Gerard Meijer heeft donderdagmiddag in een callcenter in Delft clubkaarthouders gebeld met de vraag of zij lid willen worden van Het Legioen. De voormalige verzorger en huidig ambassadeur van de club nam hiervoor plaats achter een computer en kreeg een headset op zijn hoofd, waarna hij verschillende supporters belde. Enkele keren moest hij de mensen aan de lijn ervan overtuigen dat ze de echte Gerard Meijer aan de lijn hadden, maar uiteindelijk stemde een fors percentage van de clubkaarthouders die gebeld werden in met zijn verzoek.Meijer zelf ging aanvankelijk nog wat onwennig om met alle apparatuur, maar kreeg langzaam maar zeker plezier in het bijzondere werk dat hij deed. ‘Hartstikke grappig om op mijn leeftijd nog eens mee te maken hoe zoiets in zijn werk gaat’, zei de voormalige verzorger. ‘Je moet echt kunnen lullen als Brugman om deze job goed te kunnen doen. De meiden die hier om me heen zitten kunnen dat allemaal drie keer zo goed als ik. Eigenlijk is het niets voor mij, maar ik vind het wel erg leuk om eens te doen.’
De supporters die Meijer aan de lijn kreeg, waren stuk voor stuk blij verrast dat ze een telefoontje van de Legioen-ambassadeur kregen. Meijer vertelde hen onder meer over de voordelen die Het Legioen voor hen kan bieden. ‘Je krijgt elf keer Feyenoord Magazine en bovendien een dvd van vijftig jaar Gerard Meijer, die vind ik persoonlijk erg mooi’, zei Meijer met een knipoog.
Sommige supporters die Meijer belde bleken al aangesloten bij Het Legioen, maar maakten van de gelegenheid gebruik om even een babbeltje te maken met het clubicoon, die vorig seizoen na vijftig jaar afscheid nam als verzorger van Feyenoord.
Nog even was Meijer in de war toen de eerste supporter die zich naar aanleiding van zijn telefoontje wilde aanmelden moest worden ingeschreven. Snel gaf hij zijn headset aan het meisje dat hem instructies had gegeven om de formaliteiten in de computer af te handelen. ‘Ik ben wildvreemd met al die apparatuur’, lachte Meijer. ‘Ik probeer alleen maar zieltjes te winnen, maar het afhandelen laat ik graag aan anderen over.’
Voor de medewerkers en medewerkster in het callcenter was de komst van Gerard Meijer een prettige onderbreking van hun werk. Een aantal van hen bleek supporter van Feyenoord en maakte van de gelegenheid gebruik om op de foto te gaan met hun tijdelijke collega, nadat hij voor de laatste maal zijn headset had afgezet.
Plaats reactie
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties