Arnesen: ''Dan had Kitolano hier bijvoorbeeld al gespeeld''

Arnesen: ''Dan had Kitolano hier bijvoorbeeld al gespeeld''

Arne Slot is begonnen aan een lastige klus bij Feyenoord. Technisch directeur Frank Arnesen heeft intern aangegeven dat de nieuwe trainer vooral tijd moet krijgen en dat niemand in paniek moet raken wanneer het even niet loopt, vertelt de Deen in een uitgebreid interview met Voetbal International.

''Ik heb dat ook meteen tegen de rvc en directie gezegd. Luister, jongens, we halen een jonge trainer naar een heel grote en moeilijke club. Ik spreek uit ervaring. HSV was lastig, maar Feyenoord… Ik zei: Deze trainer moet wel de tijd krijgen, want hij gaat aan de slag met beperkte financiële middelen. We hebben tien spelers laten gaan en er zes voor teruggehaald: Antonucci, Ofir, Pedersen, Til, Jahanbakhsh, Trauner. Dus heb ik intern gezegd: Raak niet te snel in paniek als het even tegenzit. Iedereen binnen de club weet dat en heeft zich eraan geconformeerd. Slot moet de tijd krijgen om te bouwen.''

Moet Arnesen dan juist Slot neer meer helpen en kwaliteit aan de selectie toevoegen? ''Als ik geld zou hebben gehad, had Joshua Kitolano hier bijvoorbeeld al gespeeld. Hij is negentien, een talentvolle middenvelder uit Noorwegen met veel potentie. In een ideale wereld haal je die binnen, geef je hem de tijd zich te ontwikkelen en heb je volgend seizoen een perfecte speler. Maar in die wereld leeft Feyenoord niet. Nóg niet, al zijn we onderweg. Ik moet nu kijken naar prioriteiten en dat is Kitolano niet, terwijl ik die jongen het liefst gisteren had gehaald.''

Zoals bekend rekent Arnesen voorlopig niet op de komst van investeerders. Momenteel is er niks concreet, maar er zijn wel gesprekken geweest. In de ogen van De Deen heeft dat mede te maken met hoe de club functioneert. ''Met al die entiteiten, zoals de rvc, het Stico, de Vrienden van Feyenoord en de directie. Allemaal hebben ze iets te vertellen. Vooropgesteld: het is geweldig dat die Vrienden de club destijds geholpen hebben, maar ik weet niet of het zo makkelijk wéér gebeurt. Ik ga er dan ook van uit dat er voorlopig niks komt. Komt er wél wat, dan is dat geweldig.''

Lees meer over
Frank Arnesen
Plaats reactie
666

Scurenzio +293

Er is toch kei veel salaris budget beschikbaar gekomen van al die vetrokken spelers. Huur desnoods een spits. Is het probleem tijdelijk opgelost en kunnen hopelijk andere spelers beter renderen waardoor ze hopelijk neer waard worden. Maar er MOET echt een spits bij want de huidige zijn niet van het gewenste niveau.

04-08-2021 21:59

FeyChris_ +76

hoop toch echt dat er spelers nog voor een jaar gehuurd gaat worden met dit elftal strijd je echt om plek 5-8 echt te bizar voor worden dat niemand zijn portemonnee open doet terwijl feyenoord nu Financieel hulp nodig heeft

04-08-2021 19:38

san_ +2356

Nu dit nog even duidelijk maken bij al die botte fossielen die we nog op de tribune hebben en eisen dat we meedoen om het kampioenschap zoals in '74.

04-08-2021 19:14

LARSCF2 +3120

Keiharde waarheid arbeiden, maar bedankt voor je transparantie.

04-08-2021 18:44

Dentist +0

Kan iemand me volledig interview DM'en

04-08-2021 17:37

IPPA001 +97

Wat ook niet meezit is een seizoen met Corona, waardoor Arnesen gewoon met een miljoen of 20 minder moet werken. Dat hij nu zo aan het saneren is is daar een duidelijk gevolg van.
Ik kan dus ook nog niet oordelen over onze TD en zijn aankopen.

04-08-2021 17:12

Painer1 +9759

Kitalano is voor een paar ton op te halen..
Als hij zo goed is als frank verkondigd,
Waarom haalt niemand hem dan?

04-08-2021 17:08

jack98 +46904

Dit wordt een overgangsjaar waarin Feyenoord zich gaat ontwikkelen zowel met het eerste elftal als de beloften en de vrouwen. Laat de verwachtingen niet te hoog zijn, blijf realistisch en alles komt goed.

04-08-2021 16:51

W-1986 +2767

Ik heb wel vertrouwen in dit seizoen. Weliswaar met vallen en opstaan. Misschien zo'n seizoen als 2011/2012 met Koeman. Geen prijs maar wel de trots terug. Slot investeert meer in jeugdspelers en daar valt wat voor te zeggen en daarnaast een herkenbaar spel De verdediging nog beter op orde: hopelijk kunnen de Wolf en Purisic iets meer hierin betekenen. Positief blijven!

04-08-2021 14:47

Mensini +14568

Dan heb je wel weer een 'Guidetti' nodig.....!

04-08-2021 15:42

W-1986 +2767

Klopt helemaal. Maar gelukkig hebben we nog een paar weken. Er gaan sowieso wel spelers weg en hopelijk komt er dan een goeie, betaalbare en een schot in de roos spits erbij.

04-08-2021 16:19

JimmyFeyenoord4Ever +750

Deze kitolano heeft de zelfde markt waarde als wouter burger

04-08-2021 14:34

Koos1908 +537

Veel "supporters" in reacties op dit soort sites serveren Arnesen nu al af, maar hij heeft wel visie. Hij kan zijn visie nu niet omzetten in acties, omdat er gewoon niets kan. Zonder geld kun je echt niks. Er is niet eens ruimte om te huren. Het is echt triest. Als je inderdaad hoort dat rijke Rotterdammers veel praat hebben over het helpen van Feyenoord, maar uiteindelijk niet over de brug komen, is dat triest. Als er een moment is dat Feyenoord echt hulp nodig heeft is het nu. Wij krijgen geen hulp van de gemeente zoals Twente en PSV. Wij moeten alles alleen doen. Na zo'n jaar als vorig jaar, waar je elke maand 2 miljoen omzet misloopt, moet je blij zijn dat je nog bestaat. Ik vind het stuitend dat er geen een rijke (100 miljoen plus) Rotterdamse supporter is die zegt: haal die 2 of 3 spelers die je graag wilt, ik financier ze voor nu zodat je vooruit kan. Die spelers die hij wil kosten geen godsvermogen (buiten Veerman) en kunnen makkelijk hun waarde verhogen.

04-08-2021 14:31

Pixeltje +2594

Een investeerder die geld in Feyenoord pompt ziet vrijwel zeker nooit meer iets van zijn investering terug, als we de recente transfergeschiedenis als indicatie nemen. Als ze toch geld weggeven heb ik liever dat ze dat geld pompen in de ontwikkeling van Zuid. Ik vind het dan ook schrijnender dat er niet meer investeerders zich inzetten voor het nieuwe stadion. Dat is veel belangrijker voor de ontwikkeling van Feyenoord (en van de stad) dan een enkele transferperiode.

04-08-2021 17:03

Andone +1557

en Feyenoord moet die organisatorische teringzooi op orde brengen. niet 4 partijen die beslissen over van alles.

04-08-2021 13:40

frankyboy +6802

Zou dat echt het probleem zijn, of zijn het de mensen die onderdeel van die groepjes. Want zolang ik Feyenoord ken is het een in en uitschuiven van steeds dezelfde poppetjes. Voorheen moest Kerkum er altijd bij betrokken zijn. Nu hebben we Sjaak Troost die een soort van heilig is. Hans Vervat, Pim Blokland. Gerard Moussoult.
Als ze er eenmaal zitten zijn ze niet meer weg te krijgen en als de club er nou nog wat mee zou opschieten. Maar ondanks de aanwezigheid van deze zelfverklaarde hotemetoten presteert de club structureel ruk. Ga dan weg zou je denken, maar nee hoor, verliefd op het pluche.

04-08-2021 13:47

rkoelemeijer +17

Helemaal waar, weg met die hap ook zij horen bij die hoofdschuldigen

04-08-2021 15:58

Andone +1557

gewoon doorgaan waar je mee bezig bent. je zet een hoop in gang en maakt fouten, so be it.
die investeerders krijgen wat mij betreft de schijt

04-08-2021 13:39

feyenoordgazza +4012

Wat ik gister zei : arnesen gaat niet vertellen hoe het echt zit ,en zeker niet als hij toch geld heeft .
De hele transferwindow is een spel.
We moeten gewoon afwachten ,en kijken wat er gebeurd .
Al die negatieve verhalen,aannames,ouwe koeien hier en in de media daar heb je niks aan .

04-08-2021 13:34

frankyboy +6802

Nee lekker naief blijven dromen en jezelf wijsmaken dat als Arnesen zegt dat hij de hoop heeft opgegeven ze toch komen.

04-08-2021 13:39

feyenoordgazza +4012

Nee liever je club bashen en mensen zoals krabby ,ftm rutger altijd geloven die over de rug van feyenoord er zelf beter van willen worden ,maar eigenlijk geen benul hebben .
Of denk je nu echt dat arnesen zo stom is om het achterste van zijn tong te laten zien .
Tuurlijk niet joh .
Ik zeg ook niet dat er wat komt ,we moeten het gewoon afwachten

04-08-2021 13:45

mdgrdam +12850

Gisteren is Kitolano 20 jaar geworden.

04-08-2021 13:23

MarioFR +11898

Klopt ja inderdaad, hij is nu wel te oud om te halen natuurlijk haha

04-08-2021 13:39

hermboy +188

Begin eens aan een elftal te bouwen en niet steeds de korte termijn.. Fatsoenlijke jeugd zat in de opleiding, maar zonder kansen kunnen ze het niet laten zien he...

04-08-2021 13:21

Blackstar010 +284

Alleen jeugd is ook niet alles, kijk maar naar Ajax en PSV die spelen ook pas beter voetbal nu er wat ervaring in de ploeg zit.

Ben het helemaal met je eens dat er meer vanuit de jeugd moet doorstromen, maar dat probleem is niet in een seizoen opgelost.

04-08-2021 13:30

radikale +6847

Ja, maar ajaks en psv hebben wel door de jeugd t geld verdiend! Waar mee ze de huidige spelers konden kopen. Dus jeugd is wel degelijk belangrijk om verder te groeien. Neemt niet weg dat de ontwikkeling in de KKD een gemiste kans is

04-08-2021 13:43

Blackstar010 +284

Daarom moeten we maar hopen dat 021 onder Sipke Hulshoff snel naar de kkd kan groeien

04-08-2021 13:48

Koos1908 +537

Als de jeugd echt goed genoeg was had Slot ze er wel allemaal bijgehaald. Slot is geen trainer die de jeugd overslaat.

04-08-2021 14:33

mdgrdam +12850

Ik ken Kitolano niet maar wij hebben zelf in El Bouchataoui toch ook een groot talent rondlopen? Wat mij betreft wordt hij basisspeler.

04-08-2021 13:14

knoepert +76073

op basis van wat?

04-08-2021 13:40

mdgrdam +12850

Lef, techniek, passnauwkeurigheid. Het is wel wel flinterdun waarop ik het baseer. Hij heeft nog maar zo weinig kansen gehad. Die paar kansen die hij heeft gekregen, speelde hij uitstekend. Hij zal wel tegenvallen op de training.

04-08-2021 19:16

pieter3204 +359

Zo'n groot talent dat Slot hem buiten de selectie laat voor donderdag..

04-08-2021 16:28

Jali +154

Als...Dan...Tja, als mijn zus kloten had gehad was het m'n broer

04-08-2021 13:13

fr_1993 +78240

Schadereductie (verkoop?):
- Fer X
- Diemers X
- Teixeira X
- Kelly V
- V. Beek V
- Nieuwkoop O
- Jorgenson V
- Wehrmann O
- Marsman O
- Pratto V
- Vente V
- Botteghin V
- Spajic V
- Ten Hove V
- Narsing V
- Berghuis V

V = Prima deal
O = Had ik behouden
X = Moet nog gebeuren


Aangetrokken:
- Marciano O/O
- Alireza V/O
- Til V/O
- Trauner V/O
- Antonnucci V/V
- Pedersen V/O
4 ervaren, 2 jonge bloedhonden


Nog aan te trekken:
- Kitolano V/O 2-6
- Bjorkan O/O 1.5 - 3
- Sporar 4.5 - 7
- Veerman 4-6 (onhaalbaar momenteel)

Te verkopen:
- Kokcu (ik ga geen bedragen noemen!)
- Senesi (18-22 of verlengen)
- Malacia 12 (Liever behouden)
- Sinisterra 8 (Liever behouden)
- Haps 4
- Bozenik 1.5-3
Let op: Boeit niet wie het betaald en ik zit al vrij laag in de boom.

Speeltijd gunnen aan:
- Antonnucci
- Burger
- Geertruida
- Malacia
- Bijlow
- Kokcu (zo lang niet verkocht)
- Milambo
- Hartjes
- El Moussaoui
- Pedersen
- Hall
- Jansen
Let op: Ze zullen niet allemaal voor megabedragen gaan, maar je moet ergens beginnen met de fundering.

Verlengen:
- Geertruida
- Senesi
- Bijlow

Dat is het wel zo ongeveer.

04-08-2021 13:11

GO1984 +4815

Heb je ook de samenvatting?

04-08-2021 13:34

fr_1993 +78240

Dit is de samenvatting.

Amper tekst, shortlist van alles wat er speelt de laatste maanden met ingaande en uitgaande transfers.

04-08-2021 13:40

MarioFR +11898

Jij had Nieuwkoop willen behouden die tot tien wedstrijden per seizoen komt omdat hij telkens blessures en kleine blessures heeft? Marsman wilde niet verlengen!

04-08-2021 13:41

fr_1993 +78240

Nee, omdat niet zeker was hoe Hall uit zijn blessure terugkwam, hoe goed die Pedersen precies zou zijn en omdat Svensson 'nee' zei.

Op dat moment zit je met een Pedersen die misschien niet doorbreekt en met de situatie dat Hall dan een heel seizoen de kar zou moeten trekken, vers vanuit een significante blessure. Gezien de situatie nu is het prima dat hij weg is, maar ik had hem op moment van non-contractverlenging er nog ff bijgehouden, omdat de fundering nog niet stond. Pedersen valt mij positief op en Hall kan nu in de luwte groeien. Dat is winst^3.

04-08-2021 13:45

wilbert17 +23476

Lekker kort

04-08-2021 13:42

fr_1993 +78240

Precies.

Als je ziet hoeveel informatie er kan op een a4-tje dan heb ik dat best goed gedaan. Al zeg ik het zelf.

Normaal werk ik met een A3. :)

04-08-2021 13:45

tussenjaar +6205

Arnesen out, in van Goud!

04-08-2021 12:56

koffieslurper +2160

laat die maar in Tilburg

04-08-2021 13:07

Control11 +1558

Tot nu toe is de enige waardevolle speler waar een redelijk gerucht over is verschenen Malacia.
Ik ben altijd gecharmeerd geweest van zijn kwaliteiten, maar hij lijkt best goed te vervangen met Haps (aanvallend beter) en die Noorse jongen.

Als je Malacia voor 7,5 - 9 miljoen kan verkopen met doorverkooppercentage zou je dat toch moeten doen.

04-08-2021 12:47

SanFR1908 +9564

vind Haps ook beter, maarja 1 vd 2 moet wel echt vertrekken voor het geld. Maakt mij niet uit wie, als die Bjorkan ook een goede back is

04-08-2021 13:09

sh-fr +15407

We missen enkel nog een goede spits en een goede nummer 6. Hartjes ben ik wel van onder de indruk, maar dan hou je héél weinig fysiek en verdedigende kracht op het middenveld over.

Ik blijf erbij dat een goede spits echt noodzaak is. Je gaat de oorlog niet winnen met Bannis, Bozenik en Linssen. Linssen is de ideale 2e spits die wat gif kan brengen indien nodig. Bozenik misschien nog als je een gelijkmaker moet forceren, maar ik vind ze beiden geen basismateriaal.

Maarja, zolang er geen geld is.. Het is eigenlijk tenenkrommend bij een club als Feyenoord, elke keer geen geld, laat staan dat ze eens 7 miljoen aftikken voor een aankoop. In ieder geval fijn dat Arnesen duidelijkheid geeft. Echter blijf ik me erover verbazen dat we bijna geen rooie cent hebben om uit te geven, zou niet mogen bij een club met zo’n achterban en potentie.

04-08-2021 12:46

avondrood +40719

Dat laatste.....het is een schande, dit is meer als zo maar wat wanbeleid, structurele wanprestatie!

04-08-2021 13:33

FR-Brabant +11056

Ik heb toch even wat beelden opgezocht; https://www.youtube.com/watch?v=pvqtchqr-AY

Als je hem zo ziet spelen, dan snap ik wel dat Arnesen gecharmeerd van hem is. Het zou een defensieve middenvelder zijn - waarschijnlijk om Fer op te volgen binnen een jaar, maar ik zie hem ook veel vooruit spelen.

04-08-2021 12:39

onbekend +89938

Jammer dat er geen recentere filmpjes van hem zijn dan anderhalf jaar geleden. Lijkt voetballend prima, alleen wel weer vrij klein.

04-08-2021 12:47

FR-Brabant +11056

Hartjes is ook qua lengte de broer van Clasie, maar als ik de comments hier lees dan hebben ze het liefst dat hij als eerste in de basis start..... Lengte maakt niet direct uit denk ik zo, maar ja ik ben ook geen vrouw :)

04-08-2021 12:58

koffieslurper +2160

alles langer dan 30 cm hangt er toch buiten

04-08-2021 13:07

onbekend +89938

Hoop dat ze die Dermane ook binnen kunnen halen trouwens in December.

04-08-2021 12:47

FR-Brabant +11056

nog meer wensen?

04-08-2021 12:58

onbekend +89938

Heb nog wel een lijstje:

Spits, Zeballos, Dermane, Veerman, Itakura.

Bij vertrek Senesi en haps/Malacia: Vasques en Bjørkan en liefst nog een controleur als Diemers, Teixeira en Fer nog vertrekken. Maargoed wensen zijn niet altijd realistisch.

04-08-2021 13:06

SanFR1908 +9564

Tja Kante is ook niet de grootste nr 6,

04-08-2021 13:10

Technicus +18708

Begrijp de aankoop van Guus Til ook niet. Feyenoord had al twee nummers 10 in kokcu en toornstra terwijl dat ook de beste positie is voor diemers en teixeira. Wat we missen is een nr 6. Nu spelen we met drie nummers 10 waarbij er twee (kokcu,toornstra) controlerend moeten spelen waar in het kampioensjaar Vilhena en EL ahmadi op die posities stonden. Kokcu en toornstra zijn daar helemaal niet geschikt voor, als we met til,toornstra en kokcu de competitie ingaan dan blijf je het hele jaar grote problemen hebben op het middenveld.

04-08-2021 12:24

Sander.S +559

is geen Aankoop, is huur.

04-08-2021 12:27

Technicus +18708

Nee weet ik maar kost alles bij elkaar wel rond de miljoen, die had je ook goed voor een ander kunnen gebruiken,

04-08-2021 12:53

Mrunterwijst +10611

Meer dan 2 miljoen volgens mij

04-08-2021 13:59

Technicus +18708

Dat zou helemaal debiel zijn

04-08-2021 14:36

Snoek1974 +1827

Til komt dus uit salaris potje en niet uit het budget potje

04-08-2021 18:54

Grote_Kont +1375

Je hebt met Kökchu geen diepgang en dat heeft Toornstra ook steeds wat minder. Til gaat diep, trekt gaten, scoort en zorgt voor verrassingen. Kökchu valt me echt tegen, als we daar een groot bedrag voor kunnen vangen moeten we dat doen.

04-08-2021 12:29

Snoek1974 +1827

Als het juiste bedrag wordt geboden moet je elke speler laten gaan en doorschakelen.
Kokcu is nog steeds een groot talent maar moet je op een iets aanvallender manier gebruiken , destijds in de onder de 19 scoorde die 34 keer in een seizoen .

Lijkt al spelverdeler en degene die het elftal voetballend moet dragen en kan die verantwoordelijkheid nog niet dragen en vind het eigenlijk ook meer een aanvallende middenvelder , zou met huidig materiaal Kokcu vanaf links laten spelen en Sini in de spits

04-08-2021 19:04

Grote_Kont +1375

Dat we een 6 missen ben ik helemaal met je eens. Zo'n stofzuiger. Die jongen van Groningen zou dat goed kunnen invullen

04-08-2021 12:31

Yorampaar +4087

Welke jongen van Groningen heb je het over?

04-08-2021 12:50

Technicus +18708

Matusiwa. Was vorig jaar in eerste helft van het seizoen echt heel goed, daarna veel blessures gehad.

04-08-2021 12:52

Viezevoorzitter +4534

En die Harroui? ,hoe je het ook schrijft, van Sparta... is dat niks met een aflopend contract?..

04-08-2021 14:52

Technicus +18708

Vind ik een twijfelgeval.

04-08-2021 14:53

SanFR1908 +9564

Meen je dit? Till redt je zojuist even tegen Drita. Zou eerder Jens en Kokcu eruit flikkeren. Anto en Hartjes staan klaar

04-08-2021 13:10

Technicus +18708

Milambo en hartjes?? Ja laten we lekker met jongens van 16 en 18 centraal op het middenveld spelen…..

04-08-2021 13:27

Oudemaasweg +428

Nieuw stadion is absolute voorwaarde voor groei (en dus weer aansprekende successen).

04-08-2021 12:08

Nawien +544

Ik ben bang dat AZ Veerman straks over neemt. Die hebben wel de financiële middelen. Zou het persoonlijk erg jammer vinden😔

04-08-2021 12:07

Campiones +714

Geef Feyenoord een tussenjaar en nog 1 en nog 1 en nog 1 😔

04-08-2021 12:03

koffieslurper +2160

tussenjaar slaapt denk ik

04-08-2021 13:08

baer_010 +10394

Hoe eindig je boven plek 3. Door geen verlies partijen tegen ploegen als Cambuur. Alles geven in top wedstrijden. En je kan verliezen van psv en 020. Maar als je zelf niet verliest van een nec en 020 speelt gelijk loop je in en kan je dichterbij eindigen oftewel de 3de plek en met het geluk van de wereld 2de

04-08-2021 12:00

GO1984 +4815

Plek 6-10 is max

04-08-2021 12:45

FRKEVV +5192

Waar is dat op gebaseerd ? We hebben trauner erbij wat een vooruitgang is op spajic(eerste wedstrijd dan, kan nog niet 100% overtuigd zeggen dat die daadwerkelijk beter is) middenveld nu met til erbij wat sowieso een vooruitgang is ten opzichte van diemers. Dan heb je jahanbasksh, die wel minder is als berghuis, maar als die groeit in het seizoen en zn vorm vind niet heel veel er voor onder doet. Verder zijn de posities hetzelfde, dus zouden we niet slechter moeten worden. AZ verkoopt hun as van het veld en gaan geen grote uitgaven doen maar vangen dit op met jeugd en geben die de tijd(stond in het AD). Vitesse is afwachten hoe die het gaan doen na afgelopen seizoen. Utrecht en heerenveen zijn het vaak net niet, dus daar maak ik me niet druk om.
Je doet gewoon mee om plek 3, maar 10e gaan we echt jiet worden hoor haha

04-08-2021 12:54

GO1984 +4815

Afgaande op het spel wat Slot wil spelen(hoog druk zetten)en dit dan afzet tegen het spelers materiaal ga je een hoop wedstrijden weggecounterd worden. Gaat een heel zwaar jaar worden ben ik bang.

04-08-2021 13:34

SteveCook +716

Is deze Kitolano dan wel zo goed? Waarom moeten spelers bij ons altijd een periode wennen? Ondanks zijn roots is het toch gewoon een Noor? Waarom kunnen ze bij een AZ wel gewoon gelijk meedraaien? Hij is ook 'al' 20. Net zoals Antonucci die gaat op zijn 22e pas op het hoogste niveau meedraaien.

04-08-2021 11:57

1908forever +18248

Het werd tijd dat hij openheid over de situatie geeft.
Al dat gespeculeer is niet goed voor de club.
We moeten geduld opbrengen maar de meeste supporters wisten dat al
Ja we kunnen 10de worden maar ook dan moeten wij erin blijven geloven dat het daarna beter zal worden.
Ik weet zeker dat het goed komt al kan dat enige jaren duren
We moeten nu door selecteren en dat gaat niet over één nacht ijs.
We gaan de goede kant op dat weet ik zeker.
Met of zonder investeerders.

04-08-2021 11:52

FR_Domingo +14879

Waarom kan je 10e worden? Je bent echt niet slechter dan Utrecht, Vitesse, Az etc hoor. Alleen PSV en 020 zijn ons ver voorbij

04-08-2021 11:54

Mrunterwijst +10611

We zijn wel slechter dan AZ

04-08-2021 12:16

snotaapje +640

Az is zijn beste spelers kwijt dus die zitten in zelfde schuitje als wij

04-08-2021 12:28

Sander.S +559

Die doen deze zomer ook wel een jasje uit hoor.

04-08-2021 12:29

Artycuno +7551

Kijk Schmidt heeft een veel beter budget,maar PSV leek bij vlagen nergens op vorig seizoen en er werd al gesuggereerd om afscheid van hem te nemen. Nu zie je dit seizoen dat zijn tactiek wel degelijk werkt maar het wat tijd nodig had.

Laten wij alsjeblieft Slot ook de tijd geven en dit seizoen nergens vanuit gaan,volgend jaar mag je oordelen.

04-08-2021 11:48

klick44 +18103

En 80 milj om te investeren

04-08-2021 11:53

Technicus +18708

Ja maar schmidt heeft ook de beschikking over veel betere spelers en een veel hoger budget, dan gaan die dingen watnmakkelijker.

04-08-2021 11:55

jayjay49 +7839

Pfffff .... een moeilijk jaar wordt het. Minimaal een scorende spits erbij zou mooi zijn.
Maar het belangrijkst is dat we nu eindelijk eens professioneel beginnen te denken en Meerjarenbeleid met Visie ontwikkelen! Daarvoor al complimenten Frank en Arne.
De jeugdopleiding was dramatisch en kansloos voor veel talenten, omdat we niet meededen in de Pyramide, de Keukendivisie, Er is nu al een jaar gewerkt aan en prioriteit gegeven aan jeugdteams, die moeten presteren onder-21 en onder-18. Hopelijk keren we snel terug aan de top van de jeugd waar nu AZ, Ajax en PSV de boventoon voeren en waar wij jaren geleden 4 jaar achtereen tot beste jeugdopleiding werden verkozen.
De Jeugd is en blijft DE basis. We merken nu dat we ver afzakken zonder doorstroming van jeugdspelers en zonder substantiele transfers.
Nogmaals SUCCES Frank, Arne en Robin. Het wordt doorbijten, geduld hebben en de tijd krijgen om weer te bouwen aan succesvolle teams.
Meer dan ooit geldt nu GEEN WOORDEN, MAAR DADEN, ofwel geen blablabla van egotrippers, maar concrete gerichte acties van echte voetbalexperts.
En .......... dan moet het goed komen met deze GROTE club met zijn unieke LEGIOEN

04-08-2021 11:43

doelpaaltje +4949

Haha, daar hebben we onze simpelste ziel ook weer. Denkt nog steeds dat het de goede kant opgaat. We gaan bergaf in plaats van bergop. Wacht maar rustig af.

04-08-2021 13:02

De blonde pijl +2741

Ik ben het er mee eens, tijd geven. Maar de kwaliteit is minimaal. Eind november zullen wij toch moeten kunnen zien of er enige lijn inkomt. Na 5 maanden is dat toch geen zware eis?

04-08-2021 11:31

MathijsFR95 +6545

Ik zou als investeerder ook niet instappen. Kijk even naar het track record van Feyenoord de afgelopen jaren. Een negatief transfer resultaat. Je kunt je afvragen in hoeverre Arnesen daar voor verantwoordelijk is, maar sinds zijn komst hebben we ook nog niet een klapper qua verkoop gehad.

Maar als ik dan toch zou instappen als investeerder dan zou ik dat doen om dit soort jongens te halen, met potentie en voor lagere bedragen dan bijvoorbeeld een Veerman waar je de hoofdprijs voor moet betalen. We moeten veel meer denken in kopen en door verkopen.

04-08-2021 11:29

frankyboy +6802

Laten we ook vaststellen dat Koevermans heeft gefaald in zijn opdracht om extern geld voor de club te genereren.

Vraag verder aan de gemeenteraad wat ze van het optreden van Koevermans in het Stadiondossier vinden.

Wat heeft Koevermans bereikt sinds hij AD is van Feyenoord ?

04-08-2021 11:24

klick44 +18103

Stadion dossier verder brengen

04-08-2021 11:54

Joey0305 +24

Verder de vernieling in bedoel je?

04-08-2021 12:26

klick44 +18103

Mag jij vinden. Je wil lieverdat we voor plek 8 spelen zeker

04-08-2021 13:03

frankyboy +6802

Koevermans heeft niks betekend voor het stadiondossier. De gemeente wil dit stadion perse, die trein in al tijden geleden in beweging gezet, ze laken juist de rol van de Feyenoordleiding in het geheel. Dat stadion komt er hoe dan ook, alleen een kostenoverschrijding kan nog roet in het eten gooien. Dus als het stadion er komt is dat niet dankzij Koevermans maar ondanks Koevermans.

04-08-2021 13:36

klick44 +18103

Dat hij fouten heeft gemaakt prima, maar heeft zeker wel bijdrage geleverd. Niemand wil dit van hem overnemen en door debiele supporters komt er ook geen betere vervanger

04-08-2021 21:04

Feyenoordismyblood +0

Dat hele investeerders verhaal is gewoon een stunt geweest om seizoenskaarten te verkopen. Ieder jaar proberen ze wat om vervolgens teleurgesteld het seizoen in te gaan. Maar ja we zijn Feyenoorders en gaan toch wel. Laat Slot maar lekker bouwen, we plakken er nog wel een tussenjaar in.

04-08-2021 11:21

leofric +4481

Slot moet zeker de tijd krijgen, alleen zit je met een groot probleem: dat is dat je Feyenoord moet presteren. En net zoals met Stam vliegt Slot er 'gewoon' uit als hij bijvoorbeeld rond plek 10 speelt en het erg tegenvalt. Geduld kennen we hier niet echt.

04-08-2021 11:16

Engelbert Bakker +16330

Ik vind ook dat Slot de tijd moet krijgen. Wel wil ik stapje voor stapje verbeteringen zien. Is die Kitolano dan echt zo duur???

04-08-2021 11:06

sterski010 +4908

Niet zo heel duur maar de prioriteiten liggen voorin bij een spits die er gelijk staat en dat is al moeilijk genoeg zonder geld. Kitolano ziet Arnesen meer voor de toekomst en voor dat soort spelers is er nu dus helemaal niks meer.

04-08-2021 11:23

FR_Domingo +14879

Tja, nul verwachting kan ook in ons voordeel werken.

04-08-2021 11:06

supportervanhetspelletje +1747

O ja? Ben benieuwd hoe je dat ziet... stiekem toch kampioen worden? Bovendien ... nul verwachting? dat is onmogelijk in Rotterdam.. de verwachtingen zijn juist altijd onrealistisch.
Vertel jij mij maar eens dat gezien de huidige spelersgroep welke plek in de eindrangschikking van de competitie reeel is? Ik ben benieuwd waar iedereen ons nu denkt te eindigen en wat werkelijk een reele doelstelling is......

04-08-2021 11:49

supportervanhetspelletje +1747

eerlijk gezegd deel ik die mening ook wel

04-08-2021 11:57

snotaapje +640

Koeman heeft toen ook een puik seizoen gedraaid met weinig verwachtingen

04-08-2021 12:32

supportervanhetspelletje +1747

A) was de financiele van de club destijds wel iets anders en B) waren clubs als PSv en Ajax toen minder dominant... velen willen het niet zien, maar wij gaan minimaal 20 a 25 punten minder halen dan een PSV en Ajax.... wij gaan dit komend jaar echt moeten strijden met Utrecht, Twente, Vitesse en nog wat clubs om de plekken 3 t/m 6 ik vrees dat we nu nog veel te kort gaan komen voor plek 3 a 4

04-08-2021 12:48

FR_Domingo +14879

Reeel is tussen plek 3 en 6. PSV en 020 zijn ons voorbij gestreefd maar daarachter zijn AZ, Utrecht, Vitesse en een outsider (bijv Heerenveen of Groningen oid) echt niet beter of verder dan wij zijn.

05-08-2021 19:49

Tistogwa +50484

Veranderingen kosten tijd. Ik hoop dat de supporters die altijd uit emotie reageren, het op kunnen brengen om zoveel geduld te hebben.
Supporters willen trots kunnen zijn vanwege resultaten, zodat ze kunnen zeggen zie je dat is mijn cluppie.
Mijn vraag is dan wel, "zou je niet voor Feyenoord zijn mochten ze geen resultaten meer halen? "
Ik weet geen leuke vraag maar toch!!!!
Feyenoord is meer dan resultaat. Feyenoord is een deel van onze identiteit. Mocht het nodig zijn, zet dan die trots een stukje opzij en help om die veranderingen mogelijk te maken. Samen staan we sterk en,
"Niets is sterker dan dat ene woord........................"

04-08-2021 11:01

EensFeyAltijdFey +133830

Kijk...dat zijn teksten👍. En om antwoord te geven op je vraag, al eindigen we 10 jaar lang in de middenmoot (wat ik overigens niet hoop) dan blijf ik voor dit cluppie😉

04-08-2021 11:03

maaartijn +15741

En ga gewoon genieten van de wedstrijden en de jonge jongens die doorkomen. In plaats van constant het negatieve benadrukken.

04-08-2021 11:05

lexiooo +9249

Tuurlijk ben je dan nog voor Feyenoord, want Feyenoorder word je niet, dat ben je gewoon.

Maar wat ik niet begrijp is dat als je als Slot alle tijd krijgt om te bouwen. We binnen Feyenoord weleens moeten accepteren dat we minder presteren, dat je dan accepteert dat hij met Fer ipv Hendriks, met Toornstra ipv Hartjes en Linssen ipv Bozenik speelt. Als resultaten toch wat minder belangrijk zijn, ga dan aan de slag met die jonge gasten en zorg voor waarde op t veld.

04-08-2021 11:11

EensFeyAltijdFey +133830

Ik denk dat dat in de competitie wel gaat gebeuren. Europees zou het gewoon goed voor die minimale centen zijn dat we de groepsrondes halen en ik denk dat ie daarom nog vertrouwd op de meer ervaren spelers.

04-08-2021 11:22

lexiooo +9249

Ik hoop t wel hoor, maar ik ben bang dat we t juist met deze spelers niet halen.

04-08-2021 11:24

Tielbeke1908 +2014

Dat een trainer de tijd moet krijgen wil niet zeggen dat ie dan maar alleen maar jonge spelers op moet stellen puur omdat ze jonger zijn. Toornstra is nog altijd beter dan Hartjes, Linssen beter dan Bozenik en Hendriks is geen vergelijk met Fer want die spelen niet op dezelfde positie.

04-08-2021 11:26

lexiooo +9249

In wat is Toornstra beter? Fer speelde centraal achterin ipv op zijn eigen positie. Hendriks zou rcv ipv lcv hebben gespeeld. En Linssen is geen spits.... maargoed, lekker vasthouden aan oude rommel...

04-08-2021 11:57

ilapina +340

Uit deze woorden mag ik hoop ik opmaken dat Veerman ook niet komt. Goede voetballer maar geen prioriteit. Precies hetzelfde als bij die vermeende kitolano(nooit van gehoord verder). Ik zou diemers en evt Teixeira proberen van de hand te doen en dan alle restjes bij elkaar voor een zo goed mogelijke spits. Die spits moet echt prio nr 1 zijn!

04-08-2021 11:01

maaartijn +15741

Er kan in een maand nog een hoop gebeuren qua verkopen (en daarna aankopen). De boel moet nog echt op gang komen.

04-08-2021 11:07

El_Mike +1769

Boadu voor 20 miljoen naar monaco. DAT is het verschil!

Wij kopen elk jaar middelmaat om gaten in de selectie te vullen. Je moet nu investeren in 3-4 goede spelers en zorgen dat Senesi, Bijlow en Geertruida bijtekenen.

Alle dure krachten die te weinig brengen moeten nu weg..en daar zijn ze gelukkig druk mee bezig.

Jeugd als Hartjes en Milambo krijgen gelukkig de kans. Elk jaar zouden er 2 door moeten stromen.

04-08-2021 11:00

maaartijn +15741

Dat laatste moet het verschil zijn ja. Die jongens gaan dit seizoen invalbeurten krijgen en af en toe een basisplaats in de eredivisie. In plaats van Diemers, Teixeira, Fer, etc.

Het kost tijd, maar als je dat structureel doet kom je ergens.

Als Advocaat Burger, Wehrmann en AEB had gebruikt in plaats van Diemers, dan had je echt niet minder geweest. Ook al zijn die jongens wellicht niet goed genoeg voor Feyenoord 1.

04-08-2021 11:04

Dezwartetulp +76753

Elk jaar moeten er 4-5 doorstromen , dat moet het hoogste doel zijn. Alles daar op richten.

04-08-2021 11:11

Peter1908 +95

AZ werpt nu de vruchten af van een beleid dat ze 6~7 jaar geleden zijn begonnen en zitten met Jong AZ in de jupiler league. Ik begrijp je punt wel, maar de stap voor jeugdspelers is bij AZ wel een stuk kleiner dan bij ons omdat die veel beter worden klaargestoomd. Vooral onze aanvallende talenten laten het sterk afweten en juist daar wordt meer geld voor betaald.

Wil je veel jeugd inpassen dan moeten we accepteren dat we buiten de top 5 kunnen eindigen en dat een Kokcu bijvoorbeeld heel veel fouten gaat maken. Heb weinig vertrouwen dat men hier dat geduld kan opbrengen.

04-08-2021 11:30

maaartijn +15741

Tegelijk is het nog zeer vroeg in de transfermarkt. Nog een maand te gaan.

Het lijkt me dat er nog veel zaken zullen worden gedaan na 25 augustus als teams definitief weten of ze in Europa zullen spelen.

04-08-2021 10:59

FeyChris_ +76

Met andere woorden de rvc en directie zitten te veel mensen die hun eigen belang boven Feyenoord stellen zolang troost en co er blijven zitten zullen we nooit verder komen helaas

04-08-2021 10:58

Mark.O +277

als als als hebben we niks aan!

04-08-2021 10:57

JLAW +6996

Er is geen geld dus moet je er vanuit gaan dat het een tussenjaar word. Ga dan ook zo het seizoen in! en haal oude meuk zoals Linssen en Toornstra eruit. Zet daar dan gewoon 2 talenten neer. Dan heb ik meer begrip voor alweer een tussenjaar. Niet met dezelfde talentloze meuk verder gaan dus..

04-08-2021 10:54

Ricardo.M +100

ja dat zal mss ook wel gebeuren in het seizoen. Maar die wedstrijden die we nu spelen zijn heel erg belangrijk om dan al met allemaal jeugd aan te komen

04-08-2021 10:59

fey4life010 +2823

feyenoord club van de armoede..az pakt weer lekker 20 miljoen en wij spelen met linssen in de spits

jeugdspelers moet je gewoon voor de leeuwen gaan gooien nu want dit hopeloze beleid gaat de club echt definitief naar de filistijnen brengen

04-08-2021 10:54

Peperbus12 +986

het is wel mooi dat alles zoveel spelers verkopen voor veel geld,maar je moet wel wat weer kopen, en vindt maar eens wat,feyenoord had met de verkopen van classie en zo ook veel geld,maar dat is zo weer weg aan transfers en hogere salarissen

04-08-2021 10:57

hetslotopdedeur +13114

als je gewoon zoals az gaat werken en jeugdspeler in de basis zet dan heb je over 3 jaar gewoon geld

Bannis
Hartjes
Milambo
Hendriks

04-08-2021 10:49

debreker +6444

Ga alj fifa spelen pipo, fey zal nooit 20m krijgen voor bannis en milambo die hebben het talent van boadu niet, niet eens van de spits van rkc, die hartjes kan misschien wat op leveren. Enige jeugd spelers die nu nuttig zijn voor fey 1, dat zijn hendriks en hartjes. bij gebrek aan beter.

04-08-2021 10:52

FR08pjotr +20419

Bannis geloof ik ook niet in maar hoe kan je dat nou zeggen over Milambo? Die gast is 16 - je hebt geen idee wat dat wordt joh tering pannenkoek

04-08-2021 10:57

Dezwartetulp +76753

Jullie vergeten AEB

04-08-2021 11:14

Fr12gebruiker +2056

Milambo is 16 jaar......

04-08-2021 11:21

klick44 +18103

Supporters moeten ook eens nagaan denken.

04-08-2021 12:00

amarellovai +3275

Kom op nou. Je hebt Bannis toch tegen Drita zien spelen ? Zat geen enkele goede actie bij. En dat valt me tegen want bij Oranje onder 17 deed hij het best aardig.

04-08-2021 11:01

debreker +6444

Ten eerste dit interview kan van weken terug zijn, dus situatie kan zijn veranderd, ten tweede een td moet niet zeiken over wat niet kan, maar gewoon spelers goed in de markt zetten en voor een verkoop zorgen. Waarom lukt het mindere td goden als huiberts en de jong wel en arnesen niet?

04-08-2021 10:47

Feyenoord2907 +2347

Waarom is een Huiberts minder als Arnesen? Jij denkt dat iedere speler zomaar wat miljoenen oplevert?

04-08-2021 10:56

amarellovai +3275

Arnesen komt niet in de buurt van Huiberts.

04-08-2021 11:04

toniroth +2830

Hopsakee en 20 miljoen voor AZ...

04-08-2021 10:43

lexiooo +9249

Ja daar wordt Boadu gewoon opgesteld en die mag weleens falen, wordt beter en wordt voor veel verkocht, hier wordt linssen in de spits gezet.....

04-08-2021 10:47

debreker +6444

Klets toch niet zo dom, boadu is verkocht omdat hij veel scoort, zowel in de comp als ook bij jong oranje, heeft niets met falen te maken. Monaco haalt geen spits die faalt ...

04-08-2021 10:49

lexiooo +9249

Ja omdat hij de kans heeft gekregen toen hij 17 jaar was in AZ 1 en ze m niet na een paar slechte wedstrijden gelijk hebben afgeschreven en daarna een bejaarde buitenspeler in de spits hebben gezet. Dus hij kreeg vertrouwen en dat heeft zich terugbetaald. Boadu is idd verkocht omdat hij veel gescoord heeft, zie ook nergens staan in mijn stuk dat dat niet zo is. Misschien moet je leren begrijpend lezen???

04-08-2021 10:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties