FC Utrecht woedend en spant kort geding aan

FC Utrecht woedend en spant kort geding aan

FC Utrecht spant een kort geding aan tegen de KNVB. De Eredivisieclub uit de Domstad doet dit naar aanleiding van een mededeling van de voetbalbond over het verplaatsen van de finalewedstrijd van de play-offs om Europees voetbal.

De wedstrijd tussen Feyenoord en FC Utrecht stond voor zaterdag 22 mei op het programma. De KNVB heeft het vanwege het songfestival verplaatst naar zondag 23 mei om 12:15. ''Het verplaatsen van de finalewedstrijd is in strijd met de reglementen en FC Utrecht eist dat de reglementen worden nageleefd,'' zo luidt het stament op de clubwebsite van de Domstedelingen.

Het kort geding tussen FC Utrecht en de KNVB vindt vrijdagmiddag plaats in het gerechtsgebouw van de rechtbank Midden-Nederland in Utrecht. Zitting start om 14.00 uur. De zitting is te volgen via een livestream die later bekend gemaakt gaat worden.

Plaats reactie
666

Riccardo_FR +16

Hoor die kut comentator stoken joh

23-05-2021 12:55

fermeer +25753

Sini held!!!!!!!!!!

23-05-2021 12:41

tdetank +11759

Stemmingmakerij en rancune vanwege vorig jaar. Gewoon gehakt van maken zowel in de rechtszaal als op het veld. Come on Boys!

21-05-2021 18:01

1908VakZ +2

Jantje , pleeg gelijk het andere onderhoud aan het stadion , wat je ak jaren niet doet.

21-05-2021 16:45

beppie172 +65576

En het mooie is: het is nu niet meer het probleem van Feyenoord, maar van de KNVB.

De wedstrijd staat nu op zondag en op die datum kan er gespeeld worden in de Kuip. Feyenoord voldoet met deze nieuwe datum dus aan het reglement. Utreg wordt misschien in het gelijk gesteld dat het niet verplaatst had mogen worden, maar doordat er tot een verplaatsing is besloten, kan er aan Feyenoord nu niet meer een reglementaire nederlaag toegewezen worden.

21-05-2021 00:26

DasEfx +53

Boehoehoe. Geniet er nou maar van dat jullie een dag langer denken de play-offs te kunnen winnen. Anders was het zaterdagavond al huilie huilie nu pas zondag.

20-05-2021 23:11

pyrefire +504

ze zullen iig goed gemotiveerd zijn...

20-05-2021 21:17

beppie172 +65576

Utreg is bang.

20-05-2021 19:16

guilleaume +1

Ik schat Utrecht's kansen laag in.
Op last van het lokaal gezag (lees Apjetalep) is de wedstrijd verplaatst.
Dit in verband met veiligheidsoverwegingen en een tekort aan inzetbaar politiepersoneel.

Wat willen die jankballen van van Seumeren dan? Elke wedstrijd kan reglementair verplaatst worden op basis van diverse gronden.

Ze kunnen de hik krijgen in Utrecht ;-P

20-05-2021 19:00

Kuiptrots +4895

Bitte warten Sie !

20-05-2021 18:56

Bolpuntcom +11363

Speel dan maar bij Ado en dan smaakt die overwinning nog veel lekkerderrrrr

20-05-2021 18:09

kunstgrashater +8518

Als het andersom was geweest hè

20-05-2021 17:09

beppie172 +65576

Was er geen kortgeding geweest.

20-05-2021 19:16

flip12 +991

Zij willen het natuurlijk op neutraal terrein...

20-05-2021 16:56

poklaan +2491

Nee, zij willen een automatische 0-3 overwinning.

20-05-2021 17:40

Highvleet +1

Wat een zeikclub zeg... Zie je mensen.. Het kan tijd erger :D

20-05-2021 16:52

Bolpuntcom +11363

Dit is gewoon zielig

20-05-2021 18:09

W v H +0

Pfffff boos toen ze votig jaar om de KNVB beker niet mochten spelen en nu willen ze niet spelen. Grote muil toen en nu....homo's.

20-05-2021 16:51

ruudger +8412

Als ze bij Utrecht echt zo principieel en regels getrouw zijn dan komen ze zondag toch gewoon niet opdagen?!

20-05-2021 16:49

LARSCF2 +3120

Wat een azijnzeikers

20-05-2021 16:46

Willem_B +55373

Alsof ze in een flow zitten...

20-05-2021 16:21

domo +1793

Alleen maar voor 1 dag. Wat een kut club is Utrecht. Wat denken ze daar Ls ze feyenoord niet kan spelen.. Dan slopen de toch alles in rdam

20-05-2021 16:17

chris46 +0

zondag om 12 uur ? toch ook belachelijke tijd voor Utrecht betaald de knvb de extra onkosten voor ze die ze niet hebben als er bv 5 uur later word gespeeld .

20-05-2021 16:10

edward09 +5

Utrecht vond ik altijd wel een leuk clubje, maar nu hoop ik dat ze volgend seizoen degraderen. Deze hele "nacompetitie" is sowieso onzin. De nummers 1, 2, 3 en 4 gaan toch ook niet nog eens onderling bepalen wie de kampioen is?

20-05-2021 15:55

ricodetico +12968

Wat betreft de beker en het mislopen van Europees voetbal hebben ze gelijk, maar hier moeten ze niet over lopen zeiken.

20-05-2021 15:46

fynwa89 +2704

1WOORD MOOIE DAG MAAR EEN KUT TIJD

20-05-2021 15:38

Schiz015 +286

Dat is wel meer dan 1 woord..

20-05-2021 22:25

Orgullo +7666

Wat een zielige club.

20-05-2021 15:34

frankyboy +6790

Wel zielig als je op deze manier de overwinning wilt binnenhalen.

20-05-2021 15:23

aqualand13 +5355

Nog steeds gezellig hier?

20-05-2021 14:59

Jeli +1387

Van mij mag de wedstrijd ook gewoon op zaterdag plaatsvinden op neutraal terrein. Is nog eerlijker ook, kan Utrecht niets tegenin brengen.
Aan het niet mogen spelen van de wedstrijd op zaterdag in Rotterdam heeft Feyenoord geen enkele schuld, dus het lijkt me ook zeer onlogisch als wij daar dan wel voor gestraft worden.
Ik begrijp eerlijk gezegd de commotie niet. Zo’n beslissingswedstrijd hoort toch ALTIJD op zondag gespeeld te worden? Waarom doet Utrecht daar moeilijk over? Net als het feit dat de wedstrijd in de Kuip gespeeld wordt. Dat is toch ook al langer bekend, dat de hoogstgeplaatste thuis speelt? In mijn ogen een onzinnige en totaal onnodige discussie.

20-05-2021 14:33

rood-wit +3758

Nee natuurlijk niet op neutraal terrein, dan is het voordeel van de hogere positie op de ranglijst weg, waar doe je dat dan nog voor, zonder play offs had Utrecht sowieso niks gehad en Feyenoord wel.

20-05-2021 15:09

teauvenoir +78083

hahaha, op FC Utrecht-sites inderdaad veel laffe, rancuneuze Calimero's: staan allemaal achter kortgeding en als deze verloren wordt willen ze de F-jes of het vrouwenteam sturen...

Je wil toch gvd een finale spelen en Feyenoord verslaan?? Mooier dan dat is er toch niet voor een Utrecht supporter? Ik begrijp hier weinig van hoor.
Of gaan ze ook feesten bij het stadion en spelers op bordes toezingen als finale schriftelijk is afgedaan?

Kom-op: gewoon voetballen! Dag en lokatie maakt geen tyfus uit!

20-05-2021 14:32

Chitown-Rivera +15050

FC Utrecht wil Feyenoord helemmaal niet verslaan. Als dat zo was dan hadden ze nu niet moeilijk gedaan. Ze willen dat Conference League ticket zonder er een finale voor te hoeven spelen. Daar is het ze om te doen nu.

20-05-2021 15:02

teauvenoir +78083

Maar dat is nog gay-er dan het Songfestival!?

20-05-2021 15:17

Chitown-Rivera +15050

Ik heb helemaal niks tegen het So festival, ik gun iedereen zijn plezier, maar het is wel een bitch move in de zin dat je gigantisch laf overkomt

20-05-2021 15:30

FrenkieT1981 +1362

Zo'n Utrecht moet toch ook capabele juristen in huis hebben? Hoe kan je met je volle verstand nou een kort geding aanspannen als het KNVB regelement hier duidelijk in is? Zonde van tijd, geld, mensen etc.

Zal wel weer Zo'n emotionele van seumeren actie zijn. Hoe die man zo welvarend is geworden met het IQ van een baksteen is mij een raadsel..

20-05-2021 14:27

teauvenoir +78083

Verschillende juristen in mijn vriendenkring denken hier anders over: 1 is ervan overtuigd dat Utrecht wint, een andere weet het oprecht niet en de derde geeft KNVB een hele goede kans. Dus juridisch geen eitje.

20-05-2021 14:34

Nietzobedoeld +1184

Wat is volgens de ene die denkt dat Utrecht het kort geding gaat winnen de reden dan?

De knvb legt het heel goed uit. Utrecht heeft er geen nadeel van om op zondag te spelen. Feyenoord heeft wel nadeel als zij de wedstrijd helemaal niet kunnen spelen of als de wedstrijd in Utrecht wordt gespeeld (conform de reglementen heeft Feyenoord recht op een thuiswedstrijd).
De minst ingrijpende maatregel is de wedstrijd naar zondag verplaatsen in de Kuip. Dan blijf je het dichtst bij de reglementen.

20-05-2021 15:22

cluepon +3832

Ik kan me voorstellen dat ze vinden dat "bijzondere" of "onvoorziene" omstandigheden niet echt tot 10 cijfers achter de komma vastgelegd zijn. Dus tsja, op bsais daarvan kunnen ze het altijd proberen.

20-05-2021 14:34

PeturP +1

Op zichzelf is het reglement duidelijk over wat er moet gebeuren, als een play-offwedstrijd verplaatst moet worden, maar er zit nog een slotbepaling in het reglement, die ruimte geeft voor uitzonderingen. „In gevallen waarin niet is voorzien of waarin op grond van bijzondere omstandigheden naar de mening van het bestuur betaald voetbal afwijking noodzakelijk is, beslist het bestuur betaald voetbal.”

En aangezien een songfestival in Nederland een zeer bijzondere omstandigheid is, dat gebeurt nog minder dan dat wij kampioen worden (helaas) gaat het zondag gewoon door.

20-05-2021 14:16

Frankster +20946

Ja precies dat is een goede conclusie

20-05-2021 14:24

rood-wit +3758

Utrecht heeft frustratie tegenover de knvb want vorig seizoen gaf de bond Willem 2 een Europese plek, daar had Feyenoord niks mee van doen en de bekerfinale wilden ze beide wel spelen, dus waar gaat dit over?

20-05-2021 14:16

teauvenoir +78083

Ben wel benieuwd naar standpunt van de Utrechtse spelersgroep en supporters. Kan me niet voorstellen dat ze het op papier willen afdoen. Zo'n kutclub is het niet. Die pennenlikkende en cententellende bestuurders geloof ik wel, maar de rest toch niet? Iemand die weet hoe de supportersgroep van hun reageren op social media?

20-05-2021 14:12

mfr23 +6166

Van wat ik heb gezien is de meerderheid het vanuit rancune over vorig jaar goed aan het praten en roepen ze 'ja maar jullie zouden het ook doen'.

20-05-2021 14:13

teauvenoir +78083

Okay, laffe "EuroSongFestival-gangers" dus...

20-05-2021 14:14

crashtestdummy +21847

Het zou mijn eer te na zijn om zo aan sportief succes te komen.

20-05-2021 14:16

beppie172 +65576

Wij zouden het helemaal niet ook doen. Wij lopen niet weg. Dat doen de anderen meestal. Wij zetten onze top advocaat niet voor dit soort geneuzel in. Als je niet op sportieve wijze wilt winnen en zelfs zegt dat je niet thuis wilt spelen als alternatief (terwijl je tegen Sparta welthuis had moeten spelen) dan ben je doelbewust bezig om het op juridisch te willen winnen. Onsportief gedrag: rode kaart voor FC Utreg.

20-05-2021 19:27

Kuiptrots +4895

De meerderheid steunt dat kort geding op fcutrecht.net

20-05-2021 14:16

Kuiptrots +4895

Ik hoop dus op 12-0 !

20-05-2021 14:16

Chitown-Rivera +15050

Die supporters echt wel hoor. Die willen best Europa in zonder er iets voor te hoeven doen. De meeste dan. Bij de spelers groep ligt dat wellicht anders ja

20-05-2021 15:04

Willem10 +11981

Ach...utreg 1 wedstrijd tegen de nummer 3 van Letland. Have fun.

20-05-2021 21:18

ART +4

Maar nog steeds heeft niemand verteld welk nadeel fc Utrecht heeft, door de wedstrijd van zaterdag naar zondag te verplaatsen.

20-05-2021 14:10

mfr23 +6166

Zeiken om het zeiken. Zijn nog boos om de bekerfinale.

20-05-2021 14:14

PabloOno1908 +137231

En die hadden ze ook verloren want toen was Dick nog golden

20-05-2021 14:30

dionline +5735

Dan zijn ze wel weer tot op het bot getergd.. ik kan me nog herinneren dat ze boos waren om een bekerfinale die ze na een scheidsrechterlijke dwaling verloren van 020, en het jaar daarop troffen ze Feyenoord... we ware behoorlijk kansloos moet ik zeggen (4-1)

20-05-2021 14:33

FlegioenR +28

Poep in de broek

20-05-2021 14:10

pp13 +497

In dit geval is het overmacht en kunnen beide clubs hier niets aan doen hebben dag langer rust wat in de voetballerij in Nederland soort van heilig is dan stap je als club het veld in en wil je niets liever dan sportief iets bereiken maar dat zielige gedoe om de reglementen na te pluizen echt Calimero gedrag en dat wil Europa in haha Schaam je kapot

20-05-2021 14:07

wim65 +1

FF de zakdoek opzoeken

20-05-2021 14:05

shenkie +0

Ga je je aftrekken?

20-05-2021 15:24

ruudger +8412

Als Utrecht echt een principieel statement wil maken komen ze zondag niet opdraven!!!

20-05-2021 13:57

Jossa +4447

Het kort geding tussen FC Utrecht en de KNVB vindt vrijdagmiddag plaats in het gerechtsgebouw van de rechtbank Midden-Nederland in Utrecht. De zitting start om 14.00 uur.

20-05-2021 13:57

Jossa +4447

Wat als Utrecht morgenmiddag gelijk krijgt? Is er dan een plan B?

20-05-2021 14:08

ART +4

Het lijkt me dat zowel de KNVB als Feyenoord dan in beroep gaan. En ESPN zal dan wel ergens een claim neerleggen dat er een wedstrijd niet uitgezonden kan worden.

20-05-2021 14:18

koning1908 +533

Wat een zielig gedoe. Het verplaatsen naar zondag maakt beide clubs sportief en financieel helemaal niets uit. Maar ze hopen natuurlijk dat de wedstrijd in Utrecht wordt gespeeld op zaterdag... of erger.

20-05-2021 13:52

haai79 +10592

Hebben ze toch nog hun thuiswedstrijd. Iedereen blij?

20-05-2021 13:48

like-a-pen +3438

Wat een stelletje miezerige gluiperds uit U. Wie wil er nou zo winnen...

20-05-2021 13:47

Reinbo +17567

Utreg heeft juridisch gezien wel een punt, al denk ik niet dat ze het er op gaan winnen. Maar verder natuurlijk heel kinderachtig zo te willen winnen.

20-05-2021 13:47

Staatje69 +2156

Juridisch heeft hier niets mee te maken dit is een kwestie van openbare orde en veiligheid...

20-05-2021 14:02

Bottleneck +3704

Ben geen jurist maar het tweede zinsdeel geeft ze juridisch denk ik geen poot om op te staan:
“In gevallen waarin niet is voorzien of waarin op grond van bijzondere omstandigheden naar de mening van het bestuur betaald voetbal afwijking noodzakelijk is, beslist het bestuur betaald voetbal.”

20-05-2021 14:24

feyefrank +2078

Op rotten met dat Utrecht, wat maakt 1 dag later nu uit voor ze.

20-05-2021 13:44

fr-justice-1908 +3285

Wanneer wordt de livestream dan bekend gemaakt?

20-05-2021 13:44

Pikhoft +10165

Wij gewoon een nog korter geding aanspannen dan, dat zal ze leren.

20-05-2021 13:42

fr-justice-1908 +3285

Eens met deze held.

20-05-2021 13:44

Reinbo +17567

Ja, echt super kort. En dan zondag nog een keer korte metten met ze maken.

20-05-2021 13:48

Jossa +4447

Beetje kort door de bocht dit.

20-05-2021 13:51

1970hetjaarvan +7416

nog kortere metten zelfs

20-05-2021 13:51

svw +3

hahaha ook wel het 'MAND' geding genoemd

20-05-2021 13:52

teauvenoir +78083

HAHAHAHAHAHAHA.

Maxim Hartman, Held van Rotterdam

20-05-2021 14:14

svw +3

hahahaha ja toch. Rembo en Rembo

20-05-2021 17:26

Brahma +5247

Hopelijk trekken ze aan het kortste eind.

20-05-2021 14:15

zozitikerookin +7

Ik trek altijd aan het kortste eind, mijn vrouw vindt het niet erg

20-05-2021 18:12

Meekijker +4291

Zuurpruimpjes hoor in Utrecht. Mietjes.

20-05-2021 13:41

burny181803 +1

Ze hebben gelijk gewoon zaterdag avond lampjes aan en biertje erbie

20-05-2021 13:39

jeffrey1 +4925

Dit doen ze gewoon puur vanwege vorig jaar. Ze zijn nog steeds aan het janken om de bekerfinale

20-05-2021 13:37

ART +4

Een voetbalclub die niet wil voetballen. Het blijkt echt te bestaan.

20-05-2021 13:37

philiplarkin +46

Flauw allemaal. Gewoon zondag spelen, extra rustdagje pakken. Prima!

20-05-2021 13:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties