'Spelers vrezen afkeurende reacties van Berghuis'

'Spelers vrezen afkeurende reacties van Berghuis'

Bij Feyenoord lijkt het opnieuw mis te gaan tussen Steven Berghuis en Dick Advocaat. De trainer sneerde na afloop van het duel op de persconferentie al naar de aanvoerder van de Rotterdamse club. Het Algemeen Dagblad meldt vandaag dat Berghuis al dagen 'met de pest in zijn lijf rondloopt op de club'.

Het gedrag van Berghuis begint nu ook wederzijds ergernis en irritatie op te lopen. De krant concludeert in een analyse dan ook dat de aanvaller niet bepaald een motivator is in Rotterdam-Zuid. Deze week was er ook een incident met Tyrell Malacia: ''Zijn medespelers hadden hem op vrijdag in aanloop naar de wedstrijd al woedend op het trainingsveld met een cornervlag in zijn handen zien staan na een fel duel met Tyrell Malacia.''

''Dat Berghuis binnen de lijn bepaalt wat er gebeurt, is duidelijk'', zo is het oordeel dan ook. ''Er zijn spelers bij Feyenoord die, eenmaal in balbezit, niet weten hoe snel ze kijken of Berghuis de bal wil hebben. Ze vrezen de afkeurende reacties van de aanvoerder.'' Het antwoord van Advocaat op de vraag waarom Berghuis vrije trappen blijft nemen, terwijl hij daar bijna nooit uit scoort is dan ook typerend. ''Steven is nou eenmaal een dominante jongen.''

Lees meer over
Steven Berghuis Tyrell Malacia Dick Advocaat
Plaats reactie
666

pyrefire +504

Als ze Berghuis al iemand met een sterke persoonlijkheid noemen, hoe is het dan gesteld met de rest? Berghuis gedraagt zich als een klein pisventje die boos is omdat er geen leuk speeltje bij z'n happy meal zit. Op de bank gewoon...kan die wel zgn onze beste speler zijn maar er zijn grenzen. Wellicht gaat het zelfs beter zonder Berghuis..
Vreemd dat Dickie zich dit allemaal laat welgevallen, of valt het allemaal wel mee?

23-03-2021 12:41

klick44 +18107

berghuis moet gewoon banken

22-03-2021 18:09

sziep +8752

Als je de penalty’s er vanaf haalt dit seizoen zijn z’n statistieken ook niet hee best hoor!

Tijd voor de bank, of de tribune denk ik maar!!!

22-03-2021 15:27

knoepert +76137

Bang voor de afkeurende blik van Steven? Joh, laat mij niet lachen. Een keer blazen en hij ligt toch buiten de lijnen? Ik heb nooit hoog gevoetbald maar weet wel dat als je mij niet met gezond wederzijds respect behandeld ik vise versa je ook ff liet weten hoe en wat ik van je vond. Mannen praat en geen meisjes gezeik aub.

22-03-2021 10:09

bahiaindespits +3107

Het is ook niet gek dat de grote vedette van Watford zich belangrijker voelt dan ons cluppie

22-03-2021 05:16

slimspelen +4198

Vroeger schold je elkaar helemaal verrot. Wat een gezeik.

22-03-2021 02:07

Mr-T +1995

Dit was al een tijdje duidelijk toch?

Flikker op met berghuis jo. 2mln beuren en als een verwend kind rond huppelen

22-03-2021 01:21

JDJ +17952

Eigenlijk wel apart. Door de sterke persoonlijkheid van Berghuis zijn de andere spelers bang voor zijn afkeuring? Zou beginnen met de angsthazen eruit te zetten want daar win je ook geen enkele oorlog mee.

22-03-2021 01:12

hondje1 +336

BREAKING NEWS: BERGHUIS VREEST AFKEURENDE REACTIES LEGIOEN

22-03-2021 00:41

senesi1908 +3672

Zonder berghuis een sterkere eenheid. Geen teamplayer.

21-03-2021 23:50

slopertje1908 +3979

Gauw verkopen dat ventje

21-03-2021 23:40

Jakkie +9140

Zou me niks verbazen dat er geen enkele club van naam zich meld bij Berghuis na dit seizoen.

21-03-2021 23:39

knoepert +76137

Schijnt dat Heerenveen echt wel interesse heeft als Veerman vertrekt.

22-03-2021 10:10

garrit68 +425

Van de 34 wedstrijden heeft hij er 30 geen zin in.

21-03-2021 22:49

frankyboy +6802

Een vervelende klasbak versus brave houthakkers. Hmmm, moeilijk hoor.

21-03-2021 22:44

ricodetico +12980

Ik hoef niet lang na te denken. Liepen er nog maar een of twee daarvan rond.

22-03-2021 00:07

jaap100 +295

kom nou zo'n berghuis totaal niet nodig

21-03-2021 22:35

Snoek1974 +1827

In ieder geval aanvoerder af , maar we hebben m hard genoeg nodig .

21-03-2021 22:27

M.Makaay +301

Een speler die echt bepalend is en de ploeg op sleeptouw neemt is onmisbaar hij had gewisseld moeten worden tegen Emmen.

21-03-2021 22:30

garrit68 +425

Schei uit......nog 7 wedstrijden. Strik er om en de groeten.

21-03-2021 22:50

FR-JJN +12867

interimtrainer + nieuwe aanvoerder en het is opgelost.

21-03-2021 22:24

NelisHoe +4167

Denk je dat echt?

Jij kijkt voor het gemak over het gebrek aan scorend vermogen en aanwezige middelmaat heen.
Met deze slappe hap wordt iedere trainer 5e.

21-03-2021 22:28

FR-JJN +12867

ja dat denk ik, al hangt het van de naam van de interim af uiteraard.

Met deze slappe hap waren we vorig jaar nog aant jagen op de schaal. Ga je nou werkelijk Advocaat vrij pleiten??

21-03-2021 22:30

NelisHoe +4167

Ik pleit niemand vrij! Ik kijk naar de huidige situatie.

Klopt vorig seizoen had men het zelfde doel voor ogen en moest Berghuis ook de doelpunten maken en assists geven. Goede flow.
Ik stel nu dat door Berghuis uit het elftal te halen, je een gebrek aan doelpunten creëert. M.a.w. hoger ga je niet eindigen, maakt niet uit welke naam je voor de groep zet.

21-03-2021 22:40

FR-JJN +12867

dan zou ik mijn bericht nogmaals lezen.

21-03-2021 22:43

Willem10 +11981

Dan moet advocaat ook eens beginnen het elftal zo neer te zetten en met de intentie om doelpunten te maken. IPV hoofdzakelijk te voorkomen.

21-03-2021 23:44

Pavelichenco +2535

Ik denk oprecht dat er meer spelers opstaan en kunnen scoren als Berghuis niet meer bij Feyenoord voetbalt. Hij wil continu de bal hebben ook al staan anderen er beter voor of ligt daar meer ruimte. Een enkeling durft zelf op doel te schieten, zoals sinisterra, balde (al ging dat niet echt geweldig gisteren) en kokcu. De rest levert onmiddellijk de bal in bij Steven.

21-03-2021 22:44

eefb014 +5428

Dat is zeker waar. Word door sommige al 2 jaar gezegd maar werd niet in dank afgenomen hier

22-03-2021 11:12

brian85 +4628

Berghuis gewoon ff banken

21-03-2021 22:18

YoloFR +435

Echte aanvoerder.... spelers bij de hand nemen.... hahaha hem aanvoerder maken is grootste fout van advocaat geweest

21-03-2021 22:12

FR-JJN +12867

advocaat langer dan een jaar houden grootstere fout

21-03-2021 22:22

huissie79 +20063

Zegt mij meer over de rest van de spelers dan over berghuis.

21-03-2021 22:00

bentzen +0

Van wie is dit bericht afkomstig? Volgens mij zijn een paar journalisten al een tijd bezig om flink te stoken en onrust te zaaien zonder met concrete verifieerbare feiten te komen.

21-03-2021 22:00

maaartijn +15741

Denk van Advocaat

21-03-2021 22:41

sziep +8752

Roep het al maanden! Berghuis is misschien wel je beste voetballer, maar hij verziekt het teamgevoel!!

Een goed team presteert beter dan 1 dictator!

21-03-2021 21:55

kemp9 +0

Meneertje berghuis gaat zich een beetje boven de club stellen. Tijd voor vernieuwing en dank voor wat je voor moois hebt laten zien op het veld.

21-03-2021 21:37

koning1908 +533

Ik hoop dat Arnesen en Slot niet alleen maar jonge spelers halen die zichzelf nog moeten bewijzen. Er moeten ook één of twee leiderstypes bij die de ploeg op sleeptouw nemen en die hun medespelers durven te corrigeren. Op zoek naar de nieuwe Paultje Bosvelt graag!

21-03-2021 21:32

feyenoordforever2110 +2

Het probleem is dat spelers zich groter dan de club achten, Berghuis, Kokcu etc walgelijk. Komende zomer van heel wat spelers afscheid nemen, de bezem er flink doorhalen en ik hoop van harte dat er investeerders komen, wel op gunstige voorwaarden uiteraard, de club blijft van het volk, niet dat onze club als speeltje gebruikt wordt. Jeugdopleiding, scouting, opfrissen (zijn de al aardig mee bezig). Door blijven gaan op de oude weg, levert ons niets op. Begrijp me goed, maar een nieuwe Kuip ontkomen we niet aan, laat het sentiment even voor wat het is, dat brengt ons geen succes.

21-03-2021 21:29

Tapiaz +28533

Zo gauw mogelijk weg met deze rotte appel in de selectie. Maakt niet uit of ie de beste voetballer is binnen de selectie. Kom op, optreden tegen dit verwaande menneke. Doet veel meer schade dan goed.

21-03-2021 21:23

Tweebenig +6

Hoe je het ook wendt of keert het blijft slap. Op een gegeven moment sta je met 21 man op de helft van Feyenoord, wat Dickie graag ziet, en nog kan Emmen doorcombineren tot ze bij ons doel zijn. Hoe kan dat!?
Als je als trainer zo wilt spelen, en dat kan best, in een kleine ruimte pak je immers makkelijker de bal af, dan moet je de spelers ook leren hoe ze de bal moeten afpakken want dat kunnen ze niet, dus dan heeft zo'n systeem ook weinig zin. En als je toch de bal 'n keer te pakken hebt is het wel prettig als er een paar spelers lopen die de bal verder dan 10 meter door de lucht kunnen verplaatsen, liefs naar de juiste kleur!

21-03-2021 21:18

hasil +8

Ik ben blij dat er een hoop mensen met een gezond verstand zijn en de houding van Berghuis onacceptabel vinden en niet blind achter hem aan lopen...... ik denk ook dat hij zichzelf schromelijk overschat en ten onrechte denkt dat de supporter dit allemaal pikt omdat hij een paar doelpunten maakt....

21-03-2021 21:11

Willem10 +11981

Denk ook niet dat hij zich dit met "gewoon" publiek op de tribune had durven permitteren. Maar helaas is alles nu anders. Van mij mag hij vertrekken. Ondanks alle mooie momenten. Met eerst Kuyt en later RVP als teamgenoot Dordt hij dit niet. Nu, met een karakterloze selectie, is hij, of waant hij zich de koning.

21-03-2021 21:54

Cluske +6502

Berghuis: de man die geniale dingen laat zien en de beste man van Feyenoord is in goede doen. Maar ook de eerste die zijn koppie laat hangen als het niet loopt. Dan ook een error in zijn hoofd heeft en onnodig rare overtredingen maakt.
Mocht berghuis volgend jaar blijven, aanvoerdersband aan Toornstra afgeven.

21-03-2021 21:11

hondje1 +336

Wegwezen met deze Messi.

21-03-2021 20:56

marcel67 +121

Zoals vaker aangegeven...weg met die gast. door zijn zwakke mentale weerbaarheid verpest hij de club.

21-03-2021 20:55

medtown +5946

Dus.. omdat Berghuis een grote bel heeft.. die gast weegt 70 kilo. Je bent toch een prof, een voetballer, een vent.. trek je bek open. Slapzakken.

21-03-2021 20:48

TactvolleTacticus +3792

Nou vind ik dus ook. Dat heeft echt niets met Berghuis te maken.

21-03-2021 21:49

huissie79 +20063

Eens. Zegt meer over de assertiviteit van de rest van de selectie.

21-03-2021 22:01

NelisHoe +4167

Uiteindelijk wat Advocaat al vanaf het begin aangaf: niemand trekt zijn bek open. Die ene die het wel doet moet er nu aan geloven.

21-03-2021 22:31

tussenjaar +6205

Zo snel mogelijk de deur uit die minkukel. Hatzidiakos heeft hij ook al een paar maanden er uit geschopt. Het is om te schamen.

21-03-2021 20:16

Feyenoordridderkerk +1187

Wat n kutaanvoerder en advocaat heeft dat zelf gedaan waarom in hemelsblauw die jollie?

21-03-2021 20:14

Feyenoordridderkerk +1187

Oprotten. Zeg ik al 2 jaar

21-03-2021 20:14

ron12 +1466

4 miljoen pakken en spelers halen die wat minder vrijblijvend spelen

21-03-2021 20:10

you_never_walk_alone +8618

Niemand wil er 4 miljoen voor betalen, niemand wil hem gewoon.... zegt genoeg....

21-03-2021 20:17

jack98 +46908

Hoewel niet alle details zullen knoppen, is de onderliggende boodschap helder: Berghuis is klaar met de rest van de selectie en de spelers zijn bang voor de dominante aanvaller.

Maar Feyenoord moet hierheen doorkijken. Als Berghuis goed speelt in de rest van de competitie en tijdens het EK, dan moet hij volgend seizoen meer op kunnen brengen en dus zijn contract met een jaar verlengen. Dan kan hij niet voor een schijntje van 4 miljoen weg.

21-03-2021 20:07

tussenjaar +6205

Nooit meer verlengen

21-03-2021 20:16

hasil +8

zo werkt dat natuurlijk niet..... als het niet botert tussen Berghuis en de rest door de houding van Berghuis dan ga je niet met de speler in gesprek om zijn contract te verlengen want je kan ook zo maar nog een jaar aan hem vast zitten. Bovendien is het kamp Berghbuis ook niet achterlijk.....die gaan de club geen grote transfersom toe spelen terwijl ze zelf een fors tekengeld op kunnen strijken bij een transfer....

Die 4 miljoen is het resultaat van eerdere onderhandelingen.....anders was hij wellicht al eerder weggeweest...

21-03-2021 20:17

jack98 +46908

Ik.smap.je helemaal. Alleen is het wel jammer dat de meest waardevolle speler zeer waarschijnlijk voor slechts vier miljoen de deur achter zich dichtslaat.

21-03-2021 21:08

henrynultien +64

In vorm de beste man op het veld, echter al tijden NIET in vorm. Afentoe een goede actie, en verder teveel balverlies, en een zwakke mentaliteit. Daarbuiten vind ik zijn karakter walgelijk, zijn houding nog erger. Het jaar na onze kampioenschap begon dit al op te vallen, vaak zeg ik, het team gaat beter functioneren zonder hem. Hierop krijg ik vaak reacties als dat hij onze beste speler is, dat klopt, in vorm... maar dit is al tijden niet, en zijn houding houd de ontwikkeling van andere tegen. Zoals ik dit jaar al vaak heb uitgesproken en gedacht, tijd voor een vertrek van Berghuis.

21-03-2021 20:07

henrynultien +64

*ons kampioenschap

21-03-2021 20:08

FRL_010 +0

Mensen hier een gozert afzeiken die bij 25 goals betrokken is geweest. Ongelofelijk.

21-03-2021 20:05

FR-JJN +12867

Mensen die blind zijn voor z'n negatieve gedrag en het effect...dat is pas ongelooflijk

21-03-2021 20:09

frankyboy +6802

Ja en de rest van die niet presterende ideale schoonzonen hebben we zo lekker veel. Maar keurige houding verder.

21-03-2021 20:39

FR-JJN +12867

dus een vrijbrief voor kutgedrag?!
goeie reden man

21-03-2021 20:43

Willem10 +11981

Hij kon van mij de tering krijgen. Ik herinner me geen goals uit vrije trappen. Zegt ook genoeg over het gebrek aan persoonlijkheden in de selectie. Dat deze sprinkhaan de dienst uitmaakt. Los van zijn onmiskenbare klasse zie je al maanden dat hij zich binnen de lijnen onmogelijk maakt. VVV thuis de eerste helft vooral was schrijnend. Een mooie goal en het is voor velen blijkbaar weg. In vroegere selecties, bv met Bosveld, de Kromme, was hij dwars door de boarding gegaan.

21-03-2021 20:02

NicoJansen +3250

Verwend pleuris jong

21-03-2021 20:00

Meekijker +4306

Verkopen en doorselecteren.

Natuurlijk bij far onze meest bepalende speler, maar dat is precies ook het probleem denk ik: té bepalend. Er is nauwelijks creativiteit, want het is alle ballen op Berghuis. Denk dat Slot een begin verdient en nodig heeft waarin er niet zo'n dominante situatie heerst.

21-03-2021 19:50

vinFr +1143

Irriteer me al maanden aan Berghuis. Gedraagt zich als Messi. Beweegt alleen bij de bal in de buurt en verdedigd nooit mee. Verschil is alleen dat Messi een behoorlijke staat van dienst heeft en Berghuis zero...

21-03-2021 19:43

Meekijker +4306

Ik was het met je eens tot t laatste woord. Is natuurlijk onzinnig om te zeggen dat hij zero staat van dienst heeft. Is al jaren je beste speler met hele goede cijfers, vorig jaar zelfs gedeelt topscorer volgens mij..

21-03-2021 19:54

vinFr +1143

Waarvan een hoop penalties. Uiteraard een belangrijke speler en het woord 'zero' misschien te overdreven, maar laatste maanden nou niet echt meer van waarde geweest

21-03-2021 20:16

Meekijker +4306

Prikt wel de enige tegen je initiële concurrent PSV weer vorige week. Maar ik snap je, daar staat bv weer de uitschakeling in de beker tegenover.

21-03-2021 20:37

louisvanderploeg +12989

Ik weet eerlijk gezegd niet of wij zonder Steven echt slechter af zouden zijn. Als er 1 dominant figuur zorgt voor een verpeste sfeer in de selectie moet je hem gewoon niet opstellen. Op dit moment ben ik bang dat wij nog heel weinig punten gaan halen, dus laat dan maar een ander even op rechtsbuiten staan. Snap trouwens ook niet dat hij aanvoerder mag blijven. Als en eentje is die dat werkelijk verdient is dat Jens Toornstra.

21-03-2021 19:37

the-crow +4068

Beste Feyenoord selectie.

Hier even berichtje van een supporter / seizoenskaarthouder. Herinneren jullie ons nog ? Die tienduizenden mensen die steeds in dat mooie stadion zitten. Die betalen om naar jullie te kijken. Die zo lekker fanatiek jullie aanmoedigen. Die juichen bij een goal...die zorgen voor die legendarische sfeer in de Kuip.

Terwijl jullie werkgever geen Euro op de spaarrekening heeft staan , en op de betaalrekening is er een negatief saldo op komst ... kreeg ik (en met mij tienduizenden andere seizoenskaart-houders) de vraag om mijn geld niet terug te vragen mbt mijn seizoenskaart van afgelopen jaar , ondanks dat ik jullie maar 1 wedstrijd heb mogen/kunnen zien.

Ik weet niet wat jullie salaris precies is per maand , maar zo’n seizoenskaart is voor ons toch hoop geld.
Maar goed , we willen jullie gewoon snel weer live zien spelen etc.

En terwijl wij het verzoek krijgen om geen geld terug te vragen ... en straks de vraag gaan krijgen om toch ook nieuwe seizoenskaart te kopen ->
ZIJN JULLIE AAN HET ZEIKEN EN ZEUREN OM WAT VAN DAT DIKKE SALARIS IN TE LEVEREN ?!?!

EN LATEN JULLIE EEN BIZARRE WANVERTONING ZIEN OP HET VELD TEGEN DE HEKKENSLUITER ?!?

Stelletje klootviolen ! 

21-03-2021 19:19

RonFeyy +12496

Het is veruit je beste speler, maar bij een tegenslag laat hij zijn hoofd hangen wat echt ontzettend zonde is.

21-03-2021 19:14

Frobl +11602

Kan Berghuis opzich ook wel begrijpen hoor, lijkt wel een van de weinige in het team die er echt mee zit na zo’n wedstrijd.

21-03-2021 19:11

marcuslis +1411

Ik denk inderdaad dat de rest van de selectie in polonaise de kleedkamer uit host.


Tuurlijk joh!!!!!

21-03-2021 19:54

Frobl +11602

Malacia weer met een samenvattinkje van z’n spel na de wedstrijd, Kokcu aan het lachen, die Jorgensen boeit het helemaal niks meer. Dus denk dat het sommigen echt wel minder doet.

21-03-2021 19:59

Willem10 +11981

Ja. Met z'n mond. Is alleen in balbezit actief. De meeste tijd.

21-03-2021 20:03

babbelbox +254

Gewoon etterbak doorom staat er geen club op berghuis te wachten .

21-03-2021 19:04

vreewijk010 +4738

Lekker belangrijk. Uit dit stukje haal ik dat er allemaal zachtgekoote eitjes in de selectie zitten. Niemand die tegen hem in durft te gaan, slappe zakken zijn het. Zonder Berghuis ben je middenmoot, speel je om plaats 8 tm 12. Wat de vrije trappen betreft laat zien dat Dick geen ballen heeft. Hij is de baas, niet Berghuis.

21-03-2021 19:03

NelisHoe +4167

Zo is het!

21-03-2021 19:15

boogie +2

Advocaat moet hem gewoon een paar wedstrijden op de bank zetten, kijken of het dan beter gaat. Gewoon doen !

21-03-2021 18:59

Suri +8958

Stuk of 7 zoiets

21-03-2021 19:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties