Koevermans: ''Onze financiële reserves zijn verdampt''

Koevermans: ''Onze financiële reserves zijn verdampt''

Mark Koevermans maakt zich enorme zorgen over de toekomst van Feyenoord. De algemeen directeur heeft dan ook de oproep aan de supporters gedaan om af te zien van restitutie en dat gaat in totaal om vijftien miljoen euro.

Feyenoord heeft de laatste tien jaar zwarte cijfers geschreven, maar door de coronacrisis duikt de Rotterdamse club in het rood. ''We hebben het heel erg zwaar. Een groot deel van de inkomsten is weggevallen, we duiken dit seizoen diep de rode cijfers in. We hadden in de al aangepaste begroting de tweede seizoenshelft met supporters in de Kuip begroot, dat gaat niet lukken. Dat betekent een extra verlies van nog eens een dikke acht miljoen. Onze financiële reserves zijn verdampt.''

Feyenoord is dan ook een campagne gestart. ''We willen transparant zijn over deze lastige situatie en duidelijk maken dat Feyenoord de hulp van de supporters en sponsors nodig heeft om deze zware periode goed door te komen. We praten over circa 15 miljoen euro die door de club zou moeten worden uitgekeerd als iedereen terug wil waar hij of zij recht op heeft. Feyenoord heeft dat niet in kas, dat is duidelijk. Dan zouden we dus zeer ingrijpende maatregelen moeten treffen om dat bedrag toch uit te kunnen keren.''

''Er gaat geen enkele euro van deze campagne naar het nieuwe stadion. Die garantie kunnen we geven'', zo geeft Koevermans aan in het Algemeen Dagblad. Veel supporters zijn bang dat een deel van het geld naar het project Feyenoord City gaat. ''Dat gebeurde ook vorig seizoen al niet.'' En de komst van Lucas Pratto? ''Door de verhuur van enkele spelers is toen een minimaal potje gecreëerd. Zo konden we heel bescheiden en op huurbasis iets doen om de selectie een impuls te geven.''

Loonoffer
De spelers moeten gewoon inleveren, ook die er niet mee eens zijn. ''Van het merendeel hebben we niets meer gehoord, van enkele spelers hebben we een reactie ontvangen dat ze het er niet mee eens zijn. Maar we voeren de korting wel door. We kunnen niet anders, vanwege het bedrijfsbelang, vanwege de overige personeelsleden bij wie we de loonkorting ook gaan verlengen en vanwege de supporters, zakelijke relaties en sponsors die we ook gaan vragen om Feyenoord door de coronacrisis te helpen.''

Lees meer over
De Kuip Lucas Pratto
Plaats reactie
666

hondje1 +334

Dit is al toch een keer gevraagd? Iets met open deuren in trappen?

20-03-2021 13:58

fey_1 +0

In de tussentijd gaat er een speler die hier de deur is uitgelopen voor een appel en een ei straks aan de slag bij Atletico of Real. Dan moet je de oorzaak ook bij jezelf kunnen leggen ipv bij alles en iedereen....

19-03-2021 22:35

FeyenoordLeen +1008

Ik vraag gewoon mijn geld terug. Ze bekijken het maar. Ik ben dat wanbeleid meer dan zat. Laat ze het maar eens voelen. Hoop dat er velen met mij mee zullen doen.

19-03-2021 17:24

Olafs +4716

Ik snapte helemaal. Altijd wordt er een beroep gedaan in dit soort gevallen op de trouwe aanhang. Kan mij in het verleden nog het Feyenoord premie effect nog herinneren. Dit betreft natuurlijk Corona. Iets wat je niet had kunnen voorzien maar ik vind wel dat alles gaat en staat met goede bedrijfsvoering. Senesi dan misschien toch maar verkopen. Mits er weer publiek na de zomer de Kuip in kan is het daarmee opgelost......Het is triest dat het zou zou moeten maar dat is ook het lot van een betaald voetballer.

20-03-2021 11:27

Olafs +4716

Ik snap je helemaal bedoel ik....

20-03-2021 11:27

berg64 +0

Maar wel een te dikke niet fitte Argentijn halen die 5ton kost.Met dit wanbeleid moet je wel een investeerder ala Red Bull halen.Anders worden we een soort ADO.

19-03-2021 17:03

JelFR +2

Dit doet pijn aan je hart. Helaas zullen niet alle supporters zo breed zitten om weer van een restitutie af te zien. Gaan de begrotingen over kalenderjaren of over seizoenen? Want als je van de zomer spelers verkoopt zou je in theorie toch weer zwart uit kunnen komen?

19-03-2021 15:05

paulus56 +254792

Gewoon een vraag welke club zou dat nu kennen doen.
Of denk je dat we de enigste zijn in deze situatie

19-03-2021 15:54

Olafs +4716

Heel triest. Maar jou laatste zin is ook mijn redenatie.....

20-03-2021 11:29

Bulldog010 +6753

Gewoon aandelen uitgeven in spelers. Dat verkopen aan supporters weet je ook meteen in wie er vertrouwen is en in wie niet haha

19-03-2021 14:02

royeboy +7970

Geen gek idee. Elke speler eigen token. Gaan gewoon crypto van bouwen van die spelersmarkt.

19-03-2021 14:51

Bulldog010 +6753

Ja heerlijk! En dan even een short op Vente

19-03-2021 19:29

FeyChris +6

Gewoon boven in in de rvc moeten er mensen gewoon weg andrrs krijgen we scenario rangers

19-03-2021 12:41

rdamzuid4ever +327

Wat heeft Feyenoord nou godverdomme gedaan om te zorgen dat we weer naar de Kuip konden het afgelopen half jaar..,,,,,die sjappies van het bestuur hadden dag en nacht in Zeist en Den Haag op deuren moeten gaan bonsen en eisen dat er weer minimaal 10000 man veilig de kuip binnen gelaten konden worden, wat ze notabene zelf hebben bewezen uit onderzoek dat dit veilig kon.....nee alles maar als zoete broodjes accepteren (goh lijkt wel 90% van alle inwoners van Nederland) en dan meer dan 10 thuiswedstrijden later gaan huilen en bedelen bij seizoenkaarthouders......

19-03-2021 12:37

hasil +8

de hele maatschappij min of meer op slot gooien en dan denken dat je het wel voor elkaar krijgt dat er op Zondag mensen in een stadion mogen......

19-03-2021 12:54

rdamzuid4ever +327

Het had in ieder geval een signaal geweest naar de supporters dat Feyenoord 1000% inzet toonde en er alles aan had gedaan. Vergeet niet dat wij de fanatiekste (je zou het tegenwoordig bijna niet zeggen maar dat terzijde) aanhang hebben van het land en Feyenoord hier een voortouw had moeten nemen.

20-03-2021 00:59

scts +3

Ik vind het eerlijk gezegd vrij gênant dat je na al dat aantoonbare wanbeleid en de rotzooi in de jeugdopleiding en in het stadiondossier nog steeds elke keer je handje durft op te houden bij supporters die net zo goed, en misschien nog wel meer, in zwaar weer zitten.

19-03-2021 12:04

Stone +6

Het is meer dan geñant. Wat dacht je wat er gebeurt als je over een jaar krap bij kas zit en je seizoenkaart een keer te laat betaald of zelfs niet kunt betalen. Dan sturen ze herinnering op herinnering denk ik en wordt je de toegang ontzegd. Denk niet dat ze dan terugdenken aan je full support kaart hoor. Als er inderdaad ook eens normaal met geld om werd gegaan bij de club was het allemaal een ander verhaal. Maar het is al tientallen jaren lang wanbeleid en wanbestuur. Alhoewel het met Arnesen wel goed gaat trouwens!

19-03-2021 12:56

D2_Icon +3

Het beleid ook al jaren

19-03-2021 11:59

senesi1908 +3671

Ik neem geen vaccin. Waarschijnlijk mag ik dan straks de kuip niet meer in. Ik wil best onze mooie club steunen, maar niet als Feyenoord mij er straks niet meer inlaat op grond van cijfers van een zwaar griepseizoen en discriminatie.

19-03-2021 11:55

Bal-Bal +5064

Zwaar griepseizoen in jouw optiek. Met een zwaar griepseizoen is deze situatie nooit gebeurd, dit is eennoandenie door een al dan niet gemaakt virus. Stop met dat gejank over zwaar griepje. En als je er niet in mag heb je pech en als je dan Feyenoord niet meer steunt heb je ookpech.

19-03-2021 12:08

Bal-Bal +5064

Pandemie moet er staan

19-03-2021 12:09

De uitsmijter +10325

Keuzes in het leven hebben altijd consequenties. Jij kiest om je niet te vaccineren, dat mag gelukkig. Echter heeft zo'n keuze wel gevolgen. Mijn keuze om mij wel te laten vaccineren zal vast ook gevolgen hebben, maar die accepteer ik dan ook.

19-03-2021 12:23

onno +16003

Is wel iets meer dan een zwaar griepseizoen. Als je dat niet door hebt dan is het te hopen voor jou dat er straks bij de kuïp niet gescreend gaat worden op basis van IQ.

19-03-2021 19:04

JKTB +21206

Als je je geld terugvraagt en volgende maand weer netjes een nieuwe seizoenkaart betaald hebben ze per saldo nog een + op de bankrekening.

19-03-2021 11:20

Dommeloempia1 +19792

15% en fullsupport

19-03-2021 11:32

Vanderslagmulders +285

Jij bent zeker financieel expert!

19-03-2021 15:33

feijenoordrotterdam! +166

Veel te makkelijk van Feyenoord , laat ze er maar iets tegenover stellen. Als ik ze dit geld laat houden en weer een nieuwe seizoenskaart neem verwacht ik toch wel iets meer dan een bedankt , rood witte groetjes

19-03-2021 11:19

waakvlam89 +1

Wat verwacht je dan? Dat ze met een fanfare langskomen voor je. Je steunt of je steunt niet, daar is eenieder vrij in.

19-03-2021 11:37

feijenoordrotterdam! +166

Nou het lijkt me niet zo moeilijk om een klein gebaar te maken naar mensen die zo veel geld uitgeven. Kun je heel bijdehand doen met je fanfare maar ze kunnen ook de kelder van de fanshop leeg trekken laten signeren en aan de mensen geven

19-03-2021 12:18

waakvlam89 +1

Sommige mensen willen voor alles waardering en gehoord worden. De fanshop kelder leegtrekken en 50.000 artikelen weggeven kost ook weer een x bedrag en dat geld is er niet. Dus je verwacht iets wat er niet is. Dat is niet bijdehand maar gewoon zoals ik er tegenaan kijk. Allebei een mening en dat mag volgens mij

19-03-2021 12:25

feijenoordrotterdam! +166

Gaat mij niet om de waardering , vind dit veel te makkelijk alleen maar je handje ophouden. Wees creatief en verzin wat ludieke dingen. En ja tuurlijk mag jij een mening hebben dat zie je mij ook zeker niet zeggen

19-03-2021 15:20

hasil +8

Benieuwd wat je dan van de club verwacht.... geld heeft men niet dus het enige wat ze kunnen doen is hopen en bidden dat men van compensatie af ziet. Meer smaken heeft de club niet....

19-03-2021 11:40

wijzijnfeye +401

Laat bijv spelers shirtjes tekenen en ga die veilen. Of verzin iets wat daar op lijkt en geld opbrengt op een leuke manier ipv janken in een filmpje met het handje omhoog

19-03-2021 11:46

fey_1 +0

Een goed doordacht financieel beleid voeren misschien?

19-03-2021 22:36

Roaldinho +1762

Kan ook alleen bij Feyenoord.
Tegen je supporters praten, ipv met ze.
Voor elk klein wissewasje een SV uitdelen.
In je beleidsplan schrijven dat je met het nieuwe stadion een andere achterban wil gaan aanspreken.
Een dikke Argentijn halen en die na 1 potje nooit meer opstellen. Wel 5 ton ervoor betalen.
Liam Kelly
Luciano Narsingh een miljoen per jaar betalen!
De lijst is heel lang, kan wel ff doorgaan.

En dan bedelen bij je ruwe randje. En dan zijn er nog mensen ook die de club hun zuurverdiende centen geven. Berghuis lacht in zijn vuistje. Die krijg elke maand, zelfs na loonoffer, zijn €100.000 overgemaakt.

19-03-2021 11:18

Persia +1859

Wat een onzin verhaal !

19-03-2021 11:21

waakvlam89 +1

Dus zonder Corona (en dus zonder steunvraag) zou je dit zonder meer accepteren en nu laat je je horen dat je de club dan maar niet moet steunen want Narsingh, Berghuis etc. Wat een vaag verhaal.

19-03-2021 11:39

hasil +8

als je zo gaat redeneren dan kan je beter geen supporter van welke club ook zijn. Al die spelers zijn namelijk overbetaalde werknemers. Als dit je argument is dan snap ik niet dat je ooit in een stadion geweest bent of nog gaat komen...

19-03-2021 11:44

waakvlam89 +1

Hasil we zijn het wel heel erg eens vandaag ;)

19-03-2021 12:03

romeo +1

Zolang Brard en Troost blijven en de boel stagneren krijgen ze van mij geen cent

19-03-2021 11:08

De-Witte-Socrates +6861

Nou Brard heeft je gehoord...

19-03-2021 19:20

FR-negenenzestig +3145

In en in triest. Een uitermate gelikt filmpje in elkaar gezet om te bedelen bij de supporters. Schaam je kapot Feyenoord!!

19-03-2021 11:04

tvdn03 +490

Wie hebben we gestemd kameraden?

19-03-2021 11:02

voetbalverstand +0

Die is tegen zwarte cijfers!!!

19-03-2021 11:43

Aidan_Exclusive +7786

Ik moest lachen

19-03-2021 12:38

Bassieros-010 +1028

Ik denk dat je al een enorm aantal aan coulance krijgt van de supporters als je gewoon stopt met Feyenoord City

19-03-2021 10:49

hasil +8

Dan ben je als bestuur geen knip voor de ogen waard want dan laat men zich door een klein deel chanteren. Een bestuur zit er om beleidskeuzes te maken en of jij en ik het daar nu mee eens of oneens zijn maakt geen zak uit. Als ze vinden dat of renovatie dan wel nieuwbouw beter is dan moeten zij dat gewoon kunnen beslissen.... Nog los van het feit dat je achter geen van beide plannen je hele achterban zal krijgen. En dat hoeft ook niet. Mensen mogen een andere mening over iets hebben...

19-03-2021 11:49

fronderdeloep +242

Er is blijkbaar al een Fund pagina waar tot nu €0,00 is opgehaald van de gehoopte €1.000.000. Is ook lastig om zomaar aan 'iemand' je geld te geven.

Als ze een officiële Fund actie beginnen vanuit Feyenoord zelf dan draag ik zeker een steentje bij.

19-03-2021 10:45

anubislive +340

Dat soort dingen hebben geen zin, de belasting gaat helemaal los op dat soort dingen.

Je moet ook denken, 100.000 mensen die gemiddeld 10 euro geven (wat bizar goed resultaat is) levert 1 miljoen op. Dat is nowhere near, de bedragen die je nodig hebt. En dan komt belasting dienst ook nog 40-50% ophalen

19-03-2021 11:04

JKTB +21206

+ nog 10% naar de gofundme site...

19-03-2021 11:22

joepfey +3

RIP 1908 - 2021

19-03-2021 10:45

feijenoordrotterdam! +166

Dat zal ook wel meevallen hoor

19-03-2021 11:21

Dommeloempia1 +19792

Straks staat er gewoon in het ad..." feyenoord supporters redden de club"

19-03-2021 10:43

waakvlam89 +1

En terecht. We houden toch van onze club en ja er gaat heel veel fout, maar ook heel veel goed. We kunnen niet zonder en dus steun ik tot m'n laatste cent.

19-03-2021 11:40

Jurk +7082

Nou jij nog!!!

19-03-2021 10:39

Reinaldo16 +20903

Ik ga mijn geld niet terugvragen maar begrijp heel goed wanneer mensen dit wel doen, ik ben het totaal niet eens met de manier van werken binnen de club, Koevermans geeft mij geen goed gevoel.

Het halen van overbetaalde spelers die werkelijk niets presteren geeft mij helemaal geen goed gevoel.

19-03-2021 10:38

Feyenoord2907 +2347

Toen je een seizoenkaart kocht, was je er op dat moment wel mee eens hoe er binnen de club gewerkt werd? Wat een geklets man.

19-03-2021 10:41

FR-negenenzestig +3145

Toen beloofde ze geld terug wijsneus.

19-03-2021 10:57

FR17 +0

En dat krijg je ook als je dat wil.

19-03-2021 11:31

klick44 +18103

Doen ze nog steeds

19-03-2021 14:35

frnzuid +1762

Ik heb helaas geen seizoenskaart, maar als ze een tikkie openen stort ik direct 20 euro. Uiteraard over voor de club!

19-03-2021 10:34

Jappie91 +0

Potver.. Zie hier.. Het dick advocaat effect. Oude meuk halen zonder restwaarde, 3 spitsen op de bank, geen waarde creëeren. Laat ze die "rigoureuze" maatregelen maar nemen. Daan gaan we eindelijk weer vertrouwen op hetgeen ons altijd gered heeft: Jeugd!

19-03-2021 10:34

Ratfield +3566

"Gesprekken met investeerder lopen alles behalve stroef ..."


Nou, dan neem ik aan dat dit puntje ook reeds besproken is geweest?

19-03-2021 10:31

R88 +190

Als investering hiervoor gebruikt wordt in plaats van ontwikkeling van de club schieten we er niks mee op. Dan blijven we hetzelfde houden maar dan met een schuld bij een investeerder

19-03-2021 10:37

Ratfield +3566

je kan dit gewoon als restschuld opnemen in je kapitaalinjectie hoor ...

19-03-2021 10:43

[FR]Thomas +227603

Kunnen we niet ff met de pet rond? 1 miljoen Feyenoord fans, heb je zo 5 miljoen euro binnen. Supportersvereniging?

19-03-2021 10:27

frfanatic1908 +7

Gewoon een tikkie neergooien lijkt me het beste.

19-03-2021 10:39

Roaldinho +1762

Iedereen zijn eigen beslissing.

Mijn beslissing is om mijn geld terug te vorderen. Feyenoord heeft voldoende bezittingen om te verkopen. Dat zou voldoende geld moeten opbrengen.

Zoals eerder gezegd, in De Kuip lopen alleen maar ratten. Die zijn door de club multimiljonair geworden en als ze dan loonoffer moeten brengen, dan bellen ze nu advocaat om de mogelijkheden tot procederen uit te zoeken. Wat een helden joh.
En de directie is wanbeleid wanbeleid en nog een wanbeleid. Ondertussen wel tonnen per jaar incasseren. En nog steeds, ondanks hun loonoffer.

Als Feyenoord in zondag 4de klasse speelt, dan hebben alle spelers Feyenoord de rug toegekeerd. Zijn alle directieleden als ratten van het zinkende schip. En dan blijven jij en ik over, die langs de lijn nog steeds naar ons cluppie kijken.

Mark Koevermans wil af van de supporters, want volgens zijn beleidsplan hebben we een ruw randje. En nu komt hij bij diezelfde mensen bedelen om onze centjes. De ironie.

19-03-2021 10:25

[FR]Thomas +227603

En de overheid bestaat uit een pedonetwerk. Kom op man. Lopen mensen met echt de beste intenties rond. Zijn altijd wat rotte appels, zowel in het bestuur als de selectie, maar het merendeel zijn echt Feyenoorders.

19-03-2021 10:28

Roaldinho +1762

Haha, wel een glimlach waard deze post.

19-03-2021 10:29

Brutaal1908 +8967

Zoals een aantal hier hebben zogenaamde kritische supporters vaak veel worden weinig daden

19-03-2021 10:30

klick44 +18103

Je moet niet alles geloven van facebook. Als je dit nu allemaal vind moet je ook nooit meer komen

19-03-2021 10:31

Roaldinho +1762

Wat staat er op Facebook dan?

19-03-2021 10:34

klick44 +18103

Ik zou het niet weten. Maar lees hier altijd dat daar de echte waarheid staat en je je eigen onderzoek moet doen

19-03-2021 10:37

FR-negenenzestig +3145

Goed verhaal! Gelukkig zijn er realisten die niet alleen door een Feyenoord bril kijken.

19-03-2021 11:01

klick44 +18103

Dus wat doe je dan in godsnaam met een seizoenskaart

19-03-2021 11:21

JKTB +21206

Kun je geen supporter zijn als je het niet eens bent met het beleid?

19-03-2021 11:25

klick44 +18103

Zeker wel. Maar moet je dan de club als een baksteen laten vallen. Dit lijkt me niet het moment om een statement te maken.

19-03-2021 14:32

JKTB +21206

Ach, je kan het ook overdrijven. Feyenoord heeft deze optie aangeboden en veruit het merendeel heeft hier gebruik van gemaakt. Het is echt niet zo dat de club ophoudt te bestaan als iedereen z'n geld terugvraagt. Ik kan me om diverse redenen heel goed voorstellen dat mensen hun geld terugvragen en het is niet ok om mensen daarop te veroordelen alsof ze geen clubliefde hebben. Waarschijnlijk betalen de meeste een maand later weer netjes de seizoenkaart voor volgens seizoen....

19-03-2021 14:39

klick44 +18103

Als je financieel aan de afgrond zit kan ik het zeker begrijpen. Maar om principiële reden vind ik het echt niet te begrijpen om juist nu feyenoord er niks aan kan doen een trap na te geven. Feyenoord zalgeld lenen of grote uitverkoop moeten houden om overeind te blijven. Dus speel je voorlopig om rondom plek 8. Als dat is wat je wil de komende 7 jaar. Daarna weer zeiken dat er geen geld is en wanbeleid. Supporters moeten eens goed in de spiegel kijken ze zijn mede verantwoordelijk voor de teloorgang.

19-03-2021 14:47

JKTB +21206

Sorry hoor, maar de teloorgang van Feyenoord is al 40 jaar gaande en komt toch vooral door het wanbeleid in de top. Ondanks het rukvoetbal en max. één kampioenschap per 10 jaar, blijven de supporters juist trouw en hun geld in Feyenoord steken. Ook deze 'zie af van je geld' oproep is weer om te huilen. Lijkt wel een slechte B-film. Als je daar een beetje creatiever mee omgaat, met bijv. kortingen op nieuwe seizoenkaart, keuze om lagere percentages afstaan, een gratis Feyenoord lolly... zou je veel meer mensen over de streep trekken.

19-03-2021 15:30

ladinsky +10

Feyenoord kan inderdaad wel overleven door een paar spelers te verkopen.

Maar wil jij als supporter volgend seizoen naar een tweederangs elftal gaan zitten kijken omdat je nu een paar honderd euro belangrijker vindt dan de club?

Ben het wel met je eens dat er beleidsmatig (te) veel fout gaat binnen onze club. Maar moet je de club daarom laten vallen? Kom op man, Feyenoord is groter dan die passanten die nu toevallig aan het roer staan!

19-03-2021 11:39

hasil +8

Een domme bijdrage van je. Koevermans die van de supporters af zou willen....hoe verzin je het? Nu zie je wat de gevolgen zijn als er geen publiek meer in een stadion mag...

En voetballers weg zetten als ratten? Enkel en alleen omdat ze in een sport actief zijn waar veel geld in om gaat? Waar slaat dit op? En dat een werknemer minimaal onderzoekt of het rechtsgeldig als eenzijdig geld van het salaris wordt ingehouden lijkt mij ook een normale gang van zaken. Alleen jij geeft zonder blikken en blozen ongetwijfeld zonder vragen te stellen 50% van je salaris aan je werkgever?

Directieleden louter weg zetten als ratten toont precies aan welke verwrongen geest je hebt. Aan dat soort "supporters" mis je inderdaad niks als ze op Zondag naar een andere hobby op zoek gaan...

19-03-2021 12:01

Roaldinho +1762

Verzinnen? Misschien even het beleidsplan lezen beste Hasil. Waarin letterlijk staat dat men van het huidige ruwe randje af wil. En op zoek gaat naar een nieuwe achterban.

19-03-2021 12:48

klick44 +18103

Dat staat er niet zo! Laat maar zien dan!

19-03-2021 14:33

Roaldinho +1762

“” Eerder dit jaar lekte er op Social Media een document uit, waarin algemeen directeur Mark Koevermans als speerpunt had dat zogenaamde ‘het ruwe randje’ bij die achterban verbannen moet worden. De verhoudingen tussen de clubleiding en de achterban is daardoor op scherp gezet.

Het gaat om een draftversie van een document over een beleidsplan 2018-2023. Met daarin de speerpunten voor de club in die periode””

19-03-2021 14:40

Roaldinho +1762

Ik quote: “het ruwe randje” dat aan Feyenoord kleedt minimaliseren, het liefst uitbannen

19-03-2021 14:42

Roaldinho +1762

En dan nu dat ruwe randje publiek lopen bedelen om geld. De ironie...

19-03-2021 14:43

klick44 +18103

Is geen officiële versie was een mailing. Gaat al niet zo goed met mailen daar. Beter al die mollen ontslaan dat dit allemaal naar buiten komt. En de defenitie van ruw randje is heel ruim. Ik snap ook wel dat ze tegen vernielingen en vuurwerk zijn. Ook al is vuurwerk prachtig, kost gewoon paar ton per jaar.

19-03-2021 14:43

party_pizza +2481

Zolang de selectie exorbitanten salarissen krijgt voor het leveren van structurele wanprestaties, krijgt mijn club geen cent extra... Ook het bekende wanbeleid van Feyenoord in de afgelopen 30 jaar helpt niet bepaald mee. Je weet dat iedere investering in de club verdampt. Dit is dus eigen geen nieuws.

19-03-2021 10:23

klick44 +18103

Het is hun club. Veel plezier in abcoude

19-03-2021 10:32

frfanatic1908 +7

Maar als er weer geen spelers aangetrokken worden, door wat voor soort (sponsor)constructie dan ook, ben je wel weer de 1e die begint te ouwehoeren. Hier kan de club niet veel aan doen. Gewoon storten en je muil houwe!

19-03-2021 10:41

party_pizza +2481

Haha nee sorry

19-03-2021 11:24

royeboy +7970

Lijkt me dat we dan als supporters ook wat eisen kunnen gaan stellen. Wie betaald bepaald.

19-03-2021 10:22

Ratfield +3566

per direct een streep door FC, iig het nieuwbouw project ... lijkt me fair :)

19-03-2021 10:30

frfanatic1908 +7

Eigenlijk geen slecht idee!

19-03-2021 10:41

klick44 +18103

Hahagag wat een onzin

19-03-2021 10:33

royeboy +7970

definieer onzin

19-03-2021 12:30

klick44 +18103

Supporters het beleid laten bepalen. Als ik hier een half uurtje de reacties lees. Zijn we binnen een maand failliet

19-03-2021 14:37

royeboy +7970

Je hebt genoeg rationele supporters. Tuurlijk moet je niet afgaan op enkele schreeuwers. Je kan toch gewoon met een vertegenwoordiging praten die met standpunten komen die breedgedragen worden (lees meerderheid).

19-03-2021 14:51

klick44 +18103

Daar ben ik het wel mee eens. Maar om nu op dit moment de club in de steek te laten door je geld om principiële reden terug te vragen vind ik echt belachelijk. Ik heb juist het gevoel dat er nu iets gaat veranderen en dat breek je gelijk af

19-03-2021 14:58

Dommeloempia1 +19792

Rutte zal er alles aan doen om het voetbal met publiek in 2021 onmogelijk te maken

19-03-2021 10:17

guusbrox +4006

Ja en toch blijven mensen stemmen op zo'n droeftoeter

19-03-2021 10:19

party_pizza +2481

Rutte is voor Feyenoord

19-03-2021 10:23

klick44 +18103

Tegen die tijd hebben we alleemaal een chip. Pfff

19-03-2021 10:33

Dommeloempia1 +19792

Ja joh....van de zomer zit de kuip vol.....man man man

19-03-2021 10:36

klick44 +18103

Na de zomer zit er minimaal 20.000

19-03-2021 11:22

dre-bahia +2

kunnen we geen crowdfunding opzetten

19-03-2021 10:17

wolfke1954 +8

Volgend jaar weer gewoon een full support seizoenskaart en ik hoef geen geld terug. Alles voor mijn clubje

19-03-2021 10:13

fluub +8788

Helaas zijn mijn financien ook niet heel erg lekker, dus ik zie NIET af van restitutie. Daarnaast neem ik geen vaccin, dus ben ik niet meer welkom in de Kuip volgend seizoen. Betalen graag.

19-03-2021 10:12

klick44 +18103

Als je het niet kan betalen prima. Maar pricipieel jan ik het niet begrijpen

19-03-2021 10:34

Ratfield +3566

"'We willen transparant zijn ..."

2017/2018 kon je bijna 100M bijschrijven ... Het jaar erop nog altijd 70M (ondanks mislopen europees voetbal)

Misschien moet je effe transparant zijn waarom je 100M uitgeeft aan de schetsen voor een totaal onhaalbaar stadionplan, waarom je de faciliteiten van de jeugd verbetert terwijl onze jeugd niet om de knikkers meespeelt, waarom je van spelers als Jones en Karim gratis afscheid neemt en waarom je 20M op Jorgensen weigert in de blinde gok dat ie na een EK het dubbele waard is ...

19-03-2021 10:11

FR-Arnhem +49985

Nu ben ik niet de algemeen directeur, maar ik kan de meeste van je vragen wel beantwoorden:

- Er is geinvesteerd in trainingsfaciliteiten omdat men de piramide in wil
- Jones was 38, en KEA 344

19-03-2021 10:12

FR-Arnhem +49985

drukte iets te vroeg op plaatsen, sorry

Maar goed, Jones en KEA hadden geen enkele restwaarde.

Stadion ben ik deels met je eens, al vind ik dat vooral verloren geld omdat er maar geen besluit wordt genomen. Jorgensen was gewoon dom inderdaad.

19-03-2021 10:14

fluub +8788

Ik sluit me hier helemaal bij aan. En je had ook wat meer moeten vechten voor de beker/Europees voetbal. Toen mistte ik die overlevingsstrijd volledig en dat was niet voor het eerst. Sportief falen heeft niet enkel met poen te maken.

19-03-2021 10:14

Ratfield +3566

gemiste bekerfinale was ook zeker een dingetje. Toen werd t al duidelijk dat de clubs of KNVB absoluut niet in staat waren voor onze branche te vechten ... weer een dik gemis.

19-03-2021 10:18

kaasuithetvuistje +7

Waar haal jij die 170 miljoen vandaan?

19-03-2021 11:06

Ratfield +3566

https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/feyenoord-boekt-recordomzet-en-miljoenenwinst

19-03-2021 11:15

henkvermaat +2

Mischien wil Overmars je geld lenen tegen een nette rente.......

19-03-2021 10:06

frfanatic1908 +7

Tis dit dan voor opmerking????

19-03-2021 10:42

FRrick +693

Jaar na jaar spoelen ze het geld door de plee en nu voor het tweede jaar op rij gaan ze bedelen. Is er nou niemand die zegt: tot hier en niet verder en schoon schip maakt in alle bestuurslagen?

19-03-2021 10:01

zwijntje +0

Miss moeten ze even gaan beseffen hoeveel miljoenen er al in dat stadionplan van ze is gestopt. Ik heb ook een gezin te onderhouden. En van de compensatie kunnen we straks in de zomer wat leuke dagjes weg misschien. Vind het nogal schofterig om bij de supporters te gaan bedelen.
Als ik in geldnood zit door onvoorziene redenen krijg ik mijn seizoenskaart ook niet gratis van ze..

19-03-2021 09:59

dre-bahia +2

miss moeten mensen als jij even beseffen dat het hier niet om het geld van het stadion gaat. denk je dat feyenoord in een keer 400 miljoen kan neerleggen?

19-03-2021 10:03

zwijntje +0

Snap ik ook wel. Maar ze gaan al jaren heel makelijk met geld om bij feyenoord. Spelers zonder transfersom de deur uit als dank voor bewezen diensten. Spelers verkopen voor een prikkie. Neem als voorbeeld de Vrij. Was net verkozen tot beste verdediger van het wk2014. En nou weet ik ook wel dat bedragen die die smouzen de ligt en de jong opleverde niet realistisch zijn. Maar 8 miljoen voor de vrij terwijl de ligt voor 50/60 miljoen wordt verkocht. Voor de vrij kon je gewoon een vraagprijs van 20a25miljoen hanteren. Had je hem voor 15-18 miljoen verkocht.

19-03-2021 10:10

dre-bahia +2

de vrij had ook nog aflopend contract...

19-03-2021 10:14

FR-Arnhem +49985

Ik zal binnenkort wel ff wat merchandise bestellen. We moeten die club toch overeind houden zodat we nog jaren verder kunnen hier op FR12.

19-03-2021 09:58

vakkiez4 +1

precies wat ik ook dacht!

19-03-2021 10:05

wim65 +1

Niet te hopen dat ze schenkbelasting moeten betalen hahahaha

19-03-2021 09:51

blije-bakkes +2663

elke supporter een tikkie sturen van 12 euro

19-03-2021 09:51

Dommeloempia1 +19792

Het klinkt gek....maar toch....als ik hem zou krijgen zou ik het ook nog accepteren

19-03-2021 09:54

blije-bakkes +2663

jij , ik en ik denk heeeel veel suporters ook

19-03-2021 09:57

FR-Arnhem +49985

Dat is serieus een goed idee.

19-03-2021 09:58

De-Witte-Socrates +6861

Dat is zeker een goed idee

19-03-2021 10:01

velpsewolf83 +1

Doe mij ook maar een tikkie

19-03-2021 10:25

FR-Arnhem +49985

Kunnen wij dit niet zelf organiseren? Dan hoeft de club niet te bedelen bij fans en wordt het een echt supportersinitiatief.

Website opzetten, en een ieder die daar zijn mobiele nummer achterlaat krijgt twee opties: een standaard tikkie van 12 euro of een donatie naar keuze. De volledige opbrengst gaat dan naar de club.

19-03-2021 10:06

FR-Arnhem +49985

Ja dat zal goed moeten worden opgezocht. Maar er zijn ongetwijfeld goede websitebouwers met een hart voor de club, en belastingspecialisten met een hart voor de club, en social media kenners om het aan te jagen, etc.

19-03-2021 10:15

FR-Arnhem +49985

uitgezocht*

19-03-2021 10:16

De-Witte-Socrates +6861

Ik wil me wel sterk maken om dat uit te zoeken

19-03-2021 11:10

FR-Arnhem +49985

We kunnen er altijd ff over brainstormen!

19-03-2021 17:30

De-Witte-Socrates +6861

Kort gezegd komt het er op neer, dat de opbrengst door de fiscus wordt gezien als omzet. Dat heeft tot gevolg dat er BTW (als van toepassing, ik denk 21%) over moet worden afgedragen, en dat -als de extra omzet tot winst leidt- er eventueel winstbelasting over moet worden geheven, indien van toepassing voor BVO's.

21-03-2021 14:07

blije-bakkes +2663

daarnaast waarschijnlijk nog veel meer waar ik met mijn havo harsens niet bij kan Maar toch , aan de bereidwilligheid van een gemiddelde Feyenoord supporter zal het niet liggen

19-03-2021 10:16

party_pizza +2481

De belastingdienst is voor Feyenoord

19-03-2021 10:26

sidney +763

Als je nu je geld terug gaat vragen door dat nieuwe stadion ben je in mijn ogen geen echte feyenoorder. Ook ik heb m'n bedenkingen over het plan maar heb liever dat dan een club die failliet is.. Sommige reacties hier doen m'n feyenoordhart bloeden

19-03-2021 09:50

klick44 +18103

Mijne ook. Allemaal eigen belang boven club belang

19-03-2021 09:53

FR-negenenzestig +3145

Hoe kan je oordelen over de portemonnee van een ander?

Als je bedrijf getroffen is door de Corona en je krijgt van niemand steun dan lul je wel anders.

19-03-2021 10:26

klick44 +18103

Dus jij kan het niet betalen? Zeg je nergens

19-03-2021 10:27

IJzerenKees +129646

de mijne ook

19-03-2021 09:43

Dommeloempia1 +19792

Feyenoord mag best 1 miljoen van mij lenen....terug betalen in termijnen, zonder rente.....gratis sk is voldoende

19-03-2021 09:42

Woeke +8629

Als je toch een miljoen kan missen, waarom dan niet ook de sk zelf betalen?

19-03-2021 09:47

Reinaldo16 +20903

Spajic een salaris van 2,5 mil meldt de telegraaf, Pratto waarschijnlijk een 1mil, ja als het geld dat er niet is, enkel uitgaat naar matige huurspelers, gooi je je geld in een bodemloze put

19-03-2021 09:38

Feyenoorder14 +851

Salaris van 2,5 mil bij Krasnodar. Wij betalen hier een percentage van. Dus ga maar uit van max 1 mil, waarschijnlijk ligt dit bedrag nog lager.

19-03-2021 09:58

mout10051981 +4748

Nooit en te nimmer hoef ik het geld terug dat ik betaald heb voor mijn SK.

19-03-2021 09:37

D2_Icon +3

Wel leuk dat hij nu corona de schuld geeft, terwijl we daarvoor ook nooit een rooie cent hadden.

19-03-2021 09:36

LarzFR12 +4808

Jij snapt er echt helemaal niks van. Elke wedstrijd zonder publiek kost 900.000 euro, door corona ja. Als je even 15 van de 70 miljoen mist, heb je een probleem.

Reken voor de grap even uit als je van 40.000 supporters 15 wedstrijden elke wedstrijd ongeveer 40 euro mist.

19-03-2021 09:43

D2_Icon +3

Daarom moet je dus altijd een buffer hebben, dat krijg je door goed beleid te voeren mbt transferresultaten.

19-03-2021 10:14

LarzFR12 +4808

Je moet juist europees voetbal halen en daarvoor moet geinvesteerd worden. De druk om top 3 te halen zorgt ervoor dat je hele budget geinvesteerd wordt. Alleen moet het budget dat geinvesteerd wordt elk jaar hoger worden, dat is de enige manier om bij de top aan te haken en mee te doen in Europa.

Je kan wel doodleuk zeggen er moet goed beleid gevoerd worden en je moet een buffer hebben. Maar dan snap je niks van de huidige (voetbal)markt en dat is natuurlijk veel te kort door de bocht.

19-03-2021 14:35

fr_antwerp +2021

De maatregelen om het griepvirus Covid-19 te bestrijden zijn velen malen erger dan het vrius zelf, dat weet nu (hopelijk) iedereen wel... Toch blijven wij, de burgers, het pikken en prikken, zonder enig bewijs dat dit de manier is om er vanaf te raken ( + niemand weet hoelang de vaccins beschermen en wat de gevolgen zijn op lange termijn; zie Astra Zenica).

Ach, wij gaan weer stilaan richting lockdown nr. 3, want het volk is nog te strijdbaar voor hun toekomst, voor hun ondernemingen en vrijheid.

De mensen die dachten dat het "systeem" in 2008 (bankencrisis) om zeep was, wat denken jullie nu?
Met de devaluatie van het geld, de faillissementen, de geplunderde spaarrekeningen van zelfstandigen, ... maar we houden nog "even" vol... (het is maar tijdelijk, aldus de regering in maart 2020)...

19-03-2021 09:33

mout10051981 +4748

Een echte viroloog aan het woord hierboven. Griep is een influenza virus, COVID-19 wordt veroorzaakt door een corona virus welke de longen aan valt.

19-03-2021 09:37

fr_antwerp +2021

Ik beweer nergens een viroloog te zijn, ik beweer echter wel ze te doorprikken.

19-03-2021 09:45

zekspeed +4433

Influenza is niet een griepje hè. Influenza heeft een mortaliteit van 0,17%. Het verschil tussen influenza en Corona is 0,17% vs 0,23%.
Ook influenza is zeer dodelijk en dan met name voor mensen op leeftijd. Daarom krijgen de meest kwetsbaren een griepprik en ondanks dat waren er in 2017/2018 ook 10.000 doden.

19-03-2021 09:59

michiel2424 +29052

Zelf geen andere oplossing geven maar wel de huidige bekritiseren, altijd +1.

Waarmee ik overigens, voordat ik dat weer terugkrijg, niet alle maatregelen goedpraat he. Maar wat jij doet is wel heel makkelijk.

19-03-2021 09:50

zekspeed +4433

Jij ziet het helemaal goed. Covid 19 heeft een mortaliteit van 0,23%. Dit betekent dat als 17 miljoen mensen Corona krijgen er maximaal 39 duizend doden zijn.
Van deze 39 duizend is 90% 82 jaar of ouder. Dit betekent dat er maximaal 35 duizend mensen zullen overlijden van 82 jaar en ouder.
Even voor de beeldvorming....jaarlijks overlijden er 700 mensen aan een verkeersongeluk.

19-03-2021 09:53

michiel2424 +29052

Punt is alleen dat dit helemaal niet alleen om de doden door corona gaat. Maar dat is hier al tachtig keer uitgelegd he?

19-03-2021 09:56

zekspeed +4433

Nee inderdaad. De IC ligt vol met mannen tussen de 50 en 70 jaar met (zwaar) overgewicht. Daarom is het ook logisch dat de sportscholen dicht zijn en de Macdonald's gewoon open is.

19-03-2021 10:02

michiel2424 +29052

En waarom ligt hij alleen daarmee maar vol, denk je?

Dat laatste is inderdaad niet logisch, dat ben ik wel met je eens ;)

19-03-2021 10:15

fr_antwerp +2021

Het ziekenhuis ligt niet zozeer te vol (er zijn hele lege afdelingen gecreëerd als buffer) + jarenlange bezuinigingen in onze gezondheidszorg zorgen nu voor deze situatie in de ziekenhuizen.

Oogsten wat je zaait...

19-03-2021 10:19

zekspeed +4433

Waaarom dat is weet ik niet maar je hoeft geen arts te zijn om te concluderen dat deze groep mannen gewoon in zeer slechte conditie is. Bescherm dan deze groep mensen en laat mensen die 0,0 % kwetsbaar zijn gewoon weer leven.

19-03-2021 10:21

fr_antwerp +2021

Het gaat over hoe de wind waait...

Als er niet veel doden zijn, kijken we naar de besmettingen en omgekeerd.
Als er (in België dan) wekelijks 10 doden meer zijn krijgen we de mooie grafiek +20% te zien, maar als er 10 minder zijn stabiliseert het.
Snap jij dat?

19-03-2021 10:21

zekspeed +4433

Zoiezo is het aantal besmettingen zeer relatief. Het zegt namenlijk helemaal niks. Wat relevant is is het aantal bemettingen versus het aantal geteste mensen uitgedrukt in %.
En daarbij, wat zegt het nou als een gezond iemand poitief wordt getest en zelf nul klachten heeft?

19-03-2021 10:28

fr_antwerp +2021

Toch raar dat u en ik tot een logischere vergelijking en conclusie komen dan 10 virologen samen... en toch gaat de 'madness' verder...

19-03-2021 10:31

zekspeed +4433

Er gaan zoiezo elke dag 400 mensen dood in Nederland. Jaarlijks gaan er 10.000 mensen dood aan longkanker maar we verkopen wel sigaretten??

19-03-2021 10:30

Dommeloempia1 +19792

Wel 5 ton een een "sociaal fonds" van de knvb...

19-03-2021 09:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties