Bijlow pareert kritiek: ''Ik zit niet in een mindere fase''

Bijlow pareert kritiek: ''Ik zit niet in een mindere fase''

Justin Bijlow is het niet eens met de uitspraken van de laatste dagen in diverse media. De doelman is niet opgenomen door bondscoach Louis van Gaal in de definitieve selectie van het Nederlands elftal. Diversen analisten vonden dat Bijlow aan een mindere fase bezig is. Hij is het daar zelf niet mee eens.

''Ik werk hard, ik doe wat ik denk te moeten doen. Ik weet ook wel dat ik niet in topvorm ben, maar denk niet dat ik in een mindere fase zit'', vertelt Bijlow in gesprek met ESPN. In Eindhoven kon de Feyenoorder zich onderscheiden met een heerlijke redding vlak voor rust, maar zag hij er bij een aantal momenten niet altijd even goed uit.

''Ik werk hard en ga met de keeperstrainer aan de slag. Dan komt het wel weer goed'', maakt Bijlow duidelijk. De doelman wil zijn plek in Oranje snel weer terugveroveren. ''Ik had er wel graag bij gezeten, laten we het daarop houden. Ja, een klein beetje verrast was ik wel. Ik moet gewoon hard werken en dan komt het goed. Als ik er maar over twee maanden bij zit.''

Bijlow heeft de afgelopen dagen gesproken met keeperstrainer Frans Hoek van het Nederlands elftal. ''Natuurlijk heb ik contact gehad met de keeperstrainer. Wat wij hebben besproken, ga ik natuurlijk niet hier zeggen. Dat is iets voor ons. Ik hoop erbij te zijn. Gewoon keihard werken, doen wat ik moet doen en dan komt het vanzelf.''

Lees meer over
Justin Bijlow
Plaats reactie
666

hvdv65 +8423

Wél in een ontkenningsfase..

19-09-2022 11:54

Evanola +4739

Als ik dit zo lees hebben we een nieuwe Kokcu gevonden... Waarom fikken we nou juist onze eigen jongens het hardst af? Hij heeft geen zelfreflectie? Omdat hij zich niet in de put laat praten door de media? Hij geeft toch aan dat hij niet in topvorm verkeerd? Hij geeft toch aan dat hij weet waar hij aan moet werken? Bijlow komt er wel weer, steun je spelers nou eens een keer.

19-09-2022 10:12

jabra1 +1286

Je hebt wel gelijk maar doordat hij het weet maar niet doet,kost het wel punten,en moet hij zeggen,ik ben niet zo goed,laat maar even een ander keepen??

19-09-2022 14:42

Evanola +4739

Dat is aan de trainer lijkt mij en die geeft Bijlow dus wel het vertrouwen.

19-09-2022 14:51

ringostar1 +2739

Nu ben je niet in vorm

19-09-2022 09:24

speedy68 +3239

Wat een dom geluk. Bijlow is in potentie de beste keeper. Knokt zich wel terug

19-09-2022 09:02

Janplop +112

Meneer Bijlow onze keeper waar ik trots op ben ! Let niet op de mensen die je kapot willen maken of die jou nu opeens een slechte keeper vinden. Wees uiteraard wel kritisch en kijk goed naar de afgelopen wedstrijden en vergelijk die beelden met hoe het voorheen ging toen je nog werd geselecteerd.. je zit duidelijk in een mindere fase maar je zal je oude niveau halen. Ik sta achter je oude ballenvreter dat je bent !

19-09-2022 08:57

corfr1912 +8860

Jij slaat de spijker op de kop. Hij is uit vorm zeker en hij doet dingen niet goed ook op zeker maar hij moet nu terug naar de basis.

19-09-2022 09:24

Putjedeksel +153

Als dit geen mindere fase is, dan houd ik mijn hart vast de rest van het seizoen.

19-09-2022 08:39

jack.f +5059

Hij pakte gisteren ook wel 2 goeden ballen zeg. Ik zie niet in wat die gisteren fout heb gedaan.

19-09-2022 08:31

Aurnespresso +930

Misschien uw ogen open doen dan

19-09-2022 08:36

corfr1912 +8860

Dan lul je uit je nek. Hij is verantwoordelijk voor het neerzetten van de defensie bij standaardsituaties en dat ging 3x mis en bij het 4e doelpunt was het meer een Mulder dan een Bijlow. Bijlow komt er uit en dat deed hij niet.

Ik heb gisteren zijdelings naar Heerenveen Twente gekeken daar stonden wel 2 doelmannen die actief mee speelden. Bijlow deed dat niet. Hij zegt uiteraard dat hij een klein dipje heeft maar ik noem het een behoorlijke dip.

Waarom ? Zoals bij het 4e doelpunt moet hij er gewoon bijzitten minimaal met zijn vuisten doet hij dat is er niets aan de hand nu wel.

19-09-2022 09:33

SantiagoFR +5591

En waar bazeer jij je kennis op Cor? Je kan je verdediging neerzetten wat je wil maar als ze dat niet doen dan krijg je dit, actief meespelen doe je als je super in je vel zit als keeper en niet als je eerlijk toegeeft dat het niet op je top ben. Bijlow is by far de beste keeper van Nederland and onze trots!!!!

19-09-2022 11:57

jabra1 +1286

Zal wel dat jij hem onze trots is ,maar dan moet hij zeker de 4e goal er uitkomen en niet op de lijn blijven staan,overigens was het geen hoekschop, dus om het maar eens te zeggen,een foutje van de scheids

19-09-2022 14:48

jabra1 +1286

Was wel degelijk te zien,of je wil het niet zien,ik ook niet want het scheelt punten,,maar we gaan het beter doen,hoop ik

19-09-2022 14:44

wil.o +223

het is geen ajaksiet

19-09-2022 08:06

mavat +2457

Calimero of is dat van voor jou tijd

19-09-2022 08:47

Hanegem +4370

Jij heb echt een spiegel nodig

19-09-2022 08:04

veldhoen +3280

Topkeepers winnen wedstrijden voor de ploeg, Justin momenteel niet. Dat is het.

19-09-2022 07:59

mdgrdam +12870

De vier tegendoelpunten van gisteren zouden bij vrijwel alle doelmannen tegendoelpunten zijn geweest. Alleen topkeepers als Cilessen en Pasveer hadden er een of zelfs twee gered. Over Noppert twijfel ik en Flekken zie ik nooit keepen. Maar daarom is Bijlow niet meer de nationale nummer één. Ik ben het met hem eens dat hij niet uit vorm is maar dat hij de topvorm mist. Zolang die topvorm niet terug is, kan hij Qatar vergeten. De vraag is of je daar wel naartoe moet gaan naar zo'n boevenstaat waar dagelijks op grote schaal mensenrechten worden geschonden.

19-09-2022 06:41

Dims +298

Na zijn blessure lijkt hij een soort van angstig in het goal, en zo iets is finest voor een keeper

19-09-2022 06:30

corfr1912 +8860

Klopt helemaal dims

19-09-2022 09:34

BVogel +579

Als jij niet in een mindere fase zit? maak ik me zorgen om hoeveel punten jij nog gaat kosten voor ons... misschien keepte je vroeger wel gewoon boven je niveau!

19-09-2022 06:16

rensrotterdam +3971

Bijlow is altijd goed in hoge ballen maar over het algemeen matig in lage ballen in de hoeken. Hij schat soms situatie verkeerd in zoals ook gisteren.
Het is wel een dappere keeper en is het beste wat Feyenoord heeft dus daar moeten we het mee doen.

19-09-2022 04:53

detrotsvanrotterdam +8766

Als je niet in topvorm bent zit je dan niet automatisch in een mindere fase dan? Op dit niveau is toch alleen het allerhoogste niveau voldoende?

19-09-2022 00:46

Traunerworden +13837

dat zijn 2 verschillende dingen ja

19-09-2022 01:09

DaveGooij4 +7278

Iedereen wil die mof erin en als hij dan blundert vandaag verloren door twee situaties overtreding in de rug en een corner wat geen corner was pedersen die was pas kut hoop dat Geertruide snel terug is.

19-09-2022 00:45

Opdebrommert +1575

Justin heeft al vroeg last van zijn voet en is van het voorjaar geopereerd. Het ziet er uit dat hij waarschijnlijk jaren last heeft gehad van een beknelde zenuw in de voet. Dat is soms heel erg pijnlijk maar niet altijd. Opereren is dan een optie, maar het kan een gedeeltelijke gevoelloos treffen in de voet. Bekend is dat iemand met dragelijke pijn veel meer risico neemt (compensatie gedrag) en daardoor andere blessures oploopt. Ik denk ook dat Justin in een fase zit om te leren om te gaan met de nieuwe (gevoels) situatie. Vandaag had hij best goede reflexen, maar ook momenten van een fractie te laat. Maar als hij eenmaal weer evenwicht heeft in zijn motoriek, dan staat er de beste keeper van Nederland. Dat komt er zeker van.

19-09-2022 00:37

Mrunterwijst +10655

Wellenreuter leest deze quotes handenwrijvend

19-09-2022 00:28

justro-010 +45

Hoe makkelijk hij hier afgeschreven wordt!!

Het hele team mag groeien en wennen behalve Bijlow blijkbaar!!

Komt echt wel goed..

Bijlow Blijft Held!!

En voor alle azijnzeikers.. fakkel in je oog!!

19-09-2022 00:16

DaveGooij4 +7278

Zo issutt 👊🏻

19-09-2022 00:38

Giotazz +1082

Schrijf hem niet af , maar ben duidelijk, in de top verwachten we top prestaties. Bijlow keept al heel lang en waar moet hij aan wennen? Kan hij mentaal iets niet aan , ga er aan werken. Komt hij techniek tekort ga er aan werken.Justin traint ongetwijfeld keihard, maar kritisch naar jezelf kijken hoort ook bij topsport en zolang hij dit niet ziet of beseft, verbeterd hij niet en zal deze discussie alleen maar erger worden.

19-09-2022 03:11

corfr1912 +8860

Juist en nu kom ik op wat ik al lang zeg is onze keeperstrainer wel goedgenoeg?

19-09-2022 09:39

FeyRot010 +23343

Wat een clownsreactie

18-09-2022 23:50

DerKeijzer +3648

Als het geen fase is dan ben je ook niet beter dan een keeper voor Feyenoord.

Opzich niet erg voor ons, maar dan hoeven we ook niet meer over Oranje te praten.

18-09-2022 23:48

Bjorn1980 +6154

Deze uitspraken zeggen genoeg, dat het nooit een topkeeper zal worden. De staf gaat het niet doen, maar denk dat vele supporters hem liever op de bank zien belanden. Want zou Timon Wellenreuther het veel slechter doen? Ik ben bang van niet. Maar eigenlijk is het niet halen van een echte concurrent de hoofd reden, dat hij geen stappen maakt en stil staat in zijn ontwikkeling.

18-09-2022 23:48

FeyRot010 +23343

Keeperstrainer vervangen

18-09-2022 23:50

Glenn Lagerwaard +2155

Tsja hoe vaak hoor je een speler nou zeggen ....

'Ja, momenteel bak ik er helemaal niets van'

Hij weet het zelf ook, dat zie je terug in heel zijn lichaamsstaal al weken.
Geeft niet hij is nog steeds jong , maar moet zich wel weer snel gaan herpakken.
Want hij kan veel beter dan op het moment.

18-09-2022 23:21

gokufan +5498

Denk dat je naar de opticien moet

18-09-2022 23:23

Glenn Lagerwaard +2155

Denk jij... ik heb het over horen en niet lezen !!
Een lees brilletje is maar een paar euro ;)

Kom dan met iets zinnigs , ipv zoiets tegenstrijdig haha

19-09-2022 14:30

Bati +40471

Nee, want het is helaas geen fase meer

18-09-2022 23:17

Virdee18 +2495

Sinds die vader is geworden is het gewoon niet meer zo geweldig. Ik denk echt dat dit wordt onderschat, ik bedoel, wie heeft er nou niet af en toe slechte nachten met een pasgeboren baby? Bij een ‘gemiddelde’ baan merken weinig mensen het als je dan een paar keer een dagje iets minder bent, maar in het topvoetbal is 90 procent nou eenmaal niet genoeg

18-09-2022 23:14

gerrit_ +1864

Klopt helemaal, heeft ook invloed op je spel en focus. Heb er zelf ervaring mee, alleen speel ik op de amateurvelden. Bij Feyenoord 1 is focus net wat harder nodig. Hopelijk herpakt hij zich snel.

19-09-2022 00:57

Rdam75 +923

Het is idd geen fase meer

18-09-2022 23:06

MaartenTT +20295

Lulligheid kent geen tijd....

18-09-2022 23:16

YausFR +383

Sorry maar sinds hij terug is van zijn blessure, presteert hij gewoon zwaar ondermaats.
Hij zit al maanden in vorm crisis en noemt het zelf geen mindere fase??? Geen zelfreflectie die jongen!

18-09-2022 23:04

NicoJansen +3335

Was hersenloos vandaag het rondspelen achterin heeft ons genekt

18-09-2022 23:00

Doubled010 +3541

Nouuuuu Justin, beetje wel hoor… hopen dat je snel weer die mega betrouwbare sluitpost word!! 👍🏻

18-09-2022 22:55

nicholaszen +334

Aiiii... heb Bijlow hoog zitten.. maar mag een klein beetje meer zelfreflectie hebben.

18-09-2022 22:52

Doubled010 +3541

Was juist altijd zijn sterke punt.. maar hier zit hij er wel een ietsiepietsie klein beetje naast 😉

18-09-2022 22:56

nicholaszen +334

Helemaal mee eens. Maar komt goed. Misschien is het de onzekerheid dat hem nu even zwaar laat afbijten van alles en iedereen. Tenslotte krijgt die laatste tijd wel heel veel stront over zich heen.. en dat kan voor iedereen veel zijn laat staan voor zo'n jonge gassie.. Hopelijk zijn we weer snel de oude vertrouwde Bijlow.

18-09-2022 22:58

Don Pablo +9054

Wat een 'gemaakte' zelfverzekerdheid zeg.... Hij is zo onzeker als het maar zijn kan. Ballen uit de kruising rammelen kan iedere keeper wel, belangrijker is 'uit je goal keepen... dat maakt het verschil. Dat was een enorm sterk punt van Bijlow, daar is nu niets meer van over... Echt matige keeper geworden. Wellenreuter is nu waarschijnlijk beter ...

18-09-2022 22:47

SantiagoFR +5591

Waarschijnlijk beter …..je klinkt behoorlijk onzeker Don

19-09-2022 12:10

010Nielssss +3366

Vervelend dat je het niet kan toegeven

18-09-2022 22:44

sjaarloos52h +22033

Je zou ook een dislike moeten kunnen plaatsen bij jou!

18-09-2022 22:45

010Nielssss +3366

Jij wilt zeggen dat hij in een goede vorm is?

18-09-2022 22:50

sjaarloos52h +22033

Nee, maar zo praten over een speler van je favoriete club geeft geen pas!

19-09-2022 19:25

mellie +7615

Vroeger als bijlow uitkwam, deed de aanvaller gewoon een stapje opzij. Nu komt ie nog net niet met een ballerinajurkje uit. Dat is het verschil.

18-09-2022 22:42

FeyenoordLeen +1008

Misplaatste arrogantie. Denk dat hij echt op moet gaan passen voor zijn plekkie.

18-09-2022 22:41

Frank23 +1140

Justin, ik vind je echt een topper, maar als jij denkt dat je niet in een mindere periode zit……..

Je vliegt op de gekste momenten onder de bal door, komt als een kip zonder kop je goal uit en lijkt niet meer zo zeker van je zaak.

Vandaag had je echt een paar fantastische reddingen, maar die bal van Til moet toch normaalgesproken voor jou zijn in goede doen.

Het lijkt erop dat je onrust veroorzaakt en erg veel punten pak je de laatste weken ook niet, laten we eerlijk zijn.

Ik hoop dat je alles snel weer op de rit krijgt, dat zou Feyenoord en vooral helpen voor een uitnodiging van Oranje. Zet hem op!

18-09-2022 22:41

ronron +639

Sorrie justin maar je zit in mindere fase
Terverglijking me voor zijn blessure

18-09-2022 22:39

Mandem010 +1752

Het lijkt alsof ie bang is geworden door die blessures. Hij was altijd zo zeker als ie uit kwam, maar juist daardoor raakte die steeds geblesseerd…

18-09-2022 22:23

mellie +7615

Ja precies wat jij zegt!!!

18-09-2022 22:42

rene1952 +1008

Nu naar Real aan het kijken.
Als je goed kijkt dan weten de verdedigers dat er een betrouwbare keeper achter hun staat.( Courtois )
Geeft rust en vertrouwen

18-09-2022 22:22

Dessa93 +3376

Finale in Tirana zag je er ook niet lekker uit vriend. Iets meer reflectie mag wel

18-09-2022 22:19

you_never_walk_alone +8751

Nou dan hoop ik dat we nooit een mindere periode meemaken Justin.... wat gaan we dan te zien krijgen?

18-09-2022 22:11

rene1952 +1008

You never daar ben ik.ook bang voor

18-09-2022 22:23

Raymond.K +1502

Lijkt wel of hij sil staat in ze ontwikkeling . Keept al een tijdje onzeker . Normaal als hij kwam ad hij de bal maar is er nu ook al een paar keer de mist mee in gegaan ! En ook al een paar keer mis in de korte hoek .

18-09-2022 22:07

Wim.M +333

Hij is niet in z'n beste vorm lijkt me. Bij de goal van Til.....als je als keeper komt moet je de bal ook hebben, zeker in het gebied waarin de bal viel. Wel prachtige redding op het schot van Veerman.

18-09-2022 22:03

dekenner91 +1244

Paar klote blessures gehad door onstuimig uitkomen wat juist zijn kracht was. Nu lijkt hij voorzichtiger te zijn geworden. Moet een goede balans zien te vinden. Als hij hier doorheen komt dan wordt het voor Feyenoord een uitstekende keeper met kwaliteiten voor oranje.

18-09-2022 22:01

MaartenTT +20295

Bijlow heeft groot gelijk. Die crisis wordt enorm aangepraat, gepapagaaid en opgedikt.
Met name hier op FR-12 hebben sommige "supporters" daar nogal last van.
Ja, goed gezien, het woord supporters staat tussen aanhalingstekens. Als je vindt dat een eigen speler in een wat moeilijkere periode zit dan STEUN (support) je hem om daaruit te komen, dan haal je hem niet door de bagger.
By the way: kritiek hebben mag natuurlijk altijd, maar sommigen weten het verschil niet tussen kritiek hebben en afzeiken. Over DIE lui heb ik het.

18-09-2022 22:01

totSlot +1005

Ben blij dat je een tegen geluid geeft. Ik vind ook het antwoord van bijlow volledig legitiem en goed, waar andere het noemen onder misplaatste arrogantie of slechte reflectie, vind ik zijn reactie geplaatst. Hij wordt onder de Feyenoord aanhang al 2/3 jaar gezien als 1e keeper van NL. Laat dan ook vooral horen dat je vind dat je erbij hoort, nu dan nog presteren zoals hij dat vaker heeft gedaan dan moet van gaal zijn fout gaan inzien.

18-09-2022 23:08

Giotazz +1082

Nou niet overdrijven, de meeste supporten hem hier en ik spreek voor mijzelf, ik vindt hem al een tijdje zwak en niet goed functioneren. Dat mag best gezegd worden. En hé het is topsport dan moet je tegen kritiek kunnen. Justin moet er wat mee gaan doen en de enige manier om kritiek de mond te snoeren is op het veld. Maar mijn support heeft ie, echter blijf ik zeer kritisch over zijn optredens en hoop dat het verbeterd.

19-09-2022 03:19

MaartenTT +20295

Ik overdrijf niks.
Maar voor de duidelijkheid: ik heb het niet over mensen als jij. Jij hebt normaal kritiek en jij support hem toch. Ik had gehoopt dat ik dat met mijn laatste alinea duidelijk had gemaakt.
Los daarvan vind ik de kreet 'crisis' veel te zwaar gebruikt. Ja, hij speelt niet zo top als hij eerder wel gedaan heeft, maar "crisis"? Kijk, dat vind ik dan weer overdreven. Laten we het houden op een vormdip. Mede door support kunnen de supporters hem daar weer uitkrijgen. Lui die hem nu verketteren zijn alleen maar destructief. Dat zijn nep-supporters.

19-09-2022 05:50

SantiagoFR +5591

Het is of ik mijzelf hoor Maarten👍

19-09-2022 12:15

Frank.H85 +2302

Tja, niet in een mindere periode, aldus Justin hij zelf..., Maja ook niet bepaald z'n beste...

18-09-2022 22:00

Okkie +1936

Heb jij geen spiegel thuis? Is dit je normale niveau? Dan hoop ik snel op een andere keeper. Kom op man. Ooit van Bruce Grobbelaar gehoord? Matig, zeer Matig.

18-09-2022 21:58

adfen +2568

Met het hoge percentage 020 in het Nederlands elftal komen ze Alkmaar nog niet voorbij

18-09-2022 21:45

Lampion +129

Lekker belangrijk zeg,pff

18-09-2022 22:26

Abdelilah Bennouh +2315

Is gewoon een grabbelaar beter die Duitser erin zetten momenteel is Bijlow uit vorm

18-09-2022 21:44

SantiagoFR +5591

Die Duitser kwam zelf bij Anderlecht niet aan de bak, als dat zo’n top keeper is dan speelt die gewoon bij een top team , geen enkel garantie dat die beter is!!

19-09-2022 12:24

nelisvoorst +885

Had weer een aantal prima reddingen. Maar als die ouwe keeper met dat knotje nog bij vitesse had gespeeld was hij natuurlijk nooit geselecteerd. En de selectie van noppert en Flekken is helemaal belachelijk. Hopelijk gaat Louis af als een baksteen met z'n matige elftalletje

18-09-2022 21:41

Qlink +925

Een redelijk lange keeper, in mijn ogen de beste voor de toekomst van oranje en feyenoord uiteraard!
Wel in een mindere fase, alsnog pakt hij prachtig die bal uit de linker hoek. Het heersen in de 16 meter lijkt er wel echt uit, je zou denken door zijn vervelende botsingen in het verleden (met blessures tot gevolg).
Ik hoop dat hij straks weer die onbevangenheid heeft, wat hem volgens mij wel echt een topkeeper maakt(e).

Vertrouwen houden wij en jij in jezelf!

18-09-2022 21:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties