort tegenstander. 100% dat als je druk zet op hun verdediging... ze in paniek raken. Maar dick durft dat niet. Terugzakken op eigen helft bij balbezit van bijv. een fucking heracles.

28-01-2021 11:47

S.A.F +5576

Als iedereen fit is wellicht.
Maar de helft van de basiself tegen die clubs was niet of nauwelijks beter dan hun directe tegenstander.

Spajic, Diemers, Fer, Toornstra, Botteghin, Bannis, Vente, enz, kom op, dat is gewoon écht niveau Sparta hoor...

28-01-2021 11:25

lauwersfr +889

Inderdaad, vind ik ook.
Zet hier eender wie, er meer uithalen zal heel moeilijk zijn.
We verwachten de resultaten van een topclub, maar het enige wat van ons een topclub maakt is het verleden en het legioen.

28-01-2021 11:17

S.A.F +5576

Het is makkelijk nu op details te wijzen zoals de tactiek van Heerenveen of de slechte inzet van Feyenoord.

Maar bekijk het eens van een afstand: Onder Advocaat hebben wij hooguit 1 of 2 goede wedstrijden gespeeld, die we gek genoeg nog verloren ook. Alle (!) andere wedstrijden deden pijn aan de ogen, wonnen we minimaal en hadden we veelal geluk.

Hoe je het ook beschouwd, het komt alleen maar aan op kwaliteit op het veld. Het zullen beste heren zijn, maar - kom op zeg - spelers als Spajic, Botteghin, Van Beek, Diemers, Fer, Toornstra, Bozenik en Pratto zouden echt niet Feyenoord-waardig mogen zijn.

Ter vergelijking: Toornstra was altijd het kind van de rekening en zat vaak op de bank omdat er meer kwaliteit was. Nu speelt hij altijd en moet het nog van hem komen ook.

Zo'n wanprestatie als gisteravond zou niet mogen gebeuren, maar dat overkomt ook een ploeg die uiteindelijk kampioen wordt wel een keer.
Het probleem is dat wij wekelijks waardeloos spelen en nu - bij een beetje tegenstand - ook daadwerkelijk iedere wedstrijd kansloos verliezen.

Ik ben blij dat de schoonmaak is gestart met de verkoop/verhuur van een aantal spelers. Daar mag driekwart van deze selectie nog aan worden toegevoegd, en dan hopelijk komt er nog een keer wat transferbudget beschikbaar, want deze selectie is Feyenoord-onwaardig.

28-01-2021 10:56

Riccardo_FR +16

Kan me wel deels vinden in je reactie maar vind dat je veel speler onterecht afschrijft in je reactie. Ik vind onze selectie niet gebalanceerd genoeg en zou denken dat een paar van die spelers beter zouden presteren in een team wat meer facette van het spel beheerst. Ik noem een paar voorbeelden.

De rechtsback is Geertruida. Een prima talent maar is nog steeds geen back. Zijn voorzetten zijn matig en daar heeft onze spits last van. Ook is hij voetballend op sommige gebieden niet goed genoeg en zo heb ik nog geen een keer gezien dat hij met een snel een tweetje Berghuis in de 16 lanceerd. Dit deed Berghuis best vaak met Karsdorp en Juste maar heb dit al zo vaak zien mislukken met Geertruida. Hierdoor valt een wapen van Berghuis weg.

Ons middenveld is ook zeer beperkt. Geen een speler heeft op dit moment snelheid. Dit is het minst dynamische middenveld wat ik in tijden heb gezien. Herinner je Vilhena en Ahmadi nog? De een was een sterke snelle speler en de ander iets minder maar was wel altijd in beweging en goed gepositioneerd, hun twee werden aangevuld door Kuijt (neusje voor de goal en ervaring.) en Toornstra in zijn prime. (Legde elke wedstrijd een marathon af en had een neusje voor de goal.) Samen was dit een dynamisch middenveld met snelheid, scorend vermogen en power.) Nu hebben we veel minder van die wapens. Ons middenveld sluit ook niet op tijd aan dus heb je een geissoleerde aanval en doe ze dat wel zijn ze te laat met verdedigen. (Dit werd pijnlijk hard duidelijk tegen Az en Heerenveen.)

Ons team klopt van geen kant. Ons verdedigende duo was in het kampioensjaar traag maar dat werd in balans gebracht door het verdedigende duo Vilhena, Ahmadi en de snelle backs die elke wedstrijd in staat waren 12 kilometer af te leggen. Nu hebben we ook veel zwakke plekken maar niemand die de balans herstelt.

Ik kan nog zoveel zwakke punten noemen maar denk dat je me wel snapt. Een snellere cv naast Senesi (Geertruida), echte back met een voorzet en een iets betere klik met Berghuis of onze nieuwe rechtsbuiten. (Svensson.) En een middenvelder die snelheid en scoren vermogen heeft.(Lindstrom.) Plus een spits met een neusje voor de goal. (Bozenik moet zo veel mogelijk vlieguren maken.) Dus 2 aankopen en een positie wisseling en de wereld ziet er al heel anders uit. Nu is het gewoon niet om aan te zien. Een trainer die minder zijn eigen team naar beneden haalt kan ook een slok op een borrel schelen.

28-01-2021 11:18

Roffadam +283

Op basis van kwaliteit hebben we maar één potentiele top clubwaardige speler. Sinistera!
De rest zou bij een echte topclub tribune klanten zijn. Ja zelfs Senesi en Berghuis.

Feyenoord een grote club? Absoluut! Top club?Momenteel absoluut niet? Spelers kunnen niet eens een pass over 10 meter geven.

Dat Toornstra een "belangrijke" speler is alles zeggend over waar we kwalitatief staan.

Ik vrees dat ook het bedrag van de amerikaanse investeerders niet genoeg gaat zijn om ons binnen 5 jaar weer een echte top club te maken.

Het is wat het is en we moeten dit gewoon beseffen accepteren.

Hoe dan ook Feyenoord till i die!

28-01-2021 11:33

S.A.F +5576

Dat is de spijker op zijn kop. We hebben dik onvoldoende kwaliteit in de selectie.

Ben het alleen niet met je eens dat Sinisterra nu ineens topclubwaardig is. Die heeft pas 5 goede wedstrijden voor Feyenoord gespeeld. Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Laat hem het eerst maar 1 of 2 hele seizoenen zien waarbij er niemand twijfelt of hij echt goed is. Denk aan Pelle, Ziyech en ook Guidetti bij ons destijds. Die blonken wekelijks uit.

Dat kan zelfs Berghuis niet zeggen, al zie je bij hem de klasse er van af druipen. Hij verzuipt alleen in de malaise van de rest van het team.

In mijn optiek zijn de enige spelers die wij moeten houden:
- Marsman (geen reden om hem weg te doen)
- Bijlow
- Haps
- Malacia
- Geertruida
- Senesi
- Sinisterra
- Berghuis

Álle andere spelers zijn Feyenoord-omwaardig. Een enkeling, misschien Toornstra, zou goed genoeg zijn voor de bank.

De bezem er door a.u.b.!

28-01-2021 13:10

Roffadam +283

Ben het met eens. Daarom noemde ik hem een "potentiele" top speler. Ik ben nog niet compleet overtuigd.

Ooit komt het goed met ons cluppie!

28-01-2021 13:46

Jozef Borrelworst +0

Slot niet tussentijds laten komen. Afbreukrisico te groot. Een frisse start is belangrijk en dat kan alleen aan het begin van een nieuw seizoen met een nieuwe groep.

28-01-2021 10:53

lauwersfr +889

Als slot nu begint jagen ze hem tegen het eind van het seizoen ook met stokken weg.
Dan kan hij er ook weer niets van, vitesse en AZ zijn gewoon beter. Van psv en Ajax praat ik zelfs nog niet.
5e plaats is haalbaar, 3e of 4e zou goed zijn.

28-01-2021 11:20

Jozef Borrelworst +0

5 = haalbaar?

5 is het mini mini minimale dat je met deze groep mag verwachten. FC Groningen heeft toch een 5x mindere selectie dan Feyenoord.

Vitesse en AZ hebben ook geen betere selectie, alleen wel een fittere selectie (tot nu toe) en een beter TEAM dit jaar. Advocaat haalt er gewoon te weinig uit.

28-01-2021 11:49

lauwersfr +889

Vitesse misschien niet, maar aanvallend is AZ echt wel beter dan ons

28-01-2021 13:08

Jozef Borrelworst +0

Volgens mij val je niet alleen aan. Het feit dat AZ al 150x heeft gelijkgespeeld met 2-2 3-3 4-4 zegt ook genoeg.

Strengs is niet beter dan Berghuis, Karlsson is niet beter dan Sinisterra. Boadou is wel beter dan Jorgensen maar boadou heeft ook een matig seizoen.

28-01-2021 15:34

lauwersfr +889

Het is geen wereld elftal natuurlijk, maar ik vind ze wel beter spelen dan ons.
Berghuis kan erg goed zijn, maar die wedstrijden kan je bijna op 1 hand tellen.
Sinisterra is erg goed, maar verder heb je geen enkele speler die iets kan creëren.
Alles gaat zo moeizaam en traag bij ons. Heel weinig beweging.

Ze moeten gewoon allemaal eens een stamp onder hun klote krijgen.
Ik vermoed als de loonlast van AZ en vitesse nog niet de helft van de onze is.
Overbetaalde verwende jongetjes zijn het.

Grote kuis houden en verder bouwen aan een nieuw elftal.
Spelers als Toornstra, diemers, linssen, jorgensen,... kan je goedkoper vinden ook.
En eigenlijk neem dit seizoen de gemiddelde wedstrijd van berghuis, dan kan je die ook vervangen

28-01-2021 17:04

Bosh +1611

De rest van het aeizoen doet er helemaal niet meer toe.

28-01-2021 10:50

FRSebbie +37673

Volgens mij is er meer aan de hand. Zouden die spelers niet klaar zijn met Dick? Na 20 minuten wist je al dat deze wedstrijd kansloos zou zijn.

28-01-2021 10:46

thom-feyenoord +8625

Doe mij maar 3 kilo Feyenoord bief dan

28-01-2021 10:42

RonFeyy +12496

En is er iemand zelfkritisch? Welnee.

28-01-2021 10:42

Diongouda +36050

En de fans maar spandoeken hangen...

28-01-2021 10:41

thom-feyenoord +8625

Ik mag godver toch hopen dat dit niet negatief is bedoeld tegenover de fans??

28-01-2021 10:43

thom-feyenoord +8625

Mag ik toch hopen ja haha. Kwam op mij even over als: Al die supporters spandoeken hangen, wat een kansloze actie

28-01-2021 10:54

Diongouda +36050

Nee bedoel dat die fans in se steek wordwn gelaten uiteraard

28-01-2021 11:12

thom-feyenoord +8625

Ik schrok al even hahaha. Dan heb ik niks gezegd. Mijn welgemeende excuses!

28-01-2021 11:14

Diongouda +36050

Geeft niet! Kan gebeuren. Ik vind t gewoon sneu voor die gasten. Als je dan ons team ongeïnteresseerd ziet lopen op dat veld. Diep triest. Fans geven teveel,krijgen te weinig.

28-01-2021 13:15

Pat82 +5102

Ik wil mijn spandoek terug.

28-01-2021 10:40

paulus56 +254906

Het word tijd dat iemand met pensioen gaat.
Tegen kleine clubjes werd niet verloren en een ongeslagen reeks neer gezet met voetbal vaak om niet aan te zien.
Maar we hebben nu kennen constateren dat hij tegen de betere clubs geen goed voetballend elftal kan smeden Dus dik gaat genieten van je pensioen en geniet ervan gun het je

28-01-2021 10:36

lauwersfr +889

Omdat we geen voetballers hebben vooraan.
Wie gaat het daar doen, berghuis? Toornstra ? Jorgensen ?
De enige waar ik potentieel in zie is sinisterra en Teixeira als hij terug is.
Niveau vooraan is gewoon erg bedroevend.
Verkoop ze allemaal en bouw aan de toekomst, ze zijn hun salaris niet waard.

28-01-2021 11:22

IJzerenKees +129646

de jongens laten het ook wel liggen
stel slappe lullen zijn het bij elkaar
ze moeten een keer goed op hun sode mieter krijgen
onze aanvoerder is nog wel het grootste voor beeld
wat een drama koningin is dat zeg
hij moet de boel op sleep touw nemen
lijk wel of hij met de barbies aan het spelen is

28-01-2021 11:35

IJzerenKees +129646

moguh trouwens paulus
ben wel weer toe aan een bak kofffie

28-01-2021 11:36

paulus56 +254906

Net effe wezen testen kees kmen ze met een stok aan voor me neus zeg ik heb je geen kleinere ben geen (neus) hoor

28-01-2021 12:42

IJzerenKees +129646

moguh paulus hopen dat het mee valt
denk dat ze bij jou alleen alcohol vinden in plaats van corono

28-01-2021 12:52

paulus56 +254906

Afwachten morgen op de uitslag als ik positief ben effe middagje amsterdam doen zonder mondkapje dan he.
Rond de arena en in de binnenstad daarzo.
Met een medische verklaring op zak dat ik geen mondkapje op hoeft.
Ze snuiven daar gelijk een hoop op met hun grote neuzen

28-01-2021 12:58

IJzerenKees +129646

zo is het heel de klere zooi ziek maken daar zo

28-01-2021 13:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties