''Hoe is het mogelijk dat Advocaat nog trainer is van Feyenoord?''

''Hoe is het mogelijk dat Advocaat nog trainer is van Feyenoord?''

Na de 3-2 nederlaag van Feyenoord tegen ADO Den Haag begint in de media de kritiek op trainer Dick Advocaat flink toe te nemen. Commentator Arman Avsaroglu is in de NOS Voetbalpodcast uitgesproken over zijn functioneren. "Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat Advocaat nog steeds trainer is van Feyenoord?", vraagt hij zich hardop af.

"Dat vind ik eigenlijk niet meer uit te leggen", vervolgt de verslaggever. "Deze spelersgroep is volledig uitgekeken op de trainer en deze trainer is ook uitgekeken op zijn spelersgroep. Ik vond hem na afloop ook buitengewoon zwak. Ging 'ie weer naar zijn spelers wijzen, 'er speelt iets met contracten'. Waar heb je het dan over, vraag ik me af."

Volgens Avsaroglu functioneert de trainer al langer niet goed meer. "Dit is een trainer die al maandenlang verkeerde beslissingen aan het nemen is. Hij voelt z'n spelersgroep niet meer aan. Dan moet een club afscheid van een trainer nemen. Je hoeft van mij echt niet altijd snel een trainer te ontslaan, maar de enige reden om het wel te doen is als het niet meer klikt met zijn spelers. Ik heb zelden zo'n duidelijk voorbeeld gezien als bij Feyenoord de laatste maanden. Het ligt nu in de handen van technisch directeur Frank Arnesen om gewoon een keer een beslissing te nemen en te zeggen: 'dit werkt niet meer'."

Avsaroglu denkt dat Feyenoord met een nieuwe (interim-)trainer meer kans maakt om Europees voetbal te halen, omdat spelers niet meer bereid zijn voor Advocaat te werken. "Ik vind Bozeník een goed voorbeeld. Een jonge spits heeft vertrouwen nodig, maar Advocaat zegt week in week uit tegen iedereen die het maar horen wil hoe slecht hij Bozeník vindt. Deze jongen komt uit Slowakije, is nog jong en heeft niet veel in het buitenland gezeten. Dan komt 'ie hier en zegt z'n trainer vanaf de eerste week hoe slecht hij is. Zo ga je toch niet met spelers om?"

Lees meer over
ADO Den haag Dick Advocaat Frank Arnesen
Plaats reactie
666

jack98 +46899

Niemand van de buitenwereld snapt dat. Advocaat zou wel goed in de groep liggen.

03-05-2021 23:37

DasEfx +53

Arman wie.. erger me kapot aan die zogenaamde clubwatchers en zelfbenoemde sportverslaggevers

03-05-2021 22:52

bloed_zweet_tranen +1975

Hoe is het eindelijk in de media gekomen dat Slot aangetrokken was? Dat is ook een cruciaal moment geweest. Het is een bekend gegeven dat dit een negatieve invloed heeft op een spelersgroep. Niet zo lang daarna begonnen de resultaten tegen te vallen.

Heeft Arnesen daar een blunder begaan of was het buiten zijn schuld om?

03-05-2021 22:37

frvlissingen +3692

Het was AZ dat slot ontsloeg en daarom kwam het in het nieuws.

04-05-2021 14:26

bloed_zweet_tranen +1975

Heb het even opgezocht.

Het nieuws kwam naar buiten toen de onderhandelingen nog bezig waren. Iemand binnen Feyenoord heeft dat gelekt.

04-05-2021 14:59

frvlissingen +3692

Is een van de problemen bij deze club.

05-05-2021 19:15

Feyekees +1228

100% eens met deze man... Nooit, maar dan ook nooit je eigen spelers afvallen. Daar heeft Dick echt voor mij afgedaan.

03-05-2021 21:06

Tim313 +0

Ja het is tijd om weg te gaan en de wolf het effe laten doen voor de playoffs

03-05-2021 20:34

tussenjaar +6205

De wolf hahahaha

03-05-2021 21:07

Differentkoek +1877

Hierin heeft hij volkomen gelijk, Dick oprotten.

03-05-2021 20:24

timadi +187

Meneer Afsaroglu, is het niet de pers, die elke persconferentie bleef zeuren over Bozinek. Los van het feit of Advocaat dat elke week duidelijk moet maken. Hij kan ook als reactie, daar hebben we het vaak genoeg over gehad.

03-05-2021 20:01

hasil +8

Dick heeft 1 keer iets gezegd en vervolgens gaat de media dat 100 keer oprakelen. Over uitvergroten gesproken....

03-05-2021 20:03

kunstgrashater +8520

We hadden in het corona seizoen de dubbel kunnen pakken onder advocaat, dat vergeet iedereen.

03-05-2021 19:59

Sinister +13049

Feyenoord kan het zich niet veroorloven om hem een oprotpremie te moeten geven. Een andere reden kan ik niet bedenken

03-05-2021 19:52

feyenoordgazza +4012

Vuile honden die media .
Advocaat zegt tegen iedereen die het wil weten hoe slecht bozenik is .
Wat een gelul .
Het wordt hem steeds gevraagt !!!!.
De schuld voor het verval ligt gewoon bij allebei .
Een trainer die midden in het seizoen vertelt dat hij vertrekt (door het aandringen van de media) , is meestal de doodsteek voor een team .
Dan krijg je eilandjes ,andere belangen etcetc .
Toen had je een interim moeten nemen ,nu heeft het totaal geen zin meer.
Dat europese voetbal wat je nu misschien nog haalt is niks .
Het is triest maar al dat media gezeik slaat ook helemaal nergens op .
Ik zeg niet dat het volgend seizoen fantastisch wordt ,maar in voetbal kan het snel gaan .
Dat is het mooie ook van voetbal .
Die media heeft het ook zo vaak mis ,maar daar hoor je ze niet over

03-05-2021 19:47

hasil +8

Een herhaling met Fred Rutten. Die wilde niet verlengen en een goede klassering met zeer behoorlijk voetbal was ineens weg. Als een kaartenhuis stortte het in elkaar en Fred kreeg zelfs nog de zak. En nu met Advocaat is een exacte kopie daarvan...

03-05-2021 20:07

maaartijn +15741

Met dien verschillen dat Rutten wel kon trainen. En Advocaat een waardeloze trainer is die niet voor niets de clubs aaneenrijgt in de laatste 10 jaar.

03-05-2021 20:15

feyenoordgazza +4012

Advocaat is gewoon een goede trainer .
Omdat het in een gestort is ,is alles en iedereen ineens slecht,wat een onzin
Advocaat is slecht,geen kwaliteit in de selectie het is allemaal media nagepraat.
Al de geest uit de fles is,is het gewoon klaar .

03-05-2021 20:56

maaartijn +15741

Ik vind het al het hele jaar niets. Zie niet in waarom dit een goede trainer zou zijn. Leuk voor het shockeffect, maar dan is het ook wel klaar.

Maar wat je zegt: geest is uit de fles. Spelers zijn hem al een half jaar spuugzat, en Advocaat is ook klaar met de spelers. Dan moet het stoppen.

03-05-2021 22:06

feyenoordgazza +4012

Feyenoord deed het tot de winter best aardig gezien ook de vele blessures toen .
Toen die langzaam terug kwamen ,kwam zijn beslissing .
Ik denk ook mede door het gezeur van de media.
Steeds maar weer vragen .
Komt ook bij dat de rest wel heeft geinvesteerd tijdens deze crisis en wij amper .
Dat resultaat gaan we ook nog terug zien .
Want men heeft het steeds alleen over ons ,maar bij de rest !!!???

04-05-2021 01:19

eefb014 +5428

Omdat dit seizoen al is opgegeven en ze aan het bouwen zijn voor de komende jaren. Willen geen geld uitgeven aan ontslag. Althans dit hoop ik

03-05-2021 19:47

hoekieuitzoekie +21651

Zit een afkoop clausule van hier tot tokyo in zijn contract natuurlijk. Dick doet niets liever dan zich ergens laten wegsturen en een zak geld mee te nemen. Dat heeft hij vast wel af kunnen dwingen na zijn goede start vorig seizoen. Ieder weldenkend management had hem er al lang uit gepleurd. Is het niet om de resultaten dan is het wel om hoe hij zijn team in de steek laat in de media.

03-05-2021 19:42

Tapiaz +28531

Ik hoop zo langzamerhand op een enorme afstraffing komende zondag en dat de pleuris uitbreekt (ondanks dat ik een erg vredelievend karakter heb). Anders verandert er nooit iets bij onze club

03-05-2021 19:37

Tapiaz +28531

Spijker op zijn kop, hoe is het mogelijk dat het management niet ingrijpt. Ook daar is de boel verrot, en ook precies de reden waarom vermogende Feyenoorders geen cent in de club willen steken

03-05-2021 19:36

mel_gibson_the_first +441

Dick heeft iets in zn contract staan waardoor Feyenoord hem niet kan ontslaan.

Kan niet anders de leiding van Feyenoord is niet gek.

Dat je zoiets laat gebeuren zegt veel over Arnesen helaas.

Hoop is uitgestelde teleurstelling....

03-05-2021 19:21

Harryrotterdammert +8

Misschien dat ze hem gewoon een 'eervol' einde aan zijn carrière willen geven. Stapte toch in op het moment dat iedereen bedankte.

03-05-2021 19:41

mel_gibson_the_first +441

ja dat kan ook. Kost mogelijk wel een hoop poen.

03-05-2021 20:18

FcTussenjaar +18

Het was wel een sterk signaal van Arnesen geweest om Dick weg te sturen. Ook goed uit te leggen. Niet met de hoop dat het ineens veel beter gaat als hij weg is, maar wel als reactie op die maandenlange rare beslissingen en slechte prestaties.
Moet niet zomaar kunnen bij een club van onze statuur. Dick heeft periodes waarin hij slechtere statistieken had dan Stam gekend.

03-05-2021 18:58

Zuidbewonert +409851

Achteraf kijk je een koe in z'n kont, maar als ie vorig jaar was gestopt, dan was het een held geweest die bijna kampioen werd. Nu het enorm lopen vetkutten in krap een jaar.

03-05-2021 18:57

paulus56 +254913

Dick ze grootste mazzel is dat er dit seizoen geen publiek bij mocht denk dat de spreekkoren er niet om zouden liegen.
Maar van mij mag hij vandaag nog opstappen en laat de resterende staf het maar afmaken het seizoen is afgelopen punt uit.
Op de play offs na dan

03-05-2021 18:47

Futre +3010

Vorige week werd hij anders nog toegejuicht.

03-05-2021 18:50

paulus56 +254913

Denk dat het anders was als het vol had gezeten en al eerder

03-05-2021 18:52

sebastiaan1980 +1687

Advocaat toe gejuicht??
Had je vorige week per ongeluk een samenvatting gekeken van vorig jaar ofzo.


Het is al weken drama op het veld en daar is hij verantwoordelijk voor.

Eruit met die man elke trainer had al lang het veld moeten ruimen.
Wanneer je aan het begin zou zeggen dat hij mag bouwen aan een team dan is het een ander verhaal.
Slot moeten ze laten bouwen en dan kun je bepaalde dingen door de vingers zien maar dit niet

03-05-2021 18:56

FcTussenjaar +18

En toch werd hij toegejuicht

03-05-2021 18:59

SuperGuidetti1 +33

Dat was meer uit respect, niet omdat men zo tevreden is

03-05-2021 19:05

sebastiaan1980 +1687

Dan kunnen ze beter ff een video maken van het hele seizoen hoe ze langzamerhand steeds slechter en slechter voor de dag komen omdat de spelers week in week uit gekleineerd worden

03-05-2021 20:36

sebastiaan1980 +1687

Als je de play-off wil winnen moet hij eruit de spelers worden niet meer gemotiveerd door hem.
Er moet iets gebeuren

03-05-2021 20:37

SuperGuidetti1 +33

Ja mee eens hoor, had allang moeten gebeuren

03-05-2021 20:39

sebastiaan1980 +1687

Helaas zijn we het er denk ik allemaal mee eens behalve degene die er over gaan.
Hopelijk komen die ik snel bijzinnen

03-05-2021 20:56

ronald1908 +46

En dan de Wolf er voor zetten of dat zal helpen en je dan wel ineens gaat voetballen. Dit seizoen gaat als een nacht kaars uit zonder Europees voetbal. Accepteer het en op naar volgend seizoen.

03-05-2021 18:58

paulus56 +254913

Wat is het verschil met of zonder advocaat misschien kom het spel plezier weer terug je hoef de spelers niet te leren voetballen op het moment maar het plezier teruggeven doet vaak meer wonderen

03-05-2021 19:01

Lenpa +4656

Denk eerder dat Feyenoord meer punten had gewonnen als we publiek hadden gehad.

03-05-2021 19:40

paulus56 +254913

Dat weet ik wel zeker kijk we kennen een ploeg breken maar ook stimuleren

03-05-2021 19:43

Lenpa +4656

De wedstrijd tegen az thuis hadden wij gewonnen. Na die 1-1 zou er een orkaan ontstaan waardoor je zo naar 2-1, 3-1 kan blazen. Het is dit seizoen pijnlijk duidelijk hoe belangrijk het legioen is.

03-05-2021 19:49

Aros +6892

Advocaat is ook gewoon een kutcoach. Geen bijzonderheden te bekennen verder.

03-05-2021 18:42

SuperGuidetti1 +33

De spelers zijn niet tevreden met zijn speel stijl, kraakt de spelers openlijk af, en zwaar tegenvallende resultaten en je staat 5e. Dick mag lekker blijven zitten

03-05-2021 18:29

frvlissingen +3692

Feyenoord ontlaat Advocaat niet omdat ze geen geld hebben. Daarbij wie moet er dan voor de groep?? Pot nee want die gaat met Advocaat weg. Slot moet je niet doen alhoewel het als voorbereiding naar volgend seizoen misschien wel de beste oplossing is.

03-05-2021 18:18

ladinsky +10

Nou, die paar maanden salaris komen we wel overheen.

Laat Coolen en Stam het maar afmaken. Die zijn er toch, dus kost niks extra.

Met een beetje mazzel houdt die Cor Pot dan ook de eer aan zichzelf, dan sparen we nog wat uit ook.

03-05-2021 18:37

baldjkf +2904

Iedereen ziet het, behalve de beleidsbepalers bij Feyenoord. Feyenoord wordt met de week zwakker, en dan niet alleen op het veld. Triest.

03-05-2021 18:15

FRThijsos +0

Helemaal mee eens. Elke club heeft aan het eind van het seizoen dat spelers hun contracten aflopen. Dat kan je niet de schuld geven. Verder wisselt hij daardoor Kokcu. Die een redelijke eerste helft speelde in tegenstelling tot Fer. Zet je een Diemers erin die al een seizoen niks gepresteerd heeft. Advocaat is het helemaal kwijt

03-05-2021 18:08

Djim +8199

Arnesen heeft maar 1 belang nu en dat is Europees voetbal halen.
De kans dat dat met Advocaat lukt is gering (we kunnen al niet meer van de nummer laatst winnen), dus moet hij per direct op non-actief gezet worden.

03-05-2021 18:08

Djim +8199

Wat een onzin heeft Dick gisteren allemaal gezegd, terwijl de spelers vandaag gewoon een vrije dag hebben gehad.
Komt zijn geloofwaardigheid niet ten goede

03-05-2021 18:07

FR-Alkmaar +6827

De directie durft hem niet weg te sturen omdat ze dan de media over zich heen krijgen, want Dick is bijna met pensioen en dat het dan makkelijker is om Dick weg te sturen I p v de spelers

03-05-2021 18:03

marc1 +2492

Maar ook slot krijgt deze middelmatige spelers niks bijgebracht. Bijlow en berghuis daargelaten de rest is bagger.als ajax of psv een speler mogen kiezen buiten die twee om zeggen nee bedankt…..zelfs niet gratis dat is de realiteit

03-05-2021 18:03

Ot29 +5

Wacht maar na een forse nederlaag tegen die Neuzen. Dan pikken de supporters dit niet meer. Houden zich toch al lang gedeist.

03-05-2021 18:01

ezechiel +2222

Denk t niet, wanneer hebben de supporters de Feyenoordbus opgewacht? Denk voor laatst onder Been of Rutte? Tis allemaal burgerlijk bij Feyenoord de laatste 8 jaar.

03-05-2021 19:54

marc1 +2492

Elke club heeft een beter veldspel…… ligt niet alleen aan de trainer maar ook aan de spelers
Waar trainen ze eigenlijk op?

03-05-2021 17:58

yosmell +4178

Begrijp ik het nu goed dat de vrije dag van vandaag niet geschrapt is? Dus dat de spelers lekker konden niksen alsof er niets aan de hand is?

03-05-2021 17:51

Davidus +188

Precies dit is wat ik mij ook afvraag.

03-05-2021 18:03

Djim +8199

En daarbij hebben ze nog een bevestiging dat de trainer maar wat uit zijn nek lult

03-05-2021 18:09

mart80 +1345

En wie is de intrim dan

03-05-2021 17:49

0223-010-osascf12 +244

op weg wezen en rapido graag ????

03-05-2021 17:45

SuperGuidetti1 +33

Snap ook niet waarom Dick maar mag blijven zitten, je moet niet de keuze bij hem zelf leggen maar als club zijnde allang moeten weg sturen

03-05-2021 17:44

Aidan_Exclusive +7786

Hier ben ik bet helemaal mee eens!

Zelden zo overduidelijk gezien dat een spelersgroep helemaal klaar is met een trainer, en terecht ook!

Toen het goed ging streek hij maar wat graag de eer op, want hij had het op de rit gekregen en de resultaten kwamen door hem.

Maar zodra er punten verspeeld begonnen te worden, begon hij meteen naar de spelers te wijzen en lag het aan iedereen behalve de trainer.

Na super januari is er iets kapot gegaan tussen de spelers en de trainer wat niet meer te repareren was, en daar had toen al op gereageerd moeten worden...dat hij er nog steeds zit is onvoorstelbaar en begint Arnesen ook te beschadigen

03-05-2021 17:43

1234567890 +173204

Denk dat die na a.s Zondag opstapt, om nog meer onrust te voor komen

03-05-2021 17:40

Km010 +5182

Pols bosz eens voor paar potjes ;)

03-05-2021 17:39

eppo +71772

Be la che lijk.

03-05-2021 17:36

Gertje +81

Veel voorkomend probleem……..na een succesvolle periode gaat een club te lang door met de trainer.

03-05-2021 17:34

1234567890 +173204

Moment trainer voor korte duur 6 maanden max .

03-05-2021 17:36

Heiko +327

Ik kan mij nog herinneren dat het merendeel van de supporters blij waren met Dick. De juiste man voor Feyenoord werd er gezegd. En toen de knvb een nieuwe bondscoach zocht waren velen hier bang dat ze Dick advocaat zouden vragen. Zo snel kan het gaan in voetbal.

03-05-2021 17:28

JDN1987 +22928

Dat komt omdat Gio hem toen nodig had om hem uit de brand te helpen. En dat werkte . Na 7 keer op rij verlies. En toen verving die stam en toen gingen we van plek 12 naar misschien wel kampioen en beker finale. Dus ja zelfs in de corona stop was ik blij met dick. Tot dit seizoen. Dit is echt vreselijk

03-05-2021 17:34

FR-Alkmaar +6827

Dan weet jij je ook nog wel te herinneren dat Advocaat in eerste instantie níet naar Feyenoord wilde gaan omdat de supporters hem niet zagen zitten. Ik persoonlijk vond hem té oud, té weinig met de jeugd deed, zijn vriend Petrovic zou binnen halen en zijn magie is snel uitgewerkt. In Engeland zou die weggaan, bleef toch en vertrok uiteindelijk voortijdig.

03-05-2021 18:00

Aros +6892

Ik kan me ook nog heugen dat het bijna oorlog was toen Advocaat genoemd werd. Toen schakelden ze snel over naar Stam.

03-05-2021 18:43

ernst H +4998

100% gelijk, er is maar 1 belang en dat is dat van de club.

Met Dick haal je geen Europees, dat kost een hoop geld.

03-05-2021 17:22

klick44 +18103

vraag ik me al een half jaar af

03-05-2021 17:22

Ratfield +3566

hahaha de gehele redactie effe zuur doen op maandag, omdat Advocaat bij VI aanschuift ipv de NOS.


Wat een zure rukkertjes zijn t toch ook

03-05-2021 17:20

1234567890 +173204

Maak mij niet uit waar die old school trainer aanschuift

03-05-2021 17:38

13eer +3825

Lekker kritiekloos bij VI bij zijn matties.

03-05-2021 17:44

Ratfield +3566

nou de NOS is ook niet echt op diepgaande journalistiek te betrappen ...

03-05-2021 19:34

hoekieuitzoekie +21651

Helemaal mee eens, maar als je een journalist met ballen bent dan roep je dit ook in februari! Niet in mei. Achteraf is het makkelijk lullen maar 10 wedstrijden geleden hoorden we je ook niet, en toen speelde al het bovenstaande ook al.

03-05-2021 17:16

lion63 +13797

Dicky is duidelijk een jaar te lang door gegaan maar dat is al een tijdje bekend. Er is een patstelling ontstaan en dat is vervelend voor beide partijen. De spelers gaan Dick niet wegsturen, die zijn hypocriet, vertellen nooit de waarheid. Arnesen vind het vreselijk om nu Advocaat nog te ontslaan en Dick zelf heeft een plaat voor z'n kop en stapt ook niet op. Allemaal verliezers en het wordt nog erger want zondag krijg je een ongenadig pak slaag, dat zullen ze in 020 niet nalaten.

03-05-2021 17:14

13eer +3825

Je bent al zo ver dat ze daar medelijden krijgen.

03-05-2021 17:46

NicoJansen +3244

Het kader bij Feyenoord is al decennia dramatisch.

03-05-2021 17:11

Lambertus +1490

Hoe zit het dan met de afkoopsom???

03-05-2021 17:05

1234567890 +173204

Moet wel zeer hoog zijn

03-05-2021 17:38

paulus56 +254913

Wat voor afkoopsom laten gaan en netjes ze salaris uitbetalen tot einde contract geen probleem

03-05-2021 18:49

grensgeval +5675

Feyenoord heeft geen ondergrens. En de beleidsbepalers zijn zwakke weekdieren met een blinde adoratie voor een nieuw stadion van een half miljard. Feyenoord is aan alle kanten kapot en verwaarloost. Net als De Kuip. Zonder hard ingrijpen zal Feyenoord steeds verder afglijden.

03-05-2021 17:05

Persia +1859

Ook al gaan we naar de klote .
Er is altijd een partij die het over neemt .
En dan liever een nieuw stadion er bij !

03-05-2021 17:08

Jakkie +9125

Een topclub zou dit absoluut niet moeten accepteren. Het is ook niet uit te leggen.

03-05-2021 17:01

sander71 +2919

Nog vier wedstrijden en dan gaat advocaat met pensioen, dus waar hebben we het eigenlijk over..
Laten we de rust bewaren....

03-05-2021 16:55

MKF +7838

Omdat de kans klein is dat wij Europees voetbal halen met deze kuttrainer, en daarmee volgend seizoen weer minder inkomsten hebben.

Het is beter om Dick nu al met pensioen te sturen zodat we überhaupt een goede kans maken op Europees voetbal

03-05-2021 17:04

bar +3889

Snap ik ook niet.

03-05-2021 16:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties