Recht uit ons hart: De impact van corona op onze club

Recht uit ons hart: De impact van corona op onze club

Ook Feyenoord wordt hard geraakt door de coronapandemie. Een stille en lege Kuip doet enorm veel pijn in het Feyenoord-hart. De financiële gevolgen zijn enorm. Wat betekent deze crisis nu verder voor Feyenoord? Hoe staat de club er voor en wat wordt intern gedaan om de financiële schade zoveel mogelijk te beperken? En wat kunnen supporters doen om hun club te steunen?

Algemeen directeur Mark Koevermans geeft in bijgaande video antwoord op onder meer deze vragen. Hij vertelt openhartig over de situatie die een jaar geleden is ontstaan en welke impact het coronavirus heeft op de club. Ook legt hij uit hoe de onvoorwaardelijke steun en trouw van het hele legioen juist nu van levensbelang kunnen zijn voor de toekomst van Feyenoord. Seizoenkaarthouders en zakelijke relaties ontvangen begin volgende week persoonlijk meer informatie hoe zij de club kunnen steunen.

Lees meer over
De Kuip
Plaats reactie
666

Spiderpig +174618

Hier wordt je niet vrolijk van

19-03-2021 15:24

Trabor +51

En nu smeken bij de supporters en Wij /ik dan? 30 jaar een seizoenskaart, €100 betaald aan de vrienden van Feyenoord. Besteed met kinderen iedere wedstrijd € 30maar een finale kaartje voor de beker kreeg ik niet.
Supporters zijn melkkoeien gewordenen nu huilen dat we geen geld hebben.
Dus gewoon mijn geld terug!

19-03-2021 14:38

giel079 +805

Trieste trol ben je. Ik heb ook al 25 jaar een SK. Ik heb tig Passe-partouts gekocht, bekerkaarten, friendly's, open dagen, elk jaar nieuwe tenues voor de kids én ja ook een donatie aan VVF. En voor de finale beker ben ik godzijdank ingeloot. Maar als je écht een supporter bent die het kan missen, dan zou het je sieren om aan het clubbelang te denken en niet aan ikke ikke. Want als 30 jaar supportersschap voor jou enkel is gebaseerd op geven en nemen, dan heb je met Feyenoord de verkeerde club uitgekozen. :-)

19-03-2021 15:54

waakvlam89 +1

Dat je 30 jaar lang een SK kaart hebt valt te prijzen. Top zelfs! En dat je dan een echte Feyenoorder genoemd mag worden vind ik ook. Wat ik alleen dan niet begrijp is dat je boos bent dat je uitgeloot bent voor de beker (Kan Feyenoord niets aan doen) en daarom dus je geld terug wil. Juist nu zou je moeten steunen

19-03-2021 16:47

frfanatic1908 +7

Club zit net als bijna alle andere clubs in zwaar weer. Publiek heeft wellicht meer te besteden omdat er simpelweg bijna niets uit te geven valt. Dus zou je makkelijk van je retitutie af kunnen zien vind ik.

20-03-2021 10:20

Jakkie +9125

Ben van mening dat dit overmacht is, mijn geld mogen ze houden. Sterker nog: ik ben bereid te doneren. En ik schat dat veel supporters daar zo over denken. Maar....dan hoop ik dat in financieel betere tijden de club ook coulant is naar ons.

19-03-2021 14:22

fluub +8788

Nog een mispeer is dat je van te voren kaarten met restitutie verkoopt terwijl je niet weet hoe lang het stadion leegblijft. Dat geld (15 miljoen) had je begin seizoen dus opzij moeten leggen. Niet gebeurt en dus een bestuurlijk financiele faalactie. Ik heb ook een financieel rotjaar en zal een videoboodschap maken voor de Belastingdienst met het verzoek af te zien van alle belastingen dit jaar. Ben benieuwd. Hierrrrr met die restitutie!

19-03-2021 13:30

Breakdown +10809

En waar ga je dan alle spelers van betalen?

19-03-2021 16:07

Kalouless +12672

Ddat recht op restitutie staat in de KNVB-voorwaarden, daar kan Feyenoord niks aan veranderen.

19-03-2021 21:55

ptrB68 +1457

Feyenoord was er toch in de begroting vanuit gegaan dat dit seizoen voor een belangrijk deel met supporters zou worden afgewerkt. Niet zo vreemd, dat verwachtte iedereen.
Een begroting waarin die 15 miljoen wordt gereserveerd betekent geen nieuwe spelers, gedwongen verkoop, etc.
De situatie is kut, maar dit is echt overmacht.

20-03-2021 09:41

jonaathn +14724

https://youtu.be/JKfhyptDrAs blijft een tranentrekker he

19-03-2021 13:00

jonaathn +14724

Top video! Niet om cynisch te zijn, maar Koevermans lijkt wel een beetje te bibberen? En dan die blauwe/koude belichting maakt het een beetje een begrafenis.

19-03-2021 12:56

El_Mike +1769

Zo is het ook. Als iedereen zijn geld wilt zal de club failliet gaan en is het klaar..

19-03-2021 15:15

giel079 +805

Nou failliet.. failliet.. dan moeten we weer gaan lenen... enz enz. Verre van ideaal. :-)

19-03-2021 16:43

GijsFR +2546

Ik zie dat cynisme overheerst in de reacties. Verklaarbaar. Maar ik vind dit een goed filmpje en een heldere boodschap. Ondanks Koevermans' gebrek aan emotie. Ik doe mee.

19-03-2021 12:36

gwmd1 +4085

Nederland heeft de kans gehad om haar stem te laten gelden.

19-03-2021 12:05

mellie +7538

Open een rekening en probeer elke supporter 10 euro te late storten. Dat zijn in totaal 150.000 supporters die dat moete doen. Dat lukt toch wel. Zoveel supporters zijn er toch wel?

19-03-2021 11:58

glennkwidama +4352

En, dan heb je 1,5 mln?

19-03-2021 12:29

mellie +7538

Pffffff nou daar heb je het al. Rekenwonder. Man man man. Sorry

20-03-2021 07:57

sneevliet +0

Ik heb net de video van de heer Koevermans zitten te kijken en ja dit doet echt pijn. Ik hoop dan ook dat er op een of andere manier een crowdfunding actie op touw word gezet zodat we onze club van een eventuele ondergang kunnen redden. Ok hoop ik dat de Feyenoorders die het financieel aan kunnen het geld van de seizoen kaarten niet zullen terug vragen en toch ook een nieuwe seizoen kaart willen kopen. Ik zou het verschrikkelijk vinden als onze club hieraan ter onder gaat. IK DOE MEE !!!!!! wie volgt.

19-03-2021 11:55

waakvlam89 +1

@Sneevliet: Ik doe ook mee! crwodfunding, steun door SK niet terug te betalen, ik wil overal aan mee doen. Maa r hoe zet je een crowdfunding op? Een kameraad een idee hoe dit te doen?

19-03-2021 12:06

Willem07 +8478

Ik laat die 4 seizoenkaarten wel zitten, Het bezorgt me toch een hoop plezier (ook wel een hoop frustratie) en ik kan het missen. Je kan bij een aantal zaken wel vraagtekens zetten en dat geeft een zure smaak, maar zelfs als Feyenoord de zaken anders had aangepakt had men het geld niet kunnen terug geven. Het is ook dat ik vertrouwen heb in Slot en Arnesen, dus dat ik zie dat het niet helemaal in een bodemloze put gegooid wordt.

19-03-2021 11:30

waakvlam89 +1

Volledig met je eens Willem!

19-03-2021 11:41

hakuna +2065

Waar mij me irriteert is dat ik een jaar lang amper wat van mijn club hebt gehoord. Ze hebben gefaald in contact managment in mijn ogen. Ik had honderden acties kunnen verzinnen ( die echt niet te veel geld hadden gekost) om me te binden met de club. Wat dat betreft ben ik wel teleurgesteld en vind dat heel erg amateuristisch gedaan.

19-03-2021 11:16

waakvlam89 +1

Je hebt niks gehoord van je club? Sorry maar wat moet je horen dan? Een brief waarin staat dat je gewaardeerd wordt? Zeur niet en steun als je daar de middelen voor hebt. Met z’n allen. Geen woorden maar daden kameraad

19-03-2021 11:24

hakuna +2065

Jij bent de ideale directeur. Niets doen en er dan maat vanuit gaan dat je achterban je steunt.

19-03-2021 11:46

FRjoey31 +16

Ik begrijp wat je bedoeld hakuna, lekker makkelijk allemaal

19-03-2021 14:51

qwerty123 +0

Ja ik had ook op zijn minst elk half jaar een telefoontje verwacht. Hoeft niet eens van Koevermans he, maar John de Wolf zou ook prima zijn. Gewoon om even te bonden

19-03-2021 12:16

Breakdown +10809

Wat had je moeten horen dan? Wil je dat ze langs komen met taart? Of dat je om de beurt een kwartiertje op je eigen plekkie in het stadion mag zitten? Ik weet niet of je het door had, maar er mag niks georganiseerd worden.

19-03-2021 16:10

giel079 +805

Ik ben wel benieuwd wat je had willen zien/horen van de club. Ik geloof dat ze aardig transparant hebben bericht over het korten van salarissen en ze hebben in interviews ook aangegeven dat het een zwaar jaar is. Daarnaast zie ik mijn club dagelijks op de socials, ik ontvang de nieuwsbrieven, ik ontvang het Legioen blaadje... Wat wil je precies van ze horen. Of wat heb je gemist? Zou je maandelijks een publicatie willen van de resultatenrekening? Of...

19-03-2021 16:47

akanswarie +183

Wat een oncharismatische man is dit zeg... Gelukkig had ik allang besloten van restitutie af te zien. Ik snap ook niet dat hij een omzetverlies van 900.000 euro per wedstrijd benoemd want naast de omzet die je verliest zijn er ook kosten die je niet maakt benoem dan wat het je echt kost. Bij het aanschaffen van een seizoenkaart in combinatie met restitutie was al duidelijk dat je 15% nooit terug krijgt omdat dit het het minimum was wat Feyenoord nodig heeft om een wedstrijd te kunnen organiseren. Daarnaast is de keuze om de tweede helft van het seizoen gewoon te begroten met publiek natuurlijk oliedom en getuigd van weinig bestuurlijke capaciteiten. Heel Nederland gaat in een risico meidende modus maar bij ons Feyenoord hoopt men gewoon dat dit griepje vast snel gaat. Dit filmpje getuigd van het compleet ontbreken van een plan B wat ook al duidelijk was toen er een 2de ronde salarisoffer nodig was. BESTUURLIJKE ONKUNDE.

Ik hou mijn hart vast voor volgend seizoen, weinig mensen zullen trek hebben om 200 a 400 euro weg te pleuren in deze bodemloze put volgend seizoen (laat staan zakelijke seats die nu ook de broekriem aan moeten trekken). Zou toch wel erg mooi zijn als we alvast een beetje konden rekenen op iig europees voetbal. Oh wacht het ongemotiveerde zooitje wat er nu staat vind van zichzelf dat ze hard werken (tegen de toppers), maar laten het liggen in de wedstrijden die ze MOETEN winnen, dus europees is hoogst onzeker...

Markie mijn 2x 400 euro mag je dit seizoen houden. Zelfs de 18 consumptiemunten die ik tegen beter weten in heb gekocht zal ik niet terugvragen (extra omzet en gelijk winst!), helaas vrees ik dat het UITSTEL VAN EXECUTIE IS!

19-03-2021 10:57

hasil +8

Je kan natuurlijk niet halverwege het seizoen ineens gaan begroten zonder publiek. Je uitgavenpatroon, vaste lasten liggen voor een jaar vast en je bent gebonden aan contracten. Het enige wat je op dat m oment kan vaststellen is dat je in de min gaat eindigen maar beleidsmatig dan nog het roer omgooien en miljoenen bezuinigen kan gewoon niet. Ja, ze hadden die Pratto niet moeten halen maar dat is dan relatief financieel gezien maar een druppel op de gloeiende plaat....
Net als nagenoeg het hele bedrijfsleven wordt het voetbal en dus ook Feyenoord overvallen door die Corona en je hebt er als voetbalclub verder totaal geen grip op of mogelijkheden tussentijds bij te sturen. En van mensen die het bestuur nu van wanbeleid betichten hoor ik graag eens concrete maatregelen die men had moeten nemen om dit te voorkomen.

Het enige wat men en wij allemaal kunnen doen is het uitzingen totdat iedereen een vaccinatie heeft ontvangen...

19-03-2021 12:22

glennkwidama +4352

Doe mij n paar van die risico meiden!

19-03-2021 12:31

akanswarie +183

haha oeps, maar niet doen hoor die mijden :-) hebben allemaal chlamydia ;-)

19-03-2021 14:26

radikale +6847

Ik kan me voorstellen dat als je zelf financieel in zwaar weer zit, je geld terug vraagt! Maar als we allemaal onze lidmaatschappen van sportscholen, plaatselijke sportverenigingen, loterijen etc etc gaan terug vragen en er is voor jou of voor mij financieel geen echte probleem? Laat ik t allemaal lekker door Lopen! En daar hoort feyenoord zeker bij!!! Anders kunnen we straks alles wel opdoeken.

19-03-2021 10:17

jacco97 +41

ik vind het nog steeds moeilijk wat ik ga doen, aan de ene kant wil je de club niet laten vallen. aan de andere kant is corona natuurlijk niet de enige schuldige van de rode cijfers.

wat ik me ook af vraag is hoe hij aan die 15 miljoen komt? 30.000 sk's (gok ik ongeveer) met een gemiddelde prijs van 400 euro (wederom een gok), dan kom ik op 13.5 miljoen.
15% mocht de club toch al houden, plus dat een deel van de mensen al naar 1 of 2 wedstrijden is geweest. en dan nog het deel wat al full support heeft gekozen.

ik kijk eerst even wat exact de opties worden voor restitutie, daarna kies ik wel wat ik doe.

19-03-2021 10:06

Swit1989 +0

1. Al 10 jaar zwarte cijfers en structureel beleid (behoudend beleid) waardoor je positief resultaat boek. Dat het dit jaar Negatief is komt dus 100% door Corona.

2. Het zijn niet alleen seizoenskaarten, het zijn ook skyboxen en sponsorgelden

19-03-2021 10:37

DeStrateeg +245

En onderschat niet hoeveel ze per wedstrijd verdienen aan muntverkoop voor eten en drinken

19-03-2021 11:04

hakuna +2065

lulkoek. Alle horeca is verpacht. Zijn dus geen variabele inkomsten maar vaste inkomsten ( die waarschijnlijk nu niet betaald hoeven te worden)

19-03-2021 11:13

DeStrateeg +245

Met andere woorden.. die inkomsten lopen ze dus alsnog mis. Daarnaast wordt de publiekscatering inderdaad uitbesteed (aan NumberOne), maar ik betwijfel of dit een vast bedrag is. Waarschijnlijk is dit deels een vast bedrag + een deel van de omzet.

19-03-2021 11:41

jacco97 +41

dat valt niet onder deze 15 miljoen, hij heeft het over de 15 miljoen euro die terugbetaald moest worden. feyenoord verliest momenteel door mislopen kaartverkoop, horeca, en andere wedstrijgerelateerde inkomsten zo'n 900.000 per wedstrijd aan omzet.

19-03-2021 14:26

jacco97 +41

skyboxen was ik even vergeten ja, dan snap ik de 15 miljoen!

19-03-2021 14:24

jacco97 +41

en op je eerste punt, door de begroting realistisch te houden, dus zonder publiek in de 2e seizoenshelft had feyenoord meer geld gekregen uit het steunpotje. Als er niet door gegaan was met dat dramatische stadionplan, was waarschijnlijk huurvermindering bespreekbaar geweest. in beide gevallen is corona inderdaad een oorzaak, maar er had beter op gereageerd kunnen en moeten worden.

19-03-2021 14:30

ptrB68 +1457

In die redenatie had Feyenoord een fors lagere begroting gehad. Aan het begin van het seizoen dus spelers verkopen, geen nieuwe aantrekken, prijs merchandising omhoog, etc.
Dat had Feyenoord verder op achterstand gezet bij Ajax, PSV en wellicht AZ.
Drie keer raden wat er geroepen was dan.

20-03-2021 09:57

jacco97 +41

Maar nu riep Smolenburg dat ook zonder publiek in het gehele seizoen, de club absoluut niet in liquiditeitsproblemen zou komen. De berekening is dus wel degelijk gemaakt. Wat is er in die tussentijd gebeurt dat er alsnog geld tekort is? De begrotingen zijn tussen eind september/half oktober gemaakt dus toen was ook al precies bekend wie er full support was en wie recht zou hebben op restitutie.

20-03-2021 16:22

ptrB68 +1457

Dat riep Smorenburg niet. Bij de toelichting op de jaarcijfers (oct 2020) zei hij dat Feyenoord niet failliet zou gaan, maar er wel op rekende dat een deel van het seizoen met publiek zou worden gespeeld. Anders waren aanvullende maatregelen en besparingen nodig.

20-03-2021 21:07

Schinkie +1818

Feyenoord we houden van die club!!!

19-03-2021 09:57

Rendiertje +14059

Nou ik heb zelden iemand zo emotieloos een zielloos en verdrietig verhaal op horen drammen.

19-03-2021 09:27

wirie010 +1814

Leek een beetje op een speech van Willem Alexander.

19-03-2021 10:42

Janjaapie010 +3066

Krijgen geen cent. Het is mooi geweest en een keer klaar sukkel

19-03-2021 09:16

ron1872 +8163

zolang we niet in willen zien dat corona een hoax is, zal van alles en nog wat stuk en failliet gaan

19-03-2021 08:51

Heiko +327

Precies. En het merendeel van Nederland gewoon weer VVD stemmen

19-03-2021 09:01

ron1872 +8163

Onbegrijpelijk dat we erin zijn getrapt en ons stuk laten maken en in die hele onzin mee blijven gaan.

19-03-2021 09:17

Nemis +817

Heb je wel eens overwogen dat jij het zelf hij het verkeerde eind hebt? I.p.v. de andere 95% van Nederland?

19-03-2021 09:30

Koetje123 +170

Je weet dat Brazilië, waar de president roept dat Corona een HOAX is op dit moment 2700 coronadoden PER DAG vallen he? wappie

19-03-2021 09:36

Heiko +327

212 miljoen inwoners hè. Dan is dat aantal doden niet zo gek

19-03-2021 09:39

ptrB68 +1457

Wij hebben er 17.5 miljoen en zo’n 40 doden.
Er vallen daar dus ruim vijf keer zoveel doden als hier.

20-03-2021 10:02

ron1872 +8163

wie zegt dat dit corona doden zijn? Blijf lekker geloven in die onzin en mekker niet

19-03-2021 09:45

joejoe1979 +8030

Te dom om zelfstandig te poepen.

19-03-2021 09:49

Dommeloempia1 +19792

Idd crack en lijmsnuivers

19-03-2021 10:35

fr_antwerp +2021

Zoek even op hoeveel van hen een levensverwachting hadden van minder dan 1 jaar op het moment ze Covid opliepen, tel daar de griepdoden die er jaarlijks sowieso vallen en je komt uit op minder dan 0,5% van die doden als direct gevolg van Covid (max. 13 per dag).

19-03-2021 09:49

Koetje123 +170

Haha, mannen... je onderbuik spreekt niet altijd de waarheid he

19-03-2021 09:59

Koetje123 +170

Ik raad jullie hierboven overigens even aan om deze website te lezen. Geen blokken tekst maar gewoon mooie plaatjes..https://www.tijd.be/dossiers/coronavirus/corona-in-kaart-wereldwijd-recordaantal-besmettingen/10210378.html

19-03-2021 10:06

ptrB68 +1457

Los van je dubieuze aannames, het gaat uiteindelijk niet eens om het aantal doden. Het aantal ziekenhuis opnamen, arbeidsverzuim, etc is vele malen erger. Daarom moet je het virus trachten te beteugelen.
Je kunt er over discussiëren of de huidige lockdown de beste manier is, maar het virus is geen hoax.

20-03-2021 10:10

fr_antwerp +2021

Nee, het virus is inderdaad geen hoax, maar wel zwaar overschat.
Die overschatting was te rechtvaardigen in 2020, en iedereen had er toen ook begrip voor.
Nu weten we veel meer over het virus en de gevolgen, blijken deze hartstikke mee te vallen maar blijven de maatregelen toenemen, omdat het volk richting de vaccinatie gestuwt wordt... hier zijn immers miljoenen in geïnvesteerd en deze moeten er uit gehaald worden... dus zowel de ziekteverschijnselen als de maatregelen moeten drastisch genoeg zijn om het volk te 'overtuigen', vandaar de media framing...

20-03-2021 11:06

Jguz +662

:’) wahahaha

20-03-2021 16:19

fr_antwerp +2021

U lacht, maar hier wordt zwaar op verdient... Maar dat kan niet zeker, het vaccin is toch gratis?!" Ja Einstein, een cadeautje van de farmaceutische industrie.

20-03-2021 18:26

DrF +3074

Ik weet het niet hoor. Ik wil declub steunen maar ik kan het zelf ook goed gebruiken op het moment.. Bovendien heb ik ook nog een stapel losse kaarten vouchers van het seizoen hiervoor liggen waar ik ook niets mee kan.... Alles bij elkaar inmiddels best een hoop geld.. Nou wil ik best mijn steentje bijdragen, maar 700 euro vind ik wat veel..

19-03-2021 08:49

dionline +5751

Was misschien wel slim geweest om dit filmpje te eindigen met een banknummer...

19-03-2021 08:34

eljeffe +481

Ik hoop dat iedereen die het kan missen het geld niet terugvraagd...!!
En ik zou het slim vinden om die supporters nu of straks een blijk van waardering te geven, een gratis (of met korting) toegang naar een oefenwedstrijd.
Een gesigneerd shirt/sjaal/etcetera....?!





Ps, het is wel extra pijnlijk dat je dan leest dat een ajax al minimaal 43 miljoen ophaald met europees voetbal dit seizoen...
Tuurlijk met een andere begroting/spelers enz maar toch
Hadden ook gewoon minimaal de poulefase door moeten komen natuurlijk, had alweer een paar miljoen gescheeld.
Maar ja met een laffe trainer die zelfs blij is met een punt altijd en overal...

19-03-2021 08:25

R88 +190

De spelers hebben Feyenoord laten vallen op de momenten dat het echt nodig was. Alle belangrijke wedstrijden zoveel nationaal en Europees waren slecht en zonder overwinningen

19-03-2021 08:52

Heiko +327

Dat hebben ze niet bewust gedaan. Ze kunnen gewoon niet beter. Als ze meer dan 1 wedstrijd in de week spelen dan komen de pijntjes en blessures en geven ze aan dat de slechte resultaten door vermoeidheid komt.

19-03-2021 09:05

tbyw1908 +0

Wat ik me afvraag. In 1999 zijn er voor een periode van 25 jaar obligaties uitgegeven.
Heb geen idee meer hoeveel Feyenoord toen heeft opgehaald maar ging om miljoenen. Dit moeten ze in 2024 terugbetalen. Hoor daar nooit wat over denk dat Feyenoord het vergeten is ofzo.....

19-03-2021 08:07

ptrB68 +1457

Loopt 1-9-2024 af. Ging inderdaad om miljoenen, in een oud jaarverslag lees ik dat de premie uitbetalingen zijn opgenomen onder “overige vorderingen”, een post van 185K. Dan zou het om ongeveer negen miljoen max gaan.

Het goede nieuws is dat er een constructie via een stichting en een achtergestelde annuïteitenlening is bedacht waarvan de jaarlijkse aflossing ten laste komt van de exploitatie.

Kort gezegd, dat premie effect brengt Feyenoord niet in de problemen.

20-03-2021 10:37

ruudger +8414

Waarom nu vragen om af te zien van restitutie van max 15M terwijl er al maanden geruchten rondzingen van investeerders die een veelvoud van dat bedrag in de club willen steken... of is dar toch niet waar?!!

19-03-2021 07:46

Feyenoord2907 +2347

Heb je het filmpje gekeken? Feyenoord wilt eerst het probleem zelf proberen op te lossen, lukt niet. Vraagt nu steun aan de mensen die de club liefhebben.

Zolang er geen hulp is van grote geldschieters moet je de hulp wel ergens anders vragen. En waarom. niet?

19-03-2021 08:07

ruudger +8414

Ik hoop met deze post meer antwoord te krijgen op de vraag of er echt serieuze en substantiële investeerders zijn voor komend seizoen al....

19-03-2021 18:06

R88 +190

Als je investering gebruikt voor schulden komt de club nog geen stap verder

19-03-2021 08:54

ruudger +8414

Op de kwaliteit van het filmpje is in ieder geval niet bezuinigd....

19-03-2021 07:40

Feyenoord2907 +2347

wat een zeikerd ben je zeg.

19-03-2021 08:30

svds +33444

Dat word gewoon de komende jaren met middelmaat en veel talenten spelen en maar accepteren dat je dan voorlopig een middenmoter bent. Om er over 5 jaar weer sterker uit te komen.

19-03-2021 07:25

beppie172 +65704

Betaald hebben we al. De vraag is nu of je het terug gaat vragen.

Voor mij een No Brainer, want ik kon het vorig jaar missen en je kon afgelopen jaar toch weinig geld verbrassen aan andere zaken, dus heb het nu ook niet nodig. Maar het had wat origineler gekund. Had bijvoorbeeld een uniek Corona shirt laten maken en iedereen die er vanaf ziet of zag (full support) zo’n shirt cadeau gegeven. Met Support Casper als shirtreclame en een tientje naar het onderzoek van Casper toe. Had je dan 2 tientjes per seizoenkaart gekost hebben, maar zou veel meer goodwil gekweekt hebben en ik denk dat er weinigen zouden twijfelen over restitutie.

19-03-2021 02:02

Toldo +280

Beppie for president! Elke Feyenoorder die het kan missen hoeft het niet terug. Mensen zoeken een beetje persoonlijke waardering ipv een gelikt huilfilmpje. Dan trek je degene die twijfelen ook wat makkelijker over de streep.

19-03-2021 08:18

Hand-in-Hand +1533

Precies dit dus.

19-03-2021 10:30

Artycuno +7551

Ik heb ook gewoon mijn eigen rekeningen lopen die betaald moeten worden,ik wil ook op vakantie. Jaren van wanbeleid komen je nu duur te staan

19-03-2021 02:01

FC Apendrecht.nl +29789

Maar je hebt al betaald.... wist je dat niet voordat je een sk ging halen?
Als de wedstrijden door gingen met publiek had je wss nog meer uitgegeven aan bier en etc.......

Dus dan had je geen rekeningen? Slap verhaal

19-03-2021 02:18

Feyenoord_R +11292

Geld gewoon terugvragen hoor. Dat was de afspraak begin vh seizoen

19-03-2021 01:54

CROOSWIJKER +14721

Gelukkig is er genoeg geld voor een nieuwe stadion....

19-03-2021 01:39

pellevg +4433

Helaas de donkere realiteit.
De beelden van de Kuip wel schitterend in het filmpje.
De woorden van Koevermans ook niet verkeerd.

19-03-2021 00:31

Luke0180 +1389

Bedankt coalitie stemmers ;) door jullie hufters nooit meer naar Feyenoord.

19-03-2021 00:27

vakkie-q +0

Tuurlijk, heeft ook echt met elkaar te maken.....:-(

19-03-2021 00:50

svds +33444

Hahaha je weet dat je jezelf voor lul zet nu

19-03-2021 07:23

joejoe1979 +8030

Bedankt complotdenkers, mede dankzij jullie zitten we nu nog steeds in deze situatie.

19-03-2021 09:52

Luke0180 +1389

Snap nog steeds niet wat feitelijk naar de cijfers kijken te maken heeft met complotten. maarja bedankt sukkels voor het stemmen op vvd en d66 met je vaccin paspoort. Maar toen ik dat een half jaar geleden riep noemde jullie me ook al een complot denker ;)

19-03-2021 12:16

joejoe1979 +8030

Als je feitelijk naar de cijfers kijkt dan zie je toch ook wel dat de besmettingsgraad en de langdurigheid van dit zgn griepje nogal hoog is.
Wat is volgens jou de reden dan dat er zo'n heisa over gemaakt wordt? Waarom zouden ze de halve wereld in een financiele crisis laten komen?
Als jij mij kan uitleggen wat de achterliggende gedachte is dan hoor ik dat graag.
Stemmen zal ik nooit en zeker niet op generaliserende partijen als PVV, FvD, DENK of BIJ1.
Probeer een keer zelf logisch na te denken en vraag je af: Wat winnen al die regeringspartijen over de hele wereld door deze crisis in stand te houden?

19-03-2021 14:16

Luke0180 +1389

Feitelijk werken lockdowns en maatregelen niet. Corona is ongetwijfeld wat steviger en langduriger dan griep. En mochten lockdowns wellicht 1% helpen is dat nog steeds niks bij wat voor schade je er allemaal bij aanricht. Kan jij mij ook uitleggen waarom ik niet in vrijheid mag leven maar er wel lekker door gerookt mag worden? (20k doden in Nederland per jaar aan direct gevolg van roken)

Waarom is er nog steeds geen enkel ziekenhuis of ic bed meer gerealiseerd.
Waarom wordt ik opgesloten al voor een jaar terwijl er niemand van mijn leeftijd aan corona is overleden.
Waarom stel jij jezelf deze vragen neit?

Je zit oprecht in zo gigantische waas als je denkt dat dit allemaal maar goed is om te doen.. maarja moet je lekker zelf weten ook verder maar je slaat echt volledig de plank mis

20-03-2021 12:13

joejoe1979 +8030

Ik betwijfel ook of alle maatregelen werken maar ik ga niet als een dwaas lopen demonstreren.
Waarom mag er lekker doorgerookt worden?
Accijns op rookwaar maar ook op alcohol en brandstof spekken de staatskas nou eenmaal gigantisch.
Helaas wegen die 10000 gerelateerde doden niet op tegen het geld wat er wordt verdient.
Waarom geen extra ic bedden?
Omdat 80% vd corona doden vanwege de leeftijd thuis of al in het verzorgingstehuis sterven.
Een groot gedeelte vd corona doden tussen de 0 en 70 waren al ziek en pendelde al heen en weer tussen het ziekenhuis en thuis.
Waarom wordt jij opgesloten?
Omdat niemand dit ooit heeft meegemaakt en blijkbaar is er nog niemand die de juiste methode heeft gevonden om uit deze shit te komen.

De vraag die ik me afstel is hoe komen we hier uit.
Nu ben ik geen dokter of viroloog maar als je de ouderen en kwetsbaren vaccineert en de gezonde mensen zelf de antistoffen laat opbouwen dan kom je hier veel sneller uit denk ik.

Het probleem met anti corona mensen zoals jij is dat iedereen die een andere mening heeft gelijk fout zit en een meelopend schaap is.

Ik heb je logische antwoorden gegeven op je vragen.

Er is trouwens op dit moment maar 1 industrie die er wijzer van wordt en dat is de pharmaceutische.
Nu er steeds meer mensen genezen van vroeger dodelijke ziektes moet er toch ergens anders geld vandaan gehaald worden.
Logische vraag of ben ik nou een complotdenker:-)

20-03-2021 13:25

Luke0180 +1389

Ik noem je geen complot denker want het idd die industrie die alle ellende veroorzaakt en in een hele hoop andere organisaties zitten die invloed hebben bij de overheid en dat is geen complot.

Maar ik blijf de zelfhaat van mensen gewoon niet begrijpen en ook helemaal er niet voor open staan om geholpen te worden.

Maar je punt over dat iedereen thuis sterft dat vind ik allemaal wel mooi maar de enige reden van lockdowns is de druk op de zorg. En accijns leveren idd veel op maar weet je hoe gigantisch veel al deze maatregelen kosten.

En je noemt mij anti corona mens. Ben jij pro corona? Heel vreemd.

Tis sws jammer dat niemand een normale discussie kan voeren van de pro maatregelen kant. als jullie geen argumenten meer hebben gebruiken jullie het laatste middel en dat is mensen complotdenkers noemen of een wappie.

Maar goed. Ik wil zo snel mogelijk af van deze absurde en niet goed te praten maatregelen en jij hebt het liefst een leven lang lockdowns.

20-03-2021 14:06

joejoe1979 +8030

Haha serieus? Ik geef je goed onderbouwde argumenten en dan ga je kinderachtig doen en infantiele aannames maken.
Je weet donders goed dat ik met anti corona de maatregelen bedoel.
Iemand dan pro corona noemen is wel heel erg dom zeker aangezien ik twijfel aan de maatregelen en je nog mijn oplossing geef om hieruit te komen.

20-03-2021 15:16

Luke0180 +1389

Je hebt nog geen normaal argument gebruikt en je lult maar slap mee met de meuten omdat je bang met voor wat mensen van je vinden..

20-03-2021 15:25

joejoe1979 +8030

Je bedoelt ik heb nog geen argument gebruikt dat in jou straatje past.
Zoals je ook gelezen hebt dat ik een totaal andere denkwijze heb over hoe we uit deze shit komen dan die zgn meute.
Ik merk dat het een beetje te moeilijk word voor je deze "discussie"

20-03-2021 16:00

Luke0180 +1389

Ja heb het echt zwaar. Als je in het echt in discussie met mij gaat zeg je binnen een minuut: ja je hebt toch wel gelijk. Dit komt omdat je nu de kans hebt om dingen te bedenken als je aan het typen bent maar in een normaal gesprek moet je gewoon je feiten en de logica aan jouw kant hebben. Maar daar zitten pro maatregelen figuren heel ver vanaf

20-03-2021 16:13

joejoe1979 +8030

Je weet dat jij in deze "discussie" ook gewoon de tijd hebt gehad om na te denken en toch hebben je infantiele argumenten en aannames me nog niet van gedachte doen veranderen.
Maak je dus niet de illusie dat het in het echt anders zou zijn.
Ik snap je frustraties echt wel en waarschijnlijk ben je een stuk jonger dan ik maar laat de mensen hun werk doen en dan zijn we er hopelijk snel vanaf.

20-03-2021 17:18

Luke0180 +1389

23 jaar dus waarschijnlijk wel een generatiekloof maar dat komt wel door jullie links geindoctrineerde opvoeding. Die alles maar klakkeloos van de media overnemen zonder zelf ook maar 1 keer naar de cijfers te kijken. En nee ik wil niet luisteren naar het RIVM die gefinancierd en geadviseerd worden door onder andere de farmaceutische industrie.

20-03-2021 17:26

SEYVEN +14006

Supporter, zakelijke en andere relatie jaaaaaa. Beetje overtrokken vorm als je het mij vraagt

19-03-2021 00:13

FRtrue +20

Tja, stapje terug doen. Salarissen omlaag. Terug naar normaal:)
Simple as that!

18-03-2021 23:50

radikale +6847

Lekker de salarissen van Helmond sport betalen! Kan je net zo goed ook op woudenstijn spelen

19-03-2021 07:42

FRtrue +20

Tja, het is niet anders als er geen geld meer is

19-03-2021 09:08

R.FR +3 moderator

Schitterende beelden en duidelijk verhaal !
Feyenoord we houden van die club

18-03-2021 23:33

lauwersfr +889

Zo moeilijk dit...
Je wil natuurlijk wel je club helpen, je ziet ze liever bovenaan spelen dan ergens in de middenmoot te zien hangen omdat ze die paar goede spelers die ze nog hebben moeten verkopen.

Maar, het gaat hier om spelers te kunnen betalen die op een seizoen meer verdienen dan ik op mijn hele loopbaan. (ik vermoed als dat bij de meeste wel is)
Waarvan vele nog eens te veel krijgen voor wat ze kunnen.
Miljoen verkwist aan Feyenoord city...
Welk was de laatste transfer die met veel winst is vertrokken en hoeveel miskopen...
Altijd maar weer die middelmaat.
Dat gedoe op varkenoord...

Ik moet waarschijnlijk veel harder werken en al zeker meer uren doen, dan al die vedette.
Ik heb ook rekeningen te betalen en ik vermoed dat ik minder overschot heb dan al die spelers.
Waarom zou ik die 620 euro even zo cadeau doen, dan kan ik het toch beter aan mijn kinderen geven denk ik dan.

Moeten ze inderdaad eens niet gewoon even zwaar op hun bek gaan voor de zoveelste keer en grote kuis houden. Gewoon eerst zien dat ze gezond zijn en er een mooie transferpolitiek is.
We hangen met haken en ogen aan elkaar, zijn dat geen kosten op het sterfhuis?

Ik zou gerust wat extra merchandise willen kopen, of misschien een 100 of 200 euro willen laten vallen.
Maar 620 is wel veel hoor.
En wees maar zeker als dit pijn doet

18-03-2021 23:33

smiley84 +13

Weinig aan toe te voegen....

Als ik heel eerlijk ben, is voor mij inmiddels ook een principe kwestie geworden:

* Een jaar lang hoor je geen kut van de club, behoudens een Kerstboodschap van 30 seconden van Leroy Fer

* Geld wordt alle mogelijke manieren over de bank getiefd. We huren een Spajic (voegt weinig toe), een Pratto (niet fit en uit vorm), aankopen redenderen al jaren niet

* Voor mijn gevoel wordt er he-le-maal niks georganiseerd voor de fans. Zie comment van Beppie, had gewoon een klei gebaar gemaakt naar de fans in de vorm van een presentje. Desnoods had je de shirts van vorig seizoen verdeeld aan het begin van dit jaar ofzo, weet ik het

* Wat gaat Feyenoord wel doen met het geld wat ze niet terug hoeven te geven? Vanaf mijn kant als ik het terugkrijg weet ik dat het welbesteed is, dat is nog maar de vraag bij Feyenoord

19-03-2021 10:01

vakkie-q +0

Hélémaal eens!

19-03-2021 10:31

lauwersfr +889

Inderdaad...
Kunnen ze de huidige wedstrijd shirt niet elke week te koop aanbieden en de mensen laten bieden.
In België is dat een groot succes geweest, voor een goed doel.
Ik zou eerder daar dan 300/600euro voor over hebben, dan gewoon te zeggen aub, veel plezier er mee en tot volgend seizoen.

Eventueel speciaal shirt uitbrengen ofzo

19-03-2021 10:57

raymondm +486

Werd toch wel emotioneel van de beelden van een volle Kuip haha

18-03-2021 23:08

datenewoordFEYENOORD +12798

Ik mis dat zo erg hé.

18-03-2021 23:12

PabloOno1908 +137231

Ach koevermans is een passant. Ik kan het missen dus ik zeg koop er maar een schoen voor!

18-03-2021 23:01

Feyenoord2907 +2347

wil jenu iets aangeven over Koervermans? Zou dat namelijk heel raar vinden. Maakt een prima indruk.

19-03-2021 08:39

PabloOno1908 +137231

Niks maar is en blijft een passant. Hij doet z’n werk goed. Hij heeft een zware taak al normaal en nu 2 seizoenen kut Corona.
Wij als Feyenoorders moet ons Feyenoord steunen. Liefde is de club!

19-03-2021 10:16

FRjoris1908 +323

koevermans je bent ons (de fanatieke supporters die het meeste geld in het laatje brengen) liever kwijt dan rijk vieze schijnheil dat weet iedereen en nu met hangende pootjes om geld vragen want dat is wat dit is, medelijden wekken. de vraag "zouden jullie van restitutie af willen zien" verpakt in een emotioneel filmpje om zieltjes te winnen na lekker totaal verkeerd begroot te hebben en er vanuit te gaan dat niemand restitutie wil + spelers als pratto kopen, 6 ton per jaar aan fucking kelly betalen. jullie hadden godverdomme toendertijd net zoveel energie moeten steken in een campagne om mensen voor full support te laten gaan zoals tallozen andere clubs dat deden maar ze deden nul. NUL!!!!! maar nu de mond vol hebben in het filmpje met mouwen opstropen en medelijden wekken zodat zoveel mogelijk mensen alsnog van restitutie af gaan zien. hopen jullie. en dan nog niet te spreken over het voor het blok zetten van spelers door ze om salaris inleveren te vragen terwijl ze gewoon marktconform worden betaald. paar jaar geleden alles in Nederland gewonnen CL groepsfase spelen en nu alweer onderaan de put. supporters die duizenden euros in het laatje brengen uit hun geliefde stadion weren voor het gooien van een biertje bij een goal. the list goes on. waar halen jullie toch het gore lef vandaan elke keer. jullie zien geen cent van me, gadverdamme. walgelijk filmpje lever zelf wat in koevermans met je scheve vieze grindtegelbek.

18-03-2021 22:59

vanAnaarBier_nl +761

T erge vind ik nog dat de spelers, ook al is t voor de 2e keer, niet een klein deel van hun miljoenen salaris afstaan voordat er nu bij de supporters gebedeld wordt om hun geld af te staan.

18-03-2021 23:24

FRjoris1908 +323

spelers zitten in hetzelfde schuitje als wij gewoon. wat ik zeg ze worden gewoon marktcomform betaald dus dat ze tonnen (maar een enkeling die miljoenen verdient) verdienen is totaal geen argument haha. inleveren doet helemaal niemand vrijwillig als een bedrijf dat van hem vraagt ook jij niet maar omdat spelers relatief veel verdienen moeten zij dat als zoete koek slikken. zo werkt dat niet.

18-03-2021 23:30

vanAnaarBier_nl +761

dat begrijp ik, maar ook al verdien je tonnen is dat wel een gebaar naar de supporters toe. Heoven ze niet als zoete koek te slikken maar zij spelen voor Feyenoord, zij worden betaald door Feyenoord. Als de spelers een loonoffer doen krijg je veel meer supporters mee om dat ook voor hen te doen. Zonder Feyenoord hebben dr spelers ook geen geld, zonder supporters dus ook niet

18-03-2021 23:38

joejoe1979 +8030

Hoe vaak heb jij al een loonoffer gedaan?

19-03-2021 03:32

vanAnaarBier_nl +761

Niet aangezien het bedrijf waar ik werk gelukkig financieel erg gezond is

19-03-2021 08:53

Feyenoord2907 +2347

ouwe toevushoert dan niet als je zelf geen loonoffer hoeft te maken.

19-03-2021 08:56

vanAnaarBier_nl +761

Als ik dat had moeten doen om zeker te weten dat ik hier kon blijven werken dan had ik dat gedaan. Nogal wiedes toch. 'Toevushoert' zelf niet mafklapper

19-03-2021 09:54

Heiko +327

Reken voorlopig maar niet op volle stadions. Het aantal positieve tests was vandaag ook weer ruim 6000. En het kabinet vind sport niet belangrijk. Die geven lieven het geld weg aan klimaatdoelen ect.

18-03-2021 22:59

Koetje123 +170

Daarover hebben we gisteren mogen stemmen toch

18-03-2021 23:02

Heiko +327

Klopt en de uitslag laat zien dat de meerderheid liever gevangen wordt gehouden dan in vrijheid te mogen leven.

18-03-2021 23:09

Janjaapie010 +3066

Muil houwe mark het is een keer klaar

18-03-2021 22:51

Koetje123 +170

Ik vind het juist een mooi filmpje. Netjes met de billen bloot.

Ga der maar aan staan.

18-03-2021 22:52

Janjaapie010 +3066

Werd tijd na 10 jaar die lafbek

18-03-2021 23:05

kokkinovskiy +218

Mee eens koetje. Mooi filmpje, en daarnaast op en eerlijk alles verteld en uitgelegd. Goed werk van Koevermans.

19-03-2021 00:26

Highvleet +1

Idd prima filmpje.. Ga er maar staan en draag de verantwoordelijkheid

19-03-2021 00:48

kokkinovskiy +218

Yep helemaal mee eens!

19-03-2021 16:48

cappellert +1031

Zoals ik het vooraf zag na de vorige ronde was het qua favorieten:
1. Man U
2. Spits
3. Ajax
Dat is ook min of meer de volgorde bij alle internationale betting in odds.
Nou Spurs ligt er nu uit en Man U speelt met Maguire en McTominay zeg maar Van Beek en Diemers en die zijn nog bezig met pijn en moeite. En zie dat Ajax ff spelen nu dus dan weet je t wel al hoe het kan lopen.

18-03-2021 22:40

Lorde +772

Artikel over hoe onze club financieel helemaal naar de kolere is en jij bent bezig met Ajax..

18-03-2021 22:43

destillemeerderheid +0

Do not feed it...

18-03-2021 23:13

beppie172 +65704

Hij is continu bezig met die andere club en vindt het dan vreemd als er wat over geschreven wordt.

19-03-2021 01:46

aw_vakj +5667

Ongelooflijk dat wij dat Zagreb daar aardig in de tang hadden met Diemers als linksbuiten. Kon ook gewoon 0-3 zijn toen in de rust.

18-03-2021 22:44

raymondje +1

Je gaat heel vaak op Ajax in, hebt het over Ajax. Dat kun je lekker zelf weten natuurlijk. Maar voor wie deel je dat gedachtegoed precies. Weet niet of veel site bezoekers contest op zo’n comment zitten te wachten onder een bericht waarin de zorgelijke impact van Corona op Feyenoord wordt beschreven.

18-03-2021 22:50

Pat82 +5102

Zoals we toen al zeiden, laten we hopen dat ze op de terugweg verongelukken. Tyft op met je gezwam over die teringclub.

18-03-2021 23:04

feybra78 +4394

Jij was degene die dat zei

18-03-2021 23:15

bonzai11 +187

Vraag me af of in al die jaren die investeerders er wel zijn geweest.
Ik zou het liefst gewoon ons cluppie behouden voor de echte supporters maar het lijkt weer op de supporters uit te komen om te betalen.

18-03-2021 22:31

jupiter +2562

Deze video doet wel zeer, hopelijk gaan we betere tijden tegemoet kameraden!

18-03-2021 22:28

frankyboy +6801

Afgelopen 40 jaar gemist ? Dit is gewoon Feyenoord, nooit geen geld behalve als je mank bent en 3 jaar niet meer hebt gescoord, dan krijg je een miljoen per jaar.

18-03-2021 22:39

Feyenoord2907 +2347

De afgelopen tien jaren schreef Feyenoord netjes zwarte cijfers. Dit jaar door Corona niet. Wat is daar moeilijk aan om te begrijpen?

19-03-2021 08:54

onbekend +89927

Tja het is of het 1 of het ander vanaf nu.

1) Of we vragen massaal het geld terug en het gaat de doodsteek worden voor de club+ investeerders komen door tekort noet keer. Zelf al zouden ze komen dan gaat er een groot deel van naar de schulden en bereiken we uiteindelijk nog niet veel.

2) we zien af van de terugbetaling. Kan de club iig verder met waar ze gebleven waren en langzamerhand groeien. Als investeerders dan ook komen, dan gaan we mooie tijden tegenoet en ziet de toekomst er in 1 klap vrij rooskleurig uit.

Het is wel de manier om de club nu te redden. Aan de ene kant zou je denken, dat geld is toch al weggegeven, maar aan de andere kant hebben genoeg mensen het lastig nu.

Het worden spannende tijden de komende maanden.
Ik steun ons clupje met wat ik kan! ( niet veel maargoed)

18-03-2021 22:25

FRjoris1908 +323

wordt ook ff voor het gemak vergeten dat er tallozen supporters zijn die dat geld zelf ook heel goed kunnen gebruiken. lekker makkelijk dat janken van Feyenoord net alsof zij de enige zijj in zwaar weer. of dachten ze dat er alleen maar mensen met tonnen op de bank op de tribune staan

18-03-2021 22:40

onbekend +89927

Dat is toch ook wat ik zeg. Genoeg mensen hebben het erg lastig op dit moment. Dat word zeker niet vergeten. En het is je goed recht om het terug te vragen.

18-03-2021 22:41

FRjoris1908 +323

klopt ja las even snel. maar dat inderdaad

18-03-2021 22:43

Brambino +20519

Ze dwingen niemand he. Ze willen transparant zijn. Ze club staat op omvallen. Zeggen ze niets, vallen ze straks knijterhard naar beneden en dan is iedereen kwaad waarom er niet gecommuniceerd is. Wat me dan wel enorm tegen staat is dat je een manke spits uit Argentinië haalt voor 5 en een halve ton terwijl je al uit Europa ligt. En dan gebruik je hem nu niet... kansloos.

18-03-2021 22:57

FRjoris1908 +323

ja en zo zijn er nog 10 dingen die tegen staan, want in de verlengperiode zag je elke club campagne voeren om mensen voor full support te laten gaan maar wie hielden hun bek en gingen maar lekker iit van het oh zo trouwe legioentje? precies die debiel in bovenstaand filmpje die geen flikker meent van wat die allemaal zegt. mij hadden ze makkelijk kunnen strikken voor full support maar ben uiteindelijk ook voor restitutie gegaan. het is een keer klaar met die mafkezen hadden ze toen maar wat energie er in gestoken. gaat nergens over dat ze van studenten havenarbeiders bouwvakkers etc wat er allemaal op de tribunes staan ff verwachten 350 euro te giften.

18-03-2021 23:04

FR-Arnhem +49985

Shirtje bestellen maar dan

18-03-2021 22:25

svds +33444

Senesi, Kokcu, Berghuis, Jorgensen, Haps verkopen. Pratto, Spajic, Botteghin vertrekken op zeker heb je de tientallen miljoenen afgelost en bent een paar hoge salarisen kwijt. Dan kan je als je wat overhoud verantwoord misschien nog wat doen op de transfer/Huurmarkt. Hoge ogen zullen we niet gooien dat is 1 ding wat zeker is in ieder geval rekening houden met plek 5 tot 8

18-03-2021 22:22

Euro010 +2225

Ik begrijp niet helemaal waarom 5 tot 8 want hier moet elke club last van hebben, behalve Ajax. Vitesse, Utrecht, AZ. Die moeten toch ook in zwaar weer verkeren?

18-03-2021 22:32

Bosj +5962

Nou ja.. AZ heeft wel even wat meer kapitaal op het veld lopen dan wij he? Boadu, Stengs, Koopmeiners, Karlsson, Wijndal, die gaan allemaal (de 1 wat terechte dan de ander) voor grof geld weg denk ik.

19-03-2021 00:17

kokkinovskiy +218

Az geeft de afgelopen jaren wel een aantal knallers gemaakt he op de transfermarkt. Janssen, jahanbaks, idrissi. Die kunnen daar nog wel even op teren.

19-03-2021 00:30

voetbalverstand +0

Til ook voor 17 miljoen?

19-03-2021 06:20

kokkinovskiy +218

Zelfs die nog vergeten....Dus logisch dat zij met al die transfers van de afgelopen jaren, nu geen problemen hebben

19-03-2021 16:50

Euro010 +2225

Dan houd je alsnog Vitesse en Utrecht over.....

19-03-2021 15:54

Bosj +5962

Klopt, maar Utrecht heeft een miljonair met gaten als handen die ze steunt en Vitesse heeft al jaaaren een hoop huurspelers.

19-03-2021 16:02

mijlen +250

Kan iemand mij uitleggen waar hij die 15 miljoen vandaan haalt die ze terug moeten betalen ?? Er zijn toch ook veel supporters geweest die “full support” hebben gekozen?

18-03-2021 22:18

FR-Emma +1917

Niet heel veel

18-03-2021 22:19

klick44 +18103

9 ton per wedstrijd . Full support was misschien 20%

18-03-2021 22:21

Brambino +20519

Al zouden die er wel bij zitten dan kom ik nog niet aan 15 miljoen

18-03-2021 22:22

JKTB +21206

900000x17 ?

18-03-2021 22:26

klick44 +18103

25000x300 is al 7.5 miljoen

18-03-2021 22:26

Brambino +20519

Verrek ik rekende verkeerd. Zo komen we er wel ja.

18-03-2021 22:31

klick44 +18103

Dan nog alle zakelijke, eten, drinken

18-03-2021 22:27

Jguz +662

Heb het gevoel dat de liefde van 1 kant moet komen. Begon al bij de manier van het aanbieden van de scc aan het begin van het seizoen. Toen damage-control geprobeerd door 10 shirtjes te bezorgen. Daarna 0,0 liefde gevoeld van de club voor hun levensader: de supporters. Enige actie kwam met de spandoeken wederom vanuit de fans. Lief van bergosso dat hij ons heeft benoemd na een wedstrijd, een echte aanvoerder, maar vanuit de club mis ik dit enorm.

Natuur hoef je niet altijd wat terug, maar in een heel seizoen niks is ook weer weinig. Bij mij dus nog voldoende twijfel.

18-03-2021 22:18

Bobbiebop +2816

Gewoon kosteloos verlengen voor komend seizoen!

18-03-2021 22:12

klick44 +18103

Dat is helemaal krom

18-03-2021 22:14

Bobbiebop +2816

O ja joh....?

18-03-2021 22:15

klick44 +18103

Is hetzelfde als je geld terug vragen.

18-03-2021 22:17

Bobbiebop +2816

Uitstel van betaling Jongûh!

18-03-2021 22:18

klick44 +18103

Ze hebben juist geld nodig en niet gratis weggeven

18-03-2021 22:19

Bobbiebop +2816

Zie je verkeerd gozer... als ze nu die miljoenen terug moeten betalen, krijgen ze het lastig. Komend seizoen een schepje er bovenop en de achterstand inhalen!

18-03-2021 22:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties