Fraser: ''Ik had ábsoluut hetzelfde als Berghuis''

Fraser: ''Ik had ábsoluut hetzelfde als Berghuis''

Steven Berghuis blijft, zoals gebruikelijk, de meest besproken Feyenoorder. Zowel positief als negatief. Na zijn rode kaart tegen Vitesse is het weer vooral negatief, al nam Willem van Hanegem het afgelopen zondag in zijn column op voor de aanvaller. De Kromme staat niet alleen, want onder andere Henk Fraser begrijpt Berghuis als geen ander: "Ik had ábsoluut hetzelfde als Berghuis."

"Het is puur geldingsdrang. Hij is by far de belangrijkste speler bij de club, voelt die verantwoordelijkheid binnen het verwachtingspatroon dat er altijd is en komt dan in situaties terecht waarin het net niet lukt. Vooropgesteld: ik praat het zéker niet goed. Hij mag nooit zo reageren. Maar de mensen die vinden of roepen dat hij hierdoor niet mee kan met Oranje naar het EK zijn de meest hypocriete die er zijn. Wát een onzin", aldus Fraser in De Telegraaf. Berghuis mist nu wel De Klassieker. "Hij zal als geen ander het besef hebben dat hij zondag fout was. Hij heeft vooral zichzelf ermee, omdat hij nu een wedstrijd mist waarin hij weer kon laten zien wat voor fantastische speler hij is.”

Hans Kraay jr was in zijn tijd als voetballer een notoire kaartenpakker en denkt ook te begrijpen wat er in het hoofd van Berghuis omging. "Ik had regelmatig de indruk dat het kwam door gebrek aan kwaliteit bij medespelers. Hij is bij meer dan dertig goals betrokken", zo vertelt Kraay. "Normaal wandelde hij wel eens terug met het hoofd naar beneden of ging hij héél agressief jagen en zag je het aankomen. Die tackle op Hatzidiakos was een hele wilde uit frustratie. Nu wilde hij het gewoon zó graag laten zien voor die 6.500 man in De Kuip. Van: ik maak wél die meters terug voor jullie en ik wíl het goed afmaken. Een ik-wil-zo-graag domme rode kaart. Maar wel een dikke vette, die een scheidsrechter met een witte stok en rode strepen erop ook nog had gegeven.”

Lees meer over
De Kuip Steven Berghuis Willem van Hanegem
Plaats reactie
666

FrNiels2017 +156267

Fraser had het ook gedaan als we voorstonden

28-04-2021 20:55

lobbie +4953

Zet de naam Diemers in de zin, dan is de discussie snel gesloten

28-04-2021 19:01

Willem07 +8462

Het is natuurlijk ook al een hele andere tijd dan die van Fraser. Je had minder camera's en geen VAR.

28-04-2021 18:21

RdamNoord +201306

Ik mis iemand die Berghuis ook eens goed op zijn plek zet. Wel binnen Feyenoord zelf wel te verstaan.

28-04-2021 15:51

edward09 +5

Berghuis is een winner tussen een stel losers.

28-04-2021 14:49

SEYVEN +14006

Het is in eenieders belang dat Berghuis komende transferperiode lekker naar een andere club gaat.

Een Berghuis die in dienst van het team speelt (zoals bij Oranje) mag van mij tot zijn pensioen blijven. Helaas kan deze Berghuis totaal niet omgaan met de status die hij de afgelopen jaren heeft verworven. Berghuis speelt daardoor vooral tegen zichzelf en neemt het hele team daar in mee: schouders laten hangen, alle ballen opeisen, domme overtredingen maken en afgeven op ploeggenoten.. Het zit er allemaal ingebakken en er is niemand die hem corrigeert.

Ook belachelijk hoe een ervaren coach als Advocaat hiermee om is gesprongen. Hij bleef Berghuis op het voetstuk plaatsen waar hij keer op keer bewees daar niet mee om te kunnen gaan.

Blij dat hij de komende 2 wedstrijden vanaf de zijlijn toekijkt. Denk dat veel spelers op zullen leven.

28-04-2021 14:23

Evert010 +2649

En wie gaat zijn statistieken opvangen? Of gaat het middenveld nu wel opeens scoren?

28-04-2021 18:08

charlaykc +9481

Ik mis wel die tijden. Gasten met ballen ipv die mietjes nu.

28-04-2021 14:04

ezechiel +2222

Fraser en de wolf

28-04-2021 12:35

Euro010 +2225

Mooie acties van Henk in het filmpje. Gelukkig geen VAR toen der tijd

28-04-2021 12:32

qwerty123 +0

Haha dan zou het OM worden ingeschakeld

28-04-2021 14:17

bowmanowns +5023

Haha. Met VAR waren ze allen rood geweest denk ik.

28-04-2021 16:15

svds +33395

Slot zoekt toch een lopende nummer 10 met scorend vermogen.. Zian Flemming van Fortuna. Pas 22. Betaalbaar volop doorgroei mogelijkheden. Kunnen ze Diemers terug krijgen.

28-04-2021 12:31

hasil +8

tip: neem mij....ik ben betaalbaar en ik kan ook niet goed voetballen...

28-04-2021 13:00

svds +33395

Mister negative weer. Die zelf nooit met een idee komt maar wel alles en iedereen afkraakt.. tip terug blijf lekker weg hier doe je een hoop mensen een plezier mee

28-04-2021 14:09

RdamNoord +201306

Jij riep vorig jaar zeker ook om Linssen en Diemers. Wat een armoe.

28-04-2021 15:52

svds +33395

Linssen is gewoon prima na Berghuis meest scorende speler. Moet je voor ajax worden als je echte aankopen wil zien bij Feyenoord weet je dat we financieel slecht zijn en het van transfervrije en huurspepelers moeten hebben of lowbudget

28-04-2021 18:38

jf1908jf +0

Hasil gaat nooit inhoudelijk in op reactie, omdat hij het dan verliest.

28-04-2021 14:11

svds +33395

Dat blijkt maar weer inderdaad. Best zielig eigenlijk

28-04-2021 15:25

NephFR1908 +1

Valt mij inderdaad ook al een tijdje op. Ruil met gesloten beurzen of een kleine vergoeding erbij en joe joe

28-04-2021 13:03

svds +33395

Dat zou inderdaad het mooiste zijn

28-04-2021 14:09

Van_Geel +18404

Niet om negatief te doen, maar Diemers was ook echt een maatje te groot geworden voor Fortuna Sittard. Stak met kop en schouders boven de rest uit. De stap naar Feyenoord is alleen zo groot vanuit Fortuna, je moet echt exceptioneel goed zijn wil je dat redden.

Allemaal twijfelgevallen blijven kopen is gewoon niet de oplossing gebleken. We moeten een financiële klapper (Senessi) maken en dan echt met 2 goede middenvelders komen, die ons beter maken en geld gaan opleveren.

28-04-2021 13:13

svds +33395

Een financiële klapper van Senesi kunnen we helaas ook geen topper van halen. 20% mag maar gebruikt worden om te herinversteren.. krijg je 20/25 miljoen kan je 5 miljoen inversteren

28-04-2021 14:07

Mensini +14559

Als het niveauverschil zo groot is dat je van beste speler ineeens slechtse speler wordt, dan zou je er nooit een punt mogen verspelen....

28-04-2021 14:22

svds +33395

Daar zit zeker wat in

28-04-2021 15:25

Van_Geel +18404

Met die redenatie zou een topclub nooit van een team uit het rechterrijtje kunnen verliezen. Zo werkt het (gelukkig) niet.

28-04-2021 16:06

Mensini +14559

Wel kunnen, ...maar eigenlijk niet mogen....

...is dan puur op basis van inzet(verschil)....

28-04-2021 16:18

Van_Geel +18404

Deels inzet, maar er spelen meer factoren en dit geldt natuurlijk niet alleen voor Feyenoord, maar voor iedere club.

Nederland verloor in 2008 ook van Rusland, terwijl het op iedere positie superieur was. Aan de inzet zou het ook echt niet hebben gelegen.

28-04-2021 17:12

Mensini +14559

Nee, geluk/pech speelt ook een grote rol...

Anders hadden we thuis ook wel met minimaal 5-0 van Trencin gwonnen....

28-04-2021 18:15

fr12_blyat +6945

Doe normaal joh, man man man

28-04-2021 21:59

Feyekees +1228

Alleen kwam je er vroeger makkelijker mee weg. Nu staan er meer camera's dan dat er publiek in de stadions past..

28-04-2021 12:24

Luck1989 +980

Nou dit had vincent bijlow nog wel gezien hoor. Absoluut terechte rode kaart.

28-04-2021 12:34

hasil +8

Klopt, bovendien werden er vroeger veel gemenere overtredingen gemaakt dan tegenwoordig en ook het spel was harder...

28-04-2021 13:02

IJzerenKees +129039

berghuis is en blijft onze beste voetballer
daar ken je niet om heen

28-04-2021 12:12

Solida +37328

Middag Kees,
Ja, maar onze beste voetballer is wel een beroerde captain helaas

28-04-2021 13:15

IJzerenKees +129039

ja dat zeg ik ook al tijden
goede voetballer
maar hij is een bere slechte aanvoerder
middag andy
leg je straatje nog een beetje recht

28-04-2021 13:22

Solida +37328

Haha :)
Nee, alles kromgespoten, ook mijn vrouw ;)

28-04-2021 16:39

IJzerenKees +129039

so
laat ze het maar niet horen haha

28-04-2021 16:41

Solida +37328

Nee idd, is ook allemaal grote bek en nix erachter :)
Gisteren gewoon op de bank in slaap gevallen fyi

28-04-2021 18:14

IJzerenKees +129039

ja zie je wel

29-04-2021 08:34

Burton93 +3

hahaha jij was veel erger..een soort van pepe van RM of chielini net dat stukje meer en erger als de rest..net even dat tikkie even op zn hand staan even een knietje op het gezicht... haha genoten..nu zie je wijven en zaalvoetbal..pfff

voetbal voor bangerikken... voetbal voor scheidrechters...en politici

28-04-2021 12:10

NSFR87 +4662

Kung fu Henkie

28-04-2021 12:09

tussenjaar +6196

Fraser held. Kom ons redden!

28-04-2021 11:45

dawud +241

Die paas van Koeman zeg

28-04-2021 11:44

Spiderpig +174244

Groot minpunt van Berghuis, maar het blijft een geweldige voetballer. Misschien moet hij een woede beheersings cursus gaan volgen ofzo

28-04-2021 11:37

hasil +8

Ja, Henk kreeg vroeger ook regelmatig een waas voor zijn ogen maar van een verdediger wordt dat altijd makkelijker geaccepteerd....

28-04-2021 11:27

Brambino +20478

Wel de man van de ommekeer. Waar hadden we zonder Henk geweest in 1991...

Misschien zouden we niet eens meer bestaan

28-04-2021 12:04

Frobl +11602

Voetbal zag er toen beter uit dan dat van de huidige selectie

28-04-2021 10:53

Willem10 +11981

Toen was het commentaar al behoorlijk vooringenomen valt me op. Iedereen trekt, duwt en slaat en hij ziet alleen Fraser. Belachelijke rode kaart natuurlijk, voor een bal weg rossen. Wat een heerlijke pass van die Koeman trouwen. Achteloos buitenkant voet.

28-04-2021 10:45

Marc +521

Liever hardwerkende clowns dan goede voetballers als Berghuis.

Zo werkt het bij veel supporters helaas.

28-04-2021 10:32

Brahma +5247

Dit is wel heel erg zwart/wit geformuleerd.

28-04-2021 10:38

Marc +521

Lex Immers kreeg meer waardering dan Berghuis. Want Lexie kon zo lekker liedjes zingen over andere clubs..

28-04-2021 10:46

Brambino +20478

Lexie schoot er 34 in in 100 potten. En daarnaast verdedigde hij ook mee. Iets wat Kokcu beide never nooit gaat presteren.

28-04-2021 12:05

Dezwartetulp +76658

Goeie bijpassende kronkel in de kop gebaar foto ook :)

28-04-2021 10:25

Ratfield +3566

Gentle reminder dat Fraser jaren na zn carriere nog altijd wordt geroemd om zn harde spel.

Komt wel goed hoor Steven!

28-04-2021 10:21

knoepert +75987

Marco Gentile van FC Den Haag was pas een harde. Dan is Berghuis een pussy in vergelijking met deze beul uit den haag

28-04-2021 10:52

Brambino +20478

Henk zorgde eigenhandig voor de ommekeer

28-04-2021 12:06

ernst H +4998

Het viel me op en tegen, dat Feyenoord zich eigenlijk liet afbluffen door het intimidatie voetbal van Vitesse,

Op een gegeven moment dacht ik t lijkt wel een Latijnse ploeg, maar er spelen ook allemaal buitenlanders in,

E.e.a. Ook met de hulp van het arbitrale trio.

28-04-2021 09:59

Pat82 +5101

Behalve Senesi. Die gooide er gewoon paar Argentijnse tactieken tegenaan. Beest.

28-04-2021 10:35

ferdi30 +5228

Mensen die geïnteresseerd zijn in het Feyenoord City dossier?

Er komt vrijdag groot nieuws.

28-04-2021 09:49

Roodwitteziel +6060

En wat is de strekking van dat grote nieuws? Financiering rond?

28-04-2021 09:53

Willem10 +11981

Ik doe een voorspelling: We liggen op koers. We zijn in gesprek met de laatste investeerders om eea sluitend te krijgen. We tillen een definitief besluit naar het einde van het jaar. Welk jaar weten we niet.

28-04-2021 11:17

ferdi30 +5228

Bijna goed!!!!!

28-04-2021 21:10

Keienkop010 +70468

Fraser wat een Held was dat en (ik hoop) ook onze toekomstige trainer.

28-04-2021 09:41

Dezwartetulp +76658

Ja, maar nee.

28-04-2021 10:31

jonaathn +14701

Wat een gouden beentjes had Koeman zeg. Moge we trots dat die bij ons gespeeld heb

28-04-2021 09:37

FRSebbie +37581

Inderdaad, die diepte pass met buitenkantje. Benieuwd wie dat in de huidige selectie kan..

28-04-2021 09:56

Willem10 +11981

Uhhhhh .... Nou....niemand hé.

28-04-2021 10:46

Weslo +1753

Wat een wereldpass was dat he? Man man man lang niet meercgezien in de kuip, zulke ballen..

28-04-2021 10:14

skin +13954

Dat niveau is wat je nodig hebt op het middenveld om écht aan voetballen toe te komen in plaats van alleen maar knokken om ballen te heroveren die knullig zijn ingeleverd.

28-04-2021 10:22

jonaathn +14701

Hopen dat Antonucci dat kan. Met een Joey Veerman kom je er ook niet hoor.

28-04-2021 11:32

FeyenoordNr.1 +21208

Tja, wat een armoede nu dan hè. Niemand kan een goede steekbal geven bij ons tegenwoordig.

28-04-2021 12:05

skin +13954

Al dat knullige balverlies en slordige passing doet wel echt pijn aan je ogen ja.

28-04-2021 12:10

joepfey +3

NIEMAND is onvervangbaar

28-04-2021 09:31

Rood-Wit1908 +2620

Als ie maar 2 miljoen oplevert heb ik liever dat hij blijft. Heeft meer passie dan die andere 10 bij elkaar

28-04-2021 09:35

Dezwartetulp +76658

Tuurlijk is Berghuis te vervangen, maar dan zal je - ceteris paribus - wel terug van plek 5 naar plek 8.

28-04-2021 10:29

Spykcity +540

Mooie speler was Henk Fraser, een keertje speelde we volgens mij tegen Porto in 1993 toen er een corner was van ons en Fraser eventjes "per ongeluk" zijn noppen parkeerde in de spits van Porto op de middenlijn.
Die spits was dacht ik die ongelofelijke jankmuil die tijdens de heenwedstrijd de Wolf knock out sloeg.

28-04-2021 09:23

Willem10 +11981

Nee. Dat was CV Coutho geloof ik. Met dat lange haar.

28-04-2021 10:47

mausztune +1323

Klopt !!! Wat een enge gast was dat zeg brrrr

28-04-2021 11:02

Cluske +6485

Daarom zal berghuis, net als fraser nooit goed genoeg zijn voor absolute top of subtop in Europa. Feyenoord is het plafond voor berghuis. Bij ons wordt zijn gedrag getolereerd. Ergens anders niet.

28-04-2021 09:16

Theedoek +17601

Bij clubs als Madrid en United gebeurt er idd nooit wat met spelers.. Als hij goed genoeg zou zijn, zou hij daar gewoon spelen.

28-04-2021 09:21

mausztune +1323

Cantona????? Vergeten ?????

28-04-2021 11:03

Theedoek +17601

Sarcasme??? Vergeten??????

28-04-2021 13:27

Southsider +2400

Sergio Ramos zal ook nooit in de top komen zeker?
Gewoon een lulverhaal. Je hoeft niet allemaal koorknaapjes in je team te hebben.

28-04-2021 09:43

ernst H +4998

Ramos is koning, rode kaarten en wat dacht je vanPepe.

28-04-2021 09:56

bloed_zweet_tranen +1975

Wat een zwakte als je jezelf niet in de hand kan houden.

28-04-2021 09:15

RPI +46347

Koeman z’n paas, de heerlijke overtredingen en echt een ploeg die voor elkaar vecht. Hadden echt een lekker team toen

28-04-2021 09:08

teauvenoir +78082

Aldus Wouter Burger-moordenaar Henk Fraser. Van je vrienden moet je het hebben...

28-04-2021 08:43

RVF +12377

Als Burger (helaas) echt niet zo goed is, zou Frases zichzelf vermoorden door hem op te stellen... wat zou jij dan doen in zo een situatie.

28-04-2021 09:19

feyenoord18_1993 +1592

Haha Burger valt niet echt op. Ik zie ook een hele andere Burger dan bij Feyenoord. Iemand zei laatst ook tegen mij, dat als je 10+ kilo aankomt je daar enorm aan moet wennen. Dus ik hoop dat dat bij hem ook zo gaat.

Ik kijk wel iedere week naar Sparta. Het is echt een geluksmomentje. Het is de ploeg die het meest anti-voetbal speelt. En als ik dat zie, word ik zo blij dat Fraser volgend jaar niet onze coach wordt.

28-04-2021 09:21

Brambino +20478

Dat ligt ook echt aan Fraser ja hahahaha

28-04-2021 12:08

feyenoord18_1993 +1592

Ja of denk je dat Fraser bij ons verzorgd mooi voetbal kan spelen? Heb je toch een wat meer tactisch onderlegde coach voor nodig. Jonk of Slot bijvoorbeeld.

28-04-2021 12:47

Brambino +20478

Fraser heeft eerder aangetoond dat hij zijn ploeg wel degelijk goed verzorgd voetbal kan laten spelen. Dit seizoen momenteel minder, maar in de eerste helft van het seizoen was het een stuk beter. De man heeft daarnaast ook een Feyenoord hart.

Ik ben nu blij met Slot, maar Fraser was voor mij ook een prima optie geweest.

28-04-2021 13:48

breejedurp +3010

Kungfu Fraser!!! Yeahhhhhh

28-04-2021 08:41

Marc +521

Berghuis is gewoon een geweldige speler.

28-04-2021 08:37

the-crow +4055

Was er toen ook al corona met zo weinig supporters op de tribune

28-04-2021 08:35

eppo +71573

Hahaha ja. Alleen heette het toen hcs.

28-04-2021 09:08

Peperbus12 +970

Wat laat berghuis nu werkelijk zien dan,hij heeft altijd dezelfde acties ,bal aan de voet ,naar binnen lopen richting 16 metergebied,en met links met een Krul proberen de bal in de linkerkruising te schieten,altijd dezelfde beweging,nooit eens een mannetje uitspelen,laat hem eens linksbuiten spelen en een bal voorzetten naar onze spitsen,want die krijgen nooit een fatsoenlijke bal voor de goal.en met penalty schieten wordt je ook club topscorer .

28-04-2021 08:34

Marc +521

17 goals en 13 assists.

28-04-2021 08:37

teauvenoir +78082

Precies. Waanzinnige statistieken. Als we morgen een buitenspeler zouden kunnen kopen die meer dan 15 goal en meer dan 10 assists per seizoen maakt, maar ook 2 rode kaarten per jaar pakt zouden we hem allemaal ongezien kopen. Fenomeen.

28-04-2021 08:49

jf1908jf +0

Waanzinnige statistieken ondanks het betonvoetbal bij Feyenoord waar hij dus per wedstrijd maar 1 tot 3 keer per wedstrijd de kans krijgt en waar het spel totaal niet bij hem past. Als hij in Amsterdam op de vleugel had gespeeld had hij het dubbele aantal goals en assists gehad.

28-04-2021 10:50

FR-JJN +12865

dus door deze cijfers moeten we de verbetering maar achterwege laten?
heel typsich dit

28-04-2021 08:50

LarzFR12 +4808

Over een ongefundeerde reactie gesproken. Niemand zegt toch dat hij niet moet verbeteren.

Maar als je niet ziet dat Berhuis al meerdere seizoenen enorm belangrijk is voor Feyenoord raad ik je de volgende website aan:
https://www.oogvereniging.nl/leven-werken/alle-onderwerpen/geleidehond/hoe-vraag-ik-een-geleidehond-aan/#:~:text=U%20kunt%20dus%20een%20blindengeleidehond,recht%20hebt%20op%20een%20hond.

28-04-2021 09:01

FR-JJN +12865

Ja zn stats zijn goed, maar Berghuis haalt bij lange na niet het maximale uit zn kunnen. Niet voor hemzelf en niet voor het team. En de stats zoals hierboven genoemd maken toch echt een anzienlijk deel blind voor die ruimte tot verbetering.
Door continue maar aan die goede stats te refereren, zorg je niet dat hij het idee krijgt dat ie moet verbeteren.

28-04-2021 09:19

frankyboy +6790

Je moet het zeiken wel in het juiste perspectief zien. Berghuis is kwalitatief 1 van de allerbeste spelers die we de afgelopen 25 jaar gehad hebben. Maar de toon over Berghuis is vrijwel altijd negatief.

28-04-2021 09:38

FR-JJN +12865

individueel gezien zeker.
Maar voor iemand met zijn kwaliteiten vind ik niet dat je hier genoegen mee mag nemen, zoals velen hier wel doen.
Berghuis kan veel meer voor het team beteken, als ie wat minder met zn eigen show bezig was

28-04-2021 09:46

Peperbus12 +970

Hoeveel penalty’s zijn daar van die 17 goals.en kijk nu eens naar de actie’s wat hij maakt,het is naar binnen lopen maar nooit echt een man passeren zoals Robben dat deed,of een balletje in de breedte rond de 16 ,waar het al druk is,maar nooit de achterlijn opzoeken om een fatsoenlijke voorzet te geven.

28-04-2021 09:04

FR-JJN +12865

nee want dan is het natuurlijk geen one-man-show meer he

28-04-2021 08:49

Kings010 +7673

Mvp van de eredivisie hahahaha zet je bril op maat met wat laat berghuis zien en praat vi niet zo na.

28-04-2021 08:50

FcTussenjaar +18

gerapporteerd

28-04-2021 09:00

frankprins +3

Hij laat zien dat hij veruit de beste buitenspeler is van de afgelopen 10 jaar. Het is niet meer dan jaren 80 met je mannetje uitspelen en voorzet geven. Voetbal is veranderd. Spelers als Berghuis zijn 10x productiever

28-04-2021 09:03

feyenoord18_1993 +1592

En naar wie moet Berghuis een mooi steekballetje geven dan? Berghuis krijgt dubbele dekking. Tijdens zijn actie moet die Linssen aanwijzingen geven waar die moet lopen. Die assist laatst op Linssen was prachtig. Alleen staat daar normaal nooit iemand. De middenvelders mogen de 16 niet in, want restverdediging. De linksbuiten komt naar binnen. Meegeven aan de back is ook geen optie, die mag er eigenlijk niet overeen klappen. De bezetting voor de goal is vreselijk. Kijk even naar de Berghuis in Oranje en hier. Het verschil is dat hij daar al een assist of 10 kon hebben in 3 wedstrijden.

Dan maar 1x raken door te kaatsen. Wie kunnen dat? Berghuis, Kokcu, Teixeira misschien en Antonucci. Rest heeft daar de techniek niet voor.

En dan zijn we nu dus aan het zeuren dat 17 goals en 13 assists weinig is omdat er pingels bij zitten. Hahaha wow..

28-04-2021 09:30

frankprins +3

Snapje man. Onbegrijpelijk dat mensen niet goede spelers kunnen waarderen.

28-04-2021 09:33

jf1908jf +0

Precies, door de spelopvatting van Advocaat is het voor hem enorm lastig voetballen. Ik begrijp zijn frustratie volkomen. Hij wil lekker aanvallen, maar de coach laat dat niet toe. Backs mogen zelden opkomen en het middenveld staat op 5 meter van de verdediging. Met een Linssen in de spits is het bovendien onmogelijk om als team op te schuiven, aangezien hij ieder duel verliest. En dan nog zo'n geweldige statistieken hebben. We mogen heel erg blij zijn met een speler als Berghuis. Jammer dat we Slot niet in de zomer al gehaald hadden. Advocaat maakt erg veel kapot

28-04-2021 10:53

huissie79 +20056

Wat een tijd was dat.
Als ik naar onze huidige verdedigers kijk, mis ik Henk Fraser.

Met zijn kwaliteiten had hij in deze tijd al lang in Engeland gespeeld. Toen had je nog de buitenlanders regeling.

Helaas ook veel blessureleed gekend.

28-04-2021 08:29

FR-JJN +12865

ook een paar hersencellen te weinig idd.

28-04-2021 08:27

CW010 +1807

Ik snap Berghuis ook wel, hij raakt de bal kwijt halverwege de helft van Vitesse en er is geen Feyenoorder hoog gaan staan om aangespeeld te worden als Berghuis in balbezit was gebleven óf om de tegenstander klem te zetten bij balverlies van Berghuis, die speler van Vitesse kon gewoon in alle vrijheid beginnen aan een 100 meter sprint, dus moest Berghuis het weer es alleen doen en zulke duels waarin hij moet jagen kan hij gewoon niet, dan is hij te onbehouwen

28-04-2021 08:24

Frankster +20946

Was een actie uit frustratie niet een corrigerende tackle

28-04-2021 08:34

Aidan_Exclusive +7783

Het verschil is natuurlijk wel dat een verdediger hard of grof een duel aan kan gaan en deze beter kan timen.

Een aanvaller die hard en grof een duel aan gaat ziet er altijd heftiger uit omdat hij dan meestal achter iemand aan gaat terwijl een verdediger meestal er zo ingaat als de bal niet volledig onder controle van de aanvaller die hij aanpakt word

28-04-2021 08:13

Frankster +20946

Hij dupeert ook het team Frasier

28-04-2021 08:09

ruudger +8412

Publiek, geldingsdrang, opgelegde kansen missen, temperament, geniale maniak, seniele coach met dito tactiek/opstelling en incompetente inconsequente narcistische scheidsrechter zijn kennelijk een gevaarlijke cocktail voor een speler met het karakter als Berghuis.

28-04-2021 07:55

[FR]Thomas +227603

Het voelt wel weer typisch dat Koopmeiners 1 duel kreeg en Berghuis 2

28-04-2021 07:52

ruudger +8412

Beeldvorming door media. Volgens hen is dat voor Koopmeiners is dat een a-typische overtreding terwijl Berghuis wordt neergezet als notoire recidivist. Neemt tuchtcie wel over

28-04-2021 07:59

theo_de_tokkie +12933

Frazer is een held en een goede trainer!

28-04-2021 07:52

paulus56 +254043

Zeker een betere trainer sparta was in het begin van het seizoen neer gezet als degradatie kandidaat en nu staan ze al veilig in de middenmoot.
En een held altijd werd gehaald was het een schopper in een hoop ogen bij ons maar heb laten zien dat hij goed bij ons paste en een prima duo was met de wolf kan er nog van genieten

28-04-2021 09:00

theo_de_tokkie +12933

Bij vitesse was hij ook top en ado hield hij er in. Echt een toptrainer met oog voor jeugd en groei.

28-04-2021 09:05

sceavian1908 +552

Doet me goed te horen dat Kraaij toen niet geliefd was.

28-04-2021 07:42

svds +33395

Lekker die 4 miljoen pakken en weg ermee. Recidivist. Word belangrijker gemaakt dan hij is. Er staat wel weer een ander op die goaltjes gaat maken en assists geeft.. Europees ook nog nooit thuis gegeven. Berghuis Is niet Feyenoord. Kampioensjaar was hij ook geen vaste basisspeler.. balde op rechts de kans geven is niet voor niks gehaald. Er een ander bij halen en positie weer opgevuld

28-04-2021 07:36

tvdn03 +490

Hahahahahahaha deze man. Balde maakt er miss 5 in een seizoen. Een vervanger gaat nooit 30+ G/A geven. Maar kwaliteit, dat is iets waar menig Feyenoord supporter van walgt.

28-04-2021 07:46

svds +33395

Nee hoor walg niet van kwaliteit maar wel van die hele arrogante houding van mister bigstar.. balde is 10 jaar jonger dus zulke cijfers legt hij nog niet voor nee logisch maar laat hem een paar jaar staan schiet hij er ook 20 in tegen rkc. Ado. Sparta en Fortuna...

28-04-2021 09:22

frmo +3971

Eens met jou, ik denk er precies zo over en met mij velen om me heen. Iedereen maakt die berghuis zo groot, maar is gewoon een leuke voetballer bij vlagen..

28-04-2021 08:06

kokkinovskiy +218

Berghuis is gewoon enorm belangrijk voor het team..Het nadeel is dat ook veel spelers denken ach laat hem het maar.oplossen. er is niemand die eens wat probeert te forceren.
Berghuis presteert beter als hij niet dé man is, maar iemand heeft die druk voor hem wegneemt zoals in het begin Kuyt en later rvp

28-04-2021 08:37

svds +33395

Precies dit inderdaad

28-04-2021 09:23

frankprins +3

Zulke teksten las je ook rond Pelle. Piepte mensen na een jaartje wel anders.

Berghuis is in alle facetten je beste buitenspeler in de laatste 10 jaar, misschien wel langer. 1 van je meest productiefste spelers ooit. En dan wil je hem vervangen voor Balde of een andere speler (van welk geld?)... Niet serieus te nemen

28-04-2021 09:05

svds +33395

Kokcu en Senesi worden verkocht. Berghuis gaat. Haps word verkocht. Jorgensen zal wel worden weg gewerkt. Komt dus zeker wel een beetje geld beschikbaar. Moulijn was groot van Hanegem was groot wim Jansen was groot. En droegen feyenoord. Berghuis gewoon een speler die komt en gaat..

28-04-2021 09:19

frankprins +3

Ondertussen Berghuis bijna evenveel goals als Moulijn, om het even in perspectief te zetten. Zonder Berghuis hadden we afgelopen seizoenen plek 8 gehaald ofzo.

Is echt heel naief om te bedenken dat je zijn productie even makkelijk kan vervangen. Zeker gezien de hoeveelheid andere aankopen die je moet doen

28-04-2021 09:22

fermeer +25753

Vind het alleen zo typisch dat hij nu voor 2 wedstrijden geschorst is en dus ook 'toevallig' net Ajax mist. Zal de KNVB wel weer goed uitkomen.

28-04-2021 07:35

KruytAmersfoort +412

Calimero, die is ook wel typisch.

28-04-2021 07:52

fermeer +25753

"Calimero" is ook weer lekker typisch :)

28-04-2021 08:09

Bulldog010 +6735

Ajax is al kampioen man. Alsof het hen nog wat boeit over twee weken

28-04-2021 08:04

fermeer +25753

Je zult net zien dat ze het nu tegen Emmen verneuken en tegen ons kampioen worden. Verder maakt het ook niet veel uit, maar vind het wel typisch. Tuurlijk was het rood, maar 2 wedstrijden vind ik wel veel.

28-04-2021 08:11

huissie79 +20056

2 wedstrijden is nog erg coulant. Je suggestie raakt kant noch wal.

28-04-2021 08:25

tussenjaar +6196

Verkopen die Berghuis!

28-04-2021 07:33

spreeuw006 +1

Mooi was dat. Als Blinker of Taument een zaag om hun oren hadden gekregen wist je gewoon dat de dader binnen 5 minuten een doodschop kreeg te verwerken van Henk

28-04-2021 07:19

paulus56 +254043

Of john de Wolf lag er maar net aan wie er niet op scherp stond en in de buurt was maar daar hadden de supporters ook respect voor.
Ze deden niet na trappen maar lieten zich wel gelden tot op het randje en niet er over heen.
En konden dus op die manier op steun van het legioen rekenen.

28-04-2021 07:42

theo_de_tokkie +12933

hoe slecht de wedstrijd ook was, frazer kon hem weer interessant maken.

28-04-2021 07:53

huissie79 +20056

Wil je het beessie wel bij zn echte naampje noemen aub.
Fraser

28-04-2021 08:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties